Постанова
від 30.09.2024 по справі 909/66/24
ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

79010, м.Львів, вул.Личаківська,81


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"30" вересня 2024 р. Справа №909/66/24

Західний апеляційний господарський суд, в складі колегії:

Головуючого (судді-доповідача)Якімець Г.Г.,

Суддів:Бойко С.М.,Бонк Т.Б.,

за участю секретаря судового засідання Кришталь М.Б.,

та представників:

від позивача (скаржника) не з`явився

від відповідача не з`явився

розглянувши апеляційну скаргу Комунального підприємства Роздрібна торгово-закупівельна база громадського харчування від 27 червня 2024 року

на рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 03 червня 2024 року (підписане 11.06.2024), суддя Шкіндер П.А.

у справі №909/66/24

за позовом Комунального підприємства Роздрібна торгово-закупівельна база громадського харчування, м. Коломия, Івано-Франківська область

до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю Станіславська бізнес група, м. Івано-Франківськ

про стягнення заборгованості за договором поставки в сумі 1 885 690,40 грн

в с т а н о в и в :

19 січня 2024 року Комунальне підприємство «Роздрібна торгово-закупівельна база громадського харчування» звернулося до Господарського суду Івано-Франківської області з позовом до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю «Станіславська бізнес група» про стягнення 1 885 690,40 грн, з яких: 1 298 164,84 грн заборгованість за договором поставки сільськогосподарської продукції врожаю 2020 року №1 від 12 березня 2020 року; 506 557,74 грн пеня; 35 205,83 грн 3% річних та 45 761,99 грн інфляційні втрати.

Рішенням Господарського суду Івано-Франківської області від 03 червня 2024 року у справі №909/66/24 у задоволенні позовних вимог відмовлено в повному обсязі.

Рішення суду мотивоване тим, що поставка товару за накладною №21 від 20.02.2023 року здійснена поза межами укладеного сторонами договору поставки сільськогосподарської продукції врожаю 2020 року №1 від 12 березня 2020 року, дія якого закінчилася 30 листопада 2020 року, та який визначено позивачем підставою позовних вимог. Поряд з тим, судом встановлено, що доказів продовження строку дії вказаного договору додатковою угодою суду не надано, при цьому, між сторонами у спірний період укладено інші договори на поставку. Суд встановив, що спірна видаткова накладна не може підтверджувати факт поставки товару у строк до 30 листопада 2020 року за договором №1 від 12 березня 2020 року.

Не погоджуючись з рішенням місцевого господарського суду, позивач Комунальне підприємство «Роздрібна торгово-закупівельна база громадського харчування» звернувся до Західного апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 03 червня 2024 року у справі №909/66/24 та прийняти нове рішення, яким позов задоволити: стягнути з відповідача на користь позивача 1 885 690,40 грн, з яких: 1 298 164,84 грн заборгованість за договором поставки сільськогосподарської продукції врожаю 2020 року №1 від 12 березня 2020 року; 506 557,74 грн пеня; 35 205,83 грн 3% річних та 45 761,99 грн інфляційні втрати. Зокрема, зазначає, що у відповідача перед позивачем існує борг в сумі 1 298 164,84 грн, що підтверджується актом звірки взаємних розрахунків за період з 01.01.2020 по 24.02.2023. Позивач вказує, що вказана заборгованість виникла на підставі договору поставки сільськогосподарської продукції врожаю 2020 року №1 від 12 березня 2020 року та накладної №21 від 20.02.2023 року.

У відзиві на апеляційну скаргу відповідач просить оскаржуване рішення залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення. Зокрема, зазначає, що апелянтом не доведено належними та допустимими доказами факт продовження дії договору поставки сільськогосподарської продукції врожаю 2020 року №1 від 12 березня 2020 року, відтак, його дія закінчилася 30 листопада 2020 року. Більше того, наголошує, що між сторонами укладено й ряд інших договорів, зокрема, договорів поставки у 2023 році. Поряд з тим, наголошує, що позивач не довів настання строку оплати за спірною накладною, оскільки сторонами не погоджено термінів оплати такої.

У судове засідання 30 вересня 2024 року представники сторін не з`явилися.

30 вересня 2024 року від представника відповідача до суду надійшла заява про розгляд справи без його участі.

Представник відповідача у попередньому судовому засіданні проти вимог апеляційної скарги заперечував, просив оскаржуване рішення залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення, з підстав, наведених у відзиві на апеляційну скаргу.

Поряд з тим, 27 вересня 2024 року від позивача та його представника до суду надійшли клопотання про відкладення розгляду справи, у зв`язку із погіршенням стану здоров`я представника позивача.

Розглянувши вказані клопотання, колегія суддів такі відхилила, з огляду на те, що розгляд справи вже відкладався судом «в межах розумного строку» ухвалою від 02 вересня 2024 року саме у зв`язку з неявкою представника позивача у судове засідання, поряд з цим, останнім не було наведено причин його неявки у таке судове засідання. З огляду на закінчення, передбаченого ч.1 ст.273 ГПК України, строку розгляду справи в суді апеляційної інстанції та попереднє відкладення розгляду справи в межах «розумного строку», колегія суддів не вбачає підстав для чергового відкладення розгляду справи поза межами строку розгляду апеляційної скарги.

Відповідно до ч.12 ст.270 ГПК України неявка сторін або інших учасників справи, належним чином повідомлених про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду справи.

Оскільки явка представників сторін в судове засідання не визнавалася обов`язковою, колегія суддів вважає за можливе розглянути справу за їхньої відсутності.

Західний апеляційний господарський суд, розглянувши доводи апеляційної скарги та дослідивши наявні докази по справі, дійшов висновку, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає, виходячи з наступного:

Як встановлено місцевим господарським судом та вбачається з матеріалів справи, 12 березня 2020 року між Комунальним підприємством «Роздрібна торгово-закупівельна база громадського харчування» (в тексті договору постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Станіславська бізнес група» (в тексті договору покупець) укладено договір поставки сільськогосподарської продукції врожаю 2020 року №1, відповідно до умов якого, а саме: п.1.1 постачальник зобов`язується поставити (продати) у власність покупцеві, а покупець зобов`язується прийняти (придбати) та оплатити на умовах цього Договору сільськогосподарську продукцію врожаю 2020 року (в тексті договору продукція) на умовах, що вказані в цьому договорі та додатках до договору; асортимент, кількість, якість, ціна, умови та строки поставки продукції, місце прийому передачі, строки оплати продукції, узгоджуються сторонами після збору урожаю шляхом вказування їх у Додатках до Договору, які становлять його невід`ємну частину.

Згідно з п.1.2 Договору в ціну продукції включено всі податки і збори, передбачені чинним законодавством України, в тому числі податок на додану вартість, вартість транспортування продукції до місця її передачі (у разі такої), а також інші витрати, якщо інше не передбачено Додатком до Договору. Ціна на продукцію, поставки якої здійснюються згідно з умовами цього Договору, встановлюється в національній валюті України і визначається в Додатках до цього Договору.

Оплата вартості поставленої продукції проводиться покупцем самостійно, безготівково в національній валюті України шляхом банківського переказу грошових коштів на банківський рахунок постачальника (п.2.1 Договору).

У п.2.2 Договору визначено, що сторони можуть в будь-який момент дії цього Договору узгодити іншу форму проведення розрахунків, що оформляється Додатками до Договору. Оплата вартості продукції проводиться покупцем по кожній окремій партії поставленої продукції, яка оформляється Додатком до Договору. Строк оплати вартості продукції по кожній окремій партії продукції визначається умовами відповідних Додатків. В разі необхідності, з метою з`ясування дійсного стану проведення взаєморозрахунків, сторони періодично проводять звірку розрахунків по кожному звітному місяцю, а по її результатах складають двосторонній акт звірки. Звірка розрахунків може проводитись також на письмову вимогу однієї зі сторін.

Відповідно до п.2.3 Договору загальна сума цього Договору сторонами не обмежується і визначається на підставі фактично поставленої продукції (первинні документи бухгалтерського обліку, рахунки та накладні) протягом дії цього Договору та узгодженої на неї ціни відповідно до Додатків до договору.

Датою оплати вартості продукції вважається дата списання грошових коштів з банківського рахунку покупця.

Згідно з п.2.5 Договору сума попередньої щомісячної оплати вартості продукції становить: у березні 300 000,00 грн; у квітні 70 000,00 грн; у травні 70 000,00 грн; у червні 70 000,00 грн; у липні 70 000,00 грн; у серпні 70 000,00 грн; у вересні 70 000,00 грн; у жовтні 70 000,00 грн.

Попередня оплата вартості продукції здійснюється протягом 10 днів з моменту підписання сторонами цього Договору але не пізніше 10-15 числа кожного місяця (п.2.6 Договору).

У п.п.3.1, 3.2 Договору визначено, що місце передачі продукції погоджується сторонами у Додатку до Договору; постачальник здійснює поставку продукції окремими партіями в строки, вказані в Додатку до Договору.

Право власності на продукцію переходить від постачальника до покупця з моменту поставки продукції останньому та належного документального оформлення поставки продукції. З моменту переходу права власності на продукцію всі ризики її загибелі, втрати, пошкодження, хімічного впливу тощо переходять від постачальника до покупця (п.3.3 Договору).

Відповідно до п.3.4 Договору разом з продукцією постачальник зобов`язується передати покупцю на кожну окрему партію продукції належним чином оформлену товарну (видаткову) накладну, та товаротранспортну накладну (в тексті договору накладні). У випадку якщо продукція, яка поставляється за цим Договором, зберігається на зерновому складі, постачальник зобов`язаний в момент поставки продукції, в порядку, передбаченому чинним законодавством, передати Покупцю складські документи на зерно, видані зерновим складом на підтвердження прийняття зерна.

У п.5.1 Договору сторони погодили, що продукція вважається переданою покупцю: - по кількості - відповідно до кількості, зазначеної в Додатку до договору або/та накладній. У випадку, якщо кількість продукції, що фактично поставлена, не відповідає кількості зазначеній в Додатку та/або накладній і у випадку відсутності інших претензій покупця щодо поставленої продукції, покупець має право прийняти фактично поставлену продукцію, а постачальник зобов`язується передати належним чином оформлені документи, зазначені у пункті 3.4. цього Договору, на фактично прийняту продукцію, протягом 3 (трьох) календарних днів з дня фактичного прийняття продукції. Якщо продукція була поставлена постачальником у меншій кількості, ніж зазначено в Додатку до Договору, постачальник зобов`язаний допоставити недопоставлену частину продукції протягом 1 (одного) календарного дня з моменту прийняття фактично поставленої продукції. Якість продукції визначається атестованою та/або акредитованою лабораторією покупця (далі - лабораторія покупця) або/та іншою атестованою чи акредитованою лабораторією підприємства, на яке здійснюється поставка продукції.

Пунктами 6.2, 6.3 Договору передбачено, що постачальник зобов`язаний: поставити (передати) покупцю якісну продукцію, а також всю необхідну документацію на неї в місці встановленому цим Договором та Додатками до нього; скласти та підписати накладні на продукцію, а також оформити всі інші необхідні документи по цьому Договору. Покупець зобов`язаний: прийняти продукцію відповідно до умов цього Договору; у встановлений цим Договором термін та спосіб оплатити постачальнику вартість продукції; підписати накладну на продукцію, а також оформити всі інші необхідні документи по цьому Договору.

Договір вважається укладеним і набирає чинності з моменту його підписання сторонами та скріплення їх печатками (п.10.1 Договору).

Згідно з п.10.2 Договору строк цього Договору починає свій перебіг у момент, визначений у п.10.1 цього Договору та закінчується 30.11.2020 року, але в будь-якому випадку після повного і належного виконання сторонами всіх своїх зобов`язань згідно цього Договору.

Закінчення строку цього Договору не звільняє сторони від відповідальності за його порушення, яке мало місце під час дії цього Договору та належного виконання зобов`язання за цим Договором (п.10.4 Договору).

Зміни і доповнення до цього Договору, а також всі Додатки до нього вважаються дійсними лише в тому випадку, якщо вони вчинені у письмовій формі і підписані уповноваженими представниками обох сторін та скріплені їх печатками. Усі Додатки та Накладні на продукцію в рамках цього Договору, є невід`ємною його частиною (п.10.5 Договору).

Сторонами укладено наступні додаткові угоди до договору поставки сільськогосподарської продукції врожаю 2020 року №1 від 12 березня 2020 року:

Додаткову угоду №1 від 01 квітня 2020 року, за умовами якої покупець (відповідач) здійснює поставку а постачальник (позивач) приймає у якості попередньої оплати за продукцію товарно-матеріальні цінності загальною вартістю 1 118 461,87 грн.

Додаткову угоду №2 від 12 травня 2020 року, за умовами якої покупець здійснює поставку а постачальник приймає у якості попередньої оплати за продукцію товарно-матеріальні цінності загальною вартістю 429 959,04 грн.

Додаткову угоду №3 від 22 червня 2020 року, за умовами якої покупець здійснює поставку а постачальник приймає у якості попередньої оплати за продукцію товарно-матеріальні цінності загальною вартістю 221 250 грн.

Додаткову угоду №4 від 24 червня 2020 року, за умовами якої покупець здійснює поставку а постачальник приймає у якості попередньої оплати за продукцію товарно-матеріальні цінності на загальну суму 288 215,28 грн.

Додаткову угоду №5 від 07 липня 2020 року, за умовами якої покупець здійснює поставку а постачальник приймає у якості попередньої оплати за продукцію товарно-матеріальні цінності на загальну суму 823 065,60 грн

Додаткову угоду №6 від 19 жовтня 2020 року, за умовами якої покупець здійснює поставку а постачальник приймає у якості попередньої оплати за продукцію товарно-матеріальні цінності на загальну суму 285 684 грн.

Позивач зазначає, що між сторонами у справі існували відносини зокрема щодо поставки продукції, що підтверджує доказами, долученими до позовної заяви, а саме:

- копію договору складського зберігання зерна №01/07/20 від 01.07.2020 відповідно до якого Товариство з обмеженою відповідальністю «Станіславська бізнес група» (зерновий склад та Комунальне підприємство «Роздрібна торгово-закупівельна база громадського харчування», (Поклажодавець), уклали даний договір про те, що Поклажодавець зобов`язується передати зерно озимого ячменю (ДСТУ 3769-98 «Ячмінь. Технічні умови»), («Продукція») за заліковою вагою 500 (п`ятсот) тон на зерновий склад, який зобов`язується прийняти таке зерно для зберігання на визначених цим договором умовах і в установлений строк повернути його поклажодавцеві або особі, зазначеній ним як одержувач, у стані, передбаченому цим договором та законодавством.

- копію додатку до договору складського зберігання зерна №01/07/20 від 01.07.2020 від 15.07.2020

- копію договору складського зберігання зерна №30/07/20 від 30.07.2020 відповідно до якого Товариство з обмеженою відповідальністю «Станіславська бізнес група» (зерновий склад та Комунальне підприємство «Роздрібна торгово-закупівельна база громадського харчування», (Поклажодавець), уклали даний договір про те, що Поклажодавець зобов`язується передати зерно озимого ріпаку (ДСТУ 8177:2015 ріпак озимий ярий, технологічного вирощування, загальні вимоги), («Продукція») за заліковою вагою 140800 тон на зерновий склад, який зобов`язується прийняти таке зерно для зберігання на визначених цим договором умовах і в установлений строк повернути його поклажодавцеві або особі, зазначеній ним як одержувач, у стані, передбаченому цим договором та законодавством.

- копію договору складського зберігання зерна №20/10/20 від 20.10.2020 відповідно до якого Товариство з обмеженою відповідальністю «Станіславська бізнес група» (зерновий склад та Комунальне підприємство «Роздрібна торгово-закупівельна база громадського харчування», (Поклажодавець), уклали даний договір про те, що Поклажодавець зобов`язується передати зерно соняшнику (ДСТУ 7011:2009 соняшник, технологічного вирощування), («Продукція») за заліковою вагою 310тон на зерновий склад, який зобов`язується прийняти таке зерно для зберігання на визначених цим договором умовах і в установлений строк повернути його поклажодавцеві або особі, зазначеній ним як одержувач, у стані, передбаченому цим договором та законодавством.

- копію договору №160320/1 безвідсоткової поворотної фінансової допомоги від 16.03.2020 про надання Товариство з обмеженою відповідальністю «Станіславська бізнес група» (позикодавець) передає у власність Комунальному підприємству «Роздрібна торгово-закупівельна база" ( позичальник) громадського харчування» на безвідсотковій та поворотній основі грошові кошти у розмірі 260000,00грн., а Позичальник зобов`язується повернути безвідсоткову поворотну фінансову допомогу у визначений цим Договором строк.

- копію договору №270420/1 безвідсоткової поворотної фінансової допомоги від 27.04.2020 про надання Товариство з обмеженою відповідальністю «Станіславська бізнес група» (позикодавець) передає у власність Комунальному підприємству «Роздрібна торгово-закупівельна база" ( позичальник) громадського харчування» на безвідсотковій та поворотній основі грошові кошти у розмірі 70000,00грн., а Позичальник зобов`язується повернути безвідсоткову поворотну фінансову допомогу у визначений цим Договором строк.

- копію договору № 260620/1 безвідсоткової поворотної фінансової допомоги від 26.06.2020 про надання Товариство з обмеженою відповідальністю «Станіславська бізнес група» (позикодавець) передає у власність Комунальному підприємству «Роздрібна торгово-закупівельна база" ( позичальник) громадського харчування» на безвідсотковій та поворотній основі грошові кошти у розмірі 70000,00грн., а Позичальник зобов`язується повернути безвідсоткову поворотну фінансову допомогу у визначений цим Договором строк.

- копію договору № 260520/1 безвідсоткової поворотної фінансової допомоги від 26.05.2020 про надання Товариство з обмеженою відповідальністю «Станіславська бізнес група» (позикодавець) передає у власність Комунальному підприємству «Роздрібна торгово-закупівельна база" ( позичальник) громадського харчування» на безвідсотковій та поворотній основі грошові кошти у розмірі 70000,00грн., а Позичальник зобов`язується повернути безвідсоткову поворотну фінансову допомогу у визначений цим Договором строк.

- копію договору № 290720/1 безвідсоткової поворотної фінансової допомоги від 29.07.2020 про надання Товариство з обмеженою відповідальністю «Станіславська бізнес група» (позикодавець) передає у власність Комунальному підприємству «Роздрібна торгово-закупівельна база" ( позичальник) громадського харчування» на безвідсотковій та поворотній основі грошові кошти у розмірі 70000,00грн., а Позичальник зобов`язується повернути безвідсоткову поворотну фінансову допомогу у визначений цим Договором строк.

- копію договору № 170820/1 безвідсоткової поворотної фінансової допомоги від 17.08.2020 про надання Товариство з обмеженою відповідальністю «Станіславська бізнес група» (позикодавець) передає у власність Комунальному підприємству «Роздрібна торгово-закупівельна база" (позичальник) громадського харчування» на безвідсотковій та поворотній основі грошові кошти у розмірі 70000,00грн., а Позичальник зобов`язується повернути безвідсоткову поворотну фінансову допомогу у визначений цим Договором строк.

- копію договору надання послуг № 1 від 12.03.2020 відповідно до якого Товариство з обмеженою відповідальністю «Станіславська бізнес група» (підрядник) зобов`язується надати комплекс послуг та робіт в процесі виробництва сільськогосподарської продукції Комунальному підприємству «Роздрібна торгово-закупівельна база" (Замовнику) на сільгоспугіддях Замовника, в подальшому «Послуги», а Замовник зобов`язується прийняти виконані роботи і оплатити вартість послуг Підрядника згідно умов цього Договору, виконання робіт здійснюється на сумарній площі земельних ділянок розміром не менше 707,84 га., що знаходяться на території Коломийської міської ради Коломийського району Івано-Франківської області з додатком №1 від 12.03.2020.

- акт звіряння взаємних розрахунків за період 01.01.2020 - 31.12.2021, з відтиском печатки та підписаний представником Комунального підприємства «Роздрібна торгово-закупівельна база"

- акт звіряння взаємних розрахунків за період січень 2020 - жовтень 2020, з відтиском печатки та підписаний представником Комунального підприємства «Роздрібна торгово-закупівельна база"

- акт надання послуг № 43 від 30.09.2020 з посиланням на договір зберігання № 01/07/20 про зберігання озимого ячменю липень- вересень 2020.

- акт надання послуг № 44 від 31.10.2020 з посиланням на договір зберігання № 30/07/20 про зберігання озимого ріпаку серпень-жовтень 2020.

- акт надання послуг № 55 від 30.11.2020 з посиланням на договір зберігання № 30/07/20 про зберігання зерна

- акт надання послуг № 57 від 31.12.2020 з посиланням на договір зберігання № 30/07/20 про зберігання зерна

- акт надання послуг № 8 від 31.01.2021 з посиланням на договір зберігання № 30/07/20 про зберігання зерна

- акт надання послуг № 9 від 28.02.2021 з посиланням на договір зберігання № 30/07/20 про зберігання зерна

- акт надання послуг № 10 від 31.03.2021 з посиланням на договір зберігання № 30/07/20 про зберігання зерна

- акт надання послуг № 11 від 30.04.2021 з посиланням на договір зберігання № 30/07/20 про зберігання зерна

- акт надання послуг № 11 від 30.04.2021 з посиланням на договір зберігання № 30/07/20 про зберігання зерна

- акт надання послуг № 12 від 31.05.2021 з посиланням на договір зберігання № 30/07/20 про зберігання зерна

- акт надання послуг № 18 від 31.06.2021 з посиланням на договір зберігання № 30/07/20 про зберігання зерна

- акт надання послуг № 26 від 31.07.2021 з посиланням на договір зберігання № 30/07/20 про зберігання зерна

- акт надання послуг № 30 від 31.08.2021 з посиланням на договір зберігання № 30/07/20 про зберігання зерна

- акт надання послуг № 32 від 30.09.2021 з посиланням на договір зберігання № 30/07/20 про зберігання зерна

- акт надання послуг № 44 від 31.10.2021 з посиланням на договір зберігання № 30/07/20 про зберігання зерна

- акт надання послуг № 50 від 30.11.2021 з посиланням на договір зберігання № 30/07/20 про зберігання зерна

- акт № 03-П, передачі-приймання зерна ячменю озимого при поверненні його зі зберігання згідно Договору складського зберігання зерна № 01/07/20 від 01.072020;

- акт № 02-П передачі-приймання зерна соняшнику при поверненні його зі зберігання згідно Договору складського зберігання зерна № 01/07/20 від 30.07.2020;

- акт №01-П, передачі-приймання зерна соняшнику при поверненні його зі зберігання згідно Договору складського зберігання зерна № 30/0720 від 30.07.2020

- акти №01-П передачі-приймання зерна ріпаку озимого при поверненні його зі зберігання згідно Договору складського зберігання зерна №20/10/20 від 20.10.2020;

- акт № 02-П передачі-приймання зерна соняшнику при поверненні його зі зберігання згідно Договору складського зберігання зерна № 20/10/20 від 20.10.2020;

- акт № 06-П передачі-приймання зерна соняшнику при поверненні його зі зберігання згідно Договору складського зберігання зерна № 20/10/20 від 20.10.2020;

- акт №01-П, передачі-приймання зерна соняшнику при поверненні його зі зберігання згідно Договору складського зберігання зерна № 30/0720 від 30.07.2020

- акт №02-П, передачі-приймання зерна соняшнику при поверненні його зі зберігання згідно Договору складського зберігання зерна № 30/0720 від 30.07.2020

- видаткову накладну №28 від 23.07.2020 про поставку ураган форте відповідно до договору поставки с/г продукції № 1 від 12.03.2020

- видаткову накладну № 49 від 19.10.2020 про поставку ураган форте та реглор спектрум відповідно до договору поставки с/г продукції № 1 від 12.03.2020

- видаткову накладну № 4 від 30.06.2021 про поставку зерна соняшнику відповідно до договору поставки с/г продукції № 1 від 12.03.2020

- видаткову накладну № 30 від 04.08.2021 про поставку зерна соняшнику відповідно до договору поставки с/г продукції № 1 від 12.03.2020

- видаткову накладну № 14 від 12.08.2022 про поставку ріпаку озимого відповідно до договору поставки с/г продукції № 1 від 12.03.2020

- видаткову накладну № 35 від 30.11.2022 про поставку ріпаку озимого відповідно до договору поставки с/г продукції № 1 від 12.03.2020

- видаткову накладну № 19 від 16.02.2023 про поставку ріпаку озимого відповідно до договору поставки с/г продукції № 1 від 12.03.2020

- видаткову накладну № 20 від 17.02.2023 про поставку ріпаку озимого відповідно до договору поставки с/г продукції № 1 від 12.03.2020

- видаткову накладну № 21 від 20.02.2023 про поставку ріпаку озимого відповідно до договору поставки с/г продукції № 1 від 12.03.2020

- Додаток № 1 до Договору складського зберігання зерна від 20/07/20 від 20.07.2020

- Акти приймання-передачі товару № 1 від 26.10.2020, №2 від 27.10.2020, №3 від 28.10.2020, № 4 від 29.10.2020, № 5 від, 30.10.2020, № 1 від 06.08.2020, № 2 від 07.08.2020, №3 від 10.08..2020, № 4 від 10.08.2020, № 5 від 11.08.2020, № 6 від 11.08.2020, № 7 від 07.07.2020, № 2 від 08.07.2020, № з від 09.07.2020, № 4 від 10.07.2020, № 5 від 11.07.2020, № 6 від 13.07.2020, № 7 від 14.07.2020, № 8 від 15.07.2020 з посиланнями на договори складського зберігання.

- додаток № 1 до Договору складського зберігання зерна від 30/07/20 від 30.07.2020;

- додаток № 1 до Договору надання послуг №1 від 18.03.2020;

- додаткові угоди № 1, 2 до Договору надання послуг № 1 від 12.03.2020 та 14.05.2020;

- замовлення на виконання робіт (надання послуг)

-акт огляду посівів КП «Роздрібна торгово-закупівельна база громадського харчування», що постраждали внаслідок несприятливих кліматичних умов у травні-червні 2020 року;

- документація форми 77 затверджена Міністерством сільського господарства СРСР 24.11.1972 № 269-1, реєстр відправки зерна та іншої продукції

- товаро - транспортні накладні

- акти передачі-приймання наданих послу з посиланням на Договір надання послуг №1 від 12.03.2020

- видаткові накладні № 25 від 07.07.2020, № 24 від 24.06.2020, № 17 від 22.06.2020, № 17 від 12.05.2020, № 11 від 08.04.2020, № 3 від 08.04.2020, № 2 від 08.04.2020 видаткова накладна №1 від 03.04.2020 з посиланням у цих накладних на договір поставки.

- акти про використання мінеральних, органічних і бактеріальних добрив та засобів хімічного захисту рослин.

Поясненнями позивача, які викладені у позовній заяві, видатковою накладною № 21 від 20.02.2023 року на суму 1478682, 55 грн без ПДВ., копія якої міститься в матеріалах справи, стверджується факт того, що позивачем на виконання умов договору №1 від 12.03.2020 було поставлено відповідачу товар на суму 1685698,11 грн. Відтак, враховуючи здійснення поставок позивач вважає, що ним виконано взяті на себе зобов`язання з поставки відповідачу товару, а відповідач не виконав належним чином свої зобов`язання з оплати його вартості та на даний час з урахуванням проведення інших поставок та робіт має перед позивачем заборгованість в сумі 1 298 164,84 грн.

У січні 2024 року Комунальне підприємство «Роздрібна торгово-закупівельна база громадського харчування» звернулося до суду з цим позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «Станіславська бізнес група» 1 885 690,40 грн, з яких: 1 298 164,84 грн заборгованість за договором поставки сільськогосподарської продукції врожаю 2020 року №1 від 12 березня 2020 року; 506 557,74 грн пеня; 35 205,83 грн 3% річних та 45 761,99 грн інфляційні втрати.

Статтею 11 ЦК України встановлено, що підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Відповідно до ст.626 ЦК України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків, а у відповідності до ст.629 ЦК України договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Статтею 712 Цивільного кодексу України передбачено, що за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов`язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов`язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму. До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.

Згідно з ст.526 ЦК України зобов`язання має виконуватись належним чином, відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту та інших вимог, що звичайно ставляться.

Відповідно до п.1 ст.530 ЦК України якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

В силу положень ст.610 ЦК України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

Боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом (ч.2 ст.612 ЦК України).

Статтею 631 ЦК України та ч.7 ст.180 ГК України передбачено, що строком дії господарського договору є час, впродовж якого існують господарські зобов`язання сторін, що виникли на основі цього договору. Закінчення строку дії господарського договору не звільняє сторони від відповідальності за його порушення, що мало місце під час дії договору.

Факт закінчення строку дії двостороннього договору, виконання якого здійснено тільки однією стороною, не припиняє зобов`язальних правовідносин сторін цього договору і не звільняє другу сторону від відповідальності за невиконання нею свого обов`язку. Навіть після закінчення дії договору, невиконані стороною зобов`язання за ним залишаються чинними для такої сторони-боржника, і вказана обставина не звільняє останнього від виконання обов`язку протягом того часу, коли існує відповідне зобов`язання. Однак, в кожному конкретному випадку необхідно брати до уваги зміст умов конкретного договору, його предмет та основні положення, які визначають зобов`язання сторін та обставини виконання ними умов договору, а також положення договору, які встановлюють наслідки закінчення строку дії договору, з урахуванням положень норм законодавства.

Предметом спору у даній справі є вимоги про стягнення заборгованості за Договором поставки сільськогосподарської продукції врожаю 2020 від 12.03.2020, відповідно до якого строк дії договору закінчився 30.11.2020 року (п.10.2. договору). Доказів продовження дії договору на новий строк у матеріалах справи відсутні та відповідачем таке заперечується.

В той час як поставка зерна ячменю озимого за спірною накладною була здійснена позивачем 20 лютого 2023 року.

Разом з тим, відповідачем заперечується факт поставки по накладній №21 від 20 лютого 2023 року саме за Договором поставки сільськогосподарської продукції врожаю 2020 року від 12 березня 2020 року, з посиланням на укладення сторонами у 2023 році інших договорів на поставку.

Апеляційним судом зокрема встановлено, що 20 лютого 2023 року між сторонами укладено договір поставки №20/02, за умовами якого постачальник зобов`язався поставити покупцю зерно ячменю озимого в кількості 337,14 тонн, ціною 4 500 грн з ПДВ за 1 тонну (арк. справи 28 том ІІ).

Також судом встановлено, що відповідач звертався до позивача із вимогами про сплату заборгованості, в тому числі і за договором поставки сільськогосподарської продукції врожаю 2020 року від 12 березня 2020 року на суму 3 260 091,79 грн.

Поряд з тим, суд відхиляє посилання позивача на акт звірки взаємних розрахунків, оскільки наявна у матеріалах справи копія акту звірки за період з 01.01.2020 по 31.12.2021 не містить підпису відповідача, поряд з тим, з такого акту вбачається, що він складений відповідачем та заборгованість за договором поставки сільськогосподарської продукції врожаю 2020 року від 12 березня 2020 року у відповідача перед позивачем відсутня.

Також у матеріалах справи міститься копія акту звірки взаємних розрахунків за період з січня по жовтень 2020 року, який підтверджує відсутність у відповідача заборгованості за спірним договором у вказаний період.

Разом з тим, у матеріалах справи відсутній акт звірки взаємних розрахунків за період з 01.01.2020 по 24.02.2023, на який апелянт посилається в апеляційній скарзі.

Статтею 73 ГПК України передбачено, що доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.

Згідно з ч.1 ст.74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів (ч.1 ст.86 ГПК України).

Враховуючи все наведене вище, колегія суддів дійшла висновку, що позивачем не доведено належними та допустимими доказами факт поставки товару на суму 1 298 164,84 грн, саме на підставі та в межах договору поставки сільськогосподарської продукції врожаю 2020 року №1 від 12 березня 2020 року, який закінчив свою дію 30 листопада 2020 року та не був пролонгований сторонами на новий строк. Оскільки позивач визначив підставою позову саме вказаний договір, суд не вбачає підстав для задоволення позову.

Відповідно до ст.236 ГПК України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Судове рішення має відповідати завданню господарського судочинства, визначеному цим Кодексом. Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Рішення суду першої інстанції прийняте у відповідності з вимогами діючого законодавства, а тому підстав для його скасування апеляційний господарський суд не вбачає.

Доводи скаржника про скасування рішення місцевого господарського суду є безпідставними.

Статтею 276 ГПК України передбачено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

З огляду на наведене, колегія суддів дійшла висновку про залишення рішення місцевого господарського суду без змін, а апеляційної скарги позивача без задоволення.

Судовий збір, у відповідності до вимог ст.129 ГПК України, слід залишити за скаржником.

Керуючись ст.ст.236, 270, 275, 276, 281, 282 Господарського процесуального кодексу України, Західний апеляційний господарський суд,

постановив:

Рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 03 червня 2024 року у справі №909/66/24 залишити без змін, а апеляційну скаргу Комунального підприємства «Роздрібна торгово-закупівельна база громадського харчування» без задоволення.

Матеріали справи №909/66/24 повернути до Господарського суду Івано-Франківської області.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена у касаційному порядку у відповідності до вимог ст.ст.286-291 ГПК України.

Повну постанову складено 07 жовтня 2024 року

Головуючий (суддя-доповідач)Якімець Г.Г.

Суддя Бойко С.М.

СуддяБонк Т.Б.

СудЗахідний апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення30.09.2024
Оприлюднено14.10.2024
Номер документу122238507
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —909/66/24

Ухвала від 08.01.2025

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Рогач Л.І.

Ухвала від 17.12.2024

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Рогач Л.І.

Ухвала від 19.11.2024

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Рогач Л.І.

Постанова від 30.09.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Якімець Ганна Григорівна

Ухвала від 02.09.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Якімець Ганна Григорівна

Ухвала від 12.08.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Якімець Ганна Григорівна

Рішення від 03.06.2024

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Шкіндер П. А.

Ухвала від 14.05.2024

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Шкіндер П. А.

Ухвала від 30.04.2024

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Шкіндер П. А.

Ухвала від 12.03.2024

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Шкіндер П. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні