Справа № 400/1474/24
н\п 2-а/490/76/2024
Центральний районний суд м. Миколаєва
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 жовтня 2024 року м. Миколаїв
Центральний районний суд м. Миколаєва у складі:
головуючого судді Шолох Л.М.,
при секретарі Горбань М.С.,
розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Державної служби України з безпеки на транспорті, Центрального відділу державної виконавчої служби у м. Миколаєві Південного міжрегіонального управління юстиції (м. Одеса) про визнання протиправними дій, -
В С Т А Н О В И В:
У березні 2024 року до Центрального районного суду м. Миколаєва надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до Державної служби України з безпеки на транспорті, Центрального відділу державної виконавчої служби у м. Миколаєві Південного міжрегіонального управління юстиції (м. Одеса), в якому позивач спросить:
визнати протиправними дії Державної служби України з безпеки на транспорті щодо направлення постанови серії АА №00000388 від 08 грудня 2021 року про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу 8500 грн 00 коп. до Центрального відділу державної виконавчої служби у м. Миколаєві Південного міжрегіонального управління юстиції (м. Одеса) для примусового виконання згідно заяви вих. № 11623/3.7/14-23 від 29 серпня 2023 року;
скасувати постанову Центрального відділу державної виконавчої служби у м. Миколаєві Південного міжрегіонального управління юстиції (м. Одеса) від 11 січня 2024 року про відкриття виконавчого провадження №73797444 з примусового виконання постанови серії АА №00000388 від 08 грудня 2021 року про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу в розмірі 8500 грн 00 коп.
Ухвалою Центрального районного суду м. Миколаєва від 29 березня 2024 року у справі відкрито провадження та вирішено здійснювати розгляд справи у порядку письмового провадження.
Від відповідача у справі надійшов відзив на позов, у якому він просить відмовити у задоволенні позову з огляду на його необґрунтованість.
Дослідивши матеріали справи судом встановлено таке.
Позивач у справі є власником транспортного засобу DAF CF 85.410 днз. НОМЕР_1 .
Постановою серії ВМ № 00002388 від 08.12.2021 року, позивача притягнуто до адміністративної відповідальності за ч. 2 ст.132-1КУпАП та накладено штраф у розмірі 8500 грн 00 коп.
У цій постанові встановлено, що 05.12.2021 р. о 17 год. 23 хв. за адресою М-07 Київ-Ковель-Ягодин, км 62+879 відповідальною особою було допущено рух транспортного засобу DAF CF 85.410 днз. НОМЕР_1 із перевищенням нормативних параметрів зазначених п.22.5ПДР України: загальної маси ТЗ на 5,8 % (7.051 тон), навантаження на строєні осі транспортного засобу на 8,8% (6.5 тон), чим скоїв адміністративне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 132-1 КУпАП.
Не погодившись із цією постановою, позивач звернувся до суду із позовом про її скасування, який рішенням Центрального районного суду м. Миколаєва від 20 червня 2023 року у справі № 490/1194/23 задоволено. Визнано протиправною та скасувати постанову серії ВМ №00002388 від 08.12.2021 року про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.2 ст. 132-1 КУпАП та накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу у розмірі 17000,00 грн. Провадження у справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 про притягнення до адміністративної відповідальності за ч.2 ст. 132-1 КУпАП закрито.
За результатами апеляційного провадження, постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 09 серпня 2023 року у справі № 490/1194/23 апеляційну скаргу Державної служби України з безпеки на транспортізадоволено. Рішення Центрального районного суду м. Миколаєва від 20 червня 2023 рокускасувано та прийняти нову постанову про відмову у задоволені позовних вимог ОСОБА_1 .
Надалі 18 серпня 2023 року ОСОБА_1 сплатив суму штрафу у розмірі 8500 грн 00 коп. за постановою серії АА №00000388 від 08 грудня 2021 року, що не заперечується сторонами у справі.
Відповідно достатті 289 КУпАПскаргу на постанову по справі про адміністративне правопорушення може бути подано протягом десяти днів з дня винесення постанови, а щодо постанов по справі про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті, зафіксовані за допомогою засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі в автоматичному режимі, постанов у справі про адміністративні правопорушення, передбаченіст. 132-2 цього Кодексу, та/або про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), - протягом десяти днів з дня набрання постановою законної сили.
В разі пропуску зазначеного строку з поважних причин цей строк за заявою особи, щодо якої винесено постанову, може бути поновлено органом (посадовою особою), правомочним розглядати скаргу.
Частиною 3статті 300-1 КУпАПвстановлено, що у разі оскарження постанови про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу за правопорушення у сферах безпеки дорожнього руху та паркування транспортних засобів перебіг строків, визначених цією статтею, зупиняється до розгляду скарги.
З матеріалів справи слідує, що спірна постанова відповідача серії АА №00000388 винесена 08 грудня 2021 року. Не погоджуючись із цією постановою, позивач у лютому 2023 року звернувся до суду із позовом про її скасування, який було прийнято судом до розгляду у справі №490/1194/23.
Враховуючи приписи статтей 289, 300-1 КУпАП, постанова відповідача серії АА №00000388 від 08 грудня 2021 року набрала законної сили 09 серпня 2023 року, після ухвалення судом апеляційної інстанції рішення у справі № 490/1194/23.
Відповідно до частини першої статті 300-2 КУпАП у разі сплати особами, зазначеними устатті 14-3цього Кодексу, штрафу протягом 10 днів з дня набрання законної сили постановою про накладення адміністративного стягнення за правопорушення у сфері безпеки на автомобільному транспорті така постанова вважається виконаною.
У разі несплати штрафу особами, зазначеними участині першійцієї статті, постанова про накладення адміністративного стягнення за правопорушення у сфері безпеки на автомобільному транспорті підлягає примусовому виконанню протягом 30 днів з дня набрання нею законної сили (частина друга статті 300-2 КУпАП).
У разі оскарження постанови про накладення адміністративного стягнення за правопорушення у сфері безпеки на автомобільному транспорті перебіг строків, визначених цією статтею, зупиняється до розгляду скарги (частина третя статті 300-2 КУпАП).
Відтак, починаючи з 10 серпня 2023 року позивач мав право добровільно сплатити штраф у розмірі 8500 грн 00 коп. (що і було ним зроблено 18 серпня 2023 року).
Посилання представника відповідача Державної служби України з безпеки на транспорті, Центрального відділу державної виконавчої служби у м.Миколаєві Південного міжрегіонального управління юстиції (м. Одеса) на те, що строк добровільного виконання постанови серії АА №00000388 від 08 грудня 2021 року сплив 30 січня 2022 року є необґрунтованим.
Починаючи з 21 серпня 2023 року у відповідача у разі несплати позивачем штрафу у добровільному порядку виникає право звернути постанову до примусового виконання.
Враховуючи те, що позивач сплатив штраф у добровільному порядку та у визначеному законодавством розмірі (8500 грн 00 коп.), направлення після 21 серпня 2023 року постанови серії АА №00000388 від 08 грудня 2021 року на примусове виконання до Центрального відділу державної виконавчої служби у м. Миколаєві Південного міжрегіонального управління юстиції (м. Одеса) є протиправним. Доводи відповідача про те, що після 21 серпня 2023 року штраф має бути сплачено у подвійному розмірі 17 000 грн 00 коп. є необґрунтованими.
Оскільки постанова серії АА №00000388 від 08 грудня 2021 року була виконана позивачем у добровільному порядку у розмірі визначеному чинним законодавством (стаття 300-2 КУпАП) постанова Центрального відділу державної виконавчої служби у м. Миколаєві Південного міжрегіонального управління юстиції (м. Одеса) від 11 січня 2024 року є такою, що не відповідає вимогам законності та підлягає скасуванню.
Згідно із частиною першою статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Статтею 72 КАС України визначено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.
Відповідно до статті 73 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.
Відповідно до частини першої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Підсумовуючи викладене, суд дійшов висновку, що відповідачами не надано належних та допустимих доказів на підтвердження правомірності своїх дій та рішень.
Керуючись статтей 242, 250, 272, 276, 308, 310, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд -
У Х В А Л И В:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправними дії Державної служби України з безпеки на транспорті щодо направлення постанови серії АА №00000388 від 08 грудня 2021 року про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу 8500 грн 00 коп. до Центрального відділу державної виконавчої служби у м. Миколаєві Південного міжрегіонального управління юстиції (м. Одеса) для примусового виконання згідно заяви вих. № 11623/3.7/14-23 від 29 серпня 2023 року.
Скасувати постанову Центрального відділу державної виконавчої служби у м. Миколаєві Південного міжрегіонального управління юстиції (м. Одеса) від 11 січня 2024 року про відкриття виконавчого провадження №73797444 з примусового виконання постанови серії АА №00000388 від 08 грудня 2021 року про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу в розмірі 8500 грн 00 коп.
Рішення може бути оскаржено до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів шляхом подачі апеляційної скарги.
Суддя Л.М. Шолох
Суд | Центральний районний суд м. Миколаєва |
Дата ухвалення рішення | 14.10.2024 |
Оприлюднено | 21.10.2024 |
Номер документу | 122368998 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них транспорту та перевезення пасажирів |
Адміністративне
Центральний районний суд м. Миколаєва
Шолох Л. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні