Ухвала
від 29.08.2024 по справі 320/21580/23
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД У Х В А Л А

29 серпня 2024 року № 320/21580/23

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Щавінського В.Р., при секретарі судового засідання Ставничому Н.В., за участю: представників позивача Чижевського О.П., Дмітрієвої В.В., Геца І.В., представника відповідача Федорової О.В., представника третьої особи Коваля С.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання Національної спілки архітекторів України про призначення експертизи в адміністративній справі за позовом Національної спілки архітекторів України до Міністерства розвитку громад, території та інфраструктури України, третя особа: Міністерство розвитку громад та територій України, про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в:

У провадженні Київського окружного адміністративного суду перебуває на розгляді справа за позовом Національної спілки архітекторів України до Міністерства розвитку громад, території та інфраструктури України, третя особа: Міністерство розвитку громад та територій України, про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії.

До суду надійшло клопотання Національної спілки архітекторів України про призначення експертизи в адміністративній справі №320/21580/23.

Вказане клопотання мотивоване тим, що на думку позивача, при розгляді справи виникла необхідність з`ясування обставин, що мають значення для справи, та задля з`ясування яких необхідні спеціальні знання у сфері іншій, ніж право. І такими обставинами, на думку позивача, є: 1) чи є анульованим автоматично програмними засобами електронної системи доступ Національної спілки архітекторів України як користувача електронного кабінету до електронного кабінету уповноваженої особи саморегулівної організації у сфері архітектурної діяльності в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва; 2) які дії і ким мають бути вчинені в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва задля анулювання автоматично програмними засобами електронної системи доступу Національної спілки архітекторів України як користувача електронного кабінету до електронного кабінету уповноваженої особи саморегулівної організації у сфері архітектурної діяльності, у разі втрати нею як користувачем електронного кабінету правового статусу/функцій, який визначає його право доступу до такого кабінету.

Третя особа подала до суду заперечення на клопотання про призначення експертизи, у якій вказала, що відсутні підстави для проведення експертизи у даній справі, а звернення позивача до суду з таким клопотанням, є нічим іншим, як затягуванням розгляду справи. Просить суд відмовити у задоволенні вищевказаного клопотання позивача.

У судовому засіданні представник позивача клопотання про призначення експертизи підтримав та просив задовольнити його.

Представник відповідача у судовому засіданні проти даного клопотання заперечував та просив суд відмовити у його задоволенні.

Представник третьої особи у судовому засіданні також проти клопотання позивача заперечував та просив суд відмовити у його задоволенні.

Розглянувши клопотання позивача про призначення експертизи та матеріали адміністративної справи №320/21580/23, заслухавши пояснення представників сторін, суд зазначає наступне.

Так, Закон України «Про судову експертизу» визначає правові, організаційні і фінансові основи судово-експертної діяльності з метою забезпечення правосуддя України незалежною, кваліфікованою і об`єктивною експертизою, орієнтованою на максимальне використання досягнень науки і техніки.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про судову експертизу» судова експертиза - це дослідження на основі спеціальних знань у галузі науки, техніки, мистецтва, ремесла тощо об`єктів, явищ і процесів з метою надання висновку з питань, що є або будуть предметом судового розгляду.

Згідно ст.102 КАС України суд за клопотанням учасника справи або з власної ініціативи призначає експертизу у справі за сукупності таких умов:

1) для з`ясування обставин, що мають значення для справи, необхідні спеціальні знання у сфері іншій, ніж право, без яких встановити відповідні обставини неможливо;

2) жодною стороною не наданий висновок експерта з цих самих питань або висновки експертів, надані сторонами, викликають обґрунтовані сумніви щодо їх правильності.

У разі необхідності суд може призначити декілька експертиз, додаткову чи повторну експертизу.

При призначенні експертизи судом експерт або експертна установа обирається сторонами за взаємною згодою, а якщо такої згоди не досягнуто у встановлений судом строк, експерта чи експертну установу визначає суд. З урахуванням обставин справи суд має право визначити експерта чи експертну установу самостійно. У разі необхідності може бути призначено декілька експертів для підготовки одного висновку (комісійна або комплексна експертиза).

Питання, з яких має бути проведена експертиза, що призначається судом, визначаються судом.

Відповідно до ч. 1-2 ст. 101 КАС України висновок експерта - це докладний опис проведених експертом досліджень, зроблені у результаті них висновки та обґрунтовані відповіді на питання, поставлені перед експертом, складений у порядку, визначеному законодавством.

Предметом висновку експерта може бути дослідження обставин, які входять до предмета доказування та встановлення яких потребує наявних у експерта спеціальних знань. Предметом висновку експерта не можуть бути питання права.

Як вбачається із висновків викладених у постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 23.12.2021 по справі №826/3451/13-а, судова експертиза призначається у разі дійсної потреби у спеціальних знаннях для встановлення фактичних даних, що входять до предмета доказування, тобто у разі, коли висновок експерта не можуть замінити інші засоби доказування. За загальним правилом у ході судово-економічної експертизи здійснюється арифметична, реквізитна та нормативна перевірка наданих на дослідження документів, проводиться дослідження відповідності кількісних і сумових характеристик первинних документів записам в облікових регістрах. Втім, в силу вимог Закону лише суд може встановити прийнятність чи неприйнятність певного документа внаслідок його недійсності, надати правову оцінку обставинам, а також правильності застосування відповідної норми права.

Таким чином, судова експертиза призначається лише у разі дійсної потреби у спеціальних знаннях для встановлення даних, що входять до предмету доказування, тобто у разі, коли висновок експерта не можуть замінити інші засоби доказування.

Однак, позивачем жодним чином не доведено, щодо необхідності проведення судової експертизи електронних комунікацій, шляхом дослідження алгоритмів обробки інформації, у справі №320/21580/23.

В даному випадку у справі №320/21580/23, виходячи з характеру спірних правовідносин, предмета доказування, обставини у справі, необхідні для ухвалення обґрунтованого рішення, можуть бути встановлені на підставі пояснень представників сторін, письмових доказів та інших засобів доказування, без отримання висновку експерта. Таким чином, у даній справі відсутні правові підстави для призначення у справі експертного дослідження.

Керуючись положеннями статей 102, 241, 243, 248, 256 КАС України, суд

у х в а л и в:

У задоволенні клопотання Національної спілки архітекторів України про призначення експертизи в адміністративній справі №320/21580/23, - відмовити.

Копію ухвали надіслати (вручити) учасникам справи (їх представникам), зокрема, шляхом направлення тексту ухвали електронною поштою, факсимільним повідомленням (факсом, телефаксом), телефонограмою.

Ухвала про набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не підлягає оскарженню. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.

Суддя Щавінський В.Р.

Повний текст ухвали виготовлено 18.09.2024.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.08.2024
Оприлюднено23.09.2024
Номер документу121755362
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —320/21580/23

Рішення від 01.10.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В.Р.

Рішення від 01.10.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В.Р.

Ухвала від 29.08.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В.Р.

Ухвала від 29.08.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В.Р.

Ухвала від 29.08.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В.Р.

Ухвала від 29.08.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В.Р.

Ухвала від 06.12.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В.Р.

Ухвала від 06.12.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В.Р.

Ухвала від 07.07.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні