Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 вересня 2024 року № 520/2660/24
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Бабаєва А.І.,
за участі:
секретаря судового засідання Логачової К.А.,
представника позивача Яковлева Є.В.,
представника відповідача Славич А.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Харкові адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Фаремі» до Головного управління ДПС у Харківській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Фаремі» звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Харківській області, в якому просило суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №00032020709 від 27.02.2023 винесене ГУ ДПС у Харківській області відносно ТОВ «Фаремі».
В обґрунтування позовних вимог зазначив, що податкове повідомлення-рішення №00032020709 від 27.02.2023, на думку позивача, є протиправним та підлягає скасуванню.
Головне управління ДПС у Харківській області, подало до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що відповідач у спірних правовідносинах діяв згідно чинного законодавства.
В судове засідання представник позивача прибув, позовну заяву підтримав та просив її задовольнити.
В судове засідання представник відповідача прибув, проти позовної заяви заперечував та просив відмовити в її задоволенні.
Суд, заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідача, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, приходить до висновку про задоволення позову з наступних підстав.
Судом встановлено, що Головним управлінням ДПС у Харківській області проведено документальну позапланову виїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «ФАРЕМІ» з питань дотримання вимог валютного законодавства за зовнішньоекономічними контрактами від 02.06.2020 № ZXCS2020-0206 за період з 02.06.2020 по 31.12.2022, від 26.06.2020 № ХYІТ2020-2606 за період з 26.06.2020 по 31.12.2022, від 10.07.2020 № NSI2020-1007 за період з 10.07:2020 по 31.12.2022, від 09.11.2020 № ZJGPIE2020-0911 за період з 09.11.2020 по 31.12.2022, від 02.12.2020 №WSST2020-0212 за період з 02.12.2020 по 31.12.2022.
За результатами проведення перевірки, посадовими особами ГУ ДПС у Харківській області складено акт №2151/20-40-07-09-05/43147473 від 06.02.2023 року.
Згідно висновків акту перевірки встановлено порушення частини 3 статті 13 Закону України від 21 червня 2018 року № 2473-VIII «Про валюту і валютні операції», із змінами та доповненнями, пункту 21 розділу II Положення про заходи захисту та визначення порядку здійснення окремих операцій в іноземній валюті, затвердженого Постановою Правління Національного банку України від 02 січня 2019 року № 5, із змінами та доповненнями, за зовнішньоекономічними контрактами: від 02.06.2020 № ZXCS2020-0206, укладеним з нерезидентом ZHANGJIAGANG XINYE CHEMICAL SPRAYER CO.,LTD (Китай); від 26.06.2020 № XYIT2020-2606, укладеним з нерезидентом XUZHOU YONGSHINE INTERNATIONAL TRADING CO.,LTD (Китай); від 10.07.2020 № NSI2020-1007, укладеним з нерезидентом NINGBO SHIMAOTONG INTERNATIONAL CO.,LTD (Китай); від 09.11.2020 № ZJGPIE2020-0911, укладеним з нерезидентом ZHANGJIAGANG JUNFENG GLASS PRODUCTS IMPORT AND EXPORT CO.,LTD (Китай); від 02.12.2020 № WSST2020-0212, укладеним з нерезидентом WUXI SUNMART SCIENCE AND TECHNOLOGY CO.,LTD (Китай).
Головним управлінням ДПС у Харківській області винесено податкове повідомлення-рішення №00032020709 від 27.02.2023, яким застосовано до Товариства з обмеженою відповідальністю «Фаремі» штрафні санкції на суму 6 565 261,96 грн.
Позивач, вважаючи протиправним оскаржуване рішення, звернувся з даним позовом до суду.
Відповідно до підпункту 19-1.1.4 пункту 19-1.1 статті 19-1 ПК України контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, здійснюють контроль за встановленими законом строками проведення розрахунків в іноземній валюті.
Правові засади здійснення валютних операцій, валютного регулювання та валютного нагляду, права та обов`язки суб`єктів валютних операцій і уповноважених установ та відповідальність за порушення ними валютного законодавства регламентовано приписами Закону України «Про валюту і валютні операції» від 21.06.2018 № 2473-VIIІ.
Відповідно до ч.3 ст.13 Закону України «Про валюту і валютні операції» у разі встановлення Національним банком України граничного строку розрахунків за операціями резидентів з імпорту товарів їх поставка має здійснюватися у строки, зазначені в договорах, але не пізніше встановленого Національним банком України граничного строку розрахунків з дня здійснення авансового платежу (попередньої оплати).
Згідно з п.21 розділу ІІ Положення про заходи захисту та визначення порядку здійснення окремих операцій в іноземній валюті, затвердженого Постановою Правління Національного банку України від 02 січня 2019 року № 5 граничні строки розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів становлять 365 календарних днів.
Контролюючий орган у спірних правовідносинах прийшов до висновку, що не було здійснено повернення дебіторської заборгованості ТОВ «Фаремі» по взаємовідносинам з - ZHANGJIAGANG XINYE CHEMICAL SPRAYER CO.,LTD (Китай); XUZHOU YONGSHINE INTERNATIONAL TRAIDING CO.,LTD (Китай); NINGBO SHIMAOTONG INTERNATIONAL CO.,LTD (Китай); ZHANGJIAGANG JUNFENG GLASS PRODUCTS IMPORT AND EXPORT CO., LTD (Китай); WUXI SUNMART SCIENCE AND TECHNOLOGY CO.,LTD (Китай), яка повинна була здійснюватися після 24 лютого 2022 року.
Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.
Так, у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України з 24 лютого 2022 року та на даний час діє воєнний стан.
Відповідно до ч. 6 ст. 13 Закону України «Про валюту і валютні операції» у разі якщо виконання договору, передбаченого частинами другою або третьою цієї статті, зупиняється у зв`язку з виникненням форс-мажорних обставин, перебіг строку розрахунків, установленого згідно з частиною першою цієї статті, та нарахування пені відповідно до частини п`ятої цієї статті зупиняється на весь період дії форс-мажорних обставин та поновлюється з дня, наступного за днем закінчення дії таких обставин.
Відповідно до ч. 2 статті 14-1 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» форс-мажорними обставинами (обставинами непереборної сили) є надзвичайні та невідворотні обставини, що об`єктивно унеможливлюють виконання зобов`язань, передбачених умовами договору (контракту, угоди тощо), обов`язків згідно із законодавчими та іншими нормативними актами, а саме: загроза війни, збройний конфлікт або серйозна погроза такого конфлікту, включаючи але не обмежуючись ворожими атаками, блокадами, військовим ембарго, дії іноземного ворога, загальна військова мобілізація, військові дії, оголошена та неоголошена війна, дії суспільного ворога, збурення, акти тероризму, диверсії, піратства, безлади, вторгнення, блокада, революція, заколот, повстання, масові заворушення, введення комендантської години, карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України, експропріація, примусове вилучення, захоплення підприємств, реквізиція, громадська демонстрація, блокада, страйк, аварія, протиправні дії третіх осіб, пожежа, вибух, тривалі перерви в роботі транспорту, регламентовані умовами відповідних рішень та актами державних органів влади, закриття морських проток, ембарго, заборона (обмеження) експорту/імпорту тощо, а також викликані винятковими погодними умовами і стихійним лихом, а саме: епідемія, сильний шторм, циклон, ураган, торнадо, буревій, повінь, нагромадження снігу, ожеледь, град, заморозки, замерзання моря, проток, портів, перевалів, землетрус, блискавка, пожежа, посуха, просідання і зсув ґрунту, інші стихійні лиха тощо.
Згідно ч. 3 ст. 14 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» Торгово-промислова плата України засвідчує форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили), а також торговельні та портові звичаї, прийняті в Україні, за зверненнями суб`єктів господарської діяльності та фізичних осіб.
Листом Торгово-промислової палати України від 28 лютого 2022 року №2024/02.0-7.1 засвідчено форс-мажорних обставини, а саме: «Торгово-промислова палата України на підставі ст.ст. 14, 14-1 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» від 02.12.1997 №671/97-ВР, Статуту ТПП України, цим засвідчує агресію Російської Федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні». ТПП України підтверджує, що зазначені обставини з 24 лютого 2022 року до їх офіційного закінчення, є надзвичайними, невідворотними та об`єктивними обставинами для суб`єктів господарської діяльності та/або фізичних осіб по договору, окремим податковим та/чи зобов`язанням/обов`язком, виконання яких/-го настало згідно з умовами договору, контракту, угоди, законодавчих чи інших нормативних актів і виконання відповідно яких/-го стало неможливим у встановлений термін внаслідок настання таких форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили).»
Відповідно до ч. 1 ст. 14-1 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» Торгово-промислова палата України та уповноважені нею регіональні торгово-промислові палати засвідчують форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) та видають сертифікат про такі обставини протягом семи днів з дня звернення суб`єкта господарської діяльності за собівартістю. Сертифікат про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) для суб`єктів малого підприємництва видається безкоштовно.
ТОВ «Фаремі» звернулося до Харківської Торгово- промислової палати із заявами від 22.02.2023 №2, №5 №6, №7, №8 - про засвідчення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), які унеможливили виконання обов`язків (зобов`язань) для суб`єктів господарювання/фізичних осіб за законодавчими та іншими нормативними актами України.
Згідно листа Харківської торгово-промислової палати №58/63.01-6 від 09.02.2024 року Харківська ТПП дійсно видавала Товариству з обмеженою відповідальністю «Фаремі» сертифікати про засвідчення форс - мажорних обставин (обставин непереборної сили): №6300-23-3746 від 29.08.2023 р., №6300-23-4570 від 24.11.2023 р., №6300-23-4569 від 24.11.2023 р., №6300-23-4572 від 24.11.2023 р., №6300-24-0063 від 10.01.2024 р., №6300-24-0067 від 10.01.2024 р., №6300- 24-0088 від 11.01.2024 р., №6300-24-0089 від 11.01.2024 р. Вказано, що за вищевказаними сертифікатами первісні заяви за №№1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 від 22.02.2023 р. та документи до них ТОВ «Фаремі» подавало електронною поштою, проте, у зв`язку з великим навантаженням Харківської ТПП при наданні послуг із засвідчення форс-мажорних обставин та необхідністю надання додаткових доказів, заяви розглядались пізніше. Зазначено, що на момент видачі сертифікатів дати та номери заяв були актуалізовані та, в подальшому, зазначені в сертифікатах.
Так, на підтвердження існування форс-мажорних обставин по вищевказаним контрактам Харківською Торгово-промисловою палатою було видано наступні сертифікати.
Сертифікат №6300-23-4569 від 24.11.2023 про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) за зовнішньоекономічним контрактом від 02.06.2020 р. №ZXCS2020-0206, укладеним з ZHANGJIAGANG XINYE CHEMICAL SPRAYER CO., LTD (резидент Китайської Народної Республіки, Постачальник), в частині прийняття товару - діють форс-мажорні обставини з 24.02.2024 та діють на час видання сертифікату.
Сертифікат №6300-24-0063 від 10.01.2024 про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) за зовнішньоекономічним контрактом від 26.06.2020 р. №XYIT2020-2606, укладеним з XUZHOU YONGSHINE INTERNATIONAL TRADING CO., LTD (резидент Китайської Народної Республіки, Постачальник), в частині прийняття товару - діють форс- мажорні обставини з 24.02.2024 та діють на час видання сертифікату.
Сертифікат №6300-23-4570 від 24.11.2023 про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) за зовнішньоекономічним контрактом від 09.11.2020 р. №ZJGPIE2020-0911, укладеним з ZHANGJAGANG JUNFENG GLASS PRODUCTS IMPORT AND EXPORT CO., LTD (резидент Китайської Народної Республіки, Постачальник), в частині прийняття товару - діють форс-мажорні обставини з 24.02.2024 та діють на час видання сертифікату.
Сертифікат №6300-24-0088 від 11.01.2024 про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) за зовнішньоекономічним контрактом від 10.07.2020 p. №NS12020-1007, укладеним з NINGBO SHIMAOTONG INTERNATIONAL CO., LTD (резидент Китайської Народної Республіки, Постачальник), в частині прийняття товару - діють форс-мажорні обставини з 24.02.2024 та діють на час видання сертифікату.
Сертифікат №6300-23-3746 від 29.08.2023 про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) за зовнішньоекономічним контрактом від 02.12.2020 p. NeWSST2020-0212, укладеним з WUXI SUNMART SCIENCE AND TECHNOLOGY CO., LTD (резидент Китайської Народної Республіки, Постачальник), в частині прийняття товару - діють форс-мажорні обставини з 24.02.2024 та діють на час видання сертифікату.
Отже, Харківською Торгово-промисловою палатою, як уповноваженим органом, видано сертифікати на підтвердження дії форс-мажорних обставин по взаємовідносинам між ТОВ «Фаремі» та ZHANGJIAGANG XINYE CHEMICAL SPRAYER CO.,LTD (Китай); XUZHOU YONGSHINE INTERNATIONAL TRAIDING CO.,LTD (Китай); NINGBO SHIMAOTONG INTERNATIONAL CO.,LTD (Китай); ZHANGJIAGANG JUNFENG GLASS PRODUCTS IMPORT AND EXPORT CO., LTD (Китай); WUXI SUNMART SCIENCE AND TECHNOLOGY CO.,LTD (Китай).
Крім того, листом ДП «Адміністрація морських портів України» №297/10-09-00/Вих від 31.01.2023 повідомило, що встановлення режиму руху транспортних засобів, зокрема морських суден, відноситься до повноважень військового командування та відповідних військових адміністрацій. Вказано, що військовим командуванням та відповідними військовими адміністраціями була встановлена заборона на вхід/вихід суден з морських портів, розташованих на узбережжі Чорного моря.
Вищезазначені обставини свідчать проте, що з 24 лютого 2022 року на території України діють форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили), які не дозволяють виконати Сторонами умови контрактів від 02.06.2020 №ZXCS2020- 0206, від 26.06.2020 №XYIT2020-2606, від 10.07.2020 №NSI2020-1007, від 09.11.2020 №ZJGPIE2020-0911, від 02.12.2020 №WSST2020-0212.
Частина 6. ст. 13 Закону України «Про валюту і валютні операції» у разі якщо виконання договору, передбаченого частинами другою або третьою цієї статті, зупиняється у зв`язку з виникненням форс-мажорних обставин, перебіг строку розрахунків, установленого згідно з частиною першою цієї статті, та нарахування пені відповідно до частини п`ятої цієї статті зупиняється на весь період дії форс-мажорних обставин та поновлюється з дня, наступного за днем закінчення дії таких обставин.
Підтвердженням виникнення та закінчення дії форс-мажорних обставин є відповідна довідка уповноваженої організації (органу) країни розташування сторони зовнішньоекономічного договору (контракту) або третьої країни відповідно до умов цього договору (контракту).
При цьому, статтями 9 вищевказаних Контрактів передбачено, що жодна із Сторін не нестиме відповідальності за повне або часткове невиконання будь-якого зі своїх обов`язків, якщо невиконання буде наслідком таких обставин, як повінь, пожежа, землетрус та інші стихійні лиха, а також війна чи військові дії, або непрогнозовані зміни законодавства, що виникли після укладання договору. Якщо будь-яка з таких обставин безпосередньо вплинула на виконання зобов`язань у строк, встановлений у контракті або додатках до нього, цей термін пропорційно відсувається на час дії відповідної обставини.
За таких обставин, у відповідності до ч. 6 ст. 13 Закону України «Про валюту і валютні операції» до ТОВ «Фаремі» не можуть бути застосовані санкції передбачені ч. 5 ст. 13 Закону України «Про валюту і валютні операції».
Щодо посилань відповідач на те, що документи, надані разом з позовною заявою датовані після проведення перевірки та розгляду заперечень, суд зазначає наступне.
Як встановлено вище, ТОВ «Фаремі» звернулося до Харківської Торгово- промислової палати із заявами від 22.02.2023 №2, №5 №6, №7, №8 - про засвідчення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), які унеможливили виконання обов`язків (зобов`язань) для суб`єктів господарювання/фізичних осіб за законодавчими та іншими нормативними актами України.
У сертифікатах про форс-мажорні обставини було засвідчено, що форс- мажорні обставини (обставини непереборної сили) виникли у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану; введення воєнного стану; закриття морських портів України (порт Одеса) для ввезення/вивезення комерційних вантажів; воєнні (бойові) дії на території міста Харкова Харківської області
Харківською Торгово-промисловою палатою було підтверджено зупинення виконання вищезазначених контрактів у зв`язку з дією форс-мажорних обставин викликаних військовою агресією російської федерації відносно України, які наступили з 24 лютого 2022 року, то відповідно до ч. 6 ст. 13 Закону України «Про валюту і валютні операції» нарахування пені зупиняється на час дії форс-мажорних обставин.
Отже, на час винесення податкового повідомлення-рішення №00032020709 від 27.02.2023 дані обставини вже існували, а отже застосування штрафних санкцій у вигляді пені за несвоєчасний розрахунок по зовнішньоекономічним операціям є неправомірним.
Таким чином, вищевказані посилання відповідача є безпідставними.
Відповідно до ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що податкове повідомлення-рішення №00032020709 від 27.02.2023 винесене Головним управлінням ДПС у Харківській області є протиправним та підлягає скасуванню.
Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню.
Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до ч. 7 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України розмір витрат, які сторона сплатила або має сплатити у зв`язку з розглядом справи, встановлюється судом на підставі поданих сторонами доказів (договорів, рахунків тощо). Такі докази подаються до закінчення судових дебатів у справі або протягом п`яти днів після ухвалення рішення суду за умови, що до закінчення судових дебатів у справі сторона зробила про це відповідну заяву.
Статтею 132 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. До витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати: 1) на професійну правничу допомогу; 2) сторін та їхніх представників, що пов`язані із прибуттям до суду; 3) пов`язані із залученням свідків, спеціалістів, перекладачів, експертів та проведенням експертиз; 4) пов`язані з витребуванням доказів, проведенням огляду доказів за їх місцезнаходженням, забезпеченням доказів; 5) пов`язані із вчиненням інших процесуальних дій або підготовкою до розгляду справи.
Згідно зі ст.134 Кодексу адміністративного судочинства України витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави (ч.1 ст.134 КАС України).
За результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката (ч.2 ст.134 КАС України).
Відповідно до ч. 3 ст. 134 Кодексу адміністративного судочинства України для цілей розподілу судових витрат: розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою; розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.
Частиною 4 ст. 134 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.
На підтвердження понесених витрат у справі до суду надано копію договору про надання правової допомоги від 25.01.2024 року укладений між Товариством з обмеженою відповідальністю «Фаремі» (Клієнт) та Адвокатським бюро «Бідної Оксани Іванівни» (Бюро).
Крім того, до суду надано копію платіжної інструкції №52 від 30.01.2024 року про оплату гонорару за надання правової допомоги у сумі 50000,00 грн.
Положеннями ч.5 ст.134 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із: 1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг); 2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг); 3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт; 4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи.
Враховуючи співмірність розміру витрат на оплату послуг адвоката із складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг), суд дійшов висновку, що понесені судові витрати на професійну правничу допомогу підлягають стягненню на користь позивача у розмірі 50000,00 грн.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 243, ст. 246, ст.255, ст. 293, ст. 295, ст. 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Фаремі» (61037, Харківська область, місто Харків, вулиця Плеханівська, будинок № 126/1) до Головного управління ДПС у Харківській області (61057, м. Харків, вул.Пушкінська, 46) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №00032020709 від 27.02.2023 винесене Головним управлінням ДПС у Харківській області.
Стягнути з Головного управління ДПС у Харківській області (код ЄДРПОУ ВП:43983495, 61057, м. Харків, вул. Пушкінська, 46) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Фаремі» (код ЄДРПОУ 43147473, 61037, Харківська область, місто Харків, вулиця Плеханівська, будинок № 126/1) сплачений судовий збір в сумі 24224 (двадцять чотири тисячі двісті двадцять чотири) грн. 00 коп.
Стягнути з Головного управління ДПС у Харківській області (код ЄДРПОУ ВП:43983495, 61057, м. Харків, вул. Пушкінська, 46) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Фаремі» (код ЄДРПОУ 43147473, 61037, Харківська область, місто Харків, вулиця Плеханівська, будинок № 126/1) понесені судові витрати на професійну правничу допомогу в сумі 50000 (п`ятдесят тисяч) грн. 00 коп.
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Бабаєв А.І.
Повний текст рішення складено 25.09.2024 року
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.09.2024 |
Оприлюднено | 27.09.2024 |
Номер документу | 121872234 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Бабаєв А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні