490/6420/24 від29.10.2024
н\п 3/490/2931/2024
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29жовтня 2024року суддяЦентрального районногосуду м.Миколаєва ЛященкоВ.Л.,при секретаріСпінчевській Н.О.,за участіпредставника митниціКвасниці Ю.А.,представника ОСОБА_1 -адвоката ШавроваІ.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу про порушення митних правил, яка надійшла від Миколаївської митниці Державної митної служби України про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, РНКПП НОМЕР_1 , зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , директора ТОВ «Рест Філ» код ЄДРПОУ 43935572,
- за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 Митного кодексу України,
В С Т А Н О В И В :
16.11.2021 до митного поста «Ольвія» Миколаївської митниці в особі агента з митного оформлення ОСОБА_2 , яка діяла на підставі Договору про надання митно-брокерських послуг №ЄГ-РФ/2021-554 від 09.11.2021, укладеного з ТОВ «Рест Філ» в особі директора ОСОБА_1 , була подана до митного оформлення періодична митна декларація (далі МД) типу ЕК 10 РР №UA504030/2021/005073, на товар «Кукурудза не насіннєва, врожаю 2021 року, 3-го класу», вагою нетто 7700,000 мт (7700000 кг), вартістю 1848000,000 доларів США (48670960,8 гривень).
18.11.2021 до митного поста «Ольвія» Миколаївської митниці в особі агента з митного оформлення ОСОБА_3 , яка діяла на підставі Договору про надання митно-брокерських послуг №ЄГ-РФ/2021-554 від 09.11.2021, укладеного з ТОВ «Рест Філ» в особі директора ОСОБА_1 , була подана до митного оформлення періодична митна декларація типу ЕК 10 РР №UA504030/2021/005193, на товар «Кукурудза не насіннєва, врожаю 2021 року, 3-го класу», вагою нетто 9900,00 мт (9900000 кг), вартістю 2277000,000 доларів США (60373971,9 гривень)
14.01.2022 до митного поста «Ольвія» Миколаївської митниці в особі агента з митного оформлення ОСОБА_4 , який діяв на підставі Договору про надання митно-брокерських послуг №ЄГ-РФ/2021-554 від 09.11.2021, укладеного з ТОВ «Рест Філ» в особі директора ОСОБА_1 , була подана до митного оформлення періодична митна декларація типу ЕК 10 РР №UA504030/2022/000327, на товар «Кукурудза не насіннєва, врожаю 2021 року, 3-го класу», вагою нетто 5500,00 мт (5500000 кг), вартістю 1292500,000 доларів США (35850331 гривень).
Відповідно до зазначених МД заявлено, що відправник товару - ТОВ «Рест Філ», одержувач - угорська компанія «The Mark Global Kft» (Budapest, Honved u. 8. I. em. 2., Hungary).
Разом з митними деклараціями типу ЕК 10PP №UA504030/2021/005073, №UA504030/2021/005193, №UA504030/2021/000327, в якості підстави для здійснення митного контролю, оформлення та переміщення через митний кордон України товару «Кукурудза», ТОВ "РестФіл" через митного брокера ТОВ «ЄВТ ГРЕЙН», в особі агентів з митного оформлення ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , також подано наступні документи:
- зовнішньоекономічний контракт від 08.10.2021 №RSF 081021-GRP, укладений між українською компанією ТОВ "Рест Філ", в особі директора ОСОБА_1 , та угорською компанією "The Mark Global Kft", в особі директора ОСОБА_5 ( ОСОБА_6 ); рахунок-проформа № НОМЕР_2 -GRP/1 від 08.10.2021 на загальну суму 1 848 000,00 доларів США;
- зовнішньоекономічний контракт від 11.10.2021 №RSF 111021-GRP, укладений між українською компанією ТОВ "Рест Філ", в особі директора ОСОБА_1 , та угорською компанією "The Mark Global Kft", в особі директора ОСОБА_5 ( ОСОБА_6 ); рахунок-проформа № НОМЕР_3 -GRP/1 від 11.10.2021 на загальну суму 2 277 000,00 доларів США;
- зовнішньоекономічний контракт від 13.01.2022 №RSF 130122-CRG, укладений між українською компанією ТОВ "Рест Філ", в особі директора ОСОБА_1 , та угорською компанією "The Mark Global Kft", в особі директора ОСОБА_5 ( ОСОБА_6 ); рахунок-проформа № НОМЕР_4 від 13.01.2022 на загальну суму 1 292 500,00 доларів США.
21.11.2021 на підставі оформленої МД типу ЕК 10PP №UA504030/2021/005073 від 16.11.2021, рахунку-фактури №RSF 08102-GRP/2 від 23.11.2021, вантажна відомість (Cargo Manifest) Б/Н від 21.11.2021, товар «Кукурудза не насіннєва, врожаю 2021 року, 3-го класу», в кількості 7677,754 мт (7677754 кг), на загальну суму 1842 660,96 доларів США, що станом на 24.11.2021 за курсом НБУ складало 49 494 610, 45 гривень, вивезено за межі митної території України на морському судні «SPRING SNOW».
21.11.2021 на підставі оформленої митної декларації типу EK 10 PP №UA504030/2021/005193 від 18.11.2021, рахунку-фактури №RSF 111021-GRP/2 від 23.11.2021, коносаменту №5 від 21.11.2021, вантажна відомість (Cargo Manifest) Б/Н від 21.11.2021, товар «Кукурудза не насіннєва, врожаю 2021 року, 3-го класу», в кількості 5372,074 мт (5372074 кг) на загальну суму 1 235 577,02 доларів США, що станом на 24.11.2021 за курсом НБУ складало 33 188 092, 99 гривень вивезено за межі митної території України на морському судні «SPRING SNOW».
12.01.2022 на підставі оформленої митної декларації типу ЕК 10 РР №UA504030/2021/005193 від 18.11.2021, рахунку-фактури №RSF 111021-GRP/3 від 18.01.2021, коносаменту №6 від 12.01.2022, вантажна відомість (Cargo Manifest) Б/Н від 12.01.2022, товар «Кукурудза не насіннєва, врожаю 2021 року, 3-го класу», в кількості 3796,82 мт (3796820 кг) на загальну суму 873 268,60 доларів США, що станом на 19.01.2022 за курсом НБУ складало 24 809 648, 25 гривень, вивезено за межі митної території України на морському судні «THEODOR OLDENDORFE».
Загальна вага товару «кукурудза», що був ТОВ "Рест Філ" експортований становить 16846,639 мт (16846648 кг) загальна вартість 3 951 506,58 доларів США (107 492 352 гривень)
З метою виконання вимог ст. 261 Митного кодексу України 24.11.2021, 19.01.2022 до митного поста «Ольвія» Миколаївської митниці ТОВ "Рест Філ" через митного брокера ТОВ «ЄВТ ГРЕЙН» (код 41730338), в особі агентів з митного оформлення ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , подало додаткові митні декларації типу ЕК 10 ДР:
- від 24.11.2021 №UA504030/2021/005376 на товар - «Кукурудза не насіннєва, врожаю 2021 року, 3-го класу», в кількості 7677,754 мт (7677754 кг), на загальну суму 1 842 660,96 доларів США, що станом на 24.11.2021 за курсом НБУ складало 49 494 610, 45 гривень;
- від 24.11.2021 №UA504030/2021/005377 на товар - «Кукурудза не насіннєва, врожаю 2021 року, 3-го класу) в кількості 5372,074 мт (5372074 кг), на загальну суму 1 235 577,02 доларів США, станом на 24.11.2021 за курсом НБУ складало 33 188 092, 99 гривень;
- від 19.01.2022 №UA504030/2022/000435 на товар - «Кукурудза не насіннєва, врожаю 2021 року, 3-го класу» в кількості 3796,82 мт (3796820 кг), на загальну суму 873 268,60 доларів США, що станом на 19.01.2022 за курсом НБУ складало 24 809 648, 25 грн.
В якості підстави для митного оформлення товару подано наступні документи: зовнішньоекономічні контракти від 08.10.2021 №RSF 081021-GRP, від 11.10.2021 №RSF 11102-GRP, від 13.01.2022 №RSF 130122-CRG, укладені "Рест Філ", в особі директора ОСОБА_1 , та угорською компанією "The Mark Global Kft", в особі директора ОСОБА_7 ( ОСОБА_6 ); рахунок-проформа №RSF 081021-GRP/1 від 08.10.2021 на суму 1 848 000,00 доларів США, рахунок-проформа № НОМЕР_3 -GRP/1 від 11.10.2021 на суму 2 277 000,00 доларів США, рахунок-проформа № НОМЕР_4 від 13.01.2022 на суму 1292 500,00 доларів США, виставлені директором "Рест Філ", в особі директора ОСОБА_1 , для компанії - покупця «The Mark Global Kft» (Угорщина); - та інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в гр. 44 митних декларацій.
23.02.2024 на адресу Координаційно-моніторингової митниці надійшов лист від Департаменту міжнародного поліцейського співробітництва Національної поліції України №29776-2024 від 22.02.2024 з копією відповідей правоохоронних органів Угорщини, відповідно до яких компанія «The Mark Global kft» (Hungary) 02.07.2021 оголошено ліквідованою. Дата набрання чинності за рішенням суду №Cgt.01-21-010747/3 - 22.07.2021.
22.05.2024 до Миколаївської митниці надійшов лист вх. №2489/7/7.16-1-2-20 Координаційно-моніторингової митниці з вищевказаною інформацією.
Згідно з даними офіціального реєстру угорських компаній, товариство з обмеженою відповідальністю «Марк Глобал» («The Mark Global kft»), 02.07.2021 оголошена ліквідованою, з 22.07.2021 рішення суду про ліквідацію вступило у законну силу.
Згідно АІС «Податковий блок» Державної податкової служби України відсутні будь-які податкові накладні, де покупцем або продавцем товарів за кодом УКТЗЕД 1005900000 виступало ТОВ "Рест Філ".
Проведеною перевіркою встановлено, що на дату укладання контрактів №RSF 081021-GRP від 08.10.2021; №RSF11102-GRP від 11.10.2021 та №RSF 130122-CRG від 13.01.2022 компанія «The Mark Global Kft» вже була оголошена ліквідованою, проте керівником ТОВ "Рест Філ" ОСОБА_1 у якості підстави для переміщення через митний кордон України товару - «Кукурудза не насіннєва, врожаю 2021 року, 3-го класу» загальною вагою нетто 16846,639 мт (16846648 кг), загальною вартістю 3951506,58 доларів США (107492352 гривень), до Миколаївської митниці були надані вищевказані зовнішньоекономічні договори та додатки до них, укладені з компанією, яка нездатна до укладання договорів (контрактів), відповідно до відповідей правоохоронних органів Угорщини.
Таким чином,директор ТОВ«Рест Філ» ОСОБА_1 вчинив дії,спрямовані напереміщення черезмитний кордонУкраїни зприховуванням відмитного контролютовару:«Кукурудза ненасіннєва,врожаю 2021року,3-гокласу» загальноювагою нетто16846,639мт (16846648кг),загальною вартістю3951506,58доларів США,що станомна моментмитного оформлення,за курсомНБУ,становило 107492352гривень,шляхом поданнямитному органуяк підставидля такогопереміщення,підроблених документів,а саме:рахунків-проформ№RSF081021-GRP/1від 08.10.2021,№RSF111021-GPR/1від 11.10.2021,№RSF130122-CRGвід 13.01.2022,зовнішньоекономічних контрактів№RSF081021-GPRвід 08.10.2021,№RSF111021-GPRвід 11.10.2021,№RSF130122-CRGвід 13.01.2022,а такожшляхом наданняу якостіпідстави дляпереміщення вищевказаноготовару черезмитний кордонУкраїни митнихдекларацій:від 08.10.2021№UA504030/2021/005073,від 11.10.2021 №UA504030/2021/005193,від 13.01.2022№UA504030/2022/000327, від 24.11.2021 №UA504030/2021/005376, від 24.11.2021 №UA504030/2021/005377, від 19.01.2022 №UA504030/2022/000435, які містять неправдиві дані щодо одержувача вищевказаного товару компанія «The Mark Global Kft» (Угорщина), тим самим вчинив адміністративне правопорушення, передбачене частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.
В судове засідання ОСОБА_1 не з`явився, про дату та час судового засідання повідомлявся належним чином.
В судовому засіданні представник ОСОБА_1 адвокат Шавров І.І. заперечував проти протоколу про адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України щодо притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 . Просив закрити провадження у вказаній справі на підставі п.7 ст. 294 КУпАП у зв`язку з тим, що були порушені строки накладення адміністративного стягнення. Стверджує, що накладення адміністративного стягнення за порушення митних правил, передбачених ч.1 ст. 483 МК України можливо не пізніше ніж через шість місяців з дня виявлення правопорушення, тобто не пізніше 07 червня 2024 року. Вважає, що в даній справі наявні обставини, які можуть вказувати на можливі ознаки кримінальних правопорушень, передбачених частинами 1 та 4 статті 358 КК України, що є підставою для закриття провадження у справі та направлення матеріалів до правоохоронних органів для прийняття рішення в порядку ст. 214 КПК України.
Представник Миколаївської митниці Державної митної служби України Квасниця Ю.А. підтримав відомості вказані в протоколі та просив притягнути ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності.
Заслухавши думки учасників справи, дослідивши наявні докази в їх сукупності, суд дійшов до наступного висновку.
Відповідно до положеньст. 458 Митного кодексу Українипорушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Відповідно до змісту вимог ст.486 Митного кодексу України, завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
Вимогами ст.489 КУпАП передбачено, що посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до вимог ст.495 Митного кодексу України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до вимог ч. 1ст. 318 Митного кодексу Українимитному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України.
Під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник подає митному органу документи та відомості, необхідні для митного контролю, передбаченіст. 335 Митного кодексу України.
Частиною 1 статті 483 Митного кодексу України, передбачена відповідальність за Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕДта його митної вартості.
Згідно з диспозицією ст. 483 Митного кодексу України, об`єктивна сторона складу правопорушення, за якою притягується ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності, характеризується діями, спрямованими на приховування переміщуваного через митний кордон України товару, що спричиняє певні негативні наслідки, а суб`єктивна сторона лише прямим умислом. Тобто, переміщення товару через митний кордон з приховуванням від митного контролю повинно передбачати для експортера такого товару умисел щодо отримання певних переваг чи матеріальних благ внаслідок проведення такої незаконної зовнішньоекономічної операції.
Митний кодекс України визначає приховуванням від митного контролю як використання спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, що переміщуються через митний кордон України, або надання одним товарам вигляду інших, чи подання митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів, або одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві дані.
Згідно з ч.1 ст.198 Митного кодексу України митному органу в пункті пропуску через державний кордон України згідно із статтею 335 цього Кодексу подаються документи, що містять відомості про товари, достатні для їх ідентифікації та необхідні для прийняття рішення про пропуск їх через митний кордон України.
У розумінні положень п. 57 ст. 4 Митного кодексу України товари - це будь-які рухомі речі, у тому числі ті, на які законом поширено режим нерухомої речі (крім транспортних засобів комерційного призначення), валютні цінності, культурні цінності, а також електроенергія, що переміщується лініями електропередачі.
Згідно вимог ст. 336 Митного кодексу України митний контроль здійснюється безпосередньо посадовими особами митного органу зокрема, шляхом, перевірки документів та відомостей, які відповідно до статті 335 цього Кодексу надаються митним органам під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України; направлення запитів до інших державних органів, установ та організацій, уповноважених органів іноземних держав для встановлення автентичності документів, поданих органу доходів і зборів.
Відповідно до Постанови пленуму Верховного Суду України від 03.06.2005 № 8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил», підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.
Підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів.
Документами, що містять неправдивідані, є, зокрема, такі, в якихвідомостіщодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.
Відповідно до частини 2 статті 459 Митного кодексу України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.
Згідно з пунктом 43 частини 1 статті 4 Митного кодексу України посадові особи підприємств: керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.
Відповідно до частини 3 статті 65 Господарського кодексу України для керівництва господарською діяльністю підприємства власник (власники) безпосередньо або через уповноважені органи чи наглядова рада такого підприємства (у разі її утворення) призначає (обирає) керівника підприємства, який є підзвітним власнику. Його уповноваженому органу чи наглядовій раді. Керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами (частини 5 статті 65 Господарського кодексу України).
Враховуючи вищезазначене,вина ОСОБА_1 у вчиненніправопорушення підтверджується доказами наявними в матеріалах справи, а саме:
- протоколом про порушення митних правил № 0059/50400/24 від 08.07.2024 року, в якому вказані обставини порушення ОСОБА_1 митних правил в якому викладені обставини вчинення правопорушення;
- митними деклараціями типу ЕК10РР №UA504030/2021/005073 від 16.11.2021 про регулярне переміщення через митний кордон України у митному режимі експорт товару «Кукурудза не насіннєва, врожаю 2021 року, 3-го класу» вагою нетто 7700,000 мт (7700000 кг), вартістю 1848000,000 доларів США (48670960,8 гривень), ЕК10РР №UA504030/2021/005193 від 18.11.2021 про регулярне переміщення через митний кордон України у митному режимі експорт товару «Кукурудза не насіннєва, врожаю 2021 року, 3-го класу» вагою нетто 9900,000 мт (9900000 кг), вартістю 2277000,000 доларів США (60373971,9 гривень), ЕК10РР №UA504030/2022/000327 від 14.01.2022 регулярне переміщення через митний кордон України у митному режимі експорт товару «Кукурудза не насіннєва, врожаю 2021 року, 3-го класу» вагою нетто 5500,00 мт (5500000 кг), вартістю 1292500,000 доларів США (35850331 гривень);
- додатковими митними деклараціями типу ЕК10ДР №UA504030/2021/005376 від 24.11.2021, №UA504030/2021/005377 від 24.11.2021 та №UA504030/2022/000435 від 19.01.2022 відповідно до яких заявлено, що продавець товару - ТОВ «РЕСТ ФІЛ» (код ЄДРПОУ 43935572), одержувач - угорська компанія «The Mark Global KFT» (1054 Budapest, Hungary 8.1. em.2.), представник - ТОВ «ЕВТ ГРЕЙН» (код ЄДРПОУ 41730338);
- рахунками-проформами № RSF 081021-GPR/1 від 08.10.2021, № RSF 111021-GPR/1 від 11.10.2021, RSF 130122-СRG від 13.01.2022 виставленими ТОВ «РЕСТ ФІЛ» угорській компанії «The Mark Global KFT»;
- зовнішньоекономічних контрактів №RSF 081021-GPR від 08.10.2021, №RSF 111021-GPR/1 від 11.10.2021, №RSF130122-CRG від 13.01.2021 укладеним між ТОВ «РЕСТ ФІЛ» (код ЄДРПОУ 43935572) в особі директора товариства ОСОБА_1 , як продавець, з одного боку, та угорською компанією «The Mark Global KFT» як покупець, з іншого боку;
- листом Департамента міжнародного поліцейського співробітництва Національної поліції України №29776-2024 від 22.02.2024 з копією відповідей правоохоронних органів Угорщини, відповідно до яких компанія «The Mark Global KFT» (Hungary) 02.07.2021 оголошено ліквідованою;
- інформацією, що міститься у витязі з А/С «Податковий блок», відповідно до якої керівником ТОВ « Рест Філ» був ОСОБА_1 в період з 12.02.2021 по 02.09.2021;
- відомостями, взятими з витягу з А/С «Податковий блок» щодо операцій з товаром «кукурудза» (код товару УКТЗЕД 105900000), які не здійснювалися з 01.01.2021 по 01.02.2022.
Наведені докази узгоджуються між собою, є належними та допустимими, підстави ставити під сумнів їх достовірність відсутні, а тому в своїй сукупності підтверджують обставини, встановлені в судовому засіданні. При цьому достатні та допустимі дані, які б спростовували чи ставили під сумнів наведені досліджені докази, вказували про порушення вимог Митного кодексу України під час їх отримання, у справі відсутні і не встановлені.
Таким чином,директор ТОВ«Рест Філ» ОСОБА_1 вчинив дії,спрямовані напереміщення черезмитний кордонУкраїни зприховуванням відмитного контролютовару:«Кукурудза ненасіннєва,врожаю 2021року,3-гокласу» загальноювагою нетто16846,639мт (16846648кг),загальною вартістю3951506,58доларів США,що станомна моментмитного оформлення,за курсомНБУ,становило 107492352гривень,шляхом поданнямитному органуяк підставидля такогопереміщення,підроблених документів,а саме:рахунків-проформ№RSF081021-GRP/1від 08.10.2021,№RSF111021-GPR/1від 11.10.2021,№RSF130122-CRGвід 13.01.2022,зовнішньоекономічних контрактів№RSF081021-GPRвід 08.10.2021,№RSF111021-GPRвід 11.10.2021,№RSF130122-CRGвід 13.01.2022,а такожшляхом наданняу якостіпідстави дляпереміщення вищевказаноготовару черезмитний кордонУкраїни митнихдекларацій:від 08.10.2021№UA504030/2021/005073,від 11.10.2021 №UA504030/2021/005193, від 13.01.2022 №UA504030/2022/000327, від 24.11.2021 №UA504030/2021/005376, від 24.11.2021 №UA504030/2021/005377, від 19.01.2022 №UA504030/2022/000435, які містять неправдиві дані щодо одержувача вищевказаного товару компанія «The Mark Global Kft» (Угорщина), тим самим вчинив адміністративне правопорушення, передбачене частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.
Щодо заперечень представника особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , стовно порушення строків притягнення до адміністративної відповідальності суд зазначає наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 467 МК України якщо справи про порушення митних правил відповідно до статті 522 цього Кодексу розглядаються митними органами або судами (суддями), адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше ніж через шість місяців з дня виявлення правопорушення. Строк накладення адміністративних стягнень у справах про порушення митних правил зупиняється на час розгляду таких справ судом.
Згідно з матеріалами справи, 23.02.2024 на адресу Координаційно-моніторингової митниці надійшов лист від Департаменту міжнародного поліцейського співробітництва Національної поліції України з копією відповідей правоохоронних органів Угорщини, згідно з яким стало відомо, що компанія «The Mark Global kft» (Hungary) з 02.07.2021 оголошено ліквідованою та не могла здійснювати зовнішньоекономічні операції.
22.05.2024 Координаційна-моніторингова митниця повідомила Миколаївську митницю про факт ліквідації 02.07.2021 компанія «The Mark Global kft» (Hungary). Саме з 23.02.2024, тобто з дати отримання Координаційно-моніторинговою митницею як органом державної вдали, що має повноваження складати протоколи про порушення митних правил, повинний розраховуватись строк накладення адміністративних стягнень, при цьому, з моменту передання справи для розгляду в суд, тобто з 25.07.2024 зазначений строк, відповідно до ч. 1 ст. 467 МК України, зупинився на час її розгляду судом.
Отже, на час передання справи для розгляду до суду (25.07.2024) з дати виявлення правопорушення (23.02.2024) минуло 5 місяців та 2 дні, тобто шестимісячний строк притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності не було порушено.
Крім того, висловлена позиція адвоката про те, що справу про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 необхідно закрити та передати матеріали правоохоронному органу для проведення перевірки за можливим фактом наявності ознак кримінального правопорушення, передбаченого частинами 1, 4 статті 358 КК України, не знаходить свого підтвердження в рамках чинного законодавства.
Відповідно до положень статті 247 КУпАП, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за таких обставин:
1) відсутність події і складу адміністративного правопорушення;
2) недосягнення особою на момент вчинення адміністративного правопорушення шістнадцятирічного віку;
3) неосудність особи, яка вчинила протиправну дію чи бездіяльність;
4) вчинення дії особою в стані крайньої необхідності або необхідної оборони;
5) видання акта амністії, якщо він усуває застосування адміністративного стягнення;
6) скасування акта, який встановлює адміністративну відповідальність;
7) закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу;
8) наявність по тому самому факту щодо особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, постанови компетентного органу (посадової особи) про накладення адміністративного стягнення, або нескасованої постанови про закриття справи про адміністративне правопорушення, а також повідомлення про підозру особі у кримінальному провадженні по даному факту;
9) смерть особи, щодо якої було розпочато провадження в справі.
За такого, судом не встановлено обставин, які могли б бути причиною для закриття провадження.
Крім того, ОСОБА_1 з заявою до правоохороних органів не звертався, доказів щодо можливого вчинення кримінального правопорушення іншими особами або непричетності до укладення зовнішньоекономічних контрактів, до суду не надав.
При визначенніміри адміністративногостягнення стосовно ОСОБА_1 суд враховує характер правопорушення, обставини справи щодо місця, часу правопорушення, і їх наслідків, ступінь вини правопорушника, його майновий стан, відсутність даних про вчинення аналогічних адміністративних правопорушень.
Обставин, що пом`якшують або обтяжують відповідальність ОСОБА_1 не встановлено.
Згідно з митними деклараціями №UA504030/2021/005376 від 24.11.2021, №UA504030/2021/005377 від 24.11.2021 та №UA504030/2022/000435 від 19.01.2022 загальна вартість експортованого товару становить 3951506,58 доларів США, що станом на момент митного оформлення, за курсом НБУ, становило 107492352 грн.
Вирішуючи питання щодо накладення стягнення за вчинене правопорушення, суд вважає за необхідне обрати ОСОБА_1 адміністративне стягнення, передбачене ч.1 ст.483 Митного кодексу України, у виді штрафу в розмірі 50 відсотків вартості товарів-безпосереднього предметупорушення митнихправил,а саме:«Кукурудзане насіннєва,врожаю 2021року,3-гокласу» загальноювагою нетто16846,639мт (16846648кг),загальною вартістю3951506,58доларів США,що станомна моментмитного оформлення,за курсомНБУ,становило 107492352 гривень з конфіскацією вказаних товарів, оскільки такепокарання буденеобхідним,достатнім ідопустимим,тобто призначенез метоювиховання особиі запобіганнявчинення ним нових правопорушень.
Відповідно до положень ч.2 ст.541 Митного кодексу України, у разі неможливості конфіскації товарів, транспортних засобів, зазначених упункті 3 статті 461цього Кодексу, з осіб, які вчинили порушення митних правил, державним виконавцем за рішенням суду в установленому законом порядку може стягуватися вартість цих товарів, транспортних засобів.
Згідно ст.40-1 КУпАП, судовий збір у разі винесення судом постанови про накладення адміністративного стягнення, сплачується особою, на яку накладено таке стягнення.
У відповідності з цією статтею, з ОСОБА_1 підлягає стягненню судовий збір в розмірі 605.60 гривень на користь держави.
На підставі викладеного та керуючись ст.40-1, 279, 283, КУпАП, ст.464, 485, 489, 519,524,527,Митного кодексуУкраїни суд,
П О С Т А Н О В И В :
Визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 Митного кодексу України, та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 50 відсотків вартості товару-безпосереднього предметупорушення митнихправил,а саме«Кукурудзане насіннєва,врожаю 2021року,3-гокласу»,загальною вагоюнетто 16846,639мт (16846648 кг),загальною вартістю 3951506,58 доларів США, що станом на момент митного оформлення, за курсом НБУ, становило 107492352 гривень, що становить 53746 176 (п`ятдесят три мільйони сімсот сорок шість тисяч сто сімдесят шість) гривень, з конфіскацією товару - безпосереднього предмету порушення митних правил, а саме «кукурудза ненасіннєва,врожаю 2021року,3-гокласу»,загальною вагоюнетто 16846,639мт (16846648 кг).
Реквізити для сплати штрафу: отримувач коштів - Миколаївське ГУК/Централ. р н/21081100, код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37992030, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код банку отримувача (МФО) 899998, рахунок отримувача - UA088999980314030542000014483, код класифікації доходів бюджету 21081100.
Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 605.60 гривень (п`ятсот тридцять шість грн. вісімдесят коп.) на розрахунковий рахунок UA798999980313131206000014483, отримувач Миколаїв. ГУК/Централ.р-н/22030101, код отримувача (ЄДРПОУ) 37992030, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), призначення платежу - судовий збір (ДСА 050).
Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскарженадо Миколаївськогоапеляційного судупротягом десятиднів здня винесенняпостанови особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або митним органом, який здійснював провадження у цій справі. Порядок оскарження постанови суду у справі про порушення митних правил визначається Кодексом України про адміністративні правопорушення та іншими законами України.
Апеляційна скарга, подана після закінчення цього строку, повертається апеляційним судом особі, яка її подала, якщо вона не заявляє клопотання про поновлення цього строку, а також якщо у поновленні строку відмовлено.
У разі несплати правопорушником штрафу протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, з правопорушника у порядку примусового виконання стягується подвійний розмір штрафу, у відповідності до ст. 308 КУпАП.
Суддя В.Л. Лященко
Суд | Центральний районний суд м. Миколаєва |
Дата ухвалення рішення | 29.10.2024 |
Оприлюднено | 31.10.2024 |
Номер документу | 122640226 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів |
Адмінправопорушення
Центральний районний суд м. Миколаєва
Лященко В. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні