Рішення
від 19.09.2024 по справі 916/812/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua

веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"19" вересня 2024 р.м. Одеса Справа № 916/812/24

Господарський суд Одеської області у складі судді Степанової Л.В.

при секретарі судового засідання Прахт Є.І.

за участю представників сторін:

від позивача: Семенова Н.С.;

від відповідача: Крикливий М.Ф.; Приймачук С.І.; Приміч Д.В.;

від третьої особи: Бондар О.М.;

Розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ГЛАССПАК (65007, м. Одеса, вул. Водопровідна, 1, код ЄДРПОУ 33312579) до відповідача Одеської регіональної торгово-промислової палати (65011, м. Одеса, вул. Базарна, 47, код ЄДРПОУ 02944722) за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача Приватного акціонерного товариства ПЛАСКЕ (65014, м. Одеса, вул. Маразліївська, 14-А, код ЄДРПОУ 30202681) про визнання недійсними рішень

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «ГЛАССПАК» звернулося до Господарського суду Одеської області з позовом до відповідача Одеської регіональної торгово-промислової палати про визнання недійсними рішення Ради Одеської регіональної торгово-промислової палати від 15.01.2024 про внесення змін до Статуту Одеської регіональної торгово-промислової палати, продовження повноважень Ради Палати, Президії Плати та Ревізійної комісії Палати, затвердження рішення (подання) Президента ОРТПП про дострокове звільнення ОСОБА_1 від обов`язків Першого віце-президента ОРТПП та виключення її з членів Президії ОРТПП, прийом в члени ОРТПП, оформлені протоколом №9.

В обґрунтування позовних вимог Товариство з обмеженою відповідальністю «ГЛАССПАК» посилається на порушення процедури проведення зборів.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 04.03.2024 відкрито провадження у справі №916/812/24, ухвалено справу розглядати за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 04.04.2024 о 11:10.

В підготовчому засіданні від 04.04.2024 було оголошено перерву на 25.04.2024 о 11:30 про що зазначено в протоколі судового засідання.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 04.04.2024 викликано учасників справи у підготовче засідання.

Однак, у зв`язку із перебуванням судді Степанової Л.В. на лікарняному з 24.04.2024, підготовче засідання 25.04.2024 не відбулося.

Враховуючи повернення судді Степанової Л.В. з лікарняного, ухвалою суду від 06.05.2024 призначено підготовче засідання на 23.05.2024 о 11:20 та викликано учасників справи у підготовче засідання.

Однак, у зв`язку із перебуванням судді Степанової Л.В. на лікарняному з 21.05.2024, підготовче засідання 23.05.2024 не відбулося.

Враховуючи повернення судді Степанової Л.В. з лікарняного, ухвалою суду від 06.06.2024 призначено підготовче засідання на 18.06.2024 о 11:30 та викликано учасників справи у підготовче засідання.

06.06.2024 за вх.суду№22559/24 Приватне акціонерне товариство «ПЛАСКЕ» звернулося до суду з клопотанням про залучення останнього до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача.

В підготовчому засіданні від 18.06.2024 було оголошено перерву на 23.07.2024 о 11:50 про що зазначено в протоколі судового засідання.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 18.06.2024 заяву про вступ третьої особи Приватного акціонерного товариства «ПЛАСКЕ» від 05.06.2024 задоволено, залучено Приватне акціонерне товариство «ПЛАСКЕ» до участі у справі №916/812/24 в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 18.06.2024 викликано учасників справи у підготовче засідання.

В підготовчому засіданні від 23.07.2024 було оголошено про закриття підготовчого засідання та призначення справи до розгляду по суті.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 23.07.2024 закрито підготовче провадження у справі №916/812/24, призначено справу до розгляду по суті на 06.08.2024 о 12:55 та викликано учасників справи у судове засідання.

В судовому засіданні від 06.08.2024 було оголошено перерву на 03.09.2024 о 12:00 про що зазначено в протоколі судового засідання.

03.09.2024 під час проведення судового засідання було оголошено системою цивільної оборони у м. Одеса та Одеській області повітряну тривогу.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 03.09.2024 призначено судове засідання на 16.09.2024 о 12:00 та викликано учасників справи у судове засідання.

В судовому засіданні від 16.09.2024 було оголошено перерву на 19.09.2024 о 12:50 про що зазначено в протоколі судового засідання.

В судовому засіданні від 19.09.2024 було оголошено вступну та резолютивну частини рішення по справі №916/812/24.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд встановив:

Як вказує позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю ГЛАССПАК зареєстроване 11.01.2005. З 2011 року ТОВ «ГЛАССПАК» є членом Одеської регіональної торгово-промислової палати. 13.12.2018 рішенням звітно-виборних зборів членів ОРТПП, оформленим протоколом №3, ТОВ «ГЛАССПАК» в особі директора Боглі С.С. обрано до Ради Одеської регіональної торгово-промислової палати строком на 5 (п`ять) років.

Позивач зазначає, що 15.01.2024 відбулося засідання Ради ОРТПП, на якому біли прийняті рішення з питань внесення змін до Статуту Одеської регіональної торгово-промислової палати, продовження повноважень керівних органів Одеської регіональної торгово-промислової плати, проведення чергових загальних зборів членів Одеської регіональної торгово-промислової палати, кадрових питань, а саме з питання дострокового звільнення з посади першого Віце-президента ОРТПП, вступу в члени Одеської регіональної торгово-промислової палати. Однак вказані рішення Ради Одеської регіональної торгово-промислової палати від 15.01.2024, оформлені протоколом № 9, мають бути визнані недійсними, як прийняті з порушеннями діючого законодавства, Статуту Одеської регіональної торгово-промислової палати, Статуту Торгово-промислової палати України, оскільки станом на 15.01.2024 особи, які були присутніми на указаному засіданні, не мали права приймати будь-яких рішень в статусі членів Ради ОРТПП внаслідок припинення їх повноважень.

Позивач вказує, що Статут торгово-промислової палати не повинен суперечити законодавству України, а статут регіональної торгово-промислової палати також Статуту Торгово-промислової палати України. Згідно з п. 1.1. Статуту Одеської регіональної торгово-промислової палати (надалі «ОРТПП», «Палата»), прийнятого Загальними зборами ОРТПП 15.01.2014, ОРТПП є недержавною неприбутковою самоврядною організацією, що об`єднує юридичних осіб, які створені і діють відповідно до законодавства України, та громадян України, зареєстрованих як підприємці, та їх об`єднання в регіоні діяльності палати, з метою сприяння розвиткові народного господарства та національної економіки, її інтеграції у світову господарську систему, формуванню сучасних промислової, фінансової і торгівельної інфраструктур, створенню сприятливих умов для підприємницької діяльності у своєму регіоні, всебічному розвитку всіх видів підприємництва, не заборонених законодавством України. Пунктом 1.2. Статуту встановлено, що ОРТПП є членом Торгово-промислової палати України та здійснює свою діяльність відповідно до Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні», інших законів, нормативно-правових актів та Статуту. Згідно з п. 5.1. Статуту ОРТПП керівними органами ОРТПП є Загальні збори членів Палати, Рада Палати, Президія Палати, Президент Палати. Вищим керівним органом Палати є Загальні збори членів Палати, які скликаються Радою Палати не рідше одного разу в п`ять років. До виключної компетенції Загальних зборів Палати відносяться: розгляд доповідей Ради Палати про діяльність Палати, звітів Ревізійної комісії й прийняття по них рішень; вибори Ради Палати (її кількісного та персонального складу) терміном на п`ять років; вибори членів Ревізійної комісії Палати терміном на 5 років; затвердження Статуту Палати, внесення змін та доповнень до Статуту; вирішення питання про припинення діяльності Палати; розгляд інших питань, що стосуються діяльності Палати. В період між Загальними зборами членів ОРТПП керівництво діяльністю Палати здійснює Рада, яка обирається Загальними зборами членів на п`ятирічний строк. Кількість членів Ради визначається Загальними зборами. В керівні органи ОРТПП можуть бути обрані співробітники Палати, які пропрацювали не менше п`яти років, керівники підприємств, що є членами Палати не менше п`яти років (п.5.6.1. Статуту). Відповідно до п. 5.7.8. Статуту Рада ОРТПП визначає кількість членів Президії Палати і обирає за поданням Президента Палати із складу членів Ради персональний склад Президії палати терміном на п`ять років, а згідно з п. 5.7.9. Статуту за поданням Президента ОРТПП затверджує Першого віце-президента і віце-президентів Палати. Пунктом 5.11.1 Статуту Палати встановлено, що для керівництва діяльністю ОРТПП Рада обирає строком на п`ять років Президію Палати у складі Президента, Першого віце-президента і віце-президентів (один з яких є генеральним секретарем Ради і Президії), членів Президії. Рада Палати є виборним керівним органом Одеської регіональної торгово-промислової палати, персональний та кількісний склад якої обирається Загальними зборами членів ОРТПП терміном на п`ять років.

Як зазначає позивач, Рішенням Загальних звітно-виборних зборів членів ОРТПП від 13.12.2018, оформленого протоколом №3, було обрано кількісний та персональний склад Ради Палати строком на п`ять років у складі: ОСОБА_2 , директора ТОВ ГЛАССПАК; ОСОБА_3 , генерального директора ТОВ «Укрелеваторпром»; ОСОБА_4 , засновника, комерційного директора ТОВ фірми «Каспер»; ОСОБА_5 , директора Чорноморського підприємства Одеської регіональної торгово-промислової палати; ОСОБА_6 , генерального директора ПАТ «Одеський кабельний завод»; ОСОБА_7 , директора Філії «ТОВ «Олсідз Блек Сі» Термінал рослинних олій»; ОСОБА_8 , директора Ренійського підприємства Одеської регіональної торгово-промислової палати; ОСОБА_9 , президента ТОВ «Судноплавна компанія «Укрферрі»; ОСОБА_10 , директора ТОВ «Експортно-імпортна компанія»; ОСОБА_11 , президента ЮПФ «Комерсант» ТОВ; ОСОБА_12 , президента ТОВ «Агросервіс»; ОСОБА_13 , віце-президента Одеської регіональної торгово-промислової палати; ОСОБА_1 , першого віце-президента Одеської регіональної торгово-промислової палати; ОСОБА_14 , директора ТОВ «Глассрайз»; ОСОБА_15 , головного бухгалтера Одеської регіональної торгово-промислової палати; ОСОБА_16 , голови правління ПАТ «Єнні Фудз»; ОСОБА_17 , директора Ізмаїльського підприємства Одеської регіональної торгово-промислової палати; ОСОБА_18 , начальника управління з зовнішньоекономічної, виставкової діяльності та роботи з членами Одеської регіональної торгово-промислової палати; ОСОБА_19 , директора ТОВ «Одеський центр ділового співробітництва; ОСОБА_20 , президента Одеської регіональної торгово-промислової палати; ОСОБА_21 , директора ПП «Нікі»».

Позивач вказує, що в цей самий день, 13.12.2018, відбулося перше засідання Ради палати, на якому були присутні двадцять обраних Загальними зборами членів Ради ОРТІ 111, а саме: ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_1 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , на якому були прийняті рішення, оформлені протоколом №1.

Позивач зазначає, що ані Цивільний кодекс України, ані Закон України «Про торгово-промислові палати в Україні» не регламентують питання порядку виникнення та припинення повноважень членів Рад ТПП України та регіональних торгово-промислових палат. Очевидно, законодавець мав на увазі необхідність конкретизації цих питань у статутах торгово-промислових палат, що підтверджується і змістом приписів абзацу 2 частини 1 ст. 92 ЦК України, відповідно до якого порядок створення органів юридичної особи встановлюється насамперед установчими документами і тільки потім законом. Проте такий порядок Статутом ОРТПП не встановлений. Разом з тим, оскільки рішення органу управління юридичної особи приватного права втілює її юридично значущу волю і не потребує підтвердження якимось іншим органом цієї чи іншої юридичної особи, передбачені таким рішенням правові наслідки настають з моменту прийнятті такого рішення. Виходячи з викладеного та враховуючи, що Рада ОРТПП була обрана Загальними зборами членів ОРТПП терміном на п`ять років 13.12.2018 і приступила до виконання своїх повноважень цього ж дня, повноваження членів Ради ОРТПП виникли саме з 13.12.2018.

Як вказує позивач, з урахуванням того, що Статутом ОРТПП встановлений п`ятирічний строк повноважень членів Ради ОРТПП, то у разі його спливу, повноваження членів цього керівного органу автоматично припиняються, адже органи будь-якої юридичної особи повинні діяти відповідно до установчих документів та закону (ч. 1 ст. 92 ЦК України). З урахуванням викладеного, строк повноважень членів Ради ОРТПП припинився після спливу встановленого Статутом ОРТПП п`ятирічного строку, тобто 12.12.2023. З урахуванням викладеного, позивач вважає, що члени Ради ОРТПП, визначений Статутом п`ятирічний строк повноважень яких закінчився 12.12.2023, з 13.12.2023 не можуть вважатися повноважними членами Ради ОРТПП. Тобто, починаючи з 13.12.2023, члени Ради ОРТПП, обрані до складу Ради 13.12.2018 строком на п`ять років, не мали права приймати будь-яких рішень в статусі членів керівного органу Одеської регіональної торгово-промислової палати. Адже останнім днем строку їх повноважень було 12.12.2023, а з 13.12.2023 їх повноваження повністю припинилися. З урахуванням викладеного, рішення Ради ОРТПП від 15.01.2024, оформлене протоколом №9 підлягає визнанню недійсним.

Враховуючи викладене, позивач просить задовольнити позовні вимоги у повному обсязі та визнати недійсними рішення Ради Одеської регіональної торгово-промислової палати від 15.01.2024 про внесення змін до Статуту Одеської регіональної торгово-промислової палати, продовження повноважень Ради Палати, Президії Плати та Ревізійної комісії Палати, затвердження рішення (подання) Президента ОРТПП про дострокове звільнення ОСОБА_1 від обов`язків Першого віце-президента ОРТПП та виключення її з членів Президії ОРТПП, прийом в члени ОРТПП, оформлені протоколом №9.

Відповідач проти позовних вимог заперечує посилаючись на наступне. 15.01.2024 відбулось засідання Ради Одеської регіональної торгово-промислової палати з наступним Порядком денним: 1. Щодо внесення змін до статуту Одеської регіональної торгово-промислової палати. 2. Щодо роботи керівних органів Одеської регіональної торгово-промислової палати. 3. Щодо проведення чергових Загальних зборів членів Одеської регіональної торгово- промислової палати. 4. Кадрові питання. 5. Щодо вступу в члени Одеської регіональної торгово-промислової палати. 6. Різне.

Відповідач зазначає, що за результатами обговорення вказаних вище питань Порядку денного було прийнято наступні рішення: Щодо першого питання: Внести наступні зміни до статуту ОРТПП, які є обов`язковими до виконання з наступним їх затвердженням Загальними зборами членів Одеської регіональної торгово-промислової палати: « 5.6.3. У випадку, якщо до закінчення строку повноважень Ради Палати Загальними зборами членів Палати не обрано новий склад Ради Палати, строк дії повноважень попереднього складу Ради Палати, Президії Палати та Президента Палати автоматично продовжується до дати обрання Загальними зборами членів Палати нового складу Ради Палати.». Доповнити статут ОРТПП п. 7.1.1. та викласти у наступній редакції: « 7.1.1. У випадку, якщо до закінчення строку повноважень Ревізійної комісії Загальними зборами членів Палати не обрано новий склад Ревізійної комісії, строк дії повноважень попереднього складу Ревізійної комісії автоматично продовжується до дати обрання Загальними зборами членів Палати нового складу Ревізійної комісії.». Щодо другого питання Продовжити повноваження Ради Палати, Президії Палати, Президента Палати та Ревізійної комісії до дати обрання Загальними зборами членів Палати нового складу Ради Палати та Ревізійної комісії. Щодо третього питання Скликати чергові Загальні збори членів ОРТПП 14 березня 2024р. за місцем проведення, на яке надасть офіційний дозвіл Одеська обласна військова адміністрація. Щодо четвертого питання: Затвердити рішення (подання) Президента ОРТПП про дострокове звільнення ОСОБА_1 від обов`язків Першого віце-президента ОРТПП та виключити її з членів Президії ОРТПП. Щодо п`ятого питання Відповідно до статуту ОРТПП і на підставі поданих документів прийняти в члени ОРТПП: ТОВ «УКРАГРОТРЕЙД 53»; ТОВ «МЕДЕЯ»; ТОВ «ТЄО»; ТОВ «КРАНИ УКРАЇНИ». Оплату вступного та членського внесків провести відповідно до рішення засідання Ради ОРТПП (протокол засідання Ради № 7 від 28.11.2023 року). Різне Враховуючи відсутність окремого переліку членів ОРТПП у вільному доступі, доручити ОСОБА_22 , головному фахівцю Управління ЗЕД ОРТПП та роботи з членами палати зробити витяг з електронної бази даних «Виробники товарів та послуг ТПП України», яку використовує Палата у своїй роботі, та підготувати перелік членів ОРТПП.

На доводи позивача про обчислення строку закінчення повноважень, відповідач вважає такий підхід до обчислення строку повноважень Ради ОРТПП поверховим, спрощеним і таким, що не враховує дійсний зміст правовідносин сторін. Одеська регіональна торгово-промислова палата має тривалу історію своєї діяльності. Згідно з п. 1.1. статуту ОРТПП, остання є правонаступником виробничої госпрозрахункової фірми «Одесазовнішсервіс» згідно з рішенням Президії ТПП України (протокол №111(4) від 26.01.1995) та Одеської регіональної торгово-промислової палати, зареєстрованої Жовтневим райвиконкомом (реєстраційний №0294722 від 27.04.1995). Безперервність та наступність є невід`ємними характеристиками процесу управління будь-якою юридичною особою, незалежно від її статусу, організаційноправової форми та галузевої належності. Тому, висновки позивача про строки/терміни повноважень керівних органів ОРТПП, побудовані на аналізі обмеженої (вирваної з загального контексту) інформації про окремий хронологічний період її діяльності, не можна визнати повними та об`єктивними. З незрозумілих причин позивач вважає, що 13.12.2018 було останнім днем строку повноважень попереднього складу Ради Одеської регіональної торгово-промислової палати. Однак, така позиція позивача є помилковою. Так, в аспекті спірних правовідносин необхідно звернути увагу на те, що попередній склад Ради ОРТПП було обрано на звітно-виборних зборах членів ОРТПП, які відбулись 15.01.2024. Водночас, термін повноважень складу Ради Палати, який діяв до 15.01.2024, як і термін повноважень Президента Палати закінчувався 22.01.2014 (див. Протокол №3 Звітно-виборних зборів членів Одеської регіональної торгово-промислової Палати від 15.01.2014). Отже, термін повноважень попереднього складу Ради ОРТПП ніяк не міг закінчитися раніше 15.01.2019. Насправді, цей термін закінчувався 22.01.2019, в останній день п`ятирічного строку повноважень Ради та тодішнього Президента. Тобто, термін повноважень тодішнього складу Ради Палати закінчувався 22.01.2014, а вибори нового складу були проведені завчасно 15.01.2024.

Як вказує відповідач, проведення засідання Загальних зборів, З`їзду чи іншого вищого керівного органу юридичної особи точно в останній день строку повноважень виконавчого органу юридичної особи часто є неможливим з об`єктивних причин. Хоча вибори поточного складу Ради Палати було проведено 13.12.2018, термін повноважень попереднього складу Ради Палати закінчувався 22.01.2019. Обрання нового складу того чи іншого керівного органу до закінчення строку повноважень його поточного складу є досить поширеним явищем сучасної управлінської практики та не суперечить жодним вимогам законодавства. Втім, це зовсім не означає, що новообраний керівний орган одразу приступає до виконання своїх повноважень. Термін повноважень Ради Палати обчислюється не з дати обрання, а з дати закінчення терміну повноважень попереднього складу Ради. Іншими словами, сам по собі факт голосування з питання обрання нового складу Ради Палати, який мав місце 13.12.2018, абсолютно не означає, що строк повноважень діючого на той час складу автоматично припинився, оскільки строк повноважень Ради Палати визначений конкретним строком (п`ять років), а не вказівкою на подію (обрання нового складу Ради). Отже, строк повноважень поточного складу Ради Палати необхідно обчислювати саме з 22.01.2019. Тоді, останнім днем строку їх повноважень є 22.01.2024. Натомість, доводи сторони позивача про те, що термін повноважень поточного складу Ради Палати закінчився ще 13-го чи навіть 12-го грудня 2023, не витримують жодної критики.

Відповідач зазначає, що підстав стверджувати про протиправне захоплення чи утримання влади в даному випадку немає, оскільки 15.01.2024. Рада Палати, поряд з іншим, вирішила скликати чергові Загальні збори членів ОРТПП 14.03.2024 за місцем проведення, на яке надасть офіційний дозвіл Одеська обласна військова адміністрація. Зважаючи на обмежений термін повноважень Ради Палати (п`ять років), 14.03.2024. Загальні збори мали б вирішити також і питання про переобрання Ради Палати. Важливо наголосити, що згідно Протоколу №9 від 15.01.2024 керівник Товариства з обмеженою відповідальністю «ГЛАССПАК» який водночас є членом Ради Палати ( ОСОБА_2 ) голосував «ЗА» проведення Загальних зборів членів Палати 14.03.2024. Крім того, неможливо не звернути увагу на той факт, що рішення Ради Палати, прийняті на засіданні 15.01.2024 щодо призначення Загальних зборів членів Палати позивачем не оскаржуються взагалі. Тобто, за логікою позивача, 15.01.2024 Рада Палати мала повноваження на прийняття рішень про скликання Загальних зборів, але не мала повноважень на прийняття будь-яких інших рішень. Звичайно, така позиція позивача не витримує жодної критики. Крім того, під час вирішення питання про продовження повноважень керівних органів Одеської регіональної торгово-промислової палати вже згаданий вище ОСОБА_2 директор Товариства з обмеженою відповідальністю «ГЛАССПАК», не висловив чітких заперечень проти такого продовження та утримався від голосування з відповідного питання Порядку денного.

Як зазначає відповідач, у позовній заяві позивачем також наведено посилання на постанову Верховного Суду від 19.05.2021 у справі №693/624/19, де була викладена позиція за якою, добросовісність як фундаментальний принцип, загальний масштаб поведінки суб`єктів у цивільних правовідносинах, вимагає в тому числі того, щоб цивільно-правовий інструментарій не використовувався з метою, що свідчить про зловживання відповідними правовими можливостями, тобто право не може використовуватись «на зло». На переконання відповідача, наведені вище принципи необхідно застосовувати не тільки під час оцінки правомірності рішень керівних органів ОРТПП. Так, намагання позивача поставити під сумнів рішення Ради ОРТПП, прийняті за його участі та, фактично, за його мовчазної згоди є нічим іншим, як використанням права «на зло». Називаючи неповноважним поточний склад Ради Палати, до якого як вже зазначалось, входить і керівник Товариства з обмеженою відповідальністю «ГЛАССПАК», останнє мало б вказати який же склад Ради в такому випадку є повноважним і хто станом на поточний момент повинен виконувати повноваження цього органу управління. Безпідставно заперечуючи повноваження діючого складу Ради Палати, позивач тим самим намагається спровокувати стан «безвладдя» та внести розлад в діяльність ОРТПП.

Відповідач зазначає, що доводи позивача про позбавлення його можливості взяти участь у зборах вищого керівного органу ОРТПП та скористатись правами, які надає статус члена ОРТПП, в даному випадку є помилковими та недоречними. Оскаржувані рішення Ради Палати не становлять втручання у сферу власних інтересів Товариства з обмеженою відповідальністю «ГЛАССПАК» та не мають наслідком обмеження його суб`єктивних прав чи покладення на вказане Товариство додаткових обов`язків. Таким чином, заперечуючи результати засідання Ради Палати від 15.01.2024, позивач, за відсутності для цього будь-яких законних підстав, перешкоджає можливості реалізації статутними органами Палати їх повноважень.

Враховуючи викладене, відповідач просить відмовити у задоволенні позову у повному обсязі.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши наявні докази у сукупності та надавши їм відповідну правову оцінку, суд дійшов наступних висновків.

Відповідно до ст. 15 Цивільного кодексу України кожна особа має право на захист свого цивільного права в разі його порушення, невизнання або оспорювання.

Згідно ст. 16 Цивільного кодексу України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» торгово-промислова палата є недержавною неприбутковою самоврядною організацією, яка об`єднує юридичних осіб, які створені і діють відповідно до законодавства України, та громадян України, зареєстрованих як підприємці, та їх об`єднання.

Статтею 7 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» встановлено, що членами торгово-промислової палати можуть бути лише юридичні особи, які створені і діють відповідно до законодавства України, та громадяни України, зареєстровані як підприємці, та їх об`єднання.

Як видно з матеріалів справи, Товариство з обмеженою відповідальністю ГЛАССПАК зареєстроване 11.01.2005. З 2011 року ТОВ «ГЛАССПАК» є членом Одеської регіональної торгово-промислової палати. 13.12.2018 рішенням звітно-виборних зборів членів ОРТПП, оформленим протоколом №3, ТОВ «ГЛАССПАК» в особі директора ОСОБА_2 обрано до Ради Одеської регіональної торгово-промислової палати строком на 5 (п`ять) років.

Згідно з п.4.1. Статуту ОРТПП та п.5.3. Статуту Торгово-промислової палати України позивач, вступаючи в члени Одеської регіональної торгово-промислової палати, набув членства в Торгово-промисловій палаті України.

Пунктом 1.1 Статуту Палати визначено, що Палата (ОРТПП) є недержавною неприбутковою самоврядною організацією, що об`єднує юридичних осіб, які створені і діють відповідно до законодавства України, та громадян України, зареєстрованих як підприємці, та їх об`єднання в регіоні діяльності Палати, з метою сприяння розвитку народного господарства та національної економіки, її інтеграції у світову господарську систему, формуванню сучасних промислової, фінансової і торгівельної інфраструктур, створенню сприятливих умов для підприємницької діяльності у своєму регіоні, всебічному розвитку всіх видів підприємництва, не заборонених законодавством України, науково-технічних і торгівельних зв`язків між підприємцями України та підприємцями зарубіжних країн, а також з метою представництва інтересів підприємств і організацій - членів Палати у відносинах з місцевими органами виконавчої влади.

Відповідно до п. 1.2 Статуту ОРТПП є членом Торгово-промислової палати України (далі - ТПП України). ОРТПП здійснює свою діяльність відповідно до Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні», інших законів, нормативно-правових актів, та цього статуту. Палата надає ТПП України офіційну звітність про свою фінансово-господарську діяльність.

Згідно з п. п. 4.1, 4.2 Статуту юридичні особи, які створені і діють відповідно до законодавства України, та громадяни України, що зареєстровані як підприємці, та їх об`єднання, вступаючи в члени ОРТПП, одночасно набувають членство в ТПП України. Для прийняття в члени Палати суб`єкт підприємницької діяльності подає до ОРТПП заяву та копію свідоцтва про державну реєстрацій. Прийняття до членів Палати здійснюється Президією Палати з подальшим повідомленням Президії ТПП України, членство у Палаті наступає з моменту сплати членського і вступного внесків.

Пунктом 4.4 Статуту передбачено, що члени Палати в особі своїх повноважних представників мають право: брати участь у роботі загальних зборів, а в порядку, що встановлюється радою Торгово-промислової палати України, обирати делегатів на з`їзд ТПП України; обирати і бути обраними до керівних органів Палати, а також ТПП України; виносити на розгляд загальних зборів, Президії Палати, а також з`їзду, Ради і Президії Торгово-промислової України пропозиції з питань, що входять у сферу діяльності Палати і ТТП України; одержувати в Палаті і в ТПП України необхідну допомогу у вирішенні питань, що входять у сферу діяльності Палати; користуватись послугами Палати і ТПП України в першочерговому порядку і на умовах, які визначаються їх керівними органами.

Відповідно до п. 5.5 Статуту керівними органами Палати є: загальні збори членів Палати; Рада Палати; Президія Палати; Президент Палати.

Згідно з п. 5.2 Статуту загальні збори членів Палати: є вищим керівним органом Палати; чергові загальні збори членів Палати скликаються Радою Палати не рідше одного разу в п`ять років; для обговорення питань, що не терплять зволікання, можуть скликатися позачергові загальні збори членів Палати; позачергові загальні збори членів Палати скликаються за рішенням Ради Палати, на вимогу Ревізійної комісії або не менш однієї третини числа членів Палати; про час і місце скликання загальних зборів членів Палати, а також питання, що підлягають розгляду на загальних зборах, Президія Палати сповіщає членів Палати в письмовій формі не пізніше ніж за 30 днів перед днем відкриття загальних зборів членів Палати.

Пунктом 5.5 Статуту рішення з питань, що обговорюються як на чергових, так і на позачергових загальних зборах Палати, приймаються шляхом відкритого голосування простою більшістю голосів (50 відсотків + 1 голос), присутніх на зборах, за винятком питань про затвердження, внесення змін і доповнень до Статуту Палати і про припинення її діяльності. Рішення по цим питанням приймаються більшістю не менше як відсотків голосів присутніх на загальних зборах Палати. В окремих випадках допускається вирішення питань, що віднесені до компетенції загальних зборів Палати, шляхом письмового опитування членів ОРТПП, про що зазначається у протоколі засідання.

Положеннями п. 5.6 Статуту визначено, що в період між загальними зборами ОРТПП загальне керівництво діяльністю Палати здійснює Рада, яка обирається загальними зборами на 5 річний строк. Кількість членів Ради визначається загальними зборами. В керівні органи ОРТПП можуть бути обрані співробітники Палати, які пропрацювали не менше 5 років, керівники підприємств, що є членами Палати. До складу Ради Палати за посадами входять Президент Палати, який водночас є головою Ради, перший Віце-президент, Віце-президенти. У разі вибуття члена Ради Палати у період між загальними зборами до Ради Палати замість вибулого обирається інший член Ради шляхом письмового опитування членів Палати.

Згідно з пп. 5.7.3 ,5.7.4 п. 5.7 Статуту Рада Палати в особі голови Ради звітує загальним зборам Палати про діяльність Палати; скликає чергові, а в разі необхідності - і позачергові загальні збори членів Палати;

Слід зазначити, що згідно з п. п. 1.1, 1.4 Статуту ТПП України, затвердженого рішенням Ради ТПП України № 2(5) від 23.03.2021, передбачено, що ТТП є недержавною неприбутковою самоврядною організацією, що об`єднує юридичних осіб, які створені і діють відповідно до законодавства України, та громадян України, зареєстрованих як підприємці, та їх об`єднання. ТПП України виконує свої функції відповідно самостійно або через регіональні торгово-промислові палати та через створені нею підприємства та інші організації.

Пунктом 4.3 Статуту ТПП України встановлено, що правовий статус регіональних торгово-промислових па лат визначається відповідними положеннями Закону «Про торгово-промислові палати в Україні» та їх статутами. Статут регіональної торгово-промислової палати не повинен суперечити законодавству України, а також Статуту ТПП України.

Статтею 2 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» встановлено, що законодавство про торгово-промислові палати складається з цього Закону, інших законів та нормативно-правових актів. Торгово-промислові палати створюються з метою сприяння розвиткові народного господарства та національної економіки, її інтеграції у світову господарську систему, формуванню сучасних промислової, фінансової і торговельної інфраструктур, створенню сприятливих умов для підприємницької діяльності, всебічному розвиткові усіх видів підприємництва, не заборонених законодавством України, науково-технічних i торговельних зв?язків між українськими підприємцями та підприємцями зарубіжних країн.

Торгово-промислові палати створюються з метою сприяння розвиткові народного господарства та національної економіки, її інтеграції у світову господарську систему, формуванню сучасних промислової, фінансової і торговельної інфраструктур, створенню сприятливих умов для підприємницької діяльності, всебічному розвиткові усіх видів підприємництва, не заборонених законодавством України, науково-технічних і торговельних зв`язків між українськими підприємцями та підприємцями зарубіжних країн.

Завданнями торгово-промислових палат є: сприяння розвиткові зовнішньоекономічних зв`язків, експорту українських товарів і послуг, подання практичної допомоги підприємцям у проведенні торговельно-економічних операцій на внутрішньому та зовнішньому ринках, освоєнні нових форм співробітництва; представлення інтересів членів палати з питань господарської діяльності як в Україні, так і за її межами; організація взаємодії між суб`єктами підприємницької діяльності, координація їх взаємовідносин з державою в особі її органів; участь в організації в Україні та за кордоном професійного навчання і стажування фахівців - громадян України з питань підприємництва, розвитку конкуренції, а також у розробленні та реалізації державних і міждержавних програм у цій галузі; надання довідково-інформаційних послуг, основних відомостей, що не є комерційною таємницею, про діяльність українських підприємців і підприємців зарубіжних країн згідно з національним законодавством, сприяння поширенню, зокрема через медіа, знань про економіку і науково-технічні досягнення, законодавство, звичаї та правила торгівлі в Україні і зарубіжних країнах, можливості зовнішньоекономічного співробітництва українських підприємців; сприяння в організації інфраструктури інформаційного обслуговування підприємництва; надання послуг для здійснення комерційної діяльності іноземним фірмам та організаціям; встановлення і розвиток зв`язків з іноземними підприємцями, а також організаціями, що об`єднують або представляють їх, участь у роботі міжнародних неурядових організацій та інших спільних організацій; сприяння розвитку торгових та інших чесних звичаїв у підприємницькій діяльності, участь у розробленні правил професійної етики у конкуренції для різних сфер підприємницької діяльності, галузей економіки, спілок та об`єднань підприємців; - виконання інших завдань, передбачених її статутом.

Статут торгово-промислової палати не повинен суперечити законодавству України, а статут регіональної торгово-промислової палати також Статуту Торгово-промислової палати України.

Згідно з Державним класифікатором України ДК 02:2004 «Класифікація організаційно-правових форм господарювання», затвердженим наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 28.05.2004 №97 «Про затвердження національних стандартів України, державних класифікаторів України, національних змін до міждержавних стандартів, внесення зміни до наказу Держспоживстандарту України від 31 березня 2004 р. №59 та скасування нормативних документів», торгово-промислова палата віднесена до інших саморегулівних організацій і є непідприємницьким товариством поряд з органами адвокатського самоврядування, органами суддівського самоврядування, Вищою кваліфікаційною комісією суддів України, Аудиторською палатою України тощо.

Як видно з матеріалів справи, Рішенням Загальних звітно-виборних зборів членів ОРТПП від 13.12.2018, оформленого протоколом №3, було обрано кількісний та персональний склад Ради Палати строком на п`ять років у складі: ОСОБА_2 , директора ТОВ ГЛАССПАК; ОСОБА_3 , генерального директора ТОВ «Укрелеваторпром»; ОСОБА_4 , засновника, комерційного директора ТОВ фірми «Каспер»; ОСОБА_5 , директора Чорноморського підприємства Одеської регіональної торгово-промислової палати; ОСОБА_6 , генерального директора ПАТ «Одеський кабельний завод»; ОСОБА_7 , директора Філії «ТОВ «Олсідз Блек Сі» Термінал рослинних олій»; ОСОБА_8 , директора Ренійського підприємства Одеської регіональної торгово-промислової палати; ОСОБА_9 , президента ТОВ «Судноплавна компанія «Укрферрі»; ОСОБА_10 , директора ТОВ «Експортно-імпортна компанія»; ОСОБА_11 , президента ЮПФ «Комерсант» ТОВ; ОСОБА_12 , президента ТОВ «Агросервіс»; ОСОБА_13 , віце-президента Одеської регіональної торгово-промислової палати; ОСОБА_1 , першого віце-президента Одеської регіональної торгово-промислової палати; ОСОБА_14 , директора ТОВ «Глассрайз»; ОСОБА_15 , головного бухгалтера Одеської регіональної торгово-промислової палати; ОСОБА_16 , голови правління ПАТ «Єнні Фудз»; ОСОБА_17 , директора Ізмаїльського підприємства Одеської регіональної торгово-промислової палати; ОСОБА_18 , начальника управління з зовнішньоекономічної, виставкової діяльності та роботи з членами Одеської регіональної торгово-промислової палати; ОСОБА_19 , директора ТОВ «Одеський центр ділового співробітництва; ОСОБА_20 , президента Одеської регіональної торгово-промислової палати; ОСОБА_21 , директора ПП «Нікі»».

13.12.2018, відбулося перше засідання Ради палати, на якому були присутні двадцять обраних Загальними зборами членів Ради ОРТІ 111, а саме: ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_1 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , на якому були прийняті рішення, оформлені протоколом №1.

Як видно з матеріалів справи, 15.01.2024 відбулося засідання Ради ОРТПП, на якому біли прийняті рішення з питань внесення змін до Статуту Одеської регіональної торгово-промислової палати, продовження повноважень керівних органів Одеської регіональної торгово-промислової плати, проведення чергових загальних зборів членів Одеської регіональної торгово-промислової палати, кадрових питань, а саме з питання дострокового звільнення з посади першого Віце-президента ОРТПП, вступу в члени Одеської регіональної торгово-промислової палати.

Позивач вважає, що вказані рішення Ради Одеської регіональної торгово-промислової палати від 15.01.2024, оформлені протоколом № 9, мають бути визнані недійсними, як прийняті з порушеннями діючого законодавства, Статуту Одеської регіональної торгово-промислової палати, Статуту Торгово-промислової палати України, оскільки станом на 15.01.2024 особи, які були присутніми на указаному засіданні, не мали права приймати будь-яких рішень в статусі членів Ради ОРТПП внаслідок припинення їх повноважень.

Статутом ОРТПП встановлений п`ятирічний строк повноважень членів Ради ОРТПП, то у разі його спливу, повноваження членів цього керівного органу автоматично припиняються, адже органи будь-якої юридичної особи повинні діяти відповідно до установчих документів та закону (ч. 1 ст. 92 ЦК України).

Позивач вважає, що строк повноважень членів Ради ОРТПП припинився після спливу встановленого Статутом ОРТПП п`ятирічного строку, тобто 12.12.2023. З урахуванням викладеного, члени Ради ОРТПП, визначений Статутом п`ятирічний строк повноважень яких закінчився 12.12.2023, з 13.12.2023 не можуть вважатися повноважними членами Ради ОРТПП. Тобто, починаючи з 13.12.2023, члени Ради ОРТПП, обрані до складу Ради 13.12.2018 строком на п`ять років, не мали права приймати будь-яких рішень в статусі членів керівного органу Одеської регіональної торгово-промислової палати. Адже останнім днем строку їх повноважень було 12.12.2023, а з 13.12.2023 їх повноваження повністю припинилися. З урахуванням викладеного, рішення Ради ОРТПП від 15.01.2024, оформлене протоколом №9 підлягає визнанню недійсним.

Слід зазначити, що Цивільний кодекс України, Закон України «Про торгово-промислові палати в Україні» не регламентують питання порядку виникнення та припинення повноважень членів Рад та Президій ТПП України та регіональних торгово-промислових палат.

Отже, зазначені питання мають бути регламентовані статутами торгово-промислових палат, що підтверджується і змістом приписів абзацу 2 частини 1 ст. 92 ЦК України, відповідно до якого порядок створення органів юридичної особи встановлюється установчими документами та законом.

Проте Статутом ОРТПП питання виникнення та припинення повноважень членів Рад та Президій ТПП України та регіональних торгово-промислових палат не встановлений.

Разом з тим, оскільки рішення органу управління юридичної особи приватного права втілює її юридично значущу волю і не потребує підтвердження якимось іншим органом цієї чи іншої юридичної особи, передбачені таким рішенням правові наслідки настають з моменту прийняття такого рішення.

З урахуванням того, що Статутом ОРТПП встановлений п?ятирічний строк повноважень членів Ради ОРТПП, то у разі його спливу, повноваження членів цього керівного органу автоматично припиняються, адже органи будь-якої юридичної особи повинні діяти відповідно до установчих документів та закону (ч. 1 ст. 92 ЦК України).

Так само закінчились повноважень Президії ОРТПП.

Згідно з абзацем 1 ч. 3 ст. 92 ЦК України орган або особа, яка відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступає від її імені, зобов?язана діяти в інтересах юридичної особи, добросовісно і розумно та не перевищувати своїх повноважень.

Суб`єкти у цивільних правовідносинах зобов`язані не вчиняти дії з метою, що свідчить про зловживання відповідними правовими можливостями - право не може використовуватись на зло (постанова Верховного Суду від 19.05.2021 року у справі № 693/624/19).

Таким чином, члени Ради ОРТПП, визначений Статутом п?ятирічний строк повноважень яких закінчився 13 грудня 2023 року.

У зв`язку з чим не приймаються до уваги доводи відповідача про те, що попередній склад Ради ОРТПП було обрано на звітно-виборних зборах членів ОРТПП, які відбулись 15.01.2014, водночас, термін повноважень складу Ради Палати, який діяв до 15.01.2014, як і термін повноважень Президента Палати закінчувався 22.01.2024, а отже, термін повноважень попереднього складу Ради ОРТПП ніяк не міг закінчитися раніше 15.01.2019, насправді, цей термін закінчувався 22.01.2019, в останній день п`ятирічного строку повноважень Ради та тодішнього Президента, тобто термін повноважень тодішнього складу Ради Палати закінчувався 22.01.2024, а вибори нового складу були проведені завчасно 15.01.2024.

Суд приймає до уваги пояснення третьої особи без самостійних вимог на предмет спору ПАТ "ПЛАСКЕ" про наступні обставини.

Згідно рішення по питанню 3 порядку денного звітно-виборних Загальних зборів ОРТПП 13.12.2018 до складу Ради Палати було обрано 21 особу (по наявному у цьому протоколі списку), рішення прийнято одноголосно. Відповідно, з урахуванням положень пункту 5.6.1. Статуту ОРТПП, строк повноважень новообраних членів Ради Палати складає з 14.12.2018 по 13.12.2023р.

Згідно рішення Ради палати по питанню 1 порядку денного засідання від 13.12.2018 на посаду Президента Палати було обрано ОСОБА_20 на 5 років на період з 2019 по 2024 рік.

Відповідно, з урахуванням положень пункту 5.7.8. Статуту ОРТПП строк повноважень новообраних членів Президії Палати складає з 14.12.2018 по 13.12.2023р.

15.01.2024 відбулось засідання Ради Палати (протокол засідання №9 від 15.01.2024). Водночас, як вже зазначено, термін повноважень членів Ради Палати закінчились ще 13.12.2023р.

Незважаючи на це та всупереч Статуту, Радою Палати було прийнято рішення про внесення змін до статуту, було вирішено внести зміни до Статуту ОРТПП. Згідно пункту 1.3. Статуту ОРТПП є юридичною особою. Відповідно до пункту 10.1. Статуту ОРТПП зміни до Статуту Палати приймаються Загальними зборами відповідно до вимог цього Статуту та реєструються в порядку передбаченим законодавством.

Відповідно до підпункту 4) частини 1 статті 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (далі - Закон про держреєстрацію) державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об`єднання, професійної спілки, її організації або об`єднання, політичної партії, організації роботодавців, об`єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.

Відповідно до підпункту 17 частини 1 цієї ж статті установчий документ юридичної особи - установчий акт, статут, програма політичної партії, модельний статут, засновницький договір, одноособова заява (меморандум), положення тощо.

Зміна до відомостей про юридичну особу, у тому числі зміна до установчих підлягає обов`язковій державній реєстрації.

Для проведення такої державної реєстрації юридична особа має подати державному реєстратору документи, що передбачені статтею 17 Закону про держреєстрацію.

Згідно статті 8 Закону України «Про торгово-промислові палати України» Статут торгово-промислової палати не повинен суперечити законодавству України.

Судом було зроблено Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань та третьою особою було надано Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (станом на 20.05.2024) з яких видно, що остання реєстраційна дія щодо змін до установчих документів (статуту) ОРТПП була проведена 08.04.2014.

Отже, прийняті на засіданні Ради Палати від 15.01.2024 зміни до Статуту ОРТПП не пройшли державну реєстрацію у встановленому порядку, а відтак - не набули чинності.

Станом на дату розгляду справи чинним є Статут ОРТПП в редакції від 08.04.2014.

Слід констатувати, що повноваження членів Ради Палати закінчились 13.12.2023; повноваження Президента Палати Шувалова С.Є. закінчились 15.01.2024; повноваження членів Президії Палати також закінчились 13.12.2023.

Відповідно, з урахуванням наявних у справі доказів, є протиправним як самого позачергового засідання Президії Палати за участі осіб, повноваження яких закінчились та не були продовжені у встановлений Статутом спосіб.

Станом на день розгляду справи відповідачем не надано належних доказів, які б спростовували позовні вимоги.

Відповідно до ст.3 Цивільного кодексу України загальними засадами цивільного законодавства є зокрема справедливість, добросовісність та розумність.

Згідно ст. 73 Господарського процесуального кодексу України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Згідно ст. 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Статтею 79 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування. Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Відповідно до ст. 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Принцип рівності сторін у процесі вимагає, щоб кожній стороні надавалася розумна можливість представляти справу в таких умовах, які не ставлять цю сторону у суттєво невигідне становище відносно другої сторони (п.87 рішення Європейського суду з прав людини у справі Салов проти України від 06.09.2005).

У Рішенні Європейського суду з прав людини у справі Надточий проти України від 15.05.2008 зазначено, що принцип рівності сторін передбачає, що кожна сторона повинна мати розумну можливість представляти свою сторону в умовах, які не ставлять її в суттєво менш сприятливе становище в порівнянні з опонентом.

Змагальність означає таку побудову судового процесу, яка дозволяє всім особам - учасникам певної справи відстоювати свої права та законні інтереси, свою позицію у справі.

Принцип змагальності є процесуальною гарантією всебічного, повного та об`єктивного з`ясування судом обставин справи, ухвалення законного, обґрунтованого і справедливого рішення у справі.

Одночасно, надаючи оцінку доводам учасників судового процесу судом враховано, що згідно ч.4 ст.11 Господарського процесуального України суд застосовує при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини та основоположних свобод 1950 року і протоколи до неї, згоду на обов`язковість яких надано Верховною Радою України та практику Європейського суду з прав людини як джерело права.

Положення означеної статті повністю узгоджуються з приписами ст.17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини».

Згідно ст.6 Конвенції з прав людини та основоположних свобод кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення.

У рішенні Європейського суду з прав людини «Серявін та інші проти України» (SERYAVINOTHERS v.) вказано, що усталеною практикою Європейського суду з прав людини, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» (Ruiz Torija v. Spain) від 9 грудня 1994 року, серія A, N303-A, п.29). Хоча національний суд має певну свободу розсуду щодо вибору аргументів у тій чи іншій справі та прийняття доказів на підтвердження позицій сторін, орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень (див. рішення у справі «Суомінен проти Фінляндії» (Suominen v. Finland), N37801/97, п. 36, від 1 липня 2003 року). Ще одне призначення обґрунтованого рішення полягає в тому, щоб продемонструвати сторонам, що вони були почуті. Крім того, вмотивоване рішення дає стороні можливість оскаржити його та отримати його перегляд вищестоящою інстанцією. Лише за умови винесення обґрунтованого рішення може забезпечуватись публічний контроль здійснення правосуддя (див. рішення у справі «Гірвісаарі проти Фінляндії» (Hirvisaari v. Finland), №49684/99, п.30, від 27 вересня 2001 року).

Згідно з усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» (Ruiz Torija v.) від 9 грудня 1994 року, серія А, № 303А, п. 29). Хоча національний суд має певну свободу розсуду щодо вибору аргументів у тій чи іншій справі та прийняття доказів на підтвердження позицій сторін, орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень (див. рішення у справі «Суомінен проти Фінляндії» (Suominen v.), № 37801/97, п. 36, від 1 липня 2003 року). Ще одне призначення обґрунтованого рішення полягає в тому, щоб продемонструвати сторонам, що вони були почуті. Крім того, вмотивоване рішення дає стороні можливість оскаржити його та отримати його перегляд вищестоящою інстанцією. Лише за умови винесення обґрунтованого рішення може забезпечуватись публічний контроль здійснення правосуддя (див. рішення у справі «Гірвісаарі проти Фінляндії» (Hirvisaari v.), № 49684/99, п. 30, від 27 вересня 2001 року) (рішення Європейського суду з прав людини «Серявін та інші проти України»).

За таких обставин, приймаючи до уваги вищенаведене, а також оцінюючи надані документальні докази в їх сукупності, позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю ГЛАССПАК до відповідача Одеської регіональної торгово-промислової палати за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача Приватного акціонерного товариства ПЛАСКЕ про визнання недійсними рішення Ради Одеської регіональної торгово-промислової палати від 15.01.2024 про внесення змін до Статуту Одеської регіональної торгово-промислової палати, продовження повноважень Ради Палати, Президії Плати та Ревізійної комісії Палати, затвердження рішення (подання) Президента ОРТПП про дострокове звільнення ОСОБА_1 від обов`язків Першого віце-президента ОРТПП та виключення її з членів Президії ОРТПП, прийом в члени ОРТПП, оформлені протоколом №9, обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи та підлягають задоволенню у повному обсязі.

Судові витрати по сплаті судового збору у сумі 3 028,00грн покласти на відповідача відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 79, 86, 129, ст.ст. 232-241 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю ГЛАССПАК (65007, м. Одеса, вул. Водопровідна, 1, код ЄДРПОУ 33312579) до відповідача Одеської регіональної торгово-промислової палати (65011, м. Одеса, вул. Базарна, 47, код ЄДРПОУ 02944722) за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача Приватного акціонерного товариства ПЛАСКЕ (65014, м. Одеса, вул. Маразліївська, 14-А, код ЄДРПОУ 30202681) про визнання недійсними рішень задовольнити у повному обсязі.

2. Визнати недійсним Рішення Ради Одеської регіональної торгово-промислової палати від 15 січня 2024 року про внесення змін до Статуту Одеської регіональної торгово-промислової палати, продовження повноважень Ради Палати, Президії Палати та Ревізійної комісії Палати, затвердження рішення (подання) Президента ОРТПП про дострокове звільнення ОСОБА_1 від обов`язків Першого віце-президента ОРТПП та виключення її з членів Президії ОРТПП, прийом в члени ОРТПП, оформлені протоколом №9.

3. Стягнути з Одеської регіональної торгово-промислової палати (65011, м. Одеса, вул. Базарна, 47, код ЄДРПОУ 02944722) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ГЛАССПАК (65007, м. Одеса, вул. Водопровідна, 1, код ЄДРПОУ 33312579) 3 028,00грн судового збору.

Наказ видати згідно зі ст. 327 ГПК України.

Повне рішення складено 30 вересня 2024 р.

Відповідно до ст. 241 Господарського процесуального кодексу України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Л.В. Степанова

30 вересня 2024 р.

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення19.09.2024
Оприлюднено01.10.2024
Номер документу121953211
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають з корпоративних відносин про оскарження рішень загальних зборів учасників товариств, органів управління

Судовий реєстр по справі —916/812/24

Ухвала від 10.12.2024

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Поліщук Л.В.

Ухвала від 25.11.2024

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Поліщук Л.В.

Ухвала від 07.11.2024

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Поліщук Л.В.

Ухвала від 30.10.2024

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Поліщук Л.В.

Ухвала від 30.10.2024

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Поліщук Л.В.

Ухвала від 23.10.2024

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Поліщук Л.В.

Рішення від 19.09.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Степанова Л.В.

Ухвала від 03.09.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Степанова Л.В.

Ухвала від 18.06.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Степанова Л.В.

Ухвала від 18.06.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Степанова Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні