Рішення
від 02.10.2024 по справі 902/677/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Пирогова, 29, м. Вінниця, 21018, тел./факс (0432)55-80-00, (0432)55-80-06 E-mail: inbox@vn.arbitr.gov.ua


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"02" жовтня 2024 р. Cправа № 902/677/24

Господарський суд Вінницької області у складу судді Маслія І.В., при секретарі судового засідання Надтоки Т.О.,

за участю представників:

позивача Богомол О.В., ордер серії АІ №1636684 від 18.06.2024 (в режимі ВКЗ),

відповідача не з`явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду матеріали справи

за позовом: Компанії з обмеженою відповідальністю "ІСТІЛ (ОАЕ) У ВЕЗ" (ISTIL (UAE) FZ-LLC) (T1-8F-8H, Аменіті Центр (Ameniti Center) RAKEZ, Промислова зона Ель-Хамра-Вільна економічна зона, Рас-ель-Хамра, Об`єднані Арабські Емірати)

до: Товариства з обмеженою відповідальністю "Українські фрукти 2016" (вул. Львівське шосе, буд. 2, м. Вінниця, 21029)

про: стягнення 80 772,00 доларів США

ВСТАНОВИВ:

Компанія з обмеженою відповідальністю "ІСТІЛ (ОАЕ) У ВЕЗ" (ISTIL (UAE) FZ-LLC) звернулась до Господарського суду Вінницької області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Українські фрукти 2016" про стягнення заборгованості в розмірі 80 772,00 доларів США.

Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням відповідачем взятих на себе зобов`язань за договором поставки №AMGIRE/030 від 24.11.2021, в частині оплати за поставлений товар.

Згідно з протоколом автоматизованого розподілу справ між суддями від 18.06.2024 справу передано для розгляду судді Маслію І.В.

Ухвалою суду від 20.06.2024 відкрито провадження у справі № 902/677/24 за правилами загального позовного провадження, продовжено строк підготовчого провадження по справі на 30 днів та призначено підготовче засідання на 19.08.2024.

15.07.2024 до суду від представника позивача надійшла заява про участь в судових засіданнях в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду.

Ухвалою від 06.08.2024 задоволено заяву представника позивача про проведення судових засідань у справі в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду.

16.08.2024 до суду від представника позивача надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

У визначену судом дату в судовому засіданні 19.08.2024 приймала участь представник позивача в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду. Відповідач правом участі свого представника в судовому засіданні не скористався, про розгляд справи був повідомлений належним чином, що стверджується наявним в матеріалах справи повідомленням про вручення поштового відправлення.

Водночас судове засідання було перервано в зв`язку з відсутністю в приміщенні суду Інтернет з`єднання, що підтверджується службовою запискою №251/2024 від 19.08.2024 секретаря судового засідання.

Суд, дослідивши матеріали справи, враховуючи те що судове засідання не до кінця відбулось, з незалежних від суду та сторін обставин, дійшов висновку про необхідність відкладення підготовчого судового засідання на 16.09.2024, про що ухвалою суду від 20.08.2024 повідомлено сторін у порядку визначеному ст. 120, 121 ГПК України.

16.09.2024 до суду від представника позивача надійшло клопотання про долучення доказів.

На визначену судом дату в судове засідання 16.09.2024 з`явилась представник позивача, яка приймала участь в судовому засіданні в режимі відеоконференції.

За наслідками судового засідання, суд протокольною ухвалою закрив підготовче провадження та призначив розгляд справи по суті на 02.10.2024.

Враховуючи неявку в судове засідання відповідача, суд ухвалою від 18.09.2024 повідомив останнього про дату, час та місце наступного судового засідання у порядку визначеному ст. 120, 121 ГПК України.

17.09.2024 та 30.09.2024 до суду від представника позивача надійшли клопотання про поновлення строку на подання додаткових доказів та приєднання доказів до матеріалів справи.

На визначену судом дату в судове засідання 16.09.2024 з`явилась представник позивача, яка приймала участь в судовому засіданні в режимі відеоконференції. Відповідач правом участі свого представника в судовому засіданні не скористався, про розгляд справи повідомлений належним чином та в установленому законом порядку.

Враховуючи викладене, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином про час і місце розгляду судової справи і забезпечення явки представника останнього в судове засідання для реалізації ним права на судовий захист своїх прав та інтересів.

Згідно із ч.1 ст.202 ГПК України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

В судовому засіданні представник позивача підтримала клопотання про поновлення строку на подання додаткових доказів та просила долучити дані докази до матеріалів справи.

Суд розглянувши дані клопотання встановив про поважність причин пропуску строку їх подання та долучив дані докази до матеріалів справи.

Представник позивача підтримала позовні вимоги у повному обсязі та просила суд їх задовольнити.

Відповідно до ст. 219 Господарського процесуального кодексу України, рішення у даній справі прийнято у нарадчій кімнаті.

Після виходу суду з нарадчої кімнати, у судовому засіданні 02.10.2024 судом проголошено вступну та резолютивну частину рішення та повідомлено, що повне рішення буде складено у термін, передбачений ч. 6 ст. 233 ГПК України.

Розглянувши матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

24.11.2021 між Компанією з обмеженою відповідальністю "ІСТІЛ (ОАЕ) У ВЕЗ" (ISTIL (UAE) FZ-LLC), яка є резидентом Об`єднаних Арабських Еміратів (позивач, в договорі Продавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Українські фрукти 2016", яке є резидентом України (відповідач, в договорі Покупець) було укладено договір поставки №AMGIRE/030 (далі Договір), відповідно до п. 1.1. якого Продавець зобов`язується поставити Покупцю фрукти (надалі - «Товар»), а Покупець зобов`язується прийняти та оплатити Товар у порядку та на умовах, визначених цим Контрактом.

Найменування, асортимент, одиниця вимірювання, кількість та ціна Товарів, що підлягають поставці визначаються у специфікаціях та інвойсах, які є невід`ємною частиною цього Контракту (п. 1.2. Договору).

Поставка Товару за цим Контрактом здійснюється партіями. Під партією Товару Сторони розуміють Товар у кількості, в асортименті і вартістю, визначених одним інвойсом на поставку Товару. Територія поставки Україна (п. 1.3. та п. 1.4. Договору).

Загальна сума Контракту складається із сум інвойсів, які є невід`ємною частиною Контракту та орієнтовно складає 459838,60 доларів США. Загальна кількість Товару, що поставлятиметься, орієнтовно складатиме 647660 кг. нетто. Ціни на Товар зазначаються у кожній окремій специфікації та інвойсі, що додаються до цього Контракту (п. 2.1.- 2.3. Договору).

Ціна Товару, окрім вартості Товару, зазначеної в інвойсі до цього Контракту, включає в себе вартість тари, упаковку, маркування тари, завантаження Товару на усі задіяні у процесі транспортування транспортні засоби, а також страхування Товару відповідно до умов базису поставки (п. 2.4. Договору).

Поставка Товару здійснюється на умовах, визначених у кожній конкретній специфікації та інвойсі, які є додатками до цього Контракту відповідно до правил Інкотермс-2020. Строки поставки товару Покупцю визначаються у специфікації, яка додається до цього Контракту. Ризик втрати Товару або його пошкодження переходить до однієї із Сторін відповідно до умов поставки, визначених у специфікації. Перехід права власності на Товар переходить в момент отримання Товару Покупцем від Перевізника на складі Покупця. Датою оплати Товару за цим Контрактом вважається дата зарахування грошових коштів на банківський рахунку Продавця. Страхування Товару не здійснюється (п. 3.1. 3.6. Договору).

Валютою Контракту та валютою платежу є долари США. Усі податки, мита та інші збори, що стягуються у зв`язку з укладенням та виконанням цього Контракту на митній території Продавця, здійснюються за рахунок Продавця, а податки, мита та інші збори, що стягуються у зв`язку з укладенням та виконанням цього Контракту, які стягуються за межами митної території Продавця здійснюються за рахунок Покупця (п. 4.1. та п. 4.2. Договору).

Оплата за поставлений Товар здійснюється на наступних умовах: 100 % оплата не пізніше 14 днів з дати оформлення імпортної декларації, якщо інше не зазначено в специфікації. Усі комісії банків, що стягуються у зв`язку з укладенням та виконанням цього Контракту, здійснюються за рахунок Покупця (п. 4.3. та п. 4.4. Договору).

Товар вважається переданим Продавцем та прийнятим Покупцем на підставі наступних документів: Інвойс; пакувальний лист; Фітосанітарний сертифікат; Сертифікат піддону; Міжнародна транспортна накладна (СМR) або морський коносамент; Сертифікат походження Товару; Декларація експортера (Продавця), на підставі якої Товар відвантажується з країни Продавця; Сертифікат якості товару, що поставляється, Global Gap або аналогічний сертифікат; Документ, що підтверджує сплату корпоративного податку Продавцем, якщо застосовано (п. 5.1. Договору).

Товар вважається переданим Продавцем і прийнятим Покупцем: Щодо кількості: За вагою нетто та брутто відповідно до кількості, зазначеній в інвойсі до Контракту; Щодо якості - відповідно до акту приймання товару на складі Покупця, з фото та відео фіксацією не пізніше 48 годин після митного оформлення. Продавець може залучити до процесу приймання партії Товару свого представника або незалежного експерта (п. 5.2. Договору).

Рекламації щодо поставленого Товару відносно якості та кількості будуть розглядатися Продавцем лише в тому випадку, якщо вони направлені не пізніше 3 (трьох) днів від дати розвантаження і приймання Товару на складі Покупця і підтверджені актом приймання Товару з фото та відео фіксацією (п. 8.3. Договору).

Усі спори, розбіжності або вимоги, які виникають з цього Контракту або у зв`язку з ним, зокрема, його тлумачення, виконання, порушення, припинення або недійсність, а також всі питання щодо стягнення заборгованості за поставлений Товар, підлягають вирішенню господарським судом за місцем знаходження Покупця відповідно до норм матеріального та процесуального права України (п. 9.2. Договору).

При тлумаченні цього Контракту мають силу: - правила «ІНКОТЕРМС» у редакції 2020 року; - конвенція ООН «Про договори міжнародної купівлі-продажу товарів» 1980 р. Усі зміни та доповнення до цього Контракту будуть мати силу лише у тому випадку, якщо вони здійснені у письмовій формі та підписані уповноваженими представниками обох Сторін. Під письмовою формою у цьому Контракті розуміються листи та документи з підписом обох Сторін, у тому числі ті, що передаються факсимільним зв`язком (п. 11.1. та п. 11.2. Договору).

Цей Контракт набирає чинності з моменту його підписання та діє до 31.12.2022 р., але в будь-якому випадку до моменту його остаточного виконання. Датой набрання чинності Контракту вважається дата, зазначена на першій сторінці цього Контракту (п. 12.5. та п. 12.6. Договору).

Договір підписаний та скріплений печатками сторін.

До договору між сторонами підписано та скріплено печатками Специфікація №1 в якій передбачено поставку свіжих мандаринів, умови доставки (СF - вартість та фрахт) Південний порт, Одеса, Україна; загальна кількість: 26x40 контейнери/647660 кг нетто/676000 кг брутто; загальна вартість 459838,60 доларів США; частота відправки: з 01 грудня 2021 року - 2 контейнери 40 футів на тиждень протягом перших 6 тижнів, а потім 3 х 40 контейнери на тиждень до завершення контракту; умови оплати: нетто 14-21 днів після прибуття.

Судом встановлено, що позивач на виконання умов Договору поставив відповідачу товар на загальну суму 141 091,20 доларів США, на підставі рахунків-фактури (інвойсів) № АМG/IFL/001 від 03.12.2021 р. на суму 17636,40 доларів США; № АМG/IFL/003 від 08.12.2021 р. на суму 35272,80 доларів США; № АМG/IFL/004 від 17.12.2021 р. на суму 17636,40 доларів США; № АМG/IFL/005 від 17.12.2021 р. на суму 17636,40 доларів США; № АМG/IFL/008 від 22.12.2021 р. на суму 52909,20 доларів США. Крім того, на кожну партію товару позивач надавав відповідачу наступні документи: пакувальний лист, інвойс, фітосанітарний сертифікат, коносамент, сертифікат експортера та сертифікат походження товару, сертифікат Global Gap, сертифікат фумігації.

Позивач визнав рекламації відповідача щодо зазначених інвойсів на суму 10 500,00 доларів США.

Однак відповідач на виконання взятих на себе зобов`язань за Договором оплатив позивачу лише частину отриманого товару в сумі 49 909,20 доларів США за період з лютого по травень 2022 року, що підтверджується банківською випискою по рахунку позивача, а саме: 9985,00 доларів США 22.02.2022 р. згідно рахунку-фактури № АМG/IFL/003 від 08.12.2021 р.; 9985,00 доларів США 08.04.2022 р. згідно рахунку-фактури № АМG/IFL/003 від 08.12.2021 р.; 9985,00 доларів США 19.04.2022 р. згідно рахунку-фактури № АМG/IFL/003 від 08.12.2021 р.; 3257,80 доларів США 26.04.2022 р. згідно рахунку-фактури № АМG/IFL/003 від 08.12.2021 р.; 6621,40 доларів США 26.04.2022 р. згідно рахунку-фактури №АМG/IFL/001 від 08.12.2021 р.; 9985,00 доларів США 04.05.2022 р. згідно рахунку-фактури № АМG/IFL/001 від 08.12.2021 р.

Таким чином не оплаченим залишився товар на загальну суму 80 772,00 доларів США (141 091,20 загальна сума поставки - 10 500,00 сума рекламації 49 909,20 сума оплати = 80 772,00).

З метою досудового врегулювання спору позивач направив на адресу відповідача претензію від 05.06.2023 в якій просив погасити наявну заборгованість в розмірі 80 772,00 доларів США за Договір поставки №AMGIRE/030 від 24.11.2021 та в розмірі 172 141,20 доларів США за Договором поставки №AMGIRE/030-001 від 27.12.2021.

У відповідь на претензію від 05.06.2023 відповідач направив лист позивачу в якому зокрема визнав наявну за договорами заборгованість, однак зазначив що частина товару була зіпсована але виставити рекламацію не було змоги в зв`язку з військовою агресією російської федерації, а частина товару була передана як гуманітарна допомога, тому просить розстрочити заборгованість в розмірі 63 952,08 доларів США протягом 2023-2024 років, а решту заборгованості списати.

10.07.2023 позивач направив відповідачу відповідь лист в якому зазначив, що пропозиція Покупця щодо прощення Продавцем боргу на суму 188 871,12 доларів США та погашення боргу у розмірі 63 952,08 доларів США протягом 2023-2024 років за договорами поставки №AMGIRE/030 від 24.11.2021, №AMGIRE/030-001 від 27.12.2021 є неприйнятною для Продавця, оскільки Продавець, окрім узгодженої кредит ноти на суму 10500 доларів США, не отримував від Покупця жодних інших претензій щодо якості Товару. Тому сума заборгованості не може бути зменшена ще на 10 500 доларів США, так як Покупцем не дотримано встановлені договорами поставки порядок та строки пред`явлення рекламації Покупцем. Крім того Покупець має право розпоряджатися Товаром на власний розсуд, у тому числі передавати на благодійність чи у якості гуманітарної допомоги і такі дії Покупця жодним чином не впливають на його обов`язок розрахуватися з Продавцем за поставлений Товар. Враховуючи все вищевикладене, Продавець просить Покупця погасити заборгованість (252 823,20 доларів США) шістьма рівними місячними сумами по 42 137,20 доларів США кожна, починаючи не пізніше 01 серпня 2023 р. В іншому випадку Продавець буде змушений звернутися до суду за захистом своїх порушених прав.

Також судом встановлено, що на адресу Одеської митниці представником позивача направлено адвокатський запит від 10.09.2024 № 10/09-2024-01, в якому запитувалась наступна інформація:

1. Чи було поставлено (ввезено) на митну територію України ISTIL (UAE) FZ-LLC в межах Договору поставки №AMGIRE/030 від 24.11.2021 у період з 01.12.2021 по 28.02.2022 товар (свіжі мандарини)

- згідно коносаменту №913506083, вага 25 833,60 кг (інвойс №АМG/IFL/001 від 03.12.2021 р.);

- згідно коносаменту №913546796, вага 51 667,20 кг (інвойс №АМG/IFL/003 від 08.12.2021 р.);

- згідно коносаменту №913618742, вага 25 833,60 кг (інвойс №АМG/IFL/004 від 17.12.2021 р.);

- згідно коносаменту №913594098, вага 25 833,60 кг (інвойс №АМG/IFL/005 від 17.12.2021 р.);

- згідно коносаменту № 913630120, вага 77 500,80 кг (інвойс №АМG/IFL/008 від 22.12.2021 р.).

2. Якщо так, необхідно повідомити коли та через який митний пункт було ввезено вказаний товар на митну територію України.

3. Якщо товар було ввезено на митну територію України, необхідно повідомити, яка особа відповідно до відомостей Державної митної служби України та митних документів зазначена як одержувач вантажу, а також повідомити дату отримання вантажу вантажоодержувачем.

Листом від 16.09.2024 вих. №7.10-4/28-03/8.19/16504 Одеська митниця Державної митної служби України повідомила наступне «Згідно з договором поставки від 24.11.2021 № AMGIRE/030 між компанією ISTIL (UAE) FZ-LLC та ТОВ «УКРАЇНСЬКІ ФРУКТИ 2016» (вантажовідправник компанія AL MAHMOOD ESTABLISHMENT) через пункт контролю для морського вантажного сполучення «Визирка» у морському порту Південний в зоні діяльності Одеської митниці ввезено на митну територію України наступні партії товару «мандарини свіжі»:

- 17.01.2022 згідно з коносаментом № 913506083 та інвойсом від 03.12.2021 № AMG/IFL/001 ввезено партію товару вагою брутто 25833,6 кг;

- 17.01.2022 згідно з коносаментом № 913546796 та інвойсом від 08.12.2021 № AMG/IFL/003 ввезено партію товару вагою брутто 51667,2 кг;

- 20.01.2022 згідно з коносаментом № 913618742 та інвойсом від 17.12.2021 № AMG/IFL/004 ввезено партію товару вагою брутто 25833,6 кг:

- 21.01.2022 згідно з коносаментом № 913594098 та інвойсом від 17.12.2021 № AMG/IFL/005 ввезено партію товару вагою брутто 25833,6 кг;

- 29.01.2022 згідно з коносаментом № 913630120 та інвойсом від 22.12.2021 № AGM/IFL/008 ввезено партію товару вагою брутто 77500,8 кг.

Згідно з графою 8 митних декларацій вантажоодержувачем є ТОВ «УКРАЇНСЬКІ ФРУКТИ 2016» (Україна, 21029, Вінницька обл., м. Вінниця, вул. Львівське шосе, будинок 2).

Згідно з частиною першою статті 74 Митного кодексу України імпорт (випуск для вільного обігу) - це митний режим, відповідно до якого іноземні товари після сплати всіх митних платежів, встановлених законами України на імпорт цих товарів, та виконання усіх необхідних митних формальностей випускаються для вільного обігу на митній території України.

Згідно з частиною шостою статті 321 Митного кодексу України перебування товарів, транспортних засобів комерційного призначення під митним контролем закінчується, у разі ввезення на митну територію України - після закінчення митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, за винятком митних режимів, які передбачають перебування під митним контролем протягом усього часу дії митного режиму.

Виходячи із наведених вище положень Митного кодексу України, Одеська митниця не володіє інформацією щодо дати отримання товару вантажоодержувачем.»

Наявні в матеріалах справи докази підтверджують поставку позивачем відповідачу товар за Договором поставки від 24.11.2021 № AMGIRE/030 та наявність у відповідача за даним договором заборгованості.

З огляду на викладене, в зв`язку з непогашенням відповідачем до червня 2024 року заборгованості позивач був змушений звернутись до суду з позовом про стягнення заборгованості в розмірі 80 772,00 доларів США за договором поставки №AMGIRE/030 від 24.11.2021.

З врахуванням встановлених обставин суд дійшов наступних висновків.

Приписами статей ст. 173, 175 Господарського кодексу України унормовано, що господарським визнається зобов`язання, що виникає між суб`єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим Кодексом, в силу якого один суб`єкт (зобов`язана сторона, у тому числі боржник) зобов`язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб`єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб`єкт (управнена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов`язаної сторони виконання її обов`язку. Майнові зобов`язання, які виникають між учасниками господарських відносин, регулюються Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Статтею 193 ГК України встановлено, що суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

У відповідності до ч. 2 ст. 509 Цивільного кодексу України зобов`язання виникають з підстав, встановлених ст. 11 цього Кодексу, у тому числі і з договорів. Згідно з ч. 1 ст. 626 Цивільного кодексу України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.

Згідно зі ст. 712 ЦК України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов`язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов`язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму. До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.

Відповідно до положень ст.ст. 662, 664 ЦК України продавець зобов`язаний передати покупцеві товар, визначений договором купівлі-продажу. Продавець повинен одночасно з товаром передати покупцеві його приналежності та документи (технічний паспорт, сертифікат якості тощо), що стосуються товару та підлягають переданню разом із товаром відповідно до договору або актів цивільного законодавства. Обов`язок продавця передати товар покупцеві вважається виконаним у момент вручення товару покупцеві, якщо договором встановлений обов`язок продавця доставити товар.

Зобов`язання, в свою чергу, згідно вимог ст.ст. 525, 526 ЦК України, має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу. Одностороння відмова від виконання зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається.

Згідно ч.ч. 1, 2 ст. 692 ЦК України покупець зобов`язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару. Покупець зобов`язаний сплатити продавцеві повну ціну переданого товару. Договором купівлі-продажу може бути передбачено розстрочення платежу.

В силу положень ст. 530 ЦК України якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Статтями 610, 612 ЦК України встановлено, що порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання). Боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Як встановлено статтею 627 ЦК України сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Відповідно до ст.527 Цивільного кодексу України боржник зобов`язаний виконати свій обов`язок, а кредитор - прийняти виконання особисто, якщо інше не встановлено договором або законом, не випливає із суті зобов`язання чи звичаїв ділового обороту.

Кожна зі сторін у зобов`язанні має право вимагати доказів того, що обов`язок виконується належним боржником або виконання приймається належним кредитором чи уповноваженою на це особою, і несе ризик наслідків непред`явлення такої вимоги.

Згідно із ч.1 ст.625 ЦК України боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошового зобов`язання.

Згідно вимог ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. У разі посилання учасника справи на невчинення іншим учасником справи певних дій або відсутність певної події, суд може зобов`язати такого іншого учасника справи надати відповідні докази вчинення цих дій або наявності певної події. У разі ненадання таких доказів суд може визнати обставину невчинення відповідних дій або відсутності події встановленою.

Разом з тим, ст. 86 ГПК України передбачено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

З матеріалів справи вбачається, що відповідачем, в порушення прийнятих на себе зобов`язань за договором поставки від 24.11.2021 № AMGIRE/030 у визначені в Договорі строки, не було здійснено повної оплати вартості поставленого позивачем товару на загальну суму 80 772,00 доларів США.

Виходячи з встановлених обставин справи та наведених вище законодавчих приписів, суд вважає вимогу позивача про стягнення боргу в розмірі 80 772,00 доларів США правомірною та обґрунтованою, доказів, спростовуючих викладене, відповідачем суду надано не було, з огляду на що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

Судові витрати зі сплати судового збору за подання позовної заяви покладаються на відповідача відповідно до приписів ст. 129 ГПК України.

Керуючись статтями 2, 73, 74, 76, 77-79, 86, 91, 129, 231-233, 238, 240-242, 326 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

УХВАЛИВ:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Українські фрукти 2016" (вул. Львівське шосе, буд. 2, м. Вінниця, 21029, код ЄДРПОУ 40318024) на користь Компанії з обмеженою відповідальністю "ІСТІЛ (ОАЕ) У ВЕЗ" (ISTIL (UAE) FZ-LLC) (T1-8F-8H, Аменіті Центр (Ameniti Center) RAKEZ, Промислова зона Ель-Хамра-Вільна економічна зона, Рас-ель-Хамра, Об`єднані Арабські Емірати) 80 772,00 доларів США - заборгованості та 38 564,99 витрат зі сплати судового збору.

3. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

4. Примірник повного судового рішення направити представнику позивача та відповідачу в зареєстровані електронні кабінети в підсистемі ЄСІТС "Електронний суд".

Апеляційна скарга на рішення подається протягом двадцяти днів з дня складання повного судового рішення (ч.1 ст.256 ГПК України).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано (ч.1 ст.241 ГПК України).

Апеляційна скарга подається у порядку, визначеному ст. 256, 257 ГПК України.

Повне рішення складено 14 жовтня 2024 р.

Суддя Ігор МАСЛІЙ

віддрук. прим.:

1 - до справи

СудГосподарський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення02.10.2024
Оприлюднено16.10.2024
Номер документу122267759
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг

Судовий реєстр по справі —902/677/24

Судовий наказ від 20.12.2024

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Маслій І.В.

Ухвала від 25.11.2024

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Бучинська Г.Б.

Рішення від 02.10.2024

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Маслій І.В.

Ухвала від 18.09.2024

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Маслій І.В.

Ухвала від 20.08.2024

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Маслій І.В.

Ухвала від 06.08.2024

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Маслій І.В.

Ухвала від 20.06.2024

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Маслій І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні