ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 вересня 2024 року
м. Київ
справа №0840/3027/18
касаційне провадження № К/9901/12448/19
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача Бившевої Л.І.,
суддів: Хохуляка В.В., Ханової Р.Ф.,
розглянув у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Дентал Депо Запоріжжя» (далі - Товариство) на постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 14.03.2019 (головуючий суддя - Чабаненко С.В., судді - Чумак С.Ю., Юрко І.В.) у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Дентал Депо Запоріжжя» до Запорізької митниці ДФС (далі - Митниця) про визнання протиправним та скасування рішення,
У С Т А Н О В И В:
У липні 2018 року Товариство звернулось до суду із позовом до Митниці, у якому просило визнати протиправним та скасувати рішення про визначення коду товару від 28.02.2018 № КТ-UA112000-0002-2018 в частині віднесення товарів "Флоу-клінз", "Десенсетин" та "Полірен", виробництва ТОВ "ТехноДент", до товарної підкатегорії УКТ ЗЕД 3306100000.
На обґрунтування зазначених позовних вимог Товариство послалося на протиправність прийнятого Митницею рішення, оскільки імпортовані позивачем товари "Флоу-клінз", "Десенсетін", "Полірен" призначені для профілактичного та терапевтичного застосування, а тому їх слід розмитнювати за кодом УКТ ЗЕД 3004900000.
Запорізький окружний адміністративний суд рішенням від 29.11.2018 позов задовольнив: визнав протиправним та скасував рішення Митниці від 28.02.2018 № КТ-UA112000-0002-2018 в частині віднесення товарів "Флоу-клінз", "Десенсетин" та "Полірен", виробництва ТОВ "ТехноДент", до товарної підкатегорії УКТ ЗЕД 3306100000.
Рішення суду першої інстанції мотивоване тим, що ввезені позивачем товари "Флоу-Клінз", "Десенсетін", "Полірен", є фармацевтичною продукцією, призначеною для терапевтичного і профілактичного застосування, з огляду на що такі товари підлягають розмитненню за кодом УКТ ЗЕД 3004900000, тобто, як такі, що віднесені до Групи 30 "Фармацевтична продукція" згідно Пояснень до УКТ ЗЕД, затверджених наказом Державної фіскальної служби України від 09.06.2015 №401, а саме, товарна позиція 3004, код 3004 90 00 00 включає інші лікарські засоби (ліки) (за винятком товарів, включених до товарних позицій 3002, 3005 або 3006), що складаються із змішаних або незмішаних продуктів для терапевтичного або профілактичного застосування, у дозованому (включаючи лікарські засоби у вигляді трансдермальних систем) або розфасовані для роздрібної торгівлі.
Третій апеляційний адміністративний суд постановою від 14.03.2019 скасував рішення суду першої інстанції та ухвалив нове, яким у задоволенні позову відмовив.
Рішення суду апеляційної інстанції мотивоване тим, що ввезений Товариством товар, з урахуванням змісту супровідних документів, а саме Інструкції із застосування, не визначений як лікарський засіб, не є товаром, який зареєстрований як лікарський засіб країною - виробником, не внесений до Державного реєстру лікарських засобів України, не віднесені до засобів з фармакологічною дією. Наявність у Інструкції із застосування зазначених товарів інформації щодо можливості їх застосування у терапевтичних або профілактичних цілях не свідчить про віднесення цих товарів до фармацевтичної продукції. Натомість за кодом УКТ ЗЕД 3306100000 розмитненню підлягають товари - засоби для догляду за зубами, які застосовуються з гігієнічною або косметичною метою. Зокрема, до цієї товарної позиції включаються зубні пасти та інші засоби догляду за зубами незалежно від того, чи вони містять абразиви і чи застосовуються дантистами; зубоочисні засоби для зубів і зубних протезів, тобто засоби для чищення або полірування зубів, незалежно від того, чи вони містять речовини з абразивними властивостями. Також, суд апеляційної інстанції вказав, що Митницею були надані докази, відповідно до яких заявлений до розмитнення товар класифікувався країною експорту (російською федерацією) за кодом товару - 3306100000, що відповідає товарній позиції 3306100000 згідно УКТ ЗЕД, зокрема, під час митного оформлення цього товару 18.05.2016, експортер - ТОВ «Технодент», виробник - ТОВ «Технодент», тобто, той самий товар одного і того ж виробника, який придбавався позивачем за кодом товару - 3306100000, та властивості якого не змінились на час митного оформлення позивачем на митній території України у лютому 2018 року. Тобто, зазначений товар не був віднесений до лікарських засобів, відповідні сертифікати якості виробника відсутні.
Товариство оскаржило рішення суду апеляційної інстанції до Верховного Суду у складі Касаційного адміністративного суду, який ухвалою від 10.06.2019 відкрив касаційне провадження у справі та витребував матеріали справи із суду першої інстанції.
В обґрунтування вимог касаційної скарги скаржник вказує на порушення судом апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, оскільки суд не надав належної правової оцінки тому, що ввезений Товариством товар відноситься до медичних виробів, внесених до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення, що підтверджується деклараціями відповідності (вироби стоматологічні) Клас І згідно пункту 13 Додатку 2 Технічного Регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.10.2003 № 753.
Митниця не скористалась своїм процесуальним правом на подання відзиву на касаційну скаргу.
Верховний Суд у складі Касаційного адміністративного суду ухвалою від 24.09.2024 призначив справу до касаційного розгляду у попередньому судовому засіданні на 25.09.2024.
Верховний Суд у складі Касаційного адміністративного суду перевірив наведені у касаційній скарзі доводи та дійшов висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.
У справі, що розглядається, суди встановили, що згідно митної декларації від 26.02.2018 №UA112080/2018/004301 позивачем ввезено на митну територію України товар - засоби для догляду за зубами з кодом товару за УКТ ЗЕД 3004900000, а саме: Десенсетін суспензія. Для десенсибілізації твердих тканин 5 мл - 40 шт., паста Полірен №1 (50 мл) - 253 шт., паста Полірен №2 (50 мл) - 179 шт., паста Полірен №2 (50 мл) - 6500 шт., паста Полірен №3 (50 мл) - 106 шт., паста Полірен №3 (50 мл) - 27 шт., Флоу-Клінз-ПРОФІ порошок 250 г - 100 шт., Флоу-Клінз-ПРОФІ порошок 250 г - 250 шт., Флоу-Клінз-ПРОФІ порошок 250 г - 100 шт., Флоу-Клінз-ПРОФІ порошок 250 г - 60 шт., Флоу-Клінз-ПРОФІ суспензія 100 мл - 200 шт., Флоу-Клінз-ПРОФІ порошок 250 г - 60 шт., паста Полірен №2 (8 г) - 100 шт.; виробник ТОВ "ТехноДент" (російська федерація).
Також, позивачем до Митниці були подані такі документи: документи про відповідність, передбачені технічними регламентами на медичні вироби від 13.11.2017 №PR.434-17; лист від 22.10.2015 №143; пакувальний лист від 20.02.2018 №1; рахунок-фактура (інвойс) від 20.02.2018 №MKTD-28; автотранспортна накладна від 21.02.2018 №036195; декларація про походження товару від 20.02.2018 №MKTD-28; довідка транспортних витрат від 22.02.2018 №2202-2; зовнішньоекономічний договір (контракт) купівлі-продажу товарів від 20.01.2018 №5; доповнення до контракту від 20.02.2018 №1; договір про надання послуг митного брокера від 01.12.2014 №01; інформація про позитивні результати державних видів контролю при застосуванні Порядку інформаційного обміну між органами доходів і зборів від 22.02.2018 №2014491; виписка з реєстру медтехнік від 26.02.2018; копія митної декларації країни відправлення від 21.02.2018 №10101030/210218/0002311.
Крім того, позивачем додатково 26.02.2018-28.02.2018 були надані Митниці інструкції із застосування зазначених товарів.
Відповідно до інструкції із застосування "Десенсетін суспензія", показанням для її використання є обробка твердих тканин зубів з метою зниження чутливості. Можливе застосування не тільки в умовах клініки, а й в домашніх умовах за рекомендацією лікаря.
Інструкція із застосування паст "Полірен" передбачає, що паста "Полірен №1" призначена для розм`якшення і видалення зубного каменю без пошкодження емалі. Паста "Полірен №2" призначена для обробки емалі перед реставрацією або відбілювання зубів, перед проведенням герметизації фігур, для видалення м`якого нальоту, пелікул, а також для профілактики карієсу (професійна чистка зубів). Паста "Полірен №3" призначена для остаточної обробки пломб з композитних і склоіономерних матеріалів. Спосіб застосування: паста "Полірен №1" - за допомогою циркулярної щітки або гумової насадки на середній швидкості без особливих зусиль провести обробку поверхні зуба; паста "Полірен №2" - невелику кількість пасти нанести на циркулярну щітку. На середній швидкості без особливих зусиль обробити поверхню або фігуру зуба. Перед застосуванням пасти "Полірен №3" слід видалити надлишки пломбувального матеріалу за допомогою алмазних голівок і пломбу просушити.
Порошок Флоу-Клінз-ПРОФІ застосовується за методом піскоструминної обробки повітряно-водно-абразивним струменем. Перед застосуванням порошків необхідно лікарю і пацієнту захистити від пилу очі очками і волосся - одноразовою шапочкою, попередити пацієнта з контактними лінзами про можливе потрапляння пилу.
Суспензія Флоу-Клінз-ПРОФІ - за допомогою ультразвукового впливу частки суспензії безболісно очищають тверді тканини зуба в важкодоступних зонах.
Відповідно до рішення Митниці ДФС про визначення коду товару від 28.02.2018 № КТ-UA112000-0002-2018 імпортований позивачем товар класифіковано за кодом УКТ ЗЕД 3306100000.
Зокрема, спірним рішенням Митниці ДФС про визначення коду товару від 28.02.2018 № КТ-UA112000-0002-2018 товар, який згідно опису (графа 31 ВМД) визначено як засоби для догляду за зубами - Десенсетін суспензія. Для десенсибілізації твердих тканин 5 мл - 40 шт., паста Полірен №1 (50 мл) - 253 шт., паста Полірен №2 (50 мл) - 179 шт., паста Полірен №2 (50 мл) - 6500 шт., паста Полірен №3 (50 мл) - 106 шт., паста Полірен №3 (50 мл) - 27 шт., Флоу-Клінз-ПРОФІ порошок 250 г - 100 шт., Флоу-Клінз-ПРОФІ порошок 250 г - 250 шт., Флоу-Клінз-ПРОФІ порошок 250 г - 100 шт., Флоу-Клінз-ПРОФІ порошок 250 г - 60 шт., Флоу-Клінз-ПРОФІ суспензія 100 мл - 200 шт., Флоу-Клінз-ПРОФІ порошок 250 г - 60 шт., паста Полірен №2 (8 г) - 100 шт., класифіковано відповідно до УКТЗЕД за кодом 3306100000.
Документи, якими митний орган керувався під час прийняття рішення, визначено: Закон України «Про митний тариф України», - УКТ ЗЕД: Примітки до розділу VI; примітки до груп 30, 33; Основні правила інтерпретації класифікації товарів №№ 1,6, Пояснення до товарних позицій 3004, 3006, 3306 УКТЗЕД, затверджені наказом ДФС від 09.06.2015 №401, Інструкція із застосування товарів, цифрові фото упаковок товару.
Не погодившись із визначеним Митницею кодом товару, Товариство звернулось до суду із даним позовом.
За визначеннями, наведеними у пунктах 23 та 24 частини першої статті 4 Митного кодексу України (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) (далі - МК України), митне оформлення - це виконання митних формальностей, необхідних для випуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення; митний контроль - це сукупність заходів, що здійснюються з метою забезпечення додержання норм цього Кодексу, законів та інших нормативно-правових актів з питань державної митної справи, міжнародних договорів України, укладених у встановленому законом порядку.
Частиною першою статті 246 МК України встановлено, що метою митного оформлення є забезпечення дотримання встановленого законодавством України порядку переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, а також забезпечення статистичного обліку ввезення на митну територію України, вивезення за її межі і транзиту через її територію товарів.
Митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України. Митний контроль здійснюється виключно органами доходів і зборів відповідно до цього Кодексу та інших законів України. Митний контроль передбачає виконання органами доходів і зборів мінімуму митних формальностей, необхідних для забезпечення додержання законодавства України з питань державної митної справи (частини перша - третя статті 318 МК України).
Митне оформлення розпочинається з моменту подання органу доходів і зборів декларантом або уповноваженою ним особою митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та документів, необхідних для митного оформлення, а в разі електронного декларування - з моменту отримання органом доходів і зборів від декларанта або уповноваженої ним особи електронної митної декларації або електронного документа, який відповідно до законодавства замінює митну декларацію (частина перша статті 248 МК України).
Митне оформлення вважається завершеним після виконання всіх митних формальностей, визначених цим Кодексом відповідно до заявленого митного режиму, що засвідчується органом доходів і зборів шляхом проставлення відповідних митних забезпечень (у тому числі за допомогою інформаційних технологій), інших відміток на митній декларації або документі, який відповідно до законодавства її замінює, а також на товаросупровідних та товарно-транспортних документах у разі їх подання на паперовому носії (частина п`ята статті 255 МК України).
Разом з тим, за змістом статті 67 МК України Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України. В УКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів. Для докладнішої товарної класифікації використовується сьомий, восьмий, дев`ятий та десятий знаки цифрового коду. Структура десятизнакового цифрового кодового позначення товарів в УКТ ЗЕД включає код групи (перші два знаки), товарної позиції (перші чотири знаки), товарної підпозиції (перші шість знаків), товарної категорії (перші вісім знаків), товарної підкатегорії (десять знаків).
Відповідно до частин першої - четвертої, сьомої, восьмої статті 69 МК України товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД. Органи доходів і зборів здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД. На вимогу посадової особи органу доходів і зборів декларант або уповноважена ним особа зобов`язані надати усі наявні відомості, необхідні для підтвердження заявлених ними кодів товарів, поданих до митного оформлення, а також зразки таких товарів та/або техніко-технологічну документацію на них. У разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів орган доходів і зборів має право самостійно класифікувати такі товари. Рішення органів доходів і зборів щодо класифікації товарів для митних цілей є обов`язковими. Висновки інших органів, установ та організацій щодо визначення кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД при митному оформленні мають інформаційний або довідковий характер.
Для цілей митного оформлення класифікація товарів здійснюється згідно з вимогами УКТ ЗЕД, що є товарною номенклатурою Митного тарифу України, затвердженого Законом України «Про Митний тариф України», з урахуванням Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД, відповідних приміток до розділів та груп, текстового опису товарних позицій та тих характеристик товару, які є визначальними для класифікації.
Пунктами 1, 2, 3, 4, 6 Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД передбачено, що класифікація товарів в УКТ ЗЕД здійснюється за такими правилами:
1. Назви розділів, груп і підгруп наводяться лише для зручності користування УКТЗЕД; для юридичних цілей класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється виходячи з назв товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп і, якщо цими назвами не передбачено іншого, відповідно до таких правил:
2. (a) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який виріб стосується також некомплектного чи незавершеного виробу за умови, що він має основну властивість комплектного чи завершеного виробу. Це правило стосується також комплектного чи завершеного виробу (або такого, що класифікується як комплектний чи завершений згідно з цим правилом), незібраного чи розібраного;
(b) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який матеріал чи речовину стосується також сумішей або сполук цього матеріалу чи речовини з іншими матеріалами чи речовинами. Будь-яке посилання на товар з певного матеріалу чи речовини розглядається як посилання на товар, що повністю або частково складається з цього матеріалу чи речовини. Класифікація товару, що складається більше ніж з одного матеріалу чи речовини, здійснюється відповідно до вимог правила 3.
3. У разі коли згідно з правилом 2 (b) або з будь-яких інших причин товар на перший погляд (prima facie) можна віднести до двох чи більше товарних позицій, його класифікація здійснюється таким чином:
(a) перевага надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де дається більш загальний його опис. Проте в разі коли кожна з двох або більше товарних позицій стосується лише частини матеріалів чи речовин, що входять до складу суміші чи багатокомпонентного товару, або лише частини товарів, що надходять у продаж у наборі для роздрібної торгівлі, такі товарні позиції вважаються рівнозначними щодо цього товару, навіть якщо в одній з них подається повніший або точніший опис цього товару;
(b) суміші, багатокомпонентні товари, які складаються з різних матеріалів або вироблені з різних компонентів, товари, що надходять у продаж у наборах для роздрібної торгівлі, класифікація яких не може здійснюватися згідно з правилом 3 (a), повинні класифікуватися за тим матеріалом чи компонентом, який визначає основні властивості цих товарів, за умови, що цей критерій можна застосувати;
(c) товар, класифікацію якого не можна здійснити відповідно до правила 3 (a) або 3 (b), повинен класифікуватися в товарній позиції з найбільшим порядковим номером серед номерів товарних позицій, що розглядаються.
4. Товар, який не може бути класифікований згідно з вищезазначеними правилами, класифікується в товарній позиції, яка відповідає товарам, що найбільше подібні до тих, що розглядаються.
6. Для юридичних цілей класифікація товарів у товарних підпозиціях, товарних категоріях і товарних підкатегоріях здійснюється відповідно до назви останніх, а також приміток, які їх стосуються, з урахуванням певних застережень (mutatis mutandis), положень вищезазначених правил за умови, що порівнювати можна лише назви одного рівня деталізації. Для цілей цього правила також можуть застосовуватися відповідні примітки до розділів і груп, якщо в контексті не зазначено інше.
Отже, зазначеними правилами передбачено, що при віднесенні товару до тієї чи іншої позиції слід виходити з більш конкретного опису товару, тобто саме характеристики товару є визначальними для класифікації товару відповідно до УКТ ЗЕД.
У справі, що розглядається, суд апеляційної інстанції встановив, що товарні групи 30 та 33 включають "Фармацевтичну продукцію" та "Ефірні олії та резиноїди; парфумерні, косметичні та туалетні препарати" відповідно.
Позивачем для розмитнення товару заявлено код УКТ ЗЕД (3004900000). Згідно Пояснень до УКТ ЗЕД, затверджених наказом Державної фіскальної служби України від 09.06.2015 №401, вбачається, що Група 30 "Фармацевтична продукція", товарна позиція 3004, код 3004 90 00 00 включає інші лікарські засоби (ліки) (за винятком товарів, включених до товарних позицій 3002, 3005 або 3006), що складаються із змішаних або незмішаних продуктів для терапевтичного або профілактичного застосування, у дозованому (включаючи лікарські засоби у вигляді трансдермальних систем) або розфасовані для роздрібної торгівлі.
До цієї товарної позиції включаються лікарські засоби, що складаються зі змішаних або незмішаних продуктів, за умови, що вони:
(а) розфасовані у вигляді дозованих лікарських форм чи у формах, таких як таблетки, ампули (наприклад, бідистильована вода в ампулах місткістю 1,25- 10 см3, що знаходить застосування або для безпосереднього лікування деяких захворювань, наприклад, алкоголізму, діабетичної коми, або як розчинник для виготовлення лікарських розчинів для ін`єкцій), капсули, крохмальні капсули, краплі чи пастилки, лікарські засоби у вигляді трансдермальних систем, або невеликі кількості порошку, приготовлені як одноразова доза для терапевтичного або профілактичного застосування.
Ця товарна позиція поширюється на одноразові дози як у великому упакуванні, так і в упакуваннях для роздрібної торгівлі і т.д.; або
(b) в упаковках для роздрібної торгівлі для терапевтичного або профілактичного застосування. Це стосується продуктів (наприклад, бікарбонат натрію чи порошок тамаринду), які, завдяки своєму упакуванню і, особливо, завдяки вказівкам щодо застосування (опис захворювання чи стану, коли їх слід використовувати, способи застосування чи використання, опис доз і т.д.), які прикладені до них, явно призначені для продажу безпосередньо споживачам (приватним особам, лікарням і т.д.) для застосування у вищезазначених цілях без перепакування.
До цієї товарної позиції не включаються, в тому числі, препарати товарних позицій 3303-3307, навіть якщо вони мають терапевтичні або профілактичні властивості (група 33).
Щодо коду УКТ ЗЕД, встановленого згідно оспорюваного рішення Митниці (3306100000), в Поясненнях до УКТЗЕД вказуються наступні описи товару: група 33 "Ефірні олії та резиноїди; парфумерні, косметичні та туалетні препарати", товарна позиція 3306 - засоби для гігієни порожнини рота або зубів, включаючи порошки та пасти для зубних протезів; нитки, що використовуються для очищення проміжків між зубами (зубоочисні нитки), упаковані для роздрібної торгівлі, код 3306 10 00 00 - засоби для догляду за зубами.
До цієї товарної позиції включаються такі засоби для гігієни порожнини рота або зубів:
(I) Зубні порошки та пасти всіх типів:
(1) Зубні пасти та інші засоби догляду за зубами. Ці засоби використовують із зубними щітками як для чищення або полірування доступних поверхонь зубів, так і для інших цілей, таких як антикарієсна профілактична обробка.
Зубні пасти та інші засоби догляду за зубами включаються до цієї товарної позиції незалежно від того, чи вони містять абразиви і чи застосовуються дантистами.
(2) Зубоочисні засоби для зубів і зубних протезів, тобто засоби для чищення або полірування зубів, незалежно від того, чи вони містять речовини з абразивними властивостями.
Таким чином визначальною характеристикою товару, який підлягає розмитненню за кодом УКТ ЗЕД 3004900000, є його призначення - лікарський засіб, що застосовується з терапевтичною або профілактичною метою.
Ввезений відповідачем товар, з урахуванням змісту супровідних документів, а саме Інструкції із застосування, не визначений як лікарський засіб, не є товаром, який зареєстрований як лікарський засіб країною - виробником, не внесений до Державного реєстру лікарських засобів України, не віднесений до засобів з фармакологічною дією.
Наявність у Інструкції із застосування зазначений товарів інформації щодо можливості їх застосування у терапевтичних або профілактичних цілях не свідчить про віднесення цих товарів до фармацевтичної продукції.
Натомість за кодом УКТ ЗЕД 3306100000 розмитненню підлягають товари - засоби для догляду за зубами, які застосовуються з гігієнічною або косметичною метою.
Зокрема, до цієї товарної позиції включаються зубні пасти та інші засоби догляду за зубами незалежно від того, чи вони містять абразиви і чи застосовуються дантистами; зубоочисні засоби для зубів і зубних протезів, тобто засоби для чищення або полірування зубів, незалежно від того, чи вони містять речовини з абразивними властивостями.
При цьому, суд апеляційної інстанції встановив, що відповідно до експортної декларації країни експорту (російська федерація) заялений позивачем до розмитнення товар класифікувався країною експорту за кодом товару - 3306100000, що відповідає товарній позиції 3306100000 згідно УКТ ЗЕД під час митного оформлення такого ж товару 18.05.2016, експортер - ТОВ «Технодент», виробник - ТОВ «Технодент», тобто, той самий товар одного і того ж виробника, який придбавався позивачем за кодом товару - 3306100000, та властивості якого не змінились на час митного оформлення позивачем на митній території України у лютому 2018 року. Тобто, зазначений товар не був віднесений до лікарських засобів, відповідні сертифікати якості виробника відсутні.
З огляду на викладене, Верховний Суд погоджується з висновками суду апеляційної інстанції, що рішення Митниці про визначення коду товару від 28.02.2018 № КТ-UA112000-0002-2018 є правомірним.
При цьому, посилання Товариства в касаційній скарзі на те, що ввезений Товариством товар відноситься до медичних виробів, внесених до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення, не спростовує висновків суду апеляційної інстанції про те, що аналіз норм Закону України «Про Митний тариф України» та Основних правила інтерпретації класифікації товарів, свідчить про те, що вищезазначені товари повинні класифікуватися за кодом УКТ ЗЕД 3306100000.
Таким чином, доводи Товариства, викладені в касаційній скарзі, не спростовують висновків, наведених у постанові Третього апеляційного адміністративного суду від 14.03.2019, оскільки суд апеляційної інстанцій правильно застосував норми матеріального права до встановлених у справі правовідносин, а тому у задоволенні касаційної скарги слід відмовити.
Відповідно до частини першої статті 350 Кодексу адміністративного судочинства України (суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили неправильного застосування норм матеріального права або порушень норм процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.
Керуючись п.1 ч.1 ст. 349, ст. 350, ч.ч. 1, 5 ст. 355, ст.ст. 356, 359 Кодексу адміністративного судочинства України, -
ПОСТАНОВИВ:
Касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Дентал Депо Запоріжжя» залишити без задоволення, а постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 14.03.2019 залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття, є остаточною і оскарженню не підлягає.
СуддіЛ.І. Бившева В.В. Хохуляк Р.Ф. Ханова
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 25.09.2024 |
Оприлюднено | 30.09.2024 |
Номер документу | 121938856 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо визначення коду товару за УКТЗЕД |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Бившева Л.І.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Бойченко Юлія Петрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Бойченко Юлія Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні