Рішення
від 30.10.2024 по справі 753/23244/23
ДАРНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ДАРНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КИЄВА

справа № 753/23244/23

провадження № 2/753/980/24

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 жовтня 2024 року Дарницький районний суд м. Києва в складі :

головуючого судді Комаревцевої Л.В.,

за участю секретаря Гаврилюк О.В.,

представників позивача Завойко Д.І. , Демчук Н.В.,

представника відповідача ОСОБА_2 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань № 224 по вул. Кошиця, 5-А в м. Києві цивільну справу в загальному позовному провадженні за позовною заявою Садівницького товарниства «Бджілка» Дарницького району м. Києва до ОСОБА_3 , Київської міської ради, Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) про визнання незаконним та скасування рішення органу місцевого самоврядування, визнання недійсним та скасування свідоцтва, скасування рішення державного реєстратора,

ВСТАНОВИВ:

Представник позивача 18.12.2023 звернувся до суду з позовною заявою до відповідача та просив:

визнати незаконним та скасувати рішення Київської міської ради від 20.09.2012 за №181/8465 в частин надання ОСОБА_3 (РНОКПП НОМЕР_1 ) у власність земельної ділянки площею 0.04 га з місцем розташування: АДРЕСА_1 ;

визнати недійсним та скасувати свідоцтво про право власності, видане 17.10.2014 за №28279597, виданик: Реєстраційна служба Головного управління юстиції м. Києві;

скасувати рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер: 16574123 від 17.10.2024, прийняте Управлінням державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у м. Києві.

19.12.2023 ухвалою суду позов залишено без руху.

22.12.2023 представник позивача звернувся до суду з клопотанням та надав рдакцію уточненої позовної заяви відповідно до якої просив:

визнати незаконним та скасувати рішення Київської міської ради від 20.09.2012 за №181/8465 в частині надання ОСОБА_3 (РНОКПП НОМЕР_1 ) у власність земельої ділянки площею 0,04 га з місцем розташування: АДРЕСА_1 ;

визнати недійсним та скасувати свідоцтво про право власності, видане 17.10.2024 за номером 28279597, видавник: Реєстраційна служба Головного управління юстиції у м. Києві;

скасувати рішення державного реєстратора про державну реєстрації прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер:16574123 від 17.10.2024, прийняте Управлінням державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у м. Києві.

25.12.2023 ухвалою суду відкрито провадження та призначено справу до розгляду за правилами загального позовного провадження.

11.01.2024 представником Київської міської ради надано відзив на позовну заяву, зазначено про те, що згідно до п.6 Додатку до рішення Київської міської ради від 20.09.2012 №181/8465 ОСОБА_3 є членом садівничого товариства «Бджілка» та їй передано у приватну власність земельну ділянку з кадастровим номером 8000 000 000:90:925:0121 по АДРЕСА_1 . У відзиві звернуто увагу на те, що матеріали позовної заяви не містять відомостей про підроблення документів, що підтверджують членство відповідача-1 у Садівницькому товаристві «Бджілка». Зазначено про те, що відповідно до рішення Дніпровського районного суду м. Києва від 24.04.2015 у справі №755/13654/13 встановлено, що повноваження голови правління позивача, обраного в травні 2009 року закінчились в травні 2012 року. Відповідача-1 включено до складу СТ «Бджілка» під час здійснення законних повноважень головою правління позивача. Зазначено про те, що законодавство не містить приписів щодо обв`язку органу місцевого самоврядування перевіряти достовірність документів щодо членства особи у товаристві. При прийнятті оскаржуваного рішення було дотримано вимоги земельного законодавства. У відзиві представник Київської міської ради вкаазала про те, що позивачем пропущено строк позовної давності при зверненні до суду, не надано доказів про порушення або оспорення законних прав та інтересів Київською міською радою. Представник відповідача просила відмовити у задоволенні позовних вимог.

23.01.2024 представником відповідача, Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Київ) надано відзив, зазначено про те, що функцією державної реєстрації є лише офіційне підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речового права, вказано про те, що державний реєстратор не може виступати належним відповідачем у спорі і лише зобов`язаний виконати рішення суду щодо скасування державної реєстрації. Представник відповідача-3 просила відмовити у задоволенні позовних вимог.

14.02.2024 ОСОБА_3 надала відзив, просила відмовити у задоволенні позовних вимог, вказала про те, що представник позивача безпідставно стверджує, що ОСОБА_3 не була членом Садівницького товариства «БДЖІЛКА» Дарницького району м. Києва та не набувала прав та обов`язків члена даного садівницького товариства, не здійснювала жодних дій стосовно набуття членства, не вносила вступного внеску та не здійснювала інших дій відповідно до Статуту товариства. ОСОБА_3 зазначила про те, що підтвердженням обставин є виписка із протоколу СТ «БДЖІЛКА» №17 від 06.08.2012 та довідка Садівницького товариства «БДЖІЛКА» від 22.02.2012 №665, на які посилається представник позивача у своїй позовній заяві. ОСОБА_3 зазначила про те, що позивач не зареєстрував будівництво, яке знаходиться на земельній ділянці відповідача-1 на підставі рішення Дніпровського районного суду м. Києва від 24.04.2015 по справі №755/13654/13.

30.04.2024 свідок ОСОБА_4 в судовому засіданні вказала про те, що у 2020 році до позивача приїхав представник ОСОБА_3 та повідомив про те, що спірна земельна ділянка є приватною власністю ОСОБА_5 . ОСОБА_4 зазначила про те, що працює бухгалтером з 2017 року, це були землі загального користування. Відповідач ніколи не сплачувала внески і на зборах її в члени не приймали. У відповідь на питання представника свідок ОСОБА_4 зазначила про те, що є членом товариства з 2002-2003 року, членство набувається на підставі заяви, до якої додаються документи, сплачується внесок і правління розглядає заяву та затверджує зборами.

Свідок ОСОБА_6 в судовому засідання зазначила про те, що з 2009 року по 2014 рік відповідала за знімання показів електроенергії, нагадування про сплату членських внесків, оскільки був список власників земельних ділянок, всіх знала та бачила, але прізвище ОСОБА_7 ніколи не чула і не бачила. На питання представника позивача ОСОБА_6 вказала про те, що будівля правління завжди там була, ОСОБА_7 не бачила.

Свідок ОСОБА_8 в судовому засіданні зазначила про те, що придбала земельну ділянку в кооперативі в 2006 році, в правлінні з 2017 року, сплачувала членські внески, ОСОБА_3 ніколи не обирали і не виділяли їй ділянку, будівля правління знаходилась на спірній ділянці, сплата внесків з 2016 року здійснюється, ОСОБА_3 не сплачувала платежі. У 2021 році ОСОБА_8 отримала 5 конвертів з попередженням про звільнення земельної ділянки, але незрозуміла чому, адже один раз на три роки отримували кадастрові карти і земельна ділянка була вільна. Технічна документація переходить від правління до правління, з 2017 року з товариства вийшли 90 людей.

Представник позивача Завойко Д.І. в судовому засідані 30.04.2024 вказав про те, що ОСОБА_8 обіймала посаду голови правління з 2017 року, з реєстрів в 2021 року дізналась про те, що земельну ділянку приватизовано ОСОБА_3 .

Відповідач ОСОБА_3 в судовому засіданні 22.10.2024 вказала про те, що у 2011 році стала свідком зборів і її зацікавило питання як стати членом кооперативу, багато людей сказали написати заяву, через кілька днів сплатила внески, заяву писала особисто, в КМДА ходила особисто, а потім попросила компетентну людину, сплатила початковий внесок наперед на рік, квитанції не збереглись, сплачувала до 2016 року, а потім не сплачувала, бо зрозуміла, що там не було порядку, членську книжку на руки не отримала.

Заслухавши пояснення представників позивача, відповідача, свідків, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку про відмову у задоволенні позовних вимог з наступних підстав.

Судом встановлені наступні факти і відповідні їм правовідносини.

Згідно до кадастрової справи С-3352, доданої до позовної заяви, ОСОБА_3 звернулась до Київського міського голови ОСОБА_9 22.05.2012 із заявою відповідно до якої просила передати у приватну власність земельну ділянку площею 352,43 кв.м, для ведення колективного садівництва, за адресою: АДРЕСА_1 ( а.с.20), згідно до Виписки з протоколу №17 від 06.08.2011 включено до складу членів СТ «Бджілка» ОСОБА_3 , що проживає в АДРЕСА_2 ( а.с.17-24,т.1),

22.02.2012 голова правління СТ «Бджілка» Філімонов М.С. надав довідку №665 про те, що ОСОБА_3 дійсно є членом СТ «Бджілка». Відповідно до рішення загальних зборів членів СТ «Бджілка» передано в користування ОСОБА_3 земельну ділянку за адресою: АДРЕСА_1 , протокол від 06.08.2011 №17 ( а.с.25,т.1).

Відповідно до рішення Київської міської ради №181/8465 від 20.09.2012 «Про приватизацію земельних ділянок у Дарницькому районі м. Києва для ведення колективного садівництва» передано громадянам, членам садівничих товариств «Троянда» Дарницького району м. Києва, «Берізка-2» Харківського району м. Києва, «Святище» Дарницького району м. Києва, Садівницького товариства «Бджілка» Дарницького району м. Києва у приватну власність земельні ділянки для ведення колективного садівництва, відведені відповідно до рішень виконавчого комітету Київської міської ради депутатів трудящих від 28.03.1967 №500/4 «Про відвод підприємствам і установам міста земельних ділянок під колективні сади» від 12.04.1966 №538 «Про дальший розвиток колективного садівництва та виноградарства робітників і службовців в м. Києві» та розпорядження Київської міської державної адміністрації від 11.12.95 №306 «Про надання Головному управлінню капітального будівництва Київської міської державної адміністрації земельних ділянок під забудову другої черги житлового масиву «Осокорки».

Власників земельних ділянок зобов`язано у місячний термін звернутись до Головного управління земельних ресурсів із клопотанням щодо організації робіт по винесенню меж земельних ділянок в натуру (на місцевість) та виготовлення документів, що посвідчують право власності на земельні ділянки. Попереджено власників земельних ділянок, що право приватної власності на земельні ділянки може бути припинено у випадках, передбачених статтями 140-143 ЗК України ( а.с. 41-42 т.1).

Відповідно до рішення Дніпровського районного суду м. Києва від 24.04.2015 по справі №755/13654/13 за позовом СТ «БДЖІЛКА» до ОСОБА_10 , треті особи: Дарницька районна в м. Києві державна адміністрація, Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимом споживання електричної та теплової енергії в м. Києві припинено дії ОСОБА_10 які порушують права Садівничого товариства та зобов`язано ОСОБА_10 передати правлінню Садівничого товариства «Бджілка» в особі голови правління оригінал статуту та печатку товариства, зобов`язано ОСОБА_10 звільнити приміщення правління товариства, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , визнано недійсним рішення загальних зборів Садівничого товариства «Бджілка» від 22.03.2014 ( а.с. 61-62,т.1).

19.01.2021 представник ОСОБА_3 звернувся до керівника Садівницького товариства «Бджілка» Дарницького району м. Києва ОСОБА_8 з вимогою щодо звільнення земельної ділянки у Садовому товаристві «Бджілка», по вул. Садовій,51, земельна ділянка,121 та просив перемістити рухоме майно до іншого місця зберігання ( а.с.12, т.1).

05.02.2021 між Комунальним підприємством «Київський інститут земельних відносин», з однієї сторони та Садівницьким товариством «БДЖІЛКА» в особі голови правління Демчук Наталії Василівни укладено договір №01-02-36-0244 відповідно до якого замовник доручив, а виконавець зобов`язався виготовити копії документації із землеустрою, кадастровий номер земельної ділянки: 8 000 000 000:90:925:0121 ( а.с.15-16,т.1).

23.05.2023 ТОВ «Архітектурне бюро технічних ідей» за замовленням СТ БДЖІЛКА» виготовлено технічний паспорт на громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами ( а.с.44-46,т.1).

15.11.2023 головою правління СТ «Бджілка» ОСОБА_8 видано довідку про те, що відносно ОСОБА_3 , РНОКПП НОМЕР_1 відсутні будь-які відомості та документи щодо її членства в садівницькому товаристві «БДЖІЛКА» Дарницького району м. Києва, код ЄДРПОУ 25666562. Відсутні відомості про сплату нею членських внесків ( а.с. 47, т.1).

Відповідно до Інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав не нерухоме майно та реєстру прав власності на нерухоме майно, державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна від 18.01.2021, земельна ділянка, 121, кадастровий №8 000 000 000:90:925:0121 площею 0.0355 га, АДРЕСА_3 належить на праві власності ОСОБА_3 на підставі свідоцтва про право власності Серії та номер 28279597 від 17.10.2014 ( а.с. 48-49,т.1).

23.11.2023 представник позивача, Завойко Дмитро Іванович звернувся до голови постійної комісії Київської міської ради із адвокатським запитом №01/104 ( а.с.50,т.1).

30.11.2023 головою комісії Київської міської ради Терентьєвим Михайлом повідомлено Завойку Д.І. про те, що постійна комісія Київської міської ради з питань архітектури, містопланування та земельних відносин на своєму засіданні проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, яка на праві власності належить ОСОБА_3 не погоджувала. Київська міська рада прийняла рішення від 20.09.2012 №181/8465 на підставі кадастрової справи. Проінформовано адвоката про те, що протоколи засідань постійної комісії Київської міської ради зберігаються в державному архіві м. Києва ( а.с.51).

Відповідно до ст. 2 ЗК України, земельні відносини - це суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею. Суб`єктами земельних відносин є громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади.

Згідно із ст. 3 ЗК України, земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Відповідно до ч.2 ст.4 ЗК України, завданням земельного законодавства є регулювання земельних відносин з метою забезпечення права на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави, раціонального використання та охорони земель.

Згідно із ст. 9 ЗК України, до повноважень Київської і Севастопольської міських рад у галузі земельних відносин належить: а) розпорядження землями територіальної громади міста; б) передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; в) надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; г) вилучення земельних ділянок комунальної власності із постійного користування в порядку, передбаченому цим Кодексом; ґ) викуп земельних ділянок приватної власності для суспільних потреб міста; д) припинення права користування земельними ділянками комунальної власності у випадках, передбачених цим Кодексом; е) прийняття рішення щодо звільнення самовільно зайнятих земельних ділянок; є) підготовка висновків щодо вилучення (викупу) та надання земельних ділянок із земель державної власності, що проводяться органами виконавчої влади; ж) встановлення та зміна меж сіл, селищ, районів у містах; з) організація землеустрою; ї) обмеження, тимчасова заборона (зупинення) чи припинення використання земельної ділянки громадянами та юридичними особами в разі порушення ними вимог земельного законодавства; ) інформування населення щодо надання, вилучення (викупу) земельних ділянок; л) вирішення земельних спорів; м) вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.

Відповідно до ст. 78 ЗК України, право власності на землю - це право володіти, користуватися і розпоряджатися земельними ділянками. Право власності на землю набувається та реалізується на підставі Конституції України, цього Кодексу, а також інших законів, що видаються відповідно до них. Земля в Україні може перебувати у приватній, комунальній та державній власності. Особам (їх спадкоємцям), які мали у власності земельні ділянки до 15 травня 1992 року (з дня набрання чинності Земельним кодексом України), земельні ділянки не повертаються.

Згідно із ст. 79 ЗК України, земельна ділянка - це частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами.

Відповідно до ч.4 ст. 79-1 ЗК України, земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.

Згідно із ч.10 ст. 79-1 ЗК України, державна реєстрація речових прав на земельні ділянки здійснюється після державної реєстрації земельних ділянок у Державному земельному кадастрі.

Відповідно до п.13 ст. 79-1 ЗК України, земельна ділянка припиняє існування як об`єкт цивільних прав, а її державна реєстрація скасовується в разі:

поділу або об`єднання земельних ділянок;

скасування державної реєстрації земельної ділянки на підставі судового рішення внаслідок визнання незаконною такої державної реєстрації;

якщо речове право на земельну ділянку, зареєстровану в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр", не було зареєстровано протягом року з вини заявника.

Ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки допускається виключно з одночасним припиненням таким рішенням усіх речових прав, їх обтяжень, зареєстрованих щодо такої земельної ділянки (за наявності таких прав, обтяжень).

Згідно із ст. 116 ЗК України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Набуття права власності громадянами та юридичними особами на земельні ділянки, на яких розташовані об`єкти, які підлягають приватизації, відбувається в порядку, визначеному частиною першою статті 128 цього Кодексу. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Згідно із ч.6 ст. 118 ЗК України, громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, клопотання подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідно до ч.7 ст. 118 ЗК України, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Згідно із п. в ст. 121 ЗК України, громадяни України мають право на безоплатну передачу їм у власність земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах: для ведення садівництва - не більше 0,12 гектара.

Відповідно до ст. 125 ЗК України, право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Під час виступу в судових дебатах 30.10.2024 представник позивача Завойко Д.І. вказав про те, що під час розгляду справи відповідачем не надано докази членства в СТ «Бджілка» на підставі ЗУ «Про кооперацію», незрозуміло які дії було вчинено, як подано заяву, кому та як сплачено внески. Зазначив про те, що свідки вказали, що не бачили відповідача. Рішення органу місцевого самоврядування не містить посилання на затвердження проекту землеустрою. Станом на дату подання відповідачем заяви землекористувачем було СТ «Бджілка», що підтверджується Витягом з бази даних Держгеокадастру. Незрозуміло які документи додано відповідачем до заяви. Київська міська рада порушила ст. 118 ЗК України, тому рішення підлягає скасуванню. Представник позивача просив задовольнити позовні вимоги, оскільки позивач дізнався про порушення прав в 2021 році, витребував кадастрову справу та звернувся до суду, керуючись Перехідними та прикінцевими положеннями ЦК України.

Представник відповідача заперечував щодо задоволення позовних вимог у зв`язку з недоведеністю.

Відповідно до Свідоцтва про державну реєстрацію Садівницького товариства Бджілка», Код ЄДРПОУ 25666562, місцезнаходження юридичної особи: 02132: м. Київ, вул. Садова, будинок 50,50-а, 51-53 ( а.с.28-29).

Відповідно до ст. 1 ЗУ «Про кооперацію», кооператив є первинною ланкою системи кооперації і створюється внаслідок об`єднання фізичних та/або юридичних осіб на основі членства для спільної господарської та іншої діяльності з метою поліпшення свого економічного стану.

Відповідно до ст. 9 ЗУ «Про кооперацію», державна реєстрація кооперативу проводиться в порядку, передбаченому законом.

Згідно із ст. 10 ЗУ «Про кооперацію», членами кооперативу можуть бути громадяни України, іноземці та особи без громадянства, юридичні особи України та іноземних держав, що діють через своїх представників, які внесли вступний внесок та пай у розмірах, визначених статутом кооперативу, додержуються вимог статуту і користуються правом ухвального голосу. Членом кооперативу може бути фізична особа, яка досягла 16-річного віку і виявила бажання брати участь у його діяльності. Кооператив зобов`язаний вести облік своїх членів та видати кожному з них посвідчення про членство.

Відповідно до ст. 11 ЗУ «Про кооперацію», вступ до кооперативу здійснюється на підставі письмової заяви. Особа, яка подала заяву про вступ до кооперативу, вносить вступний внесок і пай у порядку та розмірах, визначених його статутом.

Згідно до п.1 статуту Садівницького товариства «Бджілка», код 25666562, затвердженого Загальними зборами членів Садівницького товариства «Бджілка» 17.02.2008, Садівницьке товариство «Бджілка» - це добровільне, некомерційне, неприбуткове об`єднання громадян для спільного ведення господарської діяльності для поліпшення свого економічного стану; відповідно до п.2.1 Статуту, членом Товариства може бути громадянин, який досяг 18-річного віку, мешкає в м. Києві, зобов`язується виконувати і може прийняти участь у виконанні положень Статуту; відповідно до п.3.1, власність Товариства є земельний масив та природні водоймища, як колективна власність, якою розпоряджається Товариство та земельні ділянки, розташовані в межах земельного масиву, якими користуються члени, але не приватизовані ними.

Відповідно до ч.5 ст. 116 ЗК України, земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.

Згідно із ст. 92 ЗК України, право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку.

Відповідно до п. е ст.141 ЗК України, підставами припинення права користування земельною ділянкою є набуття іншою особою права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, які розташовані на земельній ділянці.

Технічний паспорт на СТ «БДЖІЛКА» було виготовлено 23.05.2023, після звернення представника ОСОБА_3 до СТ «Бджілка» з вимогою щодо звільнення земельної ділянки АДРЕСА_4 та прохання щодо переміщення рухомого майна до іншого місця зберігання.

Відповідно до ст. 140 ЗК України визначено, що підставами припинення права власності на земельну ділянку є: добровільна відмова власника від права на земельну ділянку; смерть власника земельної ділянки за відсутності спадкоємця; відчуження земельної ділянки за рішенням власника; звернення стягнення на земельну ділянку на вимогу кредитора; відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності та для суспільних потреб; конфіскація за рішенням суду; невідчуження земельної ділянки іноземними особами та особами без громадянства у встановлений строк у випадках, визначених цим Кодексом; примусове вилучення земельних ділянок з мотивів суспільної необхідності.

Згідно до ст. 76 ЦПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Відповідно до ст. 81 ЦПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Згідно із ст. 155 ЗК України, у разі видання органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування акта, яким порушуються права особи щодо володіння, користування чи розпорядження належною їй земельною ділянкою, такий акт визнається недійсним.

Відповідно до ч.2 ст. 158 ЗК України, виключно судом вирішуються земельні спори з приводу володіння, користування і розпорядження земельними ділянками, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб, а також спори щодо розмежування територій сіл, селищ, міст, районів та областей.

Згідно із ст. 21 ЦК України, суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.

Таким чином, з доданих до позову доказів не вбачається підстави для задоволення позовних вимог, оскільки позивачем не доведено, що внаслідок приватизації земельної ділянки відповідачем ОСОБА_3 порушено права членів СТ «Бджілка», підстави припинення права власності на земельну ділянку визначено у ст. 140 ЗК України, відповідач не відмовилась від земельної ділянки, позовні вимоги не визнала, підтвердила написання заяви, сплату внесків, документи, які стали підставою для прийняття Київською міською радою рішення не було додано до позову в повному обсязі, а саме копії кадастрової справи А-20184, протоколи засідань постійної комісії Київської міської ради, про які йдеться у відповіді КМР на звернення представника позивача (а.с.51 т.1), тому за доданими до позову доказами, а саме: вимогою щодо звільнення земельної ділянки, копією договору № 01-02-36-0244 від 05.02.2021, копією кадастрової справи № С-3352, копією виписки з протоколу № 17 від 06.08.2011, копією довідки № 665 від 22.02.2012, копіями рішень КМР, копією тезнічного паспорту, копією довідки СТ «Бджілка» від 15.11.2023, запиту адвоката та відповіді на запити невбачається порушення ст. 118 ЗК України, підстави для визнання незаконним рішення Київської міської ради від 20.09.2012 №181/8465 в частині надання ОСОБА_3 у власність земельної ділянки площею 0.04 га за місцем розташування АДРЕСА_1 , визнання недійсним свідоцтва про право власності, виданого 17.10.2014 №28279597, видавник: реєстраційна служба Головного управління Міністерства юстиції в м. Києві; рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав та їх обтяжень з відкриттям розділу, індексний номер 16574123 від 17.10.2024 року, прийнятого Управлінням державної реєстрації Головного територіального управління юстиції в м. Києві - відсутні.

Відповідно до ст. 81 ЦПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Таким чином позовні вимоги не знайшли підтвердження доказами, тому не підлягають задоволенню, за необгрунтованістю позовних вимог.

Керуючись ст. ст. 12,76,77,78,79,80,81,263,265 ЦПК, суд -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги за позовною заявою Садівницького товариства «Бджілка» Дарницького району м. Києва до ОСОБА_3 , Київської міської ради, Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) про визнання незаконним та скасування рішення органу місцевого самоврядування, визнання недійсним та скасування свідоцтва, скасування рішення державного реєстратора - залишити без задоволення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закритті апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного розгляду.

Рішення може бути оскаржене до Київського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Повний текст рішення виготовлено 30.10.2024

Суддя Комаревцева Л.В.

СудДарницький районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення30.10.2024
Оприлюднено01.11.2024
Номер документу122671580
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах щодо права власності чи іншого речового права на нерухоме майно (крім землі), з них:

Судовий реєстр по справі —753/23244/23

Рішення від 30.10.2024

Цивільне

Дарницький районний суд міста Києва

Комаревцева Л. В.

Ухвала від 25.12.2023

Цивільне

Дарницький районний суд міста Києва

Комаревцева Л. В.

Ухвала від 19.12.2023

Цивільне

Дарницький районний суд міста Києва

Комаревцева Л. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні