Ухвала
від 25.09.2024 по справі 135/1201/24
ЛАДИЖИНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 135/1201/24

Провадження № 2-о/135/70/24

У Х В А Л А

іменем України

25.09.2024 м. Ладижин Вінницька область

Суддя Ладижинського міського суду Вінницької області Кривешко І.В., розглянувши матеріали цивільної справи за заявою Ладижинської міської ради Гайсинського району Вінницької області про визнання спадщини відумерлою, -

ВСТАНОВИВ:

До Ладижинського міського суду Вінницької області надійшла заява Ладижинської міської ради Гайсинського району Вінницької області про визнання спадщини відумерлою.

Відповідно до статті 334 ЦПК України заява про визнання спадщини відумерлою у випадках, встановлених Цивільним кодексом України, подається до суду за місцем відкриття спадщини або за місцезнаходженням нерухомого майна, що входить до складу спадщини.

Відповідно дочастини 1 статті 1221 ЦК Українимісцем відкриття спадщини є останнє місце проживання спадкодавця.

Згідно з частиною 2 статті 1221 ЦК України якщо місце проживання спадкодавця невідоме, місцем відкриття спадщини є місцезнаходження нерухомого майна або основної його частини, а за відсутності нерухомого майна - місцезнаходження основної частини рухомого майна.

Як зазначено в заяві, місцезнаходження нерухомого майна АДРЕСА_1 , що підтверджується наданими документами, а саме: копією технічного паспорту на житловий будинок садибного типу з господарськими будівлями та спорудами по АДРЕСА_1 та довідкою КП «Тульчинське МБТІ» від 15.07.2024 № 775.

Власником даного житлового будинку була померла ОСОБА_1 , відповідно до свідоцтва про право власності на домоволодіння № НОМЕР_1 від 15.03.1990.

Також, у матеріалах справи наявна копія заповіту від 14.10.2000 відповідно до якого ОСОБА_1 заповіла все своє майно, де б воно не знаходилось і з чого б воно не складалось і взагалі все те, що буде їй належати на день її смерті за Законом, заповіла ОСОБА_2 , який посвідчений секретарем виконкому Заозерненської сільської ради 16.10.2000, зареєстрований в реєстрі за № 70.

Відповідно до статті 125 Конституції України судоустрій в Україні будується за принципами територіальності та спеціалізації і визначається законом.

Суд утворюється, реорганізовується і ліквідовується законом, проект якого вносить до Верховної Ради України Президент України після консультацій з Вищою радою правосуддя.

Частиною першоюстатті 17 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» також передбачено, що судоустрій будується за принципами територіальності, спеціалізації та інстанційності.

Місцезнаходження, територіальна юрисдикція і статус суду визначаються з урахуванням принципів територіальності, спеціалізації та інстанційності.

Підставами для утворення чи ліквідації суду є зміна визначеної цим Законом системи судоустрою, необхідність забезпечення доступності правосуддя, оптимізації видатків державного бюджету або зміна адміністративно-територіального устрою.

Відповідно до п.3 розділу ХІІ Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про судоустрій і статус суддів України» районні, міжрайонні, районні у містах, міські, міськрайонні суди продовжують здійснювати свої повноваження до утворення та початку діяльності місцевого окружного суду, юрисдикція якого розповсюджується на відповідну територію.

Згідно п. 3-1розділу ХІІ Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про судоустрій і статус суддів України», до набрання чинності законом України щодо зміни системи місцевих судів на території України у зв`язку з утворенням (ліквідацією) районів відповідні місцеві суди продовжують здійснювати свої повноваження у межах територіальної юрисдикції, визначеної до набрання чинностіПостановою Верховної Ради України «Про утворення та ліквідацію районів» від 17 липня 2020 року №807-IX, але не довше ніж один рік з дня припинення чи скасування воєнного стану на території України, введеногоУказом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022«Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року №2102-IX.

Постановою Верховної Ради України «Про утворення та ліквідацію районів» від 17 липня 2020 року №807-IX, яка набрала чинності 19 липня 2020 року, ліквідовано у Вінницькій області: Барський, Бершадський, Вінницький, Гайсинський, Жмеринський, Іллінецький, Калинівський, Козятинський, Крижопільський, Липовецький, Літинський, Могилів-Подільський, Мурованокуриловецький, Немирівський, Оратівський, Піщанський, Погребищенський, Теплицький, Тиврівський, Томашпільський, Тростянецький, Тульчинський, Хмільницький, Чернівецький, Чечельницький, Шаргородський, Ямпільський райони. Утворено у Вінницькій області: Гайсинський район (з адміністративним центром у місті Гайсин) у складі територій Бершадської міської, Гайсинської міської, Дашівської селищної, Джулинської сільської, Краснопільської сільської, Кунківської сільської, Ладижинської міської, Ободівської сільської, Ольгопільської сільської, Райгородської сільської, Соболівської сільської, Теплицької селищної, Тростянецької селищної, Чечельницької селищної територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 12 червня 2020 рокуи №707-р «Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Вінницької області»Ладижинська міська громада утворена шляхом об`єднання Ладижинської міської ради обласного значення та Заозерненської сільської ради Тульчинського району.

Одночасно з цим, зміна адміністративно-територіального устрою не означає автоматичної зміни системи судоустрою та потребує внесення змін до існуючої мережі судів.

До зміни системи судоустрою та приведення її у відповідність до нового адміністративно-територіального устрою шляхом утворення, реорганізації чи ліквідації судів, місцеві загальні суди продовжують здійснювати розгляд справ у межах раніше утворених районів та раніше визначеного адміністративно-територіального устрою.

Отже, оскільки місцезнаходження спадкового майна (місце відкриття спадщини)є с. Заозерне, яке до прийняттяпостанови Верховної Ради України від 17.07.2020 №807-ІХ «Про утворення та ліквідацію районів»територіально належало до Тульчинського району Вінницької області, дана справа згідно п.3-1 розділу ХІІ Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про судоустрій і статус суддів України» належить до територіальної підсудності (юрисдикції) Тульчинського районного суду Вінницької області.

Постановляючи ухвалу, суд приймає до уваги, що згідноКонвенції про захист прав людини і основоположних свободвід 04.11.1950, Закону України «Про виконання рішень, застосування практики Європейського суду з прав людини», інститут підсудності безпосередньо пов`язаний із забезпеченням права на справедливий судовий розгляд, який закріплений у п.1 ст.6 Конвенції, оскільки за його допомогою визначається «належний суд», тобто суд, уповноважений розглядати конкретну справу.

Відповідно до пункту 1 частити першоїстатті 31 ЦПК України суд передає справу на розгляд іншому суду, якщо справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду.

Відповідно до частини третьої статті 31 ЦПК України, передача справи на розгляд іншого суду за встановленою цим Кодексом підсудністю з підстави, передбаченої пунктом 1 частини першої цієї статті, здійснюється на підставі ухвали суду не пізніше п`яти днів після закінчення строку на її оскарження, а в разі подання скарги - не пізніше п`яти днів після залишення її без задоволення.

Враховуючи викладене, зважаючи на те, що справа належить до підсудності іншого суду, суд вважає, що дану справу необхідно передати за підсудністю на розгляд до Тульчинського районного суду Вінницької області (вул. Перемоги, 16, м. Тульчин, Вінницька область, 23600).

На підставі викладеного, керуючись ст. ст.31, 259-260, 334 ЦПК України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Цивільну справу за заявою Ладижинської міської ради Гайсинського району Вінницької області про визнання спадщини відумерлою - передати за підсудністю до Тульчинського районного суду Вінницької області (вул. Перемоги, 16, Тульчин, Вінницька область, 23600).

Здійснити передачу справи на розгляд іншого суду за встановленою підсудністю не пізніше п`яти днів після закінчення строку на оскарження ухвали суду, а в разі подання скарги - не пізніше п`яти днів після залишення її без задоволення.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку безпосередньо до Вінницького апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги в п`ятнадцятиденний строк з дня її проголошення.

Учасник справи, якому повну ухвалу суду не було вручено у день її проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження ухвали суду, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

Суддя Кривешко Ірина Володимирівна

СудЛадижинський міський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення25.09.2024
Оприлюднено03.10.2024
Номер документу121994771
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи окремого провадження Справи про визнання спадщини відумерлою

Судовий реєстр по справі —135/1201/24

Ухвала від 18.11.2024

Цивільне

Тульчинський районний суд Вінницької області

Дамчук О. О.

Ухвала від 04.11.2024

Цивільне

Тульчинський районний суд Вінницької області

Дамчук О. О.

Ухвала від 25.09.2024

Цивільне

Ладижинський міський суд Вінницької області

Кривешко І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні