Ухвала
від 27.09.2024 по справі 280/5732/22
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

Про ЗАМІНУ СТОРОНИ ВИКОНАВЧОГО ПРОВАДЖЕННЯ

27 вересня 2024 рокуСправа № 280/5732/22 м. Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Мінаєвої К.В., за участю секретаря судового засідання Шаповалової А.С., розглянувши заяву Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району про заміну боржника у виконавчому провадженні в адміністративній справі

за позовом ОСОБА_1

до Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району

про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

І. Зміст заяви.

23.09.2024 від Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району до суду надійшла заява про заміну боржника у виконавчому листі (вх. №43831), в якій, посилаючись на статтю 379 КАС України, просить суд замінити боржника у виконавчому провадженні № 72363796, відкритому 28.07.2023, з Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району (вул. Лахтінська, буд. 4Б, м. Запоріжжя, 69097, код ЄДРПОУ 37573817) на Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради (69035, м. Запоріжжя, бульвар Марії Примаченко, буд. 3, код ЄДРПОУ 37573438).

ІІ. Заяви, клопотання учасників справи.

24.09.2024 судом отримано заяву Департаменту соціального захисту населення Запорізької міської ради про розгляд заяви без участі представника Департаменту. Проти задоволення заяви не заперечує.

III. Процесуальні дії у справі.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 23.09.2024 додаткові матеріали справи № 280/5732/22 передано на розгляд судді Запорізького окружного адміністративного суду Мінаєвій К.В.

Ухвалою від 23.09.2024 суд прийняв до розгляду вказану заяву та призначив судове засідання для її розгляду на 27.09.2024 о 10:30.

Заявник та учасники справи про дату, час та місце розгляду заяви належним чином повідомлені, в судове засідання не прибули.

За приписами частини другої статті 379 КАС України суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Учасники справи про дату, час й місце судового засідання повідомлені належним чином, тому, враховуючи положення частини четвертої статті 229 КАС України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

IV. Фактичні обставини, встановлені судом.

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 06.01.2023 у справі №280/5732/22, яке набрало законної сили 02.05.2023, позов ОСОБА_1 задоволено частково, а саме:

визнано протиправними та скасовані рішення Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району №9 від 03.05.2022, №222 від 03.06.2022, №424 від 06.07.2022, №838 від 08.08.2022, №1043 від 07.09.2022 про відмову у виплаті компенсації витрат за тимчасове розміщення внутрішньо переміщених осіб, які перемістилися у період воєнного стану;

зобов`язано Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району призначити ОСОБА_1 за її заявами від 02.05.2022, від 02.06.2022, від 04.07.2022, від 03.08.2022, від 02.09.2022 компенсацію витрат, що пов`язані з безоплатним розміщенням внутрішньо переміщених осіб, та здійснити відповідні виплати з березня 2022 року по серпень (включно) 2022 року;

в іншій частині позовних вимог відмовлено;

ухвалено стягнути на користь ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 992,40 грн.

04.07.2023 судом видано виконавчі листи по справі.

Відповідно до рішення Запорізької міської ради від 07.12.2022 №71 «Про реорганізацію управлінь соціального захисту населення Запорізької міської ради та перейменування управління соціального захисту населення Запорізької міської ради в Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради» перейменовано управління соціального захисту населення Запорізької міської ради в Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради та, серед іншого, припинено Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району шляхом ліквідації.

На виконанні у Відділі примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Запорізькій області Південного міжрегіонального управління міністерства юстиції (м. Одеса) перебуває виконавче провадження № 72363796 по примусовому виконанню виконавчого листа, виданого Запорізьким окружним адміністративним судом по справі № 280/5732/22, відкрите 28.07.2023, про зобов`язання Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району призначити ОСОБА_1 за її заявами від 02.05.2022, від 02.06.2022, від 04.07.2022, від 03.08.2022, від 02.09.2022 компенсацію витрат, що пов`язані з безоплатним розміщенням внутрішньо переміщених осіб, та здійснити відповідні виплати з березня 2022 року по серпень (включно) 2022 року.

Враховуючи те, що зобов`язання Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району в рамках виконавчого провадження №72363796 стосуються публічно-владних функцій, які були передані Департаменту, заявник просить замінити боржника у виконавчому провадженні.

V. Мотиви, з яких виходить суд, та застосовані норми права.

За приписами статті 1 Закону України від 02.06.2016 № 1404-VIII «Про виконавче провадження» (далі Закон № 1404-VIII) виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Частиною п`ятою статті 15 Закону № 1404-VIII передбачено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Під правонаступництвом у виконавчому провадженні необхідно розуміти заміну однієї зі сторін (стягувача або боржника) з переходом прав та обов`язків від право попередника до іншої особи (правонаступника), що раніше не брали участі у виконавчому провадженні. Правонаступництво можливе на всіх стадіях виконавчого провадження з моменту відкриття виконавчого провадження до його закінчення.

З наведеного вбачається, що замінити сторону у виконавчому провадженні можливо лише у разі вибуття стягувача з одночасною заміною вибувшої сторони на її правонаступника.

Правонаступництво у сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції. Аналогічну правову позицію висловив Верховний Суд у постанові від 12.06.2018 у справі № 2а-23895/09/1270.

У такому разі також відбувається вибуття суб`єкта владних повноважень із публічних правовідносин.

Особливістю адміністративного (публічного) правонаступництва є те, що подія переходу прав та обов`язків, що відбувається із суб`єктами владних повноважень, сама собою повинна бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.

При цьому можна виділити дві форми адміністративного (публічного) правонаступництва: 1) фактичне (або компетенційне адміністративне правонаступництво), тобто таке, де вирішуються питання передачі фактичних повноважень від одного до іншого органу, посадової особи (або повноважень за компетенцією) та 2) процесуальне адміністративне (публічне) правонаступництво.

Фактичне (компетенційне) адміністративне (публічне) правонаступництво - це врегульовані нормами адміністративного права умови та порядок передання адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого, який набуває певні владні повноваження внаслідок ліквідації органу чи посади суб`єкта владних повноважень, припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення компетенції органу публічної адміністрації чи припинення повноважень посадової особи.

Процесуальне адміністративне (публічне) правонаступництво - це унормована можливість заміни адміністративним судом (на будь-якій стадії процесу судового розгляду справи в суді першої, апеляційної та касаційної інстанцій (крім випадків перегляду справи за винятковими чи нововиявленими обставинами) сторони чи третьої особи іншим суб`єктом, коли права та обов`язки суб`єкта владних повноважень перейшли від сторони (в адміністративній справі) до іншого суб`єкта владних повноважень, а також можливість суб`єкта публічної адміністрації (правонаступника) вступити в судовий процес як сторона чи третя особа.

При визначенні процесуального адміністративного (публічного) правонаступництва суд повинен виходити з того, хто є правонаступником у спірних правовідносинах, і враховувати таке: якщо під час розгляду адміністративної справи буде встановлено, що орган державної влади, орган місцевого самоврядування, рішення, дії чи бездіяльність яких оскаржуються, припинили свою діяльність, то суд повинен залучити до участі у справі їхніх правонаступників.

У разі ж відсутності правонаступників суд повинен залучити до участі у справі орган, до компетенції якого належить ухвалення рішення про усунення порушень прав, свобод чи інтересів позивача. У разі зменшення обсягу компетенції суб`єкта владних повноважень, не пов`язаного з припиненням його діяльності, до участі у справі як другий відповідач суд залучає іншого суб`єкта владних повноважень, до компетенції якого передані або належать функції чи повноваження щодо вирішення питання про відновлення порушених прав, свобод чи інтересів позивача.

Отже, підставою для переходу адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень до іншого (набуття адміністративної компетенції) є події, що відбулися із суб`єктом владних повноважень. Вказана правова позиція висловлена Верховним Судом у постанові від 11.10.2019 по справі № 812/1408/16.

VI. Висновки суду.

Судом встановлено, що рішенням Запорізької міської ради від 07.12.2022 №71 Про реорганізацію управлінь соціального захисту населення Запорізької міської ради та перейменування управління соціального захисту населення Запорізької міської ради в Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради вирішено припинити, зокрема, Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району шляхом ліквідації (код ЄДРПОУ 37573817).

Також, зазначеним рішення міської ради затверджено Положення про Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради (додаток № 1), відповідно до пунктів 47, 48 зазначеного Положення, Департамент є правонаступником, серед іншого, Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району.

Департамент зберігає та використовує в роботі документи з основної діяльності управління праці та соціального захисту населення Запорізької міської ради, управління праці та соціального захисту населення Жовтневої районної адміністрації, управління праці та соціального захисту населення Заводської районної адміністрації, управління праці та соціального захисту населення Комунарської районної адміністрації, управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної адміністрації, управління праці та соціального захисту населення Орджонікідзевської районної адміністрації, управління праці та соціального захисту населення Хортицької районної адміністрації, управління праці та соціального захисту населення Шевченківської районної адміністрації, ліквідованих рішенням міської ради від 18.02.2011 №6 «Про структуру виконавчих органів Запорізької міської ради, загальну чисельність апарату Запорізької міської ради та її виконавчих органів», строки зберігання яких ще не вичерпані та документи не закінчені у діловодстві.

Відповідно до підпункту 7.28 пункту 7 Положення про Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради однією з функцій Департаменту є здійснення призначення та виплату різних видів державної соціальної допомоги.

Отже, судом встановлено, що Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради є правонаступником прав та обов`язків, зокрема, Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району, що ліквідується.

За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району (код ЄДРПОУ 37573817) перебуває в стані припинення.

Відповідно до частини першої статті 379 КАС України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Згідно з частиною четвертою статті 379 КАС України положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

На підставі вищевикладеного, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення розглядуваної заяви шляхом заміни боржника у виконавчому провадженні №72363796, відкритого 28.07.2023 на підставі виконавчого листа по справі № 280/5732/22, а саме: Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району (вул. Лахтінська, буд. 4Б, м. Запоріжжя, 69097, код ЄДРПОУ 37573817) на Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради (бульвар Марії Примаченко, буд. 3, м. Запоріжжя, 69035, код ЄДРПОУ 37573438).

Керуючись статтями 241, 243, 248, 256, 379 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Заяву Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району про заміну боржника у виконавчому провадженні у справі №280/5732/22 задовольнити.

Замінити боржника у виконавчому провадженні № 72363796, відкритого 28.07.2023 на підставі виконавчого листа по справі № 280/5732/22, а саме: з Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району (вул. Лахтінська, буд. 4Б, м. Запоріжжя, 69097, код ЄДРПОУ 37573817) на Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради (бульвар Марії Примаченко, буд. 3, м. Запоріжжя, 69035, код ЄДРПОУ 37573438).

Копію ухвали направити учасникам справи та заявнику.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня складення ухвали у повному обсязі.

Ухвала виготовлена у повному обсязі та підписана 27.09.2024.

Суддя К.В.Мінаєва

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.09.2024
Оприлюднено30.09.2024
Номер документу121934251
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них

Судовий реєстр по справі —280/5732/22

Ухвала від 27.09.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Мінаєва Катерина Володимирівна

Ухвала від 23.09.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Мінаєва Катерина Володимирівна

Постанова від 02.05.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 03.04.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 03.04.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 17.02.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Рішення від 06.01.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Мінаєва Катерина Володимирівна

Ухвала від 04.10.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Мінаєва Катерина Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні