Ухвала
від 02.10.2024 по справі 569/19479/23
РІВНЕНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 569/19479/23

1-кс/569/6971/24

УХВАЛА

02 жовтня 2024 року м. Рівне

Рівненський міський суд Рівненської області

в особі слідчого судді ОСОБА_1 ,

з участю секретаря - ОСОБА_2

прокурора - ОСОБА_3

слідчої ОСОБА_4

підозрюваного - ОСОБА_5

захисника підозрюваного адвоката - ОСОБА_6

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Рівне клопотання слідчого відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУ НП в Рівненській області майора поліції ОСОБА_4 , яке погоджено прокурором, який здійснює процесуальне керівництво у кримінальному провадженні прокурор відділу процесуального керівництва при провадженні досудового розслідування територіальними органами поліції та підтримання публічного обвинувачення управління нагляду за додержанням законів Національною поліцією України Рівненської обласної прокуратури ОСОБА_7 про відсторонення ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , проживаючого за адресо: АДРЕСА_2 , українця, громадянина України, з вищою освітою, одруженого, раніше не судимого, від посади генерального директора КНП «Сарненська центральна районна лікарня» Сарненської міської ради, підозрюваного у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 367, ч. 2 ст. 367КК України -

в с т а н о в и в:

Слідчий відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУ НП в Рівненській області майор поліції ОСОБА_4 звернувся до суду із клопотанням яке погоджене із погоджено прокурором, який здійснює процесуальне керівництво у кримінальному провадженні прокурор відділу процесуального керівництва при провадженні досудового розслідування територіальними органами поліції та підтримання публічного обвинувачення управління нагляду за додержанням законів Національною поліцією України Рівненської обласної прокуратури ОСОБА_7 про відсторонення від посади ОСОБА_5 , підозрюваного у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 367, ч. 2 ст. 367КК України.

В обґрунтування клопотання слідчий зазначив, що Досудовим розслідуванням встановлено, що відповідно до пункту 1.2. Статуту Комунального некомерційного підприємства «Сарненська центральна районна лікарня» Сарненської міської ради (далі Статут), затвердженого рішенням виконавчого комітету Сарненської міської ради від 14.02.2022 № 93, встановлено, що підприємство засноване на власності Сарненської міської територіальної громади. Засновником і Власником Підприємства є Сарненська міська територіальна громада, в особі Сарненської міської ради.

Відповідно до пункту 1.7. Статуту комунальне некомерційне підприємство « ІНФОРМАЦІЯ_2 » Сарненської міської ради (далі КНП «Сарненська ЦРЛ») є лікарняним закладом охорони здоров`я - комунальним унітарним некомерційним підприємством, що надає послуги вторинної/спеціалізованої (третинної/високоспеціалізованої) медичної допомоги будь-яким особам в порядку та на умовах, встановлених законодавством України та Статутом підприємства.

Підприємство здійснює господарську некомерційну діяльність, спрямовану на досягнення соціальних та інших результатів без мети одержання прибутку.

Відповідно до пункту 7.2. Статуту Керівництво поточною діяльністю Підприємства здійснює генеральний директор, який призначається Сарненським міським головою шляхом укладення контракту.

Згідно з пунктом 7.5.5. Статуту генеральний директор несе відповідальність за результати господарської діяльності, виконання показників ефективності діяльності Підприємства, якість послуг, що надаються Підприємством, використання наданого на праві оперативного управління Підприємству комунального майна і доходу згідно з вимогами законодавства, цього статуту та укладених Підприємством договорів.

Відповідно до пункту 7.5.6. Статуту генеральний директор користується правом розпорядження коштами та майном Підприємства відповідно до чинного законодавства України та Статуту Підприємства, забезпечує ефективне використання і збереження закріпленого за Підприємством на праві оперативного управління майна.

Так, на підставі розпорядження міського голови Сарненської міської ради №69-к від 20.05.2022 «Про призначення ОСОБА_5 », 23.05.2022 Сарненською міською радою укладено контракт з ОСОБА_5 , яким його призначено на посаду генерального директора КНП «Сарненська ЦРЛ» на строк з 23.05.2022 по 22.05.2023.

Відповідно до п.5 розділу «Права та обов`язки сторін» контракту керівник здійснює поточне (оперативне) керівництво підприємства, організовує його господарську, соціально-побутову та іншу діяльність, забезпечує виконання підприємством завдань, передбачених законодавством, статутом підприємства та контрактом.

Згідно з п.6 контракту керівник підприємства зобов`язаний, зокрема: організувати належне виконання завдань, передбачених Статутом, укладених договорів про медичне обслуговування населення; забезпечити відповідність матеріально-технічної бази підприємства встановленим законодавством вимогам; забезпечувати ефективне використання і збереження закріпленого за підприємством майна; забезпечувати належне виконання вимог законодавства у сфері публічних закупівель.

Таким чином, ОСОБА_5 , обіймав посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій в юридичній особі публічного права, тобто відповідно до примітки 1 до ст. 364 КК України, є службовою особою.

ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді генерального директора КНП «Сарненська ЦРЛ», будучи службовою особою, наділеною організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями, діючи із злочинною недбалістю, не передбачаючи можливості настання суспільно-небезпечних наслідків свого діяння, хоча повинний був та міг їх передбачати, маючи реальну можливість виконати належним чином, проте, неналежно виконав свої службові обов`язки в частині розпорядження коштами підприємства, які виділені з бюджету Сарненської міської територіальної громади, відповідно до законодавства, Статутів та контракту, через несумлінне ставлення до них, що спричинило істотної шкоди громадським інтересам за наступних обставин.

Так, на підставі наказу генерального директора КНП «Сарненська ЦРЛ» ОСОБА_5 від 03.10.2022 № 90 «Про визначення переліку та обсягів закупівель товарів, робіт і послуг, що необхідно здійснити для усунення пошкоджень після ракетних ударів в період введення воєнного стану» (протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 03.10.2022) проведено закупівлю UA-2022-10-19-010825-а «Придбання матеріалів для проведення ремонтних робіт господарським способом (вікна)» без використання електронної системи закупівлі. За результатами проведеної закупівлі між КНП «Сарненська ЦРЛ» (Покупець) та фізичною особою-підприємцем ОСОБА_8 (Постачальник) укладено договір за № 302-22 на суму 193196,70 грн, предметом якого є придбання матеріалів для проведення ремонтних робіт господарським способом в асортименті, а саме вікон ПВХ в кількості 61,01 м2 за ціною на суму 193 196,70 грн.

Пунктом 1 «Предмет договору» договору від 06.10.2022 № 302-22, визначено, що ФОП ОСОБА_8 (Постачальник) відпускає, а КНП «Сарненська ЦРЛ» (Покупець) отримує товар, а саме: придбання матеріалів для проведення ремонтних робіт господарським способом (вікна) в асортименті по ціні, в кількості і на суму згідно додатку до даного договору (специфікації), яка є невід`ємною частиною договору.

Умовами договору (Пункт 2 «Якість, кількість та умови поставки і приймання») також визначено, що якість товарів, що постачаються (вікна ПВХ), повинна відповідати вимогам ГОСТу або технічним умовам, які діють на території України та підтверджуватись сертифікатом якості завода-виробника.

На виконання умов договору від 06.10.2022 № 302-22 КНП «Сарненська ЦРЛ» відповідно до видаткової накладної № 43 від 10.10.2022 отримало від ФОП ОСОБА_8 вікна ПВХ за ціною за 1 м2 3166,63 грн в кількості 61,01 кв.м на суму 193 196,70 грн, та на підставі платіжного доручення від 17.10.2022 № 3 перерахувало грошові кошти в сумі 193196,70 грн за поставлений товар.

ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді генерального директора КНП «Сарненська ЦРЛ», будучи службовою особою, наділеною організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями, діючи із злочинною недбалістю, не передбачаючи можливості настання суспільно-небезпечних наслідків свого діяння, хоча повинен був та міг їх передбачати, маючи реальну можливість виконати належним чином, проте, неналежно виконуючи свої службові обов`язки в частині розпорядження коштами підприємства, які виділені з бюджету Сарненської міської територіальної громади, відповідно до законодавства, Статутів та контракту, через несумлінне ставлення до них, не дотримуючись покладених на нього обов`язків, всупереч вимогам постанови КМУ від 20.12.2006 № 1764 «Про затвердження Технічного регламенту будівельних виробів (продукції)» (із змінами), який встановлює вимоги до будівельних виробів (продукції) та їх обігу на території України, ДСТУ EN 14351-1:2020 Вікна та двері. Вимоги. Частина 1. Вікна та зовнішні двері (EN 14351-1:2006 + A2:2016, IDT), відповідно до Договору від 06.10.2022 № 302-22, не забезпечив належне приймання товару (вікон ПВХ) на виконання договору від 06.10.2022 № 302-22 із супроводженням відповідної документації (технічної документації, яка повинна давати можливість оцінити відповідність продукції відповідним вимогам сертифікати, протоколи випробувань, декларації про відповідність будівельного виробу (продукції), технічний паспорт тощо, що підтверджували б їх якість, комплектність та відповідність вимогам ДСТУ EN 14351-1:2020 Вікна та двері. Вимоги. Частина 1. Вікна та зовнішні двері (EN 14351-1:2006 + A2:2016, IDT), а також ДБН В.2.6-31:2021 «Теплова ізоляція та енергоефективність будівель»), зокрема, не визначив належним чином відповідальну особу за приймання такого товару, яка би мала відповідну спеціалізацію, що дозволяє визначити якісні характеристики товару згідно з вимогами ДБН, ДСТУ, внаслідок чого від ФОП ОСОБА_8 отримано вікна ПВХ в кількості 61,01 кв.м неналежної якості без відповідної технічної документації.

Зокрема, встановлені господарським способом 20 віконних конструкцій в приміщенні пральні КНП «Сарненська ЦРЛ» не відповідають мінімально допустимому значенню опору теплопередачі світлопрозорих конструкцій згідно таблиці 1 ДБН В.2.6-31:2021 «Теплова ізоляція та енергоефективність будівель» (

Таким чином, внаслідок неналежного виконання генеральним директором КНП «Сарненська ЦРЛ» ОСОБА_5 своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, завдано матеріальної шкоди бюджету Сарненської міської територіальної громади на загальну суму 193196,70 грн.

Крім цього, ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді генерального директора КНП «Сарненська ЦРЛ», будучи службовою особою, наділеною організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями, діючи із злочинною недбалістю, не передбачаючи можливості настання суспільно-небезпечних наслідків свого діяння, хоча повинний був та міг їх передбачати, маючи реальну можливість виконати належним чином, проте, неналежно виконав свої службові обов`язки в частині розпорядження коштами підприємства відповідно до законодавства, Статутів та контракту, через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки громадським інтересам за наступних обставин.

Так, на виконання наказу генерального директора КНП «Сарненська ЦРЛ» ОСОБА_5 від 29.09.2022 № 91 «Про визначення переліку та обсягів закупівель товарів, робіт і послуг, що необхідно здійснити для ліквідації наслідків надзвичайної (аварійної) ситуації в період введення воєнного стану» (протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 29.09.2022) укладено договір від 10.10.2022 № 308-22 з фізичною особою-підприємцем ОСОБА_9 шляхом проведення закупівлі без використання електронної системи закупівель.

Пунктом 1 «Предмет договору» договору від 10.10.2022 № 308-22, визначено, що ФОП ОСОБА_9 (Постачальник) відпускає, а КНП «Сарненська ЦРЛ» (Покупець) отримує товар, а саме: придбання матеріалів для проведення ремонтних робіт господарським способом (згідно специфікації) в асортименті по ціні, в кількості і на суму згідно додатку до даного договору (специфікації), яка є невід`ємною частиною договору.

Умовами договору (Пункт 2 «Якість, кількість та умови поставки і приймання») визначено, що якість товарів, що постачаються, повинна відповідати вимогам ГОСТу або технічним умовам, які діють на території України та підтверджуватись сертифікатом якості завода-виробника.

Згідно з специфікацією (додаток до договору № 308-22 від 10.10.2022), підписаною генеральним директором КНП «Сарненська ЦРЛ» ОСОБА_5 та ФОП ОСОБА_9 , предметом договору є комплектуючі до вікон, на загальну суму 999 765,66 грн.

На виконання умов договору від 10.10.2022 № 308-22 КНП «Сарненська ЦРЛ» відповідно до видаткових накладних № 621 від 10.10.2022 та № 625 від 02.11.2022 отримало від ФОП ОСОБА_9 комплектуючі до вікон, визначені специфікацією, та на підставі платіжних доручень від 13.10.2022 № 1, від 04.11.2022 № 2, перерахувало кошти на суму 475345,07 грн та 524420,59 грн відповідно.

ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді генерального директора КНП «Сарненська ЦРЛ», будучи службовою особою, наділеною організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями, діючи із злочинною недбалістю, не передбачаючи можливості настання суспільно-небезпечних наслідків свого діяння, хоча повинен був та міг їх передбачати, маючи реальну можливість виконати належним чином, проте, неналежно виконуючи свої службові обов`язки в частині розпорядження коштами підприємства, які виділені з бюджету Сарненської міської територіальної громади, відповідно до законодавства, Статутів та контракту, через несумлінне ставлення до них, не дотримуючись покладених на нього обов`язків, всупереч вимогам постанови КМУ від 20.12.2006 № 1764 «Про затвердження Технічного регламенту будівельних виробів (продукції)» (із змінами), який встановлює вимоги до будівельних виробів (продукції) та їх обігу на території України, ДСТУ EN 14351-1:2020 Вікна та двері. Вимоги. Частина 1. Вікна та зовнішні двері (EN 14351-1:2006 + A2:2016, IDT), не забезпечив належне приймання товару (комплектуючих до вікон в кількості 22 одиниці) на виконання договору від 10.10.2022 № 308-22 із супроводженням відповідної документації (технічної документації, яка повинна давати можливість оцінити відповідність продукції відповідним вимогам сертифікати, протоколи випробувань, декларації про відповідність будівельного виробу (продукції), технічний паспорт тощо, що підтверджували б їх якість, комплектність та відповідність вимогам ДСТУ EN 14351-1:2020 Вікна та двері. Вимоги. Частина 1. Вікна та зовнішні двері (EN 14351-1:2006 + A2:2016, IDT), а також ДБН В.2.6-31:2021 «Теплова ізоляція та енергоефективність будівель»), зокрема, не визначив належним чином відповідальну особу за приймання такого товару, яка би мала відповідну спеціалізацію, що дозволяє визначити якісні характеристики товару згідно з вимогами ДБН, ДСТУ, внаслідок чого від ФОП ОСОБА_9 отримано комплектуючі до вікон неналежної якості без відповідної технічної документації, яка б підтверджувала відповідність вікон після їх виготовлення та монтажу з таких комплектуючих вимогам ДСТУ та ДБН.

Зокрема, встановлені господарським способом в приміщеннях КНП «Сарненська ЦРЛ» віконні конструкції в кількості 87 шт., комплектуючі до яких закуплені відповідно до договору від 10.10.2022 № 308-22, не відповідають вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва згідно з ДБН В.2.6-31:2021 «Теплова ізоляція та енергоефективність будівель» -

Таким чином, внаслідок неналежного виконання генеральним директором КНП «Сарненська ЦРЛ» ОСОБА_5 своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, завдано матеріальної шкоди бюджету Сарненської міської територіальної громади на загальну суму 999619, 28 грн.

30.09.2024 ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1, ч.2 ст. 367 КК України

Правова кваліфікація злочинів у вчиненні яких підозрюється ОСОБА_5 службова недбалість, тобто неналежне виконання службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що завдало істотної шкоди та тяжкі наслідки охоронюваним законом громадським інтересам, тобто у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.1, ч. 2 ст. 367 КК України.

Підозра ОСОБА_5 підтверджується зібраними під час досудового розслідування доказами та іншими матеріалами кримінального провадження в сукупності, в тому числі матеріалами негласних слідчих (розшукових) дій, які перебувають на стадії розтаємнення у передбаченому законом порядку

Враховуючи той факт, що ОСОБА_5 перебуває на посаді генерального директора КНП «Сарненська центральна районна лікарня» Сарненської міської ради відповідно контракту від 23.05.2022 з додатковими угодами № 1 та № 2 від 12.05.2023 № 107-к, та по даний час, виконував організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції, у зв`язку з чим відповідно до ст. 18, примітки ст.364КК України та ст. 367 КК України є службовою особою.

Вчинив кримінальне правопорушення з використанням наданих йому службових повноважень, а тому подальше перебування його на вказаній посаді може негативно позначитися на ході досудового розслідування.

Крім того, подальше перебування на займаній посаді надасть йому можливість:

- незаконно впливати на свідків (п.3 ч.1 ст. 177 КПК України). Зокрема, ОСОБА_5 може незаконно впливати на свідків, які являються працівниками КНП «Сарненська центральна районна лікарня» Сарненської міської ради, ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , що негативним чином впливатиме на їх намір та можливість давати правдиві, послідовні показання у ході досудового розслідування та судового провадження;

- перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином (п.4 ч.1 ст. 177 КПК України) підозрюваний ОСОБА_5 , з моменту повідомлення йому про підозру, усвідомлює суспільний резонанс, який може бути викликаний оголошенням про підозру, суспільну небезпеку вчиненого діяння та наслідки, може перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином, тому застосування відносно нього запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту, повністю відповідає тяжкості вчиненого ним злочину та є необхідним для того, щоб запобігти спробам переховуватися від органів досудового розслідування та суду.

В судовому засіданні прокурор та слідчий клопотання підтримали, та просили суд його задовольнити.

Підозрюваний та його захисник в судовому засіданні заперечили з приводу задоволення клопотання.

Заслухавши думку учасників судового процесу, дослідивши клопотання та надані матеріали справи в судовому засіданні слідчий суддя дійшов до наступного висновку.

Судом встановлено, в провадженні слідчого відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУ НП в Рівненській області перебувають матеріали кримінального провадження №42023182220000033, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 07.06.2023 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 367, ч. 2 ст. 367 КК України.

30.09.2024 ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1, ч.2 ст. 367 КК України

Ухвалою слідчого судді Рівненського міського суду від 02 жовтня 2024 року застосувано щодо ОСОБА_5 , підозрюваного у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 367, ч. 2 ст. 367КК України - запобіжний захід у вигляді домашнього арешту в межах строку досудового розслідування, а саме до 30.11.2024 року.

Відповідно дост. 2 КПК України, завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.

Статтею 43 Конституції Українипередбачено, що кожен громадянин має право заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає, або на яку вільно погоджується.

Держава створює умови для повного здійснення громадянами цього права, гарантує рівні можливості у виборі професії та роду трудової діяльності.

У зв`язку з цим будь-які обмеження щодо реалізації вказаного права, у тому числі відсторонення особи від посади під час кримінального провадження, повинні мати обмежений, тимчасовий характер, здійснюватись виключно з підстав та в порядку, передбачених кримінально-процесуальним законодавством.

Статтею 131 КПК Українивизначено, що відсторонення від посади є заходом забезпечення кримінального провадження.

Заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.

Відповідно до ч. 5 ст. 65 Закону України «Про запобігання корупції» особа, якій повідомлено про підозру у вчиненні нею злочину у сфері службової діяльності, підлягає відстороненню від виконання повноважень на посаді в порядку, визначеному законом.

Частиною 1статті 154 КПК України, передбачено, що відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину середньої тяжкості, тяжкого чи особливо тяжкого злочину, і незалежно від тяжкості злочину - щодо особи, яка є службовою особою правоохоронного органу.

Відсторонення від посади здійснюється на підставі рішення слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження на строк не більше двох місяців. Строк відсторонення від посади може бути продовжено відповідно до вимогст. 158 цього Кодексу(ч. 2ст. 154 КПК України).

Спеціальними умовами відсторонення від посади є: наявність в особи процесуального статусу підозрюваного, обвинуваченого; перебування його на посаді. Слід також зазначити, що відсторонення від посади це тимчасове, вимушене недопущення особи, яка перебуває у певних службових відносинах з органами державної влади та місцевого самоврядування, підприємствами, установами чи організаціями, до виконання своїх функціональних обов`язків з підстав і в порядку, передбаченихКПК України.

Відповідно до ч.1 ст. 155 КПК України, прокурор, слідчий за погодженням з прокурором має право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування або суду під час судового провадження із клопотанням про відсторонення особи від посади.

Згідно зіст. 43 Конституції Україникожен громадянин має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку він вільно погоджується. Держава створює умови для повного здійснення громадянами права на працю, гарантує рівні можливості у виборі професії та роду діяльності, а також гарантує громадянам захист від незаконного звільнення.

Разом з тим, відсторонення особи від посади, що має тимчасовий характер, не є тотожним із поняттям звільнення з роботи.

При вирішені питання щодо відсторонення від посади, слідчим суддею враховано, що слідчий довів, що такий захід дійсно необхідний для припинення або запобігання протиправній поведінці підозрюваного, який, перебуваючи на посаді, може незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження, перешкоджати кримінальному провадженню.

Згідно зіст. 157 КПК України, підставами для відсторонення від посади є: наявність достатніх підстав вважати, що такий захід необхідний для припинення кримінального правопорушення, припинення або запобігання протиправній поведінці підозрюваного чи обвинуваченого, який, перебуваючи на посаді, може знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

У відповідності до ч. 2 ст. 157 КПК України, при вирішенні питання про відсторонення від посади, слідчий суддя зобов`язаний врахувати наявність правової підстави для відсторонення від посади, достатність доказів, які вказують на вчинення особою кримінального правопорушення, наслідки відсторонення від посади для інших осіб.

Відповідно до ч. 2ст. 158 КПК України, суд відмовляє у продовженні строку відсторонення від посади, якщо прокурор не доведе, що:

1) обставини, які стали підставою для відсторонення від посади, продовжують існувати;

2) сторона обвинувачення не мала можливості забезпечити досягнення цілей, заради яких було здійснено відсторонення від посади, іншими способами протягом дії попередньої ухвали.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 22 Закону України Про засади запобігання та протидії корупції, особа, щодо якої винесено постанову про притягнення як обвинуваченої у вчиненні злочину у сфері службової діяльності, підлягає відстороненню від виконання повноважень на посаді в порядку, визначеному законом, до розгляду справи судом.

Згідно з приписамист. 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини»(далі - Європейський суд) при розгляді справ суди застосовують положення Конвенції та практику цього суду як джерело права.

У своїй практиці Європейський суд неодноразово наголошував на необхідності досягнення справедливого балансу між загальними інтересами суспільства та вимогами захисту основоположних прав особи, дотримання при необхідному втручанні держави у такі права принципів законності і пропорційності. Як зазначено Європейським судом у рішенні від 16 жовтня 2008 року у справі «Ізмайлов проти Росії», для того, щоби втручання вважалося пропорційним, воно має відповідати тяжкості правопорушення і не становити особистого надмірного тягаря для особи (п. 38 рішення).

Таким чином, законом встановлені підвищені вимоги до службових осіб правоохоронного органу, що є дотриманням принципу пропорційності при втручанні держави в основоположні права особи.

Слідчий суддя вважає, що кримінальне правопорушення по якому ОСОБА_5 повідомлено про підозру пов`язане із його службовою діяльністю, ОСОБА_5 перебуваючи на зазначеній посаді, може незаконно впливати на свідків (п.3 ч.1 ст. 177 КПК України), перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином (п.4 ч.1 ст. 177 КПК України).

Враховуючи той факт, що ОСОБА_5 є службовою особою, будучи наділений владними повноваженнями, вчинив кримінальне правопорушення з використанням наданих їй службових повноважень, а тому подальше перебування його на вказаній посаді може негативно позначитися на ході досудового розслідування.

Також, відповідно до ч. 5 ст. 65 Закону України «Про запобігання корупції» - особа, якій повідомлено про підозру у вчиненні нею кримінального правопорушення у сфері службової діяльності, підлягає відстороненню від виконання повноважень на посаді в порядку, визначеному законом.

На цьому етапі кримінального провадження, до встановлення судом фактичної істини у ньому, сукупність зазначених матеріалів є достатньою для висновку про обґрунтованість підозри ОСОБА_5 у вчиненні інкримінованого кримінального правопорушення, відповідає критеріям, сформованих в практиці Європейського суду з прав людини, зокрема, позиції у рішенні від 21 квітня 2011 року у справі «Нечипорук і Йонкало проти України», якою відзначено, що термін «обґрунтована підозра» означає, що існують факти або інформація, які можуть переконати об`єктивного спостерігача в тому, що особа, про яку йдеться, могла вчинити правопорушення; а також позиції у рішенні від 30 серпня 1990 року у справі «Фокс, Кемпбелл і Гартлі проти Сполученого Королівства», якою відзначено, що вимога розумної підозри передбачає наявність доказів, які об`єктивно зв`язують підозрюваного з певним злочином і вони не повинні бути достатніми, щоб забезпечити засудження, але мають бути достатніми, щоб виправдати подальше розслідування або висунення звинувачення.

Зокрема, у справі «Мюррей проти Сполученого Королівства» № 14310/88 від 23.10.1994 суд зазначив, що «факти, які є причиною виникнення підозри не повинні бути такими ж переконливими, як і ті, що є необхідними для обґрунтування вироку чи й просто висунення обвинувачення, черга якого надходить на наступній стадії процесу кримінального розслідування»

Відповідно до вимог ч. ч. 1, 3ст. 26 КПК Українисторони кримінального провадження є вільними у використанні своїх прав у межах та у спосіб, передбачених цим Кодексом. Слідчий суддя, суд у кримінальному провадженні вирішують лише ті питання, що винесені на їх розгляд сторонами та віднесені до їх повноважень цим Кодексом.

Таким чином, слідчий суддя, розглянувши клопотання в межах питань, які були винесені на його розгляд сторонами кримінального провадження, та перевіривши надані в обґрунтування цих питань докази, з урахуванням вищенаведеного прийшов до висновку, що слідчим доведена наявність достатніх підстав вважати, що відсторонення від посади підозрюваного необхідне для припинення або запобігання протиправній поведінці підозрюваного, який, перебуваючи на посаді, може незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження.

При цьому, слідчим суддею також враховано правову підставу для відсторонення від посади; достатність доказів, які вказують на вчинення особою кримінального правопорушення; наслідки відсторонення від посади для інших осіб.

Беручи до уваги вище викладене та враховуючи, що у матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що для запобігання протиправній поведінці підозрюваного ОСОБА_5 щодо перешкоджання кримінальному провадженню необхідно тимчасово відсторонити підозрюваного ОСОБА_5 від посади генерального директора КНП «Сарненська центральна районна лікарня» Сарненської міської ради терміном на 1 місяць.

Відсторонення ОСОБА_5 від займаної посади не спричинить негативних наслідків для інших осіб, а лише сприятиме дієвості кримінального провадження.

На підставі вищенаведеного та керуючись ст.ст. 131, 132, 154 - 157, 309 КПК України, -

У х в а л и в:

Клопотання задовольнити частково.

Відсторонити ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , проживаючого за адресо: АДРЕСА_2 , українця, громадянина України, з вищою освітою, одруженого, раніше не судимого, від посади генерального директора КНП «Сарненська центральна районна лікарня» Сарненської міської ради, підозрюваного у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 367, ч. 2 ст. 367КК України -терміном на 1 місяць, а саме до 02.11.2024 року.

Строк відсторонення від посади встановити до 02.11.2024 року.

Ухвала підлягає негайному виконанню.

Виконання ухвали покласти на слідчого та прокурора.

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Рівненського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її проголошення.

Слідчий суддя ОСОБА_13

СудРівненський міський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення02.10.2024
Оприлюднено31.10.2024
Номер документу122626265
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про відсторонення від посади

Судовий реєстр по справі —569/19479/23

Ухвала від 29.11.2024

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Крижова О. Г.

Ухвала від 02.12.2024

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Крижова О. Г.

Ухвала від 29.10.2024

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Даш’ян К. Е.

Ухвала від 10.10.2024

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Даш’ян К. Е.

Ухвала від 02.10.2024

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Даш’ян К. Е.

Ухвала від 02.10.2024

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Даш’ян К. Е.

Ухвала від 02.08.2024

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Крижова О. Г.

Ухвала від 02.08.2024

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Крижова О. Г.

Ухвала від 09.08.2024

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Крижова О. Г.

Ухвала від 22.12.2023

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Наумов С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні