ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua
веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"30" вересня 2024 р.м. Одеса Справа № 916/2078/24Господарський суд Одеської області у складі судді Невінгловська Ю.М.
при секретарі судового засідання: Курко Ю.О.
за участю представників:
від позивача: Гуменюк І.Н.;
від відповідача: Запорожець К.С.;
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом: Акціонерного товариства "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" (03150, м. Київ, вул. Єжи Гедройця, 5, код ЄДРПОУ 40075815) в особі регіональної філії "Львівська залізниця" акціонерного товариства "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" (79007, м. Львів, вул. Гоголя, 1, код ЄДРПОУ 40081195);
до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКСІМТРАСТ" (65049, Одеська обл., м. Одеса, Фонтанська дорога, буд. 6, корп. 1; код ЄДРПОУ 42555674);
про стягнення 17 472,62 грн.
1. Суть спору.
10.05.2024 до Господарського суду Одеської області надійшла позовна заява (вх.№2129/24) АТ "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" до відповідача - ТОВ "ЕКСІМТРАСТ", в якій позивач просить суд стягнути з відповідача заборгованість у розмірі 17472,62 грн та судові витрати.
Позовні вимоги обґрунтовані порушенням відповідачем умов Договору №Л/В-23280п/НЮ про надання послуг з технічного обслуговування вантажних вагонів з відчепленням від 20.03.2023, в частині оплати отриманих послуг.
2. Заяви, клопотання, інші процесуальні дії у справі.
Розглянувши матеріали вказаної позовної заяви, судом було встановлено, що вказана позовна заява подана без додержання вимог, викладених у ст. 164 Господарського процесуального кодексу України, в зв`язку з чим, ухвалою суду від 14.05.2024, відповідну позовну заяву було залишено без руху та встановлено позивачу строк для усунення вказаних недоліків.
20.05.2024 позивачем було подано до суду заяву про усунення недоліків (вх. №20225/24), згідно якої позивачем усунуто встановлені судом недоліки.
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 27.05.2024 було відкрито провадження у справі №916/2078/24 за правилами спрощеного позовного провадження, судове засідання призначено на 15.07.2024.
10.06.2024 до суду від ТОВ "ЕКСІМТРАСТ" надійшов відзив на позовну заяву (вх. № 22704/24).
28.06.2024 до суду від АТ "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" надійшли заява про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції (вх. № 25174/24) та відповідь на відзив (вх. № 25194/24).
12.07.2024 від ТОВ "ЕКСІМТРАСТ" до суду надійшли заперечення (вх. № 26746/24).
У судовому засіданні 15.07.2024 судом було оголошено протокольну ухвалу про перерву у розгляді справи по суті до 05.08.2024.
23.07.2024 до суду від АТ "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" надійшло клопотання про долучення документів (вх. № 27908/24).
29.07.2024 від ТОВ "ЕКСІМТРАСТ" до суду надійшли додаткові пояснення у справі (вх. № 28573/24).
У судовому засіданні 05.08.2024 судом було оголошено протокольну ухвалу про перерву у розгляді справи по суті до 14.08.2024.
06.08.2024 від ТОВ "ЕКСІМТРАСТ" до суду надійшли додаткові пояснення у справі (вх. № 29492/24).
У судовому засіданні 14.08.2024 судом було оголошено протокольну ухвалу про перерву у розгляді справи по суті до 16.09.2024.
10.09.2024 від ТОВ "ЕКСІМТРАСТ" до суду надійшли додаткові пояснення у справі (вх. № 32891/24).
13.09.2024 до суду від АТ "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" надійшли додаткові пояснення (вх. № 33519/24).
16.09.2024 від ТОВ "ЕКСІМТРАСТ" до суду надійшли додаткові пояснення у справі (вх. № 33773/24).
У судовому засіданні 16.09.2024 судом було оголошено протокольну ухвалу про перерву у розгляді справи по суті до 30.09.2024.
У судовому засіданні 30.09.2024, за участю представників сторін, судом було оголошено вступну та резолютивну частини рішення та відкладено складення повного рішення на строк, визначений ч.6 ст. 233 Господарським процесуальним кодексом України.
3. Аргументи учасників справи.
3.1. Доводи АТ "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" в особі регіональної філії "Львівська залізниця" АТ "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ".
Позивач зазначає, що між акціонерним товариством "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" (надалі позивач, Виконавець, Залізниця) та Товариством з обмеженою відповідальністю "ЕКСІМТРАСТ" (надалі - відповідач, Замовник) укладений договір №Л/В-23280п/НЮ від 20.03.2023 (надалі - Договір), за умовами якого Виконавець зобов`язується протягом дії цього Договору за дорученням Замовника надавати послуги з технічного обслуговування з відчепленням у процесі експлуатації вантажних вагонів в обсязі ТОв-1 і ТОв-2 (надалі по тексту - ТОв), що є власністю Замовника, знаходяться в його користуванні на законних підставах (оренда, лізинг, оперування відповідно до інформаційної довідки «Картотечні дані СОСВАГ УЗ - 2610У», тощо), несправність яких виявлена в районі обслуговування Виконавця, а Замовник зобов`язується сплатити рахунки за надані послуги.
Згідно тверджень позивача, в межах даного Договору Залізницею відповідачу виставлено наступні рахунки:
1) Виробничим підрозділом «Експлуатаційне вагонне депо Ковель» (ВЧДЕ-8)№373 від 12.05.2023 (на підставі документів станції Ковель), №531 від 19.06.2023 (на підставі документів станції Ізов);
2) Виробничим підрозділом «Ремонтне вагонне депо Здолбунів» (ВЧДР-7)№957 від 23.06.2023, №1073 від 16.08.2023, №1122 від 14.09.2023, №1444 від 21.09.2023, №1161 від 29.09.2023, №1175 від 31.10.2023 (на підставі документів станції Здолбунів).
Позивач зауважує, що оплату рахунків відповідач здійснював у повному обсязі, окрім виставлених рахунків передбачених п. 3.4. Договору.
Щодо виставлених рахунків та нарахованих сум, позивач зазначає наступне:
1) 12.05.2023 відповідачу виставлено рахунок №373, який включав, у тому числі збір за маневрову роботу та плату за користування вагонами. Однак відповідач відмовився оплачувати рахунок в даній частині, а саме суму 3618,96 грн з ПДВ. Дану суму нараховано на підставі актів загальної форми про початок та кінець затримки вагонів №№3652, 3655, 3659, 3660. Дані акти загальної форми стали основою для складення відомості плати за користування вагонами №№05040237, 05040241 на загальну суму 8,40 грн без ПДВ та відомостей плати за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу №05040236, 05040240 на загальну суму 3007,40 грн без ПДВ. Всього з ПДВ 3618,96 грн;
2) 19.06.2023 відповідачу виставлено рахунок №531, який включав у тому числі збір за маневрову роботу та плату за користування вагонами (пункти 7, 8, 9). Однак відповідач відмовився оплачувати рахунок в даній частині, а саме суму 3027,07 грн з ПДВ. Дану суму нараховано на підставі актів загальної форми про початок та кінець затримки вагонів №№2608, 2609, 3148, 3155. Дані акти загальної форми стали основою для складення відомості плати за користування вагонами №№61237939, 14050857, 08060990 на загальну суму 16,40 грн без ПДВ та відомостей плати за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу №12061021, 14050856 на загальну суму 2506,16 грн без ПДВ. Всього з ПДВ 3027,07 грн;
3) 23.06.2023 відповідачу виставлено рахунок №957, який включав у тому числі збір за маневрову роботу. Однак відповідач відмовився оплачувати рахунок в даній частині, а саме суму 1804,44 грн з ПДВ. Дану суму нараховано на підставі акту загальної форми про початок та кінець затримки вагонів №1721. Даний акт загальної форми став основою для складення відомості плати за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу №12060458 на загальну суму 1503,70 грн без ПДВ. Всього з ПДВ 1804,44 грн;
4) 16.08.2023 відповідачу виставлено рахунки 1072 та 1073. За маневрову роботу, яка зазначена в рахунку №1073 відповідач відмовився здійснювати оплату в загальній сумі 1804,44 грн з ПДВ. Дану суму нараховано на підставі акту загальної форми про початок та кінець затримки вагону №2193. Даний акт загальної форми став основою для складення відомості плати за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу №25070582 на загальну суму 1503,70 грн без ПДВ. Всього з ПДВ 1804,44 грн;
5) 14.09.2023 відповідачу виставлено рахунки 1119 та 1120. За маневрову роботу, яка зазначена в рахунку №1120 відповідач відмовився здійснювати оплату в загальній сумі 1804,44 грн з ПДВ. Дану суму нараховано на підставі акту загальної форми про початок та кінець затримки вагону №2519. Даний акт загальної форми став основою для складення відомості плати за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу №21080672 на загальну суму 1503,70 грн без ПДВ. Всього з ПДВ 1804,44 грн;
6) 21.09.2023 відповідачу виставлено рахунки 1143 та 1144. За маневрову роботу, яка зазначена в рахунку №1144 відповідач відмовився здійснювати оплату в загальній сумі 1804,44 грн з ПДВ. Дану суму нараховано на підставі акту загальної форми про початок та кінець затримки вагону №2795. Даний акт загальної форми став основою для складення відомості плати за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу №12090732 на загальну суму 1503,70 грн без ПДВ. Всього з ПДВ 1804,44 грн;
7) 29.09.2023 відповідачу виставлено рахунки 1159 та 1161. За маневрову роботу, яка зазначена в рахунку №1161 відповідач відмовився здійснювати оплату в загальній сумі 1804,44 грн з ПДВ. Дану суму нараховано на підставі акту загальної форми про початок та кінець затримки вагону №2981. Даний акт загальної форми став основою для складення відомості плати за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу №26090768 на загальну суму 1503,70 грн без ПДВ. Всього з ПДВ 1804,44 грн;
8) 29.09.2023 відповідачу виставлено рахунки 1174 та 1175. За маневрову роботу, яка зазначена в рахунку №1175 відповідач відмовився здійснювати оплату в загальній сумі 1804,44 грн з ПДВ. Дану суму нараховано на підставі акту загальної форми про початок та кінець затримки вагону №2963. Даний акт загальної форми став основою для складення відомості плати за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу №25090767 на загальну суму 1503,70 грн без ПДВ. Всього з ПДВ 1804,44 грн.
Позивач повідомляє, що положеннями Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов`язані з ними послуги (Тарифне керівництво №1), затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 26.03.2009 № 317 та зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 15.04.2009 за № 340/16356, встановлений розмір збору за маневрову роботу. Таким чином, вказаний збір є регульованим тарифом і не потребує додаткового погодження сторонами.
Позивач звертає увагу, що згідно п. 1.8.Тарифного керівництва №1, за маневрову роботу, що виконується локомотивом залізниці не одночасно з подачею або забиранням вагонів на вимогу власника під`їзної колії, вантажовласника або порту, яка оформлена пам`яткою про подавання/забирання вагонів (форми ГУ-45), із зазначенням у ній часу, протягом якого виконувалась маневрова робота, нараховується збір у розмірі 292,6 грн за кожні півгодини роботи локомотива, рахуючи неповні півгодини за повні. До такої роботи належать: інша маневрова робота з вагонами на станціях, під`їзних коліях та інших місцях незагального користування.
У відповіді на відзив позивач зазначає, що підставою для відчеплення та направлення вантажних вагонів в ПР (поточний ремонт з відчепленням вантажних вагонів) є несправності, виявлені оглядачем вагонів згідно з Технічними вимогам до вузлів і деталей вагонів в експлуатації, Інструкції з технічного обслуговування вагонів в експлуатації, затвердженої на п`ятдесятому засіданні Ради по залізничному транспорту держав-учасників Співдружності (протокол від 21-22 травня 2009 року №50) з оформленням повідомлення форми ВУ-23М та інструкції ЦВ-0043 затвердженої наказом №417Ц Укрзалізниці від 25.09.2008 року.
На виконання вимог даних нормативних актів між Залізницею та Відповідачем укладено договір. Отже, підписавши Договір №Л/В-23280п/НЮ між сторонами виникли взаємні зобов`язання.
Позивач наголошує, що Виробничим підрозділом «Експлуатаційне вагонне депо Ковель» та Виробничим підрозділом «Ремонтне вагонне депо Здолбунів» виставлено рахунки на підставі документів наданих станціями Ізов, Ковель, Здолбунів. Облік часу користування вагонами, здійснення маневрової роботи здійснюється за Відомостями форми ГУ-46, які складаються на підставі Актів загальної форми ГУ-23. Інших документів на підтвердження здійснення даних операцій ні договором, ні законодавством не передбачено.
Крім того у відповіді на відзив позивач зауважує, що п. 1.9. тарифного керівництва передбачає наступний зміст: «Не стягується плата за маневрову роботу, яка виконується в процесі подачі й забирання вагонів на під`їзних, портових (пристанських) коліях, а саме: розставляння вагонів, що подаються, на вантажні фронти та забирання їх після закінчення вантажних операцій; підбирання вагонів на станційних коліях перед подаванням на під`їзні, пристанські (портові) колії, а також після здавання з під`їзної колії.» Тобто даний пункт, на думку позивача, містить інший зміст, ніж той що наводить відповідач у відзиві.
Позивач звертає увагу, що пунктом 1.2. Розділу IV Збірника тарифів передбачено, що плата за тарифними схемами визначається залежно від відстані перевезення, а, відтак, є провізною платою, що справляється перевізником за доставку вантажу залізницею до станції призначення.
Позивач стверджує, що Статутом залізниць та Збірником тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом визначено різновиди платежів, що сплачуються відправником вантажу на користь залізниці за перевезення вантажу до станції призначення, а саме тариф на перевезення вантажу як "провізна плата" за перевезення вантажу у вагонах перевізника, власному чи орендованих вагонах або перевезення вагонів у порожньому стані, що не включає вартості робіт і послуг залізниці, пов`язаних з перевезенням вантажу (суми зборів), а також "інші платежі", які включають збори за виконання робіт та надання послуг залізницею, пов`язаних з перевезенням вантажів (плата за користування вагонами перевізника, плата за проїзд провідників, плата за охорону та супроводження), та додаткові витрати під час перевезення вантажу, не передбачені тарифами та зумовлені причинами, що не залежать від залізниці як перевізника (висновок Касаційного господарського суду викладений у постанові від 05.11.2020 № 910/13491/19).
Позивач повідомляє, що розрахунок тарифів здійснюється відповідно до запланованих на рік (на підставі фактичних) обсягів перевезення вантажів, економічно обґрунтованих планованих витрат, визначених на підставі державних та галузевих нормативів витрат ресурсів, ставок податків і зборів (обов`язкових платежів) у плановому періоді. До розрахунку тарифів включається плановий прибуток, розмір якого є достатнім для забезпечення перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України (далі - перевезення вантажів) та виконання інвестиційних програм у період регулювання (п. 5).
Отже, на думку позивача, надання послуги технічного обслуговування з відчепленням, маневрова робота та інші витрати при наданні такого обслуговування не є плановими та постійними витратами під час надання послуги перевезення, тому не передбачаються в тарифі. Відповідач укладаючи договір свідомо взяв на себе зобов`язання щодо оплати послуг пов`язані з його виконанням. Своєю чергою, позивач при нарахуванні платежів діяв виключно у відповідності та на підставі вищезгаданих договору, норм та правил.
3.2. Доводи ТОВ "ЕКСІМТРАСТ".
Відповідач не погоджується із позовними вимогами та зазначає, що ТОВ "ЕКСІМТРАСТ" має у приватної власності рухомий склад та приймає участь у перевізному процесі, як власник вагонів. Дані про власні вантажні вагони ТОВ "ЕКСІМТРАСТ" відповідно до Правил реєстрації та експлуатації власних вантажних вагонів затверджених наказом Міністерства інфраструктури України від 29.01.2015 №17, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.02.2015 за № 168/26613 (далі- Правила експлуатації власних вантажних вагонів), внесені до Автоматичного банку даних парку вантажних вагонів (АБД ПВ).
Відповідач повідомляє, що для здійснення господарської діяльності ТОВ "ЕКСІМТРАСТ", передало власні вагони в оренду на підставі Договору оренди № 2802/23-ОР від 28.02.2023 року з ТОВ «Центр транспортного обслуговування» (скорочена назва - ТОВ «ЦТО»), з наданням письмового погодження, щодо укладання договорів суборенди. Так, ТОВ «ЦТО» уклало договір суборенди № 2805-23 від 28.02.2023 року з ТОВ «Міжнародний транспортний оператор» (скорочена назва - ТОВ «МТО»), з внесенням в базу даних «Вантажні вагони компаній-операторів» інформацію, щодо передачі вагонів в операторське управління ТОВ «МТО». Згідно умовам вищезазначених договорів, поточні ремонти власного рухомого складу з відчепленням або без відчеплення його від поїзда проводиться за власний рахунок ТОВ "ЕКСІМТРАСТ".
Відповідач підтверджує, що 20.03.2023 року між ТОВ "ЕКСІМТРАСТ" («Замовник») та регіональної філією «Львівська залізниця» АТ «Укрзалізниця» (структурний підрозділ «Служба вагонного господарства») («Виконавець») укладено договір про надання послуг з технічного обслуговування вантажних вагонів з відчепленням № Л/В-23280п/НЮ(Договір), який пролонговано до 31.12.2024 року згідно пункту 7.2 Договору.
На думку відповідача, якщо вагони прийняти до перевезення працівниками АТ «Укрзалізниця», то залізниця підтверджує факт того, що вагони знаходяться у технічно-справному стані та працівники пунктів технічного обслуговування несуть відповідальність за безпечне прямування вагонів без відчеплення. Тобто, у разі виникнення ситуацій, наслідками яких стало розобладнання вагонів або необхідність у проведенні технічного обслуговуванні вантажних вагонів на шляху прямування, підтверджує факт того, що АТ «Укрзалізниця» не виконало свої зобов`язання щодо схоронності (збереження) майна (вагонів) після їх прийняття під перевезення залізничним транспортом.
Відповідач зазначає, що спірні питання виникли щодо перевезень по:
-вагонах № 61237939, 61335378 залізнична накладна № 47268800 від 09.06.2023 року,
-вагону № 60638574 залізнична накладна № 21463 від 14.05.2023 року,
-вагону № 60638574 залізнична накладна № 46265799 від 14.04.2023 року,
-вагону № 61120184 залізнична накладна № 46063368 від 02.04.2023 року,
-вагону № 60635869 залізнична накладна № 47295639 від 10.06.2023 року,
-вагону № 61205035 залізнична накладна № 45102902 від 22.07.2023 року,
-вагону № 61121927 залізнична накладна № 32762 від 18.08.2023 року,
-вагону № 61508149 залізнична накладна № 34384 від 08.09.2023 року,
-вагону № 61123063 залізнична накладна № 46309571 від 23.09.2023 року,
-вагону № 61495149 залізнична накладна № 46283941 від 21.03.2023 року,
-вагону № 61121224 залізнична накладна № 460633368 від 02.04.2023 року.
ТОВ "ЕКСІМТРАСТ" стверджує, що в даних випадках ні є учасником перевезення, а лише надає в оренду власний рухомий склад.
Відповідач зазначає, що на шляху прямування, в межах гарантійної ділянки Кривий Ріг-Ізов, під час огляду вагонів №№ 61123014, 60925922, 61121224, 61120184, 60635869, 61205035, 61121927, 61508149, 61123063, 61495149, працівниками (оглядачами вагонів) регіональній філії «Львівська залізниця» АТ «Укрзалізниця», були виявлені технічні несправності, про що складено Повідомлення про ремонт або технічне обслуговування вагону (форма ВУ-23М) - документ, що засвідчує технічно несправний стан вагона, і є підставою для перерахування вагонів із робочого парку до неробочого до числа несправних.
Для виконання технічного обслуговування вищевказаних вантажних вагонів з відчепленням від складу потяга (далі - ТОв-2), вагони було подано на ремонтні колії ВЧДЕ-8 та ВЧДР-7 регіональної філії «Львівська залізниця».
Після виконання технічного обслуговування на вищевказаних вагонів були оформлені Повідомлення форми ВУ-36М - документ, що засвідчує виконання ремонту вагона у повній відповідності до чинної нормативної документації, настанов з ремонту та підтверджує придатність вагона для подальшої експлуатації. На підставі повідомлення відремонтовані вагони знімаються з обліку несправних та перераховуються у робочий парк.
Тобто, як зазначає відповідач, на протязі 2023 року вагонам власності ТОВ "ЕКСІМТРАСТ" було проведення технічне обслуговування з відчепленням виробничими підрозділами регіональної філії «Львівська залізниця» АТ «Укрзалізниця» за Договором № Л/В-23280п/Ню:
- ВП «Експлуатаційне вагонне депо Ковель» (надалі - ВЧДЕ-8) виконало технічне обслуговування з відчепленням вагонам №№ 61123014, 60925922, 61121224, 61120184;
- ВП «Ремонтне вагонне депо Здолбунів» (надалі - ВЧДР-7) виконало технічне обслуговування з відчепленням вагонам №№ 60635869, 61205035, 61121927, 61508149, 61123063, 61495149.
Після виконання технічного обслуговування з відчепленням ТОВ "ЕКСІМТРАСТ" отримало відповідний пакет документів.
АНП № 373 (023) від 12.05.2023 року (вагони № 61120184, 61121224, 61123014, 60925922), рахунок № 373 (023) від 12.05.2023 року, Повідомлення (ф. ВУ-23М) №№ 3073, 2765, 3076, 2766 від 05.04.2023, від Повідомлення (ф. ВУ-36М) № 22 від 07.04.2023, Пам`ятка про подавання вагонів (ф. ГУ-45) № 231, 233 від 05.04.2023, Пам`ятками про забирання вагонів (форма ГУ-45) № 223 від 08.04.2023 року, відомість плати за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу за року № 06040246 за 05.04.2023 року та відомість плати за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу 09040268 за 08.04.202 року, дефектні відомості (ф. ВУ-22) на вагони 61120184, 61121224, 61123014, 60925922.
Разом з цим, на думку відповідача, надано безпідставно складені Акти загальної форми на затримку вагонів на шляху прямування (ф. ГУ-23) №№ 3652, 3655, 3659, 3660 від 05.04.2023 року, що стали підставою для складання відомості плати за користування вагонами №№ 05040237, 05040241 та відомість плати за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу №№05040236, 05040240.
АНП № 531(023) від 19.06.2023 року (вагони № 61237939, 61335378, 60638574, 56532617), рахунок № 531 (023) від 19.06.2023 року, Повідомлення (ф. ВУ-23М) №№ 4458, 4462 від 12.06.2023 року, №№ 3464 від 22.04.2023, 4274 від 14.04.2023, від Повідомлення (ф. ВУ-36М) № 76 від 06.06.2023, № 96 від 13.065,2023 року Пам`ятка про подавання вагонів (ф. ГУ-45) № 379 від 12.06.2023, № 257 від 18.04.2023, № 321 від 14.05.2023 року, Пам`ятками про забирання вагонів (форма ГУ-45) № 394 від 13.06.2023 року, № 371 від 06.06.2023, № 386 від 10.06.2023 року, відомості плати за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу за року № 13061028 за 13.06.2023 року, № 19040674 за 19.04.2023 року, № 06060986 за 06.06.2023 року, № 14050858 за 14.05.2023 року№ 10061002 за 10.06.2023 року, дефектні відомості (ф. ВУ-22) на вагони 61237939, 61335378, 60638574, 56532617.
Разом з цим, на думку відповідача, надано безпідставно складені Акти загальної форми на затримку вагонів на шляху прямування (ф. ГУ-23) №№ 2608,2609,3148,3155, що стали підставою для складання відомостей плати за користування вагонами №№ 12061020, 14050857,08060990 та відомість плати за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу №№ 12061021, 14050856.
У Актах (ф. ГУ-23) №№ 3652, 3655, 3659, 3660 від 05.04.2023 року, обставинами, що викликали складання вищевказаних актів визначено - «переведення в неробочий парк та розтриманний згідно договору ВЧДЕ-8. Маневрова робота 30 хв.»
У Актах (ф. ГУ-23) №№ 2608, 2609, 3148, 3155 обставинами, що викликали складання вищевказаних актів визначено - технічні несправності.
АНП № 373 від 12.05.2023 року підписано із запереченням та прийнято у сумі 15193,87 грн. з письмовим поясненням № 16/07-23 від 12.07.2023 року. Рахунок № 373 від 12.05.2023 сплачено в повному обсязі за технічне обслуговування вагонів №№ 61120184, 61121224, 61123014, 60925922 та подавання забирання вагонів 61120184, 61121224, 61123014, 60925922.
АНП № 531 від 19.06.2023 року підписано із запереченням та прийнято у сумі 15416,69 грн. з письмовим поясненням № 16/07-23 від 12.07.2023 року. Рахунок № 531 від 19.06.2023 сплачено в повному обсязі за технічне обслуговування вагонів №№61237939, 61335378, 60638574, 56532617 та подавання забирання вагонів 61237939, 61335378, 60638574, 56532617.
АНП № 957 (022) від 23.06.2023 підписано із запереченням та прийнято у сумі 3506,08 грн. з письмовим пояснення № 29/07-23 від 19.07.2023 року.
Рахунок № 957 від 23.06.2023 року, сплачено в повному обсязі за технічне обслуговування вагонів та подавання забирання вагонів № 60635869.
Разом з цим надано Акт загальної форми (ф. ГУ-23) на затримку вагону № 1721 від 12.06.2023 року, обставинами, що викликали складання Акту № 1721 визначено - 9 ВУ-23, Ремонт згідно гарантійного листа. Даний безпідставно складений Акт став підставою для складання відомості плати за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу № 12060458.
АНП № 1073 (022) та № 1072 від 16.08.2023, рахунок № 1072 від 16.08.2023 року, щодо відшкодовування технічного обслуговування вагонів та подавання забирання вагону № 61205035 сплачено в повному обсязі.
Разом з цим надано Акт загальної форми (ф. ГУ-23) на затримку вагону № 2193 від 24.06.2023 року, обставинами, що викликали складання Акту № 2193 визначено - ВУ-23, Ремонт згідно гарантійного листа. Даний безпідставно складений Акт став підставою для складання відомості плати за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу № 25070582. У прийняті АНП № 1073 від 16.08.2023 року, щодо відшкодування маневрової роботи при відчеплені вагона № 61205035 від складу поїзда - відмовлено, з наданням письмового пояснення № 33/08-23 від 23.08.2023.
АНП № 1119 (022), № 1120 (022) від 14.09.2023, рахунок № 1119 від 14.09.2023 року, щодо відшкодовування технічного обслуговування вагонів та подавання забирання вагону № 61121927 сплачено в повному обсязі.
Разом з цим надано Акт загальної форми (ф. ГУ-23) на затримку вагону № 2519 від 21.08.2023 року, обставинами, що викликали складання Акту № 2519 визначено - ВУ-23, Ремонт згідно гарантійного листа. Даний безпідставно складений Акт став підставою для складання відомості плати за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу № 21080672. У прийняті АНП № 1120 від 14.09.2023 року, щодо відшкодування маневрової роботи при відчеплені вагона № 61121927 від складу поїзда - відмовлено, з наданням письмового пояснення № 29/09-23 від 19.09.2023.
АНП № 1143 (022), № 1144 (022) від 21.09.2023, рахунок № 1143 від 21.09.2023 року, щодо відшкодовування технічного обслуговування вагонів та подавання забирання вагону № 61508149 сплачено в повному обсязі.
Разом з цим надано Акт загальної форми (ф. ГУ-23) на затримку вагону № 2795 від 12.09.2023 року, обставинами, що викликали складання Акту № 2795 визначено - ВУ-23, Ремонт згідно гарантійного листа. Даний безпідставно складений Акт став підставою для складання відомості плати за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу № 12090732. У прийняті АНП № 1144 від 21.09.2023 року, щодо відшкодування маневрової роботи при відчеплені вагона № 61508149 від складу поїзда - відмовлено, з наданням письмового пояснення № 31/09-23 від 21.09.2023.
АНП № 1159 (022), № 1161 (022) від 29.09.2023, рахунок № 1159 від 29.09.2023 року, щодо відшкодовування технічного обслуговування вагонів та подавання забирання вагону № 61123063 сплачено в повному обсязі.
Разом з цим надано Акт загальної форми (ф. ГУ-23) на затримку вагону № 2981 від 25.09.2023 року, обставинами, що викликали складання Акту № 2981 визначено - ВУ-23, Ремонт згідно гарантійного листа. Даний безпідставно складений Акт став підставою для складання відомості плати за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу № 26090768. У прийняті АНП № 1161 від 29.09.2023 року, щодо відшкодування маневрової роботи при відчеплені вагона № 61123063 від складу поїзда - відмовлено, з наданням письмового пояснення № 01/10-23 від 03.10.2023.
АНП № 1174 (022), № 1175 (022) від 31.10.2023, рахунок № 1174 від 31.10.2023 року, щодо відшкодовування технічного обслуговування вагонів та подавання забирання вагону № 61495149 сплачено в повному обсязі.
Разом з цим надано Акт загальної форми (ф. ГУ-23) на затримку вагону № 2963 від 24.09.2023 року, обставинами, що викликали складання Акту № 2963 визначено - ВУ-23, Ремонт згідно гарантійного листа. Даний безпідставно складений Акт став підставою для складання відомості плати за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу № 25090767. У прийняті АНП № 1175 від 31.10.2023 року, щодо відшкодування маневрової роботи при відчеплені вагона № 61495149 від складу поїзда - відмовлено, з наданням письмового пояснення № 07/11-23 від 06.11.2023.
В Актах загальної форми (ф. ГУ-23) №№ 1721, 2193, 2519, 2795, 2981, 2963 обставинами, що викликали складання вищевказаних актів визначено - «затримка вагонів на шляху слідування. Вагон затримано згідно ВУ-23, ремонт згідно гарантійного листа».
Так, відповідач наголошує, що по всім випадкам технічного обслуговування з відчепленням АНП прийняті та оплачені в обсязі проведеного обслуговування (ремонту) відповідно до Договору Л/В-23280п/Ню. А всі інші акти або акти, в склад яких включено маневрову робота, яка не пов`язана з виконанням технічного обслуговування вагонів та не пов`язана з Договором Л/В-23280п/Ню у прийняті відмовлено з наданням письмових пояснень.
На думку відповідача, позивачем не доведено, у жодному випадку, належними та допустимими доказами того, що затримка вагонів сталася з вини відповідача та з причин, які не залежали від позивача, а тому відсутні передбачені пунктом 3.3, 3.4. Договору, пункту 8 Правил зберігання вантажів для стягнення з відповідача витрат за користування вагонами під час їх затримання, збору за зберігання вантажу витрат на маневрені роботи, додаткові збори та інших платежів.
Відповідач зазначає, що наявність укладеного Договору № Л/В/-2328Оп/НЮ від 20.03.2023 року надає право Виконавцю діяти своєчасно без очікування гарантійного листа з мокрими підписами та печатками від Замовника, згідно погодженим умовам Договору. Тобто, несвоєчасна подача вагонів в ремонт, яка затримує виконання вагонам ТОв-2 на невизначений термін, та в свою чергу збільшує кількість несправних вагонів, що одночасно знаходяться на станції, що в свою чергу негативно впливає на маневрову роботу, відбувається лише з вини станції та ні як не стосується та не залежить від Замовника.
У запереченнях відповідач звертає увагу, що позивачем не доведено, належними та допустимими доказами того, що затримка вагонів сталася з вини відповідача та з причин, які не залежали від позивача, а тому відсутні передбачені пунктом 3.3, 3.4. Договору, пункту 8 Правил зберігання вантажів для стягнення з Відповідача витрат за користування вагонами під час їх затримання, збору за зберігання вантажу витрат на маневрені роботи, додаткові збори та інших платежів.
Відповідач наголошує, що за переміщення вагонів зі станції виявлення технічної несправності на під`їзні колії вагонного депо сплачується збір за подачу та забирання вагонів, який в повному обсязі сплачено ТОВ "ЕКСІМТРАСТ" в повному обсязі.
Так, збір за маневрова роботу, що нараховано по вищезазначеним Актами є подвійним нарахуванням, за оплачену послугу подавання/забирання вагонів. Крім цього, вона виконувалась одночасно з подачею/забиранням вагонів на/з під`їзну колію та полягає в підбиранні та розставлені вагонів по фронтам (коліям) ремонту та не відноситься до маневрової роботи, яка пов`язана з технологічним процесом ремонту вагонів. Вина ТОВ "ЕКСІМТРАСТ" у затримки вагонів відсутня.
Крім цього, відповідач стверджує, що ТОВ "ЕКСІМТРАСТ" не є учасником перевезення, згідно залізничних накладних №№ 47268800, 2146, 46265799 46063368, 47295639 , 45102902, 32762, 34384 , 46309571, 46283941, 460633368, а лише надає в оренду власний рухомий склад. Тобто, підстави для віднесення матеріальної відповідальності, згідно Актів затримки (ф.-ГУ-23) на ТОВ "ЕКСІМТРАСТ" відсутні.
4. Обставини справи, встановлені судом:
20.03.2023 між Акціонерним товариством "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" в особі регіональної філії "Львівська залізниця" АТ "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" (Виконавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "ЕКСІМТРАСТ" (Замовник) було укладено Договір №Л/В-23280п/НЮ про надання послуг з технічного обслуговування вантажних вагонів з відчепленням (Договір), за умовами п. 1.1. якого, Виконавець зобов`язується протягом дії цього Договору за дорученням Замовника надавати послуги з технічного обслуговування з відчепленням у процесі експлуатації вантажних вагонів в обсязі ТОв-1 і ТОв-2 (надалі по тексту - ТОв), що є власністю Замовника, знаходяться в його користуванні на законних підставах, (оренда, лізинг, оперування відповідно до інформаційної довідки «Картотечні дані СОСВАГ УЗ - 2610У», тощо), несправність яких виявлена в районі обслуговування Виконавця, а Замовник зобов`язується сплатити рахунки за надані послуги.
Відповідно до п. 1.2. Договору, необхідність проведення вантажному вагону ТОв визначають оглядачі вагонів з боку Виконавця, відповідно до «Правил технічної експлуатації залізниць України», затверджених наказом Міністерства транспорту України від 20.12.1996 №411 та "Інструкції з технічного обслуговування вагонів в експлуатації", яка затверджена наказом Укрзалізниці від 25.09.2008 за №417-Ц (ЦВ-0043), з метою забезпечення безпеки руху та збереження вантажів, що перевозяться.
Згідно п. 1.3. Договору, усунення Виконавцем несправностей, що виникли під час експлуатації вантажних вагонів Замовника, виконується згідно з вимогами таких нормативних документів: СТП 04-021:2020 "Вагони вантажні залізниць колії 1520 мм. Правила технічного обслуговування з відчепленням" що затверджено та введено в дію протокольним рішенням Правління АТ «Укрзалізниця» від 01.10.2020 №LI-45/83; СТП 04-102:2021 «Вагони вантажні. Технічне обслуговування, правила з підготовки вантажних вагонів до перевезень», що затверджено та введено в дію протокольним рішенням Правління АТ «Укрзалізниця» від 20.05.2021 № Ц-56/56 та "Правил експлуатації власних вантажних вагонів", що затверджені наказом Міністерства інфраструктури України 29.01.2015 №17.
У п. 1.4. Договору сторони погодили, що послуги за цим Договором надаються Замовнику на усіх станціях розташування пунктів технічного обслуговування вагонів з відчепленням (далі по тексту - ПТОв) Виконавця в межах регіональної філії "Львівська залізниця" АТ "Укрзалізниця" на умовах 100% передоплати. При виявленні Виконавцем в експлуатації вагону Замовника з несправностями, які неможливо усунути на станції виявлення, Виконавець визначає пункт ремонту в межах регіональної філії "Львівська залізниця", який виконає ремонт і за згодою Замовника та оформленням ним перевізного документу, направляє вагон у ремонт. Така передислокація проводиться за рахунок Замовника.
Згідно п. 2.1. Договору, виконання ТОв з відчепленням підтверджується шляхом оформлення повідомлення форми ВУ-23М (з подальшою передачею до ПОЦ УЗ повідомлення 1353 з кодом робіт 4 (або 3) в полі 5 - вид ремонту або обслуговування), оформлення повідомлення ВУ-36М (з подальшою передачею до ПОЦ УЗ повідомлення 1354) та оформлення Листка обліку комплектації вантажного вагону ВУ-35Р-М (з подальшою передачею до ГОЦ УЗ повідомлення 4634). Послуги надаються на підставі складеної дефектної відомості ВУ-22.
Відповідно до наказу Міністерства Інфраструктури України від 29.01.2015 №17 та розпорядження керівництва АТ «Укрзалізниці» від 16.06.2021 №Ц-4-91/2264-21 представник Виконавця на станції оформлення повідомлення форми ВУ-23М, надсилає на станцію місцезнаходження (приписки) власника (орендаря, оператора) телеграфне повідомлення про відчеплення вагона до неробочого парку, та про необхідність внесення передоплати за ремонт вагона (на електронну адресу eximtrast@ukr.net).
Положеннями п. 2.2. Договору передбачено, що термін виконання ТОв кожного вагону Замовника не повинен перевищувати двох діб у вантажному стані, та чотирьох діб у порожньому стані, з моменту отримання передоплати за ремонт вагону на станції виконання технічного обслуговування з відчепленням. У разі збільшеного обсягу робіт (кузовних та інших) вантажним вагонам Замовника, або відсутності запасних частин для ремонту, термін виконання ТОв збільшується на строк, погоджений Сторонами.
За умовами п. 2.10. Договору, після виконання ТОв вагонів Замовника з відчепленням Виконавець зобов`язується разом з актом виконаних робіт надати Замовнику наступні документи не пізніше десятого числа місяця наступного за звітним:
рахунок;
завірену копію повідомлення форми ВУ-23М (з 1353) ;
завірену копію повідомлення форми ВУ-36М (з 1354) ;
акт форми ВУ-25M (при наявності);
акт-рекламацію форми ВУ-41 з матеріалами розслідування (у випадку усунення несправностей, пов`язаних з неякісним попереднім ремонтом вагона та його вузлів);
дефектну відомість форми ВУ-22;
фактичну калькуляцію на ремонт вагону;
завірені колії ВУ-35Р, ВУ-35Р-ГО-М;
акт наданих послуг.
Зі сторони Виконавця Акти приймання-передачі наданих послуг та інші документи, пов`язані з виконання сторонами зобов`язань за договором підписують щонайменше двоє уповноважених осіб регіональної філії «Львівська залізниця», а саме: начальник служби вагонного господарства (або особа, що виконує його обов`язки), заступник начальника служби вагонного господарства (або особа, що виконує його обов`язки), головний інженер служби вагонного господарства (або особа, що виконує його обов`язки), начальник вагонного депо (або особа, що виконує його обов`язки) у двох екземплярах.
Згідно п. 2.11. Договору, перевірка якості проведеного ТОв здійснюється Виконавцем на підставі «Положення про організацію контролю за якістю продукції на заводах та вагонних і локомотивних депо», що підтверджується складанням повідомлення форми ВУ-36М та підписується посадовою особою, яка має право приймання вагонів після ремонту (технічного обслуговування з відчепленням).
Відповідно до п. 3.1. Договору, розрахунки здійснюються на підставі підписаних Актів наданих послуг.
Зі сторони Виконавця Акти наданих послуг, а також усі інші Акти, що передбачені умовами цього Договору, підписуються уповноваженими працівниками підрозділів регіональної філії, що мають відповідні довіреності з урахуванням вимог Статуту Виконавця «правила двох підписів».
За умовами п. 3.2. Договору, замовник здійснює 100% (стовідсоткову) передоплату вартості робіт протягом 2 (двох) банківських днів з дати виписки рахунку направленого на електрону адресу вказану в пункті 2.1. цього Договору, окремо за кожний вагон (партію вагонів). Сума передоплати розраховується виробничим підрозділом Виконавця - ВЧД, на підставі даних про кількість вагонів та орієнтовну вартість ремонту одного вагону Замовника, та не є остаточною ціною ремонту.
Орієнтована вартість виконання ТОв з відчепленням одного вагону складає 9000,00 грн (дев`ять тисяч грн 00 коп.), в т.ч. ПДВ 1500,00 грн (одна тисяча п`ятсот грн 00 коп.).
Остаточна вартість ремонту визначається за Актами наданих послуг/виконаних робіт та окремими рахунками за роботи, що виконані у межах цього Договору.
Остаточний розрахунок за цим Договором між Сторонами проводиться протягом 10 (десяти) банківських днів з дати виписки Акту(ів) наданих послуг/виконаних робіт Замовником. Плата за відповідальне зберігання усіх запчастин, що знаходяться на відповідальному зберіганні, нараховується згідно калькуляції ВЧД, та оплачується Замовником протягом 5 (п?яти) банківських днів з дати виписки рахунку від Виконавця.
Пунктом 3.3. Договору передбачено, що у разі якщо через затримку вагонів Замовника з його документально підтвердженої вини на станційних коліях виробничого підрозділу Виконавця - вагонному депо нараховується плата за простій вагона, відповідно до вимог Правил користування вагонами і контейнерами та Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов`язані з ними послуги Коефіцієнтів, що застосовуються до Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов`язані з ними послуги, то Замовник сплачує Виконавцю цю плату за весь час знаходження (простою) вагонів Замовника на станційних коліях на підставі підтверджуючих документів та окремого рахунку Виконавця протягом 5 (п?яти) банківських днів з дати витиски вказаних документів та рахунку Замовником.
Відповідно до п. 3.4. Договору, витрати Виконавця з оформлення перевізних документів, подачі/забирання, простою на тракційних коліях ВЧД з вини Замовника, відправки вагонів оплачуються Замовником на підставі окремого рахунку Виконавця, протягом 5 (п?яти) банківських днів з дати виписки рахунку Замовником згідно тарифного керівництва та документів, наданих станцією.
Витрати Виконавця при проведенні маневрових робіт, подачі/забирання на/з ремотні/них колії/й депо вагонів, які повернулись з території інших держав пошкодженими та на які оформлені Акти форми «Додаток 2 до ПГВ» ("Правила пользования вагонами в международном сообщении."), на виконання додаткових ремонтних робіт (не пов`язаних з пошкодженням вагонів, які повернулись з території інших держав) та витрати на проведення перевірки роботи гальмівної системи, та інші витрати регіональної філії, оплачуються Замовником на підставі окремого(их) рахунку(ів) Виконавця, протягом 5 (п?яти) банківських днів з дати виписки рахунку Замовником. Розрахунок проводиться за фактичними витратами Виконавця згідно умов Договору та документів наданих станцією.
Витрати Виконавця при проведенні маневрових робіт та інші витрати регіональної філії, оплачуються Замовником на підставі окремого(их) рахунку(ів) Виконавця, протягом 5 (п?яти) банківських днів з дати виписки рахунку Замовником. Розрахунок проводиться за фактичними витратами Виконавця згідно умов Договору та документів наданих станцією.
У п.3.5. Договору сторони погодили, що вагонам, яким було проведено не якісний ремонт того або іншого вузла вагону, по яким вже були проведені розрахунки по будь-якому з підрозділів Виконавця-протягом гарантійного терміну згідно оформленого акту-рекламації ВУ-41, до сплати Замовнику не пред`являються та Замовником не сплачуються.
Згідно п. 3.6. Договору, платежі, передбачені цим Договором, здійснюються шляхом перерахування коштів на поточний рахунок Виконавця, з обов`язковим відображенням цифрового номеру виробничого підрозділу виконавця (ВЧД) в призначенні платежу. Датою отримання платежів є момент зарахування банком коштів на поточний рахунок Виконавця.
Адреси та реквізити виробничих підрозділів Виконавця, що виконують ТОв вагонам Замовника зазначені у додатку 1 до цього договору.
Положеннями п. 5.2. Договору передбачено, що Замовник, в разі несвоєчасного проведення платежів передбачених цим Договором, сплачує Виконавцю пеню у розмірі 0,1% від суми боргу, але не більше подвійної облікової ставки Національного банку України, що діяла в період нарахування пені, за кожен день затримки проведення платежів, а у разі порушення термінів оплати більше ніж на 30 днів, додатково сплачує Виконавцю штраф в розмірі 7% від суми боргу.
За умовами п. 5.3. Договору, за порушення передбачених п.2.2 цього Договору термінів виконання ТО Виконавець сплачує Замовнику пеню у розмірі 0,1% від вартості несвоєчасно наданих послуг, за кожну добу прострочення виконання ТО кожного вагону, але не більше подвійної облікової ставки Національного банку України, що діяла в період нарахування пені, за кожен день прострочення надання послуг.
Згідно п. 7.1. Договору, він набирає чинності з дати підписання сторонами та, відповідно до ч. 3 ст. 631 ЦК України, поширює свою дію на відносини, що виникли між сторонами з 01.01.2023 та діє до 31.12.2023, а в частині проведення розрахунків - до їх повного здійснення.
Закінчення строку дії цього Договору: якщо жодна із Сторін не звернеться письмово за 30 (тридцять) календарних днів до закінчення строку дії Договору із пропозицією до іншої Сторони про припинення його дії, то Договір вважається пролонгованим на тих же умовах строком на 1 (один) рік (п. 7.2. Договору).
У п. 12.5. Договору, Сторони домовилися, що листування між ними здійснюється шляхом направлення надання однією Стороною відповідних повідомлень (кореспонденції) іншій Стороні на її адресу, що визначена у розділі Договору «Місцезнаходження та реквізити Сторін». Підтвердженням факту відправлення повідомлення (кореспонденції) є поштова квитанція або інший поштовий документ, який підтверджує факт відправки або вручення (отримання) такого повідомлення, Листування між Сторонами цього Договору також може здійснюватися засобами електронної пошти, яка зазначена у розділі Договору «Місцезнаходження та реквізити Сторін». При цьому, Сторони керуються вимогами Закону України «Про/ електронні документи та електронний документообіг», тобто Сторона - Адресат повідомлення має в обов`язковому порядку надати підтвердження факту одержання нею такого повідомлення. Таке підтвердження повинно містити дані про факт і час одержання електронного документа та про відправника цього підтвердження. У разі ненадходження до автора підтвердження про факт одержання цього електронного документа, вважається, що електронний документ не одержано адресатом.
Додатком №1 до Договору є Перелік вагонних депо регіональної філії «Львівська залізниця» АТ «Укрзалізниця».
На виконання вимог вищезазначеного договору позивачем:
1) 12.05.2023 відповідачу виставлено рахунок №373, який включав, у тому числі збір за маневрову роботу на суму 3618,96 грн з ПДВ (дану суму нараховано на підставі актів загальної форми про початок та кінець затримки вагонів №№3652, 3655, 3659, 3660, які стали основою для складення відомості плати за користування вагонами №№05040237, 05040241 та відомостей плати за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу №05040236, 05040240 на загальну суму 3007,40 грн без ПДВ (з ПДВ 3618,96 грн));
2) 19.06.2023 відповідачу виставлено рахунок №531, який включав у тому числі збір за маневрову роботу та плату за користування вагонами (пункти 7, 8, 9) на суму 3027,07 грн з ПДВ (дану суму нараховано на підставі актів загальної форми про початок та кінець затримки вагонів №№2608, 2609, 3148, 3155, які стали основою для складення відомості плати за користування вагонами №№61237939,14050857, 08060990 та відомостей плати за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу №12061021, 14050856 на загальну суму 2506,16 грн без ПДВ (з ПДВ 3027,07 грн));
3) 23.06.2023 відповідачу виставлено рахунок №957, який включав у тому числі збір за маневрову роботу на суму 1804,44 грн з ПДВ (дану суму нараховано на підставі акту загальної форми про початок та кінець затримки вагонів №1721, який став основою для складення відомості плати за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу №12060458 на загальну суму 1503,70 грн без ПДВ (з ПДВ 1804,44 грн);
4) 16.08.2023 відповідачу виставлено рахунки 1072 та 1073; 1073 - за маневрову роботу, в загальній сумі 1804,44 грн з ПДВ (дану суму нараховано на підставі акту загальної форми про початок та кінець затримки вагону №2193, який став основою для складення відомості плати за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу №25070582 на загальну суму 1503,70 грн без ПДВ (з ПДВ 1804,44 грн));
5) 14.09.2023 відповідачу виставлено рахунки 1119 та 1120; 1120 за маневрову роботу в загальній сумі 1804,44 грн з ПДВ (дану суму нараховано на підставі акту загальної форми про початок та кінець затримки вагону №2519, який став основою для складення відомості плати за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу №21080672 на загальну суму 1503,70 грн без ПДВ (з ПДВ 1804,44 грн));
6) 21.09.2023 відповідачу виставлено рахунки 1143 та 1144; 1144 за маневрову роботу, в загальній сумі 1804,44 грн з ПДВ (дану суму нараховано на підставі акту загальної форми про початок та кінець затримки вагону №2795, який став основою для складення відомості плати за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу №12090732 на загальну суму 1503,70 грн без ПДВ (з ПДВ 1804,44 грн));
7) 29.09.2023 відповідачу виставлено рахунки 1159 та 1161; 1161 за маневрову роботу, яка в загальній сумі 1804,44 грн з ПДВ (дану суму нараховано на підставі акту загальної форми про початок та кінець затримки вагону №2981, який став основою для складення відомості плати за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу №26090768 на загальну суму 1503,70 грн без ПДВ (з ПДВ 1804,44 грн));
8) 29.09.2023 відповідачу виставлено рахунки 1174 та 1175; 1175 за маневрову роботу, в загальній сумі 1804,44 грн з ПДВ (дану суму нараховано на підставі акту загальної форми про початок та кінець затримки вагону №2963, які стали основою для складення відомості плати за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу №25090767 на загальну суму 1503,70 грн без ПДВ (з ПДВ 1804,44 грн)).
Відповідачу неодноразово було направлено претензії з вимогою сплатити заборгованість, зокрема вих. №: ВЧДЕ-8-2/471 від 03.07.2023, ВЧДЕ-8-2/546 від 04.08.2023, 354 від 11.09.2023, 371 від 25.09.2023,397 від 30.10.2023, 222 від 30.11.2023.
Однак відповідач відмовлявся сплачувати збір за маневрову роботу стверджуючи, що нарахування даних платежів і зборів є безпідставним, що вбачається із листів- відповідей відповідача, а саме вих №: 13/11-23 від 09.11.2023, 34/09-23 від 26.09.2023, 33/08-23 від 23.08.2023,06/08-23 від 04.08.2023, 16/07-23 від 12.07.2023, 09/07-23 від 06.07.2023.
На підтвердження здійснення ремонтно відновлювальних робіт на вагоні та їх обсягу, до матеріалів справи додано дефектні відомості на вагони: 60638574, 61120184, 61121224, 61121927, 61123014, 61205035, 61237939, 61335378, 61495149, 61508149, 61123063, 60635869, 60925922.
А також матеріали справи містять Повідомлення на ремонт або технічне обслуговування вагонів, а також про приймання вантажних вагонів із ТОв 2 .
При цьому, згідно матеріалів справи ТОВ "ЕКСІМТРАСТ", передало власні вагони в оренду на підставі Договору оренди № 2802/23-ОР від 28.02.2023 року з ТОВ «Центр транспортного обслуговування» (ТОВ «ЦТО»), з наданням письмового погодження, щодо укладання договорів суборенди. ТОВ «ЦТО» уклало договір суборенди № 2805-23 від 28.02.2023 року з ТОВ «Міжнародний транспортний оператор» (ТОВ «МТО»), з внесенням в базу даних «Вантажні вагони компаній-операторів» інформацію, щодо передачі вагонів в операторське управління ТОВ «МТО». Згідно умовам вищезазначених договорів, поточні ремонти власного рухомого складу з відчепленням або без відчеплення його від поїзда проводиться за власний рахунок ТОВ "ЕКСІМТРАСТ".
На підтвердження перевезення вантажів за цим договором до матеріалів справи додано накладні.
5. Позиція суду.
Відповідно до ч.1 ст.173 Господарського кодексу України, господарським визнається зобов`язання, що виникає між суб`єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим Кодексом, в силу якого один суб`єкт (зобов`язана сторона, у тому числі боржник) зобов`язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб`єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб`єкт (управнена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов`язаної сторони виконання її обов`язку.
За змістом ч.1 ст.174 Господарського кодексу України, господарські зобов`язання можуть виникати з господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать.
Згідно з ч.1 ст.175 Господарського кодексу України, майново-господарськими визнаються цивільно-правові зобов`язання, що виникають між учасниками господарських відносин при здійсненні господарської діяльності, в силу яких зобов`язана сторона повинна вчинити певну господарську дію на користь другої сторони або утриматися від певної дії, а управнена сторона має право вимагати від зобов`язаної сторони виконання її обов`язку. Майнові зобов`язання, які виникають між учасниками господарських відносин, регулюються Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Відповідно до вимог ст.193 Господарського кодексу України, суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов`язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу. Порушення зобов`язань є підставою для застосування господарських санкцій, передбачених цим Кодексом, іншими законами або договором. Зобов`язана сторона має право відмовитися від виконання зобов`язання у разі неналежного виконання другою стороною обов`язків, що є необхідною умовою виконання.
Як вже встановлено судом, 20.03.2023 між Акціонерним товариством "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" в особі регіональної філії "Львівська залізниця" АТ "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" (Виконавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "ЕКСІМТРАСТ" (Замовник) було укладено Договір №Л/В-23280п/НЮ про надання послуг з технічного обслуговування вантажних вагонів з відчепленням (Договір), за умовами якого Виконавець зобов`язується протягом дії цього Договору за дорученням Замовника надавати послуги з технічного обслуговування з відчепленням у процесі експлуатації вантажних вагонів в обсязі ТОв-1 і ТОв-2 (ТОв), що є власністю Замовника, знаходяться в його користуванні на законних підставах (оренда, лізинг, оперування відповідно до інформаційної довідки «Картотечні дані СОСВАГ УЗ - 2610У», тощо), несправність яких виявлена в районі обслуговування Виконавця, а Замовник зобов`язується сплатити рахунки за надані послуги.
Положеннями ст. 901 ЦК України передбачено, що за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором. Положення цієї глави можуть застосовуватися до всіх договорів про надання послуг, якщо це не суперечить суті зобов`язання.
Згідно зі ст. 903 ЦК України, якщо договором передбачено надання послуг за плату, замовник зобов`язаний оплатити надану йому послугу в розмірі, у строки та в порядку, що встановлені договором.
Відповідно до Правил експлуатації власних вантажних вагонів (затверджено наказом Міністерства інфраструктури України 29.01.2015 № 17 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 14 лютого 2015 р. за № 168/26613), а саме п. 4.2., яким передбачено, що при перебуванні власних вантажних вагонів на коліях загального користування їх технічне обслуговування проводиться так само, як і для вагонів інвентарного парку залізниць. Для організації безперебійної експлуатації власних вантажних вагонів на коліях загального користування власник (орендар, оператор) вагонів може укласти договір із залізницею (вагоноремонтним підприємством) про гарантоване усунення несправностей, що виникають під час руху, з відчепленням від поїзда. Згідно п. 6.3.даних Правил, розрахунки за гарантоване обслуговування та ремонт власних вантажних вагонів здійснюються відповідно до договору між власником (орендарем, оператором) та залізницею (вагоноремонтним підприємством).
Відповідно до п. 1.2. Договору, необхідність проведення вантажному вагону ТОв визначають оглядачі вагонів з боку Виконавця, відповідно до «Правил технічної експлуатації залізниць України», затверджених наказом Міністерства транспорту України від 20.12.1996 №411 та "Інструкції з технічного обслуговування вагонів в експлуатації", яка затверджена наказом Укрзалізниці від 25.09.2008 за №417-Ц (ЦВ-0043), з метою забезпечення безпеки руху та збереження вантажів, що перевозяться.
Згідно п. 1.3. Договору, усунення Виконавцем несправностей, що виникли під час експлуатації вантажних вагонів Замовника, виконується згідно з вимогами таких нормативних документів: СТП 04-021:2020 "Вагони вантажні залізниць колії 1520 мм. Правила технічного обслуговування з відчепленням" що затверджено та введено в дію протокольним рішенням Правління АТ «Укрзалізниця» від 01.10.2020 №LI-45/83; СТП 04-102:2021 «Вагони вантажні. Технічне обслуговування, правила з підготовки вантажних вагонів до перевезень», що затверджено та введено в дію протокольним рішенням Правління АТ «Укрзалізниця» від 20.05.2021 № Ц-56/56 та "Правил експлуатації власних вантажних вагонів", що затверджені наказом Міністерства інфраструктури України 29.01.2015 №17.
У п. 1.4. Договору сторони погодили, що послуги за цим Договором надаються Замовнику на усіх станціях розташування пунктів технічного обслуговування вагонів з відчепленням (далі по тексту - ПТОв) Виконавця в межах регіональної філії "Львівська залізниця" АТ "Укрзалізниця" на умовах 100% передоплати. При виявленні Виконавцем в експлуатації вагону Замовника з несправностями, які неможливо усунути на станції виявлення, Виконавець визначає пункт ремонту в межах регіональної філії "Львівська залізниця", який виконає ремонт і за згодою Замовника та оформленням ним перевізного документу, направляє вагон у ремонт. Така передислокація проводиться за рахунок Замовника.
Відповідно до п. 3.4. Договору, витрати Виконавця з оформлення перевізних документів, подачі/забирання, простою на тракційних коліях ВЧД з вини Замовника, відправки вагонів оплачуються Замовником на підставі окремого рахунку Виконавця, протягом 5 (п?яти) банківських днів з дати виписки рахунку Замовником згідно тарифного керівництва та документів, наданих станцією.
Витрати Виконавця при проведенні маневрових робіт, подачі/забирання на/з ремотні/них колії/й депо вагонів, які повернулись з території інших держав пошкодженими та на які оформлені Акти форми «Додаток 2 до ПГВ» ("Правила пользования вагонами в международном сообщении."), на виконання додаткових ремонтних робіт (не пов`язаних з пошкодженням вагонів, які повернулись з території інших держав) та витрати на проведення перевірки роботи гальмівної системи, та інші витрати регіональної філії, оплачуються Замовником на підставі окремого(их) рахунку(ів) Виконавця, протягом 5 (п?яти) банківських днів з дати виписки рахунку Замовником. Розрахунок проводиться за фактичними витратами Виконавця згідно умов Договору та документів наданих станцією.
Витрати Виконавця при проведенні маневрових робіт та інші витрати регіональної філії, оплачуються Замовником на підставі окремого(их) рахунку(ів) Виконавця, протягом 5 (п?яти) банківських днів з дати виписки рахунку Замовником. Розрахунок проводиться за фактичними витратами Виконавця згідно умов Договору та документів наданих станцією.
Як вбачається із пункту 3 Інструкції з руху поїздів і маневрової роботи на залізницях України, затвердженої наказом Міністерства транспорту і зв`язку України від 31.08.2005 №507, маневровою роботою є будь-які пересування рухомого складу залізничного транспорту станційними й іншими коліями для забезпечення поїзної роботи і виробничої діяльності підприємств.
Маневри - це будь-які пересування рухомого складу залізничного транспорту станційними й іншими коліями для забезпечення поїзної роботи і виробничої діяльності підприємств.
Як встановлено судом, в межах даного Договору Залізницею надано послуги відповідачу, а саме проведено маневрову роботу, для оплати якої виставлено наступні рахунки:
1) Виробничим підрозділом «Експлуатаційне вагонне депо Ковель» (ВЧДЕ-8)№373 від 12.05.2023 (на підставі документів станції Ковель), №531 від 19.06.2023 (на підставі документів станції Ізов);
2) Виробничим підрозділом «Ремонтне вагонне депо Здолбунів» (ВЧДР-7)№957 від 23.06.2023, №1073 від 16.08.2023, №1122 від 14.09.2023, №1444 від 21.09.2023, №1161 від 29.09.2023, №1175 від 31.10.2023 (на підставі документів станції Здолбунів).
Таким чином відповідачу було нараховано вартість маневрових робіт у загальній сумі 17472,67 грн з ПДВ.
Як стверджується позивачем та не заперечується відповідачем, оплату рахунків відповідач здійснював у повному обсязі, окрім виставлених рахунків передбачених п. 3.4. Договору, а саме в частині проведених маневрових робіт.
Частиною першою ст. 530 ЦК України передбачено, що якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом (ч. 1 ст. 612 ЦК України).
Між тим, матеріали справи не містять доказів оплати ТОВ "ЕКСІМТРАСТ" заборгованості за маневрові роботи у розмірі 17 472,62 грн.
Отже ТОВ "ЕКСІМТРАСТ", в порушення умов договору №Л/В-23280п/НЮ про надання послуг з технічного обслуговування вантажних вагонів з відчепленням від 20.03.2023 та приписів чинного законодавства, зобов`язання щодо оплати вартості маневрових робіт, належним чином виконані не були, з огляду на що, господарський суд доходить висновку про наявність правових підстав для задоволення заявлених АТ "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" в особі регіональної філії "Львівська залізниця" АТ "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" позовних щодо стягнення із ТОВ "ЕКСІМТРАСТ" суми основного боргу у розмірі 17472,62 грн.
Щодо позиції про те, що відповідач не учасником перевезення, а тому не має обов`язку сплачувати збір за маневрову роботу, суд зазначає таке:
Відповідно до п. 12.1 Правил технічної експлуатації залізниць України, затверджених наказом від 20.12.1996 № 411 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 25.02.1997 за № 50/1854 забороняється випускати в експлуатацію і допускати до руху в поїздах рухомий склад, у тому числі спеціальний рухомий склад, що має несправності, які загрожують безпеці руху, порушують охорону праці, а також ставити в поїзди вантажні вагони, стан яких не забезпечує збереження вантажів, що перевозяться.
Відповідно до абз.2 п.4.2 Правил експлуатації власних вантажних вагонів, затверджених наказом Міністерства інфраструктури України від 29.01.2015 № 17 (далі - Правила № 17), який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 14.02.2015 за №168/26613 для організації безперебійної експлуатації власних вантажних вагонів на коліях загального користування власник (орендар, оператор) вагонів може укласти договір із залізницею (вагоноремонтним підприємством) про гарантоване усунення несправностей, що виникають під час руху, з відчепленням від поїзда.
Абзац 4 вказаного пункту передбачає, що у разі відсутності договору про гарантоване обслуговування власних вантажних вагонів вагоноремонтне підприємство, у районі обслуговування якого відчеплено вагон, надсилає за місцезнаходженням власника (орендаря, оператора) запит про ремонт вагона. Власник самостійно вирішує питання ремонту таких вагонів.
Твердження, відповідача про те, що наслідки комерційних та/або технічних несправностей несе сторона Договору перевезення вантажу, згідно перевізного документу (транспортної накладної), тобто вантажовідправник, одержувач або залізниця не передбачено ні Статутом залізниць України, ні Правилами перевезень вантажів, а є лише власним висновком. Оскільки в силу вимог Правил експлуатації власних вантажних вагонів укладення договору про технічне обслуговування вагонів є прерогативою саме власника, орендаря чи оператора вагонів, а не вантажовідправника.
Відповідно п. 3.4. Договору №Л/В-23280п/НЮ, витрати Виконавця при проведенні маневрових робіт та інші витрати регіональної філії, оплачуються Замовником на підставі окремого рахунку Виконавця протягом 5 банківських днів з дати виписки рахунку Замовником. Розрахунок проводиться за фактичними витратами Виконавця згідно умов Договору та документів наданих станцією.
Пункт 3.3. Договору передбачає, що у разі якщо через затримку вагонів Замовника з його документально підтвердженої вини на станційних коліях виробничого підрозділу Виконавця - вагонному депо нараховується плата за простій вагона, відповідно до вимог Правил користування вагонами і контейнерами та Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов`язані з ними послуги та Коефіцієнтів, що застосовуються до Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов`язані з ними послуги, то Замовник сплачує Виконавцю цю плату за весь час знаходження (простою) вагонів Замовника на станційних коліях на підставі підтверджуючих документів та окремого рахунку Виконавця протягом 5 банківських днів з дати виписки вказаних документів та рахунку Замовником.
Відповідно до вимог п.9.1 Правил технічної експлуатації залізниць України, рухомий склад має утримуватися у справному стані.
Статтею 119 Статуту залізниць України встановлено, що за користування вагонами і контейнерами залізниці вантажовідправниками, вантажоодержувачами, власниками під`їзних колій, портами, організаціями, установами, громадянами - суб`єктами підприємницької діяльності вноситься плата. Порядок визначення плати за користування вагонами (контейнерами) та звільнення вантажовідправника від зазначеної плати у разі затримки забирання вагонів (контейнерів), що виникла з вини залізниці, встановлюється Правилами.
Частиною 2 Статуту залізниць України передбачено, що зазначена плата вноситься також за час затримки вагонів на станціях призначення і на підходах до них в очікуванні подання їх під вивантаження, перевантаження з причин, що залежать від вантажоодержувача, власника залізничної колії, порту, підприємства. За час затримки на коліях залізниці вагонів, що належать підприємствам чи орендовані ними, стягується 50 відсотків зазначених розмірів плати.
Пунктом 3 Правил користування вагонами і контейнерами, затвердженого наказом Міністерства транспорту України від 25.02.1999 № 113 (далі - Правила № 113) визначено, що облік часу користування вагонами і контейнерами та нарахування плати за користування ними провадиться на станціях відправлення та призначення за Відомістю плати за користування вагонами форми ГУ-46, Відомістю плати за користування контейнерами форми ГУ-46к, які складаються на підставі Пам`яток про подавання/забирання вагонів форми ГУ-45, Пам`яток про видачу/приймання контейнерів форми ГУ-45к, Повідомлення про закінчення вантажних операцій з вагонами, Актів про затримку вагонів форми ГУ-23а, Актів загальної форми ГУ-23.
Відповідно до п. 3 Правил складання актів, акти загальної форми складаються для засвідчення обставин, що виникли в процесі перевезення вантажу, багажу та вантажобагажу і можуть бути підставою для матеріальної відповідальності: утрати документів, прикладених відправником до накладної; затримки вагонів на станції призначення в очікуванні подачі під вивантаження (перевантаження) з причин, що залежать від одержувача, власника залізничної під`їзної колії, порту, підприємства; неочищення вагонів від залишків вантажу та сміття після вивантаження засобами одержувача; неочищення зовнішньої поверхні цистерн та бункерних напіввагонів після наливу і зливу; подачі залізницею неочищених вагонів під завантаження засобами відправника, порту, пристані; відсутності пломб, запірно-пломбувальних пристроїв (далі - ЗПП) на вагоні (контейнері), якщо в перевізних документах є відмітка про пломби (ЗПП), пошкодження пломб (ЗПП) або заміни їх, а також виявлення в процесі перевезення або на станції призначення пломб (ЗПП) на вагонах (контейнерах) з нечіткими відбитками; пошкодження або втрата наданих залізницею перевізних пристосувань; відмови вантажовласника від підписання: облікової картки виконання плану перевезень вантажів, накопичувальної картки, відомості плати за користування вагонами (контейнерами); самовільного зайняття залізницею вагонів і контейнерів, що належать підприємствам, організаціям, установам або орендовані ними; затримки вагонів (контейнерів), пов`язаної з митним оформленням вантажу, а також затримки через недодання чи неналежне оформлення відправником документів, необхідних для виконання митних, санітарних та інших правил; в інших випадках для засвідчення обставин, які можуть бути підставою для матеріальної відповідальності, якщо при цьому не потрібне складання комерційного акта.
Акт загальної форми підписується особами, які беруть участь у засвідченні обставин, що стали підставою для складання акта, але не менше як двома особами.
Один примірник акта загальної форми, складеного під час перевезення, додається до перевізних документів, другий залишається на станції, яка його склала.
Отже, положеннями законодавства України та договором №Л/В-23280п/НЮ про надання послуг з технічного обслуговування вантажних вагонів з відчепленням, що укладений між позивачем та відповідачем, який на даний момент є діючим, передбачено обов`язок власника вагонів здійснювати плату за користування вагонами та маневрову роботу.
При цьому відповідачем належними та допустимими доказами не доведено, що збір за маневрова роботу є подвійним нарахуванням, за оплачену послугу подавання/забирання вагонів.
Водночас суд зауважує, що діючим законодавством не ототожнюються поняття «подавання, забирання вагонів» та «маневрова робота».
У відповідності до ч.1 ст. 74 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Згідно ст.76 Господарського процесуального кодексу України, належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Частиною 1 статті 77 Господарського процесуального кодексу України визначено, що обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Відповідно до ст. 79 Господарського процесуального кодексу України, наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування. Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Згідно зі статтею 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Враховуючи викладене, суд вважає обґрунтованими та правомірними заявлені позивачем вимоги про стягнення із ТОВ "ЕКСІМТРАСТ" суми основного боргу у розмірі 17472,62 грн., на підставі чого суд дійшов висновку про задоволення позову в повному обсязі.
Приймаючи до уваги задоволення позовних вимог в повному обсязі, витрати по сплаті судового збору, відповідно до ст.129 Господарського процесуального кодексу України, покладаються на відповідача.
Керуючись ст.ст. 126, 129, 130, 231, 232, 233, 236-238, 240, 241 ГПК України, суд -
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКСІМТРАСТ" (65049, Одеська обл., м. Одеса, Фонтанська дорога, буд. 6, корп. 1; код ЄДРПОУ 42555674) на користь Акціонерного товариства "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" (03150, м. Київ, вул. Єжи Гедройця, 5, код ЄДРПОУ 40075815) в особі регіональної філії "Львівська залізниця" акціонерного товариства "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" (79007, м. Львів, вул. Гоголя, 1, код ЄДРПОУ 40081195) заборгованість у розмірі 17 472/сімнадцять тисяч чотириста сімдесят дві/грн 67 коп., 2422/дві тисячі чотириста двадцять дві/грн 40 коп. витрат по сплаті судового збору.
Рішення суду набирає законної сили в порядку ст. 241 ГПК України та підлягає оскарженню до Південно-західного апеляційного господарського суду в порядку ст.256 ГПК України.
Повне рішення складено 07 жовтня 2024 року.
Суддя Ю.М. Невінгловська
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 30.09.2024 |
Оприлюднено | 10.10.2024 |
Номер документу | 122153002 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань перевезення, транспортного експедирування залізницею |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Невінгловська Ю.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні