Рішення
від 17.09.2024 по справі 440/2332/24
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 вересня 2024 року м. ПолтаваСправа № 440/2332/24

Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Клочка К.І., розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ЄВРОНАФТОГАЗТРЕЙД» до Полтавської митниці Державної митної служби України про визнання протиправними, скасування рішення та картки відмови,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю «ЄВРОНАФТОГАЗТРЕЙД» звернулось до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Полтавської митниці Державної митної служби України про визнання протиправними, скасування рішення та картки відмови, а саме просить:

- визнати протиправним та скасувати Рішення про визначення коду товару від 03.01.2024 № КТ-UA806000-0001-2024;

- визнати протиправною та скасувати Картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні, випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA806020/2024/000005.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що рішення митного органу про визначення коду товару за УКТ ЗЕД 2710192900 не містить посилань на обставини, з урахуванням яких відповідач відхилив надані позивачем документи. У висновку від 13.12.2023 не встановлено конкретний вид нафтопродукту, що має вирішальне значення для визначення коду УКТ ЗЕД.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 04.03.2024 позовну заяву прийнято до розгляду; відкрито провадження у справі, вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи (у письмовому провадженні).

19.03.2024 судом отримано відзив на позовну заяву, у якому відповідач заперечує проти задоволення позовних вимог та зазначає наступне.

До Полтавської митниці для митного контролю та оформлення 01.12.2023 подана електронна митна декларація (далі ЕМД) №23UA806020013723U0 на товар "Нафтопродукти сирі. Газовий конденсат природний".

З метою вирішення складного випадку класифікації товару, наведеного в графі 31 ЕМД №23UA806020013723U0 та заявленого декларантом до митного оформлення за кодом 2709001000 УКТ ЗЕД, відповідно до п. 6 №650 підрозділом митного оформлення направлено запит від 20.12.2023 №UA806020/2023/000033 до спеціалізованого підрозділу митного органу з питань класифікації товарів для прийняття рішення про визначення коду товару.

За результатами розгляду запиту було встановлено наступне.

В графі 2 «Вантажовідправник/Експортер» ЕМД №23UA806020013723U0 зазначено ROSERV GREEN ENERGY SRL (Румунія), Покупець, згідно графи 8 ЕМД ТОВ «ЄВРОНАФТОГАЗТРЕЙД». При цьому, до митної декларації додано зовнішньоекономічний договір від 10.10.2023 №4-3-2023/014, укладений між D.TRADING International SA (продавець) та ТОВ «ЄВРОНАФТОГАЗТРЕЙД» (покупець).

В якості документів для підтвердження коду товару до ЕМД №23UA806020013723U0 декларантом були додані паспорт якості виробника ПрАТ «Нафтогазвидобування» від 07.06.2023 №11676, сертифікати про походження товару від 13.06.2023 №RO33100G 512/1 та №RO33100G 512/2, згідно яких продавцем газового конденсату, виробленого в Україні, зазначено D.TRADING LLC, а покупцем - Industrial Platform-RAFO Onesti Refinery (Румунія).

З наведених документів можна зробити висновок, що паспорт якості виробника ПрАТ «Нафтогазвидобування» від 07.06.2023 №11676 та сертифікати про походження товару від 13.06.2023 №RO33100G 512/1 та № RO33100G 512/2 не можуть стосуватися товару наданого ТОВ «ЄВРОНАФТОГАЗТРЕЙД» до митного оформлення, оскільки газовий конденсат, зазначений в неведених паспорті якості та сертифікатах походження вже продано компанією D.TRADING покупцю - Industrial Platform-RAFO Onesti Refinery та вивезено в режимі експорту з України 13 липня 2023 року (копії відповідних ЕМД додаються).

На користь того, що товар, пред`явлений Декларантом до митного оформлення за ЕМД №23UA806020013723U0 від 01.12.2023, є відмінним від газового конденсату, зазначеного в паспорті якості №11676 від 07.06.2023, також свідчить звіт аналізу SGS Romania SA laboratory від 21.11.2023 №20002704-А (надавався до митного органу без перекладу).

Так, при порівнянні результатів наведених випробувань слідує, що газовий конденсат природний, вироблений ПрАТ «Нафтогазвидобування» відрізняється від продукту, наданого D.TRADING International SA на аналіз лабораторії SGS Romania SA за фізико-хімічними показниками (колір, густина при температурі 15 градусів С, тиск насиченої пари, концентрація хлористих солей, масова частка сірки, масова частка води, масова частка механічних домішок, фракційний склад мають різні значення).

Крім того, варто звернути увагу, що звіт аналізу SGS Romania SA laboratory від 21.11.2023 №20002704-А не встановлює конкретний вид нафтопродукту, наданого на дослідження, та містить наступні застереження: - результати стосуються лише досліджуваного зразка та звіту випробування

№1803/17.11.2023; - випробування не охоплюються органом з акредитації 17025:2018 для цього типу продукції; - зразок, до якого відносяться висновки, відібрано та/або надано Клієнтом або третьою стороною, яка діє за вказівкою Клієнта; - висновки не є гарантією репрезентативності зразка.

Отже, звіт аналізу SGS Romania SA laboratory від 21.11.2023 №20002704-А та сертифікат походження №700 від 27.11.2023 не можуть підтверджувати заявлений декларантом код УКТ ЗЕД. Документи позивача не містять жодних доказів, що зразок наданий для аналізу SGS Romania SA laboratory відібрано саме з партії спірного продукту, пред`явленого до митного оформлення в режимі імпорту за ЕМД №23UA806020013723U0 від 01.12.2023.

За висновком Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби (СЛЕД) від 13.12.2023 №142000-3101-1112 проба товару заявленого до митного оформлення в режимі імпорту за ЕМД 23UA806020013723U0 від 01.12.2023 за фізико-хімічними показниками є відмінною як від газового конденсату природного за паспортом якості виробника ПрАТ «Нафтогазвидобування» від 07.06.2023 №11676, так і від нафтопродукту, досліджуваного у звіті аналізу SGS Romania SA laboratory від 21.11.2023 №20002704-А порівняльна таблиця на стор. 4 Висновку.

Наведені обставини в сукупності дають привід для висновку, що на дослідження в зазначених вище випадках надавались три різних нафтопродукти.

Таким чином, з наданих ТОВ «ЄВРОНАФТОГАЗТРЕЙД» документів ідентифікувати, що поданий до митного оформлення товар є газовим конденсатом природним, виробленим ПрАТ «Нафтогазвидобування» неможливо.

При цьому, згідно з Поясненнями до УКТ ЗЕД, затверджених наказом Державної митної служби України від 14.12.2022 №543 (далі - Пояснення), до товарної позиції 2709 включається сира нафта, а також сирі нафтопродукти, одержані з бітумінозних порід (мінералів), наприклад, із сланців, вапнякових порід, пісковиків, тобто природні продукти, незалежно від їхнього складу, одержані зі звичайних чи конденсатних покладів нафти або шляхом сухої перегонки бітумінозних мінералів.

Одержані в такий спосіб сирі нафти включаються до цієї товарної позиції, навіть якщо вони піддавалися таким видам оброблення: (1)Декантації. (2)Знесолюванню. (3) Дегідратації. (4) Стабілізації для нормалізування тиску парів. (5)Видаленню дуже легких фракцій з метою повернення їх у нафтові поклади для підвищення якості дренажу і підтримки пластового тиску. (6)Доданню лише тих вуглеводнів, які були раніше одержані фізичними методами під час вищезгаданих процесів оброблення. (7)Будь-яким іншим незначним процесам перероблення за умови, що вони істотно не змінюють основні властивості продукту.

Ця товарна позиція охоплює також газові конденсати, тобто, сирі нафтопродукти, отримані при стабілізації природного газу, яка проводиться безпосередньо після його добування. Зазначена операція стабілізації газу здійснюється методом охолодження та різкого скидання тиску з отриманням, зазвичай вуглеводнів, які конденсуються (як правило, це є фракції від С4 до С20) з вологого природного газу (англ.: wet natural gas ).

Відповідно Додаткових пояснень до товарної позиції 2709 ця товарна позиція охоплює тільки продукти, які мають властивості, характерні для сирої нафти різноманітного походження (наприклад, відносну густину, криву перегонки (дистиляції), вміст сірки, температуру застигання, в`язкість).

Отже, продукти класифікуються в товарній позиції 2709 лише за умови, що це сирі нафтопродукти, отримані при стабілізації природного газу, яка проводиться безпосередньо після його добування.

В графі 31 ЕМД декларантом не зазначено назву родовища, з якого був видобутий газовий конденсат та не надано паспорт такого родовища, тобто не доведено, що пред`явлений до митного оформлення продукт є природнім (сирим) нафтопродуктом.

Крім того, товар, заявлений Позивачем до митного оформлення в режимі імпорту відрізняється за фізико-хімічними показниками від газового конденсату природного по паспорту якості №11676 від 07.06.2023, в тому числі й за кольором: у висновку СЛЕД 13.12.2023 №142000-3101-112 об`єкт дослідження має вигляд прозорої рідини темно-коричневого кольору, тоді як колір газового конденсату відповідно паспорту якості №11676 від 07.06.2023 ХАЛ ПрАТ «Нафтогазвидобування» та значенню норм ТУ У 06.1-32377038-002:2022 від прозорого та безбарвного до солом`яного та жовто - коричневого.

Враховуючи, що спірний продукт, країни походження Україна, імпортується з Румунії, отже не безпосередньо після його видобування та згідно заяви ROSERV GREEN ENERGY SRL від 24.11.2023 №285 змінив колір внаслідок завантаження через трубопровід із залишками нафти (в невідомій кількості), не виключається можливість, що пред`явлений до митного оформлення товар є штучним нафтопродуктом, який отримали змішуванням різних фракцій нафтопродуктів.

Як визначено Поясненнями до УКТ ЗЕД, відповідно примітки 2 до групи 27 у товарній позиції 2710 термін "нафта або нафтопродукти, одержані з бітумінозних порід (мінералів)" означає не тільки нафту та нафтопродукти, одержані з бітумінозних порід, але і аналогічні продукти, а також продукти, що містять передусім змішані ненасичені вуглеводні. Ці продукти можуть бути одержані будь-яким способом за умови, що маса неароматичних складових частин перевищує масу ароматичних.

За результатами проведених досліджень, згідно Висновку СЛЕД №142000-3101-1112, у складі наданої проби виявлено суміш неароматичних вуглеводнів (С4-С21) (в основі) та ароматичних вуглеводнів (С 7-С 12). Фракційний склад: температура початку кипіння 61°С; 79 об.% (включаючи втрати (4 об.%)) переганяється при 210°C, 87 об. % (включаючи втрати (4 об. %)) переганяється при 250°C; температура кінця кипіння складає 343 °C. Масова частка сірки становить 0,0478 мас.%. Густина за температури 15°C становить 778,0 кг/м3, густина за температури 20°C становить 774,0 кг/м3. Вмісту механічних домішок та води не виявлено.

Тобто у наданому до митного оформлення продукті неароматичні вуглеводні перевищують масу ароматичних, що відповідає визначенню товарної позиції 2710УКТ ЗЕД.

Відповідно до додаткової примітки 2(c) до товарної групи 27 у товарній позиції 2710: (c) термін "середні дистиляти" (товарні категорії 2710 19 11 - 2710 19 29) означає нафтові фракції та інші нафтопродукти, менш як 90 об.% яких (включаючи втрати) переганяється при температурі 210 °С і 65 об.% або більше (включаючи втрати) переганяється при температурі 250 °С (за методом ІSO 3405, еквівалентним методу ASTM D 86).

Використовуючи положення УКТЗЕД, викладеної у додатку до Закону України від 19.10.2022 №2697-ІХ «Про Митний тариф України», Пояснення до УКТЗЕД, Примітки до товарної групи 27, Пояснення до товарної позиції 2709, Пояснення до товарної позиції 2710, Технічну документацію на товар, Висновок Управління експертиз та досліджень хімічної та промислової продукції СЛЕД Держмитслужби від 13.12.2023 №142000-3101-1112, Правила 1, 6 Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД, враховуючи фракційний склад, який по своїм характеристикам відповідає товарній підпозиції 271019, вантаж був класифікований у товарній підкатегорії 2710192900 згідно з УКТЗЕД.

Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини, оцінивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

10.10.2023 року між Д. Трейдінг Інтернешнл СА/Швейцарія (Продавець) та ТОВ «ЄВРОНАФТОГАЗТРЕЙД»/Україна (Покупець) укладений договір № 4-3-2023/014 за умовами якого Продавець зобов`язується передати в погоджені строки нафту та/або нафтопродукти (в тому числі газовий конденсат) у власність Покупця, а покупець - прийняти Продукт і оплатити його вартість відповідно до умов договору.

01.12.2023 декларантом (митним брокером) до ВМО №1 митного поста "Полтава" для митного контролю та оформлення шляхом електронного декларування подана митна декларація № 23UA806020013723U0 та товаросупровідні документи, а саме: інвойс від 27.11.2023 №107243, сертифікат якості № 11676 від 07.06.2023, зовнішньоекономічний договір від 10.10.2023 №4-3-2023/014, автотранспортна накладна від 27.11.2023 р. № 000186, договір про надання послуг митного брокера, інші документи.

У митній декларації задекларовано товар: Нафтопродукти сирі. Газовий конденсат природній, код товару згідно УКТ ЗЕД 2709001000.

У ході здійснення митного контролю здійснено огляд заявленого товару та відбір проб для проведення лабораторних досліджень з метою визначення характеристик, визначальних для класифікації товарів згідно УКТ ЗЕД, про що складено акт від 01.12.2023 № 25.

За результатами перевірки, викладеними у Висновку Управління експертиз та досліджень хімічної та промислової продукції від 13.12.2023 року № 142000-3101- 1112, митним органом складено картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA806020/2024/000005, якою позивачу відмовлено у митному оформленні товарів та прийнято рішення про визначення коду товару від 03.01.2024 № КТ-UA806020/2024/000005.

Не погодившись із рішенням щодо класифікації товару та карткою відмови, позивач звернувся із цим позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам та відповідним доводам сторін, суд дійшов таких висновків.

Відносини з приводу митного контролю та митного оформлення товарів, що переміщуються через митний кордон України, справляння митних платежів регулюються положеннями Митного кодексу України від 13.03.2012 №4495-VI (далі МК України).

Відповідно до частини першої статті 248 МК України митне оформлення розпочинається з моменту подання митному органу декларантом або уповноваженою ним особою митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та документів, необхідних для митного оформлення, а в разі електронного декларування - з моменту отримання митним органом від декларанта або уповноваженої ним особи електронної митної декларації або електронного документа, який відповідно до законодавства замінює митну декларацію.

Частиною восьмою статті 257 МК України визначено, що митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється митними органами на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться такі відомості, у тому числі у вигляді кодів, зокрема: код товару згідно з УКТ ЗЕД.

Так, позивачем з метою декларування товару подана митна декларація № 23UA806020013723U0 .

Відповідно до статті 67 МК України Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України.

В УКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів.

Для докладнішої товарної класифікації використовується сьомий, восьмий, дев`ятий та десятий знаки цифрового коду.

Структура десятизнакового цифрового кодового позначення товарів в УКТ ЗЕД включає код групи (перші два знаки), товарної позиції (перші чотири знаки), товарної підпозиції (перші шість знаків), товарної категорії (перші вісім знаків), товарної підкатегорії (десять знаків).

Згідно з положеннями статті 68 МК України ведення УКТ ЗЕД здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Ведення УКТ ЗЕД передбачає: 1) відстеження та облік змін і доповнень до Гармонізованої системи опису та кодування товарів, пояснень та інших рішень щодо її тлумачення, що приймаються Всесвітньою митною організацією; 2) підготовку пропозицій щодо внесення змін до УКТ ЗЕД; 3) деталізацію УКТ ЗЕД на національному рівні та введення додаткових одиниць виміру; 4) забезпечення однакового застосування всіма митними органами правил класифікації товарів; 5) прийняття рішень щодо класифікації та кодування товарів в УКТ ЗЕД у складних випадках; 6) розроблення пояснень і рекомендацій до УКТ ЗЕД та забезпечення їх опублікування; 7) своєчасне ознайомлення суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності з рішеннями та інформацією (крім тих, що є конфіденційними) щодо питань класифікації товарів та про застосування УКТ ЗЕД; 8) здійснення інших функцій, необхідних для ведення УКТ ЗЕД.

Частиною першою статті 69 МК України передбачено, що товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД.Частиною другою статті 69 МК України визначено, що митні органи здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД.

Порядок роботи митних органів при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 650 (надалі Порядок № 650), визначає порядок роботи спеціалізованого підрозділу митного органу з питань класифікації товарів (далі Підрозділ), підрозділу митного оформлення (далі ПМО), підрозділу митних компетенцій митного органу під час здійснення контролю правильності класифікації товарів, прийняття рішень щодо класифікації товарів, здійснення митних процедур, пов`язаних з контролем правильності класифікації товарів при митному контролі та митному оформленні товарів, що переміщуються через митний кордон України (далі - товари), порядок взаємодії з іншими структурними підрозділами митного органу при вирішенні питань класифікації товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі УКТ ЗЕД).

Відповідно до пункту 2 Розділу 1 Порядку № 650 класифікація товару визначення коду товару відповідно до вимог Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД, передбачених Законом України "Про Митний тариф України" (далі Основні правила інтерпретації УКТ ЗЕД), з урахуванням Пояснень до УКТ ЗЕД, рішень Комітету з Гармонізованої системи опису та кодування товарів Всесвітньої митної організації, методичних рекомендацій щодо класифікації окремих товарів згідно з вимогами УКТ ЗЕД, розроблених центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну митну політику відповідно до вимог Митного кодексу України (далі Кодекс), до початку переміщення товару через митний кордон України, під час митного оформлення та після завершення митного оформлення; контроль правильності класифікації товарів перевірка відповідності опису товару та відповідного йому коду в митній декларації вимогам Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД під час проведення процедур його митного контролю та митного оформлення або після них; рішення щодо класифікації товарів (далі Рішення) рішення митного органу, яке приймається за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Частиною четвертою статті 69 МК України визначено, що у разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів митний орган має право самостійно класифікувати такі товари.

Водночас частиною п`ятою статті 69 Митного кодексу України передбачено, що для цілей класифікації товарів під складним випадком класифікації товару розуміється випадок, коли у процесі контролю правильності заявленого декларантом або уповноваженою ним особою коду товару виникають суперечності щодо тлумачення положень УКТ ЗЕД, вирішення яких потребує додаткової інформації, спеціальних знань, проведення досліджень тощо.

Законом України від 19.10.2022 № 2697-IX "Про Митний тариф України" встановлюється Митний тариф України, який є невід`ємною частиною цього Закону та містить перелік ставок загальнодержавного податку ввізного мита на товари, що ввозяться на митну територію України і систематизовані згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД), складеною на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів.

Як встановлено судом, в графі 2 «Вантажовідправник/Експортер» ЕМД №23UA806020013723U0 зазначено ROSERV GREEN ENERGY SRL (Румунія), Покупець, згідно графи 8 ЕМД ТОВ «ЄВРОНАФТОГАЗТРЕЙД». При цьому, до митної декларації додано зовнішньоекономічний договір від 10.10.2023 №4-3-2023/014, укладений між D.TRADING International SA (продавець) та ТОВ «ЄВРОНАФТОГАЗТРЕЙД» (покупець).

В якості документів для підтвердження коду товару до ЕМД №23UA806020013723U0 декларантом були додані паспорт якості виробника ПрАТ «Нафтогазвидобування» від 07.06.2023 №11676, сертифікати про походження товару від 13.06.2023 №RO33100G 512/1 та №RO33100G 512/2, згідно яких продавцем газового конденсату, виробленого в Україні, зазначено D.TRADING LLC, а покупцем - Industrial Platform-RAFO Onesti Refinery (Румунія).

З наведених документів можна зробити висновок, що паспорт якості виробника ПрАТ «Нафтогазвидобування» від 07.06.2023 №11676 та сертифікати про походження товару від 13.06.2023 №RO33100G 512/1 та № RO33100G 512/2 не можуть стосуватися товару наданого ТОВ «ЄВРОНАФТОГАЗТРЕЙД» до митного оформлення, оскільки газовий конденсат, зазначений в наведених паспорті якості та сертифікатах походження вже продано компанією D.TRADING покупцю - Industrial Platform-RAFO Onesti Refinery та вивезено в режимі експорту з України 13 липня 2023 року.

На користь того, що товар, пред`явлений Декларантом до митного оформлення за ЕМД №23UA806020013723U0 від 01.12.2023, є відмінним від газового конденсату, зазначеного в паспорті якості №11676 від 07.06.2023, також свідчить звіт аналізу SGS Romania SA laboratory від 21.11.2023 №20002704-А (надавався до митного органу без перекладу).

При порівнянні результатів наведених випробувань слідує, що газовий конденсат природний, вироблений ПрАТ «Нафтогазвидобування» відрізняється від продукту, наданого D.TRADING International SA на аналіз лабораторії SGS Romania SA за фізико-хімічними показниками (колір, густина при температурі 15 градусів С, тиск насиченої пари, концентрація хлористих солей, масова частка сірки, масова частка води, масова частка механічних домішок, фракційний склад мають різні значення).

Крім того, звіт аналізу SGS Romania SA laboratory від 21.11.2023 №20002704-А не встановлює конкретний вид нафтопродукту, наданого на дослідження, та містить наступні застереження: - результати стосуються лише досліджуваного зразка та звіту випробування №1803/17.11.2023; - випробування не охоплюються органом з акредитації 17025:2018 для цього типу продукції; - зразок, до якого відносяться висновки, відібрано та/або надано Клієнтом або третьою стороною, яка діє за вказівкою Клієнта; - висновки не є гарантією репрезентативності зразка.

Отже, звіт аналізу SGS Romania SA laboratory від 21.11.2023 №20002704-А та сертифікат походження №700 від 27.11.2023 не підтверджують заявлений декларантом код УКТ ЗЕД. Документи надані позивачем не містять жодних доказів того, що зразок наданий для аналізу SGS Romania SA laboratory відібрано саме з партії спірного продукту, пред`явленого до митного оформлення в режимі імпорту за ЕМД №23UA806020013723U0 від 01.12.2023.

Водночас, за висновком Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби (СЛЕД) від 13.12.2023 №142000-3101-1112 проба товару заявленого до митного оформлення в режимі імпорту за ЕМД 23UA806020013723U0 від 01.12.2023 за фізико-хімічними показниками є відмінною як від газового конденсату природного за паспортом якості виробника ПрАТ «Нафтогазвидобування» від 07.06.2023 №11676, так і від нафтопродукту, досліджуваного у звіті аналізу SGS Romania SA laboratory від 21.11.2023 №20002704-А порівняльна таблиця на стор. 4 Висновку.

Отже, на дослідження в зазначених вище випадках надавались три різних нафтопродукти.

Таким чином, з наданих ТОВ «ЄВРОНАФТОГАЗТРЕЙД» документів ідентифікувати, що поданий до митного оформлення товар є газовим конденсатом природним, виробленим ПрАТ «Нафтогазвидобування» неможливо.

Разом з тим суд враховує, що згідно з Поясненнями до УКТ ЗЕД, затверджених наказом Державної митної служби України від 14.12.2022 №543 (далі - Пояснення), до товарної позиції 2709 включається сира нафта, а також сирі нафтопродукти, одержані з бітумінозних порід (мінералів), наприклад, із сланців, вапнякових порід, пісковиків, тобто природні продукти, незалежно від їхнього складу, одержані зі звичайних чи конденсатних покладів нафти або шляхом сухої перегонки бітумінозних мінералів.

Одержані в такий спосіб сирі нафти включаються до цієї товарної позиції, навіть якщо вони піддавалися таким видам оброблення: (1)Декантації. (2)Знесолюванню. (3) Дегідратації. (4) Стабілізації для нормалізування тиску парів. (5)Видаленню дуже легких фракцій з метою повернення їх у нафтові поклади для підвищення якості дренажу і підтримки пластового тиску. (6)Доданню лише тих вуглеводнів, які були раніше одержані фізичними методами під час вищезгаданих процесів оброблення. (7) Будь-яким іншим незначним процесам перероблення за умови, що вони істотно не змінюють основні властивості продукту.

Ця товарна позиція охоплює також газові конденсати, тобто, сирі нафтопродукти, отримані при стабілізації природного газу, яка проводиться безпосередньо після його добування. Зазначена операція стабілізації газу здійснюється методом охолодження та різкого скидання тиску з отриманням, зазвичай вуглеводнів, які конденсуються (як правило, це є фракції від С4 до С20) з вологого природного газу (англ.: wet natural gas ).

Відповідно Додаткових пояснень до товарної позиції 2709 ця товарна позиція охоплює тільки продукти, які мають властивості, характерні для сирої нафти різноманітного походження (наприклад, відносну густину, криву перегонки (дистиляції), вміст сірки, температуру застигання, в`язкість).

Отже, продукти класифікуються в товарній позиції 2709 лише за умови, що це сирі нафтопродукти, отримані при стабілізації природного газу, яка проводиться безпосередньо після його добування.

В графі 31 ЕМД декларантом не зазначено назву родовища, з якого був видобутий газовий конденсат та не надано паспорт такого родовища, тобто не доведено, що пред`явлений до митного оформлення продукт є природнім (сирим) нафтопродуктом.

Крім того, товар, заявлений Позивачем до митного оформлення в режимі імпорту відрізняється за фізико-хімічними показниками від газового конденсату природного по паспорту якості №11676 від 07.06.2023, в тому числі й за кольором: у висновку СЛЕД 13.12.2023 №142000-3101-112 об`єкт дослідження має вигляд прозорої рідини темно-коричневого кольору, тоді як колір газового конденсату відповідно паспорту якості №11676 від 07.06.2023 ХАЛ ПрАТ «Нафтогазвидобування» та значенню норм ТУ У 06.1-32377038-002:2022 від прозорого та безбарвного до солом`яного та жовто - коричневого.

Враховуючи, що спірний продукт, країни походження Україна, імпортується з Румунії, отже не безпосередньо після його видобування та згідно заяви ROSERV GREEN ENERGY SRL від 24.11.2023 №285 змінив колір внаслідок завантаження через трубопровід із залишками нафти (в невідомій кількості), не виключається можливість, що пред`явлений до митного оформлення товар є штучним нафтопродуктом, який отримали змішуванням різних фракцій нафтопродуктів.

Як визначено Поясненнями до УКТ ЗЕД, відповідно примітки 2 до групи 27 у товарній позиції 2710 термін "нафта або нафтопродукти, одержані з бітумінозних порід (мінералів)" означає не тільки нафту та нафтопродукти, одержані з бітумінозних порід, але і аналогічні продукти, а також продукти, що містять передусім змішані ненасичені вуглеводні. Ці продукти можуть бути одержані будь-яким способом за умови, що маса неароматичних складових частин перевищує масу ароматичних.

За результатами проведених досліджень, згідно Висновку СЛЕД №142000-3101-1112, у складі наданої проби виявлено суміш неароматичних вуглеводнів (С4-С21) (в основі) та ароматичних вуглеводнів (С 7-С 12). Фракційний склад: температура початку кипіння 61°С; 79 об.% (включаючи втрати (4 об.%)) переганяється при 210°C, 87 об. % (включаючи втрати (4 об. %)) переганяється при 250°C; температура кінця кипіння складає 343 °C. Масова частка сірки становить 0,0478 мас.%. Густина за температури 15°C становить 778,0 кг/м3, густина за температури 20°C становить 774,0 кг/м3. Вмісту механічних домішок та води не виявлено.

Тобто у наданому до митного оформлення продукті неароматичні вуглеводні перевищують масу ароматичних, що відповідає визначенню товарної позиції 2710УКТ ЗЕД.

Відповідно до додаткової примітки 2(c) до товарної групи 27 у товарній позиції 2710: (c) термін "середні дистиляти" (товарні категорії 2710 19 11 - 2710 19 29) означає нафтові фракції та інші нафтопродукти, менш як 90 об.% яких (включаючи втрати) переганяється при температурі 210 °С і 65 об.% або більше (включаючи втрати) переганяється при температурі 250 °С (за методом ІSO 3405, еквівалентним методу ASTM D 86).

Використовуючи положення УКТЗЕД, викладеної у додатку до Закону України від 19.10.2022 №2697-ІХ «Про Митний тариф України», Пояснення до УКТЗЕД, Примітки до товарної групи 27, Пояснення до товарної позиції 2709, Пояснення до товарної позиції 2710, Технічну документацію на товар, Висновок Управління експертиз та досліджень хімічної та промислової продукції СЛЕД Держмитслужби від 13.12.2023 №142000-3101-1112, Правила 1, 6 Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД, враховуючи фракційний склад, який по своїм характеристикам відповідає товарній підпозиції 271019, вантаж був правомірно класифікований митним органом у товарній підкатегорії 2710192900 згідно з УКТЗЕД.

З огляду на викладене, відповідачем доведено правомірність оскаржених у цій справі рішення про визначення коду товару від 03.01.2024 № КТ-UA806000-0001-2024 та картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні, випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA806020/2024/000005.

При цьому судом враховується пункт 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, згідно з яким обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини, очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Відповідно до частини першої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Частинами першою та другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відтак, підстави для задоволення позовних вимог відсутні.

Керуючись статтями 2, 6, 8, 9, 77, 132, 139, 243-246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ЄВРОНАФТОГАЗТРЕЙД» ( вул. Балукова, б. 7 Б, м. Вишневе, Бучанський район, Київська область, ідентифікаційний код 39797236) до Полтавської митниці Державної митної служби України ( вул. Анатолія Кукоби, буд. 28, Полтава, Полтавська область, ідентифікаційнй код 43997576) про визнання протиправними, скасування рішення та картки відмови залишити без задоволення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною 8 статті 18, частинами 7-8 статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, а також з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених підпунктом 15.5 підпункту 15 пункту 1 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя К.І. Клочко

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.09.2024
Оприлюднено19.09.2024
Номер документу121671167
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо визначення митної вартості товару

Судовий реєстр по справі —440/2332/24

Ухвала від 08.11.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 07.11.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 04.11.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 22.10.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Рішення від 17.09.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

К.І. Клочко

Ухвала від 11.03.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

К.І. Клочко

Ухвала від 04.03.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

К.І. Клочко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні