Ухвала
від 26.09.2024 по справі 400/8996/24
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі

в частині вимог

26 вересня 2024 р. № 400/8996/24 м. Миколаїв

Суддя Миколаївського окружного адміністративного суду Дерев`янко Л.Л., ознайомившись з

адміністративним позовомОСОБА_1 , АДРЕСА_1 , АДРЕСА_2

до відповідачаВиконавчого комітету Миколаївської міської ради, вул. Адміральська, 20,м. Миколаїв,54001, Управління комунального майна Миколаївської міської ради, вул. Адміральська, 20,м. Миколаїв,54001, ОСОБА_2 , АДРЕСА_3 , ОСОБА_3 , АДРЕСА_3 ,

прозобов`язання вчинити певні дії, визнання частково недійсним свідоцтва про право власності на квартиру АДРЕСА_4 вчинити певні дії,ВСТАНОВИВ:

До Миколаївського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 (далі позивач) до Виконавчого комітету Миколаївської міської ради (далі відповідач 1), Управління комунального майна Миколаївської міської ради (далі відповідач 2), ОСОБА_2 (далі відповідач 3), ОСОБА_3 (далі відповідач 4), в якій позивач просить суд:

1. Зобов`язати виконавчий комітету Миколаївської міської ради винести рiшення в порядку тимчасового полiпшення житлових умов без знятя з квартирного облiку про надання ОСОБА_4 додаткового житлового примiщення за адресою: АДРЕСА_5 .

2. Зобов`язати виконавчий комітету Миколаївської міської ради на пiдставi рiшення в порядку тимчасового полiпшення житлових умов без зняття з квартирного облiку про надання житлового примiщення надати ОСОБА_4 обмiнний ордер на додаткове житлове примiщення.

3. Визнати частково недiйсним свiдоцтво про право власностi на квартиру АДРЕСА_6 на iм`я ОСОБА_2 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 в частинi приватизації кухні - l6,7 кв.м. та коридору загального користування - 30,9 кв.м.

4. Зобов`язати звiльнити власникiв квартири АДРЕСА_5 кухню - l6,7 кв.м. та коридор загального користування -30,9 кв.м., що незаконно ввiйшли в приватизацiю.

Згідно з ч.1, ч.2 ст.171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи: подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); відповідає позовна заява вимогам, встановленим статями 160, 161, 172 цього Кодексу; належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

Суддя відкриває провадження в адміністративній справі на підставі позовної заяви, якщо відсутні підстави для залишення позовної заяви без руху, її повернення чи відмови у відкритті провадження у справі.

При вирішенні питання про відкриття провадження у справі судом встановлено, що позовну заяву в частині вимог про визнання частково недiйсним свiдоцтва про право власностi на квартиру АДРЕСА_6 на iм`я ОСОБА_2 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 в частинi приватизації кухні - l6,7 кв.м. та коридору загального користування - 30,9 кв.м. та зобов`язання звiльнити власникiв квартири АДРЕСА_5 кухню - l6,7 кв.м. та коридор загального користування -30,9 кв.м., що незаконно ввiйшли в приватизацiю, до ОСОБА_2 та ОСОБА_3 не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства, з огляду на наступне.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що Виконавчим комітетом Миколаївської міської ради відповідачу 3, відповідачу 4 оформлено свідоцтво про право власності на квартиру АДРЕСА_7 . Позивач просить визнати вищезазначені свідоцтва частково недійсними в частині приватизації кухні 16,7 кв.м. та коридору загального користування 30,9 кв.м.

Вирішуючи питання щодо визначення юрисдикції, в межах якої мають розглядатись ці вимоги, суд виходить із таких міркувань.

Статтею 55 Конституції України визначено, що кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Відповідно до ч.5 ст.125 Конституції України з метою захисту прав, свобод та інтересів особи у сфері публічно-правових відносин діють адміністративні суди.

Юрисдикцію та повноваження адміністративних судів, порядок здійснення судочинства в адміністративних судах визначає та встановлює Кодекс адміністративного судочинства України.

Критеріями розмежування судової юрисдикції, тобто передбаченими законом умовами, за яких певна справа підлягає розгляду за правилами того чи іншого виду судочинства, є суб`єктний склад спірних правовідносин, предмет спору та характер спірних матеріальних правовідносин у їх сукупності. Крім того, таким критерієм може бути пряма вказівка в законі на вид судочинства, у якому розглядається визначена категорія справ.

Відповідно до ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

За змістом приписів п.1 ч.1 ст.4 КАС України адміністративна справа - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір.

Згідно з п.2 ч.1 ст.4 КАС України публічно-правовий спір - спір, у якому: хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов`язує надавати такі послуги виключно суб`єкта владних повноважень, і спір виник у зв`язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або хоча б одна сторона є суб`єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв`язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб`єкта владних повноважень або іншої особи.

Визначальною ознакою для правильного вирішення спору є характер правовідносин, з яких виник спір.

Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин і стосується саме цих відносин.

Отже, до компетенції адміністративних судів належить спір, який виник між двома (кількома) суб`єктами стосовно їх прав та обов`язків у конкретних правових відносинах, у яких хоча б один суб`єкт законодавчо вповноважений владно керувати поведінкою іншого (інших) суб`єкта (суб`єктів), а останній (останні) відповідно зобов`язаний виконувати вимоги та приписи такого суб`єкта владних повноважень.

Водночас, визначальними ознаками приватноправових відносин є, зокрема, наявність майнового чи немайнового особистого інтересу суб`єкта.

Спір буде мати приватноправовий характер, якщо він обумовлений порушенням приватного права певного суб`єкта, що підлягає захисту у спосіб, передбачений законодавством для сфери приватноправових відносин.

За змістом позовної заяви та приєднаних до неї документів слідує, що позивач не погоджується з рішенням Управління з використання розвитку комунальної власності міської ради № 461-р від 26.02.2009 року, на підставі якого видано свідоцтво про право власності від 26.02.2009 ОСОБА_2 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_8 та проведено державну реєстрацію прав власності, та просить скасувати свідоцтво від 26.02.2009 про право власності на нерухоме майно, державну реєстрацію права власності на об`єкт нерухомого майна.

За таких обставин, спір між сторонами - позивачем і відповідачами ОСОБА_2 та ОСОБА_3 про визнання частково недiйсним свiдоцтва про право власностi на квартиру АДРЕСА_6 на iм`я ОСОБА_2 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 в частинi приватизації кухні - l6,7 кв.м. та коридору загального користування - 30,9 кв.м. та зобов`язання звiльнити власникiв квартири АДРЕСА_5 кухню - l6,7 кв.м. та коридор загального користування -30,9 кв.м, має приватноправовий характер, як такий, що фактично спрямований на оскарження права власності на відповідне нерухоме майно.

Статтею 19 Цивільного процесуального кодексу України передбачено, що суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства. Суди розглядають у порядку цивільного судочинства також вимоги щодо реєстрації майна та майнових прав, інших реєстраційних дій, якщо такі вимоги є похідними від спору щодо такого майна або майнових прав, якщо цей спір підлягає розгляду в місцевому загальному суді і переданий на його розгляд з такими вимогами.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що даний спір в частині вимог до ОСОБА_2 та ОСОБА_3 про визнання частково недiйсним свiдоцтва про право власностi на квартиру АДРЕСА_6 на iм`я ОСОБА_2 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 в частинi приватизації кухні - l6,7 кв.м. та коридору загального користування - 30,9 кв.м. та зобов`язання звiльнити власникiв квартири АДРЕСА_5 кухню - l6,7 кв.м. та коридор загального користування -30,9 кв.м., не належить до юрисдикції адміністративних судів, за суб`єктним складом сторін та сутністю спір повинен вирішуватися у порядку цивільного судочинства.

Відповідно до п.1 ч. 1 ст. 170 КАС України суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо позов не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

За таких обставин, суд вважає за необхідне відмовити у відкритті провадження у справі в частині вимог до ОСОБА_2 та ОСОБА_3 про визнання частково недiйсним свiдоцтва про право власностi на квартиру АДРЕСА_6 на iм`я ОСОБА_2 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 в частинi приватизації кухні - l6,7 кв.м. та коридору загального користування - 30,9 кв.м. та зобов`язання звiльнити власникiв квартири АДРЕСА_5 кухню - l6,7 кв.м. та коридор загального користування -30,9 кв.м., та роз`яснити позивачу, що його позов підлягає розгляду загальним місцевим судом за правилами, встановленими Цивільним процесуальним кодексом України.

Керуючись ст.ст.4, 19, 170, 248, 256 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

1. У відкритті провадження в адміністративній справі за позовною заявою ОСОБА_1 до ОСОБА_2 та ОСОБА_3 в частині вимог - про визнання частково недiйсним свiдоцтва про право власностi на квартиру АДРЕСА_6 на iм`я ОСОБА_2 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 в частинi приватизації кухні - l6,7 кв.м. та коридору загального користування - 30,9 кв.м. та зобов`язання звiльнити власникiв квартири АДРЕСА_5 кухню - l6,7 кв.м. та коридор загального користування -30,9 кв.м. - відмовити.

2. Копію ухвали про відмову у відкритті провадження у справі надіслати позивачеві.

3. Роз`яснити позивачу право на звернення до суду в порядку цивільного судочинства.

4. Відповідно до ч.5 ст. 170 КАС України повторне звернення тієї самої особи до адміністративного суду з позовом з тих самих предмета і підстав та до того самого відповідача, як той, щодо якого постановлено ухвалу про відмову у відкритті провадження, не допускається.

5. Ухвала суду набирає законної сили відповідно до ст.256 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до П`ятого апеляційного адміністративного суду в порядку та у строки, передбачені ст.ст. 294-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Л.Л. Дерев`янко

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.09.2024
Оприлюднено30.09.2024
Номер документу121903787
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо публічної житлової політики

Судовий реєстр по справі —400/8996/24

Ухвала від 14.11.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Дерев'янко Л.Л.

Ухвала від 26.09.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Дерев'янко Л.Л.

Ухвала від 26.09.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Дерев'янко Л.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні