Постанова
від 25.09.2024 по справі 280/8575/23
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

25 вересня 2024 року м. Дніпросправа № 280/8575/23

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Кругового О.О. (доповідач),

суддів: Баранник Н.П., Шлай А.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження в місті Дніпрі апеляційну скаргу Північного офісу Держаудитслужби

на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 21.02.2024, (суддя суду першої інстанції Сацький Р.В.), прийняте у відкритому судовому засіданні в м. Запоріжжя, в адміністративній справі №280/8575/23 за позовом Широківської сільської ради Запорізького району Запорізької області до Північного Офісу Держаудитслужби, третя особа: товариство з обмеженою відповідальністю «АНДРА ГРУП» про визнання протиправним та скасування наказу та акту,

УСТАНОВИВ:

16.10.2023 Широківська сільська рада Запорізького району Запорізької області звернулась до суду з адміністративним позовом, в якому просила:

- визнати протиправним та скасувати Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-05-30-010031-а від 06 жовтня 2023 року, яку проводила Широківська сільська рада Запорізького району Запорізької області за предметом закупівлі Експлуатаційне утримання автомобільної дороги (Поточний ремонт дороги за адресою: вул. Підгірна (інв. № 101310088) село Володимирівське Запорізького району Запорізької області), ДК 021:2015:45230000 - 8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв`язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь.

Адміністративний позов обґрунтований тим, що Висновок за результатами процедури закупівлі є необґрунтованим, адже переможець процедури публічної закупівлі повністю відповідає вимогам тендерної документації, має необхідні потужності. Висновок за результатами закупівлі, на думку позивача, неможливо виконати, виявлені порушення носять формальний порядок, фактично вимоги про усунення порушень є втручанням в діяльність позивача.

Запорізький окружний адміністративний суд рішенням від 21.02.2024 адміністративний позов задоволений. Визнав протиправним та скасував Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-05-30-010031-а від 06 жовтня 2023 року, яку проводила Широківська сільська рада Запорізького району Запорізької області за предметом закупівлі Експлуатаційне утримання автомобільної дороги (Поточний ремонт дороги за адресою: вул. Підгірна (інв. № 101310088) село Володимирівське Запорізького району Запорізької області), ДК 021:2015:45230000-8-Будівництво трубопроводів, ліній зв`язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій посилаючись на порушення судом вимог норм матеріального та процесуального права просить рішення суду скасувати та прийняти нову постанову про відмову в задоволенні позову.

Апеляційна скарга обґрунтована тим, що учасником ТОВ «АНДРА ГРУП» в тендерній пропозиції на виконання вимог тендерної документації надано довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 06.06.2023 №06/06-42, в якій зазначені наступні транспортні засоби, машини та механізми, які є в наявності у товариства. Проте, в довідці не зазначено автомобілі-самоскиди, асфальтоукладач та маркувальну машину, які необхідні для виконання технічного завдання Замовника в повному обсязі, що є порушенням вимог Додатку №1 та Додатку №3 до тендерної документації Замовника. Також, відповідач зазначає, що судом першої інстанції не було враховано, що інформація про наявність у учасника ТОВ «АНДРА ГРУП» асфальтоукладача та маркувальної машини або можливості виконати такі роботи, зазначені в технічному завданні під номером 20,21,36 та 37 без використання даних машин не міститься в жодному документі його тендерної пропозиції.

Дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваного судового рішення норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.

Широківська сільська рада Запорізького району Запорізької області (Замовник) оголошено процедуру Відкриті торги з особливостями закупівлі предмету Експлуатаційне утримання автомобільної дороги (Поточний ремонт доріг за адресою: вул. Підгірна (інв. № 101310088), село Володимирівське Запорізького району Запорізької області) ДК 021:2015:45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв`язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-05-30-010031-a), оголошення про який оприлюднено на веб-порталі уповноваженого органу 30 травня 2023 року (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-05-30-010031-a).

07 червня 2023 року сформований Реєстр отриманих тендерних пропозицій/пропозицій UA-2023-06-09-012301-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-05-30-010031-a).

13 червня 2023 року опублікований Протокол розкриття тендерних пропозицій/пропозицій UA-2023-05-30-010031-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-05-30-010031-a).

13 червня 2023 року опубліковано Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю UA-2023-05-30-010031-a.

07 липня 2023 року сформовано Звіт про результати проведення процедури закупівлі UA-2023-05-30-010031-a.

13 вересня 2023 року прийнято рішення про проведення моніторингу: UA-M-2023-09-14-000011, дата публікації 14 вересня 2023 року (https://prozorro.gov.ua/tender/2023-05-30-010031-a).

Листом Державної аудиторської служби України № 003100-18/8714-2023 від 03.08.2023, підписаним заступником Голови Держаудитслужби, надано доручення офісам Держаудитслужби та їх управлінням в областях провести моніторинг процедур закупівель згідно з переліком, наведеному у додатку до листа. Додаток до вищезазначеного листа містить Перелік процедур для здійснення моніторингу процедур закупівель, серед яких дорученням для проведення моніторингу визначено, зокрема, процедуру закупівлі під номером ID: UA-2023-05-30-010031-a та встановлено відповідальний за проведення моніторингу орган державного фінансового контролю Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області.

Відповідно до пункту 2 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, Офіс у своїй діяльності керується, зокрема, дорученнями Голови Держаудитслужби, його першого заступника та заступника. Аналогічна норма закріплена в Положенні про Офіс. Така саме норма дублюється в Положенні про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2.

На виконання вищезазначеного доручення заступника Голови Держаудитслужби, відповідно до статті 5 Закону № 2939, статті 8 Закону № 922, пункту 3 Положення про Управління, на підставі наказу Управління № 47-З від 13.09.2023, проведено моніторинг процедури закупівлі UA2023-05-30-010031-a.

В дорученні Держаудитслужби від 03.08.2023 №003100-18/8714-2023 та додатку до нього зазначено підставу для здійснення моніторингу пункт 4 частини 2 статті 8 Закону України Про публічні закупівлі, посилання про доручення проведення перевірки виконання приписів постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 Про ефективне використання державних коштів відсутнє.

Позивачем подано заперечення до Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-05-30-010031-а від 06 жовтня 2023 року, яке опубліковано 11.10.2023 https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-05-30-010031-a)

На сайті https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-05-30-010031-a в процедурі закупівлі зазначені наслідки Моніторингу: порушення виявлені.

У Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-05-30-010031-a зазначено наступне.

Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону України Про публічні закупівлі (далі - Закон) та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 Про ефективне використання державних коштів, зі змінами (далі - постанова № 710), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі Особливості), своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Широківської сільської ради Запорізького району Запорізької області (далі Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 30.05.2023 № 30/05-1 (далі - тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю АНДРА ГРУП (далі - ТОВ АНДРА ГРУП, Учасник), повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 13.06.2023, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 13.06.2023 № 13/06-1 та від 28.06.2023 № 28/06-1, договір підряду від 05.07.2023 № 223/23, укладений Замовником з ТОВ АНДРА ГРУП (далі - Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі, оприлюднений в електронній системі закупівель 07.07.2023, додаткові угоди від 05.07.2023 № 1 та від 15.09.2023 № 2 до Договору, пояснення та документи Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області (далі - Управління), оприлюднені в електронній системі закупівель 20.09.2023 та 04.10.2023.

За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій з урахуванням Особливостей встановлено невідповідність тендерної пропозиції ТОВ АНДРА ГРУП вимогам тендерної документації Замовника, з огляду на наступне.

Згідно з вимогами пункту 1 додатку 1 Кваліфікаційні критерії та документальне підтвердження учасників інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям (далі Додаток 1) до тендерної документації Замовника на підтвердження наявності обладнання та матеріально-технічної бази учасником в тендерній пропозиції надається Довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідної для виконання робіт, до якої включається тільки те обладнання, що буде застосоване при виконанні робіт.

Згідно з технічним завданням, яке міститься у додатку 3 Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (далі - Додаток 3) до тендерної документації Замовника, під час виконання послуг з поточного ремонту, учасник повинен використовувати наступні транспортні засоби, машини та механізми: екскаватори, автомобілі-самоскиди, автогрейдер, коток дорожний самохідний на пневмоколісному ходу, холодний ресайклер, асфальтоукладач, коток дорожний самохідний вібраційний гладковальцевий та маркувальну машину.

Учасником ТОВ АНДРА ГРУП в тендерній пропозиції на виконання вищезазначених вимог надано Довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідної для виконання робіт від 06.06.2023 № 06/06-42 (далі - Довідка), в якій зазначені наступні транспортні засоби, машини та механізми: холодний ресайклер WIRTGEN WR 2000, коток дорожний LONGGONG CDM 520A, коток самохідний вібраційний HAMM HD 150TT, причіп цементорозподілювач STREUMASTER SW16TA, автогрейдер MISTA RD-165C, екскаватор-навантажувач CASE 580SR-4PT, автомобіль спеціалізований вантажний цистерна МАЗ 5334.

Проте, в Довідці не зазначено автомобілі-самоскиди, асфальтоукладач та маркувальну машину, які необхідні для виконання технічного завдання Замовника в повному обсязі, що є порушенням вимог Додатку 1 та Додатку 3 до тендерної документації Замовника. Слід зазначити, що інформація про наявність у учасника ТОВ АНДРА ГРУП асфальтоукладача та маркувальної машини або можливості виконати роботи, зазначені в технічному завданні під номерами 20, 21, 36 та 37 без використання даних машин, не міститься в жодному документі його тендерної пропозиції.

Відповідно до вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.

Проте, Замовником не розміщено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою щодо усунення невідповідностей в інформації та документах та не надано ТОВ АНДРА ГРУП можливості виправити невідповідності, як це передбачено абзацом першим пункту 43 Особливостей. Отже, враховуючи вищезазначене, Замовник, в порушення вимог абзацу п`ятого підпункту другого пункту 44 Особливостей, не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ АНДРА ГРУП як таку, що не відповідала вимогам тендерної документації Замовника, натомість було опубліковано протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 13.06.2023 № 13/06-1 про визначення ТОВ АНДРА ГРУП переможцем закупівлі та повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 13.06.2023. Як наслідок, 05.07.2023 було укладено Договір Замовником з ТОВ АНДРА ГРУП.

За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції з урахуванням вимог Особливостей встановлено порушення вимог абзацу першого пункту 43 та абзацу п`ятого підпункту другого пункту 44 Особливостей.

З огляду на встановлені порушення законодавства, Північний офіс Держаудитслужби в Чернігівській області зобов`язав вжити заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов`язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку.

Не погодившись з правомірністю прийняття відповідачем оскаржуваного висновку, позивач звернувся до суду, з метою захисту своїх порушених прав та інтересів.

Вирішуючи спір між сторонами та задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції виходив з того, що учасник закупівлі відповідає вимогам тендерної документації, про що свідчить зміст тендерної пропозиції, відтак підстави для відхилення пропозиції учасника ТОВ «АНДРА ГРУП» були відсутні.

Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

Правові та організаційні засади здійснення фінансового контролю в Україні визначені Законом України від 26.01.1993 № 2939-XII "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" (далі - Закон № 2939-XII).

Статтею 2 Закону № 2939-XII передбачено, що головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов`язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов`язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб`єктах господарювання державного сектору економіки, в тому числі суб`єктах господарювання, у статутному капіталі яких 50 і більше відсотків акцій (часток) належить суб`єктам господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі підконтрольні установи), за дотриманням бюджетного законодавства, дотриманням законодавства про закупівлі, діяльністю суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.

Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, інспектування, перевірки закупівель та моніторингу закупівлі.

Відповідно до частини першої, другої статті 5 Закону № 2939-XII контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Законом України "Про публічні закупівлі", проведення перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування.

Порядок та підстави проведення органом державного фінансового контролю перевірок закупівель встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади визначає Закон України від 25.12.2015 № 922-VIII "Про публічні закупівлі" (далі - Закон № 922-VIII), метою якого є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.

За змістом статті 8 Закону № 922-VIII за результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі (далі - висновок), що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання. У разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду.

Аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку, що органу державного фінансового контролю надано можливість здійснювати контроль за дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель шляхом їх моніторингу, за результатами здійснення якого посадовою особою складається висновок про результати моніторингу закупівлі. При виявленні порушень законодавства у сфері публічних закупівель орган державного фінансового контролю складає висновок про результати моніторингу процедури закупівлі.

Пунктом 3-7 розділу X Прикінцеві та перехідні положення Закону 922-VIII, установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.

Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України Про публічні закупівлі на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі- Особливості), якими встановлено порядок та умови здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України Про публічні закупівлі, із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.

В абзаці першому пункту 3 Особливостей встановлено, що замовники, що зобов`язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону України № 922-VIII, проводять закупівлі відповідно до Закону України № 922-VIII з урахуванням цих особливостей.

Відповідно до 4.23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості), Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють моніторинг процедур закупівель, спрощених закупівель, а також закупівель, за якими в електронній системі закупівель оприлюднюється звіт про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель, у порядку, встановленому статтею 8 Закону України "Про публічні закупівлі".

Таким чином, Законом України Про публічні закупівлі та Особливостями, затвердженими постановою КМУ № 1178 визначено компетенцію відповідача:

Відповідно до ч.3 Особливостей, затверджених постановою КМУ № 1178 Замовники, що зобов`язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.

Так, у Висновку за результатами закупівлі відповідач робить висновок про невідповідність Учасника для виконання технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, зокрема відсутність в документах тендерної пропозиції інформації щодо наявності або відсутності наступної техніки: автомобілі-самоскиди, асфальтоукладач та маркувальна машина, які необхідні для виконання технічного завдання Замовника в повному обсязі, суд зазначає наступне.

Відповідно до п. 43 Особливостей, затверджених постановою КМУ № 1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, шо подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та;або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов`язаних з виконанням рішення органу оскарження.

Згідно п. 43 Особливостей, затверджених постановою КМУ № 1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:

1) учасник процедури закупівлі:

підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 цих особливостей;

зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей;

не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;

не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;

не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев`ятим пункту 37 цих особливостей;

визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 цих особливостей;

є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176);

2) тендерна пропозиція:

не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;

є такою, строк дії якої закінчився;

є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації;

не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону;

3) переможець процедури закупівлі:

відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;

не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей;

не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;

надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.

Відповідач вбачає порушення позивачем п. 43, 44 Особливостей, оскільки згідно Додатку № 3 тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі до тендерної документації Замовника, під час виконання послуг з поточного ремонту, учасник повинен використовувати наступні транспортні засоби, машини та механізми: екскаватори, автомобілі-самоскиди, автогрейдер, коток дорожний самохідний на пневмоколісному ходу, холодний ресайклер, асфальтоукладач, коток дорожний самохідний вібраційний гладковальцевий та маркувальну машину.

Учасник ТОВ "АНДРА-ГРУП" надав до тендерної пропозиції Довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідної для виконання робіт від 06.06.2023 № 06/06-42, в якій зазначені наступні транспортні засоби, машини та механізми: холодний ресайклер WIRTGEN WR 2000, коток дорожний LONGGONG CDM 520A, коток самохідний вібраційний HAMM HD 150TT, причіпцементорозподілювач STREUMASTER SW16TA, автогрейдер MISTA RD-165C, екскаватор-навантажувач CASE 580SR-4PT, автомобіль спеціалізований вантажний цистерна МАЗ 5334. Перелік зазначеної техніки відповідає переліку обов`язкової наявності техніки відповідно Додатку № 1 тендерної документації.

На думкувідповідача невідповідність тендерної пропозиції ТОВ "АНДРА-ГРУП" полягає в тому, що для виконання переліку робіт, зазначених Додатку № 3 тендерної документації під номерами 20, 21, 36, 37, крім наявних у учасника машин та технічного обладнянн, необхідні ще: автомобілі-самоскиди, асфальтоукладач та маркувальна машина.

Встановлені обставини справи свідчать, що Додаток № 3 тендерної документації містить список послуг, які становлять предмет закупівлі.

Серед них, зокрема:

Послуга № 20 - Влаштування верхнього шару покриття товщиною 5 см із дрібнозернистої асфальтобетонної суміші асфальтоукладачем VOGELE 20 SUPER 1600, при ширині укладання 2,5 м [при виконанні робіт на одній проїзної частини дороги, з рухом транспорту по другій половині половині з інтенсивністю більше 150 автомобілів за добу].

Послуга № 21 - Влаштування верхнього шару покриття товщиною 5 см із дрібнозернистої асфальтобетонної суміші асфальтоукладачем VOGELE SUPER 1600, при зміні товщини на кожні 0,5 см додавати або виключати [при виконанні робіт на одній половині проїзної частини дороги, з рухом транспорту по другій половині з інтенсивністю більше 150 автомобілів за добу]

Послуга № 36 - Розмічання проїзної частини маркірувальною машиною Hofmann [при виконанні робіт на одній половині проїзної частини дороги, з рухом транспорту по другій половині з інтенсивністю більше 150 автомобілів за добу]

Послуга № 37 - Влаштування горизонтальної дорожньої розмітки 1.1,1.2, 1.4- 1.8 фарбою маркірувальною машиною Hofmann 33-НС-1 [при виконанні робіт на одній половині проїзної частини дороги, з рухом транспорту по другій половині з інтенсивністю більше 150 автомобілів за добу]

До тендерної пропозиції ТОВ "АНДРА ГРУП" надано договір № 01/07 від 01.07.2023 про надання послуг, яким підтверджено, що ТОВ "АНДРА ГРУП" було арендовано асфальтоукладач та коток дорожний.

Також ТОВ "АНДРА ГРУП" надано договір аренди № 06/06/2023/1 від 16.06.2023, яким підтверджено, що ТОВ "АНДРА ГРУП" було арендовано розмічувальну машину.

За таких обставин, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що ТОВ "АНДРА ГРУП" відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації UA-2023-05-30-010031-а.

Стосовно зобов`язання щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, суд зазначає наступне, зазначене у Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-05-30-010031-a, суд зазначає наступне.

Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як актів правозастосування, є їх обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення суб`єктом владних повноважень конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

До обов`язку суду віднесено перевірка юридичної та фактичної обґрунтованості доводів сторін, зокрема, оцінка доказів відповідача як суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності свого рішення, їх достатність та беззаперечність, обґрунтування обставин на яких ґрунтуються заперечення відповідача.

Суд вважає, що при наданні оцінки обґрунтованості оскарженого висновку, необхідно враховувати обраний захід реагування у вигляді зобов`язання розірвання виконаного сторонами договору, який може призвести до безпідставного порушення майнових прав сторін договору (господарюючих суб`єктів), оскільки запропонований захід є виключним заходом, обрання якого є можливим у разі виявлення порушення, які реально створюють загрозу корупційним діям і зловживанням.

Втручання органу державного фінансового контролю в публічні закупівлі є виправданим виключно у разі виявлення порушення яке має негативний вплив для бюджету (зайве витрачання бюджетних коштів), однак, у висновку про результати моніторингу закупівлі не йдеться про неефективне, незаконне, нецільове використання бюджетних коштів, що не узгоджується із вимогою відповідача про розірвання укладеного за результатами проведеного тендеру договору.

Конституційний Суд України у рішенні від 25 січня 2012 року №3-рп/2012 (справа №1-11/2012) зазначив, що одним із елементів Верховенства права є принцип пропорційності, який серед іншого означає, що заходи, передбачені в нормативно-правових актах, повинні спрямовуватися на досягнення легітимної мети та мають бути співмірними з нею. Додержання принципу пропорційності означає необхідність дотримання балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване відповідне рішення.

З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про наявність підстав для задоволення позовних вимог Широківської сільської ради Запорізького району Запорізької області.

З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів приходить до висновку, що рішення суду є законним та обґрунтованим, доводи апеляційних скарг не спростовують висновків суду, а тому підстави для зміни чи скасування рішення суду відсутні.

Керуючись ст. 243, 308, 311, 315, 316, 321, 325 КАС України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Північного офісу Держаудитслужби - залишити без задоволення.

Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 21.02.2024 в адміністративній справі № 280/8575/23 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з моменту прийняття та може бути оскаржена в касаційнму порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів.

Головуючий - суддяО.О. Круговий

суддяН.П. Баранник

суддяА.В. Шлай

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.09.2024
Оприлюднено02.10.2024
Номер документу121971806
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо здійснення публічних закупівель, з них

Судовий реєстр по справі —280/8575/23

Ухвала від 05.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Соколов В.М.

Ухвала від 07.11.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Соколов В.М.

Постанова від 25.09.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 17.06.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 20.05.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Рішення від 21.02.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Рішення від 21.02.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 06.02.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 06.02.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 09.01.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні