Ухвала
від 04.10.2024 по справі 487/8428/24
ЗАВОДСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. МИКОЛАЄВА

Справа№487/8428/24

Провадження №1-кс/487/5264/24

УХВАЛА

Іменем України

04.10.2024 року м. Миколаїв

Слідчий суддяЗаводськогорайонногосудум.Миколаєва ОСОБА_1 ,

за участюсекретарясудовогозасідання ОСОБА_2 ,

прокурора: ОСОБА_3 ,

підозрюваного: ОСОБА_4 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні узалісуду клопотання прокурора відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Південного регіону ОСОБА_3 укримінальномупровадженні№62024150010002210від12.09.2024зач.2ст.367ККУкраїни пропродовженнястрокупокладенняна підозрюваного ОСОБА_4 обов`язків, передбачених ч.5 ст. 194 КПК України, -

ВСТАНОВИВ:

Прокурор відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Південного регіону ОСОБА_3 у кримінальному провадженні №62024150010002210 від12.09.2024 за ч.2 ст.367 КК України звернулась до слідчого судді із клопотанням про продовженням строку покладення на підозрюваного ОСОБА_4 обов`язків, передбачених ч.5 ст.194 КПК України.

Клопотання прокурор обґрунтувала тим, що є необхідність у продовженні у відношенні ОСОБА_4 обов`язків, передбачених ч.5 ст. 194 КПК України, оскільки ОСОБА_4 обґрунтовано підозрюється у вчиненні злочину, на даний час є наявними ризики, передбачені п.п. 1, 3, 4, 5 ч.1 ст. 177 КПК України. Також, до завершення досудового розслідування необхідно провести ряд слідчих та процесуальних дій.

В судовому засіданні прокурор клопотання підтримала, просила його задовольнити.

В судовому засіданні підозрюваний не заперечував щодо задоволення клопотання.

Вислухавши учасників судового провадження, дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя приходить до наступного.

Першим слідчим відділом (з дислокацією у м.Миколаєві) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Миколаєві, розслідується кримінальне провадження №62024150010002210 від 12.09.2024, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2ст.367 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_4 відповідно до розпорядження начальника Херсонської обласної військової адміністрації № 71-ос від 07.10.2022 призначено з 11.10.2022 на посаду директора Департаменту з питань цивільного захисту та оборонної роботи Херсонської обласної державної адміністрації, розташованого за адресою: м.Херсон, вул.Ушакова, 47.

Указом Президента України №68/2022 від 24.02.2022 на виконання Закону України «Про правовий режим воєнного стану» утворено обласні військові адміністрації, зокрема Херсонську обласну військову адміністрацію. Відповідно до зазначеного Указу обласні, Київська міська державні адміністрації та голови цих адміністрацій набувають статусу відповідних військових адміністрацій та начальників цих військових адміністрацій.

Відповідно до пунктів 1-5, підпунктів 7, 22, 40, 42 пункту 6, пункту 17 Положення про Департамент з питань цивільного захисту та оборонної роботи Херсонської обласної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням голови Херсонської обласної державної адміністрації від 12.01.2021 №20 (далі - Положення), Департамент з питань цивільного захисту та оборонної роботи Херсонської обласної державної адміністрації (далі Департамент з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації) є юридичною особою публічного права, що має самостійний баланс, печатку, рахунки в органах Державної казначейської служби України, входить до складу Херсонської обласної державної адміністрації, очолюється директором та основними завданнями якого є керівництво територіальною підсистемою єдиної державної системи цивільного захисту та участь у забезпеченні реалізації на території Херсонської області державної політики у сфері цивільного захисту та оборонної роботи, зокрема забезпечення участі у розробці та реалізації регіональних програм у сфері цивільного захисту та оборонної роботи, здійснення організаційного забезпечення діяльності Ради оборони Херсонської області в особливий період, забезпечення у межах повноважень виконання завдань оборонного спрямування, цивільного захисту населення та забезпечення ефективного і цільового використання бюджетних коштів.

Згідно пункту 10 цього Положення, директор Департаменту з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації: здійснює керівництво Департаментом, несе персональну відповідальність за організацію та результати його діяльності, сприяє створенню належних умов праці (пп. 1 п. 10); призначає та звільняє з посад працівників, затверджує їх посадові інструкції, розподіляє обов`язки між ними, здійснює заохочення та притягнення працівників до дисциплінарної відповідальності (п.п. 3, 16, 17 п. 10); представляє Департамент у взаємовідносинах з іншими структурними підрозділами обласної державної адміністрації, органами місцевого самоврядування, місцевими органами військового управління та підрозділами Збройних Сил України, підприємствами, установами та організаціями (пп.10 п. 10); видає у межах повноважень накази, організовує контроль за їх виконанням (п. 11 п. 10); розпоряджається коштами у межах затвердженого головою обласної державної адміністрації кошторису (пп.13 п.10), виконує інші повноваження, визначені законом (пп. 20 п. 10).

У відповідності до ст. 19 Конституції України та ст. 8 Закону України «Про державну службу», ОСОБА_4 , будучи державним службовцем, зобов`язаний діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України і сумлінно виконувати свої посадові обов`язки.

Крім того, у відповідності до складеної Присяги державного службовця, передбаченої ст. 36 Закону України «Про державну службу», ОСОБА_4 присягнув вірно служити Українському народу, додержуватися Конституції та законів України, втілювати їх у життя, поважати та охороняти честь держави, з гідністю нести високе звання державного службовця та сумлінно виконувати свої службові обов`язки.

Отже, ОСОБА_4 , постійно обіймаючи в органі державної влади посаду директора Департаменту з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України, п. 1 примітки до ст. 364 КК України, є службовою особою.

Однак, ОСОБА_4 , усупереч обов`язку неухильного дотримання своїх функціональних обов`язків, будучи службовою особою, неналежно виконав свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам та інтересам окремої юридичної особи - Департаменту з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації за наступних обставин.

Так, згідно протокольного рішення за результатами селекторної наради під головуванням Заступника Керівника Офісу Президента України від 04.10.2022 начальнику Херсонської обласної військової адміністрації визначені невідкладні заходи щодо виділення бюджетних коштів для придбання комплектів зимової форми одягу для підрозділів Сил територіальної оборони Збройних Сил України.

Розпорядженням начальника Херсонської обласної військової адміністрації від 04.10.2022 № 188 «Про внесення змін до програми розбудови територіальної оборони Херсонської області на 2020-2022 роки», яку схвалено Розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 14.02.2020 № 149 та затверджено Рішенням Херсонської обласної ради від 28.02.2020 № 1573, передбачений обсяг фінансування за рахунок коштів місцевого бюджету за напрямком діяльності: «Покращення матеріально-технічної бази підрозділів територіальної оборони для виконання завдань за призначенням», захід програми: «Придбання речового майна та інших необхідних засобів для проходження осінньо-зимового періоду (в т.ч. формений одяг)», строком виконання заходу протягом 2022 року, виконавці у т.ч. Департамент з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації та 124 окрема бригада територіальної оборони (військова частина НОМЕР_1 Збройних Сил України), в обсязі 61207,746тис. грн. з очікуваним результатом «Забезпечення зимовим форменим одягом особового складу підрозділів територіальної оборони та створення належних умов для проходження осінньо-зимового періоду».

Обсяги передбачених бюджетних фінансувань обґрунтовані метою забезпечення боєздатності територіальної оборони Херсонської області та потребою належної організації забезпечення речовим майном підрозділів військової частини НОМЕР_1 разом з підпорядкованими їй підрозділами військовими частинами НОМЕР_2 , НОМЕР_3 , НОМЕР_4 , НОМЕР_5 , НОМЕР_6 , НОМЕР_7 , відповідно поданому до Херсонської обласної військової НОМЕР_8 клопотанню командира військової частини НОМЕР_1 від 05.10.2022 № 794 щодо потреби забезпечення особового складу конкретним військовим обмундируванням у відповідній кількості (шапки-фески (підшоломники), шапки зимові, куртки вітро волого захисні зимові, штани вітро вологі захисні зимові, рукавички зимові та ін.), яке було скероване директором Департаменту з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації ОСОБА_4 для фінансування заходів визначеної програми до Департаменту фінансів Херсонської облдержадміністрації.

Відповідно до підпункту 8.1 пункту 8 Рішення Ради оборони Херсонської області від 02.11.2022 № 3, введеного в дію розпорядженням начальника Херсонської обласної військової адміністрації від 03.11.2022 № 249, враховуючи критичну потребу підрозділів 124-ї окремої бригади територіальної оборони у зимовому форменому одязі, директору Департаменту з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації ОСОБА_4 доручено забезпечити закупівлю форменого одягу для військовослужбовців зазначеної бригади відповідно вимог Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням п.п. 2 п. 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, тобто шляхом укладання прямих договорів на закупівлю товару з постачальниками.

Обіймаючи посаду директора Департаменту з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації ОСОБА_4 був зобов`язаний керуватись Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, розпорядженнями голови обласної державної адміністрації та Положенням про Департамент з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації, а тому під час закупівлі форменого одягу для потреб військовослужбовців Збройних Сил України, зобов`язаний дотримуватись вимог діючого законодавства в ході забезпечення виконання покладеного на Департамент завдання оборонного спрямування щодо відповідності предмету закупівлі військової форми одягу Збройних Сил України вимогам нормативної та технічної документації, затвердженої Міністерством оборони України.

Так, 17.11.2022 між замовником Департаментом з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації (код ЄДРПОУ 14373006), в особі директора ОСОБА_4 , та постачальником ТОВ «Золотий клєвєр» (код ЄДРПОУ 35439270), в особі директора ОСОБА_5 , укладений договір про поставку товару № 1, предметом якого є постачання військового обмундирування відповідно до специфікації: шапка-феска (підшоломник)/балаклава 1287 шт. за ціною 289,00 грн. на суму 371943,00 грн., рукавиці зимові 3408 шт. за ціною 320 грн. на суму 1090560,00 грн., білизна для холодної погоди (сорочка зимова та кальсони зимові) 6079 шт. за ціною 1920,00 грн. на суму 11671680,00 грн., сидіння польове ізоляційне 3246 шт. за ціною 387,00 грн. на суму 1256202,00 грн., чоботи гумові 1982 пар за ціною 489,00 грн. на суму 969198,00грн., строком дії договору до 31.12.2022, ціна договору - 15359583,00 грн. (з ПДВ).

Відповідно до умов зазначеного договору обов`язки сторін полягали в наступному:

?постачальник зобов`язується у строки, визнані цим договором, поставити замовнику товар, а замовник зобов`язується прийняти і оплатити цей товар (пункт 1.1);

?постачальник повинен надати замовнику товар, якість якого відповідає умовам виробника (сертифікат якості) та чинному законодавству України для товарів даного виду (пункт 2.1);

?постачальник гарантує, що товар не має недоліків та дефектів, що пов`язані із якістю матеріалів, з яких він виготовляється та із технологією його виробництва, відповідає всім необхідним вимогам (пункт 2.3);

?строк поставки товару 30 календарних днів з дня підписання договору (пункт 3.2);

?датою поставки товару вважається день передачі вищевказаного товару постачальником замовнику за видатковими накладними (пункт 3.4);

?постачальник надає замовнику разом з товаром документи, визначені пунктом 2.1 договору (пункт 3.5.1);

?одночасно з поданими документами, що підтверджують якість, а також кількість товару, постачальник передає, а замовник приймає товар у повній комплектації (пункт 3.5.2.);

?замовник здійснює попередню оплату за товар у розмірі 30% його вартості в безготівковій формі протягом 7 (семи) робочих днів після виставлення рахунку шляхом перерахування коштів на рахунок постачальника згідно з наданим рахунком, а кінцева оплата за товар здійснюється замовником протягом 7 (семи) робочих днів в безготівковій формі шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок постачальника на підставі рахунку, після поставки товару та надання видаткової накладної на товар. Термін надання накладної для закриття попередньої оплати повинен бути не пізніше ніж 29.12.2022 (пункти 4.2, 4.3);

?замовник зобов`язаний: своєчасно та в повному обсязі провести оплату за товар після повної його поставки; прийняти поставлений товар згідно з видатковою накладною та документами, які підтверджують якість товару, відповідно до вимог чинного законодавства та нормативних актів; брати зобов`язання за договором лише в межах бюджетних асигнувань, встановлених на цілі, визначені договором (пункти 5.1.1, 5.1.2, 5.1.3);

?невід`ємною частиною цього договору є специфікація (пункт 12.1).

Про ці та інші умови договору про поставку, були достовірно відомі директору Департаменту з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації ОСОБА_4 , який засвідчив його власним підписом від імені замовника та скріпив відтиском печатки установи.

31.12.2022 між замовником Департаментом з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації, в особі директора ОСОБА_4 , та постачальником ТОВ«Золотий клєвєр», в особі директора ОСОБА_5 , укладено додаткову угоду №1 до договору про поставку товару №1 від 17.11.2022, якою змінено строк дії вказаного договору до 31.12.2023.

29.11.2022 на виконання умов договору, замовником Департаментом з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації, за поданим директором ТОВ«Золотий клєвєр» ОСОБА_5 рахунком на оплату № 224 від 18.11.2022, на підставі підписаного ОСОБА_4 платіжного доручення № 1 від 18.11.2022, здійснено перерахування на розрахунковий рахунок постачальника ТОВ«Золотий клєвєр» № НОМЕР_9 в АТ «А-Банк» грошових коштів у розмірі 4607874,90 грн. в якості попередньої оплати товару відповідно до п. 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 №1070 «Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти».

Абзацем 13 частини 1 статті 1 Закону України від 16.07.1999 №996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі - Закону №996) визначено, що первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Відповідно до ст. 9 Закону № 996, первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади і прізвища (крім первинних документів, вимоги до яких встановлюються Національним банком України) осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

ОСОБА_4 , будучи службовою особою, займаючи посаду директора Департаменту з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації, 28.12.2022, більш точний час досудовим розслідуванням не встановлений, перебуваючи у м.Херсон, більш точне місце досудовим розслідуванням не встановлено, неналежно виконуючи покладені на нього службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, у порушення умов п.п. 1.1, 2.1, 3.4, 3.5.2, 4.3, 5.1.1, 5.1.2, 5.1.3, 12.1 договору про поставку товару № 1 від 17.11.2022 та п. 5, пп. 7, 22 п. 6, пп. 1, 13 п. 10 Положення, прийняв відповідно до видаткової накладної №181 від 28.12.2022 до договору про поставку товару № 1 від 17.11.2022 від постачальника ТОВ«Золотий клєвєр» товар на загальну суму 4607874,90 грн., зокрема товар без сертифікатів якості, який не відповідає вимогам технічних специфікацій, затвердженим Міністерством оборони України та, відповідно, не є предметом закупівлі військовим обмундируванням, а саме: шапки-фески (підшоломник/балаклава) у кількості 386 штук за ціною 289 грн. на суму 111 582,90 грн., які не відповідають вимогам технічної специфікації ТС А01XJ.30497-113:2019(01); рукавиці зимові у кількості 1022 пар за ціною 320 грн. на суму 327040,00 грн., які не відповідають вимогам технічної специфікації «Рукавички зимові» ТС А01XJ.32473-361:2022(01); білизна для холодної погоди (сорочка зимова та кальсони зимові) у кількості 1824 комплектів за ціною 1920грн. на суму 3501504,00 грн., яка не відповідає вимогам технічної специфікації «Білизна термостійка» ТС А01XJ.30480-371:2022(01), на загальну суму 3940126,90 грн., що сплачена 29.11.2022 ОСОБА_4 в особі замовника Департаменту з питань цивільного захисту та оборонної роботи Херсонської обласної за договором про поставку товару № 1 від 17.11.2022 відповідно до підписаного ним платіжного доручення №1 від 18.11.2022 в якості попередньої оплати товару постачальнику ТОВ«Золотий клєвєр», скріпивши зазначену видаткову накладну власним підписом та печаткою Департаменту з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації, що спричинило тяжкі наслідки державним інтересам в особі Департаменту з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації на вказану суму.

В той же час, ОСОБА_4 , продовжуючи нехтувати своїми службовими обов`язками, будучи службовою особою, займаючи посаду директора Департаменту з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації, 30.12.2022, більш точний час досудовим розслідуванням не встановлений, перебуваючи у м. Херсон, більш точне місце досудовим розслідуванням не встановлено, неналежно виконуючи покладені на нього службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, у порушення умов п.п. 1.1, 2.1, 3.4, 3.5.2, 4.3, 5.1.1, 5.1.2, 5.1.3, 12.1 договору про поставку товару № 1 від 17.11.2022 та п. 5, пп. 7, 22 п. 6, пп. 1, 13 п. 10 Положення, прийняв відповідно до видаткової накладної №185 від 30.12.2022 до договору про поставку товару № 1 від 17.11.2022 від постачальника ТОВ«Золотий клєвєр» товар на загальну суму 10751708,10 грн., зокрема товар без сертифікатів якості, який не відповідає вимогам технічних специфікацій, затвердженим Міністерством оборони України та, відповідно, не є предметом закупівлі військовим обмундируванням, а саме: шапки-фески (підшоломник/балаклава) у кількості 901 штука за ціною 289грн. на суму 260360,10грн., які не відповідають вимогам технічної специфікації ТС А01XJ.30497-113:2019(01); рукавиці зимові у кількості 2386 пар за ціною 320грн. на суму 763520,00 грн., які не відповідають вимогам технічної специфікації «Рукавички зимові» ТС А01XJ.32473-361:2022(01); білизна для холодної погоди (сорочка зимова та кальсони зимові) у кількості 4255 комплектів за ціною 1920 грн. на суму 8170176,00 грн., яка не відповідає вимогам технічної специфікації «Білизна термостійка» ТС А01XJ.30480-371:2022(01), на загальну вартість 9194056,10грн., скріпивши зазначену видаткову накладну власним підписом та печаткою Департаменту з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації.

За результатами прийнятого директором Департаменту з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації ОСОБА_4 товару від постачальника ТОВ«Золотий клєвєр» разом з поданим ТОВ«Золотий клєвєр» рахунком на оплату №189 від 30.12.2022 на загальну суму 10751708,10 грн., виникла кредиторська заборгованість на вказану суму, в т.ч. на суму 9194056,10 грн. за товар, який не відповідає вимогам технічних специфікацій та не є предметом закупівлі - військовим обмундируванням, що відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність» та наказу Міністерства фінансів України від07.02.2013 № 73 призвело до виникнення фінансових зобов`язань на користь ТОВ«Золотий клєвєр».

За викладених обставин, ОСОБА_4 , будучи службовою особою, займаючи посаду директора Департаменту з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації, маючи реальну можливість належним чином виконувати свої службові обов`язки, діючи всупереч наведених вимог законодавства та своїх службових обов`язків, необережно із злочинною недбалістю, всупереч інтересам служби, шляхом неналежного виконання своїх службових обов`язків за посадою через несумлінне ставлення до них, в період з 28.12.2022 по 30.12.2022, недбало поставився до виконання своїх службових обов`язків, прийнявши в особі замовника Департаменту з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації від постачальника ТОВ«Золотий клєвєр» за видатковими накладними №181 від 28.12.2022 та №185 від 30.12.2022 товар військове обмундирування на загальну суму 13134183,00 грн. (3940126,90 грн. + 9194056,10 грн.), який не відповідає вимогам технічних специфікацій, затвердженим Міністерством оборони України та, відповідно, не є предметом закупівлі, що спричинило тяжкі наслідки державним інтересам в особі Департаменту з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації на вказану суму.

Водночас, 17.11.2022 між замовником Департаментом з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації (код ЄДРПОУ 14373006), в особі директора ОСОБА_4 , та покупцем ТОВ «Екотранссервіс-21» (код ЄДРПОУ 44151407), в особі директора ОСОБА_6 , укладений договір поставки № 2, предметом якого є постачання товарно-матеріальних цінностей відповідно до специфікації: куртка вітро-волого захисна зимова 1865 шт. за ціною 4650,00 грн. на суму 8672250,00грн., штани вітро-волого захисні зимові 2552 шт. за ціною 2950,00 грн. на суму 7528400,00 грн., черевики з високими берцями зимові 2724 пар за ціною 3745,00 грн. на суму 10201380,00 грн., строком дії договору до 31.12.2022, ціна договору 26402030 грн. (з ПДВ).

Відповідно до умов зазначеного договору обов`язки сторін полягали в наступному:

?покупець зобов`язується прийняти й оплатити товар у повному розмірі на умовах та в порядку визначених у договорі (пункт 1.1);

?постачальник зобов`язується поставляти товар окремими партіями в кількості і асортименті визначених у письмових або усних заявках-замовленнях покупця (пункт 1.3);

?загальний асортимент, номенклатура, маркування, одиниця виміру та ціна визначаються у видатковій накладній, рахунку на оплату, оформлених у відповідності до замовлень покупця (пункт 1.6);

?замовник здійснює попередню оплату за товар у розмірі 30% його вартості в безготівковій формі протягом 7 (семи) робочих днів після виставлення рахунку шляхом перерахування коштів на рахунок постачальника згідно з наданим рахунком, а кінцева оплата за товар здійснюється замовником протягом 7 (семи) робочих днів в безготівковій формі шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок постачальника на підставі рахунку, після поставки товару та надання видаткової накладної на товар. Термін надання накладної для закриття попередньої оплати повинен бути не пізніше ніж 29.12.2022 (пункти 2.2, 2.3);

?згідно з цим договором поставка товару вважається здійсненою з моменту прибуття товару на склад покупцю (пункт 3.1);

?у момент передачі товару постачальник зобов`язується надати покупцеві на кожну поставку товару товаросупровідні документи. Після прийняття товару покупець зобов?язаний передати водієві (або представнику постачальника) підписані товаросупровідні документи. Якщо немає можливості надати документи відразу, покупець повинен відправити на електрону адресу постачальника підписану видаткову накладну (скан-копію), а потім, протягом 5 днів з дня отримання товару, надіслати листом на юридичну адресу постачальника (пункт 3.3);

?якість товару та упаковки повинна відповідати вимогам нормативних документам щодо даного товару та відповідати технологічним характеристикам (пункт 4.2);

?постачальник гарантує якість товару при його відповідному зберіганні Покупцем. Товар виготовлений у відповідності зі стандартами та технічними умовами в підтвердження цього Постачальник надає Покупцеві сертифікат якості на товар (пункт 4.5);

?документами, які підтверджують кількість і асортимент товару є товаро-транспортні накладні або видаткові накладні. Якщо кількість товару, який приймається Покупцем не відповідає кількості товару, зазначеній у відповідній видатковій накладній, то Покупець зобов`язаний підписати видаткову накладну та вказати на невідповідність (пункт 5.3);

?разом з товаром постачальник зобов`язаний передати покупцеві рахунок-фактуру та видаткову накладну (пункт 5.4).

Про ці та інші умови договору про поставку, були достовірно відомі директору Департаменту з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації ОСОБА_4 , який засвідчив його власним підписом від імені замовника та скріпив відтиском печатки установи.

31.12.2022 між замовником Департаментом з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації, в особі директора ОСОБА_4 , покупцем ТОВ «Екотранссервіс-21» (код ЄДРПОУ 44151407), в особі директора ОСОБА_6 , укладено додаткову угоду №1 до договору про поставку товару №1 від 17.11.2022, якою змінено строк дії вказаного договору до 31.12.2023.

29.11.2022 на виконання умов договору, замовником Департаментом з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації, за поданим директором ТОВ«Екотранссервіс-21» ОСОБА_6 рахунком на оплату № 616 від 18.11.2022, на підставі підписаного ОСОБА_4 платіжного доручення № 1 від 18.11.2022, здійснено перерахування на розрахунковий рахунок постачальника ТОВ «Екотранссервіс-21» № НОМЕР_10 в АТ «Украгазбанк» грошових коштів у розмірі 7920609,00 грн. в якості попередньої оплати товару відповідно до п. 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 №1070 «Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти».

Абзацем 13 частини 1 статті 1 Закону України від 16.07.1999 №996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі - Закону №996) визначено, що первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Відповідно до ст. 9 Закону № 996, первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади і прізвища (крім первинних документів, вимоги до яких встановлюються Національним банком України) осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

ОСОБА_4 , будучи службовою особою, займаючи посаду директора Департаменту з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації, 28.12.2022, більш точний час досудовим розслідуванням не встановлений, перебуваючи у м. Херсон, більш точне місце досудовим розслідуванням не встановлено, неналежно виконуючи покладені на нього службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, у порушення умов п.п. 1.1., 2.2., 2.3, 3.1, 4.2, 4.5, 5.3 договору поставки №2 від 17.11.2022 та п. 5, пп. 7, 22 п. 6, пп. 1, 13 п. 10 Положення прийняв відповідно до видаткової накладної №693 від 28.12.2022 до договору поставки № 2 від 17.11.2022 від постачальника ТОВ«Екотранссервіс-21» товар без сертифікатів якості, який не відповідає вимогам технічних умов та описів, затвердженим Міністерством оборони України та який не відповідає кількості товару, зазначеному у вказаній видатковій накладній як товар: куртка вітро-волого захисна зимова у кількості 560 штук за ціною 4650,00 грн. на суму 2601675,00 грн.; штани вітро-волого захисні зимові у кількості 766 штук за ціною 2950,00 грн. на суму 2258520,00 грн.; черевики з високими берцями зимові у кількості 817 пар за ціною 3745,00 грн. на суму 3060414,00грн., на загальну суму 7920609,00 грн., що сплачена 29.11.2022 ОСОБА_4 в особі замовника Департаменту з питань цивільного захисту та оборонної роботи Херсонської обласної за договором поставки № 2 від 17.11.2022 відповідно до підписаного ним платіжного доручення №1 від 18.11.2022 в якості попередньої оплати товару постачальнику ТОВ«Екотранссервіс-21», скріпивши зазначену видаткову накладну власним підписом та печаткою Департаменту з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації.

При цьому, фактична кількість прийнятого директором Департаменту з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації ОСОБА_4 товару за видатковою накладною №693 від 28.12.2022 до договору поставки № 2 від 17.11.2022 від постачальника ТОВ«Екотранссервіс-21» складає: куртки вітро-волого захисні зимові у кількості 560 штук, які не відповідають вимогам технічних умов «Куртка вітроволога захисна зимова КВВЗ» ТУ 14.1-134-00034022-2016; штани вітро-вологі захисні зимові у кількості 281 штуки, які не відповідають вимогам технічних умов ШВВЗ ТУ 14.1-135-00034022-2016 та черевики з високими берцями зимові - 585 пар, які не відповідають технічному опису «Черевики з високими берцями (для забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України що входять до складу парадних розрахунків)» від 18.07.2018 (Інв.№210), що призвело до нестачі штанів вітро-вологих захисних зимових у кількості 485 штук за ціною 2950 грн. на суму 1430750 грн. та черевиків з високими берцями у кількості 232 пари за ціною 3745 грн. на суму 868840 грн., на загальну на суму 2299590,00грн. та, відповідно, прийняттю ОСОБА_4 товару без сертифікатів якості, який не відповідає вимогам технічних умов та описів, затвердженим Міністерством оборони України та не є предметом закупівлі, на загальну суму 5621019,00 грн. (7920609,00 грн. 2299590 грн.).

За викладених обставин, ОСОБА_4 , будучи службовою особою, займаючи посаду директора Департаменту з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації, маючи реальну можливість належним чином виконувати свої службові обов`язки, діючи всупереч наведених вимог законодавства та своїх службових обов`язків, необережно із злочинною недбалістю, всупереч інтересам служби, шляхом неналежного виконання своїх службових обов`язків за посадою через несумлінне ставлення до них, 28.12.2022 недбало поставився до виконання своїх службових обов`язків, прийнявши в особі замовника Департаменту з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації від постачальника ТОВ«Екотранссервіс-21» за видатковою накладною № 693 від 28.12.2022 товар військове обмундирування на загальну суму 5 621 019,00 грн., що не відповідає вимогам технічних умов та описів, затвердженим Міністерством оборони України та, відповідно, не є предметом закупівлі, що спричинило тяжкі наслідки державним інтересам в особі Департаменту з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації на вказану суму.

Таким чином, в результаті неналежного виконання ОСОБА_4 своїхслужбових обов`язків через несумлінне ставлення до них, охоронюваним законом державним інтересам та інтересам Департаменту з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації спричинено тяжкі наслідки у вигляді матеріальної шкоди на загальну суму 18755202,00 грн. (13134183,00 грн. + 5 621 019,00 грн.), якабільше ніж в 250 разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян і є тяжкими наслідками.

06.08.2024 ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 367 ККУкраїни.

Обґрунтованість підозри ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2ст.367ККУкраїни,підтверджуються доказами, доданими до клопотання, зокрема, висновками експертів.

Ухвалою слідчого судді Заводського районного суду м. Миколаєва від 09.08.2024 відносно ОСОБА_4 застосовано запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язаного до 06.10.2024 включно, з покладенням обов`язків, передбачених ч.5 ст.194 КПК України

Постановою Заступника керівника Спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Південного регіону ОСОБА_7 від 19.09.2024 року строк досудового розслідування у кримінальному провадженні №62024150010002210 продовжено до трьох місяців, а саме до 06.11.2024 року.

Слідчий суддя приходить до висновку, що на даний час існують ризики, передбачені п.п. 1,3 ч.1 ст.177 КПК України, у вигляді можливості підозрюваним: переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; незаконно впливати на свідків у цьому кримінальному провадженні.

Таким чином, наразі триває досудове розслідування у кримінальному проваджені, є необхідність у проведенні ряду слідчих та процесуальних дій, про які зазначає прокурор у клопотанні, зокрема провести тимчасові доступи до документів, долучити призначені експертизи, провести огляд речей та документів.

Згідно приписів ч. 7ст. 194 КПК Україниобов`язки, передбаченічастинами п`ятоюташостоюцієї статті, можуть бути покладені на підозрюваного, обвинуваченого на строк не більше двох місяців. У разі необхідності цей строк може бути продовжений за клопотанням прокурора в порядку, передбаченомустаттею 199цього Кодексу.

Враховуючи обставини кримінального провадження, обґрунтованість підозри, наявність вищевказаних ризиків,слідчий суддя приходить до висновку,про необхідність продовження строку обов`язків, покладених на підозрюваного згідно ч.5ст.194 КПК України, у межах строку досудового розслідування.

Керуючись ч. 7 ст. 194, ст. 376 КПК України,-

УХВАЛИВ:

Клопотання прокурора- задовольнити.

Продовжити строк покладених на підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ухвалою слідчого судді Заводського районного суду м. Миколаєва від 09.08.2024 обов`язків, передбачених ч. 5 ст. 194 КПК України, до 06.11.2024 включно, а саме:

- прибувати за кожною вимогою до слідчого, прокурора і суду;

- не відлучатися із населеного пункту, в якому він проживає, тобто з м. Одеси, без дозволу слідчого, прокурора або суду;

- повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або місця роботи;

- утримуватися від спілкування зі свідками у кримінальному провадженні: ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 ;

- здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в України.

Ухвала підлягає негайному виконанню після її оголошення.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудЗаводський районний суд м. Миколаєва
Дата ухвалення рішення04.10.2024
Оприлюднено14.10.2024
Номер документу122211883
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку обов'язків

Судовий реєстр по справі —487/8428/24

Ухвала від 18.11.2024

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Цуркан Р. С.

Ухвала від 08.11.2024

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Цуркан Р. С.

Ухвала від 01.11.2024

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Цуркан Р. С.

Ухвала від 01.11.2024

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Цуркан Р. С.

Ухвала від 01.11.2024

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Цуркан Р. С.

Ухвала від 01.11.2024

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Цуркан Р. С.

Ухвала від 01.11.2024

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Цуркан Р. С.

Ухвала від 04.10.2024

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Цуркан Р. С.

Ухвала від 04.10.2024

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Цуркан Р. С.

Ухвала від 04.10.2024

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Цуркан Р. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні