ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про закриття провадження у справі
24 жовтня 2024 рокусправа №380/7179/24Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Кухар Наталії Андріївни, розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Громадської організації інвалідів "Центр реабілітаційних ініціатив "Діяльне милосердя" до Департаменту природних ресурсів, будівництва та розвитку громад Львівської міської ради, Управління державного контролю за використанням та охороною земель Львівської міської ради про визнання протиправними дій та зобов`язання утриматись від вчинення дій,-
в с т а н о в и в:
До Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Громадської організації інвалідів "Центр реабілітаційних ініціатив "Діяльне милосердя" (код ЄДРПОУ 36670162; 79007, м. Львів, вул. Клепарівська, 12/5) до Департаменту містобудування Львівської міської ради (код ЄДРПОУ 34857473, місцезнаходження: 79008, м. Львів, пл. Ринок 1), Управління державного контролю за використанням та охороною земель Львівської міської ради (код ЄДРПОУ 44895583, місцезнаходження: 79008, м. Львів, пл. Ринок, 1 ), у якій просить суд:
- визнати протиправними дії Департаменту містобудування зі створення комісії для проведення обстеження земельної ділянки, з кадастровим номером 4610137200:05:009:0056 на вул. Медової Печери, 71 у м. Львові шляхом прийняття Наказу №10 від 17.01.2023 Про створення комісії для обстеження земельної ділянки комунальної власності на вул. Медової Печери, 71 у м. Львові та Наказу № 260 від 03.11.2023 Про створення комісії для обстеження земельної ділянки, з кадастровим номером 4610137200:05:009:0056 на вул. Медової Печери, 71 у м. Львові та зобов`язати утриматися від таких дій;
- визнати протиправними дії Управління державного контролю використанням та охороною земель з проведення обстеження земельної ділянки площею 2,4000га (кадастровий номер 4610137200:05:009:2256) на вул. Медової Печери, 71 у м. Львові, з оформленням Акту обстеження земельної ділянки № 13 від 18.01.2023 р. та Акту обстеження земельної ділянки на вул. Медової Печери, 71 у м. Львові від 03.11.2023 та зобов`язати утриматися від таких дій.
Ухвалою суду від 05.04.2024 суд залишив позовну заяву без руху для усунення недоліків.
Ухвалою суду від 18.04.2024 визнано поважними причини пропуску позивачем строку звернення до суду та відкрито спрощене позовне провадження у справі.
Ухвалою суду від 30.04.2024 відмовленоу задоволенні клопотання представника Департаменту містобудування Львівської міської ради про розгляд справи за правилами загального позовного провадження.
Ухвалою суду від 07.05.2024 відмовлено у задоволенні клопотання представника Управління державного контролю за використанням та охороною земель про розгляд справи за правилами загального позовного провадження.
Ухвалою суду від 05.09.2024 клопотання представника відповідача про зміну найменування відповідача задоволено, змінено найменування відповідача Департаменту містобудування Львівської міської ради (код ЄДРПОУ 34857473; 79008, м. Львів, пл. Ринок,1) на Департамент природних ресурсів, будівництва та розвитку громад Львівської міської ради (код ЄДРПОУ 34857473; 79008, м. Львів, пл. Ринок,1).
Ухвалою суду від 05.09.2024 у задоволенні клопотання представника позивача про залучення третьої особи в адміністративній справі №380/7179/24 за позовом Громадської організації інвалідів "Центр реабілітаційних ініціатив "Діяльне милосердя" до Департаменту природних ресурсів, будівництва та розвитку громад Львівської міської ради, Управління державного контролю за використанням та охороною земель про визнання протиправними дій відмовлено.
Ухвалою суду від 05.09.2024 у задоволенні клопотання представника відповідача про залишення позовної заяви без розгляду у справі за позовом Громадської організації інвалідів "Центр реабілітаційних ініціатив "Діяльне милосердя" до Департаменту природних ресурсів, будівництва та розвитку громад Львівської міської ради, Управління державного контролю за використанням та охороною земель про визнання протиправними дій - відмовлено.
Позивач обгрунтовує позовні вимоги тим, що позивачу належить на праві власності будівля, яка розташована за адресою м.Львів вул. Медової Печери,71. Вказана будівля знаходиться на земельній ділянці площею 2,4, що належить позивачу на праві постійного користування. 17.01.2023 року Департаментом містобудування Львівської міської ради винесено наказ №10 « Про створення комісії для обстеження земельної ділянки комунальної власності на вул. Медової Печери,71 у м.Львові», яким створено комісію для проведення обстеження земельної ділянки комунальної власності за кадастровим номером 4610137200:05:009:0056 на вул. Медової Печери,71 у м.Львові. 18.01.2023 року складено Акт обстеження земельної ділянки на вул. Медової Печери, 71 у м. Львові № 13, яким встановлено, що під час проведення обстеження ознаки використання Громадською організацією Інвалідів "Центр реабілітаційних ініціатив "Діяльне милосердя" земельної ділянки №1 площею 2,4000га (кадастровий номер 4610137200:05:009:0056) не виявлено. 03.11.2023 року Департаментом містобудування Львівської міської ради винесено наказ №260 « Про створення комісії для обстеження земельної ділянки, з кадастровим номером 4610137200:05:009:0056 на вул. Медової Печери,71 у м.Львові», яким створено комісію для проведення обстеження земельної ділянки з кадастровим номером 4610137200:05:009:0056 на вул Медової Печери,71 у м.Львові. Позивач вважає дії зі створення комісії та обстеження земельної ділянки протиправними, так як члени комісій не є державними інспекторами з контролю за використанням та охороною земель відповідно до Закону «Про державний контроль за використанням та охороною земель». Крім того, відповідачем не враховано Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».
Представник позивача подала до суду додаткові пояснення, у яких зазначила про те, що відповідачами по справі не дотримано вимог Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та порушено мораторій на проведення перевірок, що запроваджений Постановою КМ України від 13 березня 2022 р. N 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану», що підтверджує також Мінагрополітики, відповідно до листа №21-6000-10/10563. Діяльність органів державної влади, місцевого самоврядування здійснюється у відповідності до спеціально-дозвільного типу правового регулювання, який побудовано на основі принципу «заборонено все, крім дозволеного законом; дозволено лише те, що прямо передбачено законом». Застосування такого принципу суттєво обмежує цих суб`єктів у виборі варіантів чи моделі своєї поведінки, а також забезпечує використання ними владних повноважень виключно в межах закону і тим самим істотно обмежує можливі зловживання з боку держави та її органів. Вчинення ж суб`єктом владних повноважень дій у межах компетенції, але непередбаченим способом, у непередбаченій законом формі або з виходом за межі компетенції є підставою для визнання таких дій та правових актів, прийнятих у процесі їх здійснення, неправомірними.
Відповідач Департамент природних ресурсів, будівництва та розвитку громад Львівської міської ради подав відзив на позов, у якому зазначив, що згідно пунктів 5.1.2 та 5.1.11 Положення до прав департаменту належить здійснювати контроль, проводити перевірки, інспекції та аналітичну роботу з питань, які належать до його компетенції та утворювати комісії та робочі групи, брати участь у роботі комісій та робочих груп, утворених актами міської ради, виконавчого комітету, Львівського міського голови. Відтак, керуючись Положенням, Земельним кодексом України, законом України «Про місцеве самоврядування» видано накази директора Департаменту від 17 січня 2023 року №10 «Про створення комісії для обстеження земельної ділянки комунальної власності на вул. Медової Печери, 71 у м. Львові» та від 03.11.2023 №260 «Про створення комісії для обстеження земельної ділянки з кадастровим номером 4610137200:05:009:0056 на АДРЕСА_1 ». Враховуючи вище зазначене, звертають увагу суду, що накази видано в межах повноважень Департаменту, які визначені в Положенні та надають право відповідачу створювати комісії та робочі групи. Відповідно до правового висновку Верховного Суду, викладеного у постановах від 23 грудня 2021 року у справі № 480/4737/19 та від 8 лютого 2022 року №160/6762/21, ефективний спосіб захисту прав та інтересів особи в адміністративному суді має відповідати таким вимогам: забезпечувати максимально дієве поновлення порушених прав за існуючого законодавчого регулювання; бути адекватним фактичним обставинам справи; не суперечити суті позовних вимог, визначених особою, що звернулася до суду; узгоджуватися повною мірою з обов`язком суб`єкта владних повноважень діяти виключно у межах, порядку та способу, передбаченого законом. Позивач обрав неналежний спосіб захисту, оскільки його права не порушені та не потребують припинення/усунення порушення як такого, а відповідно позовні вимоги не відповідають засадам адміністративного судочинства. Звертає увагу суду, що дане обстеження не є заходом державного контролю, а виключно є обстеженням на виконання наказу Департаменту. Акт обстеження земельних ділянок та дії щодо його складання не є актом суб`єкта владних повноважень, а тому не може бути предметом судового оскарження, оскільки предмет судового захисту охоплює тільки рішення прийняте в рамках та/або на підставі вказаного акту. Просить відмовити у задоволенні позову.
Відповідач Управління державного контролю за використанням та охороною земель Львівської міської ради подав відзив на позов, у якому зазначив, що здійснюючи обстеження земельної ділянки, що належить територіальній громаді, та складанні акту обстеження від 03 листопада 2023 року, відповідач здійснював реалізацію своїх повноважень та виконував функції, визначені Земельним Кодексом України, законами України «Про місцеве самоврядування в України», «Про охорону земель». Працівників управління державного контролю за використанням та охороною земель введено до складу комісії не як інспекторів, а як працівників виконавчих органів Львівської міської ради, що повністю спростовує твердження позивача щодо незаконності дій останніх. У зв`язку з цим покликання Позивача на норми Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» є безпідставним. Відсутність порушеного права чи невідповідність обраного позивачем способу його захисту способам, визначеним законодавством, є підставою для прийняття судом рішення про відмову в позові. Просить відмовити у задоволенні позову.
Суд, з`ясувавши обставини, на які учасники справи посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, встановив наступне.
Земельна ділянка на АДРЕСА_1 з кадастровим номером 4610137200:05:009:0056 площею 2,4000 га (надалі Земельна ділянка) є комунальною власністю Львівської міської територіальної громади, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1841078246101, речове право зареєстровано 13.05.2019 та перебуває у постійному користуванні Громадської організації інвалідів «Центр реабілітаційних ініціатив «Діяльне милосердя», номер запису про речове право: 31780271.
Відповідно до відомостей з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно Громадській організації інвалідів «Центр реабілітаційних ініціатив «Діяльне милосердя» належить на праві власності будівля, яка розташована за адресою м.Львів вул. Медової Печери,71.
17.01.2023 року Департаментом містобудування Львівської міської ради винесено наказ №10 « Про створення комісії для обстеження земельної ділянки комунальної власності на вул. Медової Печери,71 у м.Львові», яким створено комісію для проведення обстеження земельної ділянки комунальної власності за кадастровим номером 4610137200:05:009:0056 на вул. Медової Печери,71 у м.Львові, наказано членам комісії провести обстеження земельної ділянки на АДРЕСА_1 до 31.01.2023, результати обстеження стану та дотримання вимог використання земельної ділянки комунальної власності за кадастровим номером 4610137200:05:009:0056 на АДРЕСА_1 оформити відповідним актом.
18.01.2023 року складено Акт обстеження земельної ділянки на вул. Медової Печери, 71 у м. Львові № 13, яким встановлено, що під час проведення обстеження ознаки використання Громадською організацією Інвалідів "Центр реабілітаційних ініціатив "Діяльне милосердя" земельної ділянки №1 площею 2,4000га (кадастровий номер 4610137200:05:009:0056) не виявлено.
03.11.2023 року Департаментом містобудування Львівської міської ради винесено наказ №260 « Про створення комісії для обстеження земельної ділянки, з кадастровим номером 4610137200:05:009:0056 на АДРЕСА_1 », яким створено комісію для проведення обстеження земельної ділянки з кадастровим номером 4610137200:05:009:0056 на АДРЕСА_1 ; наказано комісії провести обстеження земельної ділянки на АДРЕСА_1 до 23.11.2023; результати обстеження земельної ділянки з кадастровим номером 4610137200:05:009:0056 на АДРЕСА_1 оформити відповідним актом.
03.11.2023 складено Акт обстеження земельної ділянки на вул. Медової Печери, 71 у м. Львові № 388 яким встановлено, що на виконання наказу департаменту містобудування від 17.01.2023 №10 було проведено обстеження земельної ділянки площею 2,4000га (кадастровий номер 4610137200:05:009:0056) на АДРЕСА_1 , під час якого ознак використання Громадською організацією інвалідів «Центр реабілітаційних ініціатив «Діяльне милосердя» земельної ділянки площею 2.4000га (кадастровий номер 4610137200:05:009:0056) не виявлено. Під час повторного обстеження 03.11.2023 встановлено, що ситуація на місцевості не змінилась; майна, право власності на яке в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно зареєстровано за Громадською організацією інвалідів «Центр реабілітаційних ініціатив «Діяльне милосердя» (код ЄДРПОУ: 36670162) не виявлено. Доступ до земельної ділянки не обмежено, а сама ділянка покрита високотрав?яною рослинністю та частково заліснена».
Позивач вважає дії зі створення комісії та обстеження земельної ділянки протиправними та за захистом прав звернувся до суду.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з положеннями частини третьої статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до частини першої статі 3 Європейської хартії місцевого самоврядування від 15 жовтня 1985 року (Хартію ратифіковано Законом № 452/97-ВР від 15 липня 1997 року, дата набрання чинності для України 1 січня 1998 року) місцеве самоврядування означає право і спроможність органів місцевого самоврядування в межах закону здійснювати регулювання та управління суттєвою часткою публічних справ, під власну відповідальність, в інтересах місцевого населення.
Це право здійснюється радами або зборами, члени яких вільно обираються таємним голосуванням на основі прямого, рівного, загального виборчого права і які можуть мати підзвітні їм виконавчі органи (частина друга вказаної статті).
Згідно з частинами першою, третьою та четвертою статті 4 Європейської хартії місцевого самоврядування головні повноваження і функції органів місцевого самоврядування визначаються конституцією або законом. Однак це положення не перешкоджає наділенню органів місцевого самоврядування повноваженнями і функціями для спеціальних цілей відповідно до закону.
Публічні повноваження, як правило, здійснюються переважно тими органами публічної влади, які мають найтісніший контакт з громадянином. Наділяючи тими чи іншими повноваженнями інший орган, необхідно враховувати обсяг і характер завдання, а також вимоги досягнення ефективності та економії.
Повноваження, якими наділяються органи місцевого самоврядування, як правило, мають бути повними і виключними. Вони не можуть скасовуватися чи обмежуватися іншим, центральним або регіональним органом, якщо це не передбачене законом.
Тобто публічний інтерес на муніципальному рівні - це визнаний державою, закріплений у законодавстві про місцеве самоврядування інтерес територіальної громади (їх об`єднання), задоволення якого служить умовою і гарантією її існування і розвитку.
Згідно із статтею 143 Конституції України на органи місцевого самоврядування покладено обов`язок щодо вирішення питань, віднесених законом до їх компетенції.
Частиною першою статті 18 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що не перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на договірній і податковій основі та на засадах підконтрольності у межах повноважень, наданих органам місцевого самоврядування законом.
Відповідно статті 19 Закону України «Про охорону земель» державний контроль за використанням та охороною земель здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, а за додержанням вимог законодавства про охорону земель - центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища. Державний контроль за використанням та охороною земель також здійснюють виконавчі органи сільських, селищних, міських рад у межах повноважень, визначених законом, у разі прийняття відповідною радою рішення про здійснення такого контролю.
Згідно з положеннями підпункту 1 пункту «б» частини першої статті 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать делеговані повноваження щодо здійснення контролю за додержанням природоохоронного законодавства, використанням і охороною природних ресурсів загальнодержавного та місцевого значення, відтворенням лісів.
Згідно із Положенням про департамент містобудування Львівської міської ради та його структури, затвердженого рішенням Львівської міської ради 22 липня 2022 року № 566, який був чинним на час здійснення правовідносин, Департамент містобудування Львівської міської ради є виконавчим органом Львівської міської ради відповідно до ухвали міської ради від 04.02.2021 № 32 Про затвердження структури виконавчих органів Львівської міської ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів, утвореним відповідно до Закону України Про місцеве самоврядування в Україні.
Департамент є підзвітним і підконтрольним міській раді, виконавчому комітету міської ради, Львівському міському голові та підпорядкований заступнику міського голови з містобудування (відповідно до ухвали міської ради від 04.02.2021 № 32 Про затвердження структури виконавчих органів Львівської міської ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів) (пункт 1.2. Положення).
Департамент у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, ухвалами міської ради, рішеннями виконавчого комітету, розпорядженнями Львівського міського голови, цим Положенням, іншими нормами законодавства України (пункт 1.3. Положення).
До компетенції департаменту належить, зокрема, здійснення у межах повноважень контролю за дотриманням земельного та природоохоронного законодавства, використанням і охороною земель, природних ресурсів загальнодержавного та місцевого значення (пункт 4.1.30. Положення) та здійснення державного контролю за використанням та охороною земель, а саме за: виконанням власниками і користувачами земель комплексу необхідних заходів із захисту земель від заростання бур`янами, чагарниками; дотриманням режиму експлуатації протиерозійних, гідротехнічних споруд, а також вимог законодавства щодо збереження захисних насаджень і межових знаків; виконанням землевласниками та землекористувачами вимог щодо використання земель за цільовим призначенням, розміщенням, проєктуванням, будівництвом, введенням у дію об`єктів, що негативно впливають на стан земель, експлуатацією, збереженням протиерозійних гідротехнічних споруд, захисних лісонасаджень (пункт 4.1.39. Положення).
Згідно пунктів 5.1.2 та 5.1.11 Положення до прав департаменту належить здійснювати контроль, проводити перевірки, інспекції та аналітичну роботу з питань, які належать до його компетенції та утворювати комісії та робочі групи, брати участь у роботі комісій та робочих груп, утворених актами міської ради, виконавчого комітету, Львівського міського голови.
Зі змісту наведених правових норм вбачається, що Департамент наділений правом здійснювати самоврядний контроль за використанням та охороною земель комунальної власності, створювати комісії та складати відповідні акти за результатами проведеного обстеження.
Позивач обгрунтовує позовні вимоги тим, що відповідач порушив Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».
Судом встановлено, що предметом спірного самоврядного контролю була не господарська діяльність позивача, а виключно земельна ділянка, яка є власністю територіальної громади та перебуває у постійному користуванні позивача, відповідач здійснював реалізацію своїх повноважень та виконував функції, визначених Законами України «Про місцеве самоврядування в України», «Про охорону земель».
Такі висновки узгоджуються з правовою позицією Верховного Суду, висловленою у подібних правовідносинах, зокрема, у постановах від 1 жовтня 2018 року у справі № 522/15651/16-а, від 31 жовтня 2019 року у справі № 826/27247/15, від 30 січня 2020 року у справі № 640/4550/19, від 08 липня 2021 року у справі № 520/5778/2020.
Суд зазначає, що, акт обстеження земельної ділянки - це документ, в якому викладена інформація, що відображає ситуацію, що склалась під час використання фізичними та юридичними особами земельних ділянок із зазначенням в них, у разі наявності, порушень вимог чинного законодавства.
Акт обстеження земельної ділянки не є рішенням суб`єкта владних повноважень у розумінні статті 19 КАС України, не зумовлює виникнення будь-яких прав і обов`язків для осіб, робота (діяльність) яких перевірялася, тому його висновки не можуть бути предметом спору; такий акт є носієм доказової інформації про виявлені контролюючим органом порушення вимог законодавства суб`єктами господарювання, документом, на підставі якого приймається відповідне рішення контролюючого органу, а тому оцінка акта (в тому числі й оцінка дій службових осіб контролюючого органу щодо його складання, викладення у ньому висновків перевірки) може бути надана судом при вирішенні спору щодо оскарження рішення, прийнятого на підставі такого акта, або у випадку можливого використання такого акта, як доказу вчинення правопорушення при розгляді відповідного спору.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що дії Департаменту щодо створення комісій, здійснення заходу самоврядного контролю за використанням земель шляхом обстеження земельної ділянки не порушують прав позивача та не зумовлюють виникнення для нього будь - яких негативних наслідків.
Аналогічні висновки під час вирішення спору у подібних правовідносинах зроблені Великою Палатою Верховного Суду у постанові від 13 березня 2019 року у справі № 820/3713/17 та Верховним Судом, зокрема, у постанові від 30 січня 2020 року у справі № 640/4550/19.
У цих справах було наголошено, що обов`язковою умовою надання правового захисту судом є наявність відповідного порушення суб`єктом владних повноважень прав, свобод або інтересів особи на момент її звернення до суду. Тобто, у порядку адміністративного судочинства може бути оскаржене лише таке рішення, дії чи бездіяльність, які порушують безпосередньо права чи обов`язки позивача.
Зокрема, частиною першою статті 2 КАС України встановлено, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб`єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Відповідно до частини першої статті 6 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.
З огляду на вищезазначене, враховуючи що обов`язковою ознакою дій суб`єкта владних повноважень, які можуть бути оскаржені до суду, є те, що вони безпосередньо породжують певні правові наслідки для суб`єктів відповідних правовідносин і мають обов`язковий характер, суд дійшов висновку, що дії зі створення комісій, з проведення обстеження земельної ділянки та складанню акту обстеження земельної ділянки та висновки, викладені в акті, не породжують обов`язкових юридичних наслідків та є висновками тільки контролюючого органу, зазначення яких в акті обстеження не суперечить чинному законодавству.
У постанові від 13 березня 2019 року у справі № 820/3713/17 Велика Палата Верховного Суду зазначила, що поняття «спір, який не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства» щодо позовних вимог слід тлумачити як поняття, що стосується тих спорів, які не підлягають розгляду в порядку адміністративного судочинства, і тих, які взагалі не підлягають судовому розгляду.
Даний висновок узгоджується з правовою позицією, що міститься, зокрема, у постановах Великої Палати Верховного Суду від 13 березня 2019 року у справі № 820/3713/17 та Верховного Суду від 30 січня 2020 року у справі № 640/4550/19.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.238 КАС України суд закриває провадження у справі якщо справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.
Враховуючи вищенаведене, суд закриває провадження у справі та роз`яснює, що зазначені вище вимоги у справі не можуть бути вирішені судом будь-якої юрисдикції, зазначені підстави позову можуть бути підтверджені або спростовані судом у разі спору про законність рішень, які прийняті на підставі оскаржених актів.
Згідно п.5 ч.1 ст.7 Закону України «Про судовий збір» сплачена позивачем сума судового збору у розмірі 3028 грн повертається позивачу.
Керуючись ст. 238, 241, 242, 243, 248, 256 КАС України, суд
У х в а л и в :
Закрити провадження у справі за позовом Громадської організації інвалідів "Центр реабілітаційних ініціатив "Діяльне милосердя" до Департаменту природних ресурсів, будівництва та розвитку громад Львівської міської ради, Управління державного контролю за використанням та охороною земель Львівської міської ради про визнання протиправними дій та зобов`язання утриматись від їх вчинення.
Роз`яснити позивачу, що у разі закриття провадження у справі повторне звернення до суду зі спору між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав не допускається.
Повернути Громадській організації інвалідів "Центр реабілітаційних ініціатив "Діяльне милосердя" (код ЄДРПОУ 36670162; 79007, м. Львів, вул. Клепарівська, 12/5) сплачений судовий збір в розмірі 3028 ( три тисячі двадцять вісім ) грн. відповідно до квитанцій АТ КБ ПриватБанк від 15.04.2024 на суму 2028 грн., від 02.04.2024 на суму 1000 грн.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її підписання суддею.
СуддяКухар Наталія Андріївна
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.10.2024 |
Оприлюднено | 01.11.2024 |
Номер документу | 122681691 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кухар Наталія Андріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні