КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про заміну відповідача правонаступником
21 жовтня 2024 року м.Київ № 640/9719/19
Суддя Київського окружного адміністративного суду Лисенко В.І., розглянувши у письмовому провадженні матеріали адміністративного позову ОСОБА_1 до Державної служби України у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції, Міжвідомчої комісії з питань встановлення факту отримання особами поранень чи інших ушкоджень здоров`я, одержаних від вибухових речовин, боєприпасів і військового озброєння на території проведення антитерористичної операції, здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, проведення заходів, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
в с т а н о в и в:
До Окружного адміністративного суду м. Києва звернувся ОСОБА_1 з адміністративним позовом до Державної служби України у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції, Міжвідомчої комісії з питань встановлення факту отримання особами поранень чи інших ушкоджень здоров`я, одержаних від вибухових речовин, боєприпасів і військового озброєння на території проведення антитерористичної операції, здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, у якому просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення № 1/III/1/1 від 20.12.2018 року, прийняте Міжвідомчою комісією з питань встановлення факту одержання ушкоджень здоров`я від боєприпасів на території проведення антитерористичної операції;
- зобов`язати Міжвідомчу комісію з питань встановлення факту отримання особами поранень чи інших ушкоджень здоров`я, одержаних від вибухових речовин, боєприпасів і військового озброєння на території проведення антитерористичної операції, здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 28.04.2018 року про встановлення факту одержання ушкоджень здоров`я від боєприпасів на території проведення антитерористичної операції з урахуванням висновків суду у даній справі.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 10.06.2019 року відкрито провадження в адміністративній справі №640/9719/19 за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Ухвалою Окружного адміністративного суду м.Києва від 23.12.2020 залучено співвідповідача у справі - Міжвідомчу комісію з питань встановлення факту отримання особами поранень чи інших ушкоджень здоров`я, одержаних від вибухових речовин, боєприпасів і військового озброєння на території проведення антитерористичної операції, здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях (01001, м. Київ, пров. Музейний, 12) в адміністративній справі №640/9719/19.
На виконання положень п. 2 розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" від 13 грудня 2022 року №2825-ІХ, дана справа отримана Київським окружним адміністративним судом за належністю, та протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями справа розподілена судді Лисенко В.І.
Згідно з частиною другою статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України у разі зміни складу суду розгляд справи починається спочатку, за винятком випадків, визначених цим Кодексом.
В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що у березні 2015 року він отримав тяжкі поранення в зоні проведення антитерористичної операції, а саме у с. Березовому Мар`їнського району Донецької області, за фактом чого відкрито кримінальне провадження. Внаслідок поранення позивач втратив працездатність та став інвалідом II групи, що підтверджується довідкою МСЕК від 01.11.2017. У квітні 2018 року позивач звернувся до відповідача із заявою про встановлення факту одержання ушкоджень здоров`я від боєприпасів на території проведення АТО, здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській області для подальшого отримання відповідних пільг, передбачених зазначеним законом. Однак, за розглядом такого звернення, позивачу було відмовлено у встановленні такого статусу на підставі того, що поранення отримано на території, де органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження. Позивач стверджує, що с. знаходиться на лінії зіткнення, на території, що фактично контролюється органами державної влади України, а відтак рішення щодо відмови ОСОБА_1 в установленні факту одержання поранення (ушкодження здоров`я) від вибухових речовин, боєприпасів і військового озброєння на території проведення антитерористичної операції, є протиправним, суперечить нормам Конституції, Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб», Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та практики Європейського суду з прав людини. Позивач вважає, що таке рішення відповідача є протиправним та підлягає скасуванню, у зв`язку з чим, змушений був звернутися до суду за захистом своїх прав.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 10 червня 2019 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі №640/9719/19 за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.
Законом України від 13.12.2022 № 2825-IX "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" (далі - Закон № 2825-IX) Окружний адміністративний суд міста Києва ліквідовано, утворено Київський міський окружний адміністративний суд із місцезнаходженням у місті Києві.
Відповідно до пункту 2 Прикінцевих та перехідних Закону № 2825-IX, з дня набрання чинності цим Законом Окружний адміністративний суд міста Києва припиняє здійснення правосуддя; до початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду справи, підсудні окружному адміністративному суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом.
Матеріали справи отримані Київським окружним адміністративним судом та протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями, справу розподілено судді Лисенко В.І.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 07.02.2024 суддею Лисенко В.І. прийнято до провадження адміністративну справу, призначено її розгляд в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 21.10.2024 замінено первісного відповідача - Міжвідомчу комісію з питань установлення фактів отримання особами поранень чи інших ушкоджень здоров`я, одержаних від вибухових речовин, боєприпасів і військового озброєння на території проведення антитерористичної операції на належного відповідача - Міжвідомчу комісію з питань встановлення факту отримання особами поранень чи інших ушкоджень здоров`я, одержаних від вибухових речовин, боєприпасів і військового озброєння на території проведення антитерористичної операції, здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, проведення заходів, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України.
З матеріалів справи вбачається, що 29 березня 2024 року, засобами електронного зв`язку представником позивача подано до суду клопотання про заміну сторони у справі. Клопотання мотивоване тим, що відповідно до постанови КМУ від 28 листопада 2018 року №986 Кабінет Міністрів України утворив Міністерство у справах ветеранів України, ліквідував Державну службу України у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції, та установив, що Міністерство у справах ветеранів є правонаступником майна, прав та обов`язків Державної служби України у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції, що ліквідується. Отже Міністерство у справах ветеранів України є правонаступником Державної служби у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції у справі. У зв`язку з чим, просить замінити відповідача у справі відповідно до статті 52 КАС України.
Суд, за результатом розгляду клопотання представника позивача зазначає наступне.
Частиною першою статті 5 КАС України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.
Частиною четвертою статті 9 КАС України встановлено, що суд вживає передбачені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі.
Пунктом 9 частини першої статті 4 КАС України, встановлено, що відповідач це суб`єкт владних повноважень, а у випадках, визначених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача.
Судом встановлено, що відповідно до постанови КМУ від 28 листопада 2018 року №986 Кабінет Міністрів України утворив Міністерство у справах ветеранів України, ліквідував Державну службу України у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції, та установив, що Міністерство у справах ветеранів є правонаступником майна, прав та обов`язків Державної служби України у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції, що ліквідується.
Пунктом 3 вказаної Постанови установлено, що Міністерство у справах ветеранів є правонаступником майна, прав та обов`язків Державної служби України у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції, що ліквідується.
Відповідно до частини першої статті 52 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
З огляду на викладене, наявні підстави для заміни відповідача Державну службу України у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції правонаступником - Міністерством у справах ветеранів України, код ЄДРПОУ 42657144, адреса: Провулок Музейний, 12,м. Київ 1, 01001, тел. (044) 281-08-56, e-mail: dpi@mva.gov.ua.
Керуючись статтею 52 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Замінити відповідача Державну службу України у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції правонаступником - Міністерством у справах ветеранів України, код ЄДРПОУ 42657144, адреса: провулок Музейний, 12, м. Київ 1, 01001, тел. (044) 281-08-56, e-mail: dpi@mva.gov.ua.).
Відповідно до статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день її проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
Згідно зі статтею 256 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).
Статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Суддя Лисенко В.І.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.10.2024 |
Оприлюднено | 24.10.2024 |
Номер документу | 122480165 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Лисенко В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні