Ухвала
від 18.09.2024 по справі 210/3201/21
ДЗЕРЖИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КРИВОГО РОГУ

У Х В А Л А

іменем України

Справа № 210/3201/21

Провадження № 1-кс/210/1385/24

18 вересня 2024 року Дзержинський районний суд м. Кривого Рогу Дніпропетровської області у складі:

слідчого судді ОСОБА_1 ,

за участю секретаря ОСОБА_2 ,

прокурора ОСОБА_3 ,

адвоката ОСОБА_4 ,

підозрюваного ОСОБА_5 ,

розглянувши в судовому засіданні в м. Кривому Розі в режимі відео конференції клопотання слідчого СВ ВП №2 Криворізького РУП ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_6 у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42020041690000037 від 15.07.2020 року щодо застосування запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту відносно:

ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Дніпропетровська, громадянина України, працюючого на посаді заступника міського голови Дніпровської міської ради, депутата Дніпровської міської ради, раніше не судимого, зареєстрованого та мешкаючого за адресою: АДРЕСА_1 ,

підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України,-

ВСТАНОВИВ:

17.09.2024 року до суду надійшло клопотання слідчого СВ ВП №2 Криворізького РУП ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_6 у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42020041690000037 від 15.07.2020 року щодо застосування запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту відносно ОСОБА_5 підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.

В обґрунтування клопотання слідчий посилається на те, що в провадженні слідчого відділення ВП № 2 Криворізького РУП ГУНП в Дніпропетровській області перебувають матеріали кримінального провадження № 42020041690000037 від 15.07.2020, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.28 ч.1 ст.366, ч.2 ст.367, ч.3,5 ст. 191 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді директора департаменту транспорту та транспортної інфраструктури Дніпровської міської ради (далі Департамент) на підставі розпорядження №18-3/10-рп від 03.10.2016, та обіймаючи посаду, пов`язану із виконанням організаційно-розпорядчих функцій, та відповідно до положення про департамент транспорту та транспортної інфраструктури ДМР, затвердженого рішенням міської ради №11/19 від 13.04.2017 (далі Положення), здійснює керівництво діяльністю Департаменту та є розпорядником майна, коштів, що отримує Департамент; несе персональну відповідальність за невиконання або неналежне виконання покладених на нього завдань, реалізацію повноважень, дотримання трудової дисципліни; дії без доручення від імені Департаменту та представляє його інтереси у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями усіх форм власності, а також фізичними особами; у встановленому законодавством порядку призначає та звільняє працівників Департаменту, застосовує до них заходи заохочення та накладає дисциплінарні стягнення; вносить міському голові подання про призначення та звільнення керівників комунальних підприємств, що входять до сфери управління Департаменту; має право підпису фінансових документів в установленому порядку та визначає право підпису документів від імені Департаменту; видає у межах своєї компетенції накази на виконання рішень міської ради, її виконавчого комітету, розпоряджень міського голови, а також відповідних актів органів виконавчої влади, організовує та контролює їх виконання, у необхідних випадках видає спільні накази з керівниками інших органів виконавчих органів міської ради; проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до повноважень Департаменту; здійснює інші повноваження, покладені на нього відповідно до чинного законодавства України, а отже згідно ч.3 ст.18 КК України будучи службовою особою, вчинив кримінальне правопорушення при наступних обставинах.

Механізм формування тарифів на послуги з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів визначений в «Порядку формування тарифів на послуги з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів», затвердженому 02.03.2010 року Постановою КМУ №258.

Відповідно до п 1.1. Положення департамент транспорту та транспортної інфраструктури Дніпровської міської ради (далі Положення) є виконавчим органом Дніпровської міської ради відповідно до рішення міської ради від 16.03.2016 №7/3 «Про затвердження структури Дніпропетровської міської ради та її виконавчих органів, граничної чисельності працівників міської ради та її виконавчих органів».

Відповідно до п.1.3 Положення департамент у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, декретами, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, Регламентом міської ради, рішеннями міської ради і виконавчого комітету міської ради, розпорядженнями міського голови, цим Положенням та іншими нормативними актами.

Відповідно до п.2.2.3 Положення департамент здійснює розробку нормативно-правових актів з питань, що належать до його компетенції, та надання їх на затвердження в установленому порядку.

Відповідно до п.2.2 регламенту виконавчого комітету Дніпровської міської ради, затвердженого рішенням виконавчого комітету міської ради №743 від 27.07.2018 (далі Регламент) проект рішення виконкому готується керівником виконавчого органу міської ради або керівником структурного підрозділу виконавчого органу міської ради, що визначений міським головою (далі Автор).

Відповідно до п.2.5 Регламенту до проекту обов`язково повинні додаватися матеріали, які є підставою для прийняття рішенні виконкому (доповідні та службові записки авторів, листи-клопотання організацій, підприємств міста, окремих громадян та інші, зареєстровані належним чином та розглянуті керівництвом міської ради). Ці матеріали мають бути пронумеровані, прошнуровані та скріплені печаткою того виконавчого органу міської ради, який готував проект рішення, і підписані автором.

Відповідно до п.2.6 Регламенту відповідальність за повноту пакета документів та їх зміст несе Автор.

Відповідно до п.2.12 Регламенту відповідальність за погодження проекту рішення виконкому з усіма заінтересованими особами та службами покладається на Автора.

Відповідно до п.2.13 Регламенту у проектах рішень виконкому передбачати на останній сторінці проекту позначку стосовно визначення, чи є проект регуляторним актом, нормативно-правовим актом. Відповідальність за зазначену позначку несе автор та департамент правового забезпечення міської ради.

Відповідно до ст.1 ЗУ «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» (в редакції від 26.11.2016) (далі Закон) регуляторний акт - це:

- прийнятий уповноваженим регуляторним органом нормативно-правовий акт, який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб`єктами господарювання;

- прийнятий уповноваженим регуляторним органом інший офіційний письмовий документ, який встановлює, змінює чи скасовує норми права, застосовується неодноразово та щодо невизначеного кола осіб і який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб`єктами господарювання, незалежно від того, чи вважається цей документ відповідно до закону, що регулює відносини у певній сфері, нормативно-правовим актом.

Відповідно до ст.1 Закону регуляторним органом є Верховна Рада України, Президент України, Кабінет Міністрів України, Національний банк України, Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення, інший державний орган, центральний орган виконавчої влади, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцевий орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, а також посадова особа будь-якого із зазначених органів, якщо відповідно до законодавства ця особа має повноваження одноособово приймати регуляторні акти. До регуляторних органів також належать територіальні органи центральних органів виконавчої влади, державні спеціалізовані установи та організації, некомерційні самоврядні організації, які здійснюють керівництво та управління окремими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування, якщо ці органи, установи та організації відповідно до своїх повноважень приймають регуляторні акти.

Відповідно до ст.4 Закону одним із принципів державної регуляторної політики є прозорість та врахування громадської думки - відкритість для фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань дій регуляторних органів на всіх етапах їх регуляторної діяльності, обов`язковий розгляд регуляторними органами ініціатив, зауважень та пропозицій, наданих у встановленому законом порядку фізичними та юридичними особами, їх об`єднаннями, обов`язковість і своєчасність доведення прийнятих регуляторних актів до відома фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань, інформування громадськості про здійснення регуляторної діяльності.

Відповідно до ст.8 Закону стосовно кожного проекту регуляторного акта його розробником готується аналіз регуляторного впливу.

Аналіз регуляторного впливу готується до оприлюднення проекту регуляторного акта з метою одержання зауважень та пропозицій.

Якщо проект регуляторного акта одночасно містить норми, що регулюють господарські відносини або адміністративні відносини між регуляторними органами чи іншими органами державної влади та суб`єктами господарювання, та норми, що регулюють інші суспільні відносини, а також індивідуально-конкретні приписи, то аналіз регуляторного впливу готується лише щодо норм, які регулюють господарські відносини або адміністративні відносини між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб`єктами господарювання.

Аналіз регуляторного впливу підписується розробником проекту регуляторного акта, а в разі якщо розробником проекту є регуляторний орган, інший орган, установа чи організація - керівником цього органу, установи чи організації.

Відповідно до ст.9 Закону кожен проект регуляторного акта оприлюднюється з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань.

Про оприлюднення проекту регуляторного акта з метою одержання зауважень і пропозицій розробник цього проекту повідомляє у спосіб, передбачений статтею 13 цього Закону.

У випадках, встановлених цим Законом, може здійснюватися повторне оприлюднення проекту регуляторного акта.

Проект регуляторного акта разом із відповідним аналізом регуляторного впливу оприлюднюється у спосіб, передбачений статтею 13 цього Закону, не пізніше п`яти робочих днів з дня оприлюднення повідомлення про оприлюднення цього проекту регуляторного акта.

Відповідно до ст.12 Закону регуляторні акти, прийняті органами та посадовими особами місцевого самоврядування, офіційно оприлюднюються в друкованих засобах масової інформації відповідних рад, а у разі їх відсутності - у місцевих друкованих засобах масової інформації, визначених цими органами та посадовими особами, не пізніш як у десятиденний строк після їх прийняття та підписання.

Відповідно до ст.36 Закону регуляторний акт не може бути прийнятий або схвалений уповноваженим на це органом чи посадовою особою місцевого самоврядування, якщо наявна хоча б одна з таких обставин: відсутній аналіз регуляторного впливу; проект регуляторного акта не був оприлюднений.

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст.24 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» Органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Так, ТОВ «Паркт сервіс группе» за вих.№78 від 18.07.2018 направлений «Розрахунок вартості надання послуг на обслуговування одного машино-місця майданчика для припаркування» до КП «Міськавтопарк» Дніпровської міської ради з метою ініціювання питання про встановлення тарифної сітки за паркування на майданчиках внесення змін до рішення виконкому міської ради від 11.04.2011 №512 «Про затвердження тарифів вартості послуг паркування на майданчиках для платного паркування транспортних засобів у м.Дніпропетровську».

Після чого КП «Міськавтопарк» ДМР вказані офіційні документи разом з вихідним листом за вих.№802/4 від 18.07.2018 направлені до департаменту транспорту та транспортної інфраструктури ДМР з метою підготовки проекту рішення виконавчого комітету «Про затвердження тарифів вартості послуг паркування на майданчиках для платного паркування транспортних засобів у м.Дніпропетровську».

Також, ТОВ «Паркт сервіс группе» за вих.№86 від 16.10.2018 направлений «Розрахунок вартості надання послуг на обслуговування одного машино-місця майданчика для припаркування» до КП «Міськавтопарк» Дніпровської міської ради з метою ініціювання питання про встановлення тарифної сітки за паркування на майданчиках внесення змін до рішення виконкому міської ради від 11.04.2011 №512 «Про затвердження тарифів вартості послуг паркування на майданчиках для платного паркування транспортних засобів у м.Дніпропетровську».

Після чого КП «Міськавтопарк» ДМР вказані офіційні документи разом з вихідним листом за вих.№1105/4 від 17.10.2018 направлені до департаменту транспорту та транспортної інфраструктури ДМР з метою підготовки проекту рішення виконавчого комітету «Про затвердження тарифів вартості послуг паркування на майданчиках для платного паркування транспортних засобів у м.Дніпропетровську».

В подальшому, відповідно до Регламенту виконавчого комітету Дніпровської міської ради, затвердженого рішенням виконавчого комітету міської ради №743 від 27.07.2018 (далі - Регламент), керівником виконавчого органу міської ради - директором департаменту транспорту та транспортної інфраструктури ОСОБА_5 підготовлено проект рішення виконавчого комітету «Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 11.04.2011 №512 «Про затвердження тарифів вартості послуг паркування на майданчиках для платного паркування транспортних засобів у м.Дніпрі», який, в подальшому, відповідно до Регламенту, був погоджений з усіма заінтересованими особами та службами.

Після чого 23.10.2018 за результатами засідання виконавчого комітету Дніпровської міської ради, оформленого Протоколом №19, було прийнято рішення виконавчого комітету міської ради №1039 від 23.10.2018 «Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 11.04.2011 №512 «Про затвердження тарифів вартості послуг паркування на майданчиках для платного паркування транспортних засобів у м.Дніпрі».

Таким чином, у невстановлений час, але не пізніше 23.10.2018, неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них директор департаменту транспорту та транспортної інфраструктури ДМР ОСОБА_5 , перебуваючи на своєму робочому місці, розташованому за адресою: АДРЕСА_2 , в порушення вимог ст.19 Конституції України, ст.24 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», ст.1,8,9,12,36 ЗУ «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», ст.24 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», Положення про департамент транспорту та транспортної інфраструктури Дніпровської міської ради, положення про департамент транспорту та транспортної інфраструктури ДМР не перевірив та не організував належним чином перевірку наданих розрахунків вартості надання послуг на обслуговування одного машино-місця майданчика для припаркування, наданих ТОВ «Паркт сервіс группе», на підставі яких було прийнято рішення виконавчого комітету міської ради №1039 від 23.10.2018 «Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 11.04.2011 №512 «Про затвердження тарифів вартості послуг паркування на майданчиках для платного паркування транспортних засобів у м.Дніпрі», а також не організував відповідної процедури, передбаченої для прийняття регуляторного акту, хоча мав реальну можливість організувати встановлену законом процедуру та перевірку наданих розрахунків вартості надання послуг на обслуговування одного машино-місця майданчика для припаркування.

Аналогічно, ТОВ «Паркт сервіс группе» за вих.№5/21 від 18.06.2019 направлений «Розрахунок вартості надання послуг на обслуговування одного машино-місця майданчика для припаркування» до КП «Міськавтопарк» Дніпровської міської ради з метою ініціювання питання про встановлення тарифної сітки за паркування на майданчиках внесення змін до рішення виконкому міської ради від 11.04.2011 №512 «Про затвердження тарифів вартості послуг паркування на майданчиках для платного паркування транспортних засобів у м.Дніпропетровську».

Після чого КП «Міськавтопарк» ДМР вказані офіційні документи разом з вихідним листом за вих.№3/415-704 від 01.07.2019 направлені до департаменту транспорту та транспортної інфраструктури ДМР з метою підготовки проекту рішення виконавчого комітету «Про затвердження тарифів вартості послуг паркування на майданчиках для платного паркування транспортних засобів у м.Дніпропетровську».

В подальшому, відповідно до Регламенту виконавчого комітету Дніпровської міської ради, затвердженого рішенням виконавчого комітету міської ради №743 від 27.07.2018 (далі - Регламент), керівником виконавчого органу міської ради - директором департаменту транспорту та транспортної інфраструктури ОСОБА_5 підготовлено проект рішення виконавчого комітету «Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 11.04.2011 №512 «Про затвердження тарифів вартості послуг паркування на майданчиках для платного паркування транспортних засобів у м.Дніпрі», який, в подальшому, відповідно до Регламенту, був погоджений з усіма заінтересованими особами та службами.

Після чого 23.07.2019 за результатами засідання виконавчого комітету Дніпровської міської ради , оформленого Протоколом №15, було прийнято рішення виконавчого комітету міської ради №743 від 23.07.2019 «Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 11.04.2011 №512 «Про затвердження тарифів вартості послуг паркування на майданчиках для платного паркування транспортних засобів у м.Дніпрі».

Отже, у невстановлений час, але не пізніше 23.07.2019, неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них директор департаменту транспорту та транспортної інфраструктури ДМР ОСОБА_5 , перебуваючи на своєму робочому місці, розташованому за адресою: АДРЕСА_2 , в порушення вимог ст.19 Конституції України, ст.24 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», ст.1,8,9,12,36 ЗУ «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», ст.24 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», Положення про департамент транспорту та транспортної інфраструктури Дніпровської міської ради, положення про департамент транспорту та транспортної інфраструктури ДМР не перевірив та не організував належним чином перевірку наданих розрахунків вартості надання послуг на обслуговування одного машино-місця майданчика для припаркування, наданих ТОВ «Паркт сервіс группе», на підставі яких було прийнято рішення виконавчого комітету міської ради №743 від 23.07.2019 «Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 11.04.2011 №512 «Про затвердження тарифів вартості послуг паркування на майданчиках для платного паркування транспортних засобів у м.Дніпрі», а також не організував відповідної процедури, передбаченої для прийняття регуляторного акту, хоча мав реальну можливість організувати встановлену законом процедуру та перевірку наданих розрахунків вартості надання послуг на обслуговування одного машино-місця майданчика для припаркування.

У зв`язку з чим вищевикладене призвело до прийняття виконавчим комітетом Дніпровської міської ради рішень №1039 від 23.10.2018 та №743 від 23.07.2019, на підставі наданих розрахунків ТОВ «Паркт сервіс группе» із завищеними показниками по заробітній платі та єдиному внеску (ЄСВ), відповідно до яких різниця між розрахунковою сумою заробітної плати та ЄСВ та сумою нарахованої ТОВ «Паркт Сервіс Групе» заробітної плати та єдиного внеску (ЄСВ) на заробітну плату, визначеною виходячи з відсоткового значення цих показників в Розрахунках вартості надання послуг на обслуговування одного машино-місця майданчика для припаркування ТОВ «Паркт сервіс группе», наданих товариством до рішень Виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 23.10.2018 №1039 та від 23.07.2019 №743 про затвердження тарифів вартості паркування, та сумою в податкових зобов`язаннях з ПДВ за операціями з надання ТОВ «Паркт сервіс группе» послуг паркувальних майданчиків для забезпечення місця паркування транспортних засобів, згідно даних Податкових декларацій з податку на додану вартість ТОВ «Паркт сервіс группе» та витягу з ЄРПН за листопад 2018 року грудень 2019 року та сумою нарахованої ТОВ «Паркт сервіс группе» заробітної плати та єдиного внеску (ЄСВ), згідно даних звітів про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування ТОВ «Паркт сервіс группе» за листопад 2018 року грудень 2019 року склала 9 218 514,49 грн.

Таким чином, своїми неумисними діями директор департаменту транспорту та транспортної інфраструктури Дніпровської міської ради ОСОБА_5 , будучи службовою особою, наділеною організаційно - розпорядчими функціями, неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, вчинив кримінальне правопорушення, що спричинило тяжкі наслідки територіальній громаді міста Дніпра, на загальну суму 9 218 514,49 грн., що у 9598 разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян на момент вчинення кримінального правопорушення.

Дії ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , які виразились у службовій недбалості, тобто неналежним виконанням службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки, кваліфікуються за ч. 2 ст. 367 КК України.

Так 13 вересня 2024 року ОСОБА_5 було повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого за ч. 2 ст. 367 КК України, а саме: у службовій недбалості, тобто неналежним виконанням службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки.

Підозра ОСОБА_5 повністю підтверджується зібраними у кримінальному провадженні доказами, серед яких:

1) рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради №743 від 23.07.2019 «Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 11.04.2011 №512 «Про затвердження тарифів вартості послуг паркування на майданчиках для платного паркування транспортних засобів у м.Дніпрі» відповідно до якого, затверджені тарифи вартості послуг паркування на майданчиках для платного паркування транспортних засобів у м.Дніпрі.

2) рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради №1039 від 23.10.2018 «Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 11.04.2011 №512 «Про затвердження тарифів вартості послуг паркування на майданчиках для платного паркування транспортних засобів у м.Дніпрі» відповідно до якого, затверджені тарифи вартості послуг паркування на майданчиках для платного паркування транспортних засобів у м.Дніпрі.

3) протокол № 15 засідання виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 23.07.2019 відповідно якого прийняте рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради №743 від 27.07.2019.

4) протокол № 19 засідання виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 23.10.2018 відповідно якого прийняте рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради №1039 від 23.10.2018.

5) розпорядження № 18-3/10-ек від 03.10.2016 Про призначення ОСОБА_5 ;

6) рішення Дніпровської міської ради № 11/19 від 13.04.2017 Про затвердження Положення про департамент транспорту та транспортної інфраструктури Дніпровської міської ради.

7) Положення про департамент транспорту та транспортної інфраструктури Дніпровської міської ради.

8) рішення Дніпровської міської ради № 743 від 27.07.2018 Прор внесення змін до рішення виконавчого комітету міської ради від 20.02.2018 № 112 Про затвердження Положення про департамент транспорту та транспортної інфраструктури Дніпровської міської ради.

9) регламент виконавчого комітету Дніпровської міської ради затверджений рішення виконавчого комітету міської ради № 743 від 27.07.20218.

10) постанова Верховного суду України від 31.03.20121, справа № 160/12303/19, судове провадження К/9901/23342/20.

11) висновок судового експерта ОСОБА_7 № 08/08/2023 від 15.11.2023.

12) іншими доказами, зібраними по кримінальному провадженню.

Так, відповідно до вимог п. 4 ч. 1 ст. 184 КПК України досудовим розслідуванням встановлено наявність ризику передбачених п. 1, 2, 3 ч. 1 ст. 177 КК України свідчить те, що метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам:

1) переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду;

2) знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення;

3) незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні;

Підставою застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави слідчому судді, суду вважати, що підозрюваний, обвинувачений, засуджений може здійснити дії, передбачені частиною першою цієї статті.

Слідчий зазначає, що необхідність обрання стосовно підозрюваного ОСОБА_5 запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту обумовлюється наявністю наступних ризиків, передбачених статтею 177 КПК України, які можуть настати, якщо підозрювана буде залишатись на свободі, а саме:

1) Переховуватись від органів досудового розслідування та суду.

Так, відповідно до ст.178 КПК України, при вирішенні питання про обрання запобіжного заходу крім наявності ризиків, зазначених у ст. 177 КПК, має враховуватись вагомість зібраних доказів про вчинення підозрюваним кримінального правопорушення.

Матеріали кримінального провадження містять вагомі докази про вчинення підозрюваним ОСОБА_5 нетяжкого кримінального правопорушення, за який передбачено покарання у вигляді позбавлення волі на строк до 5 років. Вік та стан здоров`я останнього не перешкоджають домашньому арешту, також, підозрюваний ОСОБА_5 розуміє, що йому повідомлено про підозру у вчиненні злочину, за який передбачено покарання до п`яти років позбавлення волі, а також розуміє тяжкість покарання, що загрожує йому у разі визнання винуватим у інкримінованому йому злочині, тому може переховуватися від органів досудового розслідування або суду.

Слід також звернути увагу на матеріали, що характеризують особу підозрюваного та на його поведінку у ході досудового розслідування, у тому числі те, що ОСОБА_5 вчинив нетяжкий злочин, що свідчить перш за все про байдуже ставлення підозрюваного до вимог Законів України та підзаконних нормативно-правових актів. Таким чином, існують ґрунтовні підстави вважати, що аналогічним чином підозрюваний поставиться і до вимог кримінального законодавства, що регламентують обов`язки підозрюваного.

2) Підозрюваний ОСОБА_5 може знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, оскільки досудовим розслідуванням на теперішній час не в повному обсязі отримані документи щодо нарахування та отримання оплати за надання послуг на обслуговування машино-місць майданчиків для припаркування.

3) Підозрюваний ОСОБА_5 може незаконно впливати на свідків та інших підозрюваних у цьому ж кримінальному провадженні. Таким чином, при подальшому перебуванні на посаді підозрюваний ОСОБА_5 може продовжити вчиняти кримінальні правопорушення, окрім того, може впливати на осіб, які ще не допитані у кримінальному провадженні, свідків, які є його підлеглими та інших підозрюваних у даному кримінальному провадженні. На даний час ОСОБА_5 працює на посаді заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів, директор департаменту транспорту та інфраструктури Дніпровської міської ради та приймає участь у нарадах з керівництвом та співробітниками Дніпровської міської ради, департаменту транспорту та інфраструктури Дніпровської міської ради та інших суб`єктів господарювання. Зазначене свідчить про наявність достатніх підстав вважати існуючими ризики спроб умовлянь, погроз, підкупу та інших способів схилення до дачі необхідних ОСОБА_5 показань свідками, іншими підозрюваними та обвинуваченими, експертами, а також використання інших форм перешкоджання встановленню об`єктивної істини у кримінальному провадженні.

Підставою застосування запобіжного заходу згідно ч. 2 ст. 177 КПК України є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_5 кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави вважати, що підозрюваний може здійснити дії передбачені в ч. 1 ст. 177 КПК України.

Таким чином оцінюючі в сукупності всі зібрані докази у кримінальному провадженні та наявність обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_5 кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, а також наявність ризиків, передбачених п.п. 1, 2, 3, ч. 1 ст. 177 КПК України не може бути застосовано інші, менш суворі запобіжні заходи, згідно п. 1-3 ч. 1 ст. 176 КПК України, бо вони не зможуть забезпечити виконання процесуальних обов`язків передбачених чинним законодавством та забезпечити виконання процесуальних рішень, у тому числі вироку суду, що підтверджується вищезазначеними матеріалами досудового розслідування, запобігти вищезазначеним ризикам.

Враховуючи, що ОСОБА_5 підозрюється у вчиненні злочину, що спричинило тяжкі наслідки, з метою забезпечення виконання покладених на нього обов`язків, враховуючи, що вчинене останнім кримінального правопорушення набули особливого суспільного резонансу та створило в очах громадян негативне враження, безладдя, та безкарності, що є виключним випадком, зважаючи на суспільно-політичну ситуацію в державі, слід, визначити необхідність виконання ним наступних обов`язків, передбачених ч. 5 ст. 194 КПК України, зокрема, не відлучатися із міста Дніпро та Дніпропетровської області без дозволу слідчого, прокурора або суду, повідомляти слідчого, прокурора про зміну свого місця проживання, утримуватися від спілкування зі свідками, експертами, підозрюваними з приводу обставин вчиненого кримінального правопорушення.

В судовому засіданні прокурор клопотання слідчого підтримав, просив його задовольнити.

Захисник підозрюваного ОСОБА_5 адвокат ОСОБА_4 заперечував проти задоволення клопотання слідчого, зазначивши, що відсутні підстави для обрання відносно ОСОБА_5 запобіжного заходу.

Підозрюваний ОСОБА_5 в судовому засіданні підтримав думку адвоката, заперечував проти задоволення клопотання слідчого.

Заслухавши пояснення учасників процесу, дослідивши клопотання та документи додані до нього, вважаю, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.

Слідчим суддею встановлено, що в провадженні слідчого відділення ВП № 2 Криворізького РУП ГУНП в Дніпропетровській області перебувають матеріали кримінального провадження № 42020041690000037 від 15.07.2020, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.28 ч.1 ст.366, ч.2 ст.367, ч.3,5 ст. 191 КК України.

В рамках досудового розслідування у кримінальному провадженні, 13 вересня 2024 року, ОСОБА_5 було повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого за ч. 2 ст. 367 КК України, а саме: у службовій недбалості, тобто неналежним виконанням службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки.

Підозра, пред`явлена ОСОБА_5 , обґрунтована доказами, зібраними в ході досудового розслідування, зокрема:

1) рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради №743 від 23.07.2019 «Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 11.04.2011 №512 «Про затвердження тарифів вартості послуг паркування на майданчиках для платного паркування транспортних засобів у м.Дніпрі» відповідно до якого, затверджені тарифи вартості послуг паркування на майданчиках для платного паркування транспортних засобів у м.Дніпрі.

2) рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради №1039 від 23.10.2018 «Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 11.04.2011 №512 «Про затвердження тарифів вартості послуг паркування на майданчиках для платного паркування транспортних засобів у м.Дніпрі» відповідно до якого, затверджені тарифи вартості послуг паркування на майданчиках для платного паркування транспортних засобів у м.Дніпрі.

3) протокол № 15 засідання виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 23.07.2019 відповідно якого прийняте рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради №743 від 27.07.2019.

4) протокол № 19 засідання виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 23.10.2018 відповідно якого прийняте рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради №1039 від 23.10.2018.

5) розпорядження № 18-3/10-ек від 03.10.2016 Про призначення ОСОБА_5 ;

6) рішення Дніпровської міської ради № 11/19 від 13.04.2017 Про затвердження Положення про департамент транспорту та транспортної інфраструктури Дніпровської міської ради.

7) Положення про департамент транспорту та транспортної інфраструктури Дніпровської міської ради.

8) рішення Дніпровської міської ради № 743 від 27.07.2018 Прор внесення змін до рішення виконавчого комітету міської ради від 20.02.2018 № 112 Про затвердження Положення про департамент транспорту та транспортної інфраструктури Дніпровської міської ради.

9) регламент виконавчого комітету Дніпровської міської ради затверджений рішення виконавчого комітету міської ради № 743 від 27.07.20218.

10) постанова Верховного суду України від 31.03.20121, справа № 160/12303/19, судове провадження К/9901/23342/20.

11) висновок судового експерта ОСОБА_7 № 08/08/2023 від 15.11.2023.

12) іншими доказами, зібраними по кримінальному провадженню..

Відповідно до ч. 1 ст. 181 КПК України домашній арешт полягає в забороні підозрюваному, обвинуваченому залишати житло цілодобово або у певний період доби.

Частиною 2 ст. 181 КПК України передбачено, що домашній арешт може бути застосовано до особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину, за вчинення якого законом передбачено покарання у виді позбавлення волі.

З матеріалів клопотання встановлено, що ОСОБА_5 підозрюється у вчиненні злочину, який відповідно до ч. 2 ст. 367 КК України передбачає відповідальність у вигляді позбавлення волі.

В судовому засіданні, прокурор довів наявність обґрунтованої підозри у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України ОСОБА_5 , таким чином, відповідно до вимог п. 4 ч. 1 ст. 184 КПК України вбачається наявність ризиків, передбачених у п. 1, 2, 3 ч. 1 ст. 177 КПК України, і в обґрунтування застосування запобіжного заходу щодо підозрюваного покладається необхідність запобігання спробам переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні, що свідчить про не можливість запобігання вищезазначеним ризикам застосуванням більш м`яких запобіжних заходів.

Згідно ч. 6 ст. 181 КПК України, строк дії ухвали слідчого судді про тримання особи під домашнім арештом не може перевищувати двох місяців. У разі необхідності строк тримання особи під домашнім арештом може бути продовжений за клопотанням прокурора в межах строку досудового розслідування в порядку, передбаченому статтею 199 КПК. Сукупний строк тримання особи під домашнім арештом під час досудового розслідування не може перевищувати шести місяців. По закінченню цього строку ухвала про застосування запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту припиняє свою дію і запобіжний захід вважається скасованим.

Враховуючи те, що в діях підозрюваного ОСОБА_5 вбачаються ознаки складу кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК, прокурором доведено вагомі докази обставин, які свідчать про наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним кримінального правопорушення, та з метою запобіганням цим спробам, а також для забезпечення виконання процесуальних рішень, відносно останнього, вважаю, що підозрюваному ОСОБА_5 доцільно обрати запобіжний захід у вигляді домашнього арешту.

Крім того, з метою забезпечення виконання підозрюваним своїх процесуальних обов`язків, на підставі ч. 4 ст. 194 КПК України необхідно зобов`язати ОСОБА_5 :

- заборонити залишати місце проживання за адресою: АДРЕСА_1 , в період з 23 години вечора по 06 годину наступної доби без дозволу прокурора чи суду, за виключенням випадків збройної агресії окупаційних військ Російської Федерації, авіаударів у м. Дніпрі, чи у випадках, зумовлених необхідністю врятування життя чи запобігання загрозі життя підозрюваної, в тому числі пов`язані з переміщенням до бомбосховищ, залежно від стадії кримінального провадження;

- повідомляти слідчого прокурора або суд про зміну свого місця проживання;

- прибувати до слідчого, прокурора та суду за кожним викликом;

- утриматись від спілкування у будь-який позапроцесуальний спосіб зі свідками та іншими підозрюваними у даному кримінальному проваджені щодо обставин цього провадження;

- здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.

На підставі викладеного і керуючись ст.ст. 181, 193, 194, 196 КПК України, слідчий суддя, -

У Х В А Л И В:

Клопотання слідчого СВ ВП №2 Криворізького РУП ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_6 у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42020041690000037 від 15.07.2020 року щодо застосування запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту відносно ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України задовольнити.

Застосувати до підозрюваного у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42020041690000037 від 15.07.2020 року ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , запобіжний захід у вигляді домашнього арешту строком на 2 місяці, тобто до 18 листопада 2024 року включно.

Покласти на підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , такі обов`язки:

- заборонити залишати місце проживання за адресою: АДРЕСА_1 , в період з 23 години вечора по 06 годину наступної доби без дозволу прокурора чи суду, за виключенням випадків збройної агресії окупаційних військ Російської Федерації, авіаударів у м. Дніпрі, чи у випадках, зумовлених необхідністю врятування життя чи запобігання загрозі життя підозрюваної, в тому числі пов`язані з переміщенням до бомбосховищ, залежно від стадії кримінального провадження;

- повідомляти слідчого прокурора або суд про зміну свого місця проживання;

- прибувати до слідчого, прокурора та суду за кожним викликом;

- утриматись від спілкування у будь-який позапроцесуальний спосіб зі свідками та іншими підозрюваними у даному кримінальному проваджені щодо обставин цього провадження;

- здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.

З метою перевірки та контролю за поведінкою підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , покласти на працівників відповідного Відділення поліції обов`язки щодо проведення перевірок за місцем проживання останнього, за адресою: АДРЕСА_1 .

Ухвала може бути оскаржена до Дніпровського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її проголошення.

Повний текст ухвали складено 23.09.2024 року.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудДзержинський районний суд м.Кривого Рогу
Дата ухвалення рішення18.09.2024
Оприлюднено25.09.2024
Номер документу121818199
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів домашній арешт

Судовий реєстр по справі —210/3201/21

Ухвала від 04.11.2024

Кримінальне

Дніпровський апеляційний суд

Іванченко О. Ю.

Ухвала від 25.10.2024

Кримінальне

Дніпровський апеляційний суд

Іванченко О. Ю.

Ухвала від 25.10.2024

Кримінальне

Дніпровський апеляційний суд

Іванченко О. Ю.

Ухвала від 18.09.2024

Кримінальне

Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу

Літвіненко Н. А.

Ухвала від 18.09.2024

Кримінальне

Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу

Літвіненко Н. А.

Ухвала від 18.09.2024

Кримінальне

Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу

Літвіненко Н. А.

Ухвала від 18.09.2024

Кримінальне

Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу

Літвіненко Н. А.

Ухвала від 19.09.2024

Кримінальне

Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу

Літвіненко Н. А.

Ухвала від 18.09.2024

Кримінальне

Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу

Літвіненко Н. А.

Ухвала від 18.09.2024

Кримінальне

Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу

Літвіненко Н. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні