1 УХВАЛАСправа № 335/12441/23 1-кс/335/4540/2024
про відсторонення від посади
25 жовтня 2024 р. слідчий суддя Орджонікідзевського районного суду міста Запоріжжя ОСОБА_1 , за участі секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , слідчої ОСОБА_4 , підозрюваної ОСОБА_5 , захисника адвоката ОСОБА_6 , розглянувши в судовому засіданні в залі суду № 7 за адресою: м. Запоріжжя, вул. Перемоги, 107Б, клопотання старшої слідчої слідчого управління ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_4 , про відсторонення ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки міста Запоріжжя, громадянки України, з вищою освітою, яка має на утриманні неповнолітню дитину 2010 року народження, обіймаючої посаду секретаря Кушугумської селищної ради Запорізького району Запорізької області, зареєстрованої та проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимої, підозрюваної у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 332, ч. 3 ст. 28, ч. 1 ст. 366 КК України, від посади секретаря Кушугумської селищної ради Запорізького району Запорізької області,
ВСТАНОВИВ:
Старша слідчаслідчого управлінняГУНП вЗапорізькій області ОСОБА_4 за погодженням процесуального керівника звернулась до суду з клопотанням про відсторонення від займаної посади підозрюваної ОСОБА_5 , мотивуючи свої вимоги тим, що вона обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 332, ч. 3 ст. 28, ч. 1 ст. 366 КК України незаконному переправленні осіб через державний кордон України, вчинене організованою групою, а також у складанні і видачі службовою особою завідомо неправдивих офіційних документів, вчинене організованою групою.
Слідча вказує, що в ході досудового розслідування встановлено наявність достатніх підстав для відсторонення ОСОБА_5 від посади, тобто застосування до неї саме такого заходу забезпечення кримінального провадження є виправданим, оскільки підозрювана, перебуваючи на посаді, використала своє службове становище для вчинення кримінальних правопорушень. ОСОБА_5 , перебуваючи на зазначеній посаді, використовуватиме своє службове становище з метою продовження злочинної діяльності, знищення чи підробки речей і документів, які мають суттєве значення для досудового розслідування, а також незаконними засобами впливатиме на свідків та інших підозрюваних у кримінальному провадженні.
Тому, слідчий просить відсторонити підозрювану ОСОБА_5 від посади секретаря Кушугумської селищної ради Запорізького району Запорізької області строком на 2 місяці.
Прокурор, слідча в судовому засіданні підтримав клопотання та просив його задовольнити в повному обсязі.
Підозрювана та її захисник у судовому засіданні проти задоволення клопотання та відсторонення від посади заперечували, зазначивши, що клопотання слідчого не відповідає вимогам п.6 ч.2 ст. 155 КПК України, не доведені ті обставини, які дають підстави вважати, що ОСОБА_5 , перебуваючи на своїй посаді знищить чи підробить речі і документи, які мають суттєве значення для досудового розслідування, всі речі та документи вилучені слідством, про що складені відповідні протоколи, всі свідки допитані, про що також є відповідні протоколи, однак, якщо суд дійде висновку про задоволення клопотання, просить відсторонення не на два місяці, а в межах досудового розслідування, що відповідатиме вимогам КПК України.
Заслухавши думку учасників кримінального провадження, дослідивши подані матеріали, слідчий суддя встановив таке.
Згідно з п. 4 ч. 2 ст. 131 КПК України відсторонення від посади є заходом забезпечення кримінального провадження.
Слідчим управлінням ГУНП в Запорізькій області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеному в Єдиний реєстр досудових розслідувань за № 42023080000000103 від 03.10.2023, за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 332, ч. 3 ст. 28, ч. 1 ст. 366 КК України.
Рішенням Кушугумської селищної ради № 3 від 18.11.2020 «Про обрання секретаря Кушугумської селищної ради» ОСОБА_5 обрано на посаду секретаря Кушугумської селищної ради Запорізького району Запорізької області (далі секретар Селищної ради).
Обрана секретарем Селищної ради ОСОБА_5 прийняла присягу посадової особи місцевого самоврядування.
Відповідно до частини 1 статті 50 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» Секретар сільської, селищної, міської ради працює в раді на постійній основі. Секретар ради обирається радою з числа її депутатів на строк повноважень ради за пропозицією відповідного сільського, селищного, міського голови.
Частиною 3 статті 50 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до повноважень секретаря селищної ради належать, в тому числі і такі, а саме: у випадку, передбаченому частиною першою статті 42 цього Закону, здійснює повноваження сільського, селищного, міського голови; скликає сесії ради у випадках, передбачених частиною шостою статті 46 цього Закону; повідомляє депутатам і доводить до відома населення інформацію про час і місце проведення сесії ради, питання, які передбачається внести на розгляд ради; веде засідання ради та підписує її рішення у випадках, передбачених частиною шостою статті 46 цього Закону; організує підготовку сесій ради, питань, що вносяться на розгляд ради, забезпечує оприлюднення проектів рішень ради відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» та інших законів; забезпечує своєчасне доведення рішень ради до виконавців і населення, організує контроль за їх виконанням, забезпечує оприлюднення рішень ради відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації», забезпечує офіційне оприлюднення рішень ради, які відповідно до закону є регуляторними актами, а також документів, підготовлених у процесі здійснення радою регуляторної діяльності, та інформації про здійснення радою регуляторної діяльності; за дорученням сільського, селищного, міського голови координує діяльність постійних та інших комісій ради, дає їм доручення, сприяє організації виконання їх рекомендацій; сприяє депутатам ради у здійсненні їх повноважень; організує за дорученням ради відповідно до законодавства здійснення заходів, пов`язаних з підготовкою і проведенням референдумів та виборів до органів державної влади і місцевого самоврядування; забезпечує зберігання у відповідних органах місцевого самоврядування офіційних документів, пов`язаних з місцевим самоврядуванням відповідної територіальної громади, забезпечує доступ до них осіб, яким це право надано у встановленому порядку; вирішує за дорученням сільського, селищного, міського голови або відповідної ради інші питання, пов`язані з діяльністю ради та її органів.
Поряд з цим, відповідно до статті 2 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування», посадовою особою місцевого самоврядування є особа, яка працює в органах місцевого самоврядування, має відповідні посадові повноваження щодо здійснення організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій і отримує заробітну плату за рахунок місцевого бюджету.
Статтею 8 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування», передбачені основні обов`язки посадових осіб місцевого самоврядування, серед яких: додержання Конституції і законів України, інших нормативно-правових актів, актів органів місцевого самоврядування; забезпечення відповідно до їх повноважень ефективної діяльності органів місцевого самоврядування; додержання прав та свобод людини і громадянина; сумлінне ставлення до виконання службових обов`язків, ініціативність і творчість у роботі; недопущення дій чи бездіяльності, які можуть зашкодити інтересам місцевого самоврядування та держави.
Крім того, відповідно до статті 7 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування», посадові особи місцевого самоврядування діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією України і законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, актами органів місцевого самоврядування, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради Автономної Республіки Крим і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції. На посадових осіб місцевого самоврядування поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції» та законодавства України про працю з урахуванням особливостей, передбачених цим Законом.
Таким чином, ОСОБА_5 наділена посадовими обов`язками та виконує організаційно- розпорядчі та адміністративно-господарські функції у зв`язку з чим, відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України, є службовою особою органу місцевого самоврядування.
Відповідно до частини 1 статті 154 КПК України відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину.
27.09.2024 ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 332, ч. 3 ст. 28, ч. 1 ст. 366 КК України.
Слідчий суддя, дослідивши додані до клопотання матеріали кримінального провадження № 42023080000000103 від 03.10.2023, встановив достатність підстав на даному етапі досудового розслідування, вважати висунуту ОСОБА_5 підозру обґрунтованою.
Як передбачено вимогами ч. 2 ст. 157 КПК України при вирішенні питання про відсторонення від посади слідчий суддя, суд зобов`язаний врахувати такі обставини: 1) правову підставу для відсторонення від посади; 2) достатність доказів, які вказують на вчинення особою кримінального правопорушення; 3) наслідки відсторонення від посади для інших осіб.
Відповідно п. 15 листа Вищого Спеціалізованого Суду України «Про деякі питання здійснення слідчим суддею суду першої інстанції судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб під час застосування заходів забезпечення кримінального провадження» від 05.04.2013 № 223-559/0/4-13 відсторонення від посади як захід забезпечення кримінального провадження здійснюється з метою припинення кримінального правопорушення; припинення або запобігання протиправній поведінці підозрюваного/обвинуваченого, який, перебуваючи на посаді, може знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.
На переконання слідчого судді стороною обвинувачення доведено обставини, передбачені п. 6 ч. 2 ст. 155 КПК України, а тому наявні достатні підстави вважати, що ОСОБА_5 , перебуваючи на займаній посаді, може знищити чи підробить речі і документи, які мають суттєве значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливатиме на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджатиме кримінальному провадженню іншим чином.
Відтак, без застосування такого заходу забезпечення кримінального провадження, як відсторонення ОСОБА_5 від посади секретаря Кушугумської селищної ради Запорізького району Запорізької області, у даному кримінальному провадженні неможливо забезпечити швидке, повне та неупереджене досудове розслідування, а тому потреби досудового розслідування виправдовують саме такий ступінь втручання у права і свободи підозрюваної ОСОБА_5 .
Будь-яких негативних наслідків для інших осіб від застосування заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді відсторонення від посади ОСОБА_5 слідчим суддею не встановлено.
Відповідно до ч. 2 ст. 154 КПК України відсторонення від посади здійснюється на підставі рішення слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження на строк не більше двох місяців. Строк відсторонення від посади може бути продовжено відповідно до вимог статті 158 КПК України.
Строк досудового розслідування кримінального провадження закінчується 27.11.2024.
З урахуванням викладеного, слідчий суддя дійшов висновку про наявність підстав для відсторонення ОСОБА_5 від посади Кушугумської селищної ради Запорізького району Запорізької області, в межах строку досудового розслідування, тобто до 27.11.2024, а не на 2 місяці, як просила слідча в клопотанні.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 114, 131132, 154157 КПК України, слідчий суддя
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання старшої слідчої слідчого управління ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_4 задовольнити частково.
Відсторонити ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , від посади секретаря Кушугумської селищної ради Запорізького району Запорізької області, з 25 жовтня 2024 р. до 27 листопада 2024 р. включно, тобто в межах строку досудового розслідування.
В іншій частині клопотання відмовити.
Ухвала підлягає негайному виконанню з моменту її оголошення.
Ухвала слідчого судді може бути оскаржена в апеляційному порядку безпосередньо до Запорізького апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.
Вступна та резолютивна частини ухвали постановлені в нарадчій кімнаті та проголошені в судовому засіданні 25 жовтня 2024 р. Повний текст ухвали оголошений 28 жовтня 2024 р. о 10:10 год.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя |
Дата ухвалення рішення | 25.10.2024 |
Оприлюднено | 30.10.2024 |
Номер документу | 122597804 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про відсторонення від посади |
Кримінальне
Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя
Соболєва І. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні