Постанова
від 01.10.2024 по справі 904/6611/23
ЦЕНТРАЛЬНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ЦЕНТРАЛЬНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01.10.2024 року м.Дніпро Справа № 904/6611/23

Центральний апеляційний господарський суд у складі колегії

головуючого судді: Мороза В.Ф. - доповідач,

суддів: Іванова О.Г., Чередка А.Є.

розглянувши апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Транслайн Сістем" на рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 14.02.2024 (суддя Євстигнеєва Н.М.)

у справі № 904/6611/23

за позовом Криворізької міської ради, м. Кривий Ріг Дніпропетровської області

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Транслайн Сістем", м. Кривий Ріг Дніпропетровської області

про стягнення 128 983,60 грн,-

ВСТАНОВИВ:

Криворізька міська рада (далі - КМР) звернулася до Господарського суду Дніпропетровської області із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю (далі - ТОВ) "Транслайн Сістем" про стягнення 128 983,60 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані несплатою відповідачем грошових коштів за користування земельними ділянками (без укладення договорів оренди землі) з кадастровими номерами 1211000000:06:221:0011, 1211000000:06:229:0054, у період з 01.01.2022 до 31.12.2022.

Рішенням Господарського суду Дніпропетровської області від 14.02.2024 у справі № 904/6611/23 позов задоволено. Стягнуто з ТОВ "Транслайн Сістем" на користь КМР 128 983,60 грн за користування земельними ділянками та 2 684,00 грн судового збору за подання позову.

Мотивуючи рішення господарський суд зазначив, що відповідач, як фактичний користувач земельних ділянок, який без достатньої правової підстави за рахунок їх власника зберіг у себе кошти, які мав сплатити за користування, зобов`язаний повернути ці кошти власнику земельних ділянок на підставі частини 1 статті 1212 Цивільного кодексу (далі - ЦК) України у сумі 128 983,60 грн нарахованої за період користування з 01.01.2022 до 31.12.2022.

Не погодившись з вказаним рішенням ТОВ "Транслайн Сістем" подало апеляційну скаргу, згідно якої просило скасувати оскаржуване рішення та прийняте нове, яким відмовити в задоволенні позову.

Наводячи підстави скасування судового рішення апелянт зазначав, що у нього відсутні правові підстави для сплати орендної плати за користування земельними ділянками через відсутність договорів оренди. Окрім того відповідач є платником єдиного податку 3-ої групи, а тому в силу статті 297 Податкового кодексу (далі - ПК) України звільняється від сплати земельного податку. На переконання скаржника, КМР не є належним позивачем, оскільки контроль за сплатою податків, зборів і платежів до бюджету здійснюють податкові органи.

Ухвалою Центрального апеляційного господарського суду від 01.04.2024 відкрито апеляційне провадження та ухвалено здійснювати її розгляд у порядку письмового провадження, без повідомлення (виклику) учасників справи.

05.04.2024 до апеляційного суду від позивача надійшов відзив із запереченнями на апеляційну скаргу.

Апеляційний господарський суд, дослідивши наявні у справі докази, повноту їх дослідження місцевим господарським судом, перевіривши правильність висновків суду першої інстанції, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з огляду на наступне.

З матеріалів справи вбачається, що 12.04.2016, на підставі рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер: 29267524 від 15.04.2016, Комунальним підприємством (далі - КП) "Криничанське бюро технічної інвентаризації" вчинено запис у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за № 14177541 про право власності ТОВ "Транслайн Сістем" на нерухоме майно, розташоване за адресою: площа Дзержинського, буд. 4, м. Кривий Ріг.

Державна реєстрація відбулася на підставі акта приймання-передачі нерухомого майна до статутного капіталу ТОВ "Транслайн Сістем", номер б/н, виданий 08.04.2016, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 536005012110.

Також 12.04.2016, на підставі рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер: 29267104 від 15.04.2016, КП "Криничанське бюро технічної інвентаризації" вчинено запис у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за № 14177191 про право власності ТОВ "Транслайн Сістем" на нерухоме майно: споруду фонтану з елементами благоустрою, розташоване за адресою: площа Дзержинського, буд. 4а, м. Кривий Ріг.

Державна реєстрація відбулася на підставі протоколу № 08/04-16, серія та номер: 08/04-16, виданий 08.04.2016 ТОВ "Транслайн Сістем", номер б/н, виданий 08.04.2016, та акту приймання-передачі від 08.04.2016, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 535951912110.

З наведеного вбачається, що з 12.04.2016 ТОВ "Транслайн Сістем" є власником: нерухомого майна площею 1 432,4 кв.м, що розташоване за адресою: площа Дзержинського, буд. 4, м. Кривий Ріг та споруди фонтану з елементами благоустрою, площею 327,7 кв.м, розташоване за адресою: площа Дзержинського, буд. 4а, м. Кривий Ріг.

Розпорядженням голови Обласної державної адміністрації МР-223/0/3-16 від 19.05.2016 "Про перейменування топонімів у населених пунктах області" площа "Дзержинського" міста Кривого Рогу перейменована на площу "Шахтарської слави".

14.04.2023 завідувачем та головним спеціалістом відділу земельних відносин та будівництва виконкому Саксаганської районної у місті ради складені акти обстеження земельної ділянки від 14.04.2023:

- на земельній ділянці за адресою: м. Кривий Ріг, площа Шахтарської слави, буд. 4, (кадастровий номер 1211000000:06:221:0011) розташована двоповерхова нежитлова будівля, яка знаходиться у занедбаному стані, доступу до будівлі немає, за інформацією податкового органу, з моменту отримання права власності на будівлю ТОВ "Транслайн Сістем" на обліку як платник податків за землю не перебуває та плата не здійснюється;

-на земельній ділянці за адресою: м. Кривий Ріг, площа Шахтарської слави, буд. 4а, (кадастровий номер 1211000000:06:229:0054) розташовано об`єкт благоустрою: фонтан з елементами благоустрою, який знаходиться у занедбаному стані, з моменту отримання права власності на даний об`єкт ТОВ "Транслайн Сістем" на обліку як платник податків за землю не перебуває та плата не здійснюється.

Листами від 21.07.2023 та від 04.09.2023 Головне управління Державної податкової служби (далі - ДПС) у Дніпропетровській області повідомило позивача про те, що ТОВ "Транслайн Сістем" за земельні ділянки, розташовані за адресою: площа Шахтарської слави, буд. 4 та 4а, у м. Кривий Ріг, з кадастровими номерами 1211000000:06:221:0011, 1211000000:06:229:0054 податкові зобов`язання з орендної плати за землю не визначає та не сплачує.

Згідно витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ-0000842602023 від 09.05.2023 земельна ділянка загальною площею 0,5074 га з кадастровим номером 1211000000:06:221:0011, розташована за адресою: площа Дзержинського, буд. 4, м. Кривий Ріг.

17.09.2010 Криворізьким міським відділом ДРФ ДП "ЦДЗК" зареєстровано за ТОВ "Ферімпекс" речове право оренди на земельну ділянку площею 0,5074 га, кадастровий номер 1211000000:06:221:0011, строком на два роки (відомості про право власності/право постійного користування, внесені до Поземельної книги, крім відомостей про речові права, які виникли після 01.01.2013).

15.03.2016 Управлінням Держгеокадастру у Криворізькому районі Дніпропетровської області проведена державна реєстрація земельної ділянки площею 0,1280 га, кадастровий номер 1211000000:06:229:0054, розташована за адресою: площа Дзержинського, буд. 4а, м. Кривий Ріг (витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ-0000842652023 від 09.05.2023).

Власником таких земельних ділянок є територіальна громада міста Кривого Рогу в особі КМР.

Земельні ділянки площею 0,5074 га з кадастровим номером 1211000000:06:221:0011 та площею 0,1280 га з кадастровим номером 1211000000:06:229:0054 сформовані, як об`єкт цивільних прав.

З наведеного вбачається, що з 12.04.2016 ТОВ "Транслайн Сістем", як власник об`єктів нерухомого майна, розташованого за адресами: площа Шахтарської слави, буд. 4 та площа Шахтарської слави, буд. 4а, у м. Кривий Ріг, став фактичним користувачем земельної ділянки з кадастровим номером 1211000000:06:221:0011 (площа 0,5074 га) та земельної ділянки з кадастровим номером 1211000000:06:229:0054 (площа 0,1280 га), але плату за користування земельними ділянками не сплачує. Водночас, ТОВ "Транслайн Сістем", як фактичний користувач земельних ділянок, у період з 01.01.2022 по 31.12.2022 право користування земельними ділянками не оформив.

Позивач просив господарський суд стягнути з відповідача 128 983,60 грн, як безпідставно отриманих коштів у вигляді несплаченої орендної плати за користування земельними ділянками за період з 01.01.2022 по 31.12.2022.

Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції дійшов висновку, що відповідач без укладення договорів оренди фактично користувався земельними ділянками у період з 01.01.2022 до 31.12.2022, проте не сплачував грошові кошти їх власнику - КМР, а отже зобов`язаний повернути ці кошти власнику земельних ділянок на підставі частини 1 статті 1212 ЦК України, як безпідставно збережені.

Колегія суддів погоджується з таким висновком з огляду на наступне.

Згідно правового висновку Верховного Суду, викладеного в постанові від 05.08.2022 у справі № 922/2060/20, до предмету доказування у справах про стягнення заборгованості за кондикційними (бездоговірними) зобов`язаннями відноситься встановлення обставин: фактичного користувача земельної ділянки, який без достатньої правової підстави за рахунок власника цих ділянок зберіг у себе кошти, які мав заплатити за користування ділянками у відповідний період, або наявність правової підстави для використання земельної ділянки у такого фактичного користувача; площу земельної ділянки; суму, яку мав би отримати власник земельної ділянки за звичайних умов, яка безпосередньо залежить від вартості цієї ділянки (її нормативної грошової оцінки); період користування земельною ділянкою комунальної власності без належної правової підстави.

Відповідно до статті 177 та пункту 1 частини 1 статті 181 ЦК України об`єктами цивільних прав є речі, у тому числі гроші та цінні папери, інше майно, майнові права, результати робіт, послуги, результати інтелектуальної, творчої діяльності, інформація, а також інші матеріальні і нематеріальні блага. До нерухомих речей (нерухоме майно, нерухомість) належать земельні ділянки, а також об`єкти, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких є неможливим без їх знецінення та зміни їх призначення.

Згідно частин 1, 2 статті 120 Земельного кодексу (далі - ЗК) України (в редакції чинній станом на дату набуття відповідачем права власності на об`єкт нерухомого майна), у разі набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, що перебувають у власності, користуванні іншої особи, припиняється право власності, право користування земельною ділянкою, на якій розташовані ці об`єкти. До особи, яка набула право власності на жилий будинок, будівлю або споруду, розміщені на земельній ділянці, що перебуває у власності іншої особи, переходить право власності на земельну ділянку або її частину, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення. Якщо жилий будинок, будівля або споруда розміщені на земельній ділянці, що перебуває у користуванні, то в разі набуття права власності на ці об`єкти до набувача переходить право користування земельною ділянкою, на якій вони розміщені, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача.

Перехід права на земельну ділянку до нового набувача нерухомого майна відбувається в силу прямого припису закону, незалежно від волі органу, який уповноважений розпоряджатися земельною ділянкою (пункт 7.42 постанови Великої Палати Верховного Суду від 04.12.2018 у справі № 910/18560/16).

Іншими словами, з моменту переходу права власності на розташоване на земельній ділянці нерухоме майно до нового власника у правовідносинах користування земельною ділянкою, на якій знаходиться це майно, відбувається фактична заміна землекористувача: права й обов`язки землекористувача переходять до нового власника відповідного нерухомого майна (пункт 47 постанови Великої Палати Верховного Суду від 18.12.2019 у справі № 263/6022/16-ц).

Зважаючи на те, що земельні ділянки площею 0,5074 га з кадастровим номером 1211000000:06:221:0011 та площею 0,1280 га з кадастровим номером 1211000000:06:229:0054 сформовані, у спірному періоді за договором не передавались в орендне користування, на земельних ділянках знаходяться об`єкти нерухомого майна, а саме: двоповерхова нежитлова будівля та фонтан з елементами благоустрою, які належать на праві власності ТОВ "Транслайн Сістем", тож вбачається набуття останнім прав та обов`язків землекористувача, в тому числі і обов`язок зі сплати орендної плати за користування земельними ділянками.

Згідно зі статтею 206 ЗК України використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.

Плата за землю - обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності (підпункт 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 ПК України).

Земельний податок - обов`язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів. Орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов`язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (підпункти 14.1.72, 14.1.136 пункту 14.1 статті 14 ПК України).

Отже, законодавець розмежовує поняття "земельний податок" та "орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності" в залежності від правових підстав передання прав землекористування такими ділянками.

Відповідно до статей 122, 123, 124 ЗК України міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб. Надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

ТОВ "Транслайн Сістем" не відноситься до категорії власників або постійних землекористувачів, рішення про передачу відповідачу земельної ділянки в постійне користування міською радою не приймалось, тому, як платник єдиного податку 3-ої групи, товариство не звільняється від внесення плати за користування земельними ділянками.

Особи, які отримують земельну ділянку комунальної власності в користування за договором оренди (договором купівлі-продажу права оренди), зобов`язані сплачувати за неї орендну плату. Орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди, як це передбачено частиною 1 статті 21 Закону України "Про оренду землі".

Згідно із частиною 1 статті 79 ЗК України земельна ділянка - це частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами.

Відповідно до частин 1, 3, 4, 9 статті 791 ЗК України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі; земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера. Земельна ділянка може бути об`єктом цивільних прав виключно з моменту її формування (крім випадків суборенди, сервітуту щодо частин земельних ділянок) та державної реєстрації права власності на неї.

Згідно частини 2 статті 152 ЗК України власник земельної ділянки може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, відшкодування завданих збитків.

Статтею 1212 ЦК України визначено, що особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов`язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала. Положення глави 83 ЦК України застосовуються незалежно від того, чи безпідставне набуття або збереження майна було результатом поведінки набувача майна, потерпілого, інших осіб чи наслідків події.

Отже, у випадку використання землекористувачем сформованої земельної ділянки комунальної власності, якій присвоєно окремий кадастровий номер, без оформлення договору оренди власник такої земельної ділянки (орган місцевого самоврядування, який представляє інтереси територіальної громади) може захистити своє право на компенсацію йому вартості неотриманої орендної плати в порядку статті 1212 ЦК України.

Право оренди земельної ділянки виникає на підставі відповідного договору з моменту державної реєстрації цього права. Проте з огляду на приписи частини 2 статті 120 ЗК України не вважається правопорушенням відсутність у власника будинку, будівлі, споруди зареєстрованого права оренди на земельну ділянку, яка має іншого власника і на якій розташоване це нерухоме майно. До моменту оформлення власником об`єкта нерухомого майна права оренди земельної ділянки, на якій розташований цей об`єкт, відносини з фактичного користування земельною ділянкою без укладеного договору оренди та недоотримання її власником доходів у вигляді орендної плати є за своїм змістом кондикційними. Фактичний користувач земельної ділянки, який без достатньої правової підстави за рахунок власника цієї ділянки зберіг у себе кошти, які мав сплатити за користування нею, зобов`язаний повернути ці кошти власнику земельної ділянки на підставі частини 1 статті 1212 ЦК України.

Близькі за змістом правові висновки викладено у постанові Великої Палати Верховного Суду від 23.05.2018 у справі № 629/4628/16-ц та постановах Верховного Суду України від 30.11.2016 у справі № 922/1008/15, від 07.12.2016 у справі № 922/1009/15, від 12.04.2017 у справах № 922/207/15.

За таких обставин, у період користування земельними ділянками без укладення договорів оренди відповідач мав сплачувати їх власнику орендну плату - КМР, що спростовує доводи апелянта про неналежність позивача у даній справі та відсутність підстав для здійснення оплати за користування земельними ділянками.

Згідно з пунктом 289.1 статті 289 ПК України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до законодавства.

Базою оподаткування землі в Україні є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого ПК України, та площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено (пп. 271.1.1, 271.1.2 п. 271.1 ст. 271 ПК України).

Підпунктом 14.1.125 пункту 14.1 статті 14 ПК України унормовано, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок - це капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений відповідно до законодавства центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

За статтею 18 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться, розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років.

Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (ст. 20 Закону України "Про оцінку земель").

У відповідності до статті 23 Закону України "Про оцінку земель", технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.

КМР прийнято рішення № 523 від 26.05.21 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Кривого Рогу" та рішення "Про встановлення ставок плати за землю та пільг із земельного податку на території м. Кривого Рогу", які набирають чинності з 01.01.2022.

До місцевих податків, зокрема, належить податок на майно, до складу якого входить плата за землю - обов`язковий платіж, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності (пп. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 ПК України).

За умовами підпунктів 288.5.1, 288.5.2 пункту 288.5 статті 288 ПК України розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою за розмір земельного податку та не може перевищувати 12 % нормативної грошової оцінки.

Рішенням "Про встановлення ставок плати за землю та пільг із земельного податку на території м. Кривого Рогу" встановлено, у тому числі, ставки орендної плати за землю в залежності від цільового призначення земельної ділянки згідно класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів № 548 від 23.07.2010 (додаток 2 до рішення).

Відомості у витягах з технічної документації про нормативну грошову оцінку є обов`язковими для визначення орендної плати земельних ділянок (постанова Великої Палати Верховного Суду від 23.05.2018 у справі № 629/4628/16-ц та постанова Великої Палати Верховного Суду від 13.02.2019 у справі № 320/5877/17 (п.71)).

За даними витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку № 97-4-0.110,4-5956/301-23 від 17.05.2023, нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 1211000000:06:221:0011 становить - 8 610 666,24 грн (9 902 266,18 грн за витягом: 1,15 коефіцієнт індексації за 2022 рік, який не підлягає врахуванню під час здійснення розрахунку за 2022 рік).

За даними витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку № 97-4-0.110,4-5955/301-23 від 17.05.2023, нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 1211000000:06:229:0054 становить - 2 137 967,30 грн (2 458 662,40 грн за витягом: 1,15 коефіцієнт індексації за 2022 рік, який не підлягає врахуванню під час здійснення розрахунку за 2022 рік).

Цільове призначення земельних ділянок з кадастровим номером 1211000000:06:221:0011 та кадастровим номером 1211000000:06:229:0054 - для будівництва та обслуговування будівель інших будівель громадської забудови, що відповідає розміру ставки орендної плати - 1,2 % від нормативної грошової оцінки земель міста (рядок 03.15 в додатку 2 до рішення № 506 від 26.05.2021).

Таким чином, розмір річної орендної плати за земельні ділянки вираховується на підставі даних витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, помножених на значення ставки орендної плати, розмір якої визначається відповідним рішенням міської ради. Місячний розмір орендної плати визначається шляхом ділення річної орендної плати на 12, що відповідає кількості місяців у році.

Відповідно до листа Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру № 6-28-0.222-323/2-23 від 12.01.2023, коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель несільськогосподарського призначення становить: 2016 рік - 1,06; 2017 рік - 1,0; 2018 рік - 1,0; 2019 рік - 1,0; 2020 рік - 1,0; 2021 рік - 1,0 (для сільськогосподарських угідь (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги) та 1,1 (для земель несільськогосподарського призначення), за 2022 рік - 1,15 для земель та земельних ділянок (крім сільськогосподарських угідь).

Отже, річний розмір орендної плати за земельну ділянку з кадастровим номером 1211000000:06:221:0011 становить 103 327,99 грн (8 610 666,24 грн х 1,2 %), де 8 610 666,24 грн нормативна грошова оцінка земельної ділянки згідно з витягом з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки без урахування коефіцієнту індексації 1,15 № 97-4-0.110,4-5956/301-23 від 17.05.2023; 1,2 % - річний розмір орендної плати за землю від нормативної грошової оцінки земель міста згідно з рішення КМР № 506 від 26.05.2021.

Річний розмір річний розмір орендної плати за земельну ділянку з кадастровим номером 1211000000:06:229:0054 становить 25 655,61 грн (2 137 967,30 грн. х 1,2 %), де 2 137 967,30 грн нормативна грошова оцінка земельної ділянки згідно з витягом з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки без урахування коефіцієнту індексації 1,15 №97-4-0.110,4-5955/301-23 від 17.05.2023; 1,2 % річний розмір орендної плати за землю від нормативної грошової оцінки земель міста згідно з рішення КМР № 506 від 26.05.2021.

За таких обставин, за період з 01.01.2022 по 31.12.2022 відповідач мав сплатити позивачу орендну плату за користування земельними ділянками у розмірі 128 983,60 грн (103 327,99 грн + 25 655,61 грн).

Як вказано вище, фактичний користувач земельної ділянки, який без достатньої правової підстави за рахунок власника цієї ділянки зберіг у себе кошти, які мав сплатити за користування нею, зобов`язаний повернути ці кошти власнику земельної ділянки на підставі частини 1 статті 1212 ЦК України, а отже суд першої інстанції дійшов вірного висновку про задоволення позовних вимог щодо стягнення 128 983,60 грн безпідставно збережених коштів за користування земельними ділянками.

Звертаючись з апеляційною скаргою, апелянт не спростував висновків суду першої інстанції та не довів порушення ним норм процесуального права або неправильного застосування норм матеріального права, як необхідної передумови для скасування прийнятого рішення.

Відповідно до частини 1 статті 269 ГПК України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права (частина 4 статті 269 ГПК України).

Враховуючи встановлені вище обставини справи, зазначені положення законодавства, апеляційний господарський суд відхиляє доводи апелянта, наведені в обґрунтування апеляційної скарги.

Таким чином, апеляційний господарський суд вбачає підстави, передбачені статтею 276 ГПК України, для залишення рішення суду першої інстанції без змін, а апеляційної скарги - без задоволення.

Відповідно до статті 129 ГПК України судові витрати покладаються на апелянта.

Керуючись статтями 129, 269, 275-279 ГПК України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Транслайн Сістем" на рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 14.02.2024 у справі № 904/6611/23 залишити без задоволення.

Рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 14.02.2024 у справі № 904/6611/23 залишити без змін.

Судові витрати по сплаті судового збору за подання апеляційної скарги покласти на Товариство з обмеженою відповідальністю "Транслайн Сістем".

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дня її прийняття, порядок і строки оскарження визначені ст.ст. 286-289 ГПК України.

Головуючий суддяВ.Ф. Мороз

СуддяА.Є.Чередко

СуддяО.Г.Іванов

СудЦентральний апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення01.10.2024
Оприлюднено03.10.2024
Номер документу122019461
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин про невиконання або неналежне виконання зобов’язань що виникають з договорів оренди

Судовий реєстр по справі —904/6611/23

Судовий наказ від 09.10.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Євстигнеєва Надія Михайлівна

Постанова від 01.10.2024

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Мороз Валентин Федорович

Ухвала від 01.04.2024

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Мороз Валентин Федорович

Ухвала від 13.03.2024

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Мороз Валентин Федорович

Рішення від 14.02.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Євстигнеєва Надія Михайлівна

Ухвала від 14.02.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Євстигнеєва Надія Михайлівна

Ухвала від 25.12.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Євстигнеєва Надія Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні