ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
17 жовтня 2024 року м. Дніпросправа № 340/9610/23
Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого - судді Лукманової О.М. (доповідач),
суддів: Божко Л.А., Дурасової Ю.В.,
розглянувши у порядку письмового провадження в місті Дніпро апеляційну скаргу Відділу державного нагляду (контролю) у Кіровоградській області в особі Державної служби України з безпеки на транспорті на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 19 січня 2024 року (суддя Кравчук О.В., м. Кропивницький, повний текст рішення складено 19.01.2024 року) у справі № 340/9610/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Агротех» до Відділу державного нагляду (контролю) у Кіровоградській області Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправною та скасування постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу, -
в с т а н о в и в:
17.11.2023 року ТОВ «Агротех» (далі по тексту позивач) звернулось до суду з позовом до Відділу державного нагляду (контролю) у Кіровоградській області Державної служби України з безпеки на транспорті (далі по тексту відповідач), в якому просило визнати протиправною та скасувати постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №ПШ 014737 від 04.07.2023 року про стягнення штрафу в розмірі 17000,00 грн. за порушення ст. 48 Закону України «Про автомобільний транспорт».
Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 22.04.2024 року позовні вимоги задоволено.
З рішенням суду першої інстанції не погодився Відділ державного нагляду (контролю) у Кіровоградській області в особі Державної служби України з безпеки на транспорті та подала апеляційну скаргу, в якій просив скасувати рішення та прийняти нове, яким у задоволенні позову відмовити. Свої вимоги обґрунтувало тим, що рішення прийняте з порушенням норм процесуального та матеріального права, суд при розгляді справи не у повному обсязі з`ясував обставини справи, не дослідив всіх доказів у справі. Апелянт вказував, що автомобільний перевізник, водій автомобільного перевізника повинен мати та пред`являти особам, уповноваженим здійснювати контроль, документи, на підстав яких виконується перевезення, для водія таким документом є посвідчення водія, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший вантажний документ, інші документи передбачені законодавством. Закон України «Про автомобільний транспорт» містить обов`язок для власника транспортного засобу мати протокол перевірки тахографа. Апелянт вказував, що посадовими особами Відділу державного нагляду (контролю) у Миколаївській області Укртрансбезпеки проводилася рейдова перевірка на Н-11 315 км щодо дотримання Порядку зупинення транспортного засобу, що здійснює автомобільні перевезення пасажирів та вантажів, посадовими особами Державної служби з безпеки на транспорті та її територіальних органів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 422 від 20.05.2013 року, був зупинений транспортний засіб марки DAF XF 105.460, номерний знак НОМЕР_1 , напівпричіп марки Vogelzang VO-ST 1210, номерний знак НОМЕР_2 , під керуванням водія ОСОБА_1 який пред`явив для перевірки посадовій особі Відділу державного нагляду (контролю) у Миколаївській області Укртрансбезпеки свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, посвідчення водія НОМЕР_3 від 18.05.2023 року. Саме товарно-транспортною накладною визначено, що ТОВ «Агротех» є перевізником. Під час перевірки водій не надав посадовій особі Відділу державного нагляду (контролю) у Миколаївській області Укртрансбезпеки, роздруківку даних режиму праці та відпочинку водія з цифрового тахографу. На момент здійснення рейдової перевірки посадовою особою Відділу державного нагляду (контролю) у Запорізькій області Укртрансбезпеки було виявлено порушення вимог ст. 48 Закону України «Про автомобільний транспорт», п. 33 Інструкції, а саме відсутність у водія, під час здійснення вантажного перевезення, роздруківки даних роботи цифрового тахографу, яке було зафіксоване в акті проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 26.12.2023 року №АР045896. Апелянт вказував, що відповідно до ст. 48 Закону України «Про автомобільний транспорт», п. 3.3 Інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, затвердженого Наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 24.06.2010 року № 385, водій транспортного засобу, обладнаного тахографом забезпечує правильну експлуатацію тахографа та управління режимами його роботи відповідно до інструкції виробника тахографа, своєчасно встановлює, змінює і заповнює тахокарти та забезпечує їх належне зберігання, використовує тахокарти (у разі використання аналогового тахографа) або у разі використання цифрового тахографа - особисту картку водія кожного дня, протягом якого керував транспортним засобом; має при собі: протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу; заповнені тахокарти у кількості, що передбачена ЄУТР ( 994_016 ), або картку водія чи роздруківку даних роботи тахографа у разі обладнання транспортного засобу цифровим тахографом; у разі несправності або пошкодження аналогового тахографа своєчасно записує від руки дані щодо режиму роботи та відпочинку на зворотному боці тахокарти, де нанесена сітка з відповідними графічними позначками, інформує про це відповідну посадову особу перевізника, з яким водій перебуває у трудових відносинах (для найманих водіїв); у разі несправності або пошкодження цифрового тахографа або картки до нього своєчасно записує від руки дані щодо режиму роботи та відпочинку на зворотному боці аркуша, призначеного для роздруківки даних, що використовують у даному тахографі, та забезпечує належне зберігання таких записів. Перевізники забезпечують водіїв, які відправляються в рейс, необхідною кількістю тахокарт або паперу для роздруківки даних, що відповідають типу тахографа (аналоговий, цифровий); зберігають інформацію, отриману за допомогою тахографа, кожного водія протягом 12 місяців з дати останнього запису, а протоколи перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу, свідоцтва про повірку - протягом одного року з дати закінчення терміну їх дії; аналізують інформацію щодо дотримання режимів праці та відпочинку водіїв, отриману за допомогою тахографа, а в разі виявлення порушень вживають заходів щодо недопущення та запобігання виникненню їх в подальшому. У зв`язки з зазначеним виникає питання: як автомобільний перевізник може проаналізувати дані режимів праці та відпочинку водіїв, якщо такі дані відсутні у водія у зв`язку з недотриманням вимог встановлених Інструкцією № 385.
Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, а також правильність застосування судом норм матеріального та процесуального права та правової оцінки обставин у справі, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Суд першої інстанції задовольняючи позовні вимоги, виходив з того, що частиною 12 ст.6 Закону №2344-ІІІ визначено, що державному контролю підлягають усі транспортні засоби українських та іноземних перевізників, що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів і вантажів на території України. Автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення. Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є: для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством. Перелік необхідних документів для здійснення внутрішніх перевезень вантажів не є вичерпним, оскільки статтею 48 цього Закону визначено, що законодавством можуть бути передбачені інші документи необхідні для внутрішніх перевезень вантажів. Згідно з положеннями п.3.3 Інструкції №385 водій транспортного засобу, обладнаного тахографом: забезпечує правильну експлуатацію тахографа та управління режимами його роботи відповідно до інструкції виробника тахографа; своєчасно встановлює, змінює і заповнює тахокарти та забезпечує їх належне зберігання; використовує тахокарти (у разі використання аналогового тахографа) або у разі використання цифрового тахографа - особисту картку водія кожного дня, протягом якого керував транспортним засобом; має при собі: протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу; заповнені тахокарти у кількості, що передбачена ЄУТР, або картку водія чи роздруківку даних роботи тахографа у разі обладнання транспортного засобу цифровим тахографом; у разі несправності або пошкодження аналогового тахографа своєчасно записує від руки дані щодо режиму роботи та відпочинку на зворотному боці тахокарти, де нанесена сітка з відповідними графічними позначками, інформує про це відповідну посадову особу перевізника, з яким водій перебуває у трудових відносинах (для найманих водіїв); у разі несправності або пошкодження цифрового тахографа або картки до нього своєчасно записує від руки дані щодо режиму роботи та відпочинку на зворотному боці аркуша, призначеного для роздруківки даних, що використовують у даному тахографі, та забезпечує належне зберігання таких записів. Суд першої інстанції вказував, що за умови, що транспортний засіб обладнаний тахографом, відповідно до чинного законодавства України автомобільний перевізник зобов`язаний забезпечувати належну експлуатацію тахографу, а водій повинен мати при собі протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу, заповнені тахокарти або роздруківку даних роботи тахографа. За відсутності документів, зокрема, в даному випадку протоколу перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу, без оформлення індивідуальної контрольної книги водія, на підставі яких виконуються вантажні перевезення до фізичних або юридичних осіб, які здійснюють на комерційній основі чи за власний кошт перевезення вантажів транспортними засобами, застосовуються адміністративно-господарські штрафи. Суд першої інстанції вказував, що в розумінні статті 1 Закону №2344-ІІІ, автомобільний перевізником є фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами. Позивач категорично заперечує свою приналежність до спірних правовідносин, ТОВ «Агротех» не є ані власником, ні користувачем автомобіля DAF XF 105.460, та не брало участі у перевезенні, що перевірене посадовими особами відповідача. Відповідач натомість зробив висновок про те, що у спірних правовідносинах позивач діяв як автомобільний перевізник, на підставі відомостей, що зазначені у наданій до перевірки товарно-транспортній накладній №001335 від 18 травня 2023 року. У графі «Автомобільний перевізник» вказаної товарно-транспортної накладної зазначено ТОВ «Агротех», інші ідентифікуючі юридичну особу ознаки, як-то код ЄДРПОУ, відбиток печатки тощо відсутні. Достеменно ідентифікувати, яке саме із ТОВ «Агротех», що нині зареєстровані в Україні, зазначене як автомобільний перевізник у товарно-транспортній накладній №001335 від 18 травня 2023 року, неможливо. Відсутні докази, які свідчили б про те, що ТОВ «Агротех» брало участь у спірних правовідносинах щодо перевезення вантажу транспортним засобом DAF XF 105.460, реєстраційний номер НОМЕР_1 , обумовлюють висновок про необгрунтованість постанови Відділу державного нагляду (контролю) у Кіровоградській області у складі Державної служби України з безпеки на транспорті про застосування до позивача адміністративно-господарського штрафу №ПШ 014737 від 04 липня 2023 року.
Матеріалами справи встановлено, що 19.05.2023 року посадовими особами відділу державного нагляду (контролю) у Миколаївській області на місці автодороги Н-11 Дніпро-Кривий Ріг-Миколаїв на відрізку дороги 315 км було здійснено перевірку транспортного засобу марки DAF XF 105.460, номерний знак НОМЕР_1 , напівпричіп марки Vogelzang VO-ST 1210, номерний знак НОМЕР_2 за результатами якої складено акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом №320233 від 19.05.2023 року. Висновками акту встановлено, що вантажний транспортний засіб марки DAF XF 105.460, номерний знак НОМЕР_1 з напівпричепом марки Vogelzang VO-ST 1210, номерний знак НОМЕР_2 , яким кермував водій ОСОБА_1 , здійснював вантажне перевезення без оформлення документів, передбачених ст.48 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме: відсутній протокол перевірки та адаптації тахографа ТЗ. Водій під час перевірки надав свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу DAF XF 105.460, номерний знак НОМЕР_1 серії НОМЕР_4 , відповідно якого власником транспортного засобу є ОСОБА_2 , свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу напівпричіп марки Vogelzang VO-ST 1210, номерний знак НОМЕР_2 , серії НОМЕР_5 , посвідчення водія серії НОМЕР_6 на ім`я ОСОБА_1 , товарно-транспортну накладну №001335 від 18.05.2023 року, надав протокол перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу на транспортний засіб DAF XF 105.460, номерний знак НОМЕР_1 , на перевізника ОСОБА_2 . Акт водієм отримано та підписано, надано пояснення.
Листом Відділу державного нагляду (контролю) у Кіровоградській області № 46085/30/24-23 від 21.06.2023 року повідомлено ТОВ «Агротех» про розгляд питання про порушення законодавства про автомобільний транспорт.
04.07.2023 року начальником Відділу державного нагляду (контролю) у Кіровоградській області було розглянуто акт та винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №ПШ 014737 у сумі 17000 грн. до ТОВ «Агротех»
Відповідно до свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу DAF XF 105.460, серії НОМЕР_4 , належить ОСОБА_2 .
Згідно ч. 1 ст. 34, ч. 1, 2 ст. 39 Закону України «Про автомобільний транспорт» автомобільний перевізник повинен: виконувати вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів та/чи вантажів. Автомобільні перевізники, водії, пасажири повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконуються перевезення.
Статтею 48 Закону України «Про автомобільний транспорт» передбачено, що автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи на підставі яких виконуються вантажні перевезення. Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є: для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.
Таким чином до переліку документів для здійснення внутрішніх перевезень вантажів визначених статтею 48 Закон віднесено також інші документи, що передбачені законодавством. Перелік документів, які повинні бути у наявності у водія під час здійснення ним перевезення вантажів не обмежується переліком визначеним ст. 48 Закону України «Про автомобільний транспорт».
Відповідно до ст. 49 Закону України «Про автомобільний транспорт», водій транспортного засобу зобов`язаний мати при собі та передавати для перевірки уповноваженим на те посадовим особам документи, передбачені законодавством, для здійснення зазначених перевезень, дотримуватися визначеного режиму праці та відпочинку.
Згідно п. 1.4 Інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, затвердженої наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 24.06.2010 року №385, терміни вживаються у такому значенні: контрольний пристрій (тахограф) - обладнання, яке є засобом вимірювальної техніки, призначене для встановлення на транспортних засобах для показу та реєстрації в автоматичному чи напівавтоматичному режимі інформації про рух таких транспортних засобів та про певні періоди роботи їхніх водіїв; картка - картка контрольного пристрою (тахографа) з вбудованою мікросхемою, призначена для використання в цифровому тахографі; тахокарта - бланк, призначений для внесення й зберігання зареєстрованих даних, який вводять в аналоговий контрольний пристрій (тахограф) та на якому маркувальні пристрої останнього здійснюють безперервну реєстрацію інформації, що підлягає фіксуванню відповідно до положень ЄУТР (994_016).
Згідно з пунктами 2.4, 3.3, 3.6 вищевказаної Інструкції, транспортні засоби, призначені для перевезення небезпечних вантажів, обладнують тахографами з урахуванням положень пунктів 2.1 - 2.3 цього розділу та відповідно до законодавства щодо встановлення вимог до конструкцій таких транспортних засобів. Водій транспортного засобу, обладнаного тахографом: забезпечує правильну експлуатацію тахографа та управління режимами його роботи відповідно до інструкції виробника тахографа; своєчасно встановлює, змінює і заповнює тахокарти та забезпечує їх належне зберігання; використовує тахокарти (у разі використання аналогового тахографа) або у разі використання цифрового тахографа - особисту картку водія кожного дня, протягом якого керував транспортним засобом; має при собі: протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу; заповнені тахокарти у кількості, що передбачена ЄУТР (994_016), або картку водія чи роздруківку даних роботи тахографа у разі обладнання транспортного засобу цифровим тахографом; у разі несправності або пошкодження аналогового тахографа своєчасно записує від руки дані щодо режиму роботи та відпочинку на зворотному боці тахокарти, де нанесена сітка з відповідними графічними позначками, інформує про це відповідну посадову особу перевізника, з яким водій перебуває у трудових відносинах (для найманих водіїв); у разі несправності або пошкодження цифрового тахографа або картки до нього своєчасно записує від руки дані щодо режиму роботи та відпочинку на зворотному боці аркуша, призначеного для роздруківки даних, що використовують у даному тахографі, та забезпечує належне зберігання таких записів. Перевізники забезпечують належну експлуатацію тахографів та транспортних засобів з установленими тахографами, а також, наявності у водіїв транспортних засобів тахокарт у кількості, визначеній пунктом 3.3 цього розділу, або наявності та чинності картки для цифрового тахографа.
Згідно з п. 6.3 Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 07.06.2010 року №340, водій, що керує ТЗ, який не обладнаний тахографом, веде індивідуальну контрольну книжку водія.
Транспортний засіб повинен бути обладнаний тахографом, у разі обладнання автомобіля тахографом, повинен бути протокол перевірки та адаптації. У разі відсутності тахографа, водій зобов`язаний мати при собі та заповнювати (вносити дані) до індивідуальної книжки водія. Визначитись із дотриманням визначеного режим праці та відпочинку водія можливо з оформленої особистої картка водія та роздруківки даних роботи цифрового тахографа.
Отже передбачено, що водій повинен мати при собі протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу.
Встановлено та не заперечується відповідачем, що водій транспортного засобу DAF XF 105.460, номерний знак НОМЕР_1 ОСОБА_1 мав при собі та пред`явив посадовим особам Укртрансбезпеки, протокол перевірки та адаптації тахографа.
У висновках акту перевірки від 19.05.2023 року № 320233 вказано, що водій у порушення ст. 48 Закону №2344-III, вимог наказів Міністерства транспорту та зв`язку України від 07.06.2010 року №340 та від 24.06.2010 року №385 не надав протокол перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу, хоча такий був наявний у водія.
Як свідчать встановлені обставини справи, під час перевірки транспортного засобу позивача була наявна картка водія та роздруківка даних роботи тахографа, які відповідно до статті 48 Закону України «Про автомобільний транспорт» та пункту 3.3 Інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті повинні знаходитись у водія, відповідальність передбачена за відсутність або не надання перевіряючим особам картки водія, роздруківка даних роботи тахографа або протоколу перевірки адаптації тахографа.
Відповідно до абзацу 3 ч.1 ст.60 Закону України «Про автомобільний транспорт» за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
При вирішенні спору, суд апеляційної інстанції керується правовими позиціями Верховного Суду, зокрема від 11.02.2020 року у справі №820/4624/17, від 10.05.2019 року у справі №816/124/17. Верховний Суд вказував, що положеннями статті 48 Закону України «Про автомобільний транспорт» передбачено необхідність наявності як у перевізника так, і у водія інших документів, передбачених законодавством, зокрема протоколу про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу, або індивідуальної контрольної книжки водія - в разі не обладнання транспортного засобу тахографом, передбачено Інструкцією з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, затвердженою Наказом Міністерства транспорту та зв`язку України № 385 від 24.06.2010 року, та Положенням про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого Наказом Міністерства транспорту та зв`язку України № 340 від 07.06.2010 року. За відсутності документів, зокрема, в даному випадку протоколу перевірки та адаптації пристрою тахографа, без оформлення індивідуальної контрольної книги водія, на підставі яких виконуються вантажні перевезення до фізичних або юридичних осіб, які здійснюють на комерційній основі чи за власний кошт перевезення вантажів транспортними засобами, застосовуються адміністративно-господарські штрафи.
Встановлено, що ТОВ «Агротех» заперечує своє відношення до транспортного засобу DAF XF 105.460, номерний знак НОМЕР_1 та водія ОСОБА_1 , не встановлено, що товариство брало участі у перевезенні.
Відповідач зробив висновок про те, що у спірних правовідносинах позивач діяв як автомобільний перевізник, на підставі відомостей, що зазначені у товарно-транспортній накладній №001335 від 18.05.2023 року.
Відповідно до норм ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про автомобільний транспорт» автомобільний перевізник- фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами.
Згідно наявного в матеріалах справи свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, власником транспортного засобу є ОСОБА_2 .
Згідно ст. 14-3 КУпАП адміністративну відповідальність за правопорушення у сфері безпеки на автомобільному транспорті, передбачені частиною другою статті 122-2, частинами другою і третьою статті 132-1 цього Кодексу, зафіксовані за допомогою засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі в автоматичному режимі (за допомогою комплексу технічних засобів автоматичного визначення вагових, габаритних та інших параметрів транспортного засобу з функціями фотозйомки та/або відеозапису, що функціонують згідно із законодавством про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах), несе відповідальна особа - фізична особа або керівник юридичної особи, за якою зареєстровано транспортний засіб, а в разі якщо до Єдиного державного реєстру транспортних засобів внесено відомості про належного користувача відповідного транспортного засобу - належний користувач транспортного засобу, а якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань на момент запиту відсутні відомості про керівника юридичної особи, за якою зареєстрований транспортний засіб, - особа, яка виконує повноваження керівника такої юридичної особи.
Нормою ст. 14-3 КУпАП роз`яснено, що відповідальність за правопорушення у сфері безпеки на автомобільному транспорті несе відповідальна особа - фізична особа або керівник юридичної особи, за якою зареєстровано транспортний засіб.
Для визначення особи винною у порушенні вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, слід достеменно встановити її відношення до порушення, встановити вину та те чи є особа власником, перевізником, замовником перевезення тощо.
Ні Відділ державного нагляду (контролю) у Кіровоградській області, ні Відділ державного нагляду (контролю) у Миколаївській області не фіксують, що ТОВ Агротех» є перевізником вантажу транспортним засобом DAF XF 105.460, номерний знак НОМЕР_1 , водій ОСОБА_1 19.05.2023 року. Товарно-транспортна накладна, на яку посилається відповідач, де визначено перевізником ТОВ «Агротех» датована 18.05.2023.
Вирішуючи спір, суд апеляційної інстанції керується правовою позицією Верховного Суду, викладеною у постановах від 20.12.2018 року у справі № 804/8740/16, від 14.12.2023 року у справі № 340/5660/22, від 21.12.2023 року у справі № 280/2150/23.
Згідно ч. 1, ч. 6 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. Якщо суд апеляційної чи касаційної інстанції, не повертаючи адміністративної справи на новий розгляд, змінить судове рішення або ухвалить нове, він відповідно змінює розподіл судових витрат.
Не передбачено повернення судових витрат здійснених суб`єктом владних повноважень, крім пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, у тому числі у разі відмови у задоволенні вимог апеляційної скарги.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, рішення суду першої інстанції слід залишити без змін, як таке, що прийняте з додержанням норм матеріального та процесуального права.
Керуючись статтями 242, 315, 316, 321, 322 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
п о с т а н о в и в:
Апеляційну скаргу Відділу державного нагляду (контролю) у Кіровоградській області в особі Державної служби України з безпеки на транспорті - залишити без задоволення.
Рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 19 січня 2024 року у справі № 340/9610/23 залишити без змін.
Постанова Третього апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня її проголошення у порядку ст.ст. 328 329 КАС України.
Головуючий - суддяО.М. Лукманова
суддяЛ.А. Божко
суддяЮ. В. Дурасова
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.10.2024 |
Оприлюднено | 21.10.2024 |
Номер документу | 122412101 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо примусового виконання судових рішень і рішень інших органів |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Лукманова О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні