Справа № 420/4328/23
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 жовтня 2024 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді ТанцюриК.О., розглянувши у порядку письмового провадження у м.Одесі справу за адміністративним позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Торговий дім С-Ойл по стягнення,-
В С Т А Н О В И В:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Торговий дім С-Ойл по стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю Торговий дім С-Ойл (ЄДРПОУ 44853826) суму необґрунтовано одержаної виручки у розмірі 68 491,01 грн та штраф у розмірі 68 491,01 грн в дохід державного бюджету згідно рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін від 26.07.2022 № 42.
Ухвалою суду від 14.03.2023 відкрито провадження у справі, призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.
Ухвалою суду від 11.05.2023 зупинено провадження у справі до набрання законної сили судовим рішенням Верховного Суду за результатами перегляду рішення Одеського окружного адміністративного суду від 07.11.2022 та постанови П`ятого апеляційного адміністративного суду від 21.02.2023 по справі № 420/12018/22.
Ухвалою суду від 21.10.2024 поновлено провадження у справі.
В обґрунтування позовних вимог представник позивача у позовній заяві зазначав, що Головним управлінням на підставі статті 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», наказу від 11.07.2022 № 821-ОД та посвідчення (направлення) на проведення заходу від 11.07.2022 № 709 здійснено позапланову перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «С-Ойл». 26.07.2022 Головним управлінням, розглянувши матеріали позапланової перевірки, керуючись пунктом 6 частини першої статті 18, пунктом 1 частини першої, частиною другою статті 20 Закону України «Про ціни та ціноутворення», частиною дев`ятою статті 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» прийнято рішення про застосування адміністративно господарських санкцій за порушення законодавства про ціни і ціноутворення № 42. Як вказав позивач, питання правомірності застосування адміністративно господарських санкцій за рішенням Головного управління (№ 42 від 26.07.2022) не може бути предметом доказування у цій справі, оскільки рішення суб`єкта владних повноважень, яким такі санкції застосовані не є предметом спору у даній справі. Правову оцінку його змісту надано рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 07.11.2022 по справі № 420/12018/22, залишеним в силі постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 21.02.2023. Позивач, посилаючись на встановлені під час перевірки порушення та норми діючого законодавства, вказав, що Головним управління 26.07.2022 винесено рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення законодавства про ціни і ціноутворення № 42, яким вирішено вилучити у відповідача суму необґрунтовано одержаної виручки у розмірі 68 491,01 грн. та застосувати штраф у розмірі 68 491,01 грн., що повністю узгоджується з вимогами законодавства.
29.03.2023 до суду від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву у якому відповідач вказав, що не погоджується із позовними вимогами позивача та просить суд відмовити у задоволенні позову. Так, відповідач вказав, що на дату набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 22 квітня 2020 р. № 341, а саме 18.05.2020 р. ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «С-ОЙЛ» фактично не існувало, оскільки його було зареєстровано через 1 рік 4 місяці - 25.04.2022 р. Отже, відповідач жодним чином не міг здійснити декларування цін на товари, що свідчить про відсутність порушення з його боку щодо зазначеного обов`язку декларування цін. У свою чергу, другий обов`язок, передбачений п. 3 Порядку № 341 задекларувати зміну роздрібної ціни передбачає обов`язок суб`єкта господарювання задекларувати не саму ціну, а лише зміну на понад 5% роздрібної ціни порівняно до попередньо задекларованої, зазначене свідчить про те, що вказаний обов`язок може бути виконано суб`єктом господарювання лише після виконання першого обов`язку задекларувати первинну ціну, який, у свою чергу, запроваджено Постановою № 341 лише на 18.05.2020р. дату набрання чинності цієї постанови, коли ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «С-ОЙЛ» не існувало. Як вказав відповідач, позивач самостійно вирішив без жодного правового обґрунтування визнати задекларованою ТОВ «ТД «С-ОЙЛ» ціну реалізації 1 літра відповідного виду палива, по якій здійснилась перша реалізація згідно копії Z-звіту від 01.06.2022р. та у подальшому суму необґрунтовано отриманої виручки визначає саме від цієї ціни, збільшеної на 4.99%. Разом з тим, відповідач наголосив на тому, що порівняння ціни палива при першій реалізації до попередньо задекларованої роздрібної ціни є неможливим за відсутності відповідного відображення у положеннях чинного законодавства України. Поряд з цим, відповідач зазначив, що чинним законодавством України чітко передбачено, що декларування здійснюється шляхом активних дій з такого декларування в електронній формі, та не передбачено, що ціна першого продажу палива прирівнюється до задекларованої ціни. ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «С-ОЙЛ» вказало, що у відповідача, відповідно до вимог законодавства України не виникало обов`язку вживати дій для декларування зміни роздрібних цін на товари, оскільки підвищення ціни більше встановленого Порядком № 341 відсоткового рівня не відбулось. Зазначене, підтверджується Наказами № 1/АЗС18 від 23.05.2022 р. та № 2/АЗС18 від 24.05.2022 р., зі змісту одного з них слідує що відповідачем було встановлено роздрібну ціну на дизельне паливо в розмірі 65 грн/1л, а іншим у період з 25.05.2022 р. по 06.06.2022 р. включно, ціна дизельного палива була знижена до 58,00 грн/1л., що свідчить про закінчення строку дії знижки у період який позивачем визначено, як підвищення ціни.
Дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.
11 липня 2022 року Головним управлінням Держпродспоживслужби в Київській області, на підставі доручення Прем`єр-міністра України від 08.05.2022 № 11381/0/1-22, керуючись Законами України Про ціни і ціноутворення, Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, наказом Держпродспоживслужби від 20.12.2017 № 1207 Про впровадження процедури відеофіксації та Положення про Головне управління Держпродспоживслужби в Київській області, видано наказ № 821-ОД, про здійснення в період з 12.07.2022 по 25.07.2022 позапланової перевірки товариства з обмеженою відповідальністю Торговий дім С-Ойл (код ЄДРПОУ 44853826, юридична адреса 67663, Одеська область, Одеський район, с. Усатове, вул. Вернидуба, 50Б; фактична адреса: 09543, Київська область, Білоцерківський район, с. Ківшовата, вул. Свободи, 2), з питань дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін (а.с. 23).
22 липня 2022 року Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області складено акт за результатами проведення позапланової перевірки за дотриманням суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері формування, встановлення та застосування державних регульованих цін № 50 (а.с. 47-74).
26 липня 2022 року Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області винесено рішення про застосування адміністративно-господарських санцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін № 42, яким вирішено вилучити у ТОВ «ТД-«С-ОЙЛ суму необґрунтовано одержаної виручки у розмірі 68 491,01 грн та застосувати штраф у розмірі 68 491,01 грн (а.с.101-102).
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та способом, передбаченими Конституцією та законами України.
Основні засади цінової політики і регулює відносини, що виникають у процесі формування, встановлення та застосування цін, а також здійснення державного контролю (нагляду) та спостереження у сфері ціноутворення визначає Закон України Про ціни і ціноутворення.
Відповідно до ст. 2 ЗУ Про ціни і ціноутворення дія цього Закону поширюється на відносини, що виникають у процесі формування, встановлення та застосування цін Кабінетом Міністрів України, органами виконавчої влади, органами, що здійснюють державне регулювання діяльності суб`єктів природних монополій, органами місцевого самоврядування та суб`єктами господарювання, які провадять діяльність на території України, а також здійснення державного контролю (нагляду) та спостереження у сфері ціноутворення. Дія цього Закону не поширюється на встановлення тарифів на медичні послуги та лікарські засоби в межах програми медичних гарантій згідно із Законом України "Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення".
Згідно ч. 1 ст. 7 ЗУ Про ціни і ціноутворення реалізація державної цінової політики, проведення економічного аналізу рівня та динаміки цін, розроблення та внесення пропозицій щодо формування та реалізації державної цінової політики здійснюються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну цінову політику.
Відповідно до ст. 16 ЗУ Про ціни і ціноутворення органами державного контролю (нагляду) та спостереження у сфері ціноутворення (далі - уповноважені органи) є: центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з контролю за цінами; інші органи, визначені законом. Повноваження та порядок діяльності уповноважених органів, права та обов`язки їх посадових осіб, які здійснюють державний контроль (нагляд) за дотриманням суб`єктами господарювання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін та державне спостереження у сфері ціноутворення, визначаються цим Законом, Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності та іншими законами.
Згідно з п. 1 Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту прав споживачів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.09.2015 року № 667, Держпродспоживслужба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства та який реалізує державну політику, зокрема у галузі державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів.
Пунктом 2 Положення № 667 передбачено, що Держпродспоживслужба у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.
Відповідно до пп. 2 п. 3 Положення № 667 одним з основних завдань Держпродспоживслужби є дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.
Згідно з пп. 11 п. 4 Положення № 667 Держпродспоживслужба відповідно до покладених на неї завдань у сфері дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін: - здійснює державний нагляд (контроль) за дотриманням вимог формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; - здійснює державний нагляд (контроль) за достовірністю інформації, зазначеної у документах про формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; - надає у випадках, передбачених законодавством, висновки щодо економічного обґрунтування витрат під час формування цін (тарифів) на товари, роботи і послуги, щодо яких запроваджено державне регулювання цін (тарифів); - надає органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, суб`єктам господарювання обов`язкові до виконання приписи про усунення порушень вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.
Пунктом 7 вказазного Положення визначено, що Держпродспоживслужба здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи.
Постановою Кабінету Міністрів України № 1092 від 16.12.2015 року утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів за переліком згідно з додатком 1, у тому числі Головне управління Держпродспоживслужби в Київській області.
Відповідно до п. 1 Положення про Головне управління Держпродспоживслужби в Київській області, затвердженого наказом Держпродспоживслужби від 24.02.2020 року № 153, Головне управління Держпродспоживслужби в Київській області є територіальним органом Держпродспоживслужби та їй підпорядковане.
Згідно п. 4 Положення № 153, Головне управління, відповідно до покладених на нього завдань забезпечує реалізацію державної політики, а саме, у сфері дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін: здійснює державний нагляд (контроль) за дотриманням вимог формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; здійснює державний нагляд (контроль) за достовірністю інформації, зазначеної у документах про формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; приймає рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; надає органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, суб`єктам господарювання обов`язкові до виконання приписи про усунення порушення вимог законодавства щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.
Відповідно до ст. 17 ЗУ Про ціни і ціноутворення основними функціями уповноважених органів є: 1) виконання контрольно-наглядових функцій за дотриманням вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; 2) здійснення державного спостереження у сфері ціноутворення; 3) запобігання порушенням у сфері ціноутворення.
Згідно ст. 18 ЗУ Про ціни і ціноутворення уповноважені органи мають право: 1) проводити у суб`єктів господарювання в установленому порядку планові та позапланові перевірки: достовірності зазначеної у документах інформації про формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; бухгалтерських книг, звітів, кошторисів, декларацій, показників реєстраторів розрахункових операцій та інших документів незалежно від способу подання інформації, пов`язаних з формуванням, встановленням та застосуванням державних регульованих цін; наявності виписки або витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, а також документів, що посвідчують особу, в посадових осіб; 2) одержувати відповідно до законодавства у письмовій формі пояснення, довідки і відомості з питань, що виникають під час проведення перевірки; 3) одержувати безоплатно від суб`єктів господарювання, що перевіряються, копії документів та інші відомості, необхідні для здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, документів, що можуть підтверджувати їх порушення, платіжних доручень, квитанцій, що підтверджують факт перерахування до бюджету коштів у разі застосування адміністративно-господарських санкцій, а також довідки, підготовлені суб`єктами господарювання на їх вимогу; 4) робити запити та одержувати від органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в повному обсязі інформацію та документи, необхідні для виконання покладених на них функцій; 5) вимагати від суб`єктів господарювання, що перевіряються, усунення виявлених порушень вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; 6) приймати рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; 7) надавати органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування, суб`єктам господарювання обов`язкові для виконання приписи про усунення порушень вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; 8) звертатися до суду з позовами про стягнення до бюджету коштів у разі прийняття рішення про порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 20 ЗУ Про ціни і ціноутворення до суб`єктів господарювання застосовуються адміністративно-господарські санкції за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін - вилучення необґрунтовано одержаної виручки, що становить позитивну різницю між фактичною виручкою від продажу (реалізації) товару та виручкою за цінами, сформованими відповідно до запровадженого способу регулювання (крім тих, що на постійній основі надають житлово-комунальні послуги або мають адресного споживача), та штраф у розмірі 100 відсотків необґрунтовано одержаної виручки.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.
Статтею 2 ЗУ Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності визначено, що дія цього Закону поширюється на відносини, пов`язані зі здійсненням державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності. Дія цього Закону не поширюється на відносини, що виникають під час здійснення заходів валютного нагляду, податкового контролю, митного контролю, державного експортного контролю (крім здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням суб`єктами космічної діяльності України приватної форми власності законодавства про космічну діяльність в Україні), контролю за дотриманням бюджетного законодавства, державного нагляду на ринках фінансових послуг, державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції, державного нагляду (контролю) в галузі телебачення і радіомовлення, державного нагляду (контролю) за дотриманням суб`єктами господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, законодавства у сферах енергетики та комунальних послуг, державного ринкового нагляду та контролю нехарчової продукції, державного нагляду (контролю) за дотриманням суб`єктами господарювання, що провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту, під час рейдових перевірок (перевірок на дорозі), що проводяться з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про автомобільний транспорт", державного нагляду за дотриманням вимог безпеки використання ядерної енергії, державного нагляду (контролю) у сфері безпеки торговельного мореплавства і судноплавства на внутрішніх водних шляхах (у частині нагляду (контролю) за суднами).
Таким чином, відповідач, Головне управління Держпродспоживслужби в Київській області, наділений повноваженнями для здійснення заходів державного нагляду, предметом яких є дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, а обмеження, визначені ч. 2 ст. 2 ЗУ Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності не розповсюджуються на його повноваження.
Відповідно до ст. 7 ЗУ Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб`єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки. На підставі наказу (рішення, розпорядження) оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю), яке підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу) із зазначенням прізвища, ім`я та по батькові і засвідчується печаткою. У посвідченні (направленні) на проведення заходу зазначаються: найменування органу державного нагляду (контролю), що здійснює захід; найменування суб`єкта господарювання та/або його відокремленого підрозділу або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснюється захід; місцезнаходження суб`єкта господарювання та/або його відокремленого підрозділу, щодо діяльності яких здійснюється захід; номер і дата наказу (рішення, розпорядження), на виконання якого здійснюється захід; перелік посадових осіб, які беруть участь у здійсненні заходу, із зазначенням їх посади, прізвища, ім`я та по батькові; дата початку та дата закінчення заходу; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд, інспектування тощо); підстави для здійснення заходу; предмет здійснення заходу; інформація про здійснення попереднього заходу (тип заходу і строк його здійснення). Посвідчення (направлення) є чинним лише протягом зазначеного в ньому строку здійснення заходу. Перед початком здійснення заходу посадові особи органу державного нагляду (контролю) зобов`язані пред`явити керівнику суб`єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу або уповноваженій ним особі (фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі) посвідчення (направлення) та службове посвідчення, що засвідчує посадову особу органу державного нагляду (контролю), і надати суб`єкту господарювання копію посвідчення (направлення). Посадова особа органу державного нагляду (контролю) без посвідчення (направлення) на здійснення заходу та службового посвідчення не має права здійснювати державний нагляд (контроль) суб`єкта господарювання. Суб`єкт господарювання має право не допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення заходу, якщо вони не пред`явили документів, передбачених цією статтею.
За результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт, який повинен містити такі відомості: ату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім`я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід. Посадова особа органу державного нагляду (контролю) зазначає в акті стан виконання вимог законодавства суб`єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства. У разі створення суб`єктом господарювання перешкод органу державного нагляду (контролю) чи його посадовим особам при здійсненні заходів державного нагляду (контролю) в акті обов`язково зазначається опис дій чи бездіяльності, що призвели до створення таких перешкод, з посиланням на відповідні норми закону. В останній день перевірки два примірники акта підписуються посадовими особами органу державного нагляду (контролю), які здійснювали захід, та суб`єктом господарювання або уповноваженою ним особою, якщо інше не передбачено законом. Якщо суб`єкт господарювання не погоджується з актом, він підписує акт із зауваженнями. Зауваження суб`єкта господарювання щодо здійснення державного нагляду (контролю) є невід`ємною частиною акта органу державного нагляду (контролю). У разі відмови суб`єкта господарювання підписати акт посадова особа органу державного нагляду (контролю) вносить до такого акта відповідний запис. Один примірник акта вручається керівнику чи уповноваженій особі суб`єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу, фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі в останній день заходу державного нагляду (контролю), а другий зберігається в органі державного нагляду (контролю).
Згідно ст. 6 ЗУ Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності підставами для здійснення позапланових заходів є, зокрема, доручення Прем`єр-міністра України про перевірку суб`єктів господарювання у відповідній сфері у зв`язку з виявленими системними порушеннями та/або настанням події, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров`я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави. Суб`єкт господарювання повинен ознайомитися з підставою проведення позапланового заходу з наданням йому копії відповідного посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю).
З матеріалів справи вбачається, що підставою для звернення до суду із цим позовом стало те, що 26 липня 2022 року Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області прийнято рішення про застосування адміністративно-господарських санцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін № 42, яким вирішено вилучити у ТОВ «ТД-«С-ОЙЛ суму необґрунтовано одержаної виручки у розмірі 68 491,01 та застосувати штраф у розмірі 68 491,01 грн (а.с.101-102)
При цьому, правомірність прийняття вказаного рішення Головного управління №42 від 26.07.2022 було предметом розгляду справи №420/12018/22.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 07.11.2022 по справі №420/12018/22, яке залишено без змін постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 21.02.2023 по справі №420/4328/23, відмовлено в задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю Торговий дім С-Ойл до Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області про визнання протиправним та скасування рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін № 42 від 26.07.2022 року.
Постановою Верховного Суду від 23.09.2024 по справі №420/12018/22 залишено без задоволення касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Торговий дім С-ОЙЛ; рішення Одеського окружного адміністративного суду від 07.11.2022 та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 21.02.2023 - залишено без змін.
Частиною 4 ст. 78 КАС України визначено, що обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
З урахуванням викладеного та керуючись положеннями ч.4 ст.78, суд приходить до висновку, що відсутні підстави для надання правової оцінки правомірності прийняття рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін № 42 від 26.07.2022 року, правову оцінку якому надано в межах справи №420/12018/24.
Так, рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 07.11.2022 по справі №420/12018/22 встановлено, що оскільки ТОВ ТД С-Ойл реалізовано товари, що мають істотну соціальну значущість без процедури декларування зміни роздрібної ціни на товар ціна якого перевищує початкову або попередньо декларовану більше ніж на 5 %, відповідачем правомірно застосованого до нього Порядок № 341. За таких підстав, суд дійшов висновку, що рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін № 42 від 26.07.2022 року винесене Головним управлінням Держпродспоживслужби в Київській області на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
У відповідності до положень ч.3 ст. 12 ЗУ Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності у разі несплати суб`єктом господарювання застосованої до нього штрафної санкції за результатами здійснених заходів державного нагляду (контролю) протягом 15 календарних днів з дня вручення або направлення розпорядчого документа в порядку, передбаченому абзацами дванадцятим і тринадцятим частини дев`ятої статті 7 цього Закону, якщо розпорядчі документи не були оскаржені до органу державного нагляду (контролю) та/або в судовому порядку та залишені в силі, сума санкції стягується в судовому порядку.
У зв`язку з викладеним, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю Торговий дім С-Ойл (ЄДРПОУ 44853826) суми необґрунтовано одержаної виручки у розмірі 68 491,01 грн та штраф у розмірі 68 491,01 грн в дохід державного бюджету згідно рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін від 26.07.2022 № 42, є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи викладене, суд вважає, що адміністративний позов Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області підлягає задоволенню.
Відповідно до ч.2 ст.139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача - суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області (код ЄДРПОУ 40323081, Київська обл., Бучанський р-н., м.Вишневе, вул. Паркова 34А) задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Торговий дім С-Ойл (код ЄДРПОУ 44853826, вул. Вернидуба 50Б, с.Усатове, Одеський р-н., Одеська обл) суму необґрунтовано одержаної виручки у розмірі 68 491,01 грн (шістдесят вісім тисяч чотириста дев`яносто одна гривня одна копійка) та штраф у розмірі 68 491,01 грн (шістдесят вісім тисяч чотириста дев`яносто одна гривня одна копійка) в дохід державного бюджету згідно рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін від 26.07.2022 № 42.
Рішення набирає законної сили згідно ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст. 293, 295 та п. 15-5 розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя К.О. Танцюра
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.10.2024 |
Оприлюднено | 24.10.2024 |
Номер документу | 122480688 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Танцюра К.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні