Ухвала
від 14.10.2024 по справі 240/7123/24
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

в порядку судового контролю за виконанням судового рішення

14 жовтня 2024 р.ЖитомирСправа № 240/7123/24

Категорія 112010203

Житомирський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Романченка Є.Ю., розглянувши у письмовому провадженні заяву щодо встановлення судового контролю за виконанням судового рішення в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Управління сім`ї та соціального захисту населення Бердичівської міської ради Житомирської області про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити дії,

в с т а н о в и в:

Рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 18.07.2024 по даній справі визнано протиправними дії Управління сім`ї та соціального захисту населення Бердичівської міської ради Житомирської області щодо відмови у наданні ОСОБА_1 статусу члена сім`ї загиблого (померлого) ветерана війни та у видачі посвідчення члена сім`ї загиблого (померлого) ветерана війни. Зобов`язано Управління сім`ї та соціального захисту населення Бердичівської міської ради Житомирської області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 03.03.2024 та вирішити питання щодо визнання за ОСОБА_1 статусу члена сім`ї загиблого (померлого) - вдови ветерана війни інваліда ІІ групи, відповідно до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.

10.10.2024 ОСОБА_1 подала заяву про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду в даній справі. Свої вимоги мотивує тим, що на виконання рішення суду від 18.07.2024 відповідач розглянув її заяву від 03.03.2024 та відмовив у встановленні статусу члена сім`ї загиблого (померлого) ветерана війни.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що у задоволенні заяви слід відмовити, з огляду на таке.

Судовий контроль за виконанням рішень в адміністративних справах передбачений статтею 382 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

Відповідно до частини першої статті 382 КАС України, суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

З огляду на системний аналіз викладених норм слідує, що судовий контроль за виконанням судових рішень здійснюється судом шляхом зобов`язання надати звіт про виконання судового рішення, розгляду поданого звіту про виконання судового рішення, а в разі неподання такого звіту - встановленням нового строку для подання звіту та накладенням штрафу. Для застосування наведених процесуальних заходів мають бути наявні відповідні правові умови.

Правовою підставою для зобов`язання відповідача подати звіт про виконання судового рішення є наявність об`єктивних підтверджених належними і допустимими доказами підстав вважати, що за відсутності такого заходу судового контролю рішення суду залишиться невиконаним або для його виконання доведеться докласти значних зусиль.

Така позиція суду узгоджується з висновками Великої Палати Верховного Суду, викладеними ухвалах від 16.09.2020 та від 12.01.2022 у справі №826/9960/15 (№11-1403апп18).

Суд зауважує, що судовий контроль за виконанням судового рішення здійснюється в порядку, передбаченому КАС України, який не передбачає можливості подання окремого позову, предметом якого є спонукання відповідача до виконання судового рішення.

Спосіб судового контролю, передбачений статтею 382 КАС України, спрямований на забезпечення виконання судового рішення суб`єктом владних повноважень, яке залишається не виконаним.

При цьому, аби застосувати вказаний спосіб судового контролю, суд повинен мати обґрунтовані сумніви у виконанні суб`єктом владних повноважень свого конституційного обов`язку - виконання судового рішення.

У свою чергу, особа, яка звертається із заявою про встановлення судового контролю у порядку, передбаченому ст.382 КАС України, повинна навести достатні аргументи, які б підтверджували необхідність застосування такого виду судового контролю.

Аналогічна правова позиція узгоджується з висновками Верховного Суду, викладеними постановах від 21.11.2019 у справі №802/1933/18-а та від 29.04.2022 у справі №120/2914/19-а, які є обов`язковими для врахування судом в силу вимог ч.5 ст.242 КАС України.

Заявник вважає, що рішення суду у справі на даний час не виконано, тому просить встановити судовий контроль в порядку статі 382 КАС України.

Разом з тим, з доданих до заяви матеріалів судом вбачається, що відповідач на виконання рішення суду від 18.07.2024 розглянув заяву ОСОБА_1 від 03.03.2024 та листом від 01.10.2024 № 4005 відмовив у встановленні статусу члена сім`ї загиблого (померлого) ветерана війни.

Відтак, підстави для застосування статті 382 КАС України у даній справі відсутні і заява ОСОБА_1 про встановлення судового контролю за виконанням даного рішення суду задоволенню не підлягає.

Суд вважає за необхідне роз`яснити ОСОБА_1 , що у разі незгоди з діями, рішенням чи бездіяльністю Управління сім`ї та соціального захисту населення Бердичівської міської ради Житомирської області при виконанні судового рішення у даній справі вона має право подати заяву у порядку ст. 383 КАС України або звернутися з новим позовом.

Керуючись статтями 294, 382 Кодексу адміністративного судочинства України,

у х в а л и в:

У задоволенні заяви ОСОБА_1 про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду в адміністративній справі № 240/7123/24 - відмовити.

Ухвала суду набирає законної сили негайно після її підписання суддею.

Ухвала суду може бути оскаржена до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.

СуддяРоманченко Євген Юрійович

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.10.2024
Оприлюднено28.10.2024
Номер документу122549725
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи

Судовий реєстр по справі —240/7123/24

Ухвала від 14.10.2024

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Романченко Євген Юрійович

Рішення від 18.07.2024

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Романченко Євген Юрійович

Ухвала від 03.06.2024

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Романченко Євген Юрійович

Ухвала від 01.05.2024

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Романченко Євген Юрійович

Ухвала від 17.04.2024

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Романченко Євген Юрійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні