УХВАЛА
про відкриття провадження в адміністративній справі
м. Вінниця
14 жовтня 2024 р.Справа № 120/12578/24
Суддя Вінницького окружного адміністративного суду Бошкова Юлія Миколаївна, розглянувши матеріали:
за позовом: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ), ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 )
про: скасування містобудівних умов та обмежень
ВСТАНОВИВ:
У Вінницький окружний адміністративний суд надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 , ОСОБА_2 до Вінницької районної військової (державної) адміністрації, Державної інспекції архітектури та містобудування України, Державної інспекції архітектури та містобудування України про скасування містобудівних умов та обмежень.
Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, що ОСОБА_3 провадиться будівництво багатоквартирного житлового будинку із порушенням містобудівної документації, а саме плану зонування села Агрономічне, оскільки у зоні Ж-1, яка призначена для розташування одноквартирних житлових будинків до 3-х поверхів із земельними ділянками та зблокованих одно-дваквартирних житлових будинків на суміжних ділянках, зводиться багатоквартирний житловий будинок, висотою 4 поверхи, без мансарди.
Зазначене, стало підставою для звернення позивачів до суду з вимогами про скасування містобудівних умов та обмежень для проектування об`єктів будівництва за № № 42, 43, 44, 45 та зобов`язання Державної інспекції архітектури та містобудування України провести перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм і правил щодо будівництва житлового будинку, розташованого в АДРЕСА_3 , на ділянках з кадастровими номерами: 0520680200:03:002:0481; 0520680200:03:002:0482; 0520680200:03:002:0483; 0520680200:03:002:0484, яке проводиться ОСОБА_3 на підставі повідомлень про початок будівництва від 06.01.2021.
Ухвалою суду від 02.10.2024 позовну заяву залишено без руху.
07.10.2024 представником позивачів на виконання вимог ухвали від 02.10.2024 усунуто недоліки.
Крім того, із заявою про усунення недоліків подано заяву про поновлення строку звернення до суду.
А також, заявлено клопотання про залучення третіх осіб без самостійних вимог на предмет спору, а саме: ОСОБА_3 та Агрономічну сільську раду Вінницького району Вінницької області.
Вирішуючи питання щодо відкриття провадження у адміністративній справі, суд виходив з наступного.
Відповідно до статті 168 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), позов пред`являється шляхом подання позовної заяви в суд першої інстанції.
Згідно ч. 1, 2, 3 ст. 12 КАС України передбачено, що адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного).
Спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи.
Загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.
Виключно за правилами загального позовного провадження розглядаються справи у спорах:
1) щодо оскарження нормативно-правових актів, за винятком випадків, визначених цим Кодексом;
2) щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень, якщо позивачем також заявлено вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної такими рішеннями, діями чи бездіяльністю, у сумі, що перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб;
3) про примусове відчуження земельної ділянки, інших об`єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, з мотивів суспільної необхідності;
4) щодо оскарження рішення суб`єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб;
5) щодо оскарження рішень Національної комісії з реабілітації у правовідносинах, що виникли на підставі Закону України "Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років";
6) щодо оскарження індивідуальних актів Національного банку України, Фонду гарантування вкладів фізичних осіб, Міністерства фінансів України, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, рішень Кабінету Міністрів України, визначених частиною першою статті 266-1 цього Кодексу.
Умови, за яких суд має право розглядати справи у загальному або спрощеному позовному провадженні, визначаються цим Кодексом.
Таким чином, виходячи з наведеного вище, справи щодо оскарження нормативно-правових актів, можуть розглядатися за правилами загального позовного провадження.
З огляду на викладене, враховуючи характер спірних правовідносин, предмет доказування, склад учасників справи, суд з метою забезпечення правильного і безперешкодного розгляду справи вважає за необхідне здійснити розгляд цієї адміністративної справи в порядку загального позовного провадження.
Вирішуючи клопотання представника позивачів про поновлення строку звернення до суду, слід зазначити про таке.
Відповідно до абзацу 1 ч. 2 ст. 122 КАС України, для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Відповідно до ч. 1 ст. 121 КАС України, суд за заявою учасника справи поновлює пропущений процесуальний строк, встановлений законом, якщо визнає причини його пропуску поважними, крім випадків, коли цим Кодексом встановлено неможливість такого поновлення.
Відповідно до п. 11 Постанови Кабінету Міністрів України "Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт" від 13 квітня 2011 № 466, замовник несе відповідальність за повноту та достовірність даних, зазначених у поданому ним повідомленні, за виконання будівельних робіт без подання повідомлення та за порушення вимог, визначених цим Порядком, відповідно до Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" та Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Відповідно до п. 12 тієї ж Постанови, інформація про документ, що дає право на виконання підготовчих та будівельних робіт (реєстраційний номер, дата видачі, найменування органу державного архітектурно-будівельного контролю, який здійснює контроль за будівництвом об`єкта), відомості про найменування, клас наслідків (відповідальності) об`єкта, здійснення оцінки впливу на довкілля для об`єктів, що підлягають оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України "Про оцінку впливу на довкілля", зображення об`єкта та його основні техніко-економічні показники, замовника, проектувальника, підрядників, осіб, відповідальних за здійснення авторського і технічного нагляду, відповідальних виконавців робіт з урахуванням внесених змін розміщуються на стенді завдовжки не менше ніж 1,5 метра і завширшки не менше ніж 1 метр, що встановлюється на будівельному майданчику в доступному для огляду місці (за винятком індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків, господарських (присадибних) будівель і споруд, прибудов до них, об`єктів, на які поширюється дія Закону України "Про державну таємницю").
Таким чином, для будівництва багатоквартирних житлових будинків, обов`язковим є розміщення інформаційного стенда з інформацією про об`єкт, що будується та дозвільними документами щодо нього, а для будинків садибного типу, розміщення такого стенду не передбачено.
У зв`язку з тим, що будівництво заявлене, як будівництво 4 садибних будинків, як стверджують позивачі, тому відповідного стенду розміщено не було. А тому, про порушене право позивачі дізналися лише після отримання дозвільної документації щодо об`єкту будівництва у квітні 2024 року.
Відтак, суд доходить висновку, що строк звернення до суду з із заявленими позовними вимогами, позивачами дотримано.
З поміж іншого за змістом позовних вимог представником позивачів заявлено клопотання про залучення до участі у даній справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору - ОСОБА_3 та Агрономічну сільську раду Вінницького району Вінницької області.
Так, згідно частини другої статті 49 КАС України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи.
Частиною четвертою даної норми визначено, що у заявах про залучення третіх осіб і у заявах третіх осіб про вступ у справу на стороні позивача або відповідача зазначається, на яких підставах третіх осіб належить залучити до участі у справі.
Ознайомившись із матеріалами позовної заяви судом встановлено, що отримані 07.08.2020 ОСОБА_3 Містобудівні умови та обмеження для проектування будівництва № 42, 43, 44, 45 у відділі житлово-комунального господарства, містобудування, архітектури, енергетики та захисту довкілля Вінницької районної державної адміністрації (надалі - Містобудівні умови), надали у подальшому йому можливість подати повідомлення про початок будівельних робіт ВН051201230298 від 06.01.2021 року, повідомлення про початок будівельних робіт ВН051201230475 від 06.01.2021 року, повідомлення про початок будівельних робіт ВН051201230192 від 06.01.2021 року, повідомлення про початок будівельних робіт ВН051201230218 від 29.12.2020 року.
Відтак, у випадку скасування Містобудівних умов, відповідно до ч. 2 ст. 391 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", у органа державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду виникне обов`язок звернутись до суду із позовом про припинення права на виконання будівельних робіт, набутого на підставі поданих повідомлень.
Таким чином, рішення суду у справі може вплинути на права, свободи, інтереси або обов`язки ОСОБА_3 , що свідчить про необхідність залучення його до участі в справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача.
Також, відповідно до п.п 7,8 п. а) ч. 1 ст. 31 Закону "Про місцеве самоврядування" до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать встановлення на відповідній території режиму використання та забудови земель, на яких передбачена перспективна містобудівна діяльність, координація на відповідній території діяльності суб`єктів містобудування щодо комплексної забудови населених пунктів.
Відповідно до п. 1-4) ст. 37 вказаного Закону, до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад віднесено прийняття рішень про присвоєння, зміну, коригування, анулювання адрес об`єктів нерухомого майна у випадках та порядку, встановлених Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності".
Відповідно до п.п. 1 п. б ст. 31 вказаного Закону, до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад також віднесено дання (отримання, реєстрація) документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, здійснення державного ахітектурно-будівельного контролю та прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів у випадках та відповідно до вимог, встановлених Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності".
Таким чином, оскільки будівництво проводиться на території с. Агрономічне Вінницького району Вінницької області, рішення суду у даній справі може вплинути на права, свободи, інтереси або обов`язки Агрономічної сільської ради Вінницького району Вінницької області, що свідчить про необхідність залучення її до участі в справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача.
Також, представником позивачів заявлено клопотання про витребування додаткових доказів, з даного приводу суд зазначає про таке.
Одним із принципів адміністративного судочинства є офіційне з`ясування всіх обставин у справі. Цей принцип визначає особливості адміністративного судочинства і полягає у більш активній ролі суду: саме на суд покладено обов`язок вживати передбачені законом заходи, необхідні для всебічного з`ясування обставин у справі. Отже, адміністративний суд має повністю встановити обставини справи, щоб на засадах верховенства права ухвалити законне та обґрунтоване рішення.
Відповідно до ст. 72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами:1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.
Про витребування доказів за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи, або про відмову у витребуванні доказів суд постановляє ухвалу (ч. 3 ст. 80 КАС України).
Так, предметом позову у даній справі є містобудівні умови та обмеження для проектування будівництва за №№ 42, 43, 44, 45 затвердженні Наказами начальника відділу житлово-комунального господарства, містобудування, архітектури, енергетики та захисту довкілля Вінницької районної державної адміністрації за №№ 52, 53, 54, 55 від 07.08.2020 про будівництво "Нове будівництво житлового будинку по АДРЕСА_3 ", які видано ОСОБА_3 .
Разом з тим, до матеріалів справи позивачами долучено копії: повідомлення про початок виконання будівельних робіт ВН 51201230298, ВН 51201230475, ВН 51201230192, ВН 51201230218 від 06.01.2021 та копії містобудівних умов та обмежень. Однак із наданих копій суд позбавлений можливості встановити зміст, як містобудівних умов, так і повідомлень про початок будівельних робіт, оскільки індивідуальна інформація є закресленою, що перешкоджає повноцінному їх дослідженню.
Тому, суд з метою повного та всебічного дослідження усіх обставин справи дійшов висновку про задоволення клопотання представника позивачів та необхідність витребування в Управління містобудування та архітектури Вінницької обласної військової адміністрації:
- Містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва № 42, затверджені Наказом начальника відділу житлово-комунального господарства, містобудування, архітектури, енергетики та захисту довкілля Вінницької районної державної адміністрації №52 від 07.08.2020 року щодо будівництва «Нове будівництво житлового будинку по АДРЕСА_3 », видані ОСОБА_3 та усі належним чином засвідченні копії документів на підставі яких видано оскаржувані містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва;
- Містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва №43, затверджені Наказом начальника відділу житлово-комунального господарства, містобудування, архітектури, енергетики та захисту довкілля Вінницької районної державної адміністрації №53 від 07.08.2020 року щодо будівництва «Нове будівництво житлового будинку по АДРЕСА_3 », видані ОСОБА_3 та усі належним чином засвідченні копії документів на підставі яких видано оскаржувані містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва;
- Містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва №44, затверджені Наказом начальника відділу житлово-комунального господарства, містобудування, архітектури, енергетики та захисту довкілля Вінницької районної державної адміністрації №54 від 07.08.2020 року щодо будівництва «Нове будівництво житлового будинку по АДРЕСА_3 », видані ОСОБА_3 та усі належним чином засвідченні копії документів на підставі яких видано оскаржувані містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва;
- Містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва №45, затверджені Наказом начальника відділу житлово-комунального господарства, містобудування, архітектури, енергетики та захисту довкілля Вінницької районної державної адміністрації №55 від 07.08.2020 року щодо будівництва «Нове будівництво житлового будинку по АДРЕСА_3 », видані ОСОБА_3 та усі належним чином засвідченні копії документів на підставі яких видано оскаржувані містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва.
Окрім того, належним буде також витребувати у Державної інспекції архітектури та містобудування України належним чином засвідчені копії:
- Повідомлення про початок будівельних робіт № BH051201230298 від 06.01.2021 року щодо будівництва житлового будинку в АДРЕСА_3 (кадастровий номер земельної ділянки 0520680200:03:002:0481), яке проводиться ОСОБА_3 ;
- Повідомлення про початок будівельних робіт № BH051201230475 від 06.01.2021 року щодо будівництва житлового будинку в АДРЕСА_3 (кадастровий номер земельної ділянки 0520680200:03:002:0482), яке проводиться ОСОБА_3 ;
- Повідомлення про початок будівельних робіт № BH051201230192 від 06.01.2021 року щодо будівництва житлового будинку в АДРЕСА_3 (кадастровий номер земельної ділянки 0520680200:03:002:0483), яке проводиться ОСОБА_3 ;
- Повідомлення про початок будівельних робіт № BH051201230218 від 06.01.2021 року щодо будівництва житлового будинку в АДРЕСА_3 (кадастровий номер земельної ділянки 0520680200:03:002:0484), яке проводиться ОСОБА_3 .
Керуючись статтями 171, 248, 256, 257 КАС України, -
УХВАЛИВ:
1. Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 до Вінницької районної військової (державної) адміністрації, Державної інспекції архітектури та містобудування України, Державної інспекції архітектури та містобудування України про скасування містобудівних умов та обмежень.
2. Розгляд справи здійснюватиметься суддею Бошковою Юлією Миколаївною одноособово за правилами загального позовного провадження.
3. Призначити підготовче засідання на 14 листопада 2024 о 10:30 в залі судового засідання № 2 Вінницького окружного адміністративного суду, що знаходиться за адресою: м. Вінниця, вул. Брацлавська, 14.
4. Залучити до участі у даній справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, а саме: - ОСОБА_3 ( АДРЕСА_4 ); - Агрономічну сільську раду (вул. Центральна, 12, с. Агрономічне, Вінницький район, Вінницька область, 23227, код ЄДРПОУ 04525998).
5. Встановити відповідачам 15-денний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзивів на позовну заяву в порядку, визначеному ст. 162 КАС України. Подання відзиву є правом відповідача, однак неподання без поважних причин відзиву суб`єктом владних повноважень може бути кваліфіковано судом як визнання позову.
5. Встановити позивачам 3-денний строк з дня отримання відзиву на позовну заяву для подання відповіді на відзив в порядку, визначеному ст. 163 КАС України.
6. Встановити відповідачам 3-денний строк з дня отримання відповіді на відзиви для подання заперечення в порядку, визначеному ст. 164 КАС України.
7. Запропонувати третім особам в 3-денний строк з дня отримання копії даної ухвали подати письмові пояснення з приводу заявлених позовних вимог.
8. Клопотання ОСОБА_1 , ОСОБА_2 про витребування доказів задоволити.
9. Витребувати у Управління містобудування та архітектури Вінницької обласної військової адміністрації та зобов`язати надати суду, у строк до 14.11.2024, всі належним чином засвідченні копії документів, а саме:
- Містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва № 42, затверджені Наказом начальника відділу житлово-комунального господарства, містобудування, архітектури, енергетики та захисту довкілля Вінницької районної державної адміністрації № 52 від 07.08.2020 року щодо будівництва «Нове будівництво житлового будинку по АДРЕСА_3 », видані ОСОБА_3 та усі належним чином засвідченні копії документів на підставі яких видано оскаржувані містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва;
- Містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва № 43, затверджені Наказом начальника відділу житлово-комунального господарства, містобудування, архітектури, енергетики та захисту довкілля Вінницької районної державної адміністрації №53 від 07.08.2020 року щодо будівництва «Нове будівництво житлового будинку по АДРЕСА_3 », видані ОСОБА_3 та усі належним чином засвідченні копії документів на підставі яких видано оскаржувані містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва;
- Містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва №44, затверджені Наказом начальника відділу житлово-комунального господарства, містобудування, архітектури, енергетики та захисту довкілля Вінницької районної державної адміністрації № 54 від 07.08.2020 року щодо будівництва «Нове будівництво житлового будинку по АДРЕСА_3 », видані ОСОБА_3 та усі належним чином засвідченні копії документів на підставі яких видано оскаржувані містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва;
- Містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва №45, затверджені Наказом начальника відділу житлово-комунального господарства, містобудування, архітектури, енергетики та захисту довкілля Вінницької районної державної адміністрації № 55 від 07.08.2020 року щодо будівництва «Нове будівництво житлового будинку по АДРЕСА_3 », видані ОСОБА_3 та усі належним чином засвідченні копії документів на підставі яких видано оскаржувані містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва.
Витребувати у Державної інспекції архітектури та містобудування України належним чином засвідчені копії:
- Повідомлення про початок будівельних робіт № BH051201230298 від 06.01.2021 року щодо будівництва житлового будинку в АДРЕСА_3 (кадастровий номер земельної ділянки 0520680200:03:002:0481), яке проводиться ОСОБА_3 ;
- Повідомлення про початок будівельних робіт № BH051201230475 від 06.01.2021 року щодо будівництва житлового будинку в АДРЕСА_3 (кадастровий номер земельної ділянки 0520680200:03:002:0482), яке проводиться ОСОБА_3 ;
- Повідомлення про початок будівельних робіт № BH051201230192 від 06.01.2021 року щодо будівництва житлового будинку в АДРЕСА_3 (кадастровий номер земельної ділянки 0520680200:03:002:0483), яке проводиться ОСОБА_3 ;
- Повідомлення про початок будівельних робіт № BH051201230218 від 06.01.2021 року щодо будівництва житлового будинку в АДРЕСА_3 (кадастровий номер земельної ділянки 0520680200:03:002:0484), яке проводиться ОСОБА_3 .
10. Інформацію по справі сторони можуть отримати на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за посиланням: "http://court.gov.ua/fair/".
11. Копію ухвали надіслати учасникам справи, а відповідачу також копію позовної заяви з доданими документами.
Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.
СуддяБошкова Юлія Миколаївна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.10.2024 |
Оприлюднено | 21.10.2024 |
Номер документу | 122352263 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Бошкова Юлія Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні