Єдиний унікальний номер: 379/557/24
Провадження № 2/379/237/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 вересня 2024 року м. Тараща
Таращанський районний суд Київської області в складі:
головуючого судді Зінкіна В.І.,
з участю секретаря судового засідання Корженко О.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду № 1, в порядку загального позовного провадження, цивільну справу за позовною заявою ОСОБА_1 , ОСОБА_2 до комунального підприємства «ТАРАЩАБЛАГОУСТРІЙ», третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на предмет спору ОСОБА_3 , про порушення прав споживачів та стягнення моральної шкоди,
ВСТАНОВИВ:
Позивач ОСОБА_1 в своїх інтересах та в інтересах своєї малолітньої дитини ОСОБА_2 , 21.05.2024 звернувся до суду з даною позовною заявою, з урахуванням уточнених позовних вимог, просить суд:
прийняти до розгляду групову (колективну) позовну заяву;
розглянути справу в порядку спрощеного позовного провадження;
звільнити позивача ОСОБА_1 від сплати судового збору;
визнати протиправною бездіяльність відповідача КП «ТАРАЩАБЛАГОУСТРІЙ» код ЄДРПОУ 31824225, щодо не усунення недоліків низького тиску та перерв у постачанні послуги з централізованого постачання холодної води і водовідведення з 30.07.2019 по 01.04.2024 ОСОБА_1 за адресою: АДРЕСА_1 ;
стягнути з КП «ТАРАЩАБЛАГОУСТРІЙ» код ЄДРПОУ 31824225, на користь ОСОБА_1 в розмірі 100 000,00 грн моральної шкоди;
звільнити ОСОБА_2 в особі законного представника неповнолітньої до 14 років ОСОБА_1 , від сплати судового збору;
визнати протиправною бездіяльність відповідача КП «ТАРАЩАБЛАГОУСТРІЙ» код ЄДРПОУ 31824225, щодо не усунення недоліків низького тиску та перерв у постачанні послуги з централізованого постачання холодної води і водовідведення з 30.07.2019 по 01.04.2024 ОСОБА_2 в особі законного представника неповнолітньої до 14 років ОСОБА_1 , за адресою: АДРЕСА_1 ;
стягнути з КП «ТАРАЩАБЛАГОУСТРІЙ» код ЄДРПОУ 31824225, на користь ОСОБА_2 в особі законного представника неповнолітньої до 14 років ОСОБА_1 , в розмірі 100 000,00 грн моральної шкоди.
Обгрунтування позиції позивача
Позивач в обґрунтування позовної заяви зазначає, що між ОСОБА_3 та КП «Таращаводоканал», яке згідно рішення Таращанської міської ради № 6284-43-VIII від 27 червня 2023 року про реорганізацію комунального підприємства «Таращаводоканал» приєднано до КП «ТАРАЩАБЛАГОУСТРІЙ» (далі - виконавець) укладено договір про надання послуг з водопостачання і водовідведення від 30 липня 2019 року № 224 000-0 (далі - договір). Згідно договору Виконавець наразі КП «ТАРАЩАБЛАГОУСТРІЙ» код ЄДРПОУ 31824225 зобов`язується своєчасно надавати відповідної якості послуги з централізованого постачання холодної води і водовідведення (далі - послуга) споживачам - ОСОБА_3 , ОСОБА_1 , ОСОБА_2 законний представник неповнолітньої дитини до 14 років ОСОБА_1 (далі - споживачі), що проживають по АДРЕСА_2 , а споживач зобов`язується своєчасно оплачувати надані послуги за встановленими тарифами у строки і на умовах, що передбачені договором. Відповідно виконавцем не виконано взяті та покладені зобов`язання відповідно договору та чинним законодавством щодо своєчасного безперервного надання послуги з централізованого постачання холодної води враховуючи постійну відсутність водопостачання холодної води та належного тиску в системі централізованого водопостачання в квартирі АДРЕСА_3 .
Всі споживачі зареєстровані та проживають по АДРЕСА_2 , і користуються послугами з централізованого постачання холодної води і водовідведення, які надавало комунальне підприємство «Таращаводоканал» код ЄДРПОУ 32254684, наразі приєднано до КП «ТАРАЩАБЛАГОУСТРІЙ» код ЄДРПОУ 31824225, відповідно на правовідносини між ними поширюється дія Закону України «Про захист прав споживачів».
Додатково звертає увагу, що всі проживаючі споживачі по АДРЕСА_2 - є членами сім`ї ОСОБА_3 : ОСОБА_1 - чоловік; ОСОБА_2 - дочка.
Споживачі проживають в багатоквартирному будинку на третьому поверсі по АДРЕСА_2 , де постійно відсутнє централізоване водопостачання холодної води в період з 06.00 по 23.30 з 30.07.2019 по даний час. Відповідно споживачами після досягнення точки апогеї, коли їхні права на отримання якісної послуги з централізованого постачання холодної води безкарно порушують, було направлення безліч листів-вимог від 24.05.2023, 24.06.2023, 26.06.2023, 25.03.2024, 08.04.2024 для надання представника виконавця і здійснення фіксації надання не якісних послуг. Виконавцем в свою чергу не відбулося жодних дій з вжиття заходів для безперебійного забезпечення централізованим водопостачанням холодної води позивачів та не було надано представника для здійснення фіксації не якісних послуг для усунення відповідних порушень.
Також споживачами здійснено відповідну фіксацію у вигляді актів-претензій від 27.05.2023, 24.06.2023, 26.06.2023, 16.03.2024, 17.03.2024, 22.03.2024, 23.03.2024, 24.03.2024, 05.04.2024, 06.04.2024, 07.04.2024, які було також передано виконавцю додатково із фото фіксацією спеціальних приладів вимірювання - манометрів, виконавцем в свою чергу жодних дій для усунення порушень в якості надання послуги з централізованого холодного водопостачання не було вжито, жодної відповіді на акти-претензій не було надано.
Додатково споживачами було направлено безліч скарг та колективних скарг до різних контролюючих установ та органів місцевого самоврядування від 01.08.2022, 28.03.2023, 22.05.2023, 12.06.2023, 27.06.2023 жодних відповідних дій чи заходів з усунення недоліків, порушень та/або несправностей для надання якісних послуг з централізованого постачання холодної води, що відповідають їх кількісним та/або якісним показникам і затвердженим нормативам (нормам) не відбулося, виключно обіцянки, що тягнуться роками, більше відбувалася виключна імітація бурхливої роботи, експерименти із замінами деяких ділянок мереж, які не забезпечили жодних покращень, в свою чергу споживачами виконавцю постійно повідомлялося по телефону про погіршення якості послуги коли водопостачання за добу 24 години з`являється все менше часу, виключно 3-4 години на добу в нічний час. Більше того, позивачів здивувало отримання відповідей з отриманням відповідного тиску, коли в їхньому будинку в підвалі встановлено спеціальний прилад манометр, який жодного разу не показував більше 2,0 bar (атмосфер) виключно в нічний час з 00.30 по 04.00 год і в квартирі відповідно встановлено манометр, який з 06.00 год по 23.30 год показує тиск в системі централізованого водопостачання 0 (нуль), виключно в нічний час при відсутності споживання з 00.30 по 23.30 год тиск 1,0 - 1,5 атмосфери. Зазначає, що виконавець жодного разу не надали офіційного представника для здійснення перевірки і відповідної фіксації отримання не якісних послуг.
Наголошує, що виконавцем повинно бути забезпечено мінімально допустимий тиск до будинку для надання якісної послуги споживачам на третьому поверсі по АДРЕСА_2 згідно ДБН В.2.5-74:2013. У відповідності до пункту 6.3.1. Державних будівельних норм В. 2.5 - 74:2013 «Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування», які було затверджено Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово - комунального господарства України № 133 від 08.04.2013 року для зовнішніх мереж систем централізованого питного водопостачання напір води на вводі в будівлю (над поверхнею землі) повинен бути: - максимальний - не більше ніж 45 м; - мінімальний: а) при одноповерховій забудові - не менше ніж 10 м, б) при багатоповерховій забудові - додатково по 4 м на кожний наступний поверх. Таким чином, виходячи зі змісту ДБН слід дійти висновку, що для різних точок системи покладено певний рівень тиску.
На верхніх поверхах водопровідний натиск залежить від того показника, який ступінь тиску в системі на вході в житловий будинок. Даний параметр безпосередньо залежить від кількості поверхів у будинку. Якщо споруда одноповерхова, то натиск на введенні в мережі - не менше ніж 30 м в. ст. (столба), або 1,0197 атм. Цей показник означає, що тиску вистачає для підняття води на 10 метрів у висоту. На кожен верхній поверх потрібно додавати 4 м в. ст. Наприклад, в трьохповерховому будинку натиск при вході повинен бути 10 + 4x2=18 м в. ст. Якщо це значення перевести в атмосфери, то цифра буде такою: (18: 10) х 1,0197 = 1,83546 атм. (цей показник мінімальний) при фактичному споживанні на третьому поверсі. Дані норми фактично виконавцем не дотримуються.
Позивачі звертають увагу, що з 30.07.2019 по 01.04.2024 відповідачем не усувалися недоліки низького тиску та відбуваються постійні перерви в наданні послуги з централізованого постачання холодної води і водовідведення, до будинку в тому числі і до їх квартири, чим порушено договір та вимоги законодавства, що призвело до вимушених змін у їх житті. Враховуючи значні фізичні, душевні та психологічні страждання споживачів, які заподіяні виконавцем, споживачі оцінюють моральну шкоду в межах розумності та справедливості, що забезпечить потреби позивачів в наступних розмірах: ОСОБА_1 в розмірі 100 000,00 грн, ОСОБА_2 в особі законного представника неповнолітньої до 14 років ОСОБА_1 , в розмірі 100 000,00 грн.
У поданому 17.06.2024 відзиві на позовну заяву (а.с.1-37 т.2), представник відповідача зазначає, що вимоги позивачів, викладені в позовній заяві, не визнає повністю. Вказує, що позивачі в даній справі, посилаються на невиконання комунальним підприємством «Таращаблагоустрій» договірних зобов`язань за договором від 30.07.2019 про надання послуг з водопостачання та водовідведення (далі Договір). Даний договір було укладено між ОСОБА_3 та комунальним підприємством «Таращаводоканал», правонаступником якого, згідно рішення Таращанської міської ради № 6284-43-VІІІ від 27.06.2023 є комунальне підприємство «Таращаблагоустрій». За змістом укладеного договору та в розумінні вищевказаних положень Закону України «Про захист прав споживачів», позивачі не є споживачем за даним договором, оскільки згідно договору сторонами в ньому є виконавець - комунальне підприємство «Таращаводоканал» (в подальшому комунальне підприємство «Таращаблагоустрій») та споживач - ОСОБА_3 . А відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», індивідуальний споживач - фізична або юридична особа, яка є власником співвласником) нерухомого майна, або за згодою власника інша особа, яка користується об`єктом нерухомого майна і отримує житлово-комунальну послугу для власних потреб та з якою або від імені якої укладено відповідний договір про надання житлово-комунальної послуги.
Отже, при посиланні на норми Закону України «Про захист прав споживачів» повинно мати місце порушення прав споживача на стадії придбання, замовлення, використання або реалізації наміру придбати чи замовити продукцію для особистих потреб, проте в позовній заяві відсутнє таке обґрунтуванням позовних вимог.
Позивачами не надано доказів наявності договірних відносин між ними та комунальним підприємством «Таращаблагоустрій».
Відповідно до п. 2 договору вказано, що власник (наймач, орендар) житлового приміщення (квартири) та члени його сім`ї у кількості п`ять осіб є користувачами послуг, а споживачем за даним договором є ОСОБА_3 .
Вважає, що застосування Закону України «Про захист прав споживачів» до даних правовідносин, можливе лише в тому разі, якщо предметом і підставою позову є питання надання послуг позивачам як споживачам, а не як користувачам послуг.
Позовна заява не містить обґрунтування того, що позивачі є споживачами послуг централізованого водопостачання, відповідності до ЗУ «Про захист прав споживачів», адже жодних договорів відповідачем про надання послуг позивачам не укладались, що виключає можливість їх звернення до суду з позовом про захист прав споживачів. Навіть, якщо допустити, що позивачі могли б бути споживачами за договором, станом на дату подання позовної заяви, ними не надано підтвердження не виконання комунальним підприємством «Таращаблагоустрій» договірних зобов`язань.
Позивачами стверджується, що на підтвердження фіксації наданих неякісних послуг ними направлялись листи-вимоги про виклик виконавця комунальної послуги (його представника) для перевірки кількості наданих послуг. Проте, зі змісту позовної заяви та доданих до неї додатків вбачається, що перший лист-вимога датований 24.05.2023, відтак жодних відомостей про звернення до виконавця послуг централізованого водопостачання за період з 01.11.2019 по 23.05.2023, до суду не надано.
Крім того, зазначає, що зі сторони позивачів не надано до суду доказів тому, що в період дії договору від 30.07.2019 про надання послуг з водопостачання та водовідведення, укладеного міжкомунальним підприємством «Таращаводоканал» та ОСОБА_3 , з 01.11.2019 по 23.05.2023 у споживача були претензії про ненадання чи надання не в повному обсязі або неналежної якості послуг з водопостачання в квартирі АДРЕСА_3 , а отже відсутні підстави для задоволення позовних вимог за цей період.
В доданих до позовної заяви листах-вимогах від 24.05.2023, 24.06.2023, 24.06.2023 відсутні відомості про дату та час отримання таких вимог виконавцем послуг, відтак не можливо встановити чи вчасно ці вимоги надіслані виконавцю та чи мав виконавець можливість здійснити перевірку якості надання послуг у строки визначені договором і п. 5 Порядку. У зв`язку з цим, вважає листи-вимоги від 24.05.2023, 24,06.2023, 24.06.2023 неналежним доказом.
Водночас, у листах-вимогах від 26.06.2023, 25.03.2024 та 01.04.2024 було зазначено періоди часу, протягом яких виконавець повинен прибути для перевірки факту ненадання послуг. Однак, при прибутті представника сторони виконавця для перевірки відповідності якості надання послуги з централізованого водопостачання, в супереч п. 7 Порядку, жодного разу доступ до житлового приміщення за адресою АДРЕСА_4 , надано не було.
Звертає увагу, що всі додані до позову копії листів-вимог містять вказівку на те, що вони направлені у зв`язку з постійною відсутністю тиску та водопостачання, однак згідно розрахунку споживання послуг наявні відомості про те, що в період з 30.06.2019 по 31.05.2024 в квартирі АДРЕСА_3 , здійснювалось користування послугами централізованого водопостачання та вносилась оплата за надані послуги, у зв`язку з цим вважаємо, що дані вимоги не відповідають дійсності.
Щодо наданих актів-претензії від 27.05.2023, 24.06.2023, 25.06.2023, 26.06.2023, 26.06.2023, 16.03.2024, 17.03.2024, 22.03.2024, 23.03.2024, 23.03.2024, 24.03.2024, 29.03.2024, 30.03.2024, 31.03.2024, зазначає, що надані акти-претензії не підписані стороною виконавця, тобто складені без його присутності, не містять застереження про відмову від підпису, та не були направлені стороні виконавця рекомендованим повідомленням, згідно вимог п. 10 Порядку. Водночас, сторона споживача має право в односторонньому порядку складати акти-претензії лише у випадку неявки сторони виконавця, або його відмови від підписання таких актів.
Надані позивачем копії листів-вимог не містять відомостей про виклик сторони виконавця на 24.06.2023, 25.06.2023, 26.06.2023, 16.03.2024, 17.03.2024, 22.03.2024, 23.03.2024, 23.03.2024, 24.03.2024, 29.03.2024, 30.03.2024, 31.03.2024, відтак, акти-претензії від 24.06.2023, 25.06.2023, 26.06.2023, 16.03.2024, 17.03.2024, 22.03.2024, 23.03.2024, 23.03.2024, 24.03.2024, 29.03.2024, 30.03.2024, 31.03.2024 є неналежними доказами, оскільки складені без дотримання встановленого порядку, а саме без попереднього виклику сторони виконавця.
Разом з тим, надані фото манометрів не можуть слугувати підтвердженням неналежного тиску, оскільки відсутнє підтвердження того, що дані фото здійснені саме в будинку за адресою АДРЕСА_4 .
Для нормального тиску у квартирі позивачів, що знаходиться на третьому поверсі багатоквартирного будинку, натиск при вході у будівлю повинен бути 10 + 4 ? 2 = 18 м в. ст. Якщо це значення перевести в атмосфери, то він становитиме: (22:10) ? 1,0197 = 1,8 атм. Твердження позивача з приводу невідповідності тиску на межі приєднання багатоквартирного будинку спростовуються доданими ним до позову копіями відповідей на скарги, актами та фотокартками загальнобудинкового манометру, де вказується, що при перевірці тиску на вході до будівлі розташованої за адресою АДРЕСА_4 , тиск відповідає нормі, а саме 2,5 атмосфер.
В той же час, підприємство було позбавлене можливості здійснити контрольні заміри тиску у приміщенні квартири позивача, оскільки позивачем при прибутті представників підприємства доступу до житла надано не було.
Враховуючи вище вказане, вважає позовні вимоги не обґрунтованими та такими, що не відповідають дійсності, позивачами не доведено факту порушення Комунальним підприємством «Таращаблагоустрій» договірних відносин в частині надання неякісної послуги, та того, що вони є учасниками даних договірних відносин.
Щодо позовної вимоги про стягнення моральної шкоди, зазначає, що на підтвердження завданої моральної шкоди позивачами не надано жодного доказу, а викладені у позовній заяві твердження позивача про отримані душевні страждання, понесення витрат на придбання пральної машини і води та фізичних незручностей у зв`язку зі створенням запасу води та недосипанням ґрунтуються лише на їх власних міркуваннях щодо заподіяння їм такої шкоди. Тобто, позивачами не доведено обставини, на які вони посилається як на підставу своїх вимог.
Позивачем 20.06.2024 подано відповідь на відзив (а.с. 45-87 т. 2), згідно якої щодо відсутності договорів та непоширення дії Закону України «Про захист прав споживачів» на членів сім`ї вказує, що згідно п. 2 пп.1 Договору, суб`єкти користування власник (наймач, орендар) житлового приміщення (квартири) та члени його сім`ї в кількості 5 (п`яти) осіб, а саме: ОСОБА_3 , ОСОБА_1 (чоловік), ОСОБА_2 (дочка), ОСОБА_4 (батько), ОСОБА_5 (мати). Додатково було направлено з позовною заявою витяг № 494 про зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб, в якому зазначено, що ОСОБА_1 зареєстрований і проживає від 19.04.2014 та ОСОБА_2 зареєстрована і проживає від 07.06.2019. Згідно Закону України «Про захист прав споживачів», споживач - фізична особа, яка замовляє, придбаває, отримує, використовує, вживає або має намір придбати чи замовити продукцію для особистих потреб, безпосередньо не пов`язаних з підприємницькою діяльністю, незалежною професійною діяльністю чи виконанням обов`язків найманого працівника.
Відповідно до пункту 15 договору Виконавець зобов`язаний відшкодовувати збитки, завдані майну та/або приміщенню споживача та/або членів його сім`ї, шкоду, що заподіяна його життю чи здоров`ю внаслідок неналежного надання або ненадання послуг, а також моральну шкоду в порядку та розмірі, які визначаються відповідно до законодавства і цього договору. Критеріями віднесення до кола членів однієї сім`ї є спільне проживання (за винятком можливості роздільного проживання подружжя з поважним причин і дитини з батьками), спільний побут і взаємні права й обов`язки осіб, які об`єдналися для спільного проживання. Відповідне положення міститься у постанові КЦС ВС від 23 квітня 2020 року у справі № 686/8440/1 6-ц.
Додатково згідно пункту 2.1 статуту КП «ТАРАЩАБЛАГОУСТРІЙ» основною метою діяльності підприємства є: забезпечення підприємств, установ, організацій та населення Таращанської міської територіальної громади, а також інших абонентів питною водою та прийманням і очищенням стічних вод.
Виконавець зобов`язаний забезпечувати безперебійне постачання відповідної якості послуги з централізованого постачання холодної води, саме питну воду, яку можливо споживати, тому аргументи, припущення відповідача (виконавця), що члени сім`ї є користувачі необгрунтоване. Враховуючи попередньо викладене, ОСОБА_1 і ОСОБА_2 (далі - споживачі) - на них розповсюджує свою дію Закон України «Про захист прав споживачів» та укладений договір ОСОБА_3 . Додатково, члени родини, переважно ОСОБА_5 кожного місяця в період з 2019 року по 2023 рік постійно телефонувала до КП «ТАРАЩАВОДОКАНАЛ» на моб. тел. (НОМЕР_6 ОСОБА_6 , моб. тел. КП «ТАРАЩАВОДОКАНАЛ» (НОМЕР_7 і повідомляла про постійні перерви водопостачання та низького тиску централізованого водопостачання, наголошувала, що якість послуги жахлива.
В період з 2023 по 2024 рік ОСОБА_5 , ОСОБА_1 постійно телефонували вже діючому керівнику КП «ТАРАЩАВОДОКАНАЛ» та працівнику КП «ТАРАЩАБЛАГОУСТРІЙ», який відповідає за централізоване водопостачання ОСОБА_7 , моб. тел. НОМЕР_1 , здійснювалося повідомлення про постійні перерви у постачанні та низькому тиску централізованого водопостачання наголошувалося, що в день з 06.00 по 23.00 водопостачання постійно відсутнє. Також, позивачем направлялася скарга від 01.08.2022 щодо відсутності централізованого водопостачання з 6.00 до 23.00 год, із зазначенням, що дана проблема тягнеться багато років саме з 2017 року, яку було направлено виконавцю на електронну пошту ІНФОРМАЦІЯ_1 На дану скаргу не було належним чином відредаговано, не надано жодної відповіді, перевірку якості послуг виконавцем не проводилося.
Також після направлення позовних заяв до суду КП «ТАРАЩАБЛАГОУСТРІЙ» почало усувати відповідні недоліки централізованого водопостачання відповідні публікації про їх усунення опубліковано в соціальній мережі - Facebook, в групі КП «ТАРАЩАБЛАГОУСТРІЙ» опублікувало пост о 11.11 год. 11.06.2024 «11.06.2024 Проблема з водопостачанням по АДРЕСА_27 тривала не один рік…». Посилання на публікацію ІНФОРМАЦІЯ_5/
Також, Таращанською міською радою, офіційна сторінка, було опубліковано пост о 14.22 год. 11.06.2024 року наступного змісту: «Вирішено багаторічну проблему з водопостачанням на АДРЕСА_27 в місті Тараща!». Враховуючи, що дані публікації містять інформацію про обставини справи, просить суд провести огляд і дослідження опублікованої інформації.
Звертає увагу суду, що Вже після прокладання нової гілки централізованого водопостачання КП «ТАРАЩАБЛАГОУСТРІЙ» усунув відповідні недоліки постійної відсутності водопостачання та низького тиску в будинку та квартирі по АДРЕСА_2 , це відбулося 30.05.2024.
Щодо відсутності відомостей про фіксацію незалежною організацією фактів ненадання послуг за договором та не надання підтверджень, вказує, що згідно п. 13 договору, виконавець зобов`язаний, зокрема, інформувати споживача про адресу та номер телефону диспетчерської, аварійної або аварійно-диспетчерської служби (зазначаються в договорі і рахунках на сплату послуг, а також розміщуються на дошках оголошень в усіх під`їздах багатоквартирного будинку, а також на дошках оголошень, розташованих поблизу житлового будинку)(2); усувати аварії та інші порушення порядку надання послуг, а також виконувати заявки споживачів у строк, установлений законодавством і цим договором (9); вести облік скарг (заяв, вимог, претензій) споживачів щодо кількості та якості надання послуг, а також облік їх виконання (10).
Виходячи з даних обов`язків споживачі здійснили реєстрацію наступних документів у Виконавця, а саме: 1)лист-вимога від 24.06.2023 вхідний № 43 від 26.06.2023 виклик станом на 26.06.2023 о 12.00 год.; 2) лист-вимога від 24.06.2023 вхідний № 44 від 26.06.2023 виклик станом на 27.06.2023 о 12.00; 3) лист-вимога від 24.05.2023 виклик станом на 27.05.2023 о 09.00 було направлено на електронну пошту: tarashcha_voda@ukr.net на дану вимогу було отримано відповідь від 26.05.2023 вих. № 569, яким повідомили, що зацікавлені у вирішенні проблеми з недостатнім тиском в системі водопостачання по АДРЕСА_4, та готові надати їм представника для складання акту претензії відповідно до правил трудового розпорядку у робочий час з понеділка по п`ятницю з 8.00 год. по 17.00 год.
Щодо прибуття представника виконавця для перевірки відповідності якості надання послуг та відмові у доступі, зазначає, що викладені аргументи, що згідно листів-вимоги від 26.06.2023, 25.03.2024, 01.04.2024 та 08.04.2024 прибував представник виконавця і йому було відмовлено у доступі до житлового приміщення, не відповідає дійсності. Жодного разу виконавцем не було надано представника для перевірки якості послуг. Наголошує, що у відзиві не вказано кого було направлено, жодного прізвища, ім`я, направленого представника уповноваженого на підписання та/або складання акту-претензії або перевірку якості послуг та дати коли направляли. Споживачами в свою чергу у листах-вимогах вказано моб. тел. для узгодження дати і часу перевірки. Також виконавцем не надано жодного доказу направлення представника виконавця для здійснення перевірки відповідності якості надання послуги копії документу, наказу, розпорядження, листа, копію журналу, книги для здійснення обліку скарг, вимог, і облік їх виконання, який зобов`язаний вести виконавець згідно пункту 10 договору, або інший документ, який може підтвердити твердження виконавця. Викладені твердження у відзиві на позов виконавцем повноцінно піддаються сумніву і відхиляються позивачами (споживачами).
Щодо аргументів зловживання правом на звернення споживача і акти-претензії є неналежними доказами у зв`язку з тим що направлені не рекомендованим листом і складені без присутності виконавця, вказує, що всі документи зареєстровані у виконавця під вхідний номер, а саме: акт-претензії від 27.05.2023 року вхідний №47 від 26.06.2023 року; акт-претензії від 24.06.2023 року вхідний №46 від 26.06.2023 року; акт-претензії від 25.06.2023 року вхідний №45 від 26.06.2023 року; акт-претензії від 26.06.2023 року вхідний №53 від 2706.2023 року; акт-претензії від 26.06.2023 року вхідний №54 від 27.06.2023 року; акт-претензії від 16.03.2024 року вхідний №75 від 18.03.2024 року; акт-претензії від 17.03.2024 року вхідний №74 від 18.03.2024 року; акт-претензії від 22.03.2024 року вхідний №87 від 25.03.2024 року; акт-претензії від 23.03.2024 року вхідний №88 від 25.03.2024 року; акт-претензії від 23.03.2024 року вхідний №89 від 25.03.2024 року; акт-претензії від 24.03.2024 року вхідний №90 від 25.03.2024 року; акт-претензії від 29.03.2024 року вхідний №108 від 01.04.2024 року; акт-претензії від 30.03.2024 року вхідний №109 від 01.04.2024 року; акт-претензії від 31.03.2024 року вхідний №110 від 01.04.2024 року.
Акцентує увагу, що згідно листа від 26.05.2023 р. вих. № 569, виконавцем повідомлено про неможливість надання представника у вихідні дні та зацікавленість у вирішення проблеми з недостатнім тиском в системі водопостачання по АДРЕСА_4. Звертає увагу, що виконавець не скористався своїм правом надання відповіді на отримані акти-претензій в установлені строки, чим фактично визнає вину у наданні послуги неналежної, якості та неусуненні недоліків постійних перерв у постачанні та низького тиску централізованого водопостачання. Враховуючи, що виконавець зобов`язаний здійснювати реєстрацію документів листів-вимог, актів-претензій чітко розумів про наявність проблем і саботував здійснення перевірки згідно пункту 14 Порядку, фактично відсутність доказів намагання виконати обов`язки свідчить про бездіяльність покладених обов`язків.
З приводу фото манометрів наданих позивачем відповідності якості і спростування самим позивачем відповідно викладених аргументів Відповідача (виконавця), повідомляє, що фото манометрів, які надано в переписці з КП «ТАРАЩАВОДОКАНАЛ», що надані до акту зроблені не з манометра на вході до будинку по АДРЕСА_4 (далі-будинок), а не зрозумілому місці. Тому твердження виконавця про спростування чергова підміна поняття прав і обов`язків, яка відображається у відсутності надання схеми з відображенням місця здійснення перевірки, документ оформлений при відсутності скаржника виключно працівниками КП «ТАРАЩАВОДОКАНАЛУ». Позивачам (споживачам) незрозуміло взагалі чому дані документи складалися без присутності скаржника і чому оформлявся не акт-претензії, а не зрозумілий АКТ невстановленої форми. В позовній заяві чітко вказано про наявність на вході до будинку засобу вимірювання манометра і до деяких актів-претензій долучено відповідні фото, виникає питання чому заміри виконано не в зрозуміло місці від будинку без схеми водопроводу з відображенням даного місця.
В свою чергу наголошує, що виконавець, має постійний доступ до підвалу де знаходиться відповідний манометр на вході до будинку. В квартирі АДРЕСА_3 постійно перебуває хтось з членів сім`ї. Також в акті від 25 квітня 2023 року в якому вказано про відмову ОСОБА_5 від підпису повідомляє, що даний акт було складено без її присутності в перевірці якості послуг участі не брала, ні хто її про дану перевірку не повідомляв. Виконавець у відповідному акті не відобразив кого було повідомлено і яким шляхом про здійснення перевірки якості послуг. Чому взагалі вони перевіряли тиск в будинку по АДРЕСА_5 , який знаходиться територіально за 500 метрів від будинку по АДРЕСА_4 , Позивачам (споживачам) не зрозуміло чому даною комісією не було здійснено перевірку якості послуг в будинку по АДРЕСА_4 де встановлено вимірювальний засіб манометр враховуючи відсутність відповідного фото, вказані 2,6 атм не відповідало реальному стану справ, щодо забезпечення якості послуги централізованого водопостачання холодною водою до будинку.
Звертає увагу, що всі документи, які були отримані від виконавця, щодо якості перевірки послуги з централізованого водопостачання по АДРЕСА_4 , мають ознаки внесення в них неправдивих відомостей, в дані документи вносилися завищенні показники тиску, які не відповідає дійсності з метою спотворити обставини. Звертає увагу на акт обстеження стану квартир багатоквартирного будинку по АДРЕСА_4 від 21 червня 2023 року в якому зазначено, що пропускна спроможність трубопроводу системи централізованого водопостачання по АДРЕСА_4 не дозволяє забезпечити безперебійне постачання води. Дана інформація, яка зафіксована незалежною комісією підтверджує позовні вимоги позивачів (споживачів), щодо не дотримання виконавцем безперервності надання послуги до будинку та тиску.
Заперечення виконавця щодо відсутності моральної шкоди. З приводу моральної шкоди, Європейський суд з прав людини в пункті 37 рішення у справі «Недайборщ проти Російської Федерації» зазначив, що заявнику не може бути пред`явлено вимогу про надання будь-якого підтвердження моральної шкоди, яку він поніс, що означає, що при наявності встановленого факту порушення прав заявника моральна шкода наявна та констатується судом. Зокрема, моральна шкода за порушення споживчого договору може бути компенсована і в тому разі, коли умовами договору право на компенсацію моральної шкоди не передбачено. В цьому випадку шкода стягується на підставі статей 16 та 23 ЦК України і статей 4 та 22 Закону про захист прав споживачів навіть у тих випадках. Саме до такого висновку дійшла Велика Палата Верховного Суду в Постанові ВП ВС від 01.09.2020 у справі N° 216/3521 /16-ц.
Моральна школа споживачам за порушення цивільного правового договору компенсується незалежно чи зазначено про це у законі чи безпосередньо у договорі. Таку думку висловили судді Першої судової палати Касаційного цивільного суду Верховного Суду у постанові від 07 жовтня 2020 року у справі № 755/3509/18.
Враховуючи попереднє, викладені доводи щодо відсутності моральної шкоди виконавцем, вважає безпідставними.
Заяви, клопотання та інші процесуальні дії у справі
Ухвалою суду від 24.05.2024 позовну заяву ОСОБА_1 , ОСОБА_5 , ОСОБА_4 , ОСОБА_2 до комунального підприємства «ТАРАЩАБЛАГОУСТРІЙ», третя особа що не заявляє самостійних вимог на предмет спору ОСОБА_3 , про захист прав споживачів - залишено без руху та надано позивачу строк на усунення недоліків тривалістю десять днів з дня отримання копії даної ухвали.
29.05.2024 до суду надійшла заява ОСОБА_8 , який діє також в інтересах малолітньої ОСОБА_2 (законний представник) заява про усунення недоліків позовної заяви з додатками (нова редакція позовної заяви).
28.05.2024 до матеріалів справи долучено копію наказу № 6-АГ від 27.05.2024, згідно якого вбачається, що головуючий у даній справі - суддя Зінкін В.І. з 29.05.2024 по 31.05.2024 брав участь за місцем роботи в онлайн режимі у підготовці для підтримання кваліфікації, в тому числі, голів місцевих загальних судів, яка проводиться Київським відділенням Національної школи суддів України.
Ухвалою суду від 03.06.2024 позовну заяву ОСОБА_1 , ОСОБА_2 до комунального підприємства «ТАРАЩАБЛАГОУСТРІЙ», третя особа що не заявляє самостійних вимог на предмет спору ОСОБА_3 , про порушення прав споживачів та стягнення моральної шкоди, прийнято до розгляду та відкрито загальне позовне провадження у справі. Призначено підготовче судове засідання на 25.06.2024, яке відкладено до 03.07.2024 для підтвердження повноважень представників відповідача.
Ухвалою суду від 03.07.2024 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті у відкритому судовому засіданні на 24.07.2024. Крім того, задоволено клопотання позивача про виклик в судове засідання для допиту в якості свідка ОСОБА_9 .
Ухвалою суду від 24.07.2024, занесеною до протоколу судового засідання № 3150829 у судовому засіданні оголошено перерву до 24.09.2024 для підготовки до судових дебатів.
Позивач, який діє в свої інтересах та в інтересах малолітньої позивачки ОСОБА_2 (законний представник) в судовому засіданні позов підтримав повністю. Пояснив, що з ОСОБА_10 укладено договір в 2019 році. Документально підтверджується реєстрація в означеній квартирі його - ОСОБА_11 і доньки ОСОБА_12 з 2016 року. Договором передбачалося безперервне постачання. Водоканал не забезпечив безперебійне постачання з березня по жовтень кожного року; до 30.05.2025 вода була тільки у нічний час. Туалет змивали з відра. Прати та приймати душ не можливо було. В підвалі манометр, він показував від нуля до одної атмосфери, а має бути до двох атмосфер мінімум. Зверталися до ОСОБА_13 - керівника «Таращаводоканал». З боку цього підприємства не вирішувалася проблема. В 2023 році приїжджала комісія - представники всіх комунальних закладів, за результатами в акті зафіксовано проблеми водопостачання. Дзвонили на телефон у « Таращаводоканал », але там не відповідали. Направляли звернення на електронну пошту підприємства. КП «Таращаблагоустрій» нарочно не приймали акти -претензії від членів родини. Жодного разу представники підприємства не приїжджали в порядку, передбаченому договором. При підписанні актів-претензій представників підприємства не було. Акти підписували також ОСОБА_15 і ОСОБА_16 . В 22 році він перший раз звернувся документально до підприємства, а з 2019 року - телефонували. Колись, представники підприємства заміряли тиск в 600 метрах від будинку, підходили, щоб підписали акт перевірки, але вони не підписали. З 15 по 30 травня 2024 року підприємство «Таращаблагоустрій» проклало лінію до колодязя будинку, тобто недолік усунуто. Держспоживслужба також зафіксувала порушення.
Представник відповідача - ОСОБА_17 в судовому засіданні позов не визнав у повному обсязі та пояснив, що в період з 30.06.2019 по 31.05.2024 в квартирі АДРЕСА_6 здійснювалось користування водою, також здійснювалась оплата за користування водою. За нічний час не можливо спожити такий об`єм води. Фотографії манометру не підтверджують відсутність нормального тиску, оскільки не зафіксовано, де саме зроблено ці фото. У разі надання послуг неналежної якості споживач має право на зменшення розміру оплати, однак ОСОБА_18 з цього приводу не звертався. Тому підприємство вважає, що був нормальний тиск води і нормальне водопостачання. Не відомо, ч є заборгованість по воді по кв. 12. Йому не відомо, чи направляло підприємство до позивача по актам-претензіям. Не відомо, чи зверталась ОСОБА_18 за здійсненням перерахунку. Прокладання мережі було здійснено для покращення послуг. Докази ненадання доступу позивачами до житлового приміщення відсутні.
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на предмет спору ОСОБА_3 в судовому засіданні прохала позов задовольнити у повному обсязі. Пояснила, що неодноразово зверталася до начальниці КП «Таращаблагоустрій», отримувала відповідь, що про проблему знають, приїдуть та перевірять. Казали, що вони - крайня точка водопостачання. В 2019 - 2020 роках водопостачання було і вдень і вночі, а літом була з третьої по четверту годину ночі. Після 2020 року цілий рік зранку до вечора води не було, тільки вночі була вода. Так було до травня 2024 року.
Свідок ОСОБА_9 в судовому засіданні 24.07.2024 пояснив, що він проживає у сусідньому під`їзді на третьому поверсі з 2010 року. Як заселився, спочатку воду подавав «Міжколхозстрой» 4-5 року. Потім перейшли на « Водоканал », сталися перебої з водою, рік не пам`ятає. Літом практично води не було, тільки в ночі була вода. Зимою теж були перебої з водою, вона була не постійно. Лише в травні 2024 зробили нормальне водопостачання.
Фактичні обставини, встановлені судом
Судом встановлено, що 30 липня 2019 року КП «Таращаводоканал» в особі директора ОСОБА_6 і ОСОБА_3 , яка є власником квартири АДРЕСА_3 , уклали договір про надання послуг з водопостачання та водовідведення 224 000-0 (далі - Договір) (а.с.41-46 т.1).
Згідно п. 1 Договору, виконавець зобов`язується своєчасно надавати споживачеві відповідної якості послуги з централізованого постачання холодної води і водовідведення, а споживач зобов`язується своєчасно оплачувати надані послуги за встановленим тарифами у строки і на умовах, що передбачені договором.
Суб`єктами користування послугами є власник (наймач, орендар) житлового приміщення (квартири) та члени його сім`ї в кількості 5 осіб (п.п. 1 п. 2 Договору).
Згідно витягу № 494 про зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб, виданого 26.03.2024 відділом реєстрації місця проживання управління «ЦНАП» виконкому Таращанської міської ради (а.с. 139 т. 1), за адресою АДРЕСА_2 , зареєстровані: ОСОБА_3 (дата реєстрації 19.04.2014), ОСОБА_5 (дата реєстрації 03.08.2010), ОСОБА_1 (дата реєстрації 14.06.2019), ОСОБА_2 (дата реєстрації 07.06.2019), ОСОБА_4 (дата реєстрації 03.08.2010).
01.08.2022 позивачем було подано до КП «Таращаводоканал» скаргу на відсутність водопостачання (а.с.76 т.1). Згідно листа КП «Таращаводоканал» № 36 від 08.08.2022 у відповідь на дану скаргу, директором комунального підприємства вказано, що оскільки у літній період по АДРЕСА_4 збільшилося використання води (для поливів своїх насаджень приватними будинками), пропускна спроможність труб не дозволяє безперебійно забезпечити постачання води. Задля забезпечення безперебійного водопостачання потрібно робити реконструкцію водопровідної мережі, на яку кошти відсутні. Крім того, при здачі квартир в експлуатацію, жителі будинку були попереджені про малу спроможність труб (а.с.91 т.1).
Крім того, 28.03.2023, 22.05.2023 позивачем було подано до Таращанської міської ради, КП «Таращаводоканал» скарги на відсутність водопостачання та постійно відсутній тиск в системі (а.с.78-81 т.1).
У листі КП «Таращаводоканал» № 525 від 03.04.2023 (у відповідь на скаргу від 28.03.2023), зазначив, що пропускна спроможність трубопроводу системи водопостачання багатоквартирних житлових будинків АДРЕСА_7 та АДРЕСА_4 не дозволяє забезпечити безперебійне постачання води за даною адресою. При цьому, провести капітальний ремонт системи водопостачання підприємство не має можливості у зв`язку із обмеженим фінансовим ресурсом. Водночас, працівниками підприємства проведено заміри тиску на вводі вказаних багатоквартирних будинків та встановлено, що тиск в системі становить 2,5 атмосфери, про що 30.03.2023 складено відповідний акт (а.с.92-96 т.1). Аналогічну відповідь будо надано 05.04.2023 вих № 743/03-04вих-23 виконавчим комітетом Таращанської міської ради (а.с.104-107 т.1).
Згідно листа виконавчого комітету Таращанської міської ради № 1034/03-04вих-23 від 02.05.2023 (у відповідь на колективне звернення) вбачається, що працівниками комунального підприємства проведено заміри тиску на вводі багатоквартирних будинків АДРЕСА_8 , та встановлено, що тиск в системі становить 2,6 атмосфери до будинку АДРЕСА_4 та 2,8 атмосфери до будинку № НОМЕР_2 , про що 25.04.2023 складено відповідний акт. Пропускна спроможність трубопроводу системи централізованого водопостачання по АДРЕСА_4 не дозволяє забезпечити безперебійне постачання води (а.с.108-109 т.1).
24.05.2023 ОСОБА_1 направлено до КП «Таращаводоканал» лист-вимогу з приводу надання представника комунального підприємства для складання акту-претензії про перевірку кількості та/або якості комунальних послуг по АДРЕСА_9 на 27.05.2023 о 09:00. (а.с.47 т.1). Як вбачається з листа КП «Таращаводоканал» № 569 від 26.05.2024 (а.с.66 т.2), даний лист-вимогу зареєстровано 26.05.2023 за вх. № 29. Крім того, у листі повідомлено, що КП зацікавлено у вирішенні проблеми з недостатнім тиском в системі водопостачання по АДРЕСА_4, та готові надати їм представника для складання акту претензії відповідно до правил внутрішнього трудового розпорядку у робочий час з понеділка по п`ятницю з 8.00 год. по 17.00 год.
Аналогічні листи-вимоги було направлені ОСОБА_3 : лист-вимога від 24.06.2023 вхідний № 43 від 26.06.2023 виклик станом на 26.06.2023 о 12.00 год (а.с.49 т.1; 2) лист-вимога від 24.06.2023 вхідний № 44 від 26.06.2023 виклик станом на 27.06.2023 о 12.00 (а.с.48 т.1); лист-вимога від 26.06.2023 вхідний № 57 від 27.06.2023 виклик станом на 28.06.2023 о 12.00 год, 29.06.2023 о 12.00 год, 30.06.2023 о 12.00 год (а.с.50 т.1).
12.06.2023 жителями будинків АДРЕСА_4 , 90, АДРЕСА_10 , АДРЕСА_7 , АДРЕСА_8 , було складено та подано до Кабінету Міністрів України (копії: КОДА, Білоцерківській РДА) колективну скаргу на відсутність водопостачання та постійно відсутній тиск в системі багатоквартирних будинків (а.с.82-86 т.1).
У відповіді виконавчого комітету Таращанської міської ради від 23.06.2023 № 1588/03-04 на звернення ОСОБА_1 від 12.06.2023 про відсутність водопостачання та тиску в системі багатоквартирних будинків АДРЕСА_11 повідомлено, що по даній вулиці працівниками КП «Таращаводоканал» проведено ремонтні роботи по заміні труби централізованого водопостачання, що надало змогу відновити водопостачання та збільшити тиск в системі водопостачання вказаних багатоквартирних будинків. Згідно розрахунку, який зроблено відповідними посадовими особами КП «Таращаводоканал» до багатоквартирного житлового будинку по АДРЕСА_4 для стабільного водопостачання необхідно 1,8атмосфери. Згідно даних акту від 25.04.2023 працівниками комінального підприємства проведено заміри тиску на вводі вказаних багатоквартирних будинків та встановлено, що тиск в системі становить 2,5 атмосфери, що відповідає чинним будівельним нормам (а.с.110-111 т.1).
Рішенням Таращанської міської ради № 6258-43-VIII від 27.06.2023 надано згоду на безоплатне прийняття до комунальної власності Таращанської міської територіальної громади 17 квартир (№ 1, АДРЕСА_12 , 3, АДРЕСА_13 , АДРЕСА_14 , АДРЕСА_15 , АДРЕСА_16 , АДРЕСА_17 , АДРЕСА_18 , АДРЕСА_19 , АДРЕСА_20 , АДРЕСА_21 , АДРЕСА_22 , АДРЕСА_23 , 20, 23, 24) по АДРЕСА_4 , які перебувають у державній власності в особі департаменту соціального захисту населення Київської обласної державної адміністрації, згідно з додатком (а.с.81-83 т.2).
27.06.2023 жителями будинку АДРЕСА_4 ОСОБА_3 , ОСОБА_1 (кв. АДРЕСА_6 ), ОСОБА_20 (кв. АДРЕСА_24 ), ОСОБА_9 (кв. АДРЕСА_25 , було складено та подано до Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області (копії: Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, Антимонопольному комітету) колективну скаргу на відсутність водопостачання та постійно відсутній тиск в системі багатоквартирних будинків (а.с.87-90 т.1).
За результатами розгляду колективного звернення від 27.06.2023, ГУ Держпродспоживслужби в Київській області 29.06.2023 було надано відповідь № 10-5.2/3722-23, згідно якої відповідно до абз. 5 ч. 1 ст. 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» ГУ до Держпродспоживслужби надіслано відповідний пакет документів для погодження проведення позапланової перевірки КП «Таращаводоканал» з питань дотримання вимог законодавства про захист прав споживачів при наданні комунальних послуг (а.с.98-99 т.1).
Згідно відповідей Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 04.07.2023 та Північного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 29.06.2023 на колективну скаргу від 27.06.2023, розгляд даного звернення не входить до їх повноважень (а.с.112-118 т.1).
Листом ГУ Держпродспоживслужби в Київській області № вих.-10.5.2/4204-23 від 21.07.2023 за результатами розгляду колективного звернення від 27.06.2023, заявників повідомлено про те, що відповідно до вимог постанови КМУ від 13.03.2022 № 303 Держпродспоживслужба направила копії вказаних звернень до Міністерства економіки України з проханням прийняти рішення про здійснення позапланового заходу державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог законодавства про захист прав споживачів (а.с.100-102 т.1).
Відповідно до акту обстеження стану 17 квартир багатоквартирного будинку по АДРЕСА_4 , складеного 21.06.2023 комісією, пропускна спроможність трубопроводу системи централізованого водопостачання по АДРЕСА_4 не дозволяє забезпечити безперебійне постачання води. Даний акт підписаний, в тому числі директором КП «Таращаводоканал» ОСОБА_7 (а.с.71-74 т.2).
Згідно рішення Таращанської міської ради № 6284-43-VIII від 27 червня 2023 року «Про реорганізацію комунального підприємства «Таращаводоканал», комунальне підприємство «Таращаводоканал» припинено в результаті реорганізації шляхом приєднання до комунального підприємства «Таращаблагоустрій» (ЄДРПОУ 31824225, місце знаходження: вул. Шевченка, 78, м. Тараща, Білоцерківський район, Київська область) (а.с.121-138 т.1). Крім того, даним рішенням визначено, що комунальне підприємство «Таращаблагоустрій» є правонаступником всього майна, прав та обов`язків комунального підприємства «Таращаводоканал», що реорганізовується шляхом приєднання до комунального підприємства «Таращаблагоустрій» (п.3).
25.03.2024 (вх. № 91 від 25.032024) ОСОБА_3 звернулася до КП «ТАРАЩАБЛАГОУСТРІЙ» з листом-вимогою надати представника комунального підприємства для складання акту-претензії про перевірку кількості та/або якості комунальних послуг по постачанню води холодної КВЕД 36:00 у період з 25.03.2024 по 31.03.2024 щоденно з 08.00 до 17.00 (а.с.51 т.1).
01.04.2024 (вх. № 111 від 01.04.2024) ОСОБА_3 звернулася до КП «ТАРАЩАБЛАГОУСТРІЙ» з листом-вимогою надати представника комунального підприємства для складання акту-претензії про перевірку кількості та/або якості комунальних послуг по АДРЕСА_4 в період з 08.00 по 17.00 від 01.04.2024 по 07.04.2024 щоденно, у зв`язку з відсутністю водопостачання (а.с.52 т.1).
Крім того, ОСОБА_3 було складено, підписано нею та споживачами ОСОБА_20 (кв. АДРЕСА_24 ), ОСОБА_9 (кв. АДРЕСА_25 ), та подано відповідачу акти-претензії про перевірку кількості та/або якості комунальних послуг та послуги з управління багатоквартирним будинком щодо відсутності водопостачання та належного тиску в системі:
27.05.2023 (вх. № 47 від 26.06.2023) - у період 12.05.203-27.05.2023 (а.с.53 т.1);
24.06.2023 (вх. № 46 від 26.06.2023) - у період з 27.05.2023 - 24.06.2023 (а.с.54 т.1);
25.06.2023 (вх. № 45 від 26.06.2023) - 25.06.2023 (а.с.55 т.1);
26.06.2023 (вх. № 53 від 27.06.2023) - 26.05.2023 (а.с. 55 т.1);
26.06.2023 (вх. № 54 від 27.06.2023) - у період з 30.07.2019 по 26.06.2023 (а.с.57 т.1);
16.03.2024 (вх. № 75 від 16.03.2024) - у період з 06.00 по 21.30 16.03.2024 (а.с.58 т.1);
17.03.2024 (вх. № 74 від 17.03.2024) - у період 06.30 по 22.00 17.03.2024 (а.с.59 т.1).
Також, були подані аналогічні акти-претензії з фото фіксацією манометрів за підписами ОСОБА_3 , ОСОБА_1 , ОСОБА_5 , ОСОБА_4 та споживачами інших квартир цього ж будинку - ОСОБА_20 (кв. АДРЕСА_24 ), ОСОБА_9 (кв. АДРЕСА_25 ):
22.03.2024 (вх. № 87 від 25.03.2024) - у період з 06.30 по 22.30 від 18.03.2024 по 22.03.2024 (а.с.60 т.1);
23.03.2024 (вх. № 88 від 25.03.2024) - у період з 06.30 по 22.30 від 30.07.2019 по 23.03.2024 (а.с.61 т.1);
23.03.2024 (вх. № 89 від 25.03.2024) - у період з 06.30 по 22.30 від 23.03.2024 (а.с.62 т.1);
24.03.2024 (вх. № 90 від 25.03.2024) - у період з 06.30 по 22.30 24.03.2024 (а.с.65 т.1);
29.03.2024 (вх. № 108 від 01.04.2024) - у період з 06.30 по 23.00 від 25.03.2024 по 29.03.2024 (а.с.68 т.1);
30.03.2024 (вх. № 109 від 01.04.2024) - у період з 06.00 по 23.00 від 30.03.2024 (а.с.70 т.1);
31.03.2024 року (вх. № 110 від 01.04.2024) - у період з 06.00 по 23.00 від 31.03.2024 (а.с.73 т.1).
Норми права, які застосував суд, та мотиви їх застосування
Згідно зі ст. 4 ЦПК України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів.
Відповідно до ст. 13 ЦПК України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.
Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України «Про захист прав споживачів» держава забезпечує споживачам захист їх прав, надає можливість вільного вибору продукції, здобуття знань і кваліфікації, необхідних для прийняття самостійних рішень під час придбання та використання продукції відповідно до їх потреб і гарантує придбання або одержання продукції іншими законними способами в обсязі, що забезпечує рівень споживання, достатній для підтримання здоров`я і життєдіяльності.
Відповідно до п.2, п.3, п.4, п.7 ч. 1 ст. 21 Закону України «Про захист прав споживачів» крім інших випадків порушень прав споживачів, права споживача вважаються в будь-якому разі порушеними якщо: при реалізації продукції будь-яким чином порушуються свобода волевиявлення споживача та/або висловлене ним волевиявлення; при наданні послуги від якої споживач не може відмовитись, а одержати може лише в одного виконавця, виконавець нав`язує такі умови одержання послуги, які ставлять споживача у нерівне становище порівняно з іншими споживачами та/або виконавцями, не надають споживачеві однакових гарантій відшкодування шкоди, завданої невиконанням (неналежним виконанням) сторонами умов договору; порушується принцип рівності сторін договору, ціну продукції визначено неналежним чином.
В силу ст. 6 Закону України «Про питну воду та питне водопостачання» державна політика у сфері питної води, питного водопостачання будується на принципах, в тому числі: гарантованого першочергового забезпечення питною водою населення для забезпечення питних, фізіологічних, санітарно-гігієнічних та побутових потреб; невідворотності відповідальності у разі порушення законодавства у сфері питної води, питного водопостачання; відшкодування збитків, завданих внаслідок порушення законодавства у сфері питної води, питного водопостачання.
Стаття 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (підпункт 5 пункт а частина 1) визначає, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: забезпечення соціально-культурних закладів, які належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, а також населення паливом, електроенергією, газом та іншими енергоносіями; вирішення питань водопостачання, відведення та очищення стічних вод; здійснення контролю за якістю питної води.
Відповідно до п. 2.1. Статуту комунального підприємства «Таращаблагоустрій», затвердженого рішенням Таращанської міської ради № 6284-43-VIII від 27 червня 2023 року, основною метою діяльності підприємства, є, зокрема: забезпечення підприємств, установ, організацій та населення Тарашанської міської територіальної громади, а також інших абонентів питною водою та прийманням і очищенням стічних вод.
Відповідно до ч. 2 ст. 8 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», виконавець комунальної послуги зобов`язаний, зокрема: забезпечувати своєчасність надання, безперервність і відповідну якість комунальних послуг згідно із законодавством та умовами договорів про їх надання, у тому числі шляхом створення системи управління якістю відповідно до національних або міжнародних стандартів;
готувати та укладати із споживачем договори про надання комунальних послуг з визначенням відповідальності за дотримання умов їх виконання згідно з типовим договором;
розглядати у визначений законодавством строк претензії та скарги споживачів, у визначених законом випадках - управителів, і проводити відповідні перерахунки розміру плати за комунальні послуги в разі їх ненадання, надання не в повному обсязі, несвоєчасно або неналежної якості, а також в інших випадках, визначених договором про надання комунальних послуг.
Згідно п. 6 ст. 1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» індивідуальний споживач - фізична або юридична особа, яка є власником (співвласником) нерухомого майна, або за згодою власника інша особа, яка користується об`єктом нерухомого майна і отримує житлово-комунальну послугу для власних потреб та з якою або від імені якої укладено відповідний договір про надання житлово-комунальної послуги.
В той же час, за приписами п. 22 ст. 1 Закону України «Про захист прав споживачів» споживач - фізична особа, яка придбаває, замовляє, використовує або має намір придбати чи замовити продукцію для особистих потреб, безпосередньо не пов`язаних з підприємницькою діяльністю або виконанням обов`язків найманого працівника.
Нормами частин другої, четвертої ст. 22 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» передбачено, що виконавець послуги з централізованого водопостачання повинен забезпечити її постачання безперервно, з гарантованим рівнем безпеки та величини тиску. Послуга з централізованого водопостачання надається згідно з умовами договору, що укладається з урахуванням особливостей, визначених цим Законом, та вимогами правил надання послуг з централізованого водопостачання, що затверджуються Кабінетом Міністрів України, якщо інше не передбачено законом.
Згідно з ч. 1 ст. 526 ЦК України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Відповідно до ст. 610 ЦК України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).
За правилами ч. 1 ст. 611 ЦК України у разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема: припинення зобов`язання внаслідок односторонньої відмови від зобов`язання, якщо це встановлено договором або законом, або розірвання договору; зміна умов зобов`язання; сплата неустойки; відшкодування збитків та моральної шкоди.
Крім того, відповідно пунктів 56-62 Правил надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, затверджених постановою КМУ від 05.07.2019 № 690 (в редакції постанови КМУ від 02.02.2022 № 85) (далі - Правила), у разі ненадання послуг, надання їх не в повному обсязі або неналежної якості споживач має право викликати виконавця або його представника для проведення перевірки кількості та/або якості наданих послуг. Оформлення претензій споживачів здійснюється в порядку, передбаченому статтею 27 Закону України «Про житлово-комунальні послуги».
За результатами перевірки якості надання послуг складається акт-претензія відповідно до Порядку проведення перевірки відповідності якості надання деяких комунальних послуг та послуг з управління багатоквартирним будинком параметрам, передбаченим договором про надання відповідних послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2018 р. № 1145. Оформлення претензій споживачів у багатоквартирному будинку здійснюється з урахуванням особливостей, передбачених статтею 28 Закону України «Про житлово-комунальні послуги».
Виконавець зобов`язаний прибути на виклик споживача у строк, визначений в договорі, але не пізніше ніж протягом однієї доби з моменту отримання повідомлення споживача.
У разі неприбуття виконавця в установлений строк або необґрунтованої відмови підписати акт-претензію такий акт-претензія підписується споживачем та не менш як двома споживачами, які проживають (розташовані) у сусідніх будівлях (приміщеннях - у разі, коли послуги надаються у багатоквартирному будинку), і надсилається виконавцеві рекомендованим листом.
У разі проведення перевірки якості наданих послуг споживач має право здійснити забір проб. Інформація про забір проб зазначається в акті-претензії.
У разі встановлення за результатами дослідження відібраних проб факту надання послуг неналежної якості витрати споживача на оплату проведених досліджень підлягають компенсації за рахунок виконавця.
Виконавець протягом п`яти робочих днів з дня отримання акта-претензії вирішує питання щодо задоволення вимог, зазначених у ньому, або видає (надсилає) споживачу обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензії. У разі ненадання виконавцем відповіді в установлений строк претензії споживача вважаються визнаними таким виконавцем. Виконавець в десятиденний строк повідомляє споживачу про вжиті заходи за результатами задоволення його претензії.
Крім того, згідно підпункту 8 пункту 50 Правил, виконавець зобов`язаний: розглядати у визначений законодавством строк претензії та скарги споживачів, у визначених законом випадках - управителів і проводити відповідні перерахунки розміру плати за послуги в разі їх ненадання, надання не в повному обсязі, несвоєчасно або неналежної якості, а також в інших випадках, визначених договором.
Відповідно до підпункту першого та тринадцятого пункту 13 Договору, виконавець зобов`язаний своєчасно надавати споживачу послуги в установленому обсягах, належної якості, безпечні для його життя, здоров`я та які не спричиняють шкоди його майну, відповідно до вимог законодавства, Правил та цього договору. Проводити перерахунок розміру плати за надання послуг у разі ненадання їх або надання не в повному обсязі, зниження якості, зокрема відхилення їх кількісних та/або якісних показників від затверджених нормативів (норм) споживання, в порядку, встановленому КМУ та визначеному цим Договором.
Як убачається з листа ГУ Держпродспоживслужби в Київській області від 20.06.2024 № вих.-10-5.3/5674-24 (а.с.90-92 т.2) який адресовано позивачу, було здійснено позаплановий захід державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог законодавства про захист прав споживачів КП «ТАРАЩАБЛАГОУСТРІЙ», у результаті проведення перевірки фактів, викладеній у скарзі, встановлено факт порушення комунальним підприємством (відповідачем) вимоги підпункту першого та тринадцятого пункту 13 Договорів, підпункту восьмого пункту 50 Правил № 690 та пункту 5 Порядку № 1145. За виявлені порушення, головним управлінням буде розглянуто справу про застосування до КП адміністративно-господарських санкцій, передбачених законодавством про захист прав споживачів. Відносно керівника КП буде розглянуто справу про притягнення до адміністративної відповідальності, передбаченої КУпАП. Крім того, на підставі результатів перевірки та з метою реалізації державної політики щодо захисту прав споживачів, керуючись ст. 26 Закону, Головним управлінням буде зобов`язано КП здійснити перерахунок у відповідності до підпункту третього пункту 26 Порядку здійснення перерахунку вартості комунальних послуг за період їх не надання, надання не в повному обсязі або невідповідної якості, затвердженого постановою КМУ від 06.02.2024 № 127, на підставі актів-претензій у порядку, визначеному законодавством (а.с.90-92 т.2).
З огляду на викладене, саме відповідач КП «ТАРАЩАБЛАГОУСТРІЙ» у Таращанській міській територіальній громаді є тим підприємством, що забезпечує, в тому числі, населення питною водою, надає послуги із централізованого водопостачання та водовідведення.
В свою чергу, позивачі - є споживачами послуг із централізованого водопостачання та водовідведення, які надає відповідач за адресою: АДРЕСА_2 .
Суд відхиляє доводи представника відповідача про те, що застосування Закону України «Про захист прав споживачів» до даних правовідносин, можливе лише в тому разі, якщо предметом і підставою позову є питання надання послуг позивачам як споживачам, а не як користувачам послуг, з огляду на наступне.
Суб`єктами користування послугами є власник (наймач, орендар) житлового приміщення (квартири) та члени його сім`ї в кількості 5 осіб (п.п. 1 п. 2 Договору).
Згідно витягу № 494 про зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб, виданого 26.03.2024 відділом реєстрації місця проживання управління «ЦНАП» виконкому Таращанської міської ради (а.с. 139 т. 1), за адресою АДРЕСА_2 , зареєстровані: ОСОБА_3 (дата реєстрації 19.04.2014), ОСОБА_5 (дата реєстрації 03.08.2010), ОСОБА_1 (дата реєстрації 14.06.2019), ОСОБА_2 (дата реєстрації 07.06.2019), ОСОБА_4 (дата реєстрації 03.08.2010).
В той же час, за приписами п. 22 ст. 1 Закону України «Про захист прав споживачів» споживач - фізична особа, яка придбаває, замовляє, використовує або має намір придбати чи замовити продукцію для особистих потреб, безпосередньо не пов`язаних з підприємницькою діяльністю або виконанням обов`язків найманого працівника.
Відповідно до пункту 15 Договору виконавець зобов`язаний відшкодовувати збитки, завдані майну та/або приміщенню споживача та/або членів його сім`ї, шкоду, що заподіяна його життю чи здоров`ю внаслідок неналежного надання або ненадання послуг, а також моральну шкоду в порядку та розмірі, які визначаються відповідно до законодавства і цього договору. Критеріями віднесення до кола членів однієї сім`ї є спільне проживання (за винятком можливості роздільного проживання подружжя з поважним причин і дитини з батьками), спільний побут і взаємні права й обов`язки осіб, які об`єдналися для спільного проживання. Відповідне положення міститься у постанові КЦС ВС від 23 квітня 2020 року у справі № 686/8440/16-ц.
Отже, позивачі є членами сім`ї (чоловік та дочка) власника квартири ОСОБА_3 , яка уклала Договір про надання послуг з водопостачання та водовідведення 224 000-0 (особовий рахунок) з відповідачем, які спільно проживають та користуються водою для забезпечення питних, фізіологічних, санітарно-гігієнічних та побутових потреб, тобто фактичного утворюють певного великого покупця.
Посилання представника відповідача, на відсутність відомостей про дату отримання виконавцем листів-вимог від 24.05.2023, 24.06.2023, не заслуговують на увагу суду, оскільки спростовуються наявними матеріалами справи.
Крім того, посилання представника відповідача, щодо прибуття представника сторони виконавця на інші листи-вимоги, а позивачем не надано доступу до житлового приміщення за адресою АДРЕСА_2 , є необґрунтованими, оскільки в підтвердження зазначених доводів суду не надано жодного доказу.
Матеріалами справи встановлено, що позивач та інші мешканці квартири АДРЕСА_6 , АДРЕСА_24 , АДРЕСА_26 , складали акти-претензії щодо неналежного надання послуг. Із наданих до суду актів-претензій вбачається, що їх було підписано не менше як двома споживачами. Проте, матеріали справи не містять належних доказів того, що КП «ТАРАЩАБЛАГОУСТРІЙ» здійснювало розгляд та надавало відповідь щодо всіх поданих актів-претензій від мешканців квартир в будинку АДРЕСА_4 .
Крім того, листом ГУ Держпродспоживслужби в Київській області від 20.06.2024 № вих.-10-5.3/5674-24 підтверджено факт того, що КП «Таращаблагоустрій» було допущено порушення вимог підпункту першого та тринадцятого пункту 13 Договорів, підпункту восьмого пункту 50 Правил № 690 та пункту 5 Порядку № 1145, зокрема, своєчасного надання споживачу послуги в установленому обсягах, належної якості, безпечні для його життя, здоров`я та які не спричиняють шкоди його майну, відповідно до вимог законодавства; розгляду у визначений законодавством строк претензії та скарги споживачів та проведення відповідних перерахунків розміру плати за послуги в разі їх ненадання, надання не в повному обсязі, несвоєчасно або неналежної якості, а також в інших випадках, визначених договором.
Крім того, факт надання неналежних послуг з водопостачання і водовідведення, підтверджується також показаннями свідка.
Також суд враховує, що КП «Таращаводоканал» (після реорганізації КП «ТАРАЩАБЛАГОУСТРІЙ») у листі № 36 від 08.08.2022 вказав на неможливість пропускної спроможності труб безперебійно забезпечити постачання води, оскільки у літній період по АДРЕСА_4 збільшилося використання води (для поливів своїх насаджень приватними будинками) (а.с.91 т.1), тобто фактично визнав відповідні протиправні дії з 01 червня 2022 року.
З огляду на наведене, суд висновує про достатність фактичних і правових підстав для задоволення позовної вимоги позивачів про визнання протиправною бездіяльність відповідача КП «ТАРАЩАБЛАГОУСТРІЙ» код ЄДРПОУ 31824225, щодо не усунення недоліків низького тиску та перерв у постачанні послуги з централізованого постачання холодної води і водовідведення ОСОБА_1 , ОСОБА_2 за адресою: АДРЕСА_1 , частково - з 01.06.2022 по 01.04.2024.
Щодо відшкодування моральної шкоди
Згідно з частинами першою та другою статті 23 ЦК України особа має право на відшкодування моральної шкоди, завданої внаслідок порушення її прав. Моральна шкода полягає: 1) у фізичному болю та стражданнях, яких фізична особа зазнала у зв`язку з каліцтвом або іншим ушкодженням здоров`я; 2) у душевних стражданнях, яких фізична особа зазнала у зв`язку з протиправною поведінкою щодо неї самої, членів її сім`ї чи близьких родичів; 3) у душевних стражданнях, яких фізична особа зазнала у зв`язку зі знищенням чи пошкодженням її майна; 4) у приниженні честі та гідності фізичної особи, а також ділової репутації фізичної або юридичної особи.
Відповідно до пункту 5 частини першої статті 4 Закону України «Про захист прав споживачів», споживачі під час укладення, зміни, виконання та припинення договорів щодо отримання (придбання, замовлення тощо) продукції, а також при використанні продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право на відшкодування майнової та моральної шкоди, завданої внаслідок недоліків продукції (дефекту в продукції), відповідно до закону.
При задоволенні вимог споживача суд одночасно вирішує питання щодо відшкодування моральної (немайнової) шкоди (частина друга статті 22 Закону України «Про захист прав споживачів»).
Моральна шкода як спосіб захисту суб`єктивного цивільного права може бути компенсована і в тому разі, якщо це прямо не передбачено законом або тим чи іншим договором, і підлягає стягненню на підставі статей 16 та 23 ЦК України і статей 4 та 22 Закону України від 12 травня 1991 року № 1023-XII «Про захист прав споживачів» навіть у тих випадках, коли умовами договору право на компенсацію моральної шкоди не передбачено. Відповідний правовий висновок викладений у постанові Великої Палати Верховного Суду від 01 вересня 2020 року у справі № 216/3521/16-ц та постанові Верховного Суду від 07 жовтня 2020 року у справі № 755/3509/18.
Отже, ухилення КП «ТАРАЩАБЛАГОУСТРІЙ» від виконання обов`язків, визначени Законом України «Про житлово-комунальні послуги» щодо забезпечення своєчасності надання, безперервності та відповідної якості комунальних послуг згідно із законодавством та умовами договорів про їх надання, та розгляду у визначений законодавством строк претензій та скарги споживачів у розумінні законодавства про захист прав споживачів і відповідно до статей 4, 22 Закону «Про захист прав споживачів» має наслідком відшкодування моральної шкоди, завданої споживачу таким неналежним наданням житлово-комунальних послуг.
Розмір моральної шкоди суд визначає залежно від характеру та обсягу страждань (фізичних, душевних, психічних тощо), яких зазнав позивач, характеру немайнових втрат (їх тривалості, можливості відновлення тощо) та з урахуванням інших обставин.
Визначаючи розмір відшкодування, суд має керуватися принципами розумності, справедливості та співмірності.
Відповідно до пункту 15 Договору, виконавець зобов`язаний відшкодовувати збитки, завдані майну та/або приміщенню споживача та/або членів його сім`ї, шкоду, що заподіяна його життю чи здоров`ю внаслідок неналежного надання або ненадання послуг, а також моральну шкоду в порядку та розмірі, які визначаються відповідно до законодавства і цього договору.
Визначаючи розмір відшкодування моральної шкоди, суд враховує, що у зв`язку з протиправними діями відповідача позивачі, проживаючи на третьому поверсі багатоквартирного будинку, не могли отримати якісну послугу з централізованого водопостачання холодної води необхідну для власних потреб, постійно вносили корективи в спосіб життя для підтримання побуту, витрачали час на створення запасу води, та з урахуванням вимог розумності і справедливості дійшов висновку про відшкодування моральної шкоди у розмірі 5 000,00 грн кожному позивачу.
Розподіл судових витрат
Частиною 1 статті 133 ЦПК України передбачено, що судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.
Відповідно до ч. 6 ст. 141 ЦПК України, якщо сторону, на користь якої ухвалено рішення, звільнено від сплати судових витрат, з другої сторони стягуються судові витрати на користь осіб, які їх понесли, пропорційно до задоволеної вимог.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про захист прав споживачів» споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов`язані з порушенням їх прав.
Спеціальний закон, звільнивши споживачів від сплати судового збору за подання позову, зазначив, що вони звільняються від майнового навантаження з метою захисту своїх порушених прав (частина третя стаття 22 Закону України «Про захист прав споживачів»). Аналогічна за змістом правова позиція викладена у постанові Верховного Суду №761/24672/15-ц від 19.06.2018 року.
Пунктом 5 ч. 1 ст. 4 Закону України «Про захист прав споживачів» визначено, що споживачі мають право на відшкодування майнової та моральної шкоди, завданої внаслідок недоліків продукції (дефекту в продукції) відповідно до закону.
З матеріалів позовної заяви вбачається, що позивачем заявлено чотири позовні вимоги, у тому числі вимогу про стягнення з відповідача моральної шкоди.
Оскільки позивачі звільнені від сплати судового збору, судові витрати підлягають стягненню з відповідача в дохід держави і складаються із судового збору, розмір якого відповідно до ст. 4 Закону України «Про судовий збір» складає:
за позовні вимоги про визнання протиправною бездіяльність за період з 01.06.2022 по 01.04.2024 (22 місяці, що складає 50% від заявленого періоду*2 вимоги) - 1211,20/2*2, що становить 1211,20 грн;
за позовні вимоги про стягнення моральної шкоди (5 000,00 грн, що складає 1/20 від заявленої суми*2вимоги) - 1211,20/20*2, що становить 121,12 грн;
а всього 1332,32 грн.
На підставі викладеного, керуючись статтями 1, 22 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», статтями 1, 4, 5, 21, 22 Закону України «Про захист прав споживачів»,, статтями 23, 526, 310, 311 ЦК України, статтями 4, 12, 13, 76-82, 133, 141, 158, 223, 258, 259, 263, 265, 268, 430 ЦПК України, суд,
ВИРІШИВ:
Позовну заяву ОСОБА_1 , ОСОБА_2 до комунального підприємства «ТАРАЩАБЛАГОУСТРІЙ», третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на предмет спору ОСОБА_3 , про порушення прав споживачів та стягнення моральної шкоди - задовольнити частково.
Визнати протиправною бездіяльність комунального підприємства «ТАРАЩАБЛАГОУСТРІЙ» код ЄДРПОУ 31824225, щодо не усунення недоліків низького тиску та перерв у постачанні послуги з централізованого постачання холодної води і водовідведення з 01.06.2022 по 01.04.2024 ОСОБА_21 за адресою: АДРЕСА_1 .
Стягнути з комунального підприємства «ТАРАЩАБЛАГОУСТРІЙ» код ЄДРПОУ 31824225, на користь ОСОБА_22 5 000,00 грн (п`ять тисяч гривень 00 копійок) моральної шкоди.
Визнати протиправною бездіяльність комунального підприємства «ТАРАЩАБЛАГОУСТРІЙ» код ЄДРПОУ 31824225, щодо не усунення недоліків низького тиску та перерв у постачанні послуги з централізованого постачання холодної води і водовідведення з 01.06.2022 по 01.04.2024 ОСОБА_23 , за адресою: АДРЕСА_1 .
Стягнути з комунального підприємства «ТАРАЩАБЛАГОУСТРІЙ» код ЄДРПОУ 31824225, на користь ОСОБА_24 5 000,00 грн (п`ять тисяч гривень 00 копійок) моральної шкоди.
Стягнути з комунального підприємства «ТАРАЩАБЛАГОУСТРІЙ» код ЄДРПОУ 31824225, на користь держави судовий збір в розмірі 1332,32 грн (одна тисяча триста тридцять дві гривні тридцять дві копійки).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення до Київського апеляційного суду.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивні частини судового рішення, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне найменування сторін та інших учасників справи:
позивач: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , РНОКПП НОМЕР_3 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_2 ;
позивачка: ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , РНОКПП НОМЕР_4 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_2 ;
відповідач: комунальне підприємство «ТАРАЩАБЛАГОУСТРІЙ» код ЄДРПОУ 31824225, місцезнаходження: вул. Мудрого Ярослава, 35, м. Тараща, Білоцерківський район, Київська область;
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору: ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , РНОКПП НОМЕР_5 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_2 .
Повне рішення складено 04.10.2024
Головуючий:В. І. Зінкін
Суд | Таращанський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 24.09.2024 |
Оприлюднено | 09.10.2024 |
Номер документу | 122122619 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, пов’язаних із застосуванням Закону України «Про захист прав споживачів» |
Цивільне
Таращанський районний суд Київської області
Зінкін В. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні