ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
(про передачу адміністративної справи на розгляд до іншого адміністративного суду)
03 жовтня 2024 року м. Житомир справа № 240/18620/24
категорія 113070000
Житомирський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Романченка Є.Ю., розглянувши питання про передачу адміністративної справи на розгляд до іншого адміністративного суду в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Відділення поліції №4 (смт Хорошів) Житомирського РУП Головного управління Національної поліції в Житомирській області про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити дії,
встановив:
ОСОБА_1 звернувся до Житомирського окружного адміністративного суду з позовом в якому просив зобов`язати Відділення поліції №4 (смт Хорошів) Житомирського РУП Головного управління Національної поліції в Житомирській області скласти протокол про адміністративне правопорушення, передбачене статтею 124 КупАП стосовно водія ОСОБА_2 , який 05.07.2022 року по вулиці М. Грушевського в смт. Пулини Житомирської області керував транспортним засобом VOLVO д.р.н. НОМЕР_1 .
Відповідно до частини 1 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, крім іншого, чи належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності.
Статтею 19 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема: спорах фізичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.
Статтею 20 Кодексу адміністративного судочинства України встановлені правила розмежування предметної юрисдикції адміністративних судів.
Пунктом 1 частини 1 статті 20 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні, зокрема, адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності.
Згідно з позовною заявою та додатних до неї матеріалів у позивача виникли спірні правовідносини з відповідачем щодо не складення протоколу про адміністративне правопорушення за статтею 124 Кодексу України про адміністративне правопорушення (далі КУпАП).
Відповідно до статті 2 КУпАП законодавство України про адміністративні правопорушення складається з цього Кодексу та інших законів України. Закони України про адміністративні правопорушення до включення їх у встановленому порядку до цього Кодексу застосовуються безпосередньо.
Зі змісту розділу IV «Провадження в справах про адміністративні правопорушення» КУпАП убачається, що провадження в таких справах включає певні стадії, зокрема, складання протоколу про адміністративне правопорушення при встановленні в діях особа адміністративного правопорушення (глава 19 КУпАП) та власне розгляд справ про адміністративні правопорушення (глава 22 КУпАП).
Таким чином, складання протоколу про адміністративне правопорушення є початковою стадією провадження у справі про адміністративне правопорушення, зокрема, відповідальність за яке передбачена статтею 124 КУпАП.
У межах спірних правовідносин позивач фактично обґрунтовує свій позов посилаючись на допущені відповідачем порушення положень КУпАП щодо нескладення (протиправна бездіяльність) протоколу про адміністративне правопорушення для притягнення ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності.
Суд уважає, що розгляд спору в порядку, передбаченому Кодексом адміністративного судочинства України щодо правомірності бездіяльності відповідача по встановленню наявності в діях особи адміністративного правопорушення та оформленню протоколу про адміністративне правопорушення підпадає під спори, визначені пунктом 1 частини 1 статті 20 Кодексу адміністративного судочинства України, яким визначено, що місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні, зокрема, адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності.
До такого ж висновку дійшов Сьомий апеляційний адміністративний суд не встановивши порушення предметної підсудності при розгляді апеляційної скарги ГУ НП в Хмельницькій області на ухвалу Хмельницького окружного адміністративного суду від 15 травня 2020 року, який передав справу з аналогічними вимогами на розгляд до Кам`янець-Подільського міськрайонного суду Хмельницької області як адміністративного суду (постанова від 03 лютого 2021 року у справі №676/2906/20).
Ураховуючи викладене, суд уважає, що справа підсудна місцевому загальному суду.
Вирішуючи питання подальшого руху справи, суд вважає необхідним на підставі статті 29 Кодексу адміністративного судочинства України передати адміністративну справу на розгляд до іншого адміністративного суду.
Європейський суд з прав людини у рішенні від 20 липня 2006 року у справі «Сокуренко і Стригун проти України» указав, що фраза «встановлений законом» поширюється не лише на правову основу самого існування «суду», але й на дотримання таким судом певних норм, які регулюють його діяльність.
При цьому суд враховує, що відповідно до статті 318 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду підлягає скасуванню з направленням справи на розгляд за встановленою законом підсудністю, якщо рішення прийнято судом з порушенням правил юрисдикції (підсудності), визначених статтями 20, 22, 25-28 цього Кодексу. Тобто порушення правил предметної підсудності є підставою для скасування рішення суду як прийнятого не компетентним судом.
Згідно з статтею 29 Кодексу адміністративного судочинства України питання про передачу адміністративної справи розглядається судом, зокрема, у порядку письмового провадження. Питання про передачу адміністративної справи суд вирішує ухвалою. Ухвалу про передачу адміністративної справи з одного адміністративного суду до іншого може бути оскаржено.
Передача адміністративної справи з одного суду до іншого на підставі відповідної ухвали, яка підлягає оскарженню, здійснюється не пізніше наступного дня після закінчення строку на оскарження такої ухвали, а в разі подання апеляційної скарги після залишення її без задоволення.
Ураховуючи вище викладене та з метою недопущення порушень правил предметної підсудності, суд уважає за необхідне передати матеріали справи №240/18620/24 за позовом ОСОБА_1 до відділення поліції №4 (смт Хорошів) Житомирського РУП Головного управління Національної поліції в Житомирській області на розгляд до Червоноармійського районного суду Житомирської області (вул. Шевченка, 116, смт Пулини, Пулинський район, Житомирська область, 12000).
Керуючись статтями 29, 243, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ухвалив:
Передати адміністративну справу № 240/18620/24 за позовом ОСОБА_1 до відділення поліції №4 (смт Хорошів) Житомирського РУП Головного управління Національної поліції в Житомирській області про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити дії на розгляд до Червоноармійського районного суду Житомирської області (вул. Шевченка, 116, смт Пулини, Пулинський район, Житомирська область, 12000).
Ухвала суду набирає законної сили негайно після її підписання суддею.
Ухвала суду може бути оскаржена до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.
Суддя Є.Ю. Романченко
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.10.2024 |
Оприлюднено | 07.10.2024 |
Номер документу | 122093425 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Романченко Євген Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні