П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 вересня 2024 р.м. ОдесаСправа № 420/29362/23
Перша інстанція: суддя Скупінська О.В.,
П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
судді-доповідача Турецької І. О.,
суддів Градовського Ю. М., Шеметенко Л. П.
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 06 грудня 2023 року у справі за позовом адвоката Овсяника Сергія Анатолійовича, який діє в інтересах Товариства з обмеженою відповідальністю «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС ОРЛІВКА» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії
В С Т А Н О В И В:
Короткий зміст позовних вимог.
У травні 2023 року адвокат Овсяник С.А., який діє в інтересах ТОВ «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС ОРЛІВКА», звернувся до суду першої інстанції з позовом до Головного управління ДПС в Одеській області (далі ГУ ДПС в Одеській області), Державної податкової служби України (далі ДПС України), в якому просив:
- визнати протиправними та скасувати рішення Головного управління ДПС в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних (далі ПН) в Єдиному реєстрі податкових накладних :
- № 9486690/37565282 від 07.09.2023 про відмову в реєстрації ПН № 112;
- № 9550336/37565282 від 19.09.2023 про відмову в реєстрації ПН № 144;
- № 9550335/37565282 від 19.09.2023 про відмову в реєстрації ПН № 145;
- № 9550339/37565282 від 19.09.2023 про відмову в реєстрації ПН № 172;
- № 9550337/37565282 від 19.09.2023 про відмову в реєстрації ПН № 173;
- № 9550338/37565282 від 19.09.2023 про відмову в реєстрації ПН № 174;
- № 9620234/37565282 від 28.09.2023 про відмову в реєстрації ПН № 211;
- зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН) податкові накладні :
- від 31.03.2023 № 112 на суму 531941,78 грн;
- від 30.04.2023 № 144 на суму 40346,09 грн;
- від 30.04.2023 № 145 на суму 449878,32 грн;
- від 31.05.2023 № 172 на суму 512752,75 грн;
- від 31.05.2023 № 173 на суму 39280,20 грн;
- від 31.05.2023 № 174 на суму 9111,11 грн;
- від 30.06.2023 № 211 на суму 583619,20 грн, датою їх подання.
В обґрунтування позовних вимог адвокат Овсяник С.А. указує, що рішення про відмову в реєстрації податкових накладних не відповідають вимогам щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акту індивідуальної дії.
Пояснюючи обставини справи адвокат зазначає, що реєстрація податкових накладних була зупинена на підставі пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податків та платнику податку було запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.
Аргументуючи свою позицію про протиправність прийнятих контролюючим органом рішень, адвокат Овсяник С.А., покликаючись на Порядок прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520 (далі Порядок №520), указує, що хоча перелік документів, необхідний для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначений наведеним нормативним актом, конкретний перелік таких документів може залежати, зокрема від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки.
Тобто, на його переконання, зміст переліку документів, встановлений пунктом 5 Порядку № 520 свідчить про те, що він є загальним і повинен диференціюватися в залежності від того, яка господарська операція покладена в основу виникнення податкових зобов`язань, тобто узгоджуватися з вимогами, як пункту 185.1 статті 185, так і пункту статті 187 Податкового кодексу України.
Резюмуючи викладене, адвокат Овсяник С.А. вважає, що контролюючий орган повинен під час зупинення реєстрації податкової накладної не лише запропонувати надати документи, а навести їх конкретний перелік, оскільки в пункті 5 Порядку № 520 наведений приблизний та не вичерпний («може включати») перелік документів необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі, реєстрація яких зупинена в ЄРПН.
На переконання адвоката оскаржувані рішення не відповідають критеріям чіткості та зрозумілості акту індивідуальної дії та породжують неоднозначне трактування його, що у свою чергу, впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку платником податків виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень.
Водночас, на думку адвоката, товариство надало достатній пакет документів для підтвердження здійснення господарських операцій та можливості реєстрації податкових накладних.
Мотивуючи позовну вимогу про обов`язок ДПС України зареєструвати в ЄРПН спірні податкові накладні, адвокат Овсяник С.А. вказує на статтю 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту), де наголошено, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження. При цьому, під ефективним засобом (способом) слід розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект.
Отже, на його думку задоволення наведеної вимоги, є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений і вказане рішення не можливо визнати втручанням у дискреційні повноваження відповідачів, оскільки ними такі повноваження були самостійно реалізовані шляхом прийняття оскаржених рішень, які були предметом судового контролю у межах цієї справи.
Окремо, повивач просив суд стягнути на його користь з ГУ ДПС в Одеській області суму сплаченого судового збору у розмірі 15 030,40 грн.
Короткий зміст рішення суду першої інстанції.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 06 грудня 2023 року, ухваленим за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін, позов ТОВ «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС ОРЛІВКА» - задоволено.
Визнані протиправними та скасовані рішення ГУ ДПС в Одеській області про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН №9486690/37565282 від 07.09.2023; №9550336/37565282 від 19.09.2023; №9550335/37565282 від 19.09.2023; №9550339/37565282 від 19.09.2023; №9550337/37565282 від 19.09.2023; №9550338/37565282 від 19.09.2023; №9620234/37565282 від 28.09.2023.
Суд зобов`язав Державну податкову службу України зареєструвати в ЄРПН податкові накладні ТОВ «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС ОРЛІВКА» № 112 від 31.03.2023; № 144 від 30.04.2023; № 145 від 30.04.2023; № 172 від 31.05.2023; № 173 від 31.05.2023; № 174 від 31.05.2023, № 211 від 30.06.2023, датою їх фактичного подання.
Стягнув за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДПС в Одеській області на користь ТОВ «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС ОРЛІВКА» суму сплаченого судового збору у розмірі 15030,40 грн та витрати на правничу допомогу у розмірі 3000,00 грн.
Вирішуючи спір по суті, суд першої інстанції вказав, що у спірних рішеннях контролюючий орган не зазначив, які саме документи не надані платником податку, з того загального переліку документів, що містить форма цього рішення.
Суд першої інстанції звернув увагу, що в матеріалах справи наявні пояснення та перелік документів, які були надані ТОВ «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС ОРЛІВКА», на виконання рішення суб`єкта владних повноважень про зупинення реєстрації податкових накладних.
Далі, суд першої інстанції зробив акцент на тому, що загальними вимогами, які висуваються до акта індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття. Вживання контролюючим органом загального посилання на надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства без конкретизації, не може вважатись обґрунтованим.
Відтак, суд першої інстанції дійшов висновку, що невиконання контролюючим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії, призводить до визнання його протиправним, а тому наявні підстави для скасування такого акта.
Щодо зобов`язальної частини позову суд першої інстанції вважав, що ТОВ «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС ОРЛІВКА» надало усі необхідні документи для реєстрації податкових накладних, а тому задля того, щоб спір між сторонами був вирішений остаточно, слід зобов`язати ДПС України зареєструвати податкові накладні в ЄРПН.
Короткий зміст вимог апеляційної скарги.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, покликаючись на неправильне застосування норм матеріального права та порушення норм процесуального права, ГУ ДПС в Одеській області подало апеляційну скаргу, в якій просить його скасувати та ухвалити нове рішення про відмову в задоволенні позову.
В обґрунтування апеляційної скарги зазначає, що рішення про відмову в реєстрації податкових накладних прийняте виключно в межах діючого законодавства та з дотриманням усіх необхідних критеріїв.
Скаржник указує, що реєстрація податкової накладної зупинена, оскільки обсяг постачання товару/ послуги 43.11, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та додаткові документи для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Також скаржник наголошує на тому, що обов`язок довести реальність господарської операції та підтвердити її належними документами покладається виключно на позивача. Вказані первинні документи мають відповідати стандартам бухгалтерського обліку та вимогам Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність».
Обґрунтовуючи свою позицію скаржник указує, що оскаржуване рішення Комісією з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН ГУ ДПС в Одеській області було прийняте у зв`язку з тим, що подані документи складені/оформлені із порушенням законодавства.
Так, скаржник звертає увагу на те, що серед наданих до контролюючого органу документів відсутні оборотно-сальдові відомості підприємства/виписки по рахунках на підтвердження надходження платіжних коштів на особистий рахунок ТОВ «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС «ОРЛІВКА».
Також скаржник указує, що на підтвердження господарських операцій, відповідно до яких складені податкові накладні, позивач не надав штатний розпис працівників.
Далі скаржник указує, що платник податків не надав дозвіл на відкриття та експлуатацію магазину безмитної торгівлі задля доведення операції з надання у строкове платне користування об`єкт оренди з метою його використання для розміщення магазину безмитної торгівлі, складських приміщень, кафе; а також акт про початок фактичного функціонування міжнародного пункту згідно договору про внесення змін №2 від 12.11.2020 (п. п. 5.2, 7.4).
Також скаржник указує, що позивач на розгляд Комісії регіонального рівня не надавав повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (форма № 20-ОПП), зокрема про наявні потужності підприємства: офісні приміщення, складські приміщення, автомобільний транспорт та іншу техніку необхідну для функціонування підприємства та виконання своїх функцій та обов`язків, що знаходиться в оренді чи власності підприємства.
Як зазначає скаржник, оскільки надані ТОВ «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС «ОРЛІВКА» разом з повідомленням про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрація яких зупинена, подав документи які складені із порушенням законодавства, комісія цілком обґрунтовано прийняла рішення про відмову в реєстрації вищезазначених податкових накладних.
Окремо скаржник наполягає на відсутності правових підстав для зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН податкові накладні, оскільки така вимога відноситься виключно до дискреційних повноважень контролюючого органу.
ТОВ «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС ОРЛІВКА» у відзиві на апеляційну скаргу, посилаючись на доводи, які ідентичні доводам, викладеним у позовній заяві, та які узгоджуються із висновками суду першої інстанції зазначає про безпідставність скарги.
Рішення суду першої інстанції адвокат вважає законним та обґрунтованим, у зв`язку з чим просить в задоволенні апеляційної скарги відмовити, а рішення суду залишити без змін.
Стаття 311 КАС України надає право суду апеляційної інстанції розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).
Фактичні обставини справи.
ТОВ «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС ОРЛІВКА» є юридичною особою, зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, громадських формувань та фізичних осіб підприємців, 01.10.2013, код ЄДРПОУ 37565282.
ТОВ «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС ОРЛІВКА» перебуває на обліку в ГУ ДПС в 68831, Одеська область, Ренійський район, сільрада Орлівська, Поромна дорога, 1.
Основний вид економічної діяльності ТОВ «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС ОРЛІВКА» Вантажний річковий транспорт (код за КВЕД 50.40).
Інші види діяльності: 42.91 Будівництво водних споруд; 42.99 Будівництво інших споруд, н.в.і.у.; 46.13 Діяльність посередників у торгівлі деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічними виробами; 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами; 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 49.20 Вантажний залізничний транспорт; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 50.20 Вантажний морський транспорт; 52.10 Складське господарство; 52.22 Допоміжне обслуговування водного транспорту; 52.24 Транспортне оброблення вантажів; 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту; 55.10 Діяльність готелів і подібних засобів тимчасового розміщування; 64.19 Інші види грошового посередництва; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 73.11 Рекламні агентства; 56.30 Обслуговування напоями; 56.10 Діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування; 50.30 Пасажирський річковий транспорт; 50.10 Пасажирський морський транспорт; 35.13 Розподілення електроенергії; 47.30 Роздрібна торгівля пальним; 82.99 Надання інших допоміжних комерційних послуг, н.в.і.у.; 93.29 Організування інших видів відпочинку та розваг.
09.01.2020 між ТОВ «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС ОРЛІВКА» та ТОВ «КАЗАК ДЬЮТІ ФРІ» (код ЄДРПОУ 42787151) укладений Договір оренди.
12.11.2020 укладений Договір про внесення змін № 1 до Договору та Договір про внесення змін № 2, згідно з якими відбулася заміна сторони в Договорі, а саме: ТОВ «КАЗАК ДЬЮТІ ФРІ» було замінено на ТОВ «ДФ ТРЕЙДІНГ ГРУП» (ЄДРПОУ 41132528).
Відповідно до пункту 7 Договору Орендар крім сплати орендної плати сплачує на користь ТОВ «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС ОРЛІВКА» платіж за використання інфраструктури Товариства.
Згідно з додатковою угодою № 4 від 01.07.2022 до договору внесення змін № 2 від 12.11.2020, платіж ТОВ «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС ОРЛІВКА» за використання інфраструктури становить 10% від місячного обсягу реалізованих товарів та послуг отриманого від торгівлі в магазині безмитної торгівлі, розташованому на території Товариства. До платежу не входить обіг реалізації підакцизної групи товарів, максимальна роздрібна ціна яких врегульована державою, а саме тютюнові вироби.
04 квітня 2023 року до ТОВ «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС ОРЛІВКА» надійшов лист № 04-04.2022 (з додатками до нього), в якому зазначався обсяг отриманого доходу від торгівлі в магазині безмитної торгівлі за березень 2023 року в сумі 5 319 418,87 грн без обігу реалізації підакцизної групи товарів, максимальна роздрібна ціна яких врегульована Державою України, а саме тютюнові вироби.
На підставі даних обсягів реалізації був складений та підписаний сторонами акт надання послуг щодо використання інфраструктури за період з 01.03.2023 по 31.03.2023 від 31.03.2023 № 107 та виставлено в адресу ТОВ «ДФ ТРЕЙДІНГ ГРУП» рахунок на оплату від 31.03.2023 № 98 на загальну суму 531 941,78 грн, що складає 10% від суми реалізації від якої нараховується платіж за використання інфраструктури Товариства у т.ч. ПДВ 88656,96 грн.
На підтвердження оплати послуг за використання інфраструктури ТОВ «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС ОРЛІВКА» за березень 2023 року надані копії платіжних інструкцій: від 02.05.2023 № 2364 на суму 50000 грн; від 05.05.2023 № 2380 на суму 50000 грн; від 08.05.2023 № 2385 на суму 31941,78 грн; від 10.05.2023 № 2393 на суму 100000 грн; від 12.05.2023 № 2396 на суму 150000 грн; від 15.05.2023 № 2410 на суму 50000 грн; від 17.05.2023 № 2420 на суму 50000 грн; від 23.05.2023 № 2427 на суму 50000 грн.
На виконання вимог пункту 201.1 статті 201 ПК України, ТОВ «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС ОРЛІВКА» склало податкову накладну №112 від 31.03.2023 на загальну суму 531 941,78 грн, в тому числі, ПДВ 88 656,96 грн.
Вказана податкова накладна була направлена до Державної податкової служби України для реєстрації в ЄРПН.
Згідно квитанції про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку корегування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, документи доставлені до Автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронних документів» ДПС України. Документи були прийняті, однак реєстрація зупинена(а.с.115 т.1)..
Підставою зупинення реєстрації податкових накладних контролюючий орган вказав, що платник податку, який подав для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, тобто наявна податкова інформація, що обсяг постачання товару/послуги 68.20.12, дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного, як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання. Додатково повідомлено: показник "D"=69.6212% "Р"=6716.68.
Запропоновано надати пояснення та копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН
На пропозицію контролюючого органу ТОВ «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС ОРЛІВКА» направило повідомлення про надання пояснень та копії документів щодо податкової накладної/розрахунків, реєстрація якої зупинена, та разом з повідомленням направив первинні документи, що підтверджують здійснення господарської операції (а.с.117).
Рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН ГУ ДПС в Одеській області № 9486690/37565282 від 07.09.2023, на підставі пункту 200-1.3 статті 200-1 Податкового кодексу України, відмовлено в реєстрації податкової накладної №112 від 31.03.2023 (а.с. 102 т.1).
Підставами відмови у реєстрації наведеної податкової накладної, в оскаржуваному рішенні, Комісія зазначила: надання платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства. Додаткова інформація: первинні документи щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
30.04.2023 ТОВ «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС ОРЛІВКА» та ТОВ «ДФ ТРЕЙДІНГ ГРУП» складений та підписаний акт наданих послуг з оренди приміщень за квітень № 136 на суму 40346,08 грн, у т. ч. ПДВ 6724,34 грн.
ТОВ «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС ОРЛІВКА» виставило ТОВ «ДФ ТРЕЙДІНГ ГРУП» рахунок на оплату від 30.04.2023 № 127 для сплати орендної плати приміщень у сумі 40346,08 грн.
23.05.2023 ТОВ «ДФ ТРЕЙДІНГ ГРУП» згідно платіжної інструкції від 23.05.2023 № 2432.сплатило оренду приміщень шляхом перерахування грошових коштів на рахунок товариства з обмеженою відповідальністю «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС ОРЛІВКА»
На виконання вимог пункту 201.1 статті 201 ПК України, ТОВ «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС ОРЛІВКА» склало податкову накладну №144 від 30.04.2023 на загальну суму 40346,09 грн, в тому числі, ПДВ 6724,35 грн.
Вказана податкова накладна була направлена до Державної податкової служби України для реєстрації в ЄРПН.
Згідно квитанції про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку корегування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, документи доставлені до Автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронних документів» ДПС України. Документи були прийняті, однак реєстрація зупинена.
Підставою зупинення реєстрації податкових накладних контролюючий орган вказав, що платник податку, який подав для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, тобто наявна податкова інформація, що обсяг постачання товару/послуги 68.20.12, дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного, як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання. Додатково повідомлено: показник "D"=174,3339% "Р"=212207,68.
Запропоновано надати пояснення та копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.
На пропозицію контролюючого органу ТОВ «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС ОРЛІВКА» направило повідомлення про надання пояснень та копії документів щодо податкової накладної/розрахунків, реєстрація якої зупинена, та разом з повідомленням направив первинні документи, що підтверджують здійснення господарської операції (а.с.128).
Рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН ГУ ДПС в Одеській області № 9550336/37565282 від 19.09.2023, на підставі пункту 200-1.3 статті 200-1 Податкового кодексу України, відмовлено в реєстрації податкової накладної №144 від 30.04.2023 (а.с. 121 т.1).
Підставами відмови у реєстрації наведеної податкової накладної, в оскаржуваному рішенні, Комісія зазначила: надання платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства. Додаткова інформація: первинні документи щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
03.05.2023 ТОВ «ДФ ТРЕЙДІНГ ГРУП» направило лист № 03-05.2023 з додатками щодо обсягу отриманого доходу від торгівлі в магазині безмитної торгівлі за квітень 2023 року в сумі 4498783,17 грн.
30.04.2023 згідно даних обсягів реалізації складений та підписаний сторонами акт наданих послуг використання інфраструктури ТОВ «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС ОРЛІВКА» № 137 на суму 449878,32 грн, у т.ч. ПДВ 74979,72 грн.
ТОВ «ДФ ТРЕЙДІНГ ГРУП» сплатило зазначені послуги шляхом перерахування грошових коштів на рахунок ТОВ «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС ОРЛІВКА» згідно копії платіжних інструкцій: від 26.05.2023 № 2441 на суму 150000 грн; від 30.05.2023 № 2461 на суму 100000 грн; від 05.06.2023 № 2488 на суму 100000 грн; від 08.06.2023 № 2502 на суму 50000 грн; від 09.06.2023 № 2506 на суму 49878,32 грн.
На виконання вимог пункту 201.1 статті 201 ПК України, ТОВ «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС ОРЛІВКА» склало податкову накладну №145 від 30.04.2023 на загальну суму 449878,32 грн, в тому числі, ПДВ 74 979,72грн.
Вказана податкова накладна була направлена до Державної податкової служби України для реєстрації в ЄРПН.
Згідно квитанції про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку корегування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, документи доставлені до Автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронних документів» ДПС України. Документи були прийняті, однак реєстрація зупинена (а.с.131).
Підставою зупинення реєстрації податкових накладних контролюючий орган вказав, що платник податку, який подав для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, тобто наявна податкова інформація, що обсяг постачання товару/послуги 68.20.12, дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного, як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання. Додатково повідомлено: показник "D"=174,3339% "Р"=210931,5.
Запропоновано надати пояснення та копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.
На пропозицію контролюючого органу ТОВ «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС ОРЛІВКА» направило повідомлення про надання пояснень та копії документів щодо податкової накладної/розрахунків, реєстрація якої зупинена, та разом з повідомленням направив первинні документи, що підтверджують здійснення господарської операції (а.с.145).
Рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН ГУ ДПС в Одеській області № 9550335/37565282 від 19.09.2023, на підставі пункту 200-1.3 статті 200-1 Податкового кодексу України, відмовлено в реєстрації податкової накладної №145 від 30.04.2023 (а.с. 131 т.1).
Підставами відмови у реєстрації наведеної податкової накладної, в оскаржуваному рішенні, Комісія зазначила: надання платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства. Додаткова інформація: первинні документи щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
02.06.2023 ТОВ «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС ОРЛІВКА» отримало лист від ТОВ «ДФ ТРЕЙДІНГ ГРУП» № 02-06.2023 з додатками, в яких зазначений обсяг отриманого доходу від торгівлі в магазині безмитної торгівлі за травень 2023 року в сумі 5127527,51 грн.
31.05.2023, згідно даних обсягів реалізації сторонами складений та підписаний акт наданих послуг використання інфраструктури ТОВ «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС ОРЛІВКА» № 178 на суму 512752,75 грн. у т. ч. ПДВ 85458,79 грн.
ТОВ «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС ОРЛІВКА» виставило в адресу ТОВ «ДФ ТРЕЙДІНГ ГРУП» рахунок на оплату платежу за використання інфраструктури Товариства від 31.05.2023 № 158 у сумі 512752,75 грн, у т. ч. ПДВ 85458,79 грн.
ТОВ «ДФ ТРЕЙДІНГ ГРУП» сплатило зазначені послуги шляхом перерахування грошових коштів на рахунок ТОВ «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС ОРЛІВКА», згідно копії платіжних інструкцій: від 12.06.2023 № 2571 на суму 62752,72 грн; від 19.06.2023 № 2541 на суму 150000 грн; від 21.06.2023 № 2555 на суму 100000 грн; від 28.06.2023 № 2569 на суму 100000 грн; від 10.07.2023 № 2616 на суму 100000 грн.
На виконання вимог пункту 201.1 статті 201 ПК України, ТОВ «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС ОРЛІВКА» склало податкову накладну №172 від 31.05.2023 на загальну суму 512752,75 грн, в тому числі, ПДВ 85458,79 грн.
Вказана податкова накладна була направлена до Державної податкової служби України для реєстрації в ЄРПН.
Згідно квитанції про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку корегування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, документи доставлені до Автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронних документів» ДПС України. Документи були прийняті, однак реєстрація зупинена(а.с.161).
Підставою зупинення реєстрації податкових накладних контролюючий орган вказав, що платник податку, який подав для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, тобто наявна податкова інформація, що обсяг постачання товару/послуги 68.20.12, дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного, як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання. Додатково повідомлено: показник "D"=162,7332% "Р"=226732,31.
Запропоновано надати пояснення та копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.
На пропозицію контролюючого органу ТОВ «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС ОРЛІВКА» направило повідомлення про надання пояснень та копії документів щодо податкової накладної/розрахунків, реєстрація якої зупинена, та разом з повідомленням направив первинні документи, що підтверджують здійснення господарської операції (а.с.128).
Рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН ГУ ДПС в Одеській області № 9550339/37565282 від 19.09.2023, на підставі пункту 200-1.3 статті 200-1 Податкового кодексу України, відмовлено в реєстрації податкової накладної №172 від 31.05.2023 (а.с. 148 т.1).
Підставами відмови у реєстрації наведеної податкової накладної, в оскаржуваному рішенні, Комісія зазначила: надання платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства. Додаткова інформація: первинні документи щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
31.05.2023 ТОВ «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС ОРЛІВКА» та ТОВ «ДФ ТРЕЙДІНГ ГРУП» складений та підписаний акт наданих послуг з оренди приміщень за квітень № 177 на суму 40346,08 грн, у т. ч. ПДВ 6724,34 грн.
ТОВ «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС ОРЛІВКА» виставило в адресу ТОВ «ДФ ТРЕЙДІНГ ГРУП» рахунок на оплату від 31.05.2023 № 157 для сплати орендної плати приміщень у сумі 39280,20 грн, у т. ч. ПДВ 6546,7 грн.
ТОВ «ДФ ТРЕЙДІНГ ГРУП» сплатило за послуги оренди приміщень шляхом перерахування грошових коштів на рахунок ТОВ «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС ОРЛІВКА» згідно платіжної інструкції від 08.06.2023 № 2503.
На виконання вимог пункту 201.1 статті 201 ПК України, ТОВ «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС ОРЛІВКА» склало податкову накладну №173 від 31.05.2023 на загальну суму 39280,20 грн, в тому числі, ПДВ 6546,70 грн.
Вказана податкова накладна була направлена до Державної податкової служби України для реєстрації в ЄРПН.
Згідно квитанції про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку корегування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, документи доставлені до Автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронних документів» ДПС України. Документи були прийняті, однак реєстрація зупинена.
Підставою зупинення реєстрації податкових накладних контролюючий орган вказав, що платник податку, який подав для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, тобто наявна податкова інформація, що обсяг постачання товару/послуги 68.20.12, дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного, як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання.
Запропоновано надати пояснення та копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.
На пропозицію контролюючого органу ТОВ «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС ОРЛІВКА» направило повідомлення про надання пояснень та копії документів щодо податкової накладної/розрахунків, реєстрація якої зупинена, та разом з повідомленням направив первинні документи, що підтверджують здійснення господарської операції (а.с.186).
Рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН ГУ ДПС в Одеській області № 9550337/37565282 від 19.09.2023, на підставі пункту 200-1.3 статті 200-1 Податкового кодексу України, відмовлено в реєстрації податкової накладної №173 від 31.05.2023 (а.с. 182 т.1).
Підставами відмови у реєстрації наведеної податкової накладної, в оскаржуваному рішенні, Комісія зазначила: надання платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства. Додаткова інформація: первинні документи щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
Згідно умов п. 6.1. договору оренди від 09.01.2020 № 1 на підставі показників лічильника та тарифів (без ПДВ) від енергопостачальних організації, складений Акт зняття показників лічильника за травень від 31.05.2023.
На підставі даних Акту зняття показників лічильника складений рахунок на оплату від 31.05.2023 № 159 та акт надання послуг від 31.05.2023 № 176 платежу відшкодування спожитої електроенергії товариству на суму 9111,11 грн, у т.ч. ПДВ 1518,52 грн.
ТОВ «ДФ ТРЕЙДІНГ ГРУП» здійснило оплату за відшкодування спожитої електроенергії за травень 2023 року, за рахунком від 31.05.2023 № 159 в сумі 9111,11 грн.
На виконання вимог пункту 201.1 статті 201 ПК України, ТОВ «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС ОРЛІВКА» склало податкову накладну №174 від 31.05.2023 на загальну суму 9 111,11 грн, в тому числі, ПДВ 1 518,52 грн.
Вказана податкова накладна була направлена до Державної податкової служби України для реєстрації в ЄРПН.
Згідно квитанції про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку корегування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, документи доставлені до Автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронних документів» ДПС України. Документи були прийняті, однак реєстрація зупинена(а.с.173).
Підставою зупинення реєстрації податкових накладних контролюючий орган вказав, що платник податку, який подав для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, тобто наявна податкова інформація, що обсяг постачання товару/послуги 68.20.12, дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного, як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання. Додатково повідомлено: показник "D"=162,7332% "Р"=226637,58.
Запропоновано надати пояснення та копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.
На пропозицію контролюючого органу ТОВ «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС ОРЛІВКА» направило повідомлення про надання пояснень та копії документів щодо податкової накладної/розрахунків, реєстрація якої зупинена, та разом з повідомленням направив первинні документи, що підтверджують здійснення господарської операції (а.с.174).
Рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН ГУ ДПС в Одеській області № 9550338/37565282 від 19.09.2023, на підставі пункту 200-1.3 статті 200-1 Податкового кодексу України, відмовлено в реєстрації податкової накладної №174 від 31.05.2023 (а.с. 165 т.1).
Підставами відмови у реєстрації наведеної податкової накладної, в оскаржуваному рішенні, Комісія зазначила: надання платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства. Додаткова інформація: первинні документи щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
03.07.2023 ТОВ «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС ОРЛІВКА» отримало лист ТОВ «ДФ ТРЕЙДІНГ ГРУП» № 03-07.2023 з додатками щодо обсягу отриманого доходу від торгівлі в магазині безмитної торгівлі за червень 2023 року в сумі 5836191,92 грн.
30.06.2023, на підставі даних обсягів реалізації, складений та підписаний сторонами акт наданих послуг використання інфраструктури № 214 на суму 583619,2 грн,
30.06.2023 виставлений рахунок для сплати платежу за використання інфраструктури № 195 у сумі 583619,2 грн, у т. ч. ПДВ 97269,87 грн.
На виконання вимог пункту 201.1 статті 201 ПК України, ТОВ «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС ОРЛІВКА» склало податкову накладну №211 від 30.06.2023 на загальну суму 583619,20 грн, в тому числі, ПДВ 97269,87 грн.
Вказана податкова накладна була направлена до Державної податкової служби України для реєстрації в ЄРПН.
Згідно квитанції про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку корегування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, документи доставлені до Автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронних документів» ДПС України. Документи були прийняті, однак реєстрація зупинена(а.с.192).
Підставою зупинення реєстрації податкових накладних контролюючий орган вказав, що платник податку, який подав для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, тобто наявна податкова інформація, що обсяг постачання товару/послуги 68.20.12, дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного, як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання. Додатково повідомлено: показник "D"=185,8697% "Р"=20986,7.
Запропоновано надати пояснення та копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.
На пропозицію контролюючого органу ТОВ «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС ОРЛІВКА» направило повідомлення про надання пояснень (а.с.5, т.2).
Рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН ГУ ДПС в Одеській області № 9620234/37565282 від 28.09.2023, на підставі пункту 200-1.3 статті 200-1 Податкового кодексу України, відмовлено в реєстрації податкової накладної №211 від 30.06.2023 (а.с. 196 т.1).
Підставами відмови у реєстрації наведеної податкової накладної, в оскаржуваному рішенні, Комісія зазначила: надання платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства. Додаткова інформація: первинні документи щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
ТОВ «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС ОРЛІВКА» вважає, що надало усі необхідні документи для реєстрації податкових накладних, а тому відмову у такій реєстрації вважає протиправною.
Джерела правового регулювання (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) та оцінка суду апеляційної інстанції доводів апеляції і висновків суду першої інстанції.
Перевіривши повноту встановлення судом першої інстанції фактичних обставин справи та правильність застосування норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає, що відсутні підстави для задоволення апеляції, з огляду на таке.
В апеляційній скарзі контролюючий орган зазначає, що висновок суду першої інстанції про обов`язок контролюючого органу у квитанції про зупинення податкової накладної вказати точний перелік документів, які слід надати на розгляд Комісії, суперечить вимогам чинного законодавства щодо встановленого переліку обов`язкової інформації, яка зазначається у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної.
Для вирішення питання щодо обґрунтованості даного доводу апеляції, слід звернутися до приписів Податкового кодексу України.
Так, пункт 201.16 статті 201 Податкового кодексу України встановлює, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України встановлений обов`язок платника податків на дату виникнення податкових зобов`язань скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Пункт 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 року (далі-Порядок № 1246) визначає, що податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України(далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з пунктом 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Відповідно до положень пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, постановою Кабінету Міністрів України від 11.2.2019 № 1165 затверджений Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165 у редакції від 11.01.2023, чинній на час ухвалення оскаржуваного рішення).
На час виникнення та розвитку спірних, у цій справі, правовідносин, діє постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» від 11.12.2019 №1165. Зокрема, цією постановою був затверджений Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок №1165), який визначає механізм зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації ПН/РК в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.
Пункт 3 Порядку №1165 визначає, що податкові накладні/розрахунки накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, складеної на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості хоча б одного з товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку, за винятком розрахунку коригування, визначеного підпунктом 7 цього пункту), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування
Пункт 4 Порядку №1165 визначає, що у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Пункт 5 Порядку№1165 встановлює, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Відповідно до пунктів 7-8 Порядку №1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет.
Згідно пункту 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Пункт 11 Порядку №1165 визначає, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Згідно матеріалів справи, у квитанціях про зупинення контролюючий орган запропонував надати платнику податку пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію ПН в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Водночас, колегія суддів зауважує, що контролюючий орган не конкретизував обсяг документів, які має подати товариство, а ТОВ «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС ОРЛІВКА» діючи на власний розсуд, з метою подальшої реєстрації (після зупинення) податкових накладних направив до контролюючого органу пояснення та документи.
Слід зазначити, що відсутність у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної інформації, які саме документи слід надати до контролюючого органу для реєстрації податкової накладної, фактично ставить платника податку у стан невизначеності у питанні документального спростування існуючих на думку контролюючого органу ризиків.
Позивач надає контролюючому органу копії документів на власний розсуд, оскільки відповідачем в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної не зазначено, які саме конкретно документи необхідно подати.
Так, підпункт 3 пункту 11 Порядку № 1165 чітко встановлює, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Тобто, контролюючий орган також повинен не переписувати загальну фразу, а зазначати конкретні документи, які не вистачає платнику податку для реєстрації поданої ПН/РК.
Як мовилося вище, підставою для зупинення реєстрації податкових накладних, надісланих ТОВ «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС ОРЛІВКА», стало те, що платник податку, яким подані для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
На час формування квитанцій, якими зупинена реєстрація податкових накладних, Критерії ризиковості здійснення операцій визначені додатком 3 до Порядку №1165.
Пункт 1 встановлює такі Критерії: «Обсяг постачання товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовним кодом такого товару, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 року у Реєстрі за відсутності такого товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовного коду товару у врахованій таблиці даних платника податку.».
У направлених позивачу квитанціях підставою зупинення реєстрації податкової накладної вказано, що обсяг постачання товару/послуги 68.20.12дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання.
Також квитанції містять вимогу про надання пояснень та копій документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, однак без зазначення конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття відповідного рішення.
Слід зазначити, що посилання у квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних на пункт 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій не розкриває зміст та не конкретизує підстави зупинення реєстрації податкових накладних, а також не відображає переліку документів, необхідних податковому органу для реєстрації таких накладних.
Наказом Міністерства фінансів України №520 від 12.12.2019 затверджений «Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі - Порядок №520).
Так, відповідно до пункту 4 Порядку №520 у разі зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі.
Пункт 5 Порядку №520 визначає перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі, реєстрація яких зупинена, може включати:
-договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
-договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
-первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
-розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
-документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством
-інші документи, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація якої зупинена в Реєстрі.
Слід зазначити, що наведений перелік документів є загальним, а застосований законодавцем вираз «може включати» безумовно свідчить про необхідність індивідуального застосування відповідної норми, виходячи з конкретних господарських операцій та об`єму наданих документів.
Колегія суддів зауважує, що з 08.03.2023 пункт 9 Порядку № 520 викладений в новій редакції, на підставі наказу Міністерства фінансів № 19 від 12.01.2023, яким змінений порядок розгляду контролюючим органом, поданих платником податків письмових пояснень та копій документів до зупинених ПН/РК.
Відповідно до абзаців 2 - 5 цього пункту, за результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:
-або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;
-або надсилає повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування;
-або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Відповідно до абзацу 6 пункту 9 Порядку № 520 платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.
Згідно абзацу 9 пункту 9 Порядку № 520 якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту.
Пункт 10 Порядку № 520 визначає, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
-ненадання/часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;
-та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Відповідно до пункту 11 Порядку № 520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
-ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена в Реєстрі;
-та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
-та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Системний аналіз вищенаведених законодавчих приписів свідчить про те, з 08.03.2023 контролюючий орган на етапі зупинення реєстрації ПН/РК має можливість реалізувати свої функції шляхом складення та направлення повідомлення про надання додаткових пояснень та та/або документів, а затверджена форма повідомлення зобов`язує податковий орган зазначати конкретні пояснення та документи, яких не вистачає платнику податку для реєстрації поданої ПН/РК. Також передбачена відповідальність платника податків у разі невиконання зазначених вимог комісії у формі відмови у реєстрації ПН/РК.
Разом з тим, ГУ ДПС в Одеській області таким правом не скористалося, повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів не направило, а одразу прийняло рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.
В оскаржуваних рішеннях контролюючий орган зазначив, що платник податків, ТОВ «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС ОРЛІВКА», надав копії документів, складені з порушенням законодавства.
З цього приводу колегія суддів враховує, що статтею 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 №996-ХІV (далі Закон №996-ХІV) визначено, що первинний документ, який містить відомості про господарську операцію.
Відповідно до частин 1 - 2 статті 9 Закону №996-ХІV підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Первинні документи, складені в електронній формі, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови дотримання вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг.
Неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, та містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції тощо.
Як вбачається з оскаржуваних рішень про відмову в реєстрації податкових накладних, відповідач жодним чином не конкретизував, які з поданих ТОВ «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС ОРЛІВКА» разом з повідомленнями про подання пояснень та копій документів, копії документів складені/оформлені із порушенням законодавства, та у чому полягають ці порушення.
В оскаржуваних рішеннях контролюючий орган зазначив загальну фразу: надані копії документів, складені з порушенням законодавства, додаткова інформація: «первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні».
З матеріалів справи не вбачається, що відповідач направив ТОВ «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС ОРЛІВКА» повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, за формою згідно з додатком 2 до Порядку №520, з пропозицією щодо надання додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування.
Таким чином неможливо встановити, що саме порушив позивач, та які саме копії документів, що складені з порушенням законодавства, чи документи є недостатніми, або документи надані у недостатній кількості та складені з порушенням законодавства.
В апеляційній скарзі ГУ ДПС в Одеській області розкриває свою тезу, що малася на увазі, а саме що первинні документи складені з порушенням законодавства.
Зокрема скаржник зазначає, на підтвердження здійснення господарських операцій відповідно до яких складені податкові накладні, серед наданих ТОВ «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС ОРЛІВКА» до контролюючого органу документів відсутні оборотно-сальдові відомості підприємства/виписки по рахунках на підтвердження надходження платіжних коштів на особистий рахунок товариства.
Також скаржник указує, що позивач не надав штатний розпис працівників.
Далі скаржник указує, що платник податків не надав дозвіл на відкриття та експлуатацію магазину безмитної торгівлі, для доведення операції з надання у строкове платне користування об`єкт оренди для розміщення магазину безмитної торгівлі, складських приміщень, кафе; а також акт про початок фактичного функціонування міжнародного пункту згідно договору про внесення змін №2 від 12.11.2020.
Також скаржник указує, що позивач на розгляд Комісії регіонального рівня не надавав повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (форма № 20-ОПП), зокрема про наявні потужності підприємства: офісні приміщення, складські приміщення, автомобільний транспорт та іншу техніку необхідну для функціонування підприємства та виконання своїх функцій та обов`язків, що знаходиться в оренді чи власності підприємства.
Наведені доводи скаржника колегія суддів оцінює критично, оскільки в оскаржуваному рішенні такі аргументи не були зазначені.
Контролюючий орган, не надаючи оцінки поданим поясненням, не заявляючи про дефектність змісту чи форми попередньо поданих документів, не зазначаючи, яких саме документів не вистачає для прийняття позитивного рішення, прийняв оскаржувані рішення про відмову в реєстрації податкових накладних.
З цього приводу, колегія суддів зауважує, що Верховний Суд у постанові від 02.04.2019 по справі №822/1878/18 дійшов висновку, що загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Також у постановах від 04.12.2018 у справі №821/1173/17 та від 09.07.2019 у справі №140/2093/18, за схожими правовідносинами, Верховний Суд вказував, що відсутність в оскаржуваних рішеннях мотивів їх прийняття позбавляє взагалі можливості позивача навести аргументи щодо їх неправомірності за виключенням того, що акт індивідуальної дії не відповідає вимогам обґрунтованості та вмотивованості. Проте, саме невідповідність акту індивідуальної дії вимогам обґрунтованості та вмотивованості призводить до його протиправності.
Також колегія вважає доречним звернути увагу на позицію Верховного Суду, викладену у постанові від 07.12.2022 у справі №500/2237/20, яка полягає у тому, що, приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності.
Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України.
Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкових накладних, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.
Колегія суддів вважає, що надані ТОВ «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС ОРЛІВКА» під час процедури реєстрації податкових накладних пояснення та документи, у своїй сукупності, надавали можливість контролюючому органу здійснити реєстрацію податкових накладних.
Водночас, невиконання контролюючим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії має наслідком визнання його протиправним.
В апеляційній скарзі податковий орган також указує на те, що відсутні правові підстави для зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН податкові накладні, оскільки така вимога відноситься виключно до дискреційних повноважень контролюючого органу.
Досліджуючи рішення суду першої інстанції, в частині обов`язку зареєструвати в ЄРПН податкові накладні від 31.03.2023 № 112; від 30.04.2023 № 144; від 30.04.2023 № 145; від 31.05.2023 № 172; від 31.05.2023 № 173; від 31.05.2023 № 174, від 30.06.2023 № 211, у розрізі доводів скаржника, колегія суддів установила таке.
Згідно з пунктами 2, 4, 10 частини 2 статті 245 КАС України, у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про: визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії; інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.
Відповідно до пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрація яких зупинена, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому, датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
У даному випадку, зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН подані податкові накладні є дотриманням судом гарантій про те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений та є належним способом захисту порушеного права, оскільки позивач в повній мірі виконав свій обов`язок щодо надіслання до податкового органу всіх необхідних первинних документів та пояснень на підтвердження факту господарської операції з контрагентом, який зазначений в податковій накладній.
Зважаючи на те, що судом першої та апеляційної інстанцій установлено протиправність рішень суб`єкта владних повноважень щодо відмови в реєстрації спірних податкових накладних, то, відповідно, вимога позивача про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну є також обґрунтованою.
Отже, враховуючи, що товариство надало документи для реєстрації податкових накладних, є цілком правомірним рішення суду про обов`язок контролюючого органу провести реєстрацію спірних податкових накладних.
З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів дійшла висновку, що доводи апеляційної скарги правильність висновків суду першої інстанції не спростовують, будь-яких доводів, з боку скаржника, які б могли свідчити про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права або порушення норм процесуального права, апеляційна скарга не містить.
Відповідно до вимог статті 316 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги, якщо суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін.
На думку колегії суддів, суд першої інстанції порушень матеріального і процесуального права при вирішенні справи не допустив, наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують, а тому підстави для задоволення апеляційної скарги та скасування судового рішення відсутні.
Розподіл судових витрат, відповідно до вимог статті 139 КАС України не передбачений.
Стаття 328 КАС України встановлює право учасників справи, а також осіб, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки на касаційне оскарження рішення суду першої інстанції після апеляційного перегляду справи, а також постанову суду апеляційної інстанції повністю або частково у випадках, визначених цим Кодексом.
Водночас пункт 2 частини 5 вказаної статті встановлює, що не підлягають касаційному оскарженню, у тому числі судові рішення у справах незначної складності та інших справах, розглянутих за правилами спрощеного позовного провадження (крім справ, які відповідно до цього Кодексу розглядаються за правилами загального позовного провадження), крім випадків якщо:
а) касаційна скарга стосується питання права, яке має фундаментальне значення для формування єдиної правозастосовної практики;
б) особа, яка подає касаційну скаргу, відповідно до цього Кодексу позбавлена можливості спростувати обставини, встановлені оскарженим судовим рішенням, при розгляді іншої справи;
в) справа становить значний суспільний інтерес або має виняткове значення для учасника справи, який подає касаційну скаргу;
г) суд першої інстанції відніс справу до категорії справ незначної складності помилково.
Отже, враховуючи, що судом апеляційної інстанції постановлено рішення у справі розглянутої за правилами спрощеного позовного провадження, відсутні підстави для його оскарження в касаційному порядку.
Керуючись статтями 308, 311, 315, 316, 322, 325, 328 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області залишити без задоволення.
Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 06 грудня 2023 року у справі за позовом адвоката Овсяника Сергія Анатолійовича, який діє в інтересах Товариства з обмеженою відповідальністю «ПОРОМНИЙ КОМПЛЕКС ОРЛІВКА» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню в касаційному порядку до Верховного Суду не підлягає, за винятком випадків, перелічених у пункті 2 частини 5 статті 328 КАС України.
Доповідач - суддя І. О. Турецька
суддя Ю. М. Градовський
суддя Л. П. Шеметенко
Повне судове рішення складено 23.09.2024.
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.09.2024 |
Оприлюднено | 25.09.2024 |
Номер документу | 121805686 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Турецька І.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні