Справа № 442/4322/24
Провадження № 2-а/442/113/2024
УХВАЛА
п р о з а л и ш е н н я п о з о в н о ї з а я в и б е з р у х у
"28" жовтня 2024 р. Головуючий суддя Дрогобицького міськрайонного суду Львівської області Хомик А.П., вирішуючи питання відкриття провадження за позовною заявою ОСОБА_1 до старшого лейтенанта ВРПП Дрогобицького районного відділу поліції ГУНП у Львівській області Чукви Олега Івановича, головного державного виконавця Дрогобицької виконавчої служби у Дрогобицькому районі Львівської області Ільницької Ольги Ігорівни про скасування постанови у справі про адміністративне правопорушення, -
в с т а н о в и в:
28 травня 2024 року на адресу Дрогобицького міськрайонного суду Львівської області надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до старшого лейтенанта ВРПП Дрогобицького районного відділу поліції ГУНП у Львівській області Чукви Олега Івановича, головного державного виконавця Дрогобицької виконавчої служби у Дрогобицькому районі Львівської області Ільницької Ольги Ігорівни про скасування постанови № ЕГА №1069583 у справі про адміністративне правопорушення.
У відповідності до положень статті 171 Кодексу адміністративного судочинства, суддя після одержання позовної заяви з`ясовує чи подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); відповідає позовна заява вимогам, встановленим статями 160, 161, 172 цього Кодексу; належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; позов подано у строк, установлений законом (якщо адміністративний позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); чи немає інших підстав для повернення позовної заяви, залишення її без розгляду або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Вивчивши подані матеріали, суддя дійшов висновку, що дана позовна заява не відповідає вимогам ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України.
Згідно частини 1 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України, позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Відповідно до частини 2 статті 286 Кодексу адміністративного судочинства України, позовну заяву щодо оскарження рішень суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності може бути подано протягом десяти днів з дня ухвалення відповідного рішення (постанови), а щодо рішень (постанов) по справі про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, у тому числі зафіксовані в автоматичному режимі, - протягом десяти днів з дня вручення такого рішення (постанови).
Положеннями статті 118 КАС України встановлено, що процесуальні строки - це встановлені законом або судом строки, у межах яких вчиняються процесуальні дії. Процесуальні строки встановлюються законом, а якщо такі строки законом не визначені - встановлюються судом.
За змістом цієї норми процесуальним строком є також строк звернення до суду.
При цьому, суд, за заявою учасника справи поновлює пропущений процесуальний строк, встановлений законом, якщо визнає причини його пропуску поважними, крім випадків, коли цим Кодексом встановлено неможливість такого поновлення. Одночасно із поданням заяви про поновлення процесуального строку має бути вчинена процесуальна дія стосовно якої пропущено строк.
Судом встановлено з матеріалів позовної заяви, що 28.05.2023 року було винесено постанову № 1060583, відповідно до котрої ОСОБА_1 притягнуто до адміністративної відповідальності за ст. 183 КУпАП та накладено на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в сумі 1700 грн. Додана копія постанови є нечитабельною, тому суд не може підтвердити чи спростувати вказане.
Позивач вказує, що таку постанову йому було направлено рекомендованим листом на адресу с.Болехівці (номер листа 11164 від 05.06.23), однак він її не отримав. Одночасно вказує, що таку повторно отримав 09.05.2024 у ДВС, однак доказів такого до матеріалів справи не надано. Із позовною заявою позивач звернувся лише 16 травня 2024 (здано на пошту), що свідчить про пропуск встановленого строку на звернення до суду із позовною заявою.
Частиною шостою статті 161 КАС України визначено, що у разі пропуску строку звернення до адміністративного суду позивач зобов`язаний додати до позову заяву про поновлення цього строку та докази поважності причин його пропуску.
Обґрунтована заява про поновлення строку звернення до суду із даним позовом в доданих до позову матеріалах відсутня.
Згідно з частиною першою статті 123 КАС України, у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.
Доказів поважності причин пропуску строку для звернення до адміністративного суду з даним позовом суду не надано.
Таким чином, позивачу необхідно надати до суду обґрунтовану заяву про поновлення строку звернення до суду та докази поважності причин пропуску строку для звернення до адміністративного суду з даним позовом.
Враховуючи вищевикладене, позовна заява підлягає залишенню без руху із встановленням позивачу строку для усунення недоліків позовної заяви.
Керуючись статтями 160, 161, 169, 171, 243, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
У Х В А Л И В:
Позовну заяву ОСОБА_1 до старшого лейтенанта ВРПП Дрогобицького районного відділу поліції ГУНП у Львівській області Чукви Олега Івановича, головного державного виконавця Дрогобицької виконавчої служби у Дрогобицькому районі Львівської області Ільницької Ольги Ігорівни про скасування постанови у справі про адміністративне правопорушення - залишити без руху.
Встановити позивачу строк для усунення виявлених недоліків позовної заяви протягом п`яти днів з дня вручення копії цієї ухвали шляхом надання до суду обґрунтованої заяви про поновлення строку звернення до суду та докази поважності причин пропуску строку для звернення до адміністративного суду з даним позовом.
Попередити позивача про наслідки недотримання вимог ухвали про залишення позовної заяви без руху, передбачені пунктом 1 частини четвертої статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до ч. 3 ст. 293 КАС України, заперечення на ухвали, що не підлягають оскарженню окремо від рішення суду, включаються до апеляційної скарги на рішення суду.
Ухвала оскарженню в апеляційному порядку не підлягає та набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Суддя Хомик А.П.
Суд | Дрогобицький міськрайонний суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 28.10.2024 |
Оприлюднено | 30.10.2024 |
Номер документу | 122598190 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо |
Адміністративне
Дрогобицький міськрайонний суд Львівської області
Хомик А. П.
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні