Ухвала
від 09.10.2024 по справі 202/9574/24
ІНДУСТРІАЛЬНИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

Справа № 202/9574/24

Провадження № 1-кс/202/6907/2024

ІНДУСТРІАЛЬНИЙ РАЙОННИЙ СУД м. ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

У Х В А Л А

Іменем України

09 жовтня 2024 року м. Дніпро

Слідчий суддя Індустріального районного суду м. Дніпропетровська ОСОБА_1 ,

за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,

прокурора ОСОБА_3 ,

слідчого ОСОБА_4 ,

захисника підозрюваного, адвоката ОСОБА_5 ,

підозрюваного ОСОБА_6 ,

розглянувши клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_4 , погоджене з прокурором групи прокурорів, керівником Дніпровської спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Східного регіону ОСОБА_7 , про застосування заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді відсторонення від посади відносно

ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с. Новий Світ Старобешівського р-ну Донецької області, громадянина України, маючого вищу освіту, одруженого, маючого двох неповнолітніх дітей, працюючого на посаді начальника відділу призову ІНФОРМАЦІЯ_2 , зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимого,

підозрюваного у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 332, ч. 3 ст.368 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшло клопотання старшого слідчогоСУ ГУНПв Дніпропетровськійобласті ОСОБА_4 про застосування заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді відсторонення від посади відносно підозрюваного ОСОБА_6 .

З клопотаннявбачається,що впровадженні СУГУНП вДніпропетровській областіперебуває кримінальнепровадження№42024041110000280 від 04.06.2024 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 332, ч.3 ст.369, ч.3 ст.368, ч.4 ст.358 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що у зв`язку зі збройною агресією рф проти України Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 з 05.30 год. 24.02.2022 року в Україні введено воєнний стан, строк дії котрого продовжено та триває на теперішній час.

З метою забезпечення оборони держави, підтримання бойової і мобілізаційної готовності Збройних Сил України та інших військових формувань Указом Президента України «Про загальну мобілізацію» від 24.02.2022 № 65/2022, затвердженого законом України від 03.03.2022 № 2105-ІХ, постановлено на територіїВінницької,Волинської,Дніпропетровської,Донецької,Житомирської,Закарпатської,Запорізької,Івано-Франківської,Київської,Кіровоградської,Луганської,Львівської,Миколаївської,Одеської,Полтавської,Рівненської,Сумської,Тернопільської,Харківської,Херсонської,Хмельницької,Черкаської,Чернівецької,Чернігівської областей,міста Києваоголосити загальнумобілізацію (пп.1-2); призов військовозобов`язаних, резервістів та залучення транспортних засобів для забезпечення потреб Збройних Сил України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, інших військових формувань України здійснити в обсягах, визначених згідно з мобілізаційними планами (п. 4); місцевим органамвиконавчої владиу взаємодіїз територіальнимицентрами комплектуваннята соціальноїпідтримки,за участюорганів місцевогосамоврядування таіз залученнямпідприємств,установ таорганізацій усіхформ власності,фізичних осіб-підприємців організуватита забезпечитив установленомупорядку: своєчаснеоповіщення іприбуття громадян,які призиваютьсяна військовуслужбу,прибуття технікина збірніпункти тау військовічастини; здійсненняпризову військовозобов`язаних,резервістів навійськову службу,їх доставкидо військовихчастин таустанов ЗбройнихСил України,Національної гвардіїУкраїни,Служби безпекиУкраїни,Державної прикордонноїслужби України,Державної спеціальноїслужби транспорту,Державної службиспеціального зв`язкута захистуінформації України,інших військовихформувань України (п. 8); головам обласних державних адміністрацій забезпечити створення та роботу обласних, районних та міських медичних комісій.

Відповідно до абзацу 2 ч. 1 ст. 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» від 21.10.1993 не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов`язані , визнані в установленому порядку особами з інвалідністю або відповідно до висновку військово-лікарської комісії тимчасово непридатними до військової служби за станом здоров`я на термін до шести місяців (з наступним проходженням військово-лікарської комісії).

Відповідно до Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від 23.02.2022 № територіальні центри комплектування та соціальної підтримки є органами військового управління, що забезпечують виконання законодавства з питань військового обов`язку і військової служби, мобілізаційної підготовки та мобілізації.

Територіальні центри комплектування та соціальної підтримки утворюються в Автономній Республіці Крим, областях, м. Києві та м. Севастополі, інших містах, районах, районах у містах.

Залежно від обсягів облікової, призовної та мобілізаційної роботи утворюються районні (об`єднані районні), міські (районні у містах, об`єднані міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки; районні територіальні центри комплектування та соціальної підтримки є відокремленими підрозділами відповідних територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки Автономної Республіки Крим, областей, мм. Києва та Севастополя; районні територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, крім функцій, зазначених упункті 9 вищевказаного положення,у томучислі берутьучасть ворганізації тазабезпеченні роботирайонних (міських)призовних комісій,готують длярозгляду зазначенимикомісіями матеріализ питаньпризову громадянна строковувійськову службу,службу увійськовому резерві,надання відстрочкиабо звільненняїх відпризову настрокову військовуслужбу,службу увійськовому резерві; сприяють організації призовними комісіями проведення медичного огляду, обстеження та лікування призовників; оформляють для військовозобов`язаних, резервістів відстрочки від призову під час мобілізації та в особливий період і воєнний час, які надаються в установленому порядку, а також ведуть їх спеціальний облік .

Відповідно до Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України військово-лікарська експертиза визначає придатність за станом здоров`я до військової служби призовників, військовослужбовців та військовозобов`язаних, установлює причинний зв`язок захворювань, травм (поранень, контузій, каліцтв) та визначає необхідність і умови застосування медико-соціальної реабілітації та допомоги військовослужбовцям (п.1.1 глави 1 розділу І); основними завданнями військово-лікарської експертизи, у тому числі є визначення причинного зв`язку захворювань, травм (поранень, контузій, каліцтва) у військовослужбовців, військовозобов`язаних, резервістів, які призвані на збори, у осіб, звільнених із військової служби, а також причинного зв`язку захворювань, поранень, які заподіяли військовослужбовцям смерть (п. 1.3 глави 1 розділу І).

Для проведення військово-лікарської експертизи створюються військово-лікарські комісії, штатні та позаштатні (постійно і тимчасово діючі).

Штатні та позаштатні ВЛК приймають постанови. Постанови ВЛК оформлюються свідоцтвом про хворобу, довідкою військово-лікарської комісії, протоколом засідання військово-лікарської комісії з визначення причинного зв`язку захворювань, поранень, контузій, травм, каліцтв у колишнього військовослужбовця.

Постанови штатних та позаштатних ВЛК обов`язкові до виконання (п. 2.1 глави 2 Розділу І).

Після закінченнямедичного обстеженняпід часмобілізації ВЛКвиносить щодовійськовозобов`язаного однуіз такихпостанов: «Придатний до військової служби» , «Тимчасово непридатний до військової служби (вказати дату повторного огляду) », «Непридатний до військової служби з виключенням з військового обліку» (п. 3.8 глави 3 розділу ІІ).

Відповідно до п. 2-6 Правил перетинання державного кордону України у разі введення на території України надзвичайного або воєнного стану право на перетин державного кордону мають інші військовозобов`язані особи, які не підлягають призову на військову службу під час мобілізації.

Згідно Наказу начальника ІНФОРМАЦІЯ_2 від 10.05.2022 року ОСОБА_6 призначений на посаду начальника відділу призову ІНФОРМАЦІЯ_2 , котре є органом військового управління, що забезпечує виконання законодавства з питань військового обов`язку і військової служби, мобілізаційної підготовки та мобілізації, працівники котрого наділені повноваженнями та функціями з виконання законодавства з питань військового обов`язку і військової служби, мобілізаційної підготовки та мобілізації, керівництво військовим обліком призовників, військовозобов`язаних та резервістів на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, здійснення контролю за його станом, зокрема в місцевих держадміністраціях, органах місцевого самоврядування та в органах, що забезпечують функціонування системи військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці (крім СБУ та розвідувальних органів України), забезпечення в межах своїх повноважень адміністрування (територіальні центри комплектування та соціальної підтримки Автономної Республіки Крим, областей, мм. Києва та Севастополя) та ведення Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів, проведення заходів з приписки громадян до призовних дільниць, призову громадян на військову службу, проведення відбору кандидатів для прийняття на військову службу за контрактом, участь у відборі громадян для проходження служби у військовому резерві Збройних Сил, підготовка та проведення в особливий період мобілізації людських і транспортних ресурсів, забезпечення організації соціального і правового захисту військовослужбовців, військовозобов`язаних і резервістів, призваних на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори до Збройних Сил, ветеранів війни та військової служби, пенсіонерів з числа військовослужбовців Збройних Сил та членів їх сімей, участь у військово-патріотичному вихованні громадян, здійснення інших заходів з питань оборони відповідно до законодавства.

Досудовим розслідуванням встановлено, що начальник відділу призову ІНФОРМАЦІЯ_3 ОСОБА_6 , будучи обізнаним про порядок перетину державного кордону України у разі введення на території України надзвичайного або воєнного стану, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.1995 №57, керуючись мотивами незаконного збагачення, вирішив вступити у злочинну змову з ОСОБА_8 та іншими невстановленими особами, з метою спільного вчинення злочину, спрямованого на сприяння незаконному переправленню осіб через державний кордон України порадами та наданням засобів.

ОСОБА_8 та інші невстановлені особи, керуючись корисливим мотивом і бажанням швидкого збагачення у протиправний спосіб, добровільно погодилися та надали згоду на участь у вчиненні злочину, а саме сприянні незаконному переправленню осіб через державний кордон України порадами та наданням засобів.

Так, ОСОБА_8 , діючи за попередньою змовою з ОСОБА_6 та іншими невстановленими особами, підшукав ОСОБА_9 , якому обмежено виїзд за межі України у зв`язку з введенням на території України воєнного стану.

В свою чергу, ОСОБА_6 , будучи обізнаним про обов`язкові реквізити офіційних документів, котрі видаються РТЦК та СП, а також військово-лікарськими комісіями, що надають право перетину державного кордону України особам призовного віку в умовах воєнного стану, діючи з корисливих мотивів, за попередньою змовою з ОСОБА_8 та іншими невстановленими особами, у невстановлений органом досудового розслідування час, але не пізніше 21.02.2023, виготовив документи, що надають право перетину державного кордону України ОСОБА_9 , а саме: довідку військово-лікарської комісії, котра містила неправдиві відомості про нібито непридатність ОСОБА_9 до військової служби із виключенням з військового обліку №11/899 від 13.02.2023; тимчасове посвідчення військовозобов`язаного № НОМЕР_1 від 15.02.2023 з відміткою про непридатність ОСОБА_9 до військової служби та зняття з неї.

Використовуючи методи конспірації, ОСОБА_6 повідомив ОСОБА_8 , що вартість виготовлення таких документів складає 20000 грн., котрі необхідно відправити на банківську карту його дружини ОСОБА_10 , реквізити котрої він повідомив ОСОБА_8 під час листування за допомогою мобільного додатку WhatsApp.

У свою чергу, ОСОБА_11 повідомив ОСОБА_6 , що документи, що надають право перетину державного кордону України ОСОБА_9 , необхідно відправити на відділення Нової пошти №2 у м. Яремче, Івано-Франківськоїобл., на ім`я ОСОБА_12 , яка використовує номер абонентського зв`язку НОМЕР_2 .

24.02.2023 року після отримання ОСОБА_9 документів, котрі надають йому право безперешкодного перетину державного кордону України, ОСОБА_8 з банківської картки АТ «Універсал Банк», котра оформлена на його ім`я, здійснив перерахування грошових коштів на загальну суму 20000 грн. на банківську картку АТ «Універсал Банк», оформлену на ім`я ОСОБА_10

18.06.2023 року в міжнародному пункті пропуску «Рава-Руська» ОСОБА_9 , використовуючи виготовлені документи, слідуючи порадам, наданими ОСОБА_6 , перетнув державний кордон України.

08.10.2024 року, в порядку ст.ст. 276-278 КПК України, ОСОБА_6 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 332, ч. 3 ст.368 КК України.

Обґрунтованість повідомленої ОСОБА_6 підозри у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст. 332, ч. 3 ст. 368 КК України, підтверджується зібраними під час досудового розслідування доказами, а саме: повідомленням про вчинене кримінальне правопорушення від УСБУ у Дніпропетровській області; протоколом тимчасового доступу до речей і документів, зокрема матеріалів кримінального провадження №42023040000000430 від 07.08.2023; відповіддю ІНФОРМАЦІЯ_4 вих-24 від 31.07.2024; відповіддю ІНФОРМАЦІЯ_5 №02.3/23452-24-Вих від 24.09.2024; протоколом огляду оптичного носія інформації про рух грошових коштів по банківському рахунку АТ «Універсал Банк» ОСОБА_10 ; протоколом тимчасового доступу до речей і документів, зокрема мобільного телефону Айфон 14 Про Макс» з сім-карткою: НОМЕР_3 , імей 1: НОМЕР_4 , імей2: НОМЕР_5 .

Слідчий у клопотанні зазначає, що перебування підозрюваного ОСОБА_6 на посаді начальника відділу призову ІНФОРМАЦІЯ_3 сприяло вчиненню злочину.

В ході досудового розслідування встановлено, що ОСОБА_6 використовував свою посаду та повноваження у власних корисних інтересах, сприяв незаконному перетину державного кордону України, шляхом надання порад та засобів для його здійснення.

У зв`язкуз вищезазначеним,слідчий вважає,що єдостатні підставивважати,що зметою ухиленнявід кримінальноївідповідальності, підозрюваний ОСОБА_6 , продовжуючи обіймаючи посаду начальника відділення призову ІНФОРМАЦІЯ_2 , може особисто або опосередковано негативно впливати на хід досудового слідства, знищити, приховати або спотворити докази, тим самим запобігти органу досудового розслідування у їх виявленні та вилученні.

Тому слідчий просив відсторонити підозрюваного ОСОБА_6 від посади начальника відділупризову ІНФОРМАЦІЯ_3 строком на два місяці.

У судовому засіданні прокурор підтримав клопотання та просив його задовольнити.

Підозрюваний та його захисник, адвокат ОСОБА_5 , просили прийняти рішення на розсуд суду.

Вислухавши учасників судового процесу, перевіривши надані матеріали клопотання та дослідивши докази по даних матеріалах, кримінальне провадження №42024041110000280 від 04.06.2024 року, приходжу до висновку, що клопотання підлягає задоволенню.

Встановлено, що в провадженні СУ ГУНП в Дніпропетровській області перебуває кримінальне провадження №42024041110000280 від 04.06.2024 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 332, ч.3 ст.369, ч.3 ст.368, ч.4 ст.358 КК України.

08.10.2024 року, в порядку ст.ст. 276-278 КПК України, ОСОБА_6 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 332, ч. 3 ст.368 КК України.

Досудовим розслідування встановлено, що ОСОБА_6 , перебуваючи згідно наказу №80 на посаді начальника відділу призову ІНФОРМАЦІЯ_3 , сприяв незаконному переправленню осіб через державний кордон України порадами, наданням засобів, за попередньою змовою з ОСОБА_8 та іншими невстановленими особами, одержував, як службова особа, неправомірну вигоду за вчинене в інтересах третіх осіб, використовуючи надане йому службове становище.

Вказане підтверджується повідомленням про вчинене кримінальне правопорушення від УСБУ у Дніпропетровській області; протоколом тимчасового доступу до речей і документів, зокрема матеріалів кримінального провадження №42023040000000430 від 07.08.2023; відповіддю ІНФОРМАЦІЯ_4 вих-24 від 31.07.2024; відповіддю ІНФОРМАЦІЯ_5 №02.3/23452-24-Вих від 24.09.2024; протоколом огляду оптичного носія інформації про рух грошових коштів по банківському рахунку АТ «Універсал Банк» ОСОБА_10 ; протоколом тимчасового доступу до речей і документів, зокрема мобільного телефону Айфон 14 Про Макс» з сім-карткою: НОМЕР_3 , імей 1: НОМЕР_4 , імей2: НОМЕР_5 .

Відповідно до ч. 1 ст. 131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.

У відповідності до п. 4 ч. 2 ст. 131 КПК України відсторонення від посади є одним із заходів забезпечення кримінального провадження.

Згідно ч. 1 ст. 154 КПК України відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину середньої тяжкості, тяжкого чи особливо тяжкого злочину, і незалежно від тяжкості злочину - щодо особи, яка є службовою особою правоохоронного органу.

Відповідно до ч. 2 ст. 154 КПК України відсторонення від посади здійснюється на підставі рішення слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження на строк не більше двох місяців. Строк відсторонення від посади може бути продовжено відповідно до вимог ст. 158 цього Кодексу.

Відповідно до Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від 23.02.2022 № територіальні центри комплектування та соціальної підтримки є органами військового управління, що забезпечують виконання законодавства з питань військового обов`язку і військової служби, мобілізаційної підготовки та мобілізації.

На підставі встановленого, слідчий суддя дійшов висновку що, підозрюваний ОСОБА_6 , з урахуванням наданих йому повноважень, визначених Положенням про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, використовуючи своє службове становище, має можливість знищити, приховати або спотворити будь-яку з речей чи документів; продовжуючи працювати на займаній посаді, ОСОБА_6 зможе продовжити злочинну діяльність, оскільки правопорушення, у вчиненні котрих він підозрюється, пов`язані безпосередньо із виконанням його службових обов`язків.

З урахуванням наведеного, вважаю, що органом досудового розслідування доведено наявність у кримінальному провадженні підстав, що виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи підозрюваного ОСОБА_6 , як відсторонення його від займаної посади.

Водночас враховується, що негативні наслідки відсторонення від посади ОСОБА_6 , який підозрюється у вчиненні тяжкого злочину, не перевищують необхідність та можливість досягнення завдань у даному кримінальному правопорушенні.

Керуючись ст.ст. 131, 154, 156, 157, 309 КПК України, -

ПОСТАНОВИВ :

Клопотання старшого слідчогоСУ ГУНПв Дніпропетровськійобласті ОСОБА_4 про застосування заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді відсторонення ОСОБА_6 від посади задовольнити.

Відсторонити ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , від посади начальника відділенняпризову ІНФОРМАЦІЯ_2 строком на два місяці.

Строк дії ухвали до 09.12.2024 року включно.

Контроль за виконанням ухвали покласти на старшого слідчого СУ ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_4 .

Ухвала слідчого судді підлягає негайному виконанню після її оголошення.

Ухвала може бути оскаржена до Дніпровського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її проголошення.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудІндустріальний районний суд м.Дніпропетровська
Дата ухвалення рішення09.10.2024
Оприлюднено16.10.2024
Номер документу122284511
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про відсторонення від посади

Судовий реєстр по справі —202/9574/24

Ухвала від 14.11.2024

Кримінальне

Індустріальний районний суд м.Дніпропетровська

Доценко С. І.

Ухвала від 14.11.2024

Кримінальне

Індустріальний районний суд м.Дніпропетровська

Доценко С. І.

Ухвала від 14.11.2024

Кримінальне

Індустріальний районний суд м.Дніпропетровська

Доценко С. І.

Ухвала від 14.11.2024

Кримінальне

Індустріальний районний суд м.Дніпропетровська

Доценко С. І.

Ухвала від 14.11.2024

Кримінальне

Індустріальний районний суд м.Дніпропетровська

Доценко С. І.

Ухвала від 06.11.2024

Кримінальне

Індустріальний районний суд м.Дніпропетровська

Доценко С. І.

Ухвала від 18.10.2024

Кримінальне

Індустріальний районний суд м.Дніпропетровська

Бєльченко Л. А.

Ухвала від 18.10.2024

Кримінальне

Індустріальний районний суд м.Дніпропетровська

Бєльченко Л. А.

Ухвала від 09.10.2024

Кримінальне

Індустріальний районний суд м.Дніпропетровська

Бєльченко Л. А.

Ухвала від 09.10.2024

Кримінальне

Індустріальний районний суд м.Дніпропетровська

Бєльченко Л. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні