МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
27.09.2024 р. № 400/2320/19
м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Мельника О. М. при розглянувши у письмовому провадженні заяву про заміну сторони у справі
за позовомОСОБА_1 , АДРЕСА_1 , ОСОБА_2 , АДРЕСА_1 , ОСОБА_3 , АДРЕСА_2 , доГоловного Управління Держгеокадастру України у Миколаївській області, пр. Миру, 34, м. Миколаїв, 54034,
треті особиСтепківська сільська рада Первомайського району Миколаївської області, вул. Ювілейна, 3, с. Степківка, Первомайський район, Миколаївська область, 55274,
провизнання протиправними та скасування припису від 31.05.2019 р. № 151-ДК/0126Пр/03/01/-19, наказу від 12.04.2019 р. № 2644/0/14-19-ст., зобов`язання вчинити певніі дії,
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Миколаївського окружного адміністративного суду від 18 травня 2021 року № 400/2320/19 позов ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 задоволено. Зобов`язано Головне управління Держгеокадастру у Миколаївській області надати ОСОБА_1 дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність, як члену фермерського господарства «Парадайз» земельної ділянки, що розташована в межах Степківської сільської ради Первомайського району Миколаївської області для ведення селянського (фермерського) господарства) у заявленому розмірі. Зобов`язано Головне управління Держгеокадастру у Миколаївській області надати ОСОБА_2 дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність, як члену фермерського господарства «Парадайз» земельної ділянки, що розташована в межах Степківської сільської ради Первомайського району Миколаївської області для ведення селянського (фермерського) господарства ) у заявленому розмірі. Зобов`язано Головне управління Держгеокадастру у Миколаївській області надати ОСОБА_3 дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність, як члену фермерського господарства «Парадайз» земельної ділянки, що розташована в межах Степківської сільської ради Первомайського району Миколаївської області для ведення селянського (фермерського) господарства ) у заявленому розмірі.
19.10.2021 на виконання рішення суду видано виконавчі листи.
Від представника відповідача до суду надійшла заява про заміну сторони виконавчого провадження, боржника, Головне управління Держгеокадастру у Миколаївській області його правонаступником Степківську об`єднану територіальну громаду Первомайського району Миколаївської області.
Заява обґрунтована тим, що , набрав чинності п. 24 Перехідних положень Земельного кодексу України в редакції Закону України від 28.04.2021 р. № 1423-ІХ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин" згідно з яким з дня набрання чинності цим пунктом землями комунальної власності територіальних громад вважаються всі землі державної власності, розташовані за межами населених пунктів у межах таких територіальних громад, крім земель, зазначених у підпунктах "а"-"е" цього пункту.
Земельні ділянки, що вважаються комунальною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст відповідно до цього пункту і право державної власності на які зареєстроване у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, переходять у комунальну власність з моменту державної реєстрації права комунальної власності на такі земельні ділянки.
Інші земельні ділянки та землі, не сформовані у земельні ділянки, переходять у комунальну власність з дня набрання чинності цим пунктом.
Отже, Головне управління Держгеокадастру у Миколаївській області згідно цієї норми не може бути розпорядником земель сільськогосподарського призначення комунальної власності, розташованих за межами населених пунктів.
Земельна ділянка, на яку зобов`язано ГУ Держгеокадастру у Миколаївській області надати дозвіл на розробку проекту землеустрою, знаходиться в межах Степківської сільської ради Первомайського району Миколаївської області.
Частиною 1 ст. 379 КАС України встановлено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Умовою процесуального правонаступництва доцільно визнати безспірний перехід повноважень від однієї особи до іншої, тобто фактичне (компетенційне) адміністративне публічне правонаступництво.
Підставою для переходу адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень до іншого (набуття адміністративної компетенції) є події, що відбулися із суб`єктом владних повноважень, а саме: ліквідація органу чи посади, припинення юридичної особи шляхом її злиття, приєднання, поділу, перетворення, звільнення з посади чи інше припинення повноважень посадової особи.
Питання припинення повноважень у суб`єкта владних повноважень доцільно розглядати в контексті реалізації принципу безперервності державної влади, тому що функції держави не зникають разом із припиненням юридичної особи публічного права (крім випадку повної відмови держави від виконання певних функцій), а тому в будь-якому випадку повноваження таких суб`єктів, які фактично не виконують свої встановлені законом функції, переходять (публічне правонаступництво) органу, до компетенції якого належать вирішення таких питань.
Припинення повноважень суб`єкта владних повноважень без передання його прав і обов`язків у порядку правонаступництва до іншого органу неможлива. Такий підхід випливає з принципу єдності державної влади.
Підхід щодо виникнення обов`язку відновлення порушених прав внаслідок передання відповідної функції цілком відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів осіб учасників адміністративного процесу
Правонаступництво у сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень до іншого внаслідок припинення первісного суб`єкта чи повного або часткового припинення його адміністративної компетенції.
Пунктом 24 розділу Х "Перехідних положень" Земельного Кодексу України, які внесені на підставі Закону України № 1423 від 28.04.2021 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин, який набрав чинності 27.05.2021 передбачено, що з дня набрання чинності цим пунктом землями комунальної власності територіальних громад вважаються всі землі державної власності, розташовані за межами населених пунктів у межах таких територіальних громад.
Земельні ділянки, що вважаються комунальною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст відповідно до цього пункту і право державної власності на які зареєстроване у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, переходять у комунальну власність з моменту державної реєстрації права комунальної власності на такі земельні ділянки.
Інші земельні ділянки та землі, не сформовані у земельні ділянки, переходять у комунальну власність з дня набрання чинності цим пунктом.
Перехід земельних ділянок із державної власності у комунальну власність згідно з вимогами цього пункту не є підставою для припинення права оренди та інших речових прав, похідних від права власності, на такі земельні ділянки.
З дня набрання чинності цим пунктом до державної реєстрації права комунальної власності на земельні ділянки державної власності, що передаються у комунальну власність територіальних громад, органи виконавчої влади, що здійснювали розпорядження такими земельними ділянками, не мають права здійснювати розпорядження ними.
Таким чином, з 27.05.2021 у відповідача відсутні вже повноваження щодо розпорядження землями державної власності та наданні дозволу, оскільки з дня набрання чинності цим пунктом землями комунальної власності територіальних громад вважаються всі землі державної власності, розташовані за межами населених пунктів у межах таких територіальних громад та повноваження щодо надання дозволу на розроблення проекту землеустрою належить сільським радам, тому позовні вимоги в цій частині задоволенню не підлягають.
На підставі ст.129 Конституції України основними засадами судочинства є обов`язковість рішень суду.
Відповідно до ст. 14 КАС України, судове рішення, яким закінчується розгляд справи в адміністративному суді, ухвалюється іменем України. Судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Відповідно до ч. 1, 4 ст. 379 КАС України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником. Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Враховуючи викладене, з метою захисту прав позивача, суд вважає за можливе заяву представника позивача задовольнити та замінити боржника у виконавчому провадженні по виконанню виконавчого листа, виданого 19.10.2021 у справі № 400/2320/19.
Керуючись статтями 248, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
У Х В А Л И В:
1. Заяву позивача про заміну сторони виконавчого провадження задовольнити.
2. Замінити боржника - Головне управління Держгеокадастру у Миколаївській області, його правонаступником Степківською об`єднаною територіальною громадою Первомайського району Миколаївської області (ідентифікаційний код 04376972) у виконавчому провадженні з виконання виконавчого листа, виданого 19.10.2021 року по справі № 400/2320/19.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення (підписання) суддею в порядку ст. 256 КАС України.
Апеляційна скарга на цю ухвалу може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення (складання) в порядку, визначеному ст.ст. 295-297 КАС України.
Суддя О.М. Мельник
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.09.2024 |
Оприлюднено | 02.10.2024 |
Номер документу | 121969110 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Заява про заміну сторони виконавчого провадження |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Мельник О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні