Рішення
від 09.10.2024 по справі 916/2578/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua

веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"09" жовтня 2024 р.м. Одеса Справа № 916/2578/24

Господарський суд Одеської області у складі судді Петренко Н.Д.

за участю секретаря судового засідання Кафланової А.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження справу № 916/2578/24

за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛАД" /ЄДРПОУ 31388777, адреса - 68302, Одеська обл., м. Кілія, вул. О. Букова (Дзержинського), 5/

до відповідача: SMART TRADE AND LOGISTICS LTD /ІПН: BG206993183, адреса - 1606, м. Софія, Республіка Болгарія, 21 Добруджанська вул., апп. 4, e-mail: smtradelog@gmail.com/

про стягнення заборгованості у розмірі 1 642 955,92 євро

та

за зустрічним позовом: SMART TRADE AND LOGISTICS LTD /ІПН: BG206993183, адреса - 1606, м. Софія, Республіка Болгарія, 21 Добруджанська вул., апп. 4, e-mail: smtradelog@gmail.com/

до відповідача за зустрічним позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛАД" /ЄДРПОУ 31388777, адреса - 68302, Одеська обл., м. Кілія, вул. О. Букова (Дзержинського), 5/

про зобов`язання внести зміни до контракту

за участі представників:

від позивача: адвокат Саламаха О.В., на підставі ордеру ВН № 1339117 від 29.02.2024;

від відповідача: адвокат Залевська І.В., на підставі ордеру ВН № 1394916 від 02.08.2024.

ВСТАНОВИВ:

10.06.2024 Товариство з обмеженою відповідальністю "ЛАД" /позивач, продавець/ звернулося до Господарського суду Одеської області із позовною заявою /вх. № 2637/24/ до SMART TRADE AND LOGISTICS LTD /відповідач, покупець/ з вимогами про стягнення заборгованості у розмірі 1 642 955,92 євро, з яких:

- 1 582 509,60 євро - сума основної заборгованості;

- 60 446,32 євро - пеня.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на неналежне виконання відповідачем зобов`язань за контрактом № 1 від 20.04.2023 в частині оплати, а саме за період дії контракту продавцем було поставлено покупцю п`ять партій товару /шроту соняшникового гранульованого, країна походження Україна, насипом, для промислового використання/ загальною кількістю 22 607,28 т на загальну суму 3 617 164,80 євро, при цьому відповідачем було проведено оплату лише на суму 2 034 655,20 євро. Позивачем відповідачу було вручено відповідну претензію, проте у встановлений термін відповідачем заборгованість сплачено не було, в зв`язку з чим позивач змушений звернутись до суду за захистом своїх прав.

Позов пред`явлено на підставі ст. ст. 525-526, 530, 550, 610, 612, 629, 692 ЦК України, ст. ст. 193, 382 ГК України.

Ухвалою суду від 17.06.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі № 916/2578/24; постановлено справу розглядати за правилами загального позовного провадження; підготовче засідання призначено на 05.09.2024 о 10:00 год.

26.08.2024 на адресу суду надійшла зустрічна позовна заява SMART TRADE AND LOGISTICS LTD /вх. № 3800/24/, в якій відповідач просить:

I) у задоволенні первісного позову ТОВ "ЛАД" про стягнення з SMART TRADE AND LOGISTICS LTD на користь ТОВ "ЛАД" суми загальної заборгованості в розмірі 1 642 955,92 (один мільйон шістсот сорок дві тисячі дев`ятсот п`ятдесят п`ять євро 92 євроценти) євро, з яких: 1 582 509,60 (один мільйон п`ятсот вісімдесят дві тисячі євро 60 євроцентів) євро - сума основної заборгованості; 60 446,32 (шістдесят тисяч чотириста сорок шість євро 32 євроценти) євро - сума нарахованої пені; судового збору в розмірі 1 059 800,00 (один мільйон п`ятдесят дев`ять тисяч вісімсот грн, 00 коп.) грн.відмовити у повному обсязі.

ІІ) Зобов`язати Товариство з обмеженою відповідальністю "ЛАД" (68302 Україна, Одеська область, м. Кілія, вул. О. Букова (Дзержинського), 5, Код ЄДРПОУ: 31388777) внести зміни до Контракту №1 від 20.04.2023 р. шляхом підписання Додаткової угоди №3 від 01.03.2024 р. до Контракту №1 від 20.04.2023 р. в редакції SMART TRADE AND LOGISTICS LTD (ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ СМАРТ ТРЕЙД ЕНД ЛОГІСТІКС), а саме:

"

ADDITIONAL AGREEMENT №3

to Contract No. 1 dated April 20, 2023

Odesa, Ukraine 01/03/2024

Seller

"LAD" LLC, Ukraine, hereinafter referred to as the "Seller", in the person of the director Volodymyr Zaivyi, who acts on the basis of the Charter on the one hand, and

Buyer

SMART TRADE AND LOGISTICS LTD, which is registered and operates in accordance with the legislation of the Republic of Bulgaria, whose registered office is located at: 1606, Sofia, Republic of Bulgaria, 21 Dobrudzhanska, app. 4, director Tatyana Trendafilova, hereinafter referred to as the "Buyer" on the other hand, (together the "Seller" and the "Buyer" are hereinafter referred to as the "Parties"), concluded this Additional Agreement No. 3 dated 01/03/2024 to Contract No. 1 dated 04/20/2023 (hereinafter referred to as the "Additional Agreement" and the "Contract"), about the following:

ДОДАТКОВА УГОДА №3

до Контракту № 1 від 20.04.2023 року

м. Одеса, Україна 01.03.2024 року

Продавець

ТОВ "ЛАД", Україна, надалі має назву "Продавець", в особі директора Зайвого Володимира, який діє на підставі Статуту з однієї сторони, та

Покупець

SMART TRADE AND LOGISTICS LTD, яка зареєстрована та діє у відповідності до законодавства Республіки Болгарія, зареєстрований офіс якої знаходиться за адресою: 1606, Софія, Республіка Болгарія, 21 Добруджанська, апп. 4, директор Tatyana Trendafilova, надалі "Покупець" з іншої сторони, (разом "Продавець" та "Покупець" надалі називаються "Сторони"), уклали цю Додаткову угоду №3 від 01.03.2024 року до Контракту № 1 від 20.04.2023 року (надалі за текстом - "Додаткова угода" та "Контракт"), про наступне:

1. In accordance with clause 4.2. and p.13. of the Contract, the Parties have agreed to amend the Contract to change the price of the Goods.

1. Відповідно до п. 4.2. та п.13. Контракту Сторони дійшли до згоди про внесення змін до Контракту щодо зміни ціни Товару.

2. The parties established and agreed that according to the report on the results of the inspection, Reference No. A23345Y of the independent surveyor - Yugaz Company, in the period January 12-14, 2024, the batch delivered by the m/s "LEO" in the amount of 1,232,240 mt is another quality than specified in the Contract, in connection with which the price of the Goods for this batch is subject to change and set at the level of 90 euros per 1 mt.

2. Сторонами встановлено та погоджено, що відповідно до звіту про результати перевірки, Посилання № А23345Y незалежного Сюрвейера - Компанії "ЮГАЗ", в період 12-14 січня 2024 р. партія поставлена м/с "LEO" у кількості 1 232,240 мт є іншої якості, ніж зазначено у Контракті, у зв`язку із чим ціна Товару на дану партію підлягає зміні та встановленню на рівні 90 євро за 1 мт.

3. The Parties established and agreed that according to the report on the results of the inspection, Reference No. A23364Y of the independent Surveyor - YUGAZ Company, in the period from February 04 to February 06, 2024, the batch delivered to the SARA m/s in the amount of 6500.00 mt is of a different quality than specified in the Contract, in connection with which the price of the Goods for this consignment is subject to change and setting at the level of 90 euros per 1 mt.

3. Сторонами встановлено та погоджено, що відповідно до звіту про результати перевірки, Посилання № А23364Y незалежного Сюрвейера - Компанії "ЮГАЗ", в період 04-06 лютого 2024 р. партія поставлена м/с "SARA" у кількості 6500,00 мт є іншої якості, ніж зазначено у Контракті, у зв`язку із чим ціна Товару на дану партію підлягає зміні та встановленню на рівні 90 євро за 1 мт.

4. The Parties have established and agreed that according to the report on the results of the inspection, Reference No. A23360Y of the independent Surveyor - YUGAZ Company, in the period from February 09-13, 2024, the batch delivered to the AROYAT m/s in the amount of 4012.82 mt is of a different quality than specified in the Contract, in connection with which the price of the Goods for this batch is subject to change and setting at the level of 90 euros per 1 mt.

4. Сторонами встановлено та погоджено, що відповідно до звіту про результати перевірки, Посилання № A23360Y незалежного Сюрвейера - Компанії "ЮГАЗ", в період 09-13 лютого 2024 р. партія поставлена м/с "AROYAT " у кількості 4012,82 мт є іншої якості, ніж зазначено у Контракті, у зв`язку із чим ціна Товару на дану партію підлягає зміні та встановленню на рівні 90 євро за 1 мт.

5. The Parties have established and agreed that according to the report on the results of the inspection, Reference No. A23416Y of the independent Surveyor - YUGAZ Company, in the period of February 12-15, 2024, the batch delivered to TAGUS RIVER in the amount of 5900.00 mt is of a different quality than specified in the Contract, in connection with which the price of the Goods for this batch is subject to change and setting at the level of 90 euros per 1 mt.

5. Сторонами встановлено та погоджено, що відповідно до звіту про результати перевірки, Посилання № A23416Y незалежного Сюрвейера - Компанії "ЮГАЗ", в період 12-15 лютого 2024 р. партія поставлена м/с "TAGUS RIVER" у кількості 5900,00 мт є іншої якості, ніж зазначено у Контракті, у зв`язку із чим ціна Товару на дану партію підлягає зміні та встановленню на рівні 90 євро за 1 мт.

6. The Parties have established and agreed that according to the report on the results of the inspection, Reference No. A23414Y of the independent Surveyor - YUGAZ Company, in the period of February 28-29, 2024, the batch delivered to FG SEVIL in the amount of 4962.22 mt is of a different quality than specified in the Contract, in connection with which the price of the Goods for this batch is subject to change and setting at the level of 90 euros per 1 mt.

6. Сторонами встановлено та погоджено, що відповідно до звіту про результати перевірки, Посилання № A23414Y незалежного Сюрвейера - Компанії "ЮГАЗ", в період 28-29 лютого 2024 р. партія поставлена м/с "FG SEVIL" у кількості 4962,22 мт є іншої якості, ніж зазначено у Контракті, у зв`язку із чим ціна Товару на дану партію підлягає зміні та встановленню на рівні 90 євро за 1 мт.

7. The parties have mutually agreed to approve and set out Specification No. 1 dated Документ сформований в системі 04/20/2023 in the new version attached by this Additional Agreement.

7. Сторони дійшли взаємної згоди цією Додатковою угодою затвердити та викласти Специфікацію №1 від 20.04.2023 року в новій редакції, що додається.

8. All other terms of the Contract remain unchanged and the Parties confirm their obligations under them.

8. Всі інші умови Контракту залишаються незмінними та Сторони підтверджують свої зобов`язання за ними.

9. This Additional Agreement is an integral part of the Contract and enters into force from the moment of its signing.

9. Дана Додаткова угода є невід`ємною частиною Контракту і набирає чинності з моменту її підписання.

10. The additional agreement is drawn up in English and Ukrainian in two authentic copies, one copy for each of the Parties, which have the same legal force.

10. Додаткова угода складена англійською та українською мовами у двох аутентичних примірниках по одному екземпляру для кожної із Сторін, що мають однакову юридичну силу.

11. Details and signatures of the Parties

Seller

LLC "LAD"

68302 Ukraine, Odesa region, Kiliya, st. O. Bukova (formerly Dzerzhynskyi), 5

registration number: 31388777

No. St. VAT payer 21720865

IBAN: НОМЕР_1 (in euros) in the Pivdenny Joint Stock Bank

Email: ladtov2001@gmail.com

Phone: (04843) 4-45-11, (04843) 4-42-28

Fax: (04843) 4-11-68

Director


Volodymyr Zaivyi

Buyer

SMART TRADE AND LOGISTICS LTD

VAT BG206993183

1606, Sofia, Republic of Bulgaria, 21 Dobrudzhanska, ap. 4

Bank account: at ProCredit Bank EAD

boulevard "Todor Aleksandrov", 1309 Sofia, Bulgaria

IBAN (USD): НОМЕР_2

IBAN (EUR): НОМЕР_3

SWIFT: PRCBBGSF

Director


Tatyana Trendafilova

11. Реквізити та підписи Сторін

Продавець

ТОВ "ЛАД"

68302 Україна, Одеська область, м. Кілія, вул. О. Букова (колишня Дзержинського), 5

Код ЄДРПОУ 31388777

№ св. платника ПДВ 21720865

IBAN: НОМЕР_1 (в євро) в Акціонерному банку "Південний"

Електронна адреса: ladtov2001@gmail.com

Тел: (04843) 4-45-11, (04843) 4-42-28

Факс: (04843) 4-11-68

Директор


Володимир Зайвий

Покупець

SMART TRADE AND LOGISTICS LTD

VAT BG206993183

1606, Софія, Республіка Болгарія, 21 Добруджанська, апп. 4

Банківський рахунок: в ProCredit Bank EAD

бул. "Тодор Александров", 1309 Софія, Болгарія

IBAN (USD): НОМЕР_2

IBAN (EUR): НОМЕР_3

SWIFT: PRCBBGSF

Директор


Tatyana Trendafilova

New version of the Specification

according to Additional Agreement No. 3

from 01.03.2024.

Specification before Contract No. 1

04/20/2023

Seller

"LAD" LLC, Ukraine, hereinafter referred to as the "Seller", in the person of the director Volodymyr Zaivyi, who acts on the basis of the Charter on the one hand, and

Buyer

SMART TRADE AND LOGISTICS LTD, which is registered and operates in accordance with the legislation of the Republic of Bulgaria, whose registered office is located at: 1606, Sofia, Republic of Bulgaria, 21 Dobrudzhanska, app. 4, director Tatyana Trendafilova, hereinafter referred to as the "Buyer" on the other hand, (together the "Seller" and the "Buyer" are hereinafter referred to as the "Parties"), signed this Specification (hereinafter referred to as "Specification" and "Contract"), regarding the following:

Нова редакція Специфікації

згідно Додаткової угоди №3

від 01.03.2024р.

Специфікація до Контракту №1

20.04.2023р.

Продавець

ТОВ "ЛАД", Україна, надалі має назву "Продавець", в особі директора Зайвого Володимира, який діє на підставі Статуту з однієї сторони, та

Покупець

SMART TRADE AND LOGISTICS LTD, яка зареєстрована та діє у відповідності до законодавства Республіки Болгарія, зареєстрований офіс якої знаходиться за адресою: 1606, Софія, Республіка Болгарія, 21 Добруджанська, апп. 4, директор Tatyana Trendafilova, надалі "Покупець" з іншої сторони, (разом "Продавець" та "Покупець" надалі називаються "Сторони"), підписали цю Специфікацію (надалі за текстом - "Специфікація" та "Контракт"), про наступне:

1. Name of the product:

Sunflower meal universal toasted, granulated, technical is made from sunflower seeds of Ukrainian origin of the harvest of 2021, in bulk. There is no trademark/mark.

2. The quality of the Goods must meet the following requirements:

Moisture and volatile matter content - max. 12,00 %;

Crude protein content as is (N x 6.25) - min. 35,00 %;

Crude fiber content as is - max. 20,00 %;

Oil content as is max. 2,00 %;

Other indicators must comply with the standards (DSTU 4638:2006).

3. Quantity of goods: 22,607, 28 tons.

4. The price is:

- for a batch delivered by m/v "LEO" in the amount of 1,232.240 tons is 90.00 euros;

- for a batch of 6,500,000 tons delivered by "SARA" is 90.00 euros;

- for a batch delivered by the m/s "AROYAT" in the amount of 4012.82 tons is 90.00 euros;

- for a batch delivered by "TAGUS RIVER" in the amount of 5,900.00 tons is 90.00 euros;

- for a batch delivered by "FG SEVIL" in the amount of 4962.22 tons is 90.00 euros.

5. Cost: 2 034 655,20 euros.

1. Найменування:

Шрот соняшниковий універсальний тостований, гранульований, технічний, виготовлений з насіння соняшнику українського походження врожаю 2021 року, насипом. Торговельна марка/знак відсутні.

1. Якість Товару має відповідати наступним вимогам:

· Вміст вологи та летючих речовин - макс. 12,00 %;

· Вміст сирого протеїну, як є (N х 6,25)- мин. 35,00 %;

· Вміст сирої клітковини, як є - макс. 20,00 %;

· Вміст олії, як є - макс. 2,00 %;

· Інші показники мають відповідати стандартам (ДСТУ 4638:2006).

1. Кількість товару: 22 607, 28 тон.

2. Ціна :

- на партію поставлену м/с "LEO" у кількості 1 232,240 тони складає 90,00 євро;

- на партію поставлену м/с "SARA" у кількості 6 500,000 тони складає 90,00 євро;

- на партію поставлену м/с "AROYAT" у кількості 4012,82 тони складає 90,00 євро;

- на партію поставлену м/с "TAGUS RIVER" у кількості 5 900,00 тони складає 90,00 євро;

- на партію поставлену м/с "FG SEVIL" у кількості 4962,22 тони складає 90,00 євро.

1. Вартість: 2 034 655,20 євро.

1. Details and signatures of the Parties

Seller

LLC "LAD"

68302 Ukraine, Odesa region, Kiliya, st. O. Bukova (formerly Dzerzhynskyi), 5

registration number: 31388777

No. St. VAT payer 21720865

IBAN: НОМЕР_1 (in euros) in the Pivdenny Joint Stock Bank

Email: ladtov2001@gmail.com

Phone: (04843) 4-45-11, (04843) 4-42-28

Fax: (04843) 4-11-68

Director


Volodymyr Zaivyi

Buyer

SMART TRADE AND LOGISTICS LTD

VAT BG206993183

1606, Sofia, Republic of Bulgaria, 21 Dobrudzhanska, ap. 4

Bank account: at ProCredit Bank EAD

boulevard "Todor Aleksandrov", 1309 Sofia, Bulgaria

IBAN (USD): НОМЕР_2

IBAN (EUR): НОМЕР_3

SWIFT: PRCBBGSF

Director


Tatyana Trendafilova

6. Реквізити та підписи Сторін

Продавець

ТОВ "ЛАД"

68302 Україна, Одеська область, м. Кілія, вул. О. Букова (колишня Дзержинського), 5

Код ЄДРПОУ 31388777

№ св. платника ПДВ 21720865

IBAN: НОМЕР_1 (в євро) в Акціонерному банку "Південний"

Електронна адреса: ladtov2001@gmail.com

Тел: (04843) 4-45-11, (04843) 4-42-28

Факс: (04843) 4-11-68

Директор


Володимир Зайвий

Покупець

SMART TRADE AND LOGISTICS LTD

VAT BG206993183

1606, Софія, Республіка Болгарія, 21 Добруджанська, апп. 4

Банківський рахунок: в ProCredit Bank EAD

бул. "Тодор Александров", 1309 Софія, Болгарія

IBAN (USD): НОМЕР_2

IBAN (EUR): НОМЕР_3

SWIFT: PRCBBGSF

Директор


Tatyana Trendafilova

"

ІІІ) Визнати такими, що не підлягають виконанню:

- інвойс ТОВ "ЛАД" №6 від 15.02.2024 р. - в частині оплати 322 777,00 (триста двадцять дві тисячі сімсот сімдесят сім євро 00 євроцентів) євро;

- інвойс ТОВ "ЛАД" №7 від 30.04.2024 р. - в частині оплати 318 777,20 (триста вісімнадцять тисяч сімсот сімдесят сім євро 20 євроцентів) євро;

- інвойс ТОВ "ЛАД" №8 від 09.05.2024 р. - в частині оплати 226 453,32 (двісті двадцять шість тисяч чотириста п`ятдесят три євро 32 євроценти) євро;

- інвойс ТОВ "ЛАД" №10 від 20.05.2024 р. - в частині оплати 120 902,08 (сто двадцять тисяч дев`ятсот два євро 68 євроцентів) євро;

- інвойс ТОВ "ЛАД" №11 від 21.05.2024 р. на суму 593 600,00 (п`ятсот дев`яносто три тисячі шістсот євро 00 євроцентів) євро в повному обсязі.

ІV) Стягнути з ТОВ "ЛАД" на користь SMART TRADE AND LOGISTICS LTD судовий збір у розмірі 6056,00 грн.

В обґрунтування зустрічних позовних вимог SMART TRADE AND LOGISTICS LTD посилається на те, що відмовився від оплати частини вартості поставленого Товару, мотивуючи невідповідністю такого Товару вимогам по якості, що були передбачені умовами Контракту, що є підставою для внесення змін у Контракт. При цьому SMART TRADE AND LOGISTICS LTD посилається на вчинення зі свого боку всіх відповідних дій, передбачених умовами Контракту та положеннями чинного законодавства у разі поставки Товару, який не відповідає умовам щодо якості, а право на внесення змін до Контракту прямо передбачено умовами п. 4.2. Контракту та чинним законодавством.

Зустрічний позов пред`явлено на підставі ст. ст. 193, 268 ГК України, ст. ст. 526, 610, 629, 651, 673, 675, 678, 712 ЦК України.

05.09.2024 відповідачем по справі подано клопотання про поновлення строку на подання зустрічного позову по справі, яке, після обговорення в судовому засіданні, задоволено судом, про що постановлено протокольну ухвалу.

Ухвалою суду від 05.09.2024 прийнято зустрічний позов SMART TRADE AND LOGISTICS LTD до товариства з обмеженою відповідальністю "ЛАД" /вх. № 3800/24 від 26.08.2024/ про зобов`язання внести зміни до контракту. Об`єднано первісний позов ТОВ "ЛАД" до SMART TRADE AND LOGISTICS LTD про стягнення заборгованості у розмірі 1 642 955,92 євро разом із зустрічним позовом SMART TRADE AND LOGISTICS LTD до ТОВ "ЛАД" про зобов`язання внести зміни до контракту - в одне провадження в рамках справи № 916/2578/24.

18.09.2024 від ТОВ "ЛАД" до суду надійшов відзив на зустрічну позовну заяву, в якому представник ТОВ "ЛАД" просить в задоволенні зустрічного позову відмовити, посилаючись на те, що в своїй зустрічній позовній заяві SMART TRADE AND LOGISTICS LTD намагається зловживати своїми процесуальними правами шляхом надання недопустимих та неналежних доказів для навмисного затягування справи.

24.09.2024 від SMART TRADE AND LOGISTICS LTD до суду надійшла відповідь на відзив, в якій представник відповідача зазначає, що посилання ТОВ "ЛАД" на неналежність і недопустимість поданих SMART TRADE AND LOGISTICS LTD доказів (акти огляду вантажу, звіти незалежного Сюрвейера) не мають під собою жодного обґрунтування, оскільки Контрактом не передбачено умов щодо обов`язкового повідомлення ТОВ "ЛАД", присутності його представника та умов щодо території складання звітів.

25.09.2024 закрито підготовче судове засідання та призначено справу до судового розгляду по суті на 09.10.2024 о 12:30.

У судовому засіданні представник позивача підтримав позовну заяву, яку просив задовольнити в повному обсязі, зустрічну позовну заяву просив залишити без задоволення.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечувала проти задоволення позовних вимог ТОВ "ЛАД" та просила задовольнити зустрічну позовну заяву в повному обсязі.

Дослідивши матеріали справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення первісних позовних вимог та відмови в задоволенні зустрічного позову, виходячи з наступного.

Як встановлено судом при безпосередньому дослідженні доказів, 20.04.2023 ТОВ "ЛАД" /продавець/ та SMART TRADE AND LOGISTICS LTD /покупець/ був укладений Контракт №1, а також 31.07.2023 та 03.08.2023 укладені додаткові угоди до нього. Відповідно до умов Контракту №1 продавець ТОВ "ЛАД" зобов`язується поставити, а покупець SMART TRADE AND LOGISTICS LTD прийняти і оплатити шрот соняшниковий гранульований, країна походження - Україна, насипом для промислового використання.

Пунктами 2, 3.1. та 4.1. Контракту передбачено, що якість товару повинна відповідати показникам ДСТУ 4638:2006, кількість та ціна Товару визначається Сторонами у специфікаціях на поставку кожної партії Товару.

20.04.2023 Сторони склали та підписали Специфікацію №1, якою було встановлено вимоги Товару, його якості, а також, що кількість Товару 22607,28 тн, ціна Товару - 160,00 Євро за 1 тонну Товару, вартість - 3 617 164,80 Євро.

Додатковою угодою № 2 від 03.08.2023 року Контракту № 1 від 20.04.2023 року сторони визначили вимоги до якості Товару, а також, що пред`явлення претензій з боку покупця щодо якості товару здійснюється протягом 30 календарних днів з дати прийняття такого товару, зазначеного у коносаменті на кожну окрему партію поставленого продавцем товару. Підтвердженням не відповідності якості Товару умовам Контракту є висновок Сювейера, наданий покупцем /п.1/. Також сторони дійшли взаємної згоди доповнити Контракт п. 4.2. наступного змісту: "п. 4.2. Ціна Товару за цим Контрактом може бути змінена у випадках поставки Товару неналежної якості, що підтверджується висновком Сювейєра. Про зміну ціни Товару Сторони укладають відповідну угоду." Також сторони погодили місце виконання Контракту, порядок тлумачення на вирішення спорів, у разі їх виникнення тощо.

Факт поставки товару підтверджується наступними коносаментами:

- №1 від 04.01.2024 в кількості 1232,240 т;

- №1 від 27.01.2024 в кількості 6500,00 т;

- №1 від 29.01.2024 в кількості 4012,820 т;

- №1 від 01.02.2024 в кількості 250,00 т;

- №2 від 01.02.2024 в кількості 250,00 т;

- №3 від 01.02.2024 в кількості 250,00 т;

- №4 від 01.02.2024 в кількості 250,00 т;

- №5 від 01.02.2024 в кількості 250,00 т;

- №6 від 01.02.2024 в кількості 250,00 т;

- №7 від 01.02.2024 в кількості 250,00 т;

- №8 від 01.02.2024 в кількості 250,00 т;

- №9 від 01.02.2024 в кількості 250,00 т;

- №10 від 01.02.2024 в кількості 250,00 т;

- №11 від 01.02.2024 в кількості 250,00 т;

- №12 від 01.02.2024 в кількості 250,00 т;

- №13 від 01.02.2024 в кількості 250,00 т;

- №14 від 01.02.2024 в кількості 250,00 т;

- №15 від 01.02.2024 в кількості 250,00 т;

- №16 від 01.02.2024 в кількості 250,00 т;

- №17 від 01.02.2024 в кількості 250,00 т;

- №18 від 01.02.2024 в кількості 250,00 т;

- №19 від 01.02.2024 в кількості 250,00 т;

- №20 від 01.02.2024 в кількості 250,00 т;

- №21 від 01.02.2024 в кількості 250,00 т;

- №22 від 01.02.2024 в кількості 250,00 т;

- №23 від 01.02.2024 в кількості 250,00 т;

- №24 від 01.02.2024 в кількості 150,00 т;

- №1 від 19.02.2024 в кількості 4962,220 т.

Продавцем було виставлено Покупцю наступні Інвойси:

- №1 від 25.04.2023 на суму 254 400,00 Євро;

- №2 від 08.06.2023 на суму 254 400,00 Євро;

- №3 від 19.07.2023 на суму 254 400,00 Євро;

- №6 від 15.02.2024 на суму 737 776,00 Євро;

- №7 від 30.04.2024 на суму 728 633,60 Євро;

- №8 від 09.05.2024 на суму 517 607,52 Євро;

- №10 від 20.05.2024 на суму 276 347,68 Євро;

- №11 від 21.05.2024 на суму 593 600,00 Євро.

На розрахунковий рахунок ТОВ "ЛАД" було здійснено часткову оплату Товару за Контрактом, а саме:

- 27.04.2023 перераховано кошти в розмірі 254 400,00 євро;

- 09.06.2023 перераховано кошти в розмірі 254 400,00 євро;

- 21.07.2023 перераховано кошти в розмірі 254 400,00 євро;

- 16.02.2024 перераховано кошти в розмірі 414 999,00 євро;

- 30.04.2024 перераховано кошти в розмірі 409 856,40 євро;

- 14.05.2024 перераховано кошти в розмірі 291 154,20 євро;

- 20.05.2024 перераховано кошти в розмірі 155 445,60 євро.

Обставини щодо часткової оплати товару за контрактом стороною SMART TRADE AND LOGISTICS LTD не оспорюються.

25.05.2024 директором SMART TRADE AND LOGISTICS LTD було отримано Претензію ТОВ "ЛАД" від 24.05.2024, в якій ТОВ "ЛАД" посилається на те, що станом на 21.05.2024 заборгованість SMART TRADE AND LOGISTICS LTD перед ТОВ "ЛАД" складає 1 582 509,60 євро, яку ТОВ "ЛАД" просить сплатити у строк 7 календарних днів з моменту отримання цієї претензії. Залишення покупцем претензії без відповіді та виконання стало підставою для звернення продавця до Господарського суду Одеської області з даною позовною заявою.

SMART TRADE AND LOGISTICS LTD відмовився від оплати частини вартості поставленого Товару, мотивуючи невідповідністю такого Товару вимогам по якості, що були передбачені умовами Контракту, та є підставою для внесення змін у Контракт.

У зустрічному позові SMART TRADE AND LOGISTICS LTD зазначає, що Розділом 2 "Якість товару" Контракту, передбачено, що якість Товару повинна відповідати показникам ДСТУ 4638:2006. Так, відповідно до умов Контракту Сторонами було підписано Специфікацію до Контракту №1 від 20.04.2023 р., відповідно до якої Якість Товару має відповідати наступним вимогам:

- Вміст вологи та летючих речовин - макс. 12,00 %;

- Вміст сирого протеїну, як є (N х 6,25)- мин. 35,00 %;

- Вміст сирої клітковини, як є - макс. 20,00 %;

- Вміст олії, як є - макс. 2,00 %;

- Інші показники мають відповідати стандартам (ДСТУ 4638:2006).

Кількість товару: 22 607, 28 тон.

Ціна : 160,00 євро.

Вартість: 3 617 164, 80 євро.

SMART TRADE AND LOGISTICS LTD вказує, що поставка Товару за Контрактом здійснювалась п`ятьма партіями, які було отримано в наступному порядку.

Перша партія:

Згідно Коносаменту №3 від 04.01.2024 р. на судно "LEO" було поставлено 1 232,240 мт шроту соняшникового універсального тостованого, гранульованого, технічного, виготовленого з насіння соняшнику українського походження врожаю 2021 року, насипом. Під час розвантаження судна "LEO" в період 12-14 січня 2024 р. було проведено перевірку якості Товару. Так, відповідно до звіту незалежного Сюрвейера - Компанії "ЮГАЗ" про результати перевірки, Акт огляду № А23345Y (надалі - Звіт-1) встановлено актичні показники якості поставленого Товару судном "LEO", які відрізняються від тих, про які домовились Сторони.

Відповідно до п. 4.1. Звіту-1 "Візуальний огляд", під час постійного спостереження за розвантажувальними операціями виявлено, що вантаж був частково ущільнений, частково порошкоподібний, частково грудкований, сірого/темно-сірого кольору, з легким затхлим запахом.

Відбір проб проводився відповідно до Правил відбору зразків Асоціації зернової і вільної торгівлі №124 на регулярній основі під час розвантажувальних операцій (п. 4.2. Звіту-1).

Пункт 4.3. Звіту-1 містить результати аналізу 8 проб партії вантажу, які відбирались по мірі розвантаження судна на різних рівнях.

На базі всіх проб, що були зроблені при розвантаженні всього судна, було виготовлено аналіз композитної проби, результати якої містяться в п.4.4 Звіту-1

Найменування показника Показники у специфікації Показники за звітом

Відхилення від показників

Вміст вологи та летючих речовин макс. 12,00 % 16,71% 39,25%

Вміст сирого протеїну, як є (N х 6,25) мін. 35,00 % 30,69% 12,31%

Вміст сирої клітковини, як є макс. 20,00 % 20,22% 1,1%

Вміст олії, як є макс. 2,00 % 2,51% 25,5%

Друга партія:

Згідно Коносаменту № 1 від 27.01.2024 р. на судно "SARA" було поставлено 6500,00 мт шроту соняшникового універсального тостованого, гранульованого, технічного, виготовленого з насіння соняшнику українського походження врожаю 2021 року, насипом.

Під час розвантаження судна "SARA" в період 04-06 лютого 2024 р. було проведено перевірку якості Товару.

Так, відповідно до звіту незалежного Сюрвейера - Компанії "ЮГАЗ" про результати перевірки, Акт огляду № А23364Y (надалі - Звіт-2) встановлено фактичні показники якості поставленого Товару судном "SARA", які відрізняються від тих, про які домовились Сторони.

Відповідно до п. 4.1. Звіту-2 "Візуальний огляд", під час постійного спостереження за розвантажувальними операціями виявлено, що вантаж був частково ущільнений, частково порошкоподібний, сірого/темно-сірого кольору, з легким затхлим запахом.

Відбір проб проводився відповідно до Правил відбору зразків Асоціації зернової і вільної торгівлі №124 на регулярній основі під час розвантажувальних операцій (п.4.2. Звіту-2).

Пункт 4.3. Звіту-2 містить результати аналізу 5 проб партії вантажу, які відбирались по мірі розвантаження судна на різних рівнях.

На базі всіх проб, що були зроблені при розвантаженні всього судна, було виготовлено аналіз композитної проби, результати якої містяться в п.4.4. Звіту-2.

Найменування показника Показники у специфікації Показники за звітом

Відхилення від показників

Вміст вологи та летючих речовин макс. 12,00 % 16,72% 39,33%

Вміст сирого протеїну, як є (N х 6,25) мін. 35,00 % 31,91% 8,83%

Вміст сирої клітковини, як є макс. 20,00 % 20,9% 4,5%

Вміст олії, як є макс. 2,00 % 2,74% 37%

Третя партія:

Згідно Коносаменту № 1 від 31.01.2024 р. на судно "AROYAT" було поставлено 4012,82 мт шроту соняшникового універсального тостованого, гранульованого, технічного, виготовленого з насіння соняшнику українського походження врожаю 2021 року, насипом.

Під час розвантаження судна "AROYAT" в період 09-13 лютого 2024 р. було проведено перевірку якості Товару.

Так, відповідно до звіту незалежного Сюрвейера - Компанії "ЮГАЗ" про результати перевірки, Акт огляду № A23360Y (надалі - Звіт-3) встановлено фактичні показники якості поставленого Товару судном "AROYAT", які відрізняються від тих, про які домовились Сторони.

Відповідно до п. 4.1. Звіту-3 "Візуальний огляд", під час постійного спостереження за розвантажувальними операціями виявлено, що вантаж був частково ущільнений, частково порошкоподібний, сірого/темно-сірого кольору, з легким затхлим запахом.

Відбір проб проводився відповідно до Правил відбору зразків Асоціації зернової і вільної торгівлі №124 на регулярній основі під час розвантажувальних операцій (п. 4.2. Звіту-3).

Пункт 4.3. Звіту-3 містить результати аналізу 8 проб партії вантажу, які відбирались по мірі розвантаження судна на різних рівнях.

На базі всіх проб, що були зроблені при розвантаженні всього судна, було виготовлено аналіз композитної проби, результати якої містяться в п.4.4. Звіту-3.

Найменування показника Показники у специфікації Показники за звітом

Відхилення від показників

Вміст вологи та летючих речовин макс. 12,00 % 16,35% 36,25%

Вміст сирого протеїну, як є (N х 6,25) мін. 35,00 % 31,87% 8,94%

Вміст сирої клітковини, як є макс. 20,00 % 20,91% 4,55%

Вміст олії, як є макс. 2,00 % 2,69% 34,5%

Четверта партія:

Згідно Коносаментів № № 1-24 від 01.02.2024 р. на судно "TAGUS RIVER" було поставлено 5900,00 мт шроту соняшникового універсального тостованого, гранульованого, технічного, виготовленого з насіння соняшнику українського походження врожаю 2021 року, насипом.

Під час розвантаження судна "TAGUS RIVER" в період 12-15 лютого 2024 р. було проведено перевірку якості Товару.

Так, відповідно до звіту незалежного Сюрвейера - Компанії "ЮГАЗ" про результати перевірки, Акт огляду № A23416Y (надалі - Звіт-4) встановлено фактичні показники якості поставленого Товару судном "TAGUS RIVER", які відрізняються від тих, про які домовились Сторони.

Відповідно до п. 5.1. Звіту-4 "Візуальний огляд", під час постійного спостереження за розвантажувальними операціями було виявлено, що вантаж був частково ущільнений, частково в порошкоподібному стані, грудкуватий, сірого/темно-сірого кольору, з плямами плісняви на поверхні вантажу, з легким запахом затхлості/ горілого.

Відбір проб проводився відповідно до Правил відбору зразків Асоціації зернової і вільної торгівлі №124 на регулярній основі під час розвантажувальних операцій (п. 5.2. Звіту-4).

Пункт 5.3. Звіту-4 містить результати аналізу 5 проб партії вантажу, які відбирались по мірі розвантаження судна на різних рівнях.

На базі всіх проб, що були зроблені при розвантаженні всього судна, було виготовлено аналіз композитної проби, результати якої містяться в п.5.4. Звіту-4.

Найменування показника Показники у специфікації Показники за звітом

Відхилення від показників

Вміст вологи та летючих речовин макс. 12,00 % 16,61% 38,42%

Вміст сирого протеїну, як є (N х 6,25) мін. 35,00 % 32,02% 8,51%

Вміст сирої клітковини, як є макс. 20,00 % 20,90% 4,5%

Вміст олії, як є макс. 2,00 % 2,70% 35,00%

П`ята партія:

Згідно Коносаменту № 1 від 19.02.2024 р. моторним судном "FG SEVIL" було поставлено 4962,22 мт шроту соняшникового універсального тостованого, гранульованого, технічного, виготовленого з насіння соняшнику українського походження врожаю 2021 року, насипом.

Під час розвантаження судна "FG SEVIL" в період 28-29 лютого 2024 р. було проведено перевірку якості Товару.

Так, відповідно до звіту незалежного Сюрвейера - Компанії "ЮГАЗ" про результати перевірки, Акт огляду № A23414Y (надалі - Звіт-5) встановлено фактичні показники якості поставленого Товару судном "FG SEVIL", які відрізняються від тих, про які домовились Сторони.

Відповідно до п. 4.1. Звіту-5 "Візуальний огляд", під час постійного спостереження за розвантажувальними операціями виявлено, що вантаж був частково ущільнений, частково порошкоподібний, грудкуватий, сірого/темно-сірого кольору, з легким затхлим/горілим запахом.

Відбір проб проводився відповідно до Правил відбору зразків Асоціації зернової і вільної торгівлі №124 на регулярній основі під час розвантажувальних операцій (п. 4.2. Звіту-5).

Пункт 4.3. Звіту-5 містить результати аналізу 5 проб партії вантажу, які відбирались по мірі розвантаження судна на різних рівнях.

На базі всіх проб, що були зроблені при розвантаженні всього судна, було виготовлено аналіз композитної проби, результати якої містяться в п.4.4. Звіту-5.

Найменування показника Показники у специфікації Показники за звітом

Відхилення від показників

Вміст вологи та летючих речовин макс. 12,00 % 16,70% 39,16%

Вміст сирого протеїну, як є (N х 6,25) мін. 35,00 % 32,14% 8,17%

Вміст сирої клітковини, як є макс. 20,00 % 21,20% 6,00 %

Вміст олії, як є макс. 2,00 % 2,61% 30,5%

Також SMART TRADE AND LOGISTICS LTD зазначає, що з усіх наведених Звітів вбачається суттєва різниця якісних показників Товару, яка полягає у наявності відхилень в середньому близько 40% від показників, заявлених у Специфікації. Із вищезазначеного, на думку Покупця, вбачається, що Продавцем було поставлено Товар, який не відповідає вимогам ДСТУ 4638:2006 та показникам, що визначені Контрактом, тобто неналежної якості.

Відповідно до р. 2 Контракту, пред`явлення претензій з боку Покупця щодо якості Товару здійснюється протягом 30 календарних днів з дати прийняття такого Товару, зазначеної у коносаменті на кожну окрему партію поставленого Продавцем Товару.

Звертає увагу, що підтвердженням не відповідності якості Товару умовам Контракту є висновок Сювейєра, наданий Покупцем.

Крім того, пунктом 4.2. Контракту передбачено, що ціна Товару за цим Контрактом може бути змінена у випадку поставки Товару неналежної якості, що підтверджується висновком Сювейєра.

Про зміну ціни Товару Сторони укладають відповідну Додаткову угоду.

Умовами контракту передбачено, що у випадку виникнення спорів або розбіжностей, Сторони зобов`язуються вирішувати їх шляхом взаємних переговорів та консультацій.

У випадку недосягнення Сторонами згоди шляхом взаємних переговорів та консультацій, Сторона, чиї права або законні інтереси порушено, з метою безпосереднього врегулювання спору з іншою Стороною зобов`язана звернутися до цієї Сторони з письмовою претензією.

Так, після прийняття першої партії Товару SMART TRADE AND LOGISTICS LTD було направлено Відповідачу претензію від 16.01.2024 р.

Відповідно до р. 2 Контракту та пунктом 4.2. Контракту, Позивач просив внести зміни в ціну Товару за Контрактом в сторону її зменшення пропорційно наявним відхиленням якісних показників від тих, що вказані у Специфікації. А саме, до рівня 90,00 євро за 1 (одну) метричну тону. А також, пропонував внести зміни в ціну Товару за Контрактом, про що підписати відповідну Додаткову угоду до Контракту №1 від 20.04.2023 р. та відповідно викласти у новій редакції специфікацію №1 від 20.04.2023 р. щодо поставленої партії.

SMART TRADE AND LOGISTICS LTD вказує, що після кожної партії направлялись продавцю претензії із наростаючим підсумком:

- від 07.02.2024р. щодо першої та другої партії Товару;

- від 14.02.2024р. щодо першої - третьої партії Товару;

- від 16.02.2024р. щодо першої - четвертої партії Товару;

- від 01.03.2024р. щодо першої - п`ятої партії Товару.

Однак жодної відповіді на претензії покупець не отримав.

SMART TRADE AND LOGISTICS LTD вважає, що ТОВ "ЛАД" було порушено умови Контракту та поставлено Товар неналежної якості.

Крім того, SMART TRADE AND LOGISTICS LTD вважає, що Контрактом передбачений порядок приймання Товару, порядок пред`явлення претензій щодо якості Товару, порядок перегляду договірної ціни, і, як наслідок, внесення змін у Контракт №1 від 20.04.2023 р. За твердженням покупця, наявність зазначених умов свідчить про волевиявлення продавця (ТОВ "ЛАД") щодо узгодження сторонами порядку зміни ціни Товару, визнання зобов`язання по якості та внесення змін у Контракт. Не внесення змін у Контракт, SMART TRADE AND LOGISTICS LTD запропонованих та передбачених Контрактом, стало підставою для звернення до суду з зустрічним позовом з посиланням на положення ст. 610, 629, 651, 678, 673, 675, 712 Цивільного кодексу України та ст. 268 Господарського кодексу України.

На підтвердження зустрічних позовних вимог стороною відповідача за первісним позовом - позивача за зустрічним - суду надано Акти огляду з нотаріальним перекладом (A23345Y LEO, A23360Y AROYAT, A23416Y TAGUS RIVER, A23364Y SARA, A23414Y FG SEVIL), в яких зафіксовано, що фактичні показники якості поставленого Товару покупцем продавцю відрізняються від тих, про які домовились сторони в контракті та додаткових угодах до нього.

Після прийняття першої партії Товару SMART TRADE AND LOGISTICS LTD зазначає, що було направлено Відповідачу претензію від 16.01.2024. Відповідно до р. 2 Контракту та пунктом 4.2. Контракту, SMART TRADE AND LOGISTICS LTD просило внести зміни в ціну Товару за Контрактом в сторону її зменшення пропорційно наявним відхиленням якісних показників від тих, що вказані у Специфікації, а саме, до рівня 90,00 євро за 1 (одну) метричну тону. А також, було запропоновано внести зміни в ціну Товару за Контрактом, про що підписати відповідну Додаткову угоду до Контракту №1 від 20.04.2023 та відповідно викласти у новій редакції Специфікацію №1 від 20.04.2023 щодо поставленої партії. По мірі надходження наступних партій Товару, SMART TRADE AND LOGISTICS LTD після кожної партії направлялись нова претензія.

В зустрічній позовній заяві SMART TRADE AND LOGISTICS LTD посилається на те, що вказані претензії були отримані ТОВ "ЛАД", проте суд критично ставиться до вказаних доводів сторони відповідача за первісним позовом - позивача за зустрічним позовом, оскільки з поданих разом з зустрічною позовною заявою письмових доказів не вбачається, що ТОВ "ЛАД" було отримано претензії відповідача. Жодний документ, що був доданий відповідачем до зустрічної позовної заяви не містить відмітки про отримання стороною ТОВ "ЛАД". При цьому до зустрічної позовної заяви додано копію претензії ТОВ "ЛАД", що була отримана SMART TRADE AND LOGISTICS LTD, однак не надано відповіді на вказану претензію. Також суд приймає до уваги доводи сторони позивача щодо того, що вищевказані огляди поставленого товару, якими нібито було зафіксовано неналежну якість поставленого товару, були здійснені без присутності представника позивача, доказів отримання копій таких актів стороною ТОВ "ЛАД" також суду не надано.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 678 ЦК України покупець, якому переданий товар неналежної якості, має право, незалежно від можливості використання товару за призначенням, вимагати від продавця за своїм вибором пропорційного зменшення ціни.

Згідно з ч. 1 ст. 188 ГК України зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором.

Частинами 2, 3 ст. 188 ГК України визначено, що сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду.

Відповідно до ч. 4 ст. 188 ГК України у разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.

Суд зазначає, що в ході судового розгляду справи достеменно встановлено, що на момент судового розгляду по суті спору в Контракт №1 (з додатковими умовами) від 20.04.2023 жодних змін, які б звільняли SMART TRADE AND LOGISTICS LTD від зобов`язання сплатити повну вартість поставленого ТОВ "ЛАД" товару, внесено не було, а докази надіслання пропозицій про внесення змін до Контракту, як то передбачено положеннями ст. 188 ГК України покупця до продавця щодо якості товару в матеріалах справи відсутні, що позбавляє суд правових підстав для задоволення зустрічних позовних вимог.

Таким чином, суд дійшов висновку, що оскільки на теперішній час між сторонами не було укладено відповідної Додаткової угоди щодо зміни ціни та матеріали справи не містять доказів отримання звернень покупця до продавця щодо якості товару, зобов`язання SMART TRADE AND LOGISTICS LTD щодо сплати повної вартості поставленого товару є чинними.

Враховуючи відсутність в матеріалах справи належних та допустимих в сенсі ст. ст. 76, 77 ГПК України доказів на підтвердження зустрічних позовних вимог, суд дійшов висновку, що позовні вимоги ТОВ "ЛАД" підлягають задоволенню в повному обсязі, оскільки відповідачем SMART TRADE AND LOGISTICS LTD умови Контракту №1 від 20.04.2023 (з додатковими угодами) не виконані, сума наявної заборгованості стороною відповідача не спростовується, а доводи сторони SMART TRADE AND LOGISTICS LTD щодо неналежного виконання своїх зобов`язань саме з боку ТОВ "ЛАД" в ході судового розгляду справи не знайшли свого підтвердження.

Згідно з ч. 1 ст. 509 ЦК України зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію: передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо, або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.

Відповідно до ст. 174 ГК України однією з підстав виникнення господарського зобов`язання є укладання господарського договору та іншої угоди, що передбачені законом, а також угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать.

Відповідно до ст. 626 ЦК України договором є домовленість сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.

Згідно з ч. 1 ст. 627 ЦК України відповідно до ст. 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Відповідно до положень ч. 1 ст. 903 ЦК України якщо договором передбачено надання послуг за плату, замовник зобов`язаний оплатити надану йому послугу в розмірі, у строки та в порядку, що встановлені договором.

За приписами ч. ч. 1, 2 ст. 193 ГК України суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення ЦК України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов`язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу. Порушення зобов`язань є підставою для застосування господарських санкцій, передбачених цим Кодексом, іншими законами або договором.

Частиною 7 ст. 193 ГК України не допускаються одностороння відмова від виконання зобов`язань, крім випадків, передбачених законом, а також відмова від виконання або відстрочка виконання з мотиву, що зобов`язання другої сторони за іншим договором не було виконано належним чином.

Згідно з ч. 1 ст. 526 ЦК України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Відповідно до ст. 530 ЦК України якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Статтею 610 ЦК України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

Згідно з ч. 1 ст. 612 ЦК України боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

У ході розгляду справи судом не виявлено норм права, на які посилалися сторони, що не підлягають застосуванню до даних правовідносин.

За правилами ч. 1 ст. 74 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Матеріали справи не містять доказів, які були б відхилені судом.

Європейський суд з прав людини у рішенні від 10.02.2010 у справі "Серявін та інші проти України" зауважив, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях, зокрема, судів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожний аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною, залежно від характеру рішення.

У справі "Трофимчук проти України" Європейський суд з прав людини також зазначив, хоча пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, це не може розумітись як вимога детально відповідати на кожен довод.

В п. 53 рішення Європейського суду з прав людини у справі "Федорченко та Лозенко проти України" від 20.09.2012 зазначено, що при оцінці доказів суд керується критерієм доведення "поза розумним сумнівом". Тобто, аргументи сторони мають бути достатньо вагомими, чіткими та узгодженими.

Положеннями ч. 1 ст. 14 ГПК України визначено, що суд розглядає справи не інакше як за зверненнями особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.

Частинами ч.ч.1, 2, 3 ст.13 ГПК України встановлено, що судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Принцип рівності сторін у процесі вимагає, щоб кожній стороні надавалася розумна можливість представляти справу в таких умовах, які не ставлять цю сторону у суттєво невигідне становище відносно другої сторони (п.87 Рішення Європейського суду з прав людини у справі "Салов проти України" від 06.09.2005р.).

У Рішенні Європейського суду з прав людини у справі "Надточий проти України" від 15.05.2008р. зазначено, що принцип рівності сторін передбачає, що кожна сторона повинна мати розумну можливість представляти свою сторону в умовах, які не ставлять її в суттєво менш сприятливе становище в порівнянні з опонентом.

Змагальність означає таку побудову судового процесу, яка дозволяє всім особам - учасникам певної справи відстоювати свої права та законні інтереси, свою позицію у справі.

Принцип змагальності є процесуальною гарантією всебічного, повного та об`єктивного з`ясування судом обставин справи, ухвалення законного, обґрунтованого і справедливого рішення у справі.

За таких обставин, з урахуванням вищевикладеного, проаналізувавши та оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги ТОВ "ЛАД" підлягають задоволенню в повному обсязі, так як обґрунтовані та доведені. Зустрічні позовні вимоги SMART TRADE AND LOGISTICS LTD задоволенню не підлягають в зв`язку з їх недоведеністю.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 129 ГПК України судовий збір покладається у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Позивач при пред`явленні позову сплатив судовий збір у розмірі 1 059 800,00 грн., що вбачається із платіжної інструкції № 1297 від 10.06.2024 року.

Таким чином, враховуючи висновок суду про задоволення позовних вимог в повному обсязі, судовий збір в розмірі 1 059 800,00 грн. підлягає стягненню з відповідача. Судові витрати, пов`язані з поданням зустрічної позовної заяви, в зв`язку з залишенням зустрічного позову без задоволення, покладаються на відповідача.

Керуючись ст. ст. 4, 5, 74-75, 129, 237-241 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю "ЛАД" - задовольнити в повному обсязі.

2. Стягнути з SMART TRADE AND LOGISTICS LTD /ІПН: BG206993183, адреса - 1606, м. Софія, Республіка Болгарія, 21 Добруджанська вул., апп. 4, e-mail: smtradelog@gmail.com/ на користь товариства з обмеженою відповідальністю "ЛАД" /ЄДРПОУ 31388777, адреса - 68302, Одеська обл., м. Кілія, вул. О. Букова (Дзержинського), 5/ суму загальної заборгованості в розмірі 1 642 955,92 євро /один мільйон шістсот сорок дві тисячі дев`ятсот п`ятдесят п`ять євро 92 євроценти/, з яких: 1 582 509,60 євро /один мільйон п`ятсот вісімдесят дві тисячі п`ятсот дев`ять євро 60 євроцентів/ - сума основної заборгованості та 60 446,32 євро /шістдесят тисяч чотириста сорок шість євро 32 євроценти/ - пеня.

3. Стягнути з SMART TRADE AND LOGISTICS LTD /ІПН: BG206993183, адреса - 1606, м. Софія, Республіка Болгарія, 21 Добруджанська вул., апп. 4, e-mail: smtradelog@gmail.com/ на користь товариства з обмеженою відповідальністю "ЛАД" /ЄДРПОУ 31388777, адреса - 68302, Одеська обл., м. Кілія, вул. О. Букова (Дзержинського), 5/ судовий збір у розмірі 1 059 800,00 грн /один мільйон п`ятдесят дев`ять тисяч вісімсот гривень 00 копійок/.

4. В задоволенні зустрічних позовних вимог SMART TRADE AND LOGISTICS LTD - відмовити.

5. Судові витрати зі сплати судового збору за зустрічним позовом покласти на SMART TRADE AND LOGISTICS LTD.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складання повного судового рішення.

Повний текст рішення суду складено 21 жовтня 2024 р.

Суддя Н.Д. Петренко

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення09.10.2024
Оприлюднено29.10.2024
Номер документу122542206
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг

Судовий реєстр по справі —916/2578/24

Ухвала від 04.12.2024

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Таран С.В.

Ухвала від 25.11.2024

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Таран С.В.

Ухвала від 13.11.2024

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Таран С.В.

Рішення від 09.10.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Петренко Н.Д.

Ухвала від 05.09.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Петренко Н.Д.

Ухвала від 17.06.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Петренко Н.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні