Справа№ 953/5346/24
н/п 3/953/1802/24
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"23" жовтня 2024 р. суддя Київського районного суду м. Харкова Єфіменко Н.В., розглянувши матеріал про порушення митних правил складений стосовно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженець Волинської області, зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , за ч.1 ст.483 КУпАП, -
встановив:
12 липня 2023 ОСОБА_1 в зоні діяльності митного поста «Устилуг» Волинської митниці ввіз на митну територію України транспортний засіб VOLVO XC 90, VIN: НОМЕР_1 , р. н. НОМЕР_2 . При здійсненні митного оформлення ОСОБА_1 надав митному органу декларацію від 12.07.2023, де в розділі «отримувач» вказана Благодійна організація «Благодійний фонд «ХАРКІВ З ТОБОЮ» (код ЄДРПОУ 39488268), в розділі 9 «вид допомоги» в п. 6 зазначений транспортний засіб VOLVO XC 90, VIN: НОМЕР_1 , а також звернення Благодійної організації «Благодійний фонд «ХАРКІВ З ТОБОЮ» щодо сприяння ввезенню зазначеного транспортного засобу на митну територію України водію ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , паспорт НОМЕР_3 для його доставки для задоволення потреб Збройних Сил України.
Управлінням боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил спільно з відділом внутрішньої безпеки Харківської митниці проведені перевірочні заходи, у ході яких на адресу БО «Благодійний фонд «ХАРКІВ З ТОБОЮ» листами від 12.12.2023 №7.14-1/7.14-20-01/13/7351 та від 07.05.2024 № 7.14-4/20-01/14/3239 направлені запити на підтвердження факту надходження на адресу організації транспортних засобів в якості гуманітарної допомоги у т.ч. автомобіля VOLVO XC 90, VIN: НОМЕР_1 та факту видачі документів зі сприяння їх ввезенню на митну територію України уповноваженими особами від БО ««Благодійний фонд «ХАРКІВ З ТОБОЮ», як гуманітарної допомоги, для забезпечення потреб Збройних сил України.
Листом від 14.12.2023 № 1203/3E БО «Благодійний фонд «ХАРКІВ З ТОБОЮ» Харківську митницю повідомлено, що за заявою БО «Благодійний фонд «ХАРКІВ З ТОБОЮ» 11.10.2023 СУ ГУНП України в Харківській області внесені відомості до ЄРДР та розпочате досудове розслідування у кримінальному провадженні №12023220000001178 за фактами незаконного ввезення на територію України гуманітарної допомоги невстановленими особами із використанням підроблених документів, виданих від імені БО «Благодійний фонд «ХАРКІВ З ТОБОЮ». Вказана організація визнана потерпілою у даному кримінальному провадженні.
Листом від 08.05.2024 № 0502/ЗГ/24-В БО «Благодійний фонд «ХАРКІВ З ТОБОЮ» повідомила Харківську митницю, що не є одержувачем транспортних засобів згідно наданого переліку в т.ч. і транспортного засобу: SKODA OCTAVIA. VIN: НОМЕР_4 . та не надавала звернення керівнику Львівської обласної ВЦА- голові Львівської ОДА ОСОБА_3 , начальнику Львівської митниці щодо сприяння ввезенню цього транспортного засобу на митну територію України гр. ОСОБА_4 для доставки в якості гуманітарної допомоги для задоволення потреб Збройних Сил України через пункт пропуску «Устилуг».
Згідно висновку експерта ННЦ «Інститут судових експертиз ім. Засл. проф. М.С. Бокаріуса» від 23.04.2024 № 1460 за результатами проведення транспортно-товарознавчої експертизи за матеріалами кримінального провадження № 12023220000001178, середня ринкова вартість транспортного засобу VOLVO XC 90, VIN: НОМЕР_1 становить 136946,81 грн.
Дії ОСОБА_1 кваліфіковані за ч.1 ст.483 МК України, а саме - переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів.
До судового засідання представник Харківської митниці Державної митної служби України Тупікова О.О. та особа, яка притягується до відповідальності ОСОБА_1 , належним чином повідомлені про дату, час та місце судового розгляду, не з`явились. Представник митниці подав заяву про розгляд справи за її відсутності, ОСОБА_1 причину неявки не сповістив.
Положеннями ч.1, ч.4 ст.526 МК України встановлено, що справа про порушення митних правил розглядається в присутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за це правопорушення, та/або її представника. Справа про порушення митних правил може бути розглянута за відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за це правопорушення, лише у випадках, якщо є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про перенесення розгляду справи.
Враховуючи положення ч.4 ст.526 МК України, вважаю можливим проводити розгляд справи у відсутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.
Суд, оцінивши зібрані по справі докази в їх сукупності, в результаті всебічного, повного та об`єктивного їх дослідження, вивчивши матеріали справи, дійшов наступного:
Відповідно до вимог ст.ст. 245, 251, 252, 280 КУпАП, ст.ст. 486, 489 МК України, суд зобов`язаний повно, всебічно та об`єктивно з`ясувати всі обставини справи, дослідити в судовому засіданні наявні у справі докази, дати їм належну правову оцінку і, в залежності від встановленого, прийняти мотивоване законне рішення.
За приписами ст.487 МК України провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього кодексу, а в частині, що не регулюється ним - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Відповідно до вимог ст.495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюється наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; поясненнями свідків, поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; висновком експерта , іншими документами.
Оцінка доказів, здійснюється за внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному та об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності.
За змістом ст.458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, що містить протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений законодавством України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Частиною 1 ст.483 МК України передбачена відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Відповідно до п.5 Постанови Пленуму Верховного суду України від 03 червня 2005 року № 8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил», незаконне переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон України з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів чи способів, що утруднюють їх виявлення, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи одержаних незаконним шляхом або таких, що містять неправдиві дані.
Згідно з ч.1 ст.318 МК України митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України.
Митним кодексом України визначено, що товари - це будь-які рухомі речі, у тому числі ті, на які законом поширено режим нерухомої речі (крім транспортних засобів комерційного призначення), валютні цінності, культурні цінності, а також електроенергія, що переміщується лініями електропередачі (п. 57 ст.4 МК України).
Статтею 257 МК визначено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Відповідно до ст.266 МК декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; на вимогу митного органу пред`явити товари, транспортні засоби комерційного призначення для митного контролю і митного оформлення; надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей; у випадках, визначених цим Кодексом та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу X цього Кодексу; у випадках, визначених цим Кодексом та іншими законами України, сплатити інші платежі, контроль за справлянням яких покладено на митні органи.
Частинами 6 та 8 ст.264 МК України визначено, що митна декларація приймається для митного оформлення, якщо вона подана за встановленою формою, підписана особою, яка її подала, і перевіркою цієї декларації встановлено, що вона містить всі необхідні відомості і до неї додано всі документи, визначені цим Кодексом. Факт прийняття митної декларації засвідчується посадовою особою митного органу, яка її прийняла, шляхом проставлення на ній відбитка відповідного митного забезпечення та інших відміток (номера декларації, дати та часу її прийняття тощо). З моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Згідно з п.6 Постанови Пленуму Верховного суду України від 03 червня 2005 року № 8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил», підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.
Підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесені неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів.
Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.
Суд встановив, що автомобіль марки VOLVO XC 90, VIN: НОМЕР_1 , ввезений 12.07.2023 на територію України на підставі декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, яка заповнена та підписана ОСОБА_1 , копії паспорта громадянина України ОСОБА_1 для виїзду за кордон № НОМЕР_3 та звернення Благодійної організації «Благодійний фонд «ХАРКІВ З ТОБОЮ».
Згідно з декларацією про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 12.07.2023. у розділі «отримувач» вказано - Благодійна організація «Благодійний фонд «ХАРКІВ З ТОБОЮ» (код ЄДРПОУ 39488268), в розділі 9 «вид допомоги» в п. 6 зазначено транспортний засіб VOLVO XC 90, VIN: НОМЕР_1 .
Відповідно до ст.1 Закону України «Про гуманітарну допомогу», гуманітарна допомога - цільова адресна безоплатна допомога у грошовій або натуральній формі, у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань, або допомога у вигляді виконання робіт, надання послуг, що надається іноземними та вітчизняними донорами з мотивів гуманності отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за кордоном, які потребують допомоги у зв`язку із соціальною незахищеністю, матеріальною незабезпеченістю, скрутним фінансовим становищем, введенням воєнного або надзвичайного стану, виникненням надзвичайної ситуації або тяжкою хворобою конкретної фізичної особи, а також для підготовки до збройного захисту держави та її захисту у разі збройної агресії або збройного конфлікту.
Гуманітарна допомога є різновидом благодійництва і має спрямовуватися відповідно до обставин, об`єктивних потреб, згоди її отримувачів та за умови дотримання вимог статті 3 Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації».
За змістом ст.3 Закону України «Про гуманітарну допомогу», підставою для започаткування процедури визнання допомоги гуманітарною є письмова пропозиція донора про її надання. Підставою для здійснення гуманітарної допомоги в Україні є письмова згода отримувача гуманітарної допомоги на її одержання. Отримувач гуманітарної допомоги має такі самі права на її використання, що і набувач гуманітарної допомоги.
Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 №174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану», яка була чинна на час ввезення транспортного засобу через митний кордон України передбачено, що на період дії воєнного стану пропуск через митний кордон України гуманітарної допомоги здійснюється за місцем перетину митного кордону України шляхом подання в паперовій або електронній формі декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар, за формою визначеною вказаною постановою Кабінету Міністрів України, без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності та підлягають взяттю в установленому порядку на облік в Збройних Силах, правоохоронних органах, інших військових формуваннях, утворених відповідно до закону, або в інших суб`єктах, що здійснюють боротьбу з тероризмом відповідно до закону.
Зі змісту звернення БО «БФ «ХАРКІВ З ТОБОЮ» вбачається, що у зв`язку із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України, для задоволення потреб Збройних Сил України БО просить сприяти ввезенню на митну територію України уповноваженій особі від БО «Благодійний фонд Харків з Тобою» - ОСОБА_5 для доставки транспортного засобу як гуманітарної допомоги для задоволення потреб Збройних Сил України через пункт пропуску «Устилуг». Транспортний засіб: марка VOLVO, модель XC90, колір GREY, VIN: НОМЕР_1 /
Зі змісту листа БО «Благодійний фонд «ХАРКІВ З ТОБОЮ» № 0502/3Г/24-в від 08.05.2024 слідує, що: 1) БО «Благодійний фонд «ХАРКІВ З ТОБОЮ» не є одержувачем транспортних засобів, ввезених на митну територію України в якості гуманітарної допомоги, перелік яких додано до листа; 2) БО «Благодійний фонд «ХАРКІВ З ТОБОЮ» не надавала звернення керівнику Львівської обласної ВЦА голові Львівської ОДА ОСОБА_3 щодо сприяння ввезенню на митну територію України транспортних засобів нібито уповноваженими особами від БО «Благодійний фонд «ХАРКІВ З ТОБОЮ» для доставки цих транспортних засобів. Додатково повідомляють, що БО «Благодійний фонд «ХАРКІВ З ТОБОЮ» не співпрацює з особами, які вказані перевізниками транспортних засобів.
Відповідно до протоколу опитування в справах про порушення митних правил, у тому числі № 0026/80700/24 від 04.06.2024, директор БО «Благодійний фонд «ХАРКІВ З ТОБОЮ» Рофе ОСОБА_6 зазначила, що громадянин України ОСОБА_1 їй невідомий, щодо транспортного засобу VOLVO XC 90, VIN: НОМЕР_1 ні вона, ні працівники БО «Благодійний фонд «ХАРКІВ З ТОБОЮ» звернення щодо сприяння ввезення на митну територію України не надавали.
Суд встановив, що вина ОСОБА_1 підтверджується матеріалами справи про порушення митних правил, а саме: протоколом про порушення митних правил № 0026/80700/24 від 15.05.2024, листом БО «Благодійний фонд «ХАРКІВ З ТОБОЮ» № 1203/3Г від 14.12.2023, листом СУ ГУНП в Харківській області № 33006/119-24/03/2023 від 25.12.2023, декларацією про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, зверненням БО «ХАРКІВ З ТОБОЮ» від 1.07.2023, висновком експерта № 1460 за результатами проведення транспортно-товарознавчої експертизи за матеріалами кримінального провадження №12023220000001178 від 23.04.2024, відповіддю БО «Благодійний фонд «ХАРКІВ З ТОБОЮ» № 0502/3Г/24-в від 08.05.2024, протоколом опитування в справах про порушення митних правил від 04.06.2024.
Оцінюючи вищеописані зібрані по справі, досліджені та перевірені в судовому засіданні докази, суд визнає їх такими, що знаходяться у об`єктивному взаємозв`язку з інкримінованим правопорушенням, не спростовані в ході судового розгляду, передбачені як джерела доказування чинним законодавством та зібрані у відповідності з процесуальними нормами.
З огляду на викладене, доходжу висновку про доведеність вини ОСОБА_1 у вчиненні митного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, а саме - переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості про одержувача товарів.
Вирішуючи питання про призначення виду стягнення за порушення митних правил, суддя приймає до уваги, що адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, а також запобіганню вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
Санкцією ч.1 ст.483 МК України передбачено накладення на винну особу штрафу в розмірі від 50 до 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, або з конфіскацією товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю.
Згідно з протоколом про порушення митних правил №0026/80700/24 від 15.05.2024, транспортний засіб VOLVO XC 90, VIN: НОМЕР_1 не вилучався, його вартість відповідно до висновку експерта ННЦ «Інститут судових експертиз ім. Засл. проф. М.С. Бокаріуса» від 23.04.2024 № 1460 за результатами проведення транспортно-товарознавчої експертизи за матеріалами кримінального провадження № 12023220000001178, становить 136946, 81 грн.
Відповідно до ст.29 КУпАП конфіскація предмета, який став знаряддям вчинення або безпосереднім об`єктом адміністративного правопорушення, полягає в примусовій безоплатній передачі цього предмета у власність держави за рішенням суду. Конфісковано може бути лише предмет, який є у приватній власності порушника, якщо інше не передбачено законами України.
Оскільки вказаний транспортний засіб, згідно з протоколом про порушення митних правил №0026/80700/24 від 15.05.2024 не вилучався, його місцезнаходження не встановлене, а тому конфіскація не може бути застосована.
Беручи до уваги характер вчиненого правопорушення, особу, яка притягається до адміністративної відповідальності, ступінь її вини, суд приходить до висновку, що на ОСОБА_1 слід накласти стягнення у виді штрафу у розмірі 50 % вартості товару, що складає 68473, 40 грн. без конфіскації предмету порушення митних правил.
Крім того, відповідно до ст.40-1 КУпАП та Закону України "Про судовий збір" з ОСОБА_1 необхідно стягнути на користь держави судовий збір у розмірі 605, 60 грн.
Керуючись ст. 40 КпАП України, ст.ст. 373, 483, 527-529 МК України, суд
постановив:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 50 відсотків вартості товару, що становить 68473 (шістдесят вісім тисяч чотириста сімдесят три) грн. 40 коп. без конфіскації предмету порушення митних правил.
Роз`яснити ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , що відповідно до вимог ч.1 ст.539 МК України штраф повинен бути сплачений особою, яка вчинила порушення митних правил, не пізніше 15 днів з дня вручення або надіслання їй копії постанови митного органу про накладення штрафу, а в разі оскарження постанови - не пізніше 15 днів з дня залишення скарги (адміністративного позову) без задоволення.
Стягнути зі ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на користь держави судовий збір в сумі 605 (шістсот п`ять) грн. 60 коп.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного суду шляхом подання апеляційної протягом 10 днів з дня винесення такої постанови.
Суддя Єфіменко Н.В.
Суд | Київський районний суд м.Харкова |
Дата ухвалення рішення | 23.10.2024 |
Оприлюднено | 30.10.2024 |
Номер документу | 122611749 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Київський районний суд м.Харкова
Єфіменко Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні