КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про заміну сторони виконавчого провадження
02 жовтня 2024 року № 826/5959/17
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кочанової П.В., розглянувши заяву представника Акціонерного товариства «Фармак» про заміну боржника та поновлення строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання в адміністративній справі за позовом Публічного акціонерного товариства «Фармак» до Київської міської митниці ДФС про визнання протиправним та скасування рішення,-
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 25.07.2018 по справі №826/5959/17, адміністративний позов Публічного акціонерного товариства «Фармак»- задоволено повністю.
Визнано протиправним та скасовано рішення Київської міської митниці ДФС про коригування митної вартості товарів від 17 січня 2017 року №100250008/2017/000001/1.
Стягнуто на користь Публічного акціонерного товариства «Фармак» (код ЄДРПОУ 00481198) сплачений ним судовий збір у розмірі 1600, 00 грн. (одна тисяча шістсот гривень 00 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Київської міської митниці ДФС (код ЄДРПОУ 39422888).
Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 13 листопада 2018 року апеляційну скаргу Київської міської митниці ДФС залишено без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 липня 2018 року - без змін.
Постановою Верховного Суду від 20 березня 2024 року касаційну скаргу Київської міської митниці ДФС залишено без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 25.07.2018 та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 13.11.2018 залишено без змін.
Законом України від 13.12.2022 № 2825-IX "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" (далі - Закон № 2825-IX) Окружний адміністративний суд міста Києва ліквідовано, утворено Київський міський окружний адміністративний суд із місцезнаходженням у місті Києві.
Відповідно до пункту 2 Прикінцевих та перехідних Закону № 2825-IX, з дня набрання чинності цим Законом Окружний адміністративний суд міста Києва припиняє здійснення правосуддя; до початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду справи, підсудні окружному адміністративному суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом.
11 червня 2024 року Київським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист у справі №826/5959/17.
3 вересня 2024 року, представником Публічного акціонерного товариства «Фармак» подано до суду заяву про заміну боржника у виконавчому листі до відкриття провадження у справі та поновлення строку для пред`явлення до виконання виконавчого листа.
Обґрунтовуючи вказану заяву, представника позивача зазначив, що Київська митниця як відокремлений підрозділ Державної митної служби України (ідентифікаційний код 43997555) є правонаступником майна, прав та обов`язків Київської митниці Держмитслужби, а тому в силу вимог ст.379 КАС України відповідач у справі підлягає заміні.
Відповідно витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями, справа передана на розгляд судді Кочановій П.В.
Відповідно до частини першої статті 379 КАС України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Частиною 2 статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) визначено, що суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
У судове засідання, призначене на 2 жовтня 2024 року представники сторін не з`явились, про дату, час та місце судового розгляду повідомлені належним чином.
У зв`язку із неявкою у судове засідання всіх учасників справи, на підставі приписів ч. 4 ст. 229 КАС України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази, їх достатність і взаємний зв`язок у сукупності, вважає за необхідне зазначити наступне.
Кабінетом Міністрів України 18.12.2018 прийнято Постанову №1200 "Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України", відповідно до якої утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу.
Згідно із постановою, Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 858 від 02.10.2019 утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної митної служби за переліком згідно з додатком 1, зокрема утворено Київську митницю Держмитслужби шляхом реорганізації Житомирської митниці ДФС, Київської митниці ДФС, Київської міської митниці ДФС, Черкаської митниці ДФС.
Встановлено, що територіальні органи Державної фіскальної служби, які реорганізуються, продовжують здійснювати свої повноваження до передачі таких повноважень територіальним органам Державної митної служби.
Розпорядженням від 04.12.2019 № 1217-р "Питання Державної митної служби" погоджена пропозиція Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення з 8 грудня 2019 р. Державною митною службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 року № 227 "Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України" (Офіційний вісник України, 2019 р., № 26, ст. 900) функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної митної політики, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування законодавства з питань державної митної справи.
Відповідно до наказу Київської митниці Держмитслужби від 06.12.2019 № 7 розпочато діяльність структурних підрозділів Київської митниці Держмитслужби 08.12.2019.
У подальшому 30.09.2020 Кабінет Міністрів України прийняв постанову №895 "Деякі питання територіальних органів Державної митної служби", пунктом 1 якої передбачено спосіб реорганізації територіальних органів Державної митної служби, зокрема, Київської митниці Держмитслужби, шляхом приєднання до Державної митної служби (створення єдиної юридичної особи).
Відповідно до пункту 2 вказаної Постанови, територіальні органи Державної митної служби, що реорганізуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною митною службою територіальних органів згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень і функцій територіальних органів, що реорганізуються. Таке рішення приймається Державною митною службою після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи Державної митної служби, що будуть утворені згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структури, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30 відсотків вакансій.
Наказом Держмитслужби від 19.10.2020 №460 "Про утворення територіальних органів Державної митної служби України як відокремлених підрозділів" утворено Київську митницю як відокремлений підрозділ Державної митної служби України.
Згідно з наказом Державної митної служби України від 30.06.2021 №472 "Про початок здійснення митницями як відокремленими підрозділами Державної митної служби України покладених на них функцій і повноважень з реалізації державної митної політики, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування законодавства з питань митної справи" митницями як відокремленими підрозділами Державної митної служби України з 00 год. 00 хв. 01.07.2021 розпочато здійснення функцій і повноважень з реалізації державної митної політики, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування законодавства з питань митної справи.
Таким чином, Київська митниця, як відокремлений підрозділ Державної митної служби України розпочала свою діяльність з 01.07.2021. У свою чергу, Київська митниця Держмитслужби перебуває в стані припинення, що також підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
Згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань до реєстру внесено запис про реєстрацію Київської митниці, як відокремленого підрозділу Державної митної служби України (ідентифікаційний код 43997555).
Таким чином, судом встановлено, що Київська митниця, як відокремлений підрозділ Державної митної служби України є правонаступником Київської митниці Держмитслужби.
Згідно із ч. 5 ст. 15 Закону України «Про виконавче провадження», у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Таким чином, з урахуванням положень статті 379 КАС України, суд дійшов висновку про необхідність заміни сторони виконавчого провадження на її правонаступника - Київську митницю, як відокремлений підрозділ Державної митної служби України (03124, місто Київ, бульвар Вацлава Гавела, будинок 8а, код ЄДРПОУ 43997555).
При вирішенні питання щодо поновлення строку виконавчого документа до виконання суд виходить з такого.
Відповідно до частин 1, 6 статті 12 Закону України "Про виконавче провадження" виконавчі документи можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.
Стягувач, який пропустив строк пред`явлення виконавчого документа до виконання, має право звернутися із заявою про поновлення такого строку до суду, який розглядав справу як суд першої інстанції.
Частиною 1 статті 376 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що стягувачам, які пропустили строк для пред`явлення виконавчого листа до виконання з причин, визнаних судом поважними, пропущений строк може бути поновлено.
За правилами статті 14 Кодексу адміністративного судочинства України, судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.
Відповідно до статті 129-1 Конституції України держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.
Суд звертає увагу на те, що поважними причинами пропуску строку на звернення до суду можуть бути визнані лише такі обставини, які є об`єктивно непереборними, не залежать від волевиявлення особи та пов`язані з дійсними істотними перешкодами чи труднощами для своєчасного вчинення процесуальних дій, які повинні бути підтверджені належними доказами.
Зважаючи на той факт, що судове рішення набрало законної сили 13 листопада 2018 року, строк пред`явлення виконавчого документа до виконання до 15 листопада 2021 року, виконавчий лист видано 11 червня 2024 року, тобто після спливу строку на його пред`явлення до виконання, суд дійшов висновку, що причини пропуску строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання є поважними, у зв`язку з чим пропущений стягувачем строк для пред`явлення до виконання виконавчого листа №826/5959/17 підлягає поновленню у відповідності до вимог статті 376 Кодексу адміністративного судочинства України.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що заява Публічного акціонерного товариства «Фармак» про поновлення строків для пред`явлення виконавчого листа до виконання в адміністративній справі №826/5959/17 підлягає задоволенню.
Керуючись статтями 376, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
У Х В А Л И В:
Клопотання Акціонерного товариства «Фармак» про заміну боржника та поновлення строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання в адміністративній справі за позовом Публічного акціонерного товариства «Фармак» Київської міської митниці ДФС про визнання протиправним та скасування рішення - задовольнити.
Замінити сторону виконавчого провадження в адміністративній справі №826/5959/17, а саме боржника - Київську митницю Держмитслужби на її правонаступника - Київську митницю, як відокремлений підрозділ Державної митної служби України (03124, місто Київ, бульвар Вацлава Гавела, будинок 8а, код ЄДРПОУ 43997555).
Поновити Акціонерному товариству «Фармак» строк для пред`явлення виконавчого документу від 11 червня 2024 року у справі №826/5959/17 до виконання на три роки з дня набрання даною ухвалою законної сили.
Ухвалу направити заявнику та іншим особам, які беруть участь у справі.
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом.
Ухвала суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення ухвали у повному обсязі.
Ухвала у повному обсязі виготовлена та підписана 2 жовтня 2024 року.
Суддя Кочанова П.В.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.10.2024 |
Оприлюднено | 09.10.2024 |
Номер документу | 122128917 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Заява про заміну сторони виконавчого провадження |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Кочанова П.В.
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Федотов Ігор В'ячеславович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Федотов Ігор В'ячеславович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Федотов Ігор В'ячеславович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні