Ухвала
від 17.09.2024 по справі 922/543/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під`їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-14, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


УХВАЛА

"17" вересня 2024 р.м. ХарківСправа № 922/543/21

Господарський суд Харківської області у складі:

судді: Міньковського С.В.

при секретарі судового засідання : Черновій В.О.

розглянувши клопотання ліквідатора за вхідним №6875 від 13.03.2024 про виключення відомостей про боржника з Єдиного реєстру боржників у справі

за заявоюМіжрайонного відділу державної виконавчої служби по Основ`янському та Слобідському районах у м.Харкові Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Харків) доПриватного акціонерного товариства "Харківський коксовий завод" про визнання банкрутом за участю ліквідатора арбітражного керуючого Саутенка С.О., свідоцтво

ВСТАНОВИВ:

Постановою Господарського суду Харківської області від 27.01.2022 Приватне акціонерне товариство "Харківський коксовий завод" визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру та призначено ліквідатором по справі арбітражного керуючого Саутенко С.О.

До господарського суду від ліквідатора надійшло клопотання (вх. № 6875 від 13.03.2024), в якому ліквідатор просить суд зобов`язати приватного виконавця виконавчого округу Харківської області Цимбал Сергія Володимировича виключити відомості про ПрАТ "Харківський коксовий завод" (код ЄДРПОУ 24481702) з Єдиного реєстру боржників, до якого воно внесено як боржник за виконавчими провадженнями №ВП64964016, 64427045.

20.03.2024 на адресу суду надійшов відзив від приватного виконавця Цимбал С.В., в якому він просить суд відмовити у задоволенні клопотання ліквідатора в повному обсязі.

Ухвалою суду від 11.04.2024 клопотання ліквідатора за вхідним №6875 від 13.03.2024 про виключення відомостей про боржника з Єдиного реєстру боржників призначено до розгляду в судовому засіданні на 21.05.2024; залучено до даного провадження приватного виконавця виконавчого округу Харківської області Цимбал Сергія Володимировича (адреса: 61010, м. Харків, проспект Гагаріна, 2, офіс 1).

20.05.2024 року до суду від ліквідатора надійшли додаткові пояснення до клопотання ліквідатора про виключення відомостей про боржника з Єдиного реєстру боржників (вх. № 12974).

Протокольною ухвалою суду від 21.05.2024 року розгляд клопотання ліквідатора за вхідним №6875 від 13.03.2024 про виключення відомостей про боржника з Єдиного реєстру боржників відкладено на 06.08.2024 року.

Судове засідання, призначене на 06.08.2024 не відбулось, в зв`язку з перебуванням судді у відпустці. Ухвалою суду від 26.08.2024 визначено, що наступне судове засідання з розгляду клопотання ліквідатора за вхідним №6875 від 13.03.2024 про виключення відомостей про боржника з Єдиного реєстру боржників відбудеться 17.09.2024 року.

Присутній в судовому засіданні представник ліквідатора підтримує клопотання про виключення з Єдиного реєстру боржників; просить суд задовольнити його.

Залучена особа - приватний виконавець виконавчого округу Харківської області Цимбал Сергій Володимирович в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення.

Суд вважає, що нез`явлення залученої особи - приватного виконавця виконавчого округу Харківської області Цимбал С.В.,який належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду клопотання ліквідатора за вх.№6875 від 13.03.2024 про виключення відомостей з Єдиного реєстру боржників в даному судовому засіданні.

Розглянувши клопотання ліквідатора за вх.№6570 від 11.03.2024 року про виключення відомостей з Єдиного реєстру боржників, дослідивши матеріали справи та заслухавши пояснення ліквідатора, суд встановив наступне.

Як вже було зазначено, постановою Господарського суду Харківської області від 27.01.2022 року ПрАТ "Харківський коксовий завод" визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Саутенко Сергія Олеговича, зобов`язано ліквідатора виконати ліквідаційну процедуру.

В ході проведення ліквідаційної процедури банкрута, ліквідатором ПрАТ "Харківський коксовий завод" було встановлено, що в Єдиному реєстрі боржників знаходяться записи щодо ПрАТ "Харківський коксовий завод" як боржника у виконавчих провадженнях №64964016 та №64427045, які перебували на виконанні у приватного виконавця Бабенко Д.А.

Втім, як зазначає ліквідатор, за даними Єдиного реєстру приватних виконавців України, діяльність приватного виконавця Бабенко Д.А. зупинена та згідно даних автоматизованої системи виконавчих проваджень наразі вказані виконавчі провадження перебувають на виконанні у приватного виконавця виконавчого округу Харківської області Цимбал Сергія Володимировича.

Ліквідатор банкрута звернувся до приватного виконавця Цимбал С.В. із вимогою за вих. № 01-34/1117 від 22.10.2023 року у тому числі про виключення відомостей про ПрАТ "Харківський коксовий завод" з Єдиного реєстру боржників, до якого воно внесено як боржник за наступним виконавчим провадженням : №64964016 від 25.03.2021 (стягувач : ОСОБА_1 ; категорія стягнення : стягнення коштів; стан виконавчого провадження : зупинено) та 64427045 від 08.02.2021 року (стягувач : Казак Анна Володимирівна; категорія стягнення : стягнення коштів; стан виконавчого провадження : зупинено)

За даними трекінгу листа Укрпошти, лист з трекінгом 6116611629877, яким було відправлено вимогу № 01-34/1117 від 22.10.2023 року, було вручене особисто 27.10.2023 року.

Втім, вимога ліквідатора про виключення відомостей про ПрАТ "Харківський коксовий завод" з Єдиного реєстру боржників приватним виконавцем Цимбалом С.В. виконана не була.

З огляду на відсутність відповіді на вимогу ліквідатора виключити відомості про Приватне акціонерне товариство "Харківський коксовий завод" (код ЄДРПОУ 24481702) з Єдиного реєстру боржників та неможливість ліквідатором повноцінно проводити ліквідаційну процедуру банкрута, арбітражний керуючий Саутенко С.О. звернувся до суду із відповідним клопотанням.

Після подання ліквідатором відповідного клопотання до суду, від приватного виконавця Цимбал С.В. надійшов відзив (вх. №7644 від 20.03.2024), в якому він заперечує в повному обсязі проти клопотання ліквідатора, посилаючись на те, що вилучення відомостей з реєстру боржників без винесення рішення про завершення виконавчого провадження не відповідає вимогам Закону України "Про виконавче провадження" та не є неможливим, а на даний час підстави для завершення виконавчих проваджень №64964016 та №64427045 відсутні.

Надаючи правову кваліфікацію даному спору, суд зазначає наступне.

На даний час наразі відносно Приватного акціонерного товариства "Харківський коксовий завод" здійснюється ліквідаційна процедура.

Порядок виконання ліквідаційної процедури у справі про банкрутство визначений розділом IV Кодексу України з процедур банкрутства.

У відповідності до частини 1 статті 61 Кодексу України з процедур банкрутства,ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження, зокрема, проводить інвентаризацію та визначає початкову вартість майна банкрута; формує ліквідаційну масу, а також здійснює інші повноваження, передбачені цим Кодексом.

Згідно частини 1 ст. 63 Кодексу України з процедур банкрутства, після проведення інвентаризації та отримання згоди на продаж майна ліквідатор здійснює продаж майна банкрута на аукціоні.

Отже, згідно мети виконання ліквідаційної процедури банкрута, керуючись положеннями Кодексу України з процедур банкрутства, все майно, що зареєстровано за Приватним акціонерним товариством "Харківський коксовий завод" підлягає включенню до його ліквідаційної маси і подальшого продажу з метою отримання грошових коштів, які будуть направлені на погашення вимог кредиторів у справі про банкрутство № 922/543/21.

В той же час, як зазначає ліквідатор, знаходження відомостей щодо ПрАТ "Харківський коксовий завод" як боржника по виконавчим провадженням №64964016 та №64427045 у Єдиному реєстрі боржників, не дає йому можливості повноцінно виконати ліквідаційну процедуру, обмежує його дії щодо розпорядження майном боржника.

Так, ліквідатор ПрАТ "Харківський коксовий завод" звернувся до Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Харківській області із запитом за вих. № 01-34/420 від 30.04.2024 року про надання інформації про можливість переоформлення транспортного засобу, що належить банкруту у випадку його продажу на іншу особу (покупця), якщо ПрАТ "Харківський коксовий завод" внесено до Єдиного реєстру боржників.

13 травня 2024 року ліквідатором було отримано відповідь від Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Харківській, Полтавській та Сумській областях за вих. № 31/32-764 від 06.05.2024 року, в якій зазначено, що відповідно до пункту 15 Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів (далі - Порядок), державна реєстрація (перереєстрація), зняття з обліку транспортних засобів здійснюються після проведення уповноваженими особами сервісного центру МВС перевірки відповідних документів та/або відомостей у тому числі про особу, що містяться в Єдиному реєстрі боржників. У разі надходження до сервісного центру МВС звернення щодо транспортного засобу, відомості про власника якого містяться в Єдиному реєстрі боржників, перереєстрація транспортного засобу не здійснюється, крім випадків, коли:

- перереєстрація транспортного засобу не пов`язана з його відчуженням;

- транспортний засіб придбано на електронному аукціоні в порядку, установленому статтею 61 Закону України Про виконавче провадження;

- транспортний засіб отримано в рахунок погашення боргу в порядку, установленому статтею 61 Закону України Про виконавче провадження;

- транспортний засіб придбано в порядку, установленому статтею 30 Закону України Про забезпечення вимог кредиторів та реєстрацію обтяжень;

- транспортний засіб безоплатно отримано відповідно до пункту 14 Порядку розпорядження майном, конфіскованим за рішенням суду і переданим органам державної виконавчої служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2002 р. № 985 (Офіційний вісник України, 2002 р., № 29, ст. 1371; 2016 р., № 82, ст. 2707)».

Таким чином, Порядком встановлений вичерпний перелік можливості перереєстрації транспортного засобу, відомості про власника якого містяться в Єдиному реєстрі боржників, до них, зокрема, входить придбаний транспортний засіб на електронному аукціоні лише в межах Закону України "Про виконавче провадження"

Тобто, у випадку продажу майна боржника відповідно до положень Кодексу України з процедур банкрутства подальше переоформлення транспортного засобу є неможливим, у випадку якщо власник транспортного засобу внесений до Єдиного реєстру боржників.

Разом із тим, суд звертає увагу на те, що ухвалою Господарського суду Харківської області від 09.04.2023, залишеною без змін Постановою Східного апеляційного господарського суду від 08.06.2021 року, відкрито провадження у справі про банкрутство Приватного акціонерного товариства "Харківський коксовий завод", код ЄДРПОУ 24481702.

Відносини неплатоспроможності, які виникають з моменту порушення справи про банкрутство, - це врегульовані законодавцем правовідносини щодо формування грошових вимог кредиторів до боржника, визначення їх черговості, призначення арбітражного керуючого на виконання певних повноважень у справах про банкрутство, введення щодо боржника передбаченої законодавством про банкрутство процедури (розпорядження майном, санації чи ліквідації), виявлення активів боржника, їх реалізації та справедливого розподілу коштів, отриманих внаслідок продажу активів боржника.

Тобто з моменту порушення стосовно боржника справи про банкрутство він перебуває в особливому правовому режимі, який змінює весь комплекс правовідносин боржника, а норми законодавства про банкрутство у справах про банкрутство мають спеціальний характер щодо інших законодавчих актів України.

У постанові Касаційного господарського суду Верховного суду України від 10.09.2020 у справі N Б-13/115-12 наведено висновок, згідно з якимКодекс України з процедур банкрутства, як і Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", який був чинний до прийняття Кодексу України з процедур банкрутства, слід застосовувати як спеціальний законодавчий акт, приписи якого мають пріоритет перед загальними нормами щодо регламентування порядку відновлення платоспроможності боржника - юридичної особи або визнання його банкрутом з метою задоволення вимог кредиторів, а також відновлення платоспроможності фізичної особи.

Згідно з Положенням про автоматизовану систему виконавчого провадження (далі - Положення), затвердженогонаказом Міністерства юстиції України від 05.08.2016 року № 2432/5, єдиний реєстр боржників - систематизована база даних про боржників, що є складовою Системи та ведеться з метою оприлюднення в режимі реального часу інформації про невиконані майнові зобов`язання боржників та запобігання відчуженню боржниками майна.

Відповідно до ч. 5 ст. 9 Закону України "Про виконавче провадження" відомості про боржника вносяться до Єдиного реєстру боржників (крім відомостей щодо боржників, якими є державні органи, органи місцевого самоврядування, а також боржників, які не мають заборгованості за виконавчим документом про стягнення періодичних платежів більше трьох місяців, та боржників за рішенням немайнового характеру) одночасно з винесенням постанови про відкриття виконавчого провадження.

Згідно з п. 6 Розділу ХІ Положення система виключає відомості про боржника з Єдиного реєстру боржників одночасно з винесенням постанови:

- про закінчення виконавчого провадження згідно зі статтею 39 Закону України «Про виконавче провадження»;

- про повернення виконавчого документа стягувачу на підставі пунктів 1, 3, 11 частини першої статті 37 Закону України «Про виконавче провадження»;

- про скасування заходів примусового виконання за виконавчими документами про стягнення періодичних платежів;

- про скасування заходів примусового виконання згідно з частиною четвертою статті 40 Закону України «Про виконавче провадження»;

- про виключення відомостей про боржника з Єдиного реєстру боржників.

Таким чином, виключення відомостей з Єдиного реєстру боржників здійснюється державним виконавцем, про що виноситься постанова про виключення відомостей про боржника з Єдиного реєстру боржників.

Суд зазначає, що Закон України "Про виконавче провадження" не передбачає виключення відомостей з Єдиного реєстру боржників одночасно із введенням у відношенні боржника судової ліквідаційної процедури. Однак, з огляду на те, що з моменту порушення стосовно боржника справи про банкрутство він перебуває в особливому правовому режимі, який змінює весь комплекс правовідносин боржника, а норми законодавства про банкрутство у справах про банкрутство мають спеціальний характер щодо інших законодавчих актів України, вважаючи, що згідно із частиною 1 статті 59 Кодексу України з процедур банкрутства майно боржника має бути вільним від обтяжень з метою задоволення вимог кредиторів, вимоги яких визнані судом, в даному випадку слід зважати на спеціальний характер норм щодо скасування арештів з майна боржника та виключення відомостей про нього з Єдиного реєстру боржників.

Знаходження підприємства-банкрута у Єдиному реєстрі боржників,створює суттєві перешкоди щодоможливості продажуйого майна, порушує інтереси не тільки самого підприємства банкрута, а також і його кредиторів, вимоги яких визнані господарським судом Харківської області, і мають погашатися за рахунок продажу майна банкрута.

Крім того, при наявності таких відомостей у реєстрі, відсутня можливість з реалізації та перереєстрації майна на нового власника (покупця майна - нерухомого так і рухомого, що придбавйогоз прилюдних торгів та сплатив за нього грошові кошти), що порушує інтереси цього власника.

Отже, зміна розміру або складу ліквідаційної маси боржника у справі про банкрутство неможливе без вирішення нагального питання щодо виключення банкрута з Єдиного реєстру боржників.

Згідно з пунктом 1 частини другоїстатті 18 Закону України "Про виконавче провадження"виконавець зобов`язаний здійснювати заходи примусового виконання рішень у спосіб та в порядку, які встановлені виконавчим документом і цим Законом. Закон України "Про виконавче провадження"виокремлює порядок: виконання рішень немайнового характеру; виконання рішень шляхом звернення стягнення на кошти та інше майно боржника, тощо.

Суд звертає увагу на те, що Закон України "Про виконавче провадження"і Кодекс України з процедур банкрутствамістять прогалини і колізії в частині унормування дій виконавців у разі, якщо щодо боржника порушується процедура банкрутства. Це досить істотно ускладнює вирішення низки питань у процедурі банкрутства.

Так, у випадку відкриття провадження у справі про банкрутство стосовно особи, яка є боржником у виконавчому провадженні, постає питання співвідношення цих двох процедур задоволення вимог кредиторів, оскільки метою виконавчого провадження є виконання рішення про стягнення з боржника на користь окремого кредитора без урахування зобов`язань чи вимог інших кредиторів (стягувачів), а метою справи про банкрутство - справедливе (згідно із черговістю та пропорційно) задоволення усієї сукупності кредиторів, які звернулися у справі про банкрутство (неплатоспроможність) з вимогами до боржника.

Задля вирішення проблеми такої конкуренції у спеціальному законодавстві передбачено низку запобіжників, зокрема: виключну підсудність справ у майнових спорах, стороною яких є боржник, або щодо його майна, інших спорів з вимогами до боржника (пункт 8 частини першої статті20, частина тринадцята статті30 Господарського процесуального кодексу України, частина другастатті 7 Кодексу України з процедур банкрутства); зупинення вчинення виконавчих дій (пункт 4 частини першої статті 34 Закону України "Про виконавче провадження"); мораторій на задоволення вимог кредиторів (частина третястатті 41 Кодексу України з процедур банкрутства, що встановлює особливий порядок звернення стягнення на майно боржника, стосовно якого відкрито провадження у справі про банкрутство, та застосування обмежень щодо розпорядження таким майном (частина чотирнадцята статті39, частина п`ята статті41 Кодексу України з процедур банкрутства).

Водночас, як вже було неодноразово зазначено, з моменту відкриття стосовно боржника справи про банкрутство він перебуває в особливому правовому режимі і нормамиКодексу України з процедур банкрутства, які мають пріоритет у правовідносинах за участю боржника, встановлені спеціальні правила звернення стягнення на його майно.

Зокрема, за приписами частини 14 ст. 39 Кодексу України з процедур банкрутстваз моменту відкриття провадження у справі арешт майна боржника чи інші обмеження боржника щодо розпорядження належним йому майном можуть бути застосовані виключно господарським судом у межах провадження у справі про банкрутство.

У відносинах неплатоспроможності та банкрутства, поряд з іншими принципами правового регулювання відносин неплатоспроможності, суттєве значення має принцип судового контролю.

Так, Верховний суд у своїй постанові від 13.04.2023 у справі № 910/21981/16 зазначив про те, що за приписамиКодексу України з процедур банкрутствазміст судового контролю у відносинах неплатоспроможності та банкрутства полягає у тому, що рішення чи дії боржника та третіх осіб, що можуть вплинути на майнові активи боржника, мають бути підконтрольні суду, що здійснює провадження у справі про банкрутство.

Повноваження господарського суду, в провадженні якого перебуває справа про банкрутство, щодо здійснення відповідного судового контролю поширюються і на правовідносини з примусового виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) у виконавчому провадженні, що передбачає звернення стягнення на майно боржника або може вплинути іншим чином на майнові активи боржника, і такий контроль має здійснюватися з моменту відкриття виконавчого провадження та до його завершення чи закриття провадження у справі про банкрутство боржника.

Таким чином, скасування всіх арештів, накладених на майно боржника, та інших обмежень щодо розпорядження його майном, виключення відомостей про ПрАТ "Харківський коксовий завод" з Єдиного реєстру боржників є передбаченим законом правовим наслідком визнання особи банкрутом та введення у відношенні нього судової ліквідаційної процедури.

Враховуючи пріоритет процедури банкрутства перед іншими нормативно-правовими актами щодо правовідносин між боржником та кредиторами та приймаючи до уваги, що знаходження ПрАТ "Харківський коксовий завод" у Єдиному реєстрі боржників перешкоджає належному проведенню арбітражним керуючим Саутенком С.О. ліквідаційної процедури та можливості продажу майна банкрута з метою задоволення вимог кредиторів, суд дійшов висновку про задоволення клопотання ліквідатора за вх.№6875 від 13.03.2024 про виключення відомостей про боржника з Єдиного реєстру боржників.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 1, 12, 39, 58, 59, 61, 63 Кодексу України з процедур банкрутства, статтями 233-235 ГПК України, суд, -

УХВАЛИВ:

1. Клопотання ліквідатора за вх.№6875 від 13.03.2024 про виключення відомостей про боржника з Єдиного реєстру боржників задовольнити.

2. Зобов`язати Приватного виконавця виконавчого округу Харківської області Цимбал Сергія Володимировича виключити відомості про ПрАТ "Харківський коксовий завод" (код ЄДРПОУ 24481702) з Єдиного реєстру боржників, до якого воно внесено як боржник за виконавчими провадженнями №ВП64964016, №64427045.

3. Ухвалу направити: ліквідатору Саутенку С.О., приватному виконавцю виконавчого округу Харківської області Цимбал Сергію Володимировичу.

Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її підписання.

Ухвала підписана 19.09.2024.

Суддя Міньковський С.В.

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення17.09.2024
Оприлюднено23.09.2024
Номер документу121753457
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи

Судовий реєстр по справі —922/543/21

Ухвала від 17.09.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Міньковський С.В.

Ухвала від 17.09.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Міньковський С.В.

Ухвала від 17.09.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Міньковський С.В.

Ухвала від 17.09.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Міньковський С.В.

Ухвала від 17.09.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Міньковський С.В.

Ухвала від 17.09.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Міньковський С.В.

Ухвала від 17.09.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Міньковський С.В.

Ухвала від 17.09.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Міньковський С.В.

Ухвала від 26.08.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Міньковський С.В.

Ухвала від 26.08.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Міньковський С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні