Справа № 161/14450/23 Головуючий у 1 інстанції: Олексюк А. В. Провадження № 22-ц/802/820/24 Доповідач: Бовчалюк З. А.
ВОЛИНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 жовтня 2024 року місто Луцьк
Волинський апеляційний суд у складі колегії суддів судової палати з розгляду цивільних справ:
головуючого - судді Бовчалюк З.А.,
суддів - Здрилюк О.І., Карпук А.К.,
з участю секретаря судового засідання Ганжа М.І.,
представника позивача ОСОБА_1 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні цивільну справу за позовом ОСОБА_2 до Департаменту житлово-комунального господарства Луцької міської ради про відшкодування матеріальної шкоди, заподіяної внаслідок ДТП, за апеляційною скаргою Департаменту житлово-комунального господарства Луцької міської ради на рішення Луцького міськрайонного суду Волинської області від 07 червня 2024 року,
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернулася в суд з позовом до Департаменту житлово-комунального господарства Луцької міської ради про відшкодування матеріальної шкоди, заподіяної внаслідок ДТП.
Вказувала, що 05.07.2023 о 17.20 в м. Луцьку, по вул. Героїв УПА, 72, при наїзді водієм ОСОБА_3 на люк оглядового колодязя автомобілем Toyota Camry д.н.з. НОМЕР_1 , що належить ОСОБА_2 , відбулось відкриття цього люку з подальшим перевертанням та пошкодженням автомобіля.
Постановою Луцького міськрайонного суду від 03.08.2023 справа №161/12149/23, ОСОБА_4 , як посадову особу начальника відділу по благоустрою міста та поводження з побутовими відходами, визнано винуватим у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 140 КУпАП та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 850 гривень.
На підставі викладеного, позивач просила стягнути з Департаменту житлово-комунального господарства Луцької міської ради матеріальну шкоду у розмірі 112 716 гривень 30 коп та судові витрати по справі.
Рішенням Луцького міськрайонного суду Волинської області від 07 червня 2024 року позов задоволено.
Стягнуто на користь ОСОБА_2 з Департаменту ЖКГ Луцької міської ради матеріальну шкоду у розмірі 112 716 гривень 30 коп.
Стягнуто на користь ОСОБА_2 з Департаменту ЖКГ Луцької міської ради судові витрати: судовий збір в розмірі 1 127 гривень 16 коп, витрати на професійну правничу допомогу в розмірі 20 000 гривень, витрати за проведення судової транспортно-товарознавчої експертизи №5270-Е від 26.02.2024р. в розмірі 11 359 гривень 20 коп., витрати за проведення інженерно-транспортної експертизи №23-4742 від 14.11.2023р. у сумі 3 823 гривні 70коп.
В апеляційній скарзі відповідач Департамент ЖКГ Луцької міської ради, посилаючись на неправильне застосування норм матеріального права, порушення норм процесуального права, яке призвело до неправильного вирішення справи, невідповідність висновків суду обставинам справи, просить рішення суду першої інстанції скасувати та ухвалити нове судове рішення, яким в задоволенні позову відмовити.
Доводи апеляційної скарги зводяться до того, що Департамент не є балансоутримувачем дороги на якій розміщується люк оглядового колодязя, внаслідок відкриття якого відбулась ДТП, а тому Департамент ЖКГ не є належним відповідачем.
В письмовому відзиві на апеляційну скаргу, позивач просить апеляційну скаргу Департаменту ЖКГ залишити без задоволення, а рішення суду в даній справі залишити без змін.
Заслухавши представника позивача, дослідивши обставини справи та перевіривши їх доказами, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення.
Задовольняючи позов в даній справі та стягуючи майнову шкоду з відповідача, суд першої інстанції виходив з того, що Департамент житлово-комунального господарства Луцької міської ради повинен здійснювати постійний контроль за станом усіх елементів дороги та розташованих на ній каналізаційних споруджень, це є підставою для покладення на нього обов`язку відшкодування завданої майнової шкоди відповідно до статті 1166 Цивільного кодексу України.
Такі висновки суду зроблені з врахуванням встановлених обставин справи та у відповідності з нормами матеріального та процесуального права, що регулюють дані правовідносини.
Судом першої інстанції встановлено, причиною звернення позивача з позовом до суду слугувала дорожньо-транспортна пригода, яка мала місце 05.07.2023 року у АДРЕСА_1 . А саме належний на праві власності ОСОБА_2 автомобіль Toyota Camry д.н.з. НОМЕР_1 отримав ушкодження внаслідок наїзду на люк оглядового колодязя та його подальше відкриття, що спричинило перевертання та пошкодження автомобіля.
Постановою Луцького міськрайонного суду від 03.08.2023 ОСОБА_4 , як посадову особу начальника відділу по благоустрою міста та поводження з побутовими відходами, визнано винуватим у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 140 КУпАП та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 850 гривень (а.с.5). За змістом вказаного судового рішення ОСОБА_4 будучи посадовою особою порушив правила, норми стандарти, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху при утриманні автомобільних доріг і вулиць, не вжив заходів щодо своєчасної заборони або обмеження руху при виникненні умов, які загрожують безпеці руху, а саме: допустив утримання оглядового колодязя без кришки люка на проїзній частині вулиці , не встановив належне огородження та дорожні знаки, що спричинили пошкодження транспортного засобу Toyota Camry д.н.з. НОМЕР_1 . Дана постанова є чинною.
Відповідно до свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, транспортний засіб Toyota Camry д.н.з. НОМЕР_1 належить ОСОБА_2 (а.с. 6).
Висновком експерта за результатами проведення судової інженерно-транспортної експертизи з дослідження обставин і механізму дорожньо-транспортної пригоди № 4742-Е від 20.12.2023 встановлено, що водій ОСОБА_3 не мав технічної можливості своєчасно виявити перешкоду для руху його транспортного засобу , а саме каналізаційний люк. В діях водія автомобіля Toyota Camry д.н.з. НОМЕР_1 ОСОБА_3 не вбачається невідповідності вимогам Правил дорожнього руху.
Згідно з висновком експерта судової транспортно-товарознавчої експертизи від 26.02.2024 №5270-Е, вартість відновлювального ремонту автомобіля «Toyota Camry», 2021 р.в., д.р.н. НОМЕР_1 станом на момент ДТП, станом на момент скоєння дорожньо-транспортної пригоди (05.07.2023 року) становить 89 665,08 грн. Вартість матеріального збитку завданого власнику автомобіля «Toyota Camry», 2021 р.в., д.р.н. НОМЕР_1 в результаті пошкодження автомобіля в ДТП, що трапилась 05.07.2023, станом на момент скоєння дорожньо-транспортної пригоди складає 115 077,71 грн.
Відповідно до рішення Луцької міської ради від 28.12.2016 №16/20 управління житлово-комунального господарства департаменту житлово-комунального господарства Луцької міської ради шляхом ліквідації.
Згідно з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, управління житлово-комунального господарства департаменту житлово-комунального господарства Луцької міської ради перебуває з 09.03.2017 року в стані припинення.
Відповідно до частин першої та другої статті 1166 ЦК України майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала. Особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини.
Частиною 3 статті 14 і частиною 1 статті 16 Закону України «Про дорожній рух» визначено, що учасники дорожнього руху мають права на безпечні умови дорожнього руху, на відшкодування збитків, завданих внаслідок невідповідності стану автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів вимогам безпеки руху. Водій має право на відшкодування збитків, завданих внаслідок невідповідності стану автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів вимогам безпеки руху.
У частині першій статті 24 Закону № 3353-XII передбачено, що власники доріг, вулиць та залізничних переїздів або уповноважені ними органи несуть відповідальність за створення безпечних умов руху на дорогах, вулицях та залізничних переїздах, що знаходяться у їх віданні.
Згідно зі статтями 9, 24 Закону України «Про дорожній рух» до компетенції власників автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів або уповноважених ним органів у сфері дорожнього руху належить: розробка програм та здійснення заходів щодо розвитку, удосконалення, ремонту та утримання у безпечному для дорожнього руху стані доріг, вулиць та залізничних переїздів, зон відчуження; компенсація витрат власникам транспортних засобів, якщо дорожньо-транспортні пригоди сталися з причин незадовільного експлуатаційного утримання автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів, за рішенням судових органів; забезпечення безпечних, економічних та комфортних умов дорожнього руху; забезпечення учасників дорожнього руху інформацією з питань стану аварійності та дорожнього покриття, гідрометеорологічних та інших умов; вирішення питань експлуатації автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів у надзвичайних ситуаціях; термінове усунення пошкоджень на автомобільних дорогах, вулицях та залізничних переїздах; своєчасне виявлення перешкод дорожньому руху та їх усунення, а у разі неможливості - невідкладне позначення дорожніми знаками, огороджувальними і направляючими засобами; організація виконання встановлених вимог щодо забезпечення безпеки дорожнього руху. Власники доріг, вулиць та залізничних переїздів або уповноважені ними органи несуть відповідальність за створення безпечних умов руху на дорогах, вулицях та залізничних переїздах, що знаходяться у їх віданні.
Згідно з частиною першою статті 16 Закону України «Про автомобільні дороги» вулиці і дороги міст та інших населених пунктів знаходяться у віданні органів місцевого самоврядування і є комунальною власністю.
Відповідно до частини першої статті 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені функції й повноваження місцевого самоврядування, визначені чинним законодавством.
Відповідно до пунктів 1, 4 статті 21 Закону України «Про автомобільні дороги» органи місцевого самоврядування, що управляють функціонуванням та розвитком вулиць і доріг міст та інших населених пунктів, відповідають за стан вулиць і доріг міст та інших населених пунктів відповідно до діючих норм, у тому числі щодо безпеки руху транспортних засобів і пішоходів; відшкодування збитків користувачам вулиць і доріг міст та інших населених пунктів, що виникли через їх незадовільний стан, у порядку, визначеному законом.
Постановою Кабінету Міністрів України від 30 березня 1994 року № 198 затверджено Єдині правила ремонту і утримання автомобільних доріг і вулиць (далі Правила № 198), які є обов`язковими для їх власників або уповноважених ними органів, організацій, що здійснюють ремонт і утримання дорожніх об`єктів, і користувачів (пункт 1).
У пункті 4 Правил № 198 зазначено, що користувачами дорожніх об`єктів є учасники дорожнього руху, власники та користувачі земельних ділянок, які розташовані в межах смуги відведення автомобільних доріг загального користування або «червоних ліній» вулиць і доріг міст та інших населених пунктів, а також власники тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення, розташованих на території дорожніх об`єктів.
Власники дорожніх об`єктів або уповноважені ними органи, користувачі дорожніх об`єктів та спеціалізовані служби організації дорожнього руху зобов`язані забезпечувати зручні і безпечні умови руху, сприяти збільшенню пропускної спроможності дорожніх об`єктів, запобігати травмуванню учасників дорожнього руху, пошкодженню транспортних засобів і дорожніх об`єктів, забрудненню навколишнього середовища.
Пунктом 11 Правил № 198 зокрема, встановлено, що власники дорожніх об`єктів або уповноважені ними органи, підприємства та організації, що забезпечують ремонт та утримання дорожніх об`єктів, зобов`язані: своєчасно і якісно виконувати роботи з ремонту та утримання дорожніх об`єктів відповідно до Технічних правил ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів, затверджених наказом Мінрегіону від 14 лютого 2012 р. № 54, ДСТУ 3587:22 «Безпека дорожнього руху. Автомобільні дороги. Вимоги до експлуатаційного стану», ДСТУ 8749:2017 «Безпека дорожнього руху. Огородження та організація дорожнього руху в місцях проведення дорожніх робіт»; постійно контролювати експлуатаційний стан усіх елементів дорожніх об`єктів та негайно усувати виявлені пошкодження чи інші перешкоди в дорожньому русі, а за неможливості це зробити - невідкладно позначити їх дорожніми знаками, сигнальними, огороджувальними і направляючими пристроями відповідно до діючих нормативів або припинити (обмежити) рух;
контролювати якість робіт, що виконуються підрядними організаціями;
вирішувати питання забезпечення експлуатації дорожніх об`єктів у надзвичайних ситуаціях, за несприятливих погодно-кліматичних умов, у разі деформації та пошкодження елементів дорожніх об`єктів, аварії на підземних комунікаціях і виникнення інших перешкод у дорожньому русі й разом із спеціалізованими службами організації дорожнього руху і за погодженням з уповноваженим підрозділом Національної поліції оперативно вносити зміни до схеми організації дорожнього руху; аналізувати стан аварійності на дорожніх об`єктах, виявляти аварійно-небезпечні ділянки і місця концентрації дорожньо-транспортних пригод, розробляти і здійснювати заходи щодо удосконалення організації дорожнього руху для усунення причин та умов, що призводять до їх скоєння; разом з уповноваженим підрозділом Національної поліції брати участь в огляді місць дорожньо-транспортних пригод для визначення дорожніх умов, за яких вони сталися, та усувати виявлені недоліки;
своєчасно сповіщати місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування і користувачів автомобільних доріг про строки і порядок закриття або обмеження руху транспортних засобів, стан дорожнього покриття, рівень аварійності на відповідних ділянках, гідрометеорологічні та інші умови;
забезпечувати дотримання вимог техніки безпеки, а також безпеки дорожнього руху під час виконання дорожньо-експлуатаційних робіт;
відшкодовувати в установленому законодавством порядку збитки власникам транспортних засобів, якщо дорожньо-транспортна пригода сталася внаслідок незадовільного утримання доріг, вулиць, залізничних переїздів.
Відповідно до пункту 25 Правил № 198, власники та користувачі земельних ділянок, а також власники (користувачі) тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, інженерних комунікацій та споруд, що розташовані в межах смуги відведення автомобільних доріг загального користування або «червоних ліній» вулиць і доріг міст та інших населених пунктів, зобов`язані:
утримувати в належному стані зелені насадження, охоронні зони інженерних комунікацій, тротуари, обладнані стоянки автомобілів, трамвайне полотно та інші елементи дорожніх об`єктів;
забезпечувати прибирання сміття, снігу, опалого листя та інших відходів, а в разі потреби проводити обробку тротуарів протиожеледними матеріалами;
забезпечувати належний технічний стан інженерних комунікацій, обладнання, споруд та інших використовуваних елементів дорожніх об`єктів відповідно до їх функціонального призначення та діючих нормативів;
у разі виявлення небезпечних умов в експлуатації споруд і об`єктів, їх аварій і руйнувань, що призвели до виникнення перешкод у дорожньому русі або загрожують збереженню елементів дорожніх об`єктів, негайно повідомляти власників дорожніх об`єктів або уповноважених ними органів, підприємства та організації, що забезпечують ремонт та утримання дорожніх об`єктів, а також уповноважений підрозділ Національної поліції;
дотримувати вимог діючих норм і правил щодо охорони дорожніх об`єктів.
Зовнішній огляд мереж виконується не рідше одного разу на місяць шляхом обходу трас ліній мережі і огляду зовнішнього стану пристроїв і споруд мережі. Під час обходів трас лінії мережі перевіряються, в тому числі, зовнішній стан колодязів, наявність кришок, цілісність люків, кришок. Зовнішній обхід мереж виконує експлуатаційна бригада, яка проводить огляд за суворо визначеними маршрутами. Кожній бригаді щодня видаються наряди обходу. Результати огляду заносяться до журналу. Результати огляду шахт, каналізаційних колекторів і споруд на них повинні оформлятися актами, відомостями дефектів із зазначенням заходів з усунення дефектів і строків виконання робіт (пункти 12.2.2 12.2.5, 12.2.12 Правил).
Згідно з довідкою № 4 від 23.05.2024 Управління житлово-комунального господарства Департаменту житлово-комунального господарства Луцької міської ради, станом на 23.05.2024 вулиця Героїв УПА знаходиться на балансі управління.
Відповідно до положення про департамент житлово-комунального господарства Луцької міської ради затвердженого рішенням Луцької міської ради від 29.06.2017 №26/12, п. 3.2.7. Метою та завданнями департаменту є організація робіт з утримання та ремонту міських вулиць і доріг, інженерних споруд на них, а також інших об`єктів благоустрою.
Пунктом 4.1.27. передбачено, що Департамент розробляє, організовує та контролює здійснення заходів щодо регулювання чисельності безпритульних тварин; санітарного прибирання території міста; збору, вивезення та утилізації твердих побутових відходів; зимового утримання вулиць міста; охорони зелених насаджень та озеленення міста; утримання та експлуатації доріг міського значення, міських кладовищ та інших об`єктів благоустрою, що перебувають у міській комунальній власності, відповідно до норм, правил та стандартів та п. 4.1.31. організовує та контролює виконання робіт з ремонту та реконструкції житлових будинків, об`єктів соціально-культурного призначення, комунального господарства, доріг міського значення та інженерних споруд на них, контролює відповідність обсягів та якості виконаних робіт.
Так, каналізаційний колодязь це елемент (частина) об`єкту благоустрою.
До об`єктів благоустрою населених пунктів належать території загального користування, території підприємств, установ, організацій та закріплені за ними території на умовах договору, а також інші території в межах населеного пункту.
Балансоутримувач - власник або юридична особа, яка за договором з власником утримує на балансі відповідне майно.
Кришки люків та решітки на люках - це кришки або решітки, які закривають люки, перешкоджають потраплянню сторонніх предметів до колодязів та оглядових камер теплопостачання, водопостачання чи водовідведення, а також служать для запобігання нещасним випадкам.
До переліку осіб, які зобов`язані відшкодувати шкоду віднесені:
Здійснення самоврядного контролю за станом благоустрою належить до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад.
Утримання об`єктів благоустрою проводиться балансоутримувачем або підприємством, установою, організацією, з якими балансоутримувачем укладено відповідний договір.
Ремонт, експлуатацію, обслуговування та реконструкцію здійснює те підприємство, у якого ці об`єкти перебувають на балансі.
Особою, яка зобов`язана відшкодувати шкоду є фізична або юридична особа, що на відповідній правовій підставі (право власності, договір оренди тощо) володіє об`єктом, порушення правил використання, зберігання або утримання якого завдало шкоди.
Балансоутримувача, що здійснюватиме утримання і ремонт об`єкта благоустрою, який перебуває у приватній власності, визначає власник такого об`єкта благоустрою. Підприємство та балансоутримувач забезпечують належне утримання і своєчасний ремонт об`єкта благоустрою власними силами або можуть на конкурсних засадах залучати для цього інші підприємства, установи та організації.
Державним стандартом України 3587-97 «Автомобільні дороги, вулиці та залізничні переїзди. Вимоги до експлуатаційного стану», затвердженим наказом Держстандарту України від 31 липня 1997 року № 441, встановлені вимоги до експлуатаційного стану автомобільних доріг, вулиць населених пунктів, залізничних переїздів та технічних засобів організації дорожнього руху. Вказаним ДСТУ передбачено, що люки оглядових колодязів повинні відповідати вимогам ГОСТ 3634, які не передбачають перекриття оглядового колодязя бетонними плитами. Відхилення висотної позначки кришки люка оглядового колодязя відносно рівня покриття проїзної частини не повинно перевищувати 1,0 см. Усунення недоліків виконується в термін не більше ніж 7 діб з моменту їх виявлення. Зруйновані кришки і решітки повинні бути негайно огороджені і позначені відповідними технічними засобами організації дорожнього руху. Їх заміна повинна бути проведена протягом доби з моменту виявлення (пункти 3.1.7, 3.1.9, 3.1.10 ДСТУ 3587-97).
Відхилення висотної позначки кришки люка відносно рівня покриття проїзної частини не повинно перевищувати 1,0 см.
Згідно з п.5.2.7 ДСТУ Б.В.2.5-26:2005 (ГОСТ 3634-99) кришки люків, ремонтні вставки і решітки дощоприймачів повинні щільно прилягати до відповідних опорних поверхонь їх корпусів. Допуск площинності їх опірних поверхонь не повинен перевищувати 2 мм.
В ході судового розгляду, доказів про те, що оглядовий колодязь, кришка якого є елементом проїзної частини дороги та стала причиною дорожньо-транспортної пригоди перебуває на утриманні інших діючих організацій не надано.
Згідно зі статтею 1166 ЦК України майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.
Відповідно до статті 1173 ЦК України юридична або фізична особа відшкодовує шкоду, завдану їхнім працівником під час виконання ним своїх трудових (службових) обов`язків.
Реалізація принципу змагальності сторін у цивільному процесі та доведення перед судом обґрунтованості своїх вимог є конституційною гарантією, передбаченою у статті 129 Конституції України.
Згідно з частиною третьою статті 12, частиною першою статті 81 ЦПК України кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Доказами у зазначеній категорії справ можуть бути будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення сторін, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються на підставі пояснень сторін, третіх осіб, показань свідків, письмових або речових доказів, висновків експертів.
У постанові Великої Палати Верховного Суду від 18 березня 2020 року у справі № 129/1033/13-ц зазначено, що принцип змагальності забезпечує повноту дослідження обставин справи та покладає тягар доказування на сторони. Водночас цей принцип не створює для суду обов`язок вважати доведеною та встановленою обставину, про яку стверджує сторона; таку обставину треба доказувати таким чином, аби реалізувати стандарт більшої переконливості, за яким висновок про існування стверджуваної обставини з урахуванням поданих доказів видається вірогіднішим, ніж протилежний. Тобто, певна обставина не може вважатися доведеною, допоки інша сторона її не спростує (концепція негативного доказу), оскільки за такого підходу принцип змагальності втрачає сенс.
Ураховуючи, що автомобіль позивача був пошкоджений внаслідок дорожньо-транспортної пригоди на ділянці дороги, де знаходився оглядовий колодязь, за належний стан якого відповідає відповідач, керівник Департаменту ЖКГ притягнутий до адміністративної відповідальності, оскільки в його бездіяльності встановлена вина у ДТП, суд першої інстанцій дійшов обґрунтованого висновку про те, що завдана позивачу шкода пошкодженням його автомобіля під час ДТП, яка мала місце 05 липня 2023 року, підлягає відшкодуванню саме відповідачем.
Таким чином, суд першої інстанції дійшов до правильного висновку, що саме з вини неналежного виконання відповідачем - Департаментом ЖКГ своїх обов`язків сталось ДТП, унаслідок чого автомобіль позивача зазнав механічних пошкоджень, а тому майнова шкода в розмірі 112716,30 грн, а також 11359,20 грн витрат на проведення експертного дослідження та 20000 гривень витрат на правничу допомогу підлягає стягненню з відповідача на користь позивача.
Доводи апелянта про те, що балансоутримувачем дороги на вулиці Героїв УПА у м. Луцьку є Управління житлово-комунального господарства департаменту житлово-комунального господарства Луцької міської ради -є голослівними та спростовуються наявними у справі письмовими доказами. Крім того, відповідно до інформації з відкритих джерел сайту державних закупівель «Прозоро» (вказаний доказ надано позивачем на спростування доводів апеляційної скарги) саме Департамент житлово-комунального господарства Луцької міської ради є замовником робіт у 2017-2022 роках з капітального та поточного ремонту та об`єктів благоустрою по вулиці Героїв УПА у м. Луцьку. З врахуванням наведено твердження апеляційної скарги про те, що позовні вимоги заявлені до неналежного відповідача є безпідставними.
Відповідач не спростував розмір майнової шкоди, яку судом було стягнуто на користь позивача.
Вирішуючи спір, суд першої інстанції повно та всебічно дослідив наявні у справі докази і надали їм належну оцінку, урахували конкретні обставини справи, у результаті чого ухвалив законне й обґрунтоване рішення, яке відповідає вимогам матеріального і процесуального права та ґрунтується на засадах верховенства права.
Беручи до уваги всі встановлені судом факти і відповідні їм правовідносини, належність, допустимість і достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд приходить до висновку про законність та обґрунтованість ухваленого по даній справі рішення суду в оскарженій частині та відсутність підстав для його скасування.
Керуючись ст. 367, 368, 375, 381, 382, 383, 384 ЦПК України, суд
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу Департаменту житлово-комунального господарства Луцької міської ради залишити без задоволення.
Рішення Луцького міськрайонного суду Волинської області від 07 червня 2024 року залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена в касаційному порядку шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий-суддя:
Судді:
Суд | Волинський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.10.2024 |
Оприлюднено | 21.10.2024 |
Номер документу | 122398120 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них про відшкодування шкоди, з них завданої внаслідок ДТП |
Цивільне
Волинський апеляційний суд
Бовчалюк З. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні