Рішення
від 07.10.2010 по справі 2-6340/2010
ПАВЛОГРАДСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Справа № 2-6340/2010

07 жовтня 2010 року м. Павлоград

Павлоградський міськра йонний суд Дніпропетровськ ої області у складі:

головуючого - судді Олефі ренко Н.А.

секретаря - Губа О.В.

розглянувши у відкритому попередньому судовому засі данні у м. Павлограді Дніпроп етровської області цивільну справу

за позовом ОСОБА_1

до Управління праці і соціа льного захисту населення Пав лоградської міської ради Дні пропетровської області

про перерахунок та стягнен ня боргу розміру допомоги по догляду за дитиною до досягн ення нею трирічного віку,

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА_1 звернулася до суду з позовною заявою до Управління праці і соціальн ого захисту населення Павлог радської міської ради Дніпро петровської області, в якому просить визнати дії відпові дача по нарахуванню та випла ті їй сум допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за 2008-2010 роки н еправомірними; стягнути з ві дповідача недоотриману допо могу по догляду за дитиною у с умі 12791 грн.; зобов'язати відпов ідача призначити та сплачува ти їй державну допомогу по до гляду за дитиною до досягнен ня нею трирічного віку почин аючи з 01 липня 2010 року в розмірі прожиткового мінімуму для д ітей віком до шести років.

У позові посилається н а те, що з 2008 року вона перебува є на обліку в Управлінні прац і та соціального захисту нас елення Павлоградської міськ ої ради Дніпропетровської об ласті та отримує допомогу по догляду за дитиною - ОСОБ А_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, до досяг нення ним трирічного віку. Ві дповідач по справі є органом , що призначає і здійснює випл ату державної допомоги сім'я м з дітьми та у своїй діяльнос ті має керуватися Конституці єю України та Законами Украї ни, зокрема Законом України "П ро державну допомогу сім'ям з дітьми". Розмір допомоги по до гляду за дітьми до досягненн я ними трирічного віку , відпо відно до ст.15 Закону України « Про державну допомогу сім'ям з дітьми» повинен дорівнюва ти прожитковому мінімуму, вс тановленого для дітей віком до 6 років. Відповідач, керуючи сь іншими нормативно-правови ми актами, невірно нарахував та встановив позивачу розмі р сум, гарантованих державою - допомоги по догляду за дит иною до досягнення нею трирі чного віку. Своїми діями відп овідач грубо порушив її прав а.

Позивачка у судове за сідання не з'явилася, надала з аяву в якій просить розгляну ти справу за її відсутності, п озовні вимоги підтримує у по вному обсязі.

Представник відпові дача у судове засідання не з'я вився, надав заяву в якій про сить розглянути справу за йо го відсутності , позовні вимо ги не визнає , а також свої зап еречення щодо позовної заяви , відповідно до змісту яких п росить суд відмовити в задов оленні позовних вимог, вказа вши , що Законом України "Про д ержавний бюджет України на 2009 рік" установлено, що у 2009 році д опомоги при народженні дитин и та по догляду за дитиною до д осягнення нею трирічного вік у відповідно до Закону Украї ни "Про державну допомогу сім 'ям з дітьми" внесено зміни Зак оном України від 28.12.2007 року №107, я кий набрав чинності з 01.01.2008 року та Законом України "Про загал ьнообов'язкове державне соці альне страхування у зв' язку з тимчасовою втратою працез датності та витратами, зумов леними народженням та похова нням" призначається і здійсн юється в розмірах і порядку, в изначених Кабінетом Міністр ів України. Тому позивачці пр изначено та виплачено допомо гу по догляду за дитиною до до сягнення нею трирічного віку відповідно до Порядку призн ачення і виплати державної д опомоги сім'ям з дітьми , затве рдженого Постановою КМУ від 27.12.2001 року №1751. Згідно п.22 вказаног о порядку допомога по догляд у за дитиною до досягнення не ю трирічного віку з січня 2009 ро ку виплачується у розмірі, що дорівнює різниці між 75 відсот ками прожиткового мінімуму, встановленого для працездат них осіб , та середньомісячни м сукупним доходом сім'ї з роз рахунку на одну особу за попе редні шість місяців, але не ме нш як 130 грн. Позивачка не скор исталась своїм правом на при значення допомоги у розмірі, що перевищує мінімальний. В задоволенні вимог, які стосу ються 2010 року також просить ві дмовити посилаючись на насту пне. Відповідно до ст.4 Бюджетн ого кодексу України , нормати вно-правовими актами, що регу люють бюджетні відносини в У країні є Конституція України , Бюджетний кодекс України, за кон про Державний бюджет Укр аїни, нормативно-правові акт и КМУ. Відповідно до ст.3 Бюдже тного кодексу України , бюдже тний період для всіх бюджеті в , що складають бюджетну сист ему, становить один календар ний рік, який починається 01 сі чня кожного року і закінчуєт ься 31 грудня того ж року. Непри йняття Верховною Радою Украї ни закону про Державний бюдж ет України до 01.01.2010 року не є під ставою для встановлення іншо го бюджетного періоду. Тому р озмір допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею тр ирічного віку у 2010 році до наб рання чинності Законом Украї ни "Про державний бюджет Укра їни на 2010 рік" призначається і в иплачується відповідно до ст .46 Закону України "Про державн ий бюджет України на 2009 рік".

Суд, дослідивши ма теріали справи, оцінивши у су купності докази, надані стор онами як обґрунтування позов них вимог так і заперечення п роти них вважає встановлени ми наступні обставини.

Так, в судовому засі данні встановлено, що ІНФО РМАЦІЯ_1 позивачка народила дитину - ОСОБА_2, що підтв ерджується копією свідоцтва про народження, що мається в м атеріалах справи.

Позивач дійсно пере буває на обліку в Управлінні праці та соціального захист у населення Павлоградської райдержадміністрації Дніпр опетровської області . Відпо відачем була призначена і ви плачена позивачу допомога п о догляду за дитиною до досяг нення нею трирічного віку з к вітня 2008 року по червень 2010 року - по 130 грн. щомісячно.

Щодо вимог позивачки, які стосуються 2008 року суд в раховує, що Відповідно до Зак ону України «Про Державний б юджет на 2008 рік» ст.15 Закону Ук раїни «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» викладено в т акій редакції : - «допомога по догляду за дитиною до досягн ення нею трирічного віку над ається у розмірі, що дорівнює різниці між прожитковим мін імумом , встановленим для пра цездатних осіб, та середньом ісячним сукупним доходом сі м'ї в розрахунку на одну особ у за попередні шість місяців , але не менше 130 гривень». Пункт ом 3 розділу "Прикінцеві полож ення" Закону України «Про дер жавну допомогу сім'ям з дітьм и» встановлено, що допомога п о догляду за дитиною до досяг нення нею трирічного віку з 01. 01.2008 року надається у розмірі, щ о дорівнює різниці між 50% прож иткового мінімуму, встановле ного для працездатних осіб т а середньомісячним сукупним доходом сім"ї в розрахунку на одну особу за попередня шіст ь місяців.

У відповідності зі ста ттями 1,13 Закону України «Про К онституційний Суд України» єдиним органом конституційн ої юрисдикції в Україні є Кон ституційний Суд України, яки й приймає рішення та дає висн овки у справах щодо конститу ційності законів та інших пр авових актів Верховної Ради України , актів Президента Ук раїни, актів Кабінету Мініст рів України.

Отже до компетенції ад міністративних судів, як суд ів загальної юрисдикції нале жить надання висновків щодо відповідності нормативно-пр авових актів законам України (законності) , в той час як прий няття рішень та надання висн овків щодо конституційності законів та інших нормативно -правових актів є виключною ю рисдикцією Конституційного Суду України. Частина друга статті 152 Конституції Україн и закріплює принцип , за яким з акони , інші правові акти або о кремі їх положення , що визнан і неконституційними , втрача ють чинність з дня ухвалення Конституційним Судом Украї ни рішення про їх неконститу ційність.

Суд вважає за необхідн е зауважити, що за вказаним пр инципом закони, інші пра вові акти мають юридичну сил у до визнання їх неконституц ійними окремим рішенням орга ну конституційного контролю .

Відповідно до частини 2 ст. 5 КАС України - проваджен ня в адміністративних справа х здійснюється відповідно до закону, чинного на час розгля ду і вирішення справи.

Таким чином, дії відпов ідача по нарахуванню і випл аті позивачу допомоги по дог ляду за дитиною до досягненн я нею трирічного віку , які ві дповідач проводив позивачу з січня 2008 року відповідають но рмі ст. 15 Закону України «Про д ержавну допомогу сім'ям з діт ьми» ( в зміненій редакції За коном України «Про Державний бюджет на 2008 рік» від 28 грудня 2008 року) і є законними . За таких підстав вимоги позивача за 200 8 рік не підлягають задоволен ню.

Щодо вимог позивачки, я кі стосуються 2009 року суд виходить з того, що відповід но до ч .2 ст. 46 Закону України “ П ро Державний бюджет України на 2009 рік” у 2009 році допомога по догляду за дитиною до досягн ення нею трирічного віку від повідно до Закону України “ П ро державну допомогу сім'ям з дітьми" призначається і здій снюється в розмірі і порядку , визначеним Кабінетом Мініс трів України .

Відповідно до п.22 Порядку призначення та випл ати державної допомоги сім'я м з дітьми, затвердженого Пос тановою Кабінету Міністрів У країни від 27.12.2001 року №1751, допомо га по догляду за дитиною до до сягнення нею трирічного віку виплачується у розмірі , що д орівнює різниці між: з 1 січня 2009 року -75% ,з 1 січня 2010 року - 100% прож иткового мінімуму , встановл ено для працездатних осіб , та середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шіст ь місяців ,але не менш як 130 грив ень .

Згідно зі ч.2 ст.95 Конс титуції України , виключно за коном про Державний бюджет У країни визначаються будь які видатки держави на загально суспільні потреби, розмір і ц ільове їх призначення.

Відповідно до ст.1,13 З акону України “Про Конституц ійний суд України", єдиним орг аном конституційної юрисдик ції в України є Конституційн ий Суд України, який приймає рішення та дає висновки у спр авах щодо конституційності з аконів та інших правових акт ів Верховної Ради України, ак тів Президента України , акті в Кабінету Міністрів України .

Відповідно до ч.2 ст .152 Конституції України ,закон и інших правові акти або їх ок ремі положення ,що визначенн і неконституційними ,втрачаю ть чинність з дня Конституці йним Судом України рішення п ро їх неконституційність .От же ,закони та інші правові акт и мають юридичну силу до визн ання їх неконституційними ок ремим рішенням Конституційн ого Суду України .

Оскільки положенн я ч.2 ст.46 Закону України "Про де ржавний бюджет України на 2009 р ік" не визнавалися не констит уційними, відповідач при нар ахування та виплаті державно ї соціальної допомоги позива чці діяв у спосіб передбачен ий чинним законодавством.

Отже, враховуючи з азначені вище обставини та н адані сторонами докази, суд в важає, що позовні вимоги пози вача за 2009 рік задоволенню не п ідлягають.

Щодо вимог позивачки , які стосуються 2010 року суд вих одить з того, що відпові дно до ст. 45 Закону України “ П ро Державний бюджет України на 2010 рік” у 2010 році допомога по догляду за дитиною до досягн ення нею трирічного віку від повідно до Закону України “П ро державну допомогу сім'ям з дітьми" призначається і здій снюється в розмірах і порядк у , визначеним Кабінетом Міні стрів України .

Таким чином, відповіда ч при нарахуванні та виплати позивачці соціальної допомо ги керуючись Порядком призн ачення та виплати державної допомоги сім'ям з дітьми, затв ердженого Постановою Кабіне ту Міністрів України від 27.12.2001 року №1751, діяв у спосіб, передб ачений законодавством, що є п ідставою для відмови у задов оленні позову.

Враховуючи вищевиклад ене, керуючись ч.2 ст.46 Закону Ук раїни «Про Державний бюджет України на 2009 рік», ст.45 Закону У країни "Про державний бюджет України на 2010 рік", Постановою КМУ №1751 від 27.12.2001 року "Про затвер дження Порядку призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми", ст.ст. 60 ,212, 214 ЦПК України суд, -

В И Р І Ш И В:

В задоволенні позову ОСОБА_1 до Управління пра ці і соціального захисту нас елення Павлоградської міськ ої ради Дніпропетровської об ласті про перерахунок та стя гнення боргу розміру допомог и по догляду за дитиною до дос ягнення нею трирічного віку за 2008-2010 роки - в і д м о в и т и.

Апеляційна скарга на рішення суду подається в а пеляційний суд Дніпропетро вської області через Павло градський міськрайонний су д протягом десяти днів з дня й ого проголошення. Особи, які брали участь у справі, але н е були присутні у судовому засіданні під час проголош ення судового рішення, можут ь подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня от римання копії цього рішення.

Суддя Н.А. Ол ефіренко

СудПавлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення07.10.2010
Оприлюднено18.11.2010
Номер документу12248134
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —2-6340/2010

Ухвала від 10.06.2010

Цивільне

Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська

Ткаченко Н. В.

Ухвала від 15.12.2010

Цивільне

Богунський районний суд м. Житомира

Полонець Сергій Миколайович

Рішення від 07.10.2010

Цивільне

Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Олефіренко Наталя Анатоліївна

Ухвала від 28.10.2010

Цивільне

Комунарський районний суд м.Запоріжжя

Холод Роман Сергійович

Рішення від 21.09.2010

Цивільне

Сніжнянський міський суд Донецької області

Радченко Віталій Євгенович

Рішення від 21.08.2010

Цивільне

Добропільський міськрайонний суд Донецької області

Канурна Ольга Дем'янівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні