Справа № 752/9788/23
Провадження № 1-кс/752/6862/24
У Х В А Л А
Іменем України
29 серпня 2024 року м. Київ
Слідчий суддя Голосіївського районного суду міста Києва ОСОБА_1 ,
за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2
слідчої ОСОБА_3 ,
захисників ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 ,
підозрюваних ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні суду в м. Києві клопотання старшого слідчого відідлу розслідуванян особливо тяжких злочинів СУ ГУ НП у м. Києві ОСОБА_3 , погоджене першим заступником керівника Київської міської прокуратури ОСОБА_10 , про продовження строку досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023100000000131 від 03.03.2023, -
ВСТАНОВИВ:
23 серпня 2024 року старший слідчий відідлу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУ НП у м. Києві ОСОБА_3 звернулася до Голосіївського районного суду міста Києва з клопотанням, погодженим першим заступником керівника Київської міської прокуратури ОСОБА_10 , про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023100000000131 від 03.03.2023 року, за підозрою ОСОБА_7 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 27 ч. 5 ст. 191 КК України, ОСОБА_8 , ОСОБА_11 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, та ОСОБА_9 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.
Клопотання обґрунтоване тим, що Указом Президента України № 64/2022 від 24.02.2022 «Про введення воєнного стану в Україні», який затверджено Верховною Радою України, у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до п. 20 ч. 1 ст. 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року. Строк дії указаного правового режиму у подальшому неодноразово продовжувався, воєнний стан в Україні діє до цього часу, його не припинено і не скасовано.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 10.04.2022 № 280-р «Про виділення коштів з резервного фонду державного бюджету» (далі - Розпорядження), з метою ліквідації наслідків бойових дій та відновлення інфраструктури населених пунктів в умовах воєнного стану, Київській облдержадміністрації (для Київської військової адміністрації) виділено кошти в сумі 400 000 тис. грн.
Відповідно до вказаного розпорядження кошти резервного фонду державного бюджету використовуються для першочергових робіт з відновлення об`єктів незалежно від форми власності за такими напрямами:
- проведення робіт з обстеження пошкоджених об`єктів;
- ремонт і заміна заповнення віконних та дверних прорізів (поточний ремонт);
- капітальний ремонт конструкцій дахів та покрівель;
- поточний ремонт покриття покрівлі;
- ремонт конструкцій фасадів;
- ліквідація вибоїн покриттів автомобільних доріг вулиць і міст населених пунктів;
- ремонт зовнішніх та внутрішніх інженерних мереж та систем, зокрема теплопостачання, газопостачання, водопостачання, водовідведення, опалення, електричних мереж;
- розбирання зруйновних конструкцій;
- прибирання розбитої воєнної та цивільної техніки (з доріг та прибудинкових територій);
- прибирання вулиць та прибудинкових територій.
Також, пунктом 2 передбачено, що обласні військові адміністрації, під час використання коштів резервного фонду державного бюджету, мають здійснювати закупівлі робіт і послуг шляхом укладення прямих договорів без застосування процедур закупівель та спрощених закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі», та визначати вартість робіт з капітального та поточного ремонту на підставі дефектних актів.
Розпорядженням керівника Київської обласної військової адміністрації від 22.04.2022 № 209 розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня визначено Департамент регіонального розвитку Київської обласної військової адміністрації.
Так, у невстановлений досудовим розслідуванням час, приблизно в середині квітня 2022 року ОСОБА_7 з невстановлених джерел стало відомо про виділення із резервного фонду державного бюджету грошових коштів для відновлення об`єктів, що постраждали від російської агресії на території Київської області, а також даних про те, що розпорядником нижчого рівня вказаних коштів є Департамент регіонального розвитку Київської обласної військової адміністрації, після чого у нього виник злочинний умисел, спрямований на організацію заволодіння частиною виділених бюджетних коштів, для реалізації якого розроблено план злочинних дій, до якого ОСОБА_7 залучив директора ТОВ «Чиста Рось» ОСОБА_8 та директора ТОВ «Сучасний світ БЦ» ОСОБА_11 .
Відповідно до розробленого злочинного плану, який ОСОБА_7 при невстановлених слідством обставинах довів до ОСОБА_8 , заволодіння коштами резервного фонду державного бюджету полягало в укладенні між ТОВ «Чиста Рось» і Департаментом регіонального розвитку Київської ОВА прямого договору про надання послуг із ремонту об`єкту, що постраждав внаслідок російської агресії, договірна ціна матеріальних ресурсів у якому буде штучно завищена. Ознайомившись із розробленим ОСОБА_7 планом злочинних дій, ОСОБА_8 , усвідомлюючи його протиправність, надав свою згоду на участь ТОВ «Чиста Рось» у договорі, вступивши таким чином із останнім у попередню злочинну змову, спрямовану на спільне вчинення злочину.
Реалізовуючи спільний протиправний намір, ОСОБА_7 , діючи за попередньою змовою групою осіб із ОСОБА_8 , будучи організатором злочину, визначив об`єктом посягання бюджетні грошові кошти, виділені Розпорядженням та спрямовані Департаментом регіонального розвитку Київської обласної військової адміністрації на проведення поточного ремонту Державного професійно-технічного навчального закладу (далі ДПТНЗ) « Бородянський професійний аграрний ліцей », розташований за адресою: Київська область, Бучанський район, смт. Бородянка, пл. Київська, 3.
Діючи відповідно до розробленого спільного плану злочинних дій, приблизно на початку квітня 2022 року ОСОБА_7 зателефонував до директора ДПТНЗ «Бородянський професійний аграрний ліцей» ОСОБА_12 та повідомив завідомо неправдиву інформацію по те, що він є представником Департаменту регіонального розвитку Київської ОВА та як інженер-консультант у будівництві уповноважений прийняти участь у обстеженні приміщень навчального закладу з метою фіксації пошкоджень майна, його обсягів та складання дефектних актів.
Будучи необізнаною про відсутність у ОСОБА_7 відповідних повноважень, ОСОБА_12 , 18.04.2022 включила його до складу робочої групи з обстеження нерухомого майна, господарських будівель та споруд, пошкодженого під час проведення бойових дій на території населених пунктів Бородянської територіальної громади Бучанського району Київської області, спричинених збройною агресією рф, видавши відповідний наказ № 16.
За результатами проведеного 22.04.2022 обстеження будівель ДПТНЗ «Бородянський професійний аграрний ліцей», розташованого за адресою: Київська область, Бучанський район, смт. Бородянка, пл. Київська, 3, ОСОБА_7 визначено механізм заволодіння бюджетними коштами, який полягав у придбанні за завідомо завищеною вартістю матеріальних ресурсів, а саме блоків віконних та дверних із металопластику для виконання ремонтних робіт будівель ДПТНЗ «Бородянський професійний аграрний ліцей».
Згідно зі складеним Актом № 1 від 22.04.2022, підписаним членами робочої групи, приміщення навчального закладу потребували встановлення 1807,73 кв.м. віконних та 27,17 кв.м. дверних металопластикових блоків.
Продовжуючи реалізовувати спільний із ОСОБА_8 злочинний намір, направлений на заволодіння бюджетними коштами, ОСОБА_7 , будучи організатором вчинення злочину, вирішив залучити до вчинення злочину раніше знайомого директора ТОВ «Сучасний світ БЦ» ОСОБА_11 , яка погодилась продати ТОВ «Чиста Рось» віконні та дверні металопластикові блоки за завідомо завищеними необґрунтованими цінами, з метою спільного заволодіння бюджетними коштами, вступивши таким чином у попередню злочинну змову із ОСОБА_7 та ОСОБА_8 .
Зокрема, співучасники досягли згоди в питанні способу заволодіння грошовими коштами резервного фонду, кінцевим розпорядником яких визначено Департамент регіонального розвитку Київської ОВА, під час здійснення майбутніх робіт із поточного ремонту ДПТНЗ «Бородянський професійний аграрний ліцей», що полягало в штучному завищенні вартості матеріальних ресурсів у порівнянні з фактичною (дійсною) вартістю, а також у спосіб складання, видання та використання завідомо неправдивих документів, створення підстав до оплати зазначеної вартості матеріальних ресурсів.
Так, ОСОБА_8 , будучи службовою особою, обіймаючи посаду директора ТОВ «Чиста Рось», діючи умисно за попередньою змовою групою осіб, із корисливих мотивів, переслідуючи мету заволодіння коштами резервного фонду державного бюджету в особливо великих розмірах, шляхом зловживання службовим становищем, повинен був забезпечити процес складання і подання до Департаменту регіонального розвитку Київської ОВА документації для формування договірної ціни, у якій вартість віконних та дверних блоків із металопластику буде завищеною, а також укладання між ТОВ «Чиста Рось» і Департаментом регіонального розвитку Київської ОВА відповідного договору на проведення поточного ремонту ДПТНЗ «Бородянський професійний аграрний ліцей».
У свою чергу ОСОБА_7 , будучи організатором злочину, взяв на себе функцію контролю за діяльністю інших членів групи, координації дій останніх та забезпечення складання документів, які б стали підставою для подальшого укладення договору між Департаменту регіонального розвитку Київської ОВА та ТОВ «Чиста Рось» із формуванням договірної ціни у необґрунтовано завищеному розмірі.
Разом з тим, ОСОБА_11 , будучи співвиконавцем злочину та діючи шляхом зловживання своїм службовим становищем директора ТОВ «Сучасний світ БЦ», переслідуючи спільну злочинну мету заволодіння коштами резервного фонду, погодилась у рамках раніше укладеного та діючого договору поставки від 10.01.2022 № 1/1 із ТОВ «Чиста Рось» здійснити виготовлення та продаж віконних і дверних блоків із металопластику за завідомо необґрунтованою та завищеною вартістю.
Так, ОСОБА_7 , реалізуючи спільний із ОСОБА_8 та ОСОБА_11 злочинний умисел, діючи умисно з корисливих мотивів за попередньою змовою групи осіб, у невстановлені слідством місці, день та час, на початку травня 2022 року організував складання ТОВ «Проректор» дефектних актів на капітальний ремонт лабораторного корпусу, навчального корпусу та гуртожитку ДПТНЗ «Бородянський професійний аграрний ліцей», до яких внесено заплановані роботи по заповненню віконних і дверних прорізів готовими блоками з металопластику в кам`яних стінах житлових і громадських будівель із необхідністю придбання матеріальних ресурсів у кількості 1807,73 кв.м. блоків віконних та 27,16 кв.м. блоків дверних.
У подальшому ОСОБА_7 , будучи організатором вчинення злочину, із залученням службових осіб ТОВ «Проректор», за допомогою програмного комплексу АВК-5, у період часу з 22.04.2022 по 04.05.2022, на підставі дефектних актів склали Зведений кошторисний розрахунок вартості об`єкта будівництва ДПТНЗ «Бородянський професійний аграрний ліцей» б/н у поточних цінах станом на 12.04.2022, включивши до загальної вартості робіт та послуг завідомо завищену вартість віконних і дверних блоків із металопластику, яка узгоджена із ОСОБА_11 .
Вказані документи 04.05.2022 направлені електронною поштою на погодження директору ДПТНЗ «Бородянський професійний аграрний ліцей» ОСОБА_13 , яка будучи необізнаною про злочинні дії та наміри ОСОБА_7 , ОСОБА_8 і ОСОБА_11 , не володіючи інформацією щодо вартості матеріальних ресурсів, необхідних для проведення поточного ремонту навчального закладу, затвердила їх та завірила печаткою навчального закладу.
Надалі, ОСОБА_8 , виконуючи відведену йому роль у вчиненні кримінального правопорушення, діючи за попередньою змовою групою осіб із ОСОБА_7 та ОСОБА_11 , у період часу з 21.05.2022 по 23.05.2022, знаходячись у офісі ТОВ «Чиста Рось», за адресою: Київська обл., м. Біла Церква, вул. Росьова, 6, за допомогою програмного комплексу АВК-5, на підставі наданих дефектних актів та зведеного кошторисного розрахунку, склав, підписав та завірив печаткою ТОВ «Чиста Рось», надавши їм таким чином офіційного змісту, наступні документи:
- локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-01 на Навчальний корпус «Поточний ремонт ДПТНЗ «Бородянський професійний аграрний ліцей» за адресою: Київська область, Бучанський район, СМТ Бородянка, пл. Київська, 3»;
-розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису № 02-01-01 на Навчальний корпус;
-підсумкова відомість ресурсів до локального кошторису № 02-01-01 Навчальний корпус;
-локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-02 на Лабораторний корпус «Поточний ремонт ДПТНЗ «Бородянський професійний аграрний ліцей» за адресою: Київська область, Бучанський район, СМТ Бородянка, пл. Київська, 3»;
-розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису № 02-01-02 на Лабораторний корпус;
-підсумкова відомість ресурсів до локального кошторису № 02-01-02 Лабораторний корпус;
-локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-03 на Гуртожиток «Поточний ремонт ДПТНЗ «Бородянський професійний аграрний ліцей» за адресою: Київська область, Бучанський район, СМТ Бородянка, пл. Київська, 3»;
-розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису № 02-01-03 на Гуртожиток;
-підсумкова відомість ресурсів до локального кошторису № 02-01-03 Гуртожиток, до яких внесено завищену вартість віконних та дверних блоків із металопластику, необхідних для проведення поточного ремонту у навчальному, лабораторному корпусах та гуртожитку ДПТНЗ «Бородянський професійний аграрний ліцей» за адресою: Київська область, Бучанський район, СМТ Бородянка, пл. Київська, 3, яка заздалегідь обумовлена із ОСОБА_7 та ОСОБА_11 .
У свою чергу, ОСОБА_7 , реалізуючи спільний із ОСОБА_8 та ОСОБА_11 злочинний умисел, діючи умисно, з корисливих мотивів, за попередньою змовою групою осіб, при невстановлених слідством обставинах, у період 21-23 травня 2022 року організував подання до Департаменту регіонального розвитку Київської ОВА зазначених вище документів, а саме локальних кошторисів, розрахунків загальновиробничих витрат і підсумкових відомостей до них, із проведеними відповідними розрахунками, в яких завищено вартість матеріальних ресурсів (блоків віконних металопластикових та вхідних дверних блоків), що, у свою чергу, стало підставою формування Договірної ціни (додаток № 1 до договору) у загальному розмірі 13 790 413 грн.
У подальшому, представниками Департаменту регіонального розвитку Київської ОВА , які не були обізнаними щодо злочинних дій і намірів ОСОБА_7 , ОСОБА_8 та ОСОБА_11 , погоджено запропоновану ОСОБА_8 від імені ТОВ «Чиста Рось» договірну ціну за майбутнім договором на рівні 13 790 413 грн. (протокол погодження договірної ціни на 2022 рік).
На підставі указаної завідомо завищеної договірної ціни, з відома та за безпосереднього контролю ОСОБА_7 23.05.2022 між Департаментом регіонального розвитку Київської ОВА (Замовник) в особі директора департаменту ОСОБА_14 (причетність якої до вчинення злочину не встановлена) та ТОВ «Чиста Рось» (Виконавець) в особі директора ОСОБА_8 , укладено договір № 1/23-22 про надання послуг з поточного ремонту ДПТНЗ «Бородянський професійний аграрний ліцей», за адресою: Київська обл., Бучанський район, селище міського типу Бородянка, пл. Київська, будинок 3 (далі - Договір).
Відповідно до умов вказаного договору, підрядник зобов`язувався своїми силами і засобами та на свій ризик, у межах договірної ціни, що наведена в розділі ІІІ Договору, надати послуги з поточного ремонту ДПТНЗ «Бородянський професійний аграрний ліцей», за адресою: Київська обл., Бучанський район, селище міського типу Бородянка, пл. Київська, будинок 3 , за завданням Замовника та у встановлений строк здати надані послуги Замовнику, а Замовник зобов`язувався передати дозвільну документацію (за потреби), прийняти від Підрядника надані послуги (об`єкт) та оплатити їх.
Відповідно до п 3.1. Розділу ІІІ, ціна Договору становить 13 790 413,00 грн. (тринадцять мільйонів сімсот дев`яносто тисяч чотириста тринадцять грн. 00 коп.) у тому числі ПДВ 2 298 402,17 грн. (два мільйона двісті дев`яносто вісім тисяч чотириста дві грн. 17 коп.) та визначається у Додатку № 1 до Договору.
3.2. Договірна ціна має бути складена відповідно до обсягів акту за результатами обстеження, дефектного акту, кошторису.
3.3. В складі договірної ціни Підрядник надає Замовнику наступну документацію: локальні кошториси; підсумкову відомість ресурсів; розрахунок загальновиробничих та адміністративних витрат до локальних кошторисів або довідку обґрунтування у довільній формі.
3.5. Ціна цього Договору є твердою.
3.6. Договірна ціна визначається з урахуванням Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» та вимог чинного законодавства.
3.7. Підрядник не може вимагати уточнення ціни Договору у зв`язку із зростанням цін на ресурси, що використовуються для надання послуг, або у зв`язку із залученням до надання послуг субпідрядників. Вартість наданих субпідрядником робіт є складовою частиною загальної вартості послуг по об`єкту згідно Договірної ціни.
У подальшому, на підставі Додаткової угоди № 1 від 26.10.2022 до Договору, договірна ціна була змінена у бік зменшення та визначена на рівні 12 026 508, 92 грн.
Відповідно до Розділу 4 передбачено порядок розрахунків за договором, зокрема:
4.1. Розрахунки проводяться шляхом поетапної оплати Замовником по факту наданих послуг, при умові надходження коштів з джерел фінансування на даний Об`єкт.
4.2. Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 р. №1070 (зі змінами) та Розпорядження Кабінету Міністрів України від 10.04.2022р. №?280-р Замовник може перерахувати Підряднику аванс/попередню оплату в розмірі до 30% вартості договору, який спрямовується на рахунки відкриті на ім`я підрядника в банківських установах у встановленому законодавством порядку, з подальшим використанням зазначених коштів виключно з таких рахунків на цілі, визначені цим Договором.
Підрядник зобов`язується використати одержаний аванс/попередню оплату на придбання і постачання необхідних для надання послуг матеріалів, конструкцій, виробів/робіт і послуг протягом трьох місяців після одержання авансу, у випадках коли строк виконання робіт за Договором не перевищує трьох місяців - використати одержаний аванс/попередню оплату на придбання і постачання необхідних для надання послуг матеріалів, конструкцій, виробів / робіт і послуг не пізніше строку виконання робіт. Для звітності витрачених кошів авансу Підрядник повинен надати Замовнику Акти приймання виконаних будівельних робіт КБ-2в, КБ-3, за вказаний період, або повернути суму авансу/попередньої оплати, в повному обсязі, на розрахунковий рахунок Замовника.
4.3. Поточні та остаточний розрахунки за надані послуги Замовник здійснює лише при умові надходження коштів з джерел фінансування, на підставі актів підписаних уповноваженими представниками Сторін.
Акти форми КБ-2в, КБ-3 готує Підрядник з урахуванням Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України №281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України в будівництві» та вимог чинного законодавства і передає їх для підписання Замовнику у строк не пізніше 20-го числа звітного місяця в паперовому вигляді та на електронному носії.
Разом із Актом Підрядник надає Замовнику наступну документацію з виконаних робіт: акти приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в); довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (примірна форма КБ-3); підсумкові відомості ресурсів (сортування матеріалів якої виконано за найменуванням з посиланням у примітці на номер видаткової накладної, калькуляції, договорів оренди, тощо);
4.4. Розбіжності, що виникли при підписанні Актів, вирішуються у встановленому законодавством порядку. Строк внесення виправлень, доповнень і уточнень, необхідність в яких може виникнути в процесі роботи, становить два робочі дні від дати надання документів.
Так, у відповідності до п. 4.2. Договору, 01.06.2022 із розрахункового рахунку Київської ОДА № НОМЕР_1 було перераховано на розрахунковий рахунок ТОВ «Чиста Рось» № НОМЕР_2 , відкритому у АТ «Сенс Банк», у вигляді авансу/попередньої оплати грошові кошти в сумі 4 137 123, 90 грн., які підрядник зобов`язаний використати на придбання і постачання необхідних для надання послуг матеріалів, конструкцій, виробів/робіт і послуг.
Отримавши можливість розпоряджатись грошовими коштами, що надійшли від замовника, діючи відповідно до заздалегідь розробленого плану злочинних дій за попередньою змовою групою осіб, ОСОБА_8 від імені ТОВ «Чиста Рось», діючи в рамках раніше укладеного з ТОВ «Сучасний світ БЦ» договору поставки від 10.01.2022 № 1/1, у період з 03.06.2022 по 30.06.2022 зробив замовлення на виготовлення блоків віконних та дверних із металопластику за відповідними технічними характеристиками, кількістю та розмірами, необхідними для проведення поточного ремонту ДПТНЗ «Бородянський професійний аграрний ліцей» за заздалегідь обумовленою необґрунтовано завищеною вартістю.
Надалі ТОВ «Сучасний світ БЦ» на підставі вищевказаних замовлень та у відповідності до умов договору поставки від 10.01.2022 № 1/1, у період червня-серпня 2022 року виготовило та передало ТОВ «Чиста Рось» за видатковими накладними віконні блоки із металопластику у кількості 1809,376 кв.м. та дверні блоки із металопластику у кількості 39,212 кв.м. на загальну суму 7 505 422, 73 грн., яка завідомо для всіх учасників групи була штучно завищеною.
Продовжуючи виконувати спільний план злочинних дій, після завершення будівельних робіт за договором від 23.05.2022, ОСОБА_8 , діючи за попередньою змовою із ОСОБА_7 та ОСОБА_11 , з метою одержання повного розрахунку за Договором, при невстановлених слідством обставинах, 02.08.2022 склав, підписав та видав від імені виконавця робіт ТОВ «Чиста Рось» офіційні документи, а саме: Акт №1 приймання виконаних будівельних робіт за липень 2022 року (форма № КБ-2в) на загальну суму 11 421 912, 67 грн. та Довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за липень 2022 року (форма № КБ-3) в яких завищено вартість придбаних та встановлених у корпусах ДПТНЗ «Бородянський професійний аграрний ліцей» блоків віконних та дверних із металопластику, а саме зазначено, що вартість матеріальних ресурсів для виконання робіт із заповнення віконних прорізів готовими блоками з металопластику в кам`яних стінах житлових і громадських будівель склала 7 262 073, 56 грн., а вартість матеріальних ресурсів для виконання робіт із заповнення дверних прорізів готовими блоками з металопластику в кам`яних стінах склала 243 349, 17 грн. Загальна вартість придбаних матеріальних ресурсів за вказаними позиціями склала 7 505 422, 73 грн.
Підписавши зазначені документи із завищеною вартістю віконних та дверних блоків з металопластику та скріпивши їх печаткою товариства ОСОБА_8 , при невстановлених слідством обставинах, надав їх для підпису до Департаменту регіонального розвитку Київської ОВА.
Представники замовника за Договором, не будучи обізнаними про злочинні дії ОСОБА_7 , ОСОБА_8 та ОСОБА_11 , сприймаючи надані підрядником документи як правдиві та такі, що відображають об`єктивну інформацію стосовно виконаних робіт і вартості придбаних матеріальних ресурсів, перевіривши лише об`єми та якість наданих послуг, 02.08.2022 погодили та підписали Акт №1 приймання виконаних будівельних робіт за липень 2022 року (форма № КБ-2в) на загальну суму 11 421 912, 67 грн., та Довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за липень 2022 року (форма № КБ-3).
У подальшому, на підставі зазначених документів, із розрахункового рахунку Київської ОДА № НОМЕР_1 було перераховано на розрахунковий рахунок ТОВ «Чиста Рось» № НОМЕР_2 , відкритому у АТ «Сенс Банк», грошові кошти у сумі 7 284 788, 77 грн.
Разом з тим, досудовим розслідуванням встановлено, що ринкова вартість блоків віконних та дверних із металопластику, які використовувались для виконання підрядних робіт, згідно договору № 1/23-22 від 23.05.2022 про надання послуг «Поточний ремонт Державного професійно-технічного навчального закладу (далі ДПТНЗ) «Бородянський професійний аграрний ліцей», за адресою: Київська область, Бучанський район, смт. Бородянка, пл. Київська, 3, станом на липень 2022 року, складала 4 448 609, 85 грн. (з ПДВ).
За таких обставин, ОСОБА_7 як організатор вчинення злочину, що керував діями службових осіб товариств із обмеженою відповідальністю ТОВ «Чиста Рось» ОСОБА_8 та ТОВ «Сучасний світ БЦ» ОСОБА_11 , які діяли за попередньою змовою між собою, вчинили дії направлені на заволодіння грошовими коштами резервного фонду державного бюджету, розпорядником нижчого рівня щодо яких є Департамент регіонального розвитку Київської ОВА, на загальну суму 4 057 711, 60 грн., під час виконання робіт за договором від 23.05.2022 №1/23-22 з поточного ремонту ДПТНЗ «Бородянський професійний аграрний ліцей», тобто в особливо великих розмірах, чим завдано збитки державним інтересам в розмірі 4 057 711, 60 грн.
Крім того, в ході досудового розслідування встановлено, що 07.07.2020, відповідно до наказу від 06.07.2020 № 127-к/тр виконуючого обов`язки директора департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації, ОСОБА_9 переведено на посаду заступника начальника управління - начальника відділу кошторисно-договірної роботи управління впровадження проєктів будівництва департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації.
Згідно із розділом 3 посадової інструкції заступника начальника управління - начальника відділу, затвердженої виконуючим обов`язки директора департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації ОСОБА_15 10.08.2020, з якою ОСОБА_16 ознайомилась того ж дня під підпис, виконуючи свої основні посадові обов`язки остання: перевіряє правильність розрахунку договірних цін виконаних будівельних робіт по об`єктах; контролює підписання актів виконаних робіт і довідок про вартість виконаних робіт по договорах підряду по об`єктах будівництва; виконує розрахунки витрат на утримання служби замовника по об`єктах будівництва; здійснює перевірку кошторисної документації на будівництво об`єктів; визначає розрахункову вартість робіт, матеріалів та затрат на проведення будівельних робіт; готує відповіді на скарги та контрольні листи, які відносяться до компетенції відділу, отримані із облдержадміністрації та інших органів вищого рівня; виконує всі функціональні обов`язки, передбачені наказами директора департаменту про розподіл об`єктів між працівниками відділу; організовує роботу відділу та узагальнює його роботу за дорученням начальника управління, забезпечує виконання покладених на відділ завдань; контролює правильність розрахунку договірних цін та актів приймання виконаних будівельних робіт та наданих послуг по усіх об`єктах, незалежно від розподілу; забезпечує підготовку технічної документації, необхідної для здійснення публічних закупівель.
Таким чином, з 07.07.2020 по 11.04.2023 ОСОБА_16 , будучи заступником начальника управління - начальником відділу кошторисно-договірної роботи управління впровадження проєктів будівництва Департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації, постійно обіймала посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, а тому згідно із положеннями ч. 3 ст. 18 та примітки 1 до ст. 364 КК України являлась службовою особою.
Досудовим розслідуванням встановлено, що заступник начальника управління - начальник відділу кошторисно-договірної роботи управління впровадження проєктів будівництва Департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації ОСОБА_16 , будучи службовою особою, метою перебування на посаді якої є реалізація державної політики з питань ціноутворення у будівництві, здійснення організації та забезпечення діяльності департаменту з питань укладання договорів на будівельні роботи та послуги, перевірка на відповідність договірним цінам кошторисної документації при взаєморозрахунках, протягом травня-липня 2022 року неналежно виконала свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки, за наступних обставин.
Так, Розпорядженням Кабінету Міністрів України (далі КМУ) № 280-р від 10.04.2022 «Про виділення коштів з резервного фонду державного бюджету», з метою ліквідації наслідків бойових дій та відновлення інфраструктури населених пунктів в умовах воєнного стану, Київській облдержадміністрації (для Київської військової адміністрації) виділено кошти в сумі 400 000 тис. грн.
Вказані кошти резервного фонду державного бюджету згідно з цим розпорядженням повинні бути використані для першочергових робіт із відновлення об`єктів незалежно від форми власності за такими напрямами: проведення робіт з обстеження пошкоджених об`єктів; ремонт і заміна заповнення віконних та дверних прорізів (поточний ремонт); капітальний ремонт конструкцій дахів та покрівель; поточний ремонт покриття покрівлі; ремонт конструкцій фасадів; ліквідація вибоїн покриттів автомобільних доріг вулиць і міст населених пунктів; ремонт зовнішніх та внутрішніх інженерних мереж та систем, зокрема теплопостачання, газопостачання, водопостачання, водовідведення, опалення, електричних мереж; розбирання зруйновних конструкцій; прибирання розбитої воєнної та цивільної техніки (з доріг та прибудинкових територій); прибирання вулиць та прибудинкових територій.
Розпорядженням начальника Київської обласної військової адміністрації від 22.04.2022 № 209 розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня визначено Департамент регіонального розвитку Київської обласної військової адміністрації (ЄДРПОУ 21467647).
Відповідно до Наказу директора департаменту регіонального розвитку від 20.05.2022 № 20-ОД «Про розподіл об`єктів поточного ремонту фінансування яких відбувається у 2022 році», ОСОБА_16 визначено відповідальним працівником відділу кошторисно-договірної роботи за об`єктами поточного ремонту на території ряду громад Київської області, у тому числі Бородянської селищної територіальної громади.
Перед укладенням договору, у період часу з 04.05.2022 по 23.05.2022, до Департаменту регіонального розвитку Київської ОВА надійшов пакет документів по об`єкту «Поточний ремонт ДПТНЗ «Бородянський професійний аграрний ліцей» за адресою: Київська область, Бучанський район, СМТ Бородянка, пл. Київська, 3», а саме: акт № 1 Обстеження нерухомого майна, господарських будівель та споруд пошкодженого під час проведення бойових дій на території населених пунктів Бородянської територіальної громади Бучанського району Київської області, спричинених збройною агресією російської федерації від 22.04.2022; зведений кошторисний розрахунок вартості об`єкта будівництва Державний професійно-технічний навчальний заклад «Бородянський професійний аграрний ліцей», за адресою: Київська обл., Бучанський р-н, смт Бородянка, пл. Київська, 3» від 04.05.2022; дефектний акт на капітальний ремонт Лабораторного корпусу від 04.05.2022; дефектний акт на капітальний ремонт Навчального корпусу від 04.05.2022; дефектний акт на капітальний ремонт Гуртожитку від 04.05.2022, для визначення очікуваної вартості договору.
Відповідно до Зведеного кошторисного розрахунку, складеного ТОВ «Проректор» за підписами директора ОСОБА_17 .. експерта ОСОБА_18 , інженера-консультанта ОСОБА_7 та затвердженого директором ДПТНЗ «Бородянський професійний аграрний ліцей» ОСОБА_12 , загальна вартість робіт по об`єкту у поточних цінах станом на 12.04.2022 становила 14 530 922 грн.
ОСОБА_9 як відповідальний працівник відділу кошторисно-договірної роботи за об`єктом «Поточний ремонт ДПТНЗ «Бородянський професійний аграрний ліцей» за адресою: Київська область, Бучанський район, смт. Бородянка, пл. Київська, 3», відповідно до своїх основних посадових обов`язків, передбачених посадовою інструкцією, отримавши документи від підрядника, повинна була: здійснювати перевірку кошторисної документації на будівництво об`єкту, визначати розрахункову вартість робіт, матеріалів та затрат на проведення будівельних робіт, контролювати правильність розрахунку договірних цін та актів приймання виконаних будівельних робіт та наданих послуг по усіх об`єктах, незалежно від розподілу тощо.
Разом із тим, ОСОБА_9 , не сумлінно поставившись до виконання своїх службових обов`язків, не здійснивши аналіз цін на будівельні матеріали, вироби та конструкції, на підставі наданих документів та розрахунків погодила очікувану ціну договору на запропонованому підрядником рівні.
У подальшому, підрядною організацією ТОВ «Чиста Рось» при невстановлених слідством обставинах на підставі зазначених вище і погоджених ОСОБА_9 дефектних актів і зведеного кошторисного розрахунку, було складено наступні офіційні документи: локальні кошториси на будівельні роботи № 02-01-01 на Навчальний корпус, № 02-01-02 на Лабораторний корпус,
№ 02-01-03 на Гуртожиток, розрахунки загальновиробничих витрат до кожного кошторису, а також договірна ціна, до яких внесено завідомо неправдиві відомості щодо вартості віконних блоків із металопластику у загальній кількості 1807,73 кв.м. та дверних блоків із металопластику у загальній кількості 27,16 кв.м.
При цьому, загальна вартість матеріальних ресурсів, а саме віконних та дверних блоків була необґрунтовано завищена підрядником та визначена у розмірі 7 088 601, 21 грн. (без ПДВ).
Зазначені вище локальні кошториси, розрахунки загальновиробничих витрат та договірна ціна, відповідно до розподілу обов`язків у Департаменті регіонального розвитку були надані ОСОБА_9 для перевірки та визначення розрахункової вартості
ОСОБА_9 , будучи службовою особою, відповідальною за перевірку правильності розрахунку договірних цін, маючи реальну можливість виконати покладені на неї обов`язки відповідно до посадової інструкції, поставилась до них несумлінно, не здійснила необхідної перевірки правильності розрахунку підрядником вартості матеріальних ресурсів, та не визначила розрахункову вартість матеріалів у відповідності до «Настанови з визначення вартості будівництва», пунктом 4.9 якої визначено, що кошторисна вартість будівельних матеріалів, виробів та комплектів у прямих витратах визначається на підставі нормативної потреби в них, розрахованої виходячи з обсягів робіт, передбачених проектною документацією, та відповідних поточних цін, а поточні ціни на матеріальні ресурси приймаються на підставі проведеного замовником аналізу цін (при рівних якісних характеристиках) за обґрунтованою ціною матеріальних ресурсів, яка склалася на момент розроблення проектної документації та має бути не вищою за середню ціну у регіоні.
Так, ОСОБА_9 , нехтуючи покладеними на неї посадовими обов`язками, не провівши аналізу цін на віконні та дверні блоки з металопластику, не визначивши середню ціну на вказані вироби у регіоні, 23.05.2022, знаходячись на своєму робочому місці у приміщенні Департаменту регіонального розвитку Київської ОВА по вул. Юрія Іллєнка, 40 у м. Києві, підписала Додаток № 3 до Договору від 23.05.2022 № 1/23-22, а саме Протокол погодження договірної ціни на 2022 рік, визначену на рівні 13 790 413 грн., з яких 7 505 422, 73 грн. - призначені для придбання віконних та дверних блоків із металопластику.
На підставі погодженої ОСОБА_9 договірної ціни у розмірі 13 790 413 грн., вказану суму було внесено до Договору від 23.05.2022, укладеного між Департаментом регіонального розвитку Київської ОВА в особі директора ОСОБА_14 («Замовник») та ТОВ «Чиста Рось» в особі директора ОСОБА_8 («Підрядник») про надання послуг «Поточний ремонт Державного професійно-технічного навчального закладу «Бородянський професійний аграрний ліцей», за адресою: Київська обл., Бучанський район, селище міського типу Бородянка, пл. Київська, будинок 3 .
Відповідно до умов вказаного договору, підрядник зобов`язувався своїми силами і засобами та на свій ризик, у межах договірної ціни, що наведена в розділі ІІІ Договору, надати послуги з поточного ремонту Державного професійно-технічного навчального закладу «Бородянський професійний аграрний ліцей», за адресою: Київська обл., Бучанський район, селище міського типу Бородянка, пл. Київська, будинок 3 , за завданням Замовника та у встановлений строк здати надані послуги Замовнику, а Замовник зобов`язувався передати дозвільну документацію (за потреби), прийняти від Підрядника надані послуги (об`єкт) та оплатити їх.
Відповідно до п 3.1. Розділу ІІІ, ціна Договору становить 13 790 413,00 грн. (тринадцять мільйонів сімсот дев`яносто тисяч чотириста тринадцять грн. 00 коп.) у тому числі ПДВ 2 298 402,17 грн. (два мільйона двісті дев`яносто вісім тисяч чотириста дві грн. 17 коп.) та визначається у Додатку № 1 до Договору.
3.2. Договірна ціна має бути складена відповідно до обсягів акту за результатами обстеження, дефектного акту, кошторису.
3.3. В складі договірної ціни Підрядник надає Замовнику наступну документацію: локальні кошториси; підсумкову відомість ресурсів; розрахунок загальновиробничих та адміністративних витрат до локальних кошторисів або довідку обґрунтування у довільній формі.
3.5. Ціна цього Договору є твердою.
3.6. Договірна ціна визначається з урахуванням Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» та вимог чинного законодавства.
3.7. Підрядник не може вимагати уточнення ціни Договору у зв`язку із зростанням цін на ресурси, що використовуються для надання послуг, або у зв`язку із залученням до надання послуг субпідрядників. Вартість наданих субпідрядником робіт є складовою частиною загальної вартості послуг по об`єкту згідно Договірної ціни.
У подальшому, на підставі Додаткової угоди № 1 від 26.10.2022 до Договору, договірна ціна була змінена у бік зменшення та визначена на рівні 12 026 508, 92 грн.
Відповідно до Розділу 4 передбачено порядок розрахунків за договором, зокрема:
4.1. Розрахунки проводяться шляхом поетапної оплати Замовником по факту наданих послуг, при умові надходження коштів з джерел фінансування на даний Об`єкт.
4.2. Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 р. №1070 (зі змінами) та Розпорядження Кабінету Міністрів України від 10.04.2022р. №280-р Замовник може перерахувати Підряднику аванс/попередню оплату в розмірі до 30% вартості договору, який спрямовується на рахунки відкриті на ім`я підрядника в банківських установах у встановленому законодавством порядку, з подальшим використанням зазначених коштів виключно з таких рахунків на цілі, визначені цим Договором.
Підрядник зобов`язується використати одержаний аванс/попередню оплату на придбання і постачання необхідних для надання послуг матеріалів, конструкцій, виробів/робіт і послуг протягом трьох місяців після одержання авансу, у випадках коли строк виконання робіт за Договором не перевищує трьох місяців - використати одержаний аванс/попередню оплату на придбання і постачання необхідних для надання послуг матеріалів, конструкцій, виробів / робіт і послуг не пізніше строку виконання робіт. Для звітності витрачених кошів авансу Підрядник повинен надати Замовнику Акти приймання виконаних будівельних робіт КБ-2в, КБ-3, за вказаний період, або повернути суму авансу/попередньої оплати, в повному обсязі, на розрахунковий рахунок Замовника.
4.3. Поточні та остаточний розрахунки за надані послуги Замовник здійснює лише при умові надходження коштів з джерел фінансування, на підставі актів підписаних уповноваженими представниками Сторін.
Акти форми КБ-2в, КБ-3 готує Підрядник з урахуванням Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України №281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України в будівництві» та вимог чинного законодавства і передає їх для підписання Замовнику у строк не пізніше 20-го числа звітного місяця в паперовому вигляді та на електронному носії.
Разом із Актом Підрядник надає Замовнику наступну документацію з виконаних робіт: акти приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в); довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (примірна форма КБ-3); підсумкові відомості ресурсів (сортування матеріалів якої виконано за найменуванням з посиланням у примітці на номер видаткової накладної, калькуляції, договорів оренди, тощо);
4.4. Розбіжності, що виникли при підписанні Актів, вирішуються у встановленому законодавством порядку. Строк внесення виправлень, доповнень і уточнень, необхідність в яких може виникнути в процесі роботи, становить два робочі дні від дати надання документів.
Так, у відповідності до п. 4.2. Договору, 01.06.2022 із розрахункового рахунку Київської ОДА № НОМЕР_1 було перераховано на розрахунковий рахунок ТОВ «Чиста Рось» № НОМЕР_2 , відкритому у АТ «Сенс Банк», у вигляді авансу/попередньої оплати грошові кошти в сумі 4 137 123, 90 грн., які підрядник зобов`язаний використати на придбання і постачання необхідних для надання послуг матеріалів, конструкцій, виробів/робіт і послуг.
У подальшому, продовжуючи ставитись несумлінно до виконання своїх службових обов`язків, 02.08.2022 ОСОБА_9 , знаходячись у приміщенні Департаменту регіонального розвитку Київської ОВА по вул. Юрія Іллєнка, 40 у м. Києві, завірила власним підписом Довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за Формою № КБ-3 та Акт № 1 приймання виконаних будівельних робіт за липень 2022 року за Формою № КБ-2в, погодивши таким чином правильність визначеної вартості виконаних будівельних робіт у вказаних документах.
Згідно з умовами договору та на підставі підписаних виконавчих документів, протягом часу з 09.08.2022 по 30.08.2022 із розрахункового рахунку КОВА на розрахунковий рахунок ТОВ «Чиста Рось» було перераховано грошові кошти у загальній сумі 7 889 385, 02 грн. із призначенням платежу «Оплата поточного ремонту ДПТНЗ «Бородянський професійний аграрний ліцей» за адресою: Київська область, Бучанський район, за договором № 1/23-22 від 23.05.2022».
Враховуючи вищевикладені обставини, внаслідок службової недбалості заступника начальника управління - начальника відділу кошторисно-договірної роботи управління впровадження проєктів будівництва департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації ОСОБА_9 у період часу з 01.06.2022 по 30.08.2022 державному бюджету України в особі Департаменту регіонального розвитку Київської ОВА заподіяно матеріальну шкоду у загальному розмірі 4 057 711, 60 грн. у вигляді зайво перерахованих бюджетних коштів на користь ТОВ «Чиста Рось» за придбання матеріальних ресурсів за завищеними цінами.
У вчиненні зазначеного кримінального правопорушення підозрюються:
ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , уродженець с. Мармуліївка Володарського району Київської області, зареєстрований за адресою: АДРЕСА_2 , раніше не судимий,
27.06.2024 ОСОБА_7 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 27 ч. 5 ст. 191 КК України;
ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , уродженець м. Біла Церква Київської області, зареєстрований за адресою: АДРЕСА_3 , директор ТОВ «Чиста Рось», раніше не судимий,
27.06.2024 ОСОБА_8 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.
ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , уродженка м. Біла Церква Київської області, зареєстрована та проживаюча за адресою: АДРЕСА_4 , директор ТОВ «Сучасний світ БЦ», раніше не судима,
04.07.2024 ОСОБА_11 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого 5 ст. 191 КК України;
ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , уродженка м. Єнакієво Донецької області, зареєстрована за адресою АДРЕСА_5 , раніше не судима.
«30» травня 2024 року ОСОБА_9 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.
Так, строк досудового розслідування у кримінальному провадженні закінчується 30.08.2024 року.
Слідча зазначає, що завершити досудове розслідування не вбачається можливим через особливу складність провадження та необхідність проведення ряду слідчих (процесуальний) дій.
Слідча зазначає, що виконання зазначених слідчих та процесуальних дій матимуть важливе значення для встановлення всіх обставин, які підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, а також забезпечення всебічного, повного і неупередженого розслідування, виконання завдань кримінального провадження.
За таких обставин слідча просить продовжити строк досудового розслідування в кримінальному провадженні №42023100000000131 від 03.03.2023 до шести місяців, тобто до 30.11.2024 року.
Слідча у судовому засіданні підтримала заявлене клопотання. Просила задовольнити з підстав, викладених у клопотанні.
Захисник ОСОБА_4 не заперечував проти задоволення клопотання.
Захисники ОСОБА_5 , ОСОБА_6 заперечували проти задоволення клопотання.
Підозрювані ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , підтримали думку своїх захисників.
Підозрювана ОСОБА_11 в судове засідання не з`явилася, до початку розгляду клопотанян подала заяву про розгляд справи за її відсутності.
Розглянувши клопотання про продовження строку досудового розслідування, матеріали, що додані до нього, слідчий суддя зазначає наступне.
Згідно з ч. 1 ст. 219 КПК України строк досудового розслідування обчислюється з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня звернення до суду з обвинувальним актом, клопотанням про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру, клопотанням про звільнення особи від кримінальної відповідальності або до дня ухвалення рішення про закриття кримінального провадження.
Строк досудового розслідування з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня повідомлення особі про підозру становить дванадцять місяців у кримінальному провадженні щодо нетяжкого злочину та вісімнадцять місяців у кримінальному провадженні щодо тяжкого або особливо тяжкого злочину (ч. 2 ст. 219 КПК України).
З дня повідомлення особі про підозру досудове розслідування повинно бути закінчене протягом двох місяців з дня повідомлення особі про підозру у вчиненні злочину (п. 4 ч. 3 ст. 219).
При цьому якщо з дня повідомлення особі про підозру у вчиненні злочину досудове розслідування (досудове слідство) неможливо закінчити у строк, зазначений у пункті 4 частини 3 ст. 219 цього КПК України, такий строк може бути продовжений у межах строків, встановлених пунктами 2 і 3 частини четвертої статті 219 цього Кодексу, а саме, на строк шість місяців у разі вчинення нетяжкого злочину чи дванадцять місяців у разі вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину.
Відповідно до вимог частини 1 статті 295-1 КПК України у випадках, передбачених статтею 294 цього Кодексу, продовження строку досудового розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, постановленої за відповідним клопотанням прокурора або слідчого.
Згідно з ч. 2 ст. 295-1КПК України у клопотанні про продовження строку досудового розслідування після повідомлення особі про підозру зазначаються: прізвище, ім`я, по батькові підозрюваного; найменування (номер) кримінального провадження; суть повідомленої підозри і правова кваліфікація кримінального правопорушення із зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність, у вчиненні якого підозрюється особа; посилання на докази, якими обґрунтовується підозра; процесуальні дії, проведення або завершення яких потребує додаткового часу; значення результатів цих процесуальних дій для судового розгляду; строк, необхідний для проведення або завершення процесуальних дій; обставини, що перешкоджали здійснити ці процесуальні дії раніше.
Як вбачається з витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань, СУ ГУ НП ум. Києві здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42023100000000131 від 03.03.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст. 27, ч. 5 ст. 191, ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 367 КК України.
Слідчий суддя встановив, що під час досудового розслідування в даному кримінальному провадженні проведено ряд слідчих (розшукових) та інших процесуальних дій, спрямованих на отримання та перевірку доказів у даному провадженні, які перелічені у клопотанні слідчого та підтверджуються копіями матеріалів кримінального провадження, доданими до клопотання.
Підозра в даному кримінальному провадженні пред`явлена ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_11 , ОСОБА_9 ..
Строк досудового розслідування у кримінальному провадженні №42023100000000131 від 03.03.2023 закінчується 30.08.2024 року.
Однак завершити в даний строк досудове розслідування неможливо, так як для забезпечення повного та об`єктивного проведення досудового розслідування необхідно: проведенні тимчасових доступів до документів, що перебувають у володінні ТОВ «Проректор» та ТОВ «Сучасний світ БЦ»; проведенні огляду та аналізу вилучених документів; отриманні ухвали слідчого судді Голосіївського районного суду м. Києва та проведенні тимчасового доступу до документів, що перебувають у володінні ДПТНЗ «Бородянський професійний аграрний ліцей»; проведенні огляду та аналізу вилучених документів; призначенні судово-почеркознавчої експертизи;отриманні ухвал слідчого судді Голосіївського районного суду м. Києва та проведенні тимчасових доступів до документів, що перебувають у володінні КНП КОР «КОЦМЗ», Департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації, ТОВ «Чиста Рось», ТОВ «Проректор», ТОВ «Сучасний Світ БЦ», ФОП « ОСОБА_7 », щодо виконання будівельних робіт по об`єкту - «поточний ремонт КНП КОР КОЦМЗ у смт Ворзель, за адресою: вул. Паркова, буд. 4, Бучанського району Київської області»; проведенні огляду та аналізу вилучених документів; призначенні та проведенні судово-товарознавчої, судово-економічної та судово-почеркознавчої експертиз; за результатами зібраних матеріалів, повідомити про підозру ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_11 та ОСОБА_9 ; розсекречуванні у встановленому порядку матеріалів за результатами проведення негласних слідчих (розшукових) дій, які на даний час знаходяться у Київському апеляційному суді; проведенні інших слідчих та процесуальних дій.
Провести вказані слідчі (розшукові) та процесуальні дії в передбачений законом строк не виявилось можливим у зв`язку із складністю кримінального провадження та великим обсягом вчинених кримінальних правопорушень підозрюваним.
При цьому виконання зазначених слідчих (розшукових) та процесуальних дій необхідне для забезпечення прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожен, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура, а також для збирання додаткових доказів.
Таким чином необхідність проведення вказаних слідчих (розшукових) та процесуальних дій обґрунтовано перешкоджає завершенню досудового розслідування в даному кримінальному провадженні.
З урахуванням викладеного слідчий суддя приходить до висновку, що на даний час не завершено необхідні слідчі та процесуальні дії, результати яких мають суттєве значення для судового розгляду, а тому необхідно продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні №42023100000000131 від 03.03.2023 року. При цьому слідчий суддя вважає, що розумним, достатнім та об`єктивно необхідним для виконання зазначених вище слідчих (розшукових) та процесуальних дій є строк шість місяці, а відтак клопотання є обґрунтованим та підлягає задоволенню.
Керуючись ст. ст. 219, 294, 295-1, 372, 376 КПК України, слідчий суддя, -
УХВАЛИВ:
1. Клопотання задовольнити.
2. Продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42023100000000131 від 03.03.2023, за підозрою ОСОБА_7 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 27 ч. 5 ст. 191 КК України, ОСОБА_8 , ОСОБА_11 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, та ОСОБА_9 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, до шести місяців, а саме до 30 листопада 2024 включно.
3. Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Голосіївський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 29.08.2024 |
Оприлюднено | 26.09.2024 |
Номер документу | 121828762 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку досудового розслідування |
Кримінальне
Голосіївський районний суд міста Києва
Ольшевська І. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні