ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 жовтня 2024 р. м. Чернівці Справа №600/1251/24-а
Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Григораша В.О., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Газ-ресурс" до Головного управління ДПС у Чернівецькій області про визнання протиправними та скасування рішень, -
ВСТАНОВИВ:
21.03.2024 до Чернівецького окружного адміністративного суду через "Електронний Cуд" надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Газ-ресурс" (позивач) до Головного управління ДПС у Чернівецькій області (відповідач) з такими позовними вимогами:
визнати скаргу ТОВ "Газ-Ресурс", ідентифікаційний код 32297445, від 28.11.2023 вих. №145 на податкові повідомлення-рішення від 07.11.2023 №00000/7431/Ж10/24-13-09-02, від 07.11.2023 №432/ж10/24-13-09-02/32297445, від 07.11.2023 №7433/ж10/24-13-09-02/32297445, від 07.11.2023 №7435/ж10/24-13-09-02/32297445, від 07.11.2023 №00000/7442/ж10/24-13-09-02, від 07.11.2023 №00000/7447446/Ж10/24-13-09-02 Головного управління ДПС у Чернівецькій області задоволеною, а податкові повідомлення рішення Головного управління Державної податкової служби у Чернівецькій області від 07.11.2023 № 00000/7431/Ж10/24-13-09- 02, від 07.11.2023 №7432/ж10/24-13-09-02/32297445, від 07.11.2023 №7433/ж10/24-13-09-02/32297445, від 07.11.2023 №7435/ж10/24-13-09-02/32297445, від 07.11.2023 №00000/7442/ж10/24-13-09-02, від 07.11.2023 №00000/7446/ Ж10/24-13-09-02 скасованими;
визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 07.11.2023 №00000/7431/Ж10/24-13-09-02 про застосування до ТОВ "Газ-Ресурс" штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) в сумі 250000 (двісті п`ятдесят тисяч) гривень 00 копійок, за порушення статті 15 Закону №481/95-ВР;
визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 07.11.2023 №7432/ж10/24-13-09-02/32297445 про застосування до ТОВ "Газ-Ресурс" штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) в сумі 250000 (двісті п`ятдесят тисяч) гривень 00 копійок, за порушення статті 15 Закону №481/95-ВР;
визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 07.11.2023 №7433/ж10/24-13-09-02/32297445 про застосування до ТОВ "Газ-Ресурс" штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) в сумі 250000 (двісті п`ятдесят тисяч) гривень 00 копійок, за порушення статті 15 Закону №481/95-ВР;
визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 07.11.2023 №7435/ж10/24-13-09-02/32297445 про застосування до ТОВ "Газ-Ресурс" штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) в сумі 250000 (двісті п`ятдесят тисяч) гривень 00 копійок, за порушення статті 15 Закону №481/95-ВР;
визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 07.11.2023 №00000/7442/ж10/24-13-09-02 про застосування до ТОВ "Газ-Ресурс" штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) в сумі 250000 (двісті п`ятдесят тисяч) гривень 00 копійок, за порушення статті 15 Закону №481/95-ВР;
визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 07.11.2023 №00000/7446/Ж10/24-13-09-02 про застосування до ТОВ "Газ-Ресурс" штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) в сумі 250000 (двісті п`ятдесят тисяч) гривень 00 копійок, за порушення статті 15 Закону №481/95-ВР.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на протиправність оскаржуваних податкових повідомлень-рішень. Вказував, що Головним управлінням Державної податкової служби у Чернівецькій області проведено фактичну перевірку господарської одиниці ТОВ "Газ-Ресурс" - автомобільних газозаправних станцій (АГЗС) розміщених за адресами: вул. Комунальників, 2-А, м.Чернівці; вул. Черетейська, 30-Б, с.Коровія, Глибоцький район, Чернівецька область; вул. Енергетична, 2-А, м.Чернівці; вул. Сторожинецька, 196 А, м.Чернівці; вул. Центральна, 5, с.Маморниця Вама, Герцаївський район, Чернівецька область; вул. Січових Стрільців, 34-А, м.Чернівці. За результатами перевірки складені акти перевірки та прийнято оскаржувані податкові повідомленнярішення. Не погоджуючись з податковими повідомленнями-рішеннями, позивачем подано скаргу, однак за результатами розгляду скарги Державною податковою службою України не прийнято вмотивованого рішення. Відтак, посилаючись на абз.2 п.56.9 ст.56 ПК України позивач зазначав, що якщо вмотивоване рішення за скаргою платника податків не надсилається платнику податків протягом 20-денного строку або протягом строку, продовженого за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податків з дня, наступного за останнім днем зазначених строків.
Разом з цим, позивач посилався на рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 07.03.2024 у справі №600/6267/23-а, яким, серед іншого, визнано протиправним та скасовано розпорядження Головного управління ДПС у Чернівецькій області "Про анулювання ліцензій" №792-рл від 13.09.2023. З огляду на вказане, позивач наголошував на тому, що у період з 15.09.2023 по 01.10.2023 включно з АГЗС/АГЗП, що належать ТОВ "Газ-Ресурс", здійснювалась реалізація пального (дизельного палива, бензину, скрапленого нафтового газу) згідно з наявними діючими ліцензіями на право роздрібної торгівлі пальним.
Враховуючи наведені мотиви, позивач просив задовольнити позовні вимоги повністю.
Ухвалою суду від 10.04.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Не погоджуючись з позовними вимогами, відповідачем подано до суду відзив на позовну заяву, в якому вважає позовні вимоги безпідставними та такими, що не підлягають задоволенню. Вказував, що для здійснення господарської діяльності у сфері роздрібної торгівлі пальним ТОВ "Газ-ресурс" було отримано ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним на кожне місце роздрібної торгівлі пальним, однак розпорядженням Головного управління ДПС у Чернівецькій області від 13.09.2023 № 792-рл ліцензії були анульовані.
Таким чином в період з 15.09.2023 по 01.10.2023 включно з АГЗС/АЗС, що належать ТОВ "Газ-Ресурс", здійснювалась реалізація пального без наявності відповідної ліцензії. Вказував, що за результатами проведеної перевірки, встановлено порушення ст. 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального", у зв`язку з чим і було прийнято оскаржувані рішення.
Щодо посилання позивача на визнання протиправним та скасування розпорядження Головного управління ДПС у Чернівецькій області "Про анулювання ліцензій" №792-рл від 13.09.2023, а тому застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) є не правомірним, то відповідач зазначав, що фактичні перевірки проводилася з 26.09.2023 по 05.10.2023 за період з 31.08.2023 по дату закінчення фактичної перевірки. Фактичними перевірками встановлено, що з 15.09.2023 по 01.10.2023 включно з АГЗС/АЗС, що належать ТОВ "Газ-Ресурс", здійснювалась реалізація пального без наявності відповідної ліцензії. 02.10.2023 Чернівецьким окружним адміністративним судом задоволено заяву ТОВ "Газ-Ресурс" про забезпечення позову у справі №600/6267/23-а.
Зазначав, що з 15.09.2023 по 01.10.2023 ліцензії з реєстраційний №№24030314201900220, 24120314201900221, 24120314201900222, 24020314201900223, 24120314201900224, 24120314201900225 вважалися анульованими, а тому при здійсненні господарської діяльності в цей період позивачем було порушено норми Закону №481/95-ВР, а саме: роздрібна торгівля пальним без ліцензії.
Окрім цього, відповідач наголошував на тому, що до Головного управління ДПС у Чернівецькій області не надходило від ТОВ "Газ-Ресурс" жодних повідомлень про оскарження податкових повідомлень-рішень до органу вищого рівня. Позивачем не надано жодних доказів направлення даної скарги до ДПС України через електронний кабінет платника податку.
Враховуючи наведені мотиви, відповідач просив відмовити у задоволенні позовних вимог.
Ухвалою суду від 07.06.2024 залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Державну податкову службу України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) та запропоновано їй подати до суду у десятиденний строк з дня отримання даної ували письмові пояснення щодо позову із зазначенням своїх аргументів і міркувань на підтримку або заперечення проти позову.
Проте, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Державна податкова служба України своїм правом на подання письмових пояснень по справі не скористалась.
Ухвалою суду від 07.06.2024 зупинено провадження у адміністративній даній справі №600/1251/24, - до набрання законної сили рішенням у справі №600/6267/23-а за позовом ТОВ "Газ-ресурс" до Головного управління ДПС у Чернівецькій області, Головного управління ДПС у м. Києві про визнання протиправними дій та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії. Зобов`язано сторін повідомити суд про набрання законної сили рішенням у справі №600/6267/23-а.
Ухвалою суду від 12.08.2024 клопотання представника ТОВ "Газ-ресурс" задоволено та поновлено провадження у справі №600/1251/24-а. Продовжено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Зважаючи на відсутність клопотання будь-якої зі сторін про інше, суд вважає за можливе продовжити розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
З`ясувавши обставини, на які учасники справи посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши письмові докази, судом встановлено наступне.
Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань позивач, ТОВ "Газ-ресурс" (код ЄДРПОУ 32297445), зареєстрований 02.12.2002 як юридична особа за адресою: Україна, 03061, місто Київ, Солом`янський район, проспект Відрадний, будинок 95-Ю. Позивач здійснює наступні види економічної діяльності: (46.71)оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами (основний вид діяльності); 47.78 роздрібна торгівля іншими невживаними товарами в спеціалізованих магазинах; 49.41 вантажний автомобільний транспорт; 68.20 надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 71.11 діяльність у сфері архітектури; 41.10 організація будівництва будівель; 46.90 неспеціалізована оптова торгівля; 47.11 роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; 47.30 роздрібна торгівля пальним; 73.11 рекламні агентства; 73.20 дослідження кон`юнктури ринку та виявлення громадської думки.
27.12.2019 Головне управління ДПС у Чернівецькій області видало позивачу ліцензію на право роздрібної торгівлі за адресою: Чернівецька область, м. Чернівці, вулиця Енергетична, буд. 2-А, АГЗП, реєстраційний номер: 24120314201900225, терміном дії з 27.12.2019 до 27.12.2024 (Т.2 а.с.14).
27.12.2019 Головне управління ДПС у Чернівецькій області видало позивачу ліцензію на право роздрібної торгівлі за адресою: Чернівецька область, м. Чернівці, вул. Комунальників, буд. 2-А, АГЗП, реєстраційний номер: 24120314201900224, терміном дії з 27.12.2019 до 27.12.2024 (Т.2 а.с.15).
27.12.2019 Головне управління ДПС у Чернівецькій області видало позивачу ліцензію на право роздрібної торгівлі за адресою: с. Маморниця Вама, вулиця Центральна, буд. 5, Герцаївський район, Чернівецька область, АГЗП, реєстраційний номер: 24020314201900223, терміном дії з 27.12.2019 до 27.12.2024 (Т.2 а.с.18).
27.12.2019 Головне управління ДПС у Чернівецькій області видало позивачу ліцензію на право роздрібної торгівлі за адресою: м. Чернівці, вул. Січових Стрільців, буд. 34-А, АГЗП, реєстраційний номер: 24120314201900222, терміном дії з 27.12.2019 до 27.12.2024 (Т.2 а.с.19).
27.12.2019 Головне управління ДПС у Чернівецькій області видало позивачу ліцензію на право роздрібної торгівлі за адресою: м. Чернівці, вул. Сторожинецька, буд. 196-А, АГЗП, реєстраційний номер: 24120314201900221, терміном дії з 27.12.2019 до 27.12.2024 (Т.2 а.с.20).
27.12.2019 Головне управління ДПС у Чернівецькій області видало позивачу ліцензію на право роздрібної торгівлі за адресою: с. Коровія, вул. Черетейська, буд. 30-Б, АГЗП, Чернівецький район, Чернівецька область, реєстраційний номер: 24030314201900220, терміном дії з 27.12.2019 до 27.12.2024 (Т.2 а.с.16, зв. а.с.17).
Встановлено, що розпорядженням Головного управління ДПС у Чернівецькій області від 13.09.2023 №792-рл "Про анулювання ліцензії" видані ТОВ "Газ-ресурс" вищевказані ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним анульовано (Т.2 а.с.8-13).
Про прийняття вказаного розпорядження Головне управління ДПС у Чернівецькій області повідомило позивача листом від 14.09.2023.
Як вбачається з матеріалів справи, на підставі п. 20.1 ст. 20, п.п. 75.1.3 п. 75.1 ст. 75, п.п. 80.2.2, 80.2.5, п. 80.2 ст. 80, п.п 69.2, 69.27 п. 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України, Закону України від 19.12.1995 року №481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального", листа ДПС України від 26.09.2023 №23993/7/99-00-02-01-07, відповідно до наказів Головного управління ДПС у Чернівецькій області від 26.09.2023 №1162-п, №1163-п, №1164-п, №1165-п, №1166-п, №1167-п "Про проведення фактичної перевірки" та направлень на перевірку від 05.12.2022 №2030, №2031, №2032, №2033, №2034, №2035, №2036, №2037, №2038, №2039, №2040, №2041 та від 18.05.2023 №2094, №2095, №2096, виданих Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області проведено фактичну перевірку ТОВ "Газ-ресурс" АГЗП з питань здійснення контролю за дотриманням порядку проведення розрахункових операцій, готівкових розрахунків та розрахунків з використанням електронних платіжних засобів, дотримання роботодавцем законодавства з питань укладення трудового договору оформлення трудових відносин з працівниками, наявності ліцензій та контролю за дотриманням вимог законодавства під час провадження діяльності, пов`язаної з обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах та пального за період з 26.08.2023 по дату закінчення фактичної перевірки, тривалістю 10 діб з 26.09.2023 по 05.10.2023 за адресами: Чернівецька область, Чернівецький район, с. Коровія, вул. Черетейська, буд. 30 Б; Чернівецька область, м. Чернівці, вул. Сторожинецька, буд. 196 А; Чернівецька область, м. Чернівці, вул. Січових Стрільців, буд. 34 А; Чернівецька область, Герцаївський район, с, Маморниця Вама, вул. Центральна, буд. 5; Чернівецька область, м. Чернівці, вул. Комунальників, буд. 2 А; Чернівецька область, м. Чернівці, вул. Енергетична, буд. 2 А (Т.1 а.с.45-50).
За результатами проведення фактичних перевірок складено акти (довідки) фактичної перевірки від 05.10.2023 №6090/ж5/24-13-09-02-07/32297445, №6091/ж5/24-13-09-02-07/32297445, №6092/ж5/24-13-09-02-07/32297445, №6085/ж5/24-13-09-02-07/32297445, №6086/ж5/24-13-09-02-07/32297445, №6087/ж5/24-13-09-02-07/32297445, в яких зафіксовано порушення ТОВ "Газ-ресурс" ст. 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального", а саме; у період з 15.09.2023 по 01.10.2023 включно з АГЗС/АЗС, що належать ТОВ "Газ-Ресурс", здійснювалась реалізація пального без наявності відповідної ліцензії (Т.1 а.с.51-79).
Не погоджуючись з виявленими порушеннями, позивачем подано заперечення до вказаних актів фактичних перевірок, в яких позивач просив переглянути зроблені в актах фактичних перевірок висновки (Т. 1 а.с.80-88).
Листом від 01.11.2023 №15776/6/24-13-09-02 Головне управління ДПС у Чернівецькій області повідомило позивача про те, що надані ТОВ "Газ-ресурс" заперечення не спростовують порушення викладені в актах фактичних перевірок, отже висновки викладені в матеріалах перевірки, є обґрунтованими та такими, що відповідають вимогам чинного законодавства (Т.1 а.с.89-93).
На підставі акта перевірки від 05.10.2023 №6090/ж5/24-13-09-02-07/32297445, Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області 06.06.207.11.2023 винесено податкове повідомлення-рішення №00000/7431/Ж10/24-13-09-02, згідно якого до ТОВ "Газ-ресурс" застосовано суму штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та або пені, у тому числі за порушення строку розрахунку у сфері зовнішньоекономічної діяльності у розмірі 250000 грн (Т.1 а.с.97-98).
На підставі акта перевірки від 05.10.2023 №6087/ж5/24-13-09-02-07/32297445, Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області 07.11.2023 винесено податкове повідомлення-рішення №7432/ж10/24-13-09-02/32297445, згідно якого до ТОВ "Газ-ресурс" застосовано суму штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та або пені, у тому числі за порушення строку розрахунку у сфері зовнішньоекономічної діяльності у розмірі 250000 грн (Т.1 а.с.99-100).
На підставі акта перевірки від 05.10.2023 №6085/ж5/24-13-09-02-07/32297445, Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області 07.11.2023 винесено податкове повідомлення-рішення №7433/ж10/24-13-09-02/32297445, згідно якого до ТОВ "Газ-ресурс" застосовано суму штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та або пені, у тому числі за порушення строку розрахунку у сфері зовнішньоекономічної діяльності у розмірі 250000 грн (Т.1 а.с.101-102).
На підставі акта перевірки від 05.10.2023 №6086/ж5/24-13-09-02-07/32297445, Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області 07.11.2023 винесено податкове повідомлення-рішення №7435/ж10/24-13-09-02/32297445, згідно якого до ТОВ "Газ-ресурс" застосовано суму штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та або пені, у тому числі за порушення строку розрахунку у сфері зовнішньоекономічної діяльності у розмірі 250000 грн (Т.1 а.с.103-104).
На підставі акта перевірки від 05.10.2023 №6092/ж5/24-13-09-02-07/32297445, Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області 07.11.2023 винесено податкове повідомлення-рішення №00000/7442/ж10/24-13-09-02, згідно якого до ТОВ "Газ-ресурс" застосовано суму штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та або пені, у тому числі за порушення строку розрахунку у сфері зовнішньоекономічної діяльності у розмірі 250000 грн (Т.1 а.с.105-106).
На підставі акта перевірки від 05.10.2023 №6091/ж5/24-13-09-02-07/32297445,, Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області 07.11.2023 винесено податкове повідомлення-рішення №00000/7446/Ж10/24-13-09-02, згідно якого до ТОВ "Газ-ресурс" застосовано суму штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та або пені, у тому числі за порушення строку розрахунку у сфері зовнішньоекономічної діяльності у розмірі 250000 грн (Т.1 а.с.107-108).
Не погоджуючись з податковими повідомленнями-рішеннями, позивачем подано до Державної податкової служби України скаргу від 28.11.2023, в якій просив скасувати податкові повідомлення-рішення від 07.11.2023 №00000/7431/Ж10/24-13-09-02, №7432/ж10/24-13-09-02/32297445, №7433/ж10/24-13-09-02/32297445, №7435/ж10/24-13-09-02/32297445, №00000/7442/ж10/24-13-09-02, №00000/7446/Ж10/24-13-09-02 та прийняти відповідне вмотивоване рішення (Т.1 а.с.109-120).
Вважаючи податкові повідомлення-рішення від 07.11.2023 №00000/7431/Ж10/24-13-09-02, №7432/ж10/24-13-09-02/32297445, №7433/ж10/24-13-09-02/32297445, №7435/ж10/24-13-09-02/32297445, №00000/7442/ж10/24-13-09-02, №00000/7446/Ж10/24-13-09-02 протиправними, позивач звернувся до суду з даним позовом про їх скасування.
До спірних правовідносин суд застосовує наступні положення законодавства та робить висновки по суті спору.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України №2755-VI від 02.12.2010 (далі - ПК України, в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
Відповідно до п.п. 20.1.4 п.20.1 ст.20 ПК України контролюючі органи мають право, зокрема, проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків.
Відповідно до п. 61.1, 61.2 ст. 61 ПК України податковий контроль система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Податковий контроль здійснюється органами, зазначеними у статті 41 цього Кодексу, в межах їх повноважень, встановлених цим Кодексом.
Згідно з п.п. 62.1.3 п. 62.1 ст. 62 ПК України одним із способів здійснення податкового контролю є проведення перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Пунктом 75.1 ст. 75 ПК України встановлено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Відповідно до п.п.75.1.3 п. 75.1 ст. 75 ПК України фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).
Статтею 80 ПК України визначені підстави для призначення фактичної перевірки, порядок її проведення та оформлення результатів. Також встановлено, що фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).
Так, згідно п.п.80.2.2, 80.2.5, 80.2.7 п. 80.2 ст. 80 ПК України фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких підстав:
у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, зокрема, щодо здійснення платниками податків розрахункових операцій, у тому числі із забезпеченням можливості проведення розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, виробництва та обігу підакцизних товарів;
у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах і пального, та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, та/або масовими витратомірами, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері регулювання виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального;
Тобто, фактична перевірка проводиться на підставі рішення керівника контролюючого органу, оформленого наказом за обов`язкової наявності однієї з визначених підпунктами 80.2.1 - 80.2.7 ст.80 ПК України підстав.
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, спиртовими дистилятами, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального на території України, визначені Законом України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального" від 19.12.1995 №481/95-ВР (далі - Закон №481/95-ВР).
Так, відповідно до ст. 15 Закону №481/95-ВР роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами, або рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або пальним може здійснюватися суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.
Відповідно до ст. 1 Закону №481/95-ВР місце роздрібної торгівлі пальним - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для роздрібної торгівлі та/або зберігання пального на праві власності або користування.
Зберігання пального - діяльність із зберігання пального (власного або отриманого від інших осіб) із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик.
Роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції / автогазозаправної станції / газонаповнювальної станції / газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки та/або реалізація скрапленого вуглеводневого газу в балонах для побутових потреб населення та інших споживачів.
Анулювання ліцензії - позбавлення суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) права на провадження діяльності, зазначеної в ліцензії.
Ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ, що засвідчує право суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку.
Відповідно до ст. 15 цього Закону ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем торгівлі суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) терміном на п`ять років.
Ліцензія видається за заявою суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію.
Суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на кожне місце роздрібної торгівлі пальним.
Отже, з аналізу зазначених норм вбачається, що суб`єкт господарювання має право здійснювати роздрібну торгівлю пальним за умови наявності ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним у відповідному місці роздрібної торгівлі пальним.
Відповідно до ст. 17 Закону №481/95-ВР до суб`єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі роздрібної торгівлі пальним без наявності ліцензії - 250000 гривень.
Згідно змісту оскаржуваних податкових повідомлень-рішень, Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області застосовано до ТОВ "Газ-ресурс" суму штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та або пені, у тому числі за порушення строку розрахунку у сфері зовнішньоекономічної діяльності у розмірі по 250000,00 грн за кожне порушення ст. 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального" роздрібної торгівлі пальним без наявності ліцензії за місцем роздрібної торгівлі пальним.
Так, підставою для прийняття оскаржуваних податкових повідомлень-рішень є акти фактичної перевірки від 05.10.2023 №6090/ж5/24-13-09-02-07/32297445, №6091/ж5/24-13-09-02-07/32297445, №6092/ж5/24-13-09-02-07/32297445, №6085/ж5/24-13-09-02-07/32297445, №6086/ж5/24-13-09-02-07/32297445, №6087/ж5/24-13-09-02-07/32297445, в яких встановлено та зроблено висновок про те, що в період з 15.09.2023 по 01.10.2023 включно з АГЗС/АЗС, що належать ТОВ "Газ-ресурс", здійснювалась реалізація пального без наявності відповідної ліцензії, а саме:
- на АЗС за адресою: Чернівецька область, Чернівецький район, с. Коровія, вул. Черетейська, буд. 30 Б всього за вказаний період реалізовано пального на загальну суму - 936891,23 грн;
- на АГЗП за адресою: Чернівецька обл.., м. Чернівці, вул. Сторожинецька, буд. 196 А всього за вказаний період реалізовано пального на загальну суму - 1214760,87 грн;
- на АГЗП за адресою: Чернівецька обл., м. Чернівці, вул. Січових Стрільців, буд. 34 А, всього за вказаний період реалізовано пального на загальну суму - 760763,97 грн;
- на АГЗП за адресою: АДРЕСА_1 , всього за вказаний період реалізовано пального на загальну суму - 27160,14 грн;
- на АГЗП за адресою: Чернівецька обл., м, Чернівці, вул. Комунальників, буд. 2 А. всього за вказаний період реалізовано пального на загальну суму - 1323011,37 гри;
- на АГЗП за адресою: АДРЕСА_2 , всього за вказаний період реалізовано пального на загальну суму - 1304208,44 грн.
Судом встановлено, що 27.12.2019 Головне управління ДПС у Чернівецькій області видало позивачу ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним за адресою: Чернівецька область, м. Чернівці, вулиця Енергетична, буд. 2-А, АГЗП, реєстраційний номер: 24120314201900225, терміном дії з 27.12.2019 до 27.12.2024 (Т.2 а.с.14).
27.12.2019 Головне управління ДПС у Чернівецькій області видало позивачу ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним за адресою: Чернівецька область, м. Чернівці, вул. Комунальників, буд. 2-А, АГЗП, реєстраційний номер: 24120314201900224, терміном дії з 27.12.2019 до 27.12.2024 (Т.2 а.с.15).
27.12.2019 Головне управління ДПС у Чернівецькій області видало позивачу ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним а адресою: с. Маморниця Вама, вулиця Центральна, буд. 5, Герцаївський район, Чернівецька область, АГЗП, реєстраційний номер: 24020314201900223, терміном дії з 27.12.2019 до 27.12.2024 (Т.2 а.с.18).
27.12.2019 Головне управління ДПС у Чернівецькій області видало позивачу ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним за адресою: м. Чернівці, вул. Січових Стрільців, буд. 34-А, АГЗП, реєстраційний номер: 24120314201900222, терміном дії з 27.12.2019 до 27.12.2024 (Т.2 а.с.19).
27.12.2019 Головне управління ДПС у Чернівецькій області видало позивачу ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним за адресою: м. Чернівці, вул. Сторожинецька, буд. 196-А, АГЗП, реєстраційний номер: 24120314201900221, терміном дії з 27.12.2019 до 27.12.2024 (Т.2 а.с.20).
27.12.2019 Головне управління ДПС у Чернівецькій області видало позивачу ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним за адресою: с. Коровія, вул. Черетейська, буд. 30-Б, АГЗП, Чернівецький район, Чернівецька область, реєстраційний номер: 24030314201900220, терміном дії з 27.12.2019 до 27.12.2024 (Т.2 а.с.16-зв.а.с.17).
Встановлено, що розпорядженням Головного управління ДПС у Чернівецькій області від 13.09.2023 №792-рл "Про анулювання ліцензії" вказані ліцензії на право роздрібної торгівлі було анульовано (Т2 а.с.8-13).
Про прийняття вказаного розпорядження Головне управління ДПС у Чернівецькій області повідомило позивача листом від 14.09.2023.
Поряд з цим, з системи "Діловодство спеціалізованого суду" судом встановлено, що позивач, не погоджуючись з розпорядженням Головного управління ДПС у Чернівецькій області №792-рл "Про анулювання ліцензії", звернувся до Чернівецького окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Чернівецькій області, Головного управління ДПС у м. Києві про визнання протиправними дій та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії.
Рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 07.03.2024 у справі №600/6267/23-а, залишеним без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 23.07.2024, адміністративний позов задоволено повністю.
Визнано протиправним та скасовано розпорядження Головного управління ДПС у м. Києві "Про анулювання ліцензії" №365-рл від 12.09.2023 в частині, що стосується ТОВ "Газ-ресурс".
Зобов`язано Головне управління ДПС у м. Києві видалити запис про анулювання ліцензії ТОВ "Газ-ресурс" реєстраційний номер: 990614202300646, за адресою: Україна, 03061, м. Київ, Солом`янський район, проспект Відрадний, буд. 95-Ю, з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним з терміном дії з 03.07.2023 до 03.07.2028.
Визнано протиправним та скасувати розпорядження Головного управління ДПС у Чернівецькій області "Про анулювання ліцензій" №792-рл від 13.09.2023.
Зобов`язано Головне управління ДПС у Чернівецькій області видалити запис про анулювання ліцензії ТОВ "Газ-ресурс" реєстраційний номер: 24120314201900225, за адресою: Україна, Чернівецька область, м. Чернівці, вулиця Енергетична, буд. 2-А, АГЗП, з терміном дії з 27.12.2019 до 27.12.2024 з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним.
Зобов`язано Головне управління ДПС у Чернівецькій області видалити запис про анулювання ліцензії ТОВ "Газ-ресурс" реєстраційний номер: 24120314201900224, за адресою: Україна, Чернівецька область, м. Чернівці, вул. Комунальників, буд. 2-А, АГЗП, з терміном дії з 27.12.2019 до 27.12.2024 з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним.
Зобов`язано Головне управління ДПС у Чернівецькій області видалити запис про анулювання ліцензії ТОВ "Газ-ресурс" реєстраційний номер: 24020314201900223, за адресою: Україна, Чернівецька область, Герцаївський район, с. Маморниця Вама, вулиця Центральна, буд. 5, АГЗП, з терміном дії з 27.12.2019 до 27.12.2024 з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним.
Зобов`язано Головне управління ДПС у Чернівецькій області видалити запис про анулювання ліцензії ТОВ "Газ-ресурс" реєстраційний номер: 24120314201900222, за адресою: Україна, Чернівецька область, м. Чернівці, вул. Січових Стрільців, буд. 34-А, АГЗП, з терміном дії з 27.12.2019 до 27.12.2024 з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним.
Зобов`язано Головне управління ДПС у Чернівецькій області видалити запис про анулювання ліцензії ТОВ "Газ-ресурс" реєстраційний номер: 24120314201900221, за адресою: Україна, Чернівецька область, м. Чернівці, вул. Сторожинецька, буд. 196-А, АГЗП, з терміном дії з 27.12.2019 до 27.12.2024 з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним.
Зобов`язано Головне управління ДПС у Чернівецькій області видалити запис про анулювання ліцензії "Газ-ресурс" реєстраційний номер: 24030314201900220, за адресою: Україна, Чернівецька область, Чернівецький район, с. Коровія, вул. Черетейська, буд. 30-Б, з терміном дії з 27.12.2019 до 27.12.2024 з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним.
Відповідно до ч. 4 ст. 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
Отже, рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 07.03.2024 у справі №600/6267/23-а, залишеним без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 23.07.2024, встановлено відсутність підстав для анулювання відповідачем позивачу ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним, визнано протиправним та скасовано розпорядження Головного управління ДПС у Чернівецькій області "Про анулювання ліцензій" №792-рл від 13.09.2023, а також зобов`язано Головне управління ДПС у Чернівецькій області видалити записи про анулювання ліцензій "Газ-ресурс" з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним.
В свою чергу, як зазначалось вище, підставою для прийняття оскаржуваних податкових повідомлень-рішень стали акти фактичної перевірки, в яких зазначено, що в період з 15.09.2023 по 01.10.2023 включно з АГЗС/АЗС, що належать ТОВ "Газ-ресурс", здійснювалась реалізація пального без наявності відповідної ліцензії, оскільки розпорядженням Головного управління ДПС у Чернівецькій області "Про анулювання ліцензій" №792-рл від 13.09.2023 ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним було анульовано.
Слід зазначити, що згідно п.19 ч.1 ст.4 КАС України, індивідуальний акт - акт (рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк.
Розпорядження Головного управління ДПС у Чернівецькій області "Про анулювання ліцензій" №792-рл від 13.09.2023 є індивідуальним актом, яким анульовано ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним ТОВ "Газ-ресурс".
Водночас слід зазначити, що Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду у постанові від 31.08.2018 у справі №822/1815/16 (адміністративне провадження № К/9901/29162/18) вказав, що у разі визнання незаконним (протиправним) індивідуальний акт є таким, що не діє з моменту його прийняття, а нормативно-правовий, якщо інше не встановлено законом або не зазначено судом, втрачає чинність після набрання законної сили судовим рішенням.
Отже, для індивідуального акту скасування є наслідком визнання незаконним (протиправним) і неможливість застосування його з моменту його прийняття.
Відтак, зважаючи на те, що рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 07.03.2024 у справі №600/6267/23-а, залишеним без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 23.07.2024, встановлено відсутність підстав для анулювання відповідачем позивачу ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним, визнано протиправним та скасовано розпорядження Головного управління ДПС у Чернівецькій області "Про анулювання ліцензій" №792-рл від 13.09.2023 (яке є актом індивідуальної дії), то суд дійшов висновку про помилковість висновків відповідача на реалізацію позивачем на належних йому АГЗП пального, в період з 15.09.2023 по 01.10.2023 включно, без наявних на те ліцензій, оскільки, як зазначено судом вище, наслідком визнанння протиправним та скасування розпорядження Головного управління ДПС у Чернівецькій області "Про анулювання ліцензій" №792-рл від 13.09.2023 є неможливість застосування його з моменту його прийняття, тобто з 13.09.2023.
При цьому суд зауважує, що анульовані ТОВ "Газ-ресурс" ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним відновлюють свою дію з дня прийняття Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області розпорядження "Про анулювання ліцензій" №792-рл, а саме 13.09.2023, яке в подальшому визнано протиправним та скасовано рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 07.03.2024 у справі №600/6267/23-а, залишеним без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 23.07.2024.
З огляду на вищевказане суд зазначає, що доводи та висновки відповідача про реалізації позивачем на газозаправних станціях (АГЗС), розміщених за адресами: вул. Комунальників, 2-А, м. Чернівці; вул. Черетейська, 30-Б, с. Коровія, Глибоцький район, Чернівецька область; вул. Енергетична, 2-А, м. Чернівці; вул. Сторожинецька, 196 А, м. Чернівці; вул. Центральна, 5, с. Маморниця Вама, Герцаївський район, Чернівецька область; вул. Січових Стрільців, 34-А, м. Чернівці пального без наявності ліцензії у період з 15.09.2023 по 01.10.2023 є помилковими.
Таким чином, з огляду на не підтвердження належними та допустимими доказами фактів здійснення на АГЗС/АЗС, що належить ТОВ "ГАЗ-РЕСУРС" за адресою: Чернівецька область, Чернівецький район, с. Коровія, вул. Черетейська, буд. 30 Б; за адресою: Чернівецька обл., м. Чернівці, вул. Сторожинецька, буд. 196 А; за адресою: Чернівецька обл., м. Чернівці, вул. Січових Стрільців, буд. 34 А; за адресою: Чернівецька обл., Герцаївський р-н, с. Маморниця Вама, вул. Центральна, буд. 5; за адресою: Чернівецька обл., м, Чернівці, вул. Комунальників, буд. 2 А; за адресою: Чернівецька обл., м. Чернівці, вул. Енергетична, буд. 2 А, роздрібної торгівлі пальним без наявності ліцензії, суд приходить до висновку, що приймаючи оскаржувані податкові повідомлення-рішення відповідач діяв протиправно та не у відповідності до вимог чинного законодавства, що є підставою для їх скасування.
Зважаючи на відсутність доказів порушення позивачем ст. 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального", суд приходить до висновку про протиправність застосування до позивача штрафних санкцій у сумі по 250000,00 грн згідно кожного оскаржуваного рішення, прийнявши оскаржувані податкові повідомлення-рішення.
Відтак, позовні вимоги в частині визнання протиправними та скасування оскаржених податкових повідомлень-рішень підлягають задоволенню.
Водночас, щодо вимоги позивача про визнання скарги ТОВ "ГАЗ-РЕСУРС" на податкові повідомлення-рішення від від 07.11.2023 №00000/7431/Ж10/24-13-09-02, №432/ж10/24-13-09-02/32297445, №7433/ж10/24-13-09-02/32297445, №7435/ж10/24-13-09-02/32297445, №00000/7442/ж10/24-13-09-02 та №00000/7447446/Ж10/24-13-09-02 Головного управління ДПС у Чернівецькій області задоволеною, а податкові вказані повідомлення рішення, скасованими, суд зазначає наступне.
Оскарження податкових повідомлень-рішень або інших рішень контролюючих органів в адміністративному порядку визначено ст. 56 ПК України.
Відповідно до п.56.8 ст.56 ПК України контролюючий орган, який розглядає скаргу платника податків, зобов`язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його протягом 20 календарних днів, наступних за днем отримання скарги, на адресу платника податків засобами поштового зв`язку (з повідомленням про вручення) чи електронного зв`язку (з дотриманням вимог, визначених п.42.4 ст.42 ПК України) або надати йому під розписку.
Згідно з п.56.9 ст.56 ПК України керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу може прийняти рішення про продовження строку розгляду скарги платника податків понад 20-денний строк, визначений у п.56.8 ст.56 ПК України, але не більше 60 календарних днів, та письмово або в електронній формі засобами електронного зв`язку (з дотриманням вимог, визначених п.42.4 ст.42 ПК України) повідомити про це платника податків до закінчення строку, визначеного у п.56.8 ст.56 ПК України.
Якщо вмотивоване рішення за скаргою платника податків не надсилається платнику податків протягом 20-денного строку або протягом строку, продовженого за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податків з дня, наступного за останнім днем зазначених строків.
Суд погоджується з твердженням позивача, що у випадку не надсилання платнику податків протягом 20-денного строку або протягом строку, продовженого за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, то така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податків з дня, наступного за останнім днем зазначених строків.
Згідно доданого до матеріалів справи скріншоту електронного кабінету платника податків ТОВ "Газ-ресурс", судом встановлено, що позивачем надіслано скаргу від 28.11.2023 №145 до Державної податкової служби України.
Разом з тим суд зазначає, що в матеріалах справи відсутні докази отримання Державною податковою службою України вказаної скарги, що відповідно унеможливлює суду, у відповідності до ст. 56 ПК України, визнати скаргу ТОВ "Газ ресурс" на податкові повідомлення-рішення від 07.11.2023 №00000/7431/Ж10/24-13-09-02, №432/ж10/24-13-09-02/32297445, №7433/ж10/24-13-09-02/32297445, №7435/ж10/24-13-09-02/32297445, №00000/7442/ж10/24-13-09-02 та №00000/7447446/Ж10/24-13-09-02 задоволеною.
З огляду на викладене, відсутні підстави для задоволення позовних вимог в цій частині.
При цьому, суд зазначає та звертає увагу позивача на те, що відмова у цій частині позовних вимог не впливає на суть спірних відносин, оскільки фактично оскаржувані позивачем податкові повідомлення-рішення визнані судом протиправними та скасовано.
Решта доводів та заперечень учасників справи висновків суду по суті позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі "Серявін та інші проти України" від 10.02.2010, заява 4909/04, відповідно до п. 58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 09.12.1994, серія A, № 303-A, п. 29).
Відповідно до ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Статтею 76 КАС України визначено, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
За результатами розгляду справи, оцінивши надані докази в сукупності, суд дійшов висновку про те, що твердження відповідача по суті виявлених перевіркою порушень є необґрунтованими та помилковими, а тому наявні підстави для визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 07.11.2023 №00000/7431/Ж10/24-13-09-02, №432/ж10/24-13-09-02/32297445, №7433/ж10/24-13-09-02/32297445, №7435/ж10/24-13-09-02/32297445, №00000/7442/ж10/24-13-09-02 та №00000/7447446/Ж10/24-13-09-02.
Згідно з частиною третьою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.
З матеріалів справи вбачається, що позивачем за подання до суду цього позову сплачено судовий збір за позовну вимогу немайнового характеру у розмірі 3028,00 грн, згідно платіжної інструкції від 22.03.2024 №311 та 22500,00 грн за звернення до суду з позовними вимогами майнового характеру щодо оскарження податкових повідомлень-рішень, згідно платіжної інструкції від 13.03.2024 №274
Зважаючи на часткове задоволення позовних вимог, судовий збір підлягає стягненню з відповідача пропорційно до розміру задоволених вимог в сумі 22500,00 грн на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень.
Керуючись статтями 241 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ВИРІШИВ:
1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Газ-ресурс" до Головного управління ДПС у Чернівецькій області про визнання протиправними та скасування рішень, - задовольнити частково.
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 07.11.2023 №00000/7431/Ж10/24-13-09-02 про застосування до ТОВ "Газ-Ресурс" штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) в сумі 250000 (двісті п`ятдесят тисяч) гривень 00 копійок, за порушення статті 15 Закону №481/95-ВР.
3. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 07.11.2023 №7432/ж10/24-13-09-02/32297445 про застосування до ТОВ "Газ-Ресурс" штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) в сумі 250000 (двісті п`ятдесят тисяч) гривень 00 копійок, за порушення статті 15 Закону №481/95-ВР.
4. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 07.11.2023 №7433/ж10/24-13-09-02/32297445 про застосування до ТОВ "Газ-Ресурс" штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) в сумі 250000 (двісті п`ятдесят тисяч) гривень 00 копійок, за порушення статті 15 Закону №481/95-ВР.
5. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 07.11.2023 №7435/ж10/24-13-09-02/32297445 про застосування до ТОВ "Газ-Ресурс" штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) в сумі 250000 (двісті п`ятдесят тисяч) гривень 00 копійок, за порушення статті 15 Закону №481/95-ВР.
6. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 07.11.2023 №00000/7442/ж10/24-13-09-02 про застосування до ТОВ "Газ-Ресурс" штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) в сумі 250000 (двісті п`ятдесят тисяч) гривень 00 копійок, за порушення статті 15 Закону №481/95-ВР.
7.Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 07.11.2023 №00000/7446/Ж10/24-13-09-02 про застосування до ТОВ "Газ-Ресурс" штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) в сумі 250000 (двісті п`ятдесят тисяч) гривень 00 копійок, за порушення статті 15 Закону №481/95-ВР.
8. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Газ-ресурс" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Чернівецькій області судові витрати (судовий збір) на загальну суму 22500,00 грн.
9. В іншій частині позову відмовити.
Згідно статті 255 КАС України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У відповідності до статей 293, 295 КАС України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення подається протягом тридцяти днів з складення повного судового рішення.
Повне найменування учасників процесу:
Позивач Товариство з обмеженою відповідальністю "Газ-ресурс" (проспект Відрадний, буд. 95-Ю, м. Київ, код ЄДРПОУ 32297445);
Відповідач Головне управління ДПС у Чернівецькій області (вул. Героїв Майдану, 200-А, м. Чернівці, код ЄДРПОУ 44057187).
Суддя В.О. Григораш
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.10.2024 |
Оприлюднено | 17.10.2024 |
Номер документу | 122305214 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні