Справа № 344/6271/17
Провадження № 22-ц/4808/1515/24
Головуючий у 1 інстанції Бабій О. М.
Суддя-доповідач Луганська
У Х В А Л А
30 жовтня 2024 року м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський апеляційний суд у складі колегії суддів судової палати з розгляду цивільних справ: Луганської В.М. (суддя доповідач), Баркова В.М., Девляшевського В.А.,
вирішуючи питання про відкриття апеляційного провадження у цивільній справі
за апеляційною скаргою Івано-Франківського ВДВС в Івано-Франківському районі Івано-Франківської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції
на ухвалу Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області від 30 вересня 2024 року, у справі за заявою ОСОБА_1 про визнання виконавчих листів такими, що не підлягають виконанню,
в с т а н о в и в:
Ухвалою Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області від 30 вересня 2024 року заяву ОСОБА_1 про визнання виконавчих листів такими, що не підлягають виконанню, задоволено.
Не погодившись з вказаною ухвалою суду, Івано-Франківське ВДВС Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції, яке не приймало участі у розгляді справи судом першої інстанції, звернулося до суду з апеляційною скаргою.
Згідно з ч. ч. 1, 3статті 352ЦПКУкраїни учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку рішення суду першої інстанції повністю або частково.
Суд апеляційної інстанції має процесуальну можливість зробити висновок щодо вирішення чи не вирішення судом першої інстанції питання про права та інтереси особи, яка не брала участі у справі, лише в межах відкритого апеляційного провадження. Якщо такі обставини не підтвердяться, апеляційне провадження підлягає закриттю на підставі пункту 3 частини першої статті 362 ЦПК України. Такий правовий висновок викладений у постанові Верховного Суду у складі Об`єднаної палати Касаційного цивільного суду від 17 лютого 2020 року у справі № 668/17285/13-ц (провадження № 61-41547сво18).
Апеляційна скарга підлягає залишенню без руху з наступних підстав.
Статтею 356ЦПК України встановлено вимоги щодо форми та змісту апеляційної скарги.
Відповідно до п. 3 ч. 4 ст. 356 ЦПК України до апеляційної скарги додаються документи, що підтверджують сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі, або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Скаржником в апеляційній скарзі заявлено клопотання про відстрочення сплати судового збору в обґрунтування чого зазначає, що Івано-Франківське ВДВС Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції є державною установою, фінансується за рахунок державних коштів, розрахунково-касове обслуговування якої здійснюється Державною казначейською службою України в межах відкритих асигнувань, а законодавством передбачено досить стислі строки апеляційного оскарження.
Розглянувши клопотання, суд вважає його таким, що не підлягає задоволенню, виходячи з такого.
Згідно з частиною першою статті 136ЦПКУкраїни суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на визначений строк у порядку, передбаченому законом, але не більше як до ухвалення судового рішення у справі.
Питання відстрочення та розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від його сплати врегульоване статтею 8 Закону України «Про судовий збір», норма якої є спеціальною.
Відповідно до статті 8 Закону України «Про судовий збір», враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов: 1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або 2) позивачами є: а) військовослужбовці; б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів; в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда; г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім`ї; ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або 3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю.
Відповідно до правового висновку Великої Палати Верховного Суду у справі № 0940/2276/18 (постанова від 14 січня 2021 року), положення пунктів 1 та 2 частини першої статті 8ЗаконуУкраїни «Просудовий збір» не поширюються на юридичних осіб, незалежно від наявності майнового критерію (майнового стану учасника справи - юридичної особи), а положення пункту 3 частини першої наведеної статті Закону можуть бути застосовані до юридичної особи за наявності майнового критерію, але тільки у справах, визначених цим пунктом, тобто предметом позову у яких є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю. Разом з цим, Велика Палата констатувала, що юридична особа не позбавлена права звернутися із клопотанням про відстрочення або розстрочення сплати судового збору, і суд за результатами розгляду цього клопотання не обмежений у праві на власний розсуд відстрочити або розстрочити таку сплату.
Передбачена статтею 8 Закону України «Про судовий збір» можливість звільнення/відстрочення сплати судового збору є правом суду, а не його обов`язком й застосовується, як правило, у виключних випадках.
Колегія суддів вважає, що обставини, пов`язані з фінансуванням скаржника з Державного бюджету України, та на відсутність коштів, призначених для сплати судового збору, не можуть вважатися достатньою підставою для відстрочення сплати судового збору.
Також, суд враховує висновок Великої Палати Верховного Суду, викладений у постанові від 28 квітня 2021 року у справі № 640/3393/19 (провадження № 11-24апп21), в якій зазначено, що особа, яка утримується за рахунок державного бюджету, має право в межах бюджетних асигнувань здійснити розподіл коштів з метою забезпечення сплати судового збору.
За таких обставин, клопотання скаржника про відстрочення сплати судового збору задоволенню не підлягає.
Відповідно до ч. 1 ст 4 закону України «Про судовий збір» судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Відповідно до ч. 2, п. 6 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» за подання апеляційної скарги на ухвалу суду, яка подана юридичною особою, ставка судового збору становить 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Згідно ст. 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2024 року становить 3028 грн.
Отже, скаржнику необхідно сплатити судовий збір за подання апеляційної скарги в розмірі 3028 грн та для приєднання до матеріалів справи надати до Івано-Франківського апеляційного суду документ про оплату вказаних витрат, які перерахувати за наступними банківськими реквізитами або сплатити онлайн на офіційному веб-порталі Судова влада України: Отримувач коштів: ГУК в Iв.-Фр.об./ТГ Ів.-Фр./ /22030101
Код отримувача (код за ЄДРПОУ): 37951998
Банк отримувача: Казначейство України(ел. адм. подат.)
Код банку отримувача (МФО): 899998
Рахунок отримувача: UA418999980313131206080009612
Код класифікації доходів бюджету: 22030101
Призначення платежу: *;101;
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 357 ЦПК України до апеляційної скарги, яка оформлена з порушенням вимог, встановлених статтею 356 цього Кодексу, застосовуються положення статті 185 цього Кодексу, тобто скарга залишається без руху із наданням скаржнику строку для усунення зазначених недоліків.
Таким чином, апеляційна скарга підлягає залишенню без руху із наданням скаржнику строку для сплати судового збору за подання апеляційної скарги та надання апеляційному суду документу, що підтверджує його сплату.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 185, 356, 357 ЦПК України,
у х в а л и в:
У задоволенні клопотання Івано-Франківського ВДВС в Івано-Франківському районі Івано-Франківської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції про відстрочення сплати судового збору за подання апеляційної скарги на ухвалу Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області від 30 вересня 2024 року, відмовити.
Апеляційну скаргу Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області від 30 вересня 2024 року на ухвалу Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області від 30 вересня 2024 року, залишити без руху, запропонувавши останньому усунути недоліки апеляційної скарги, зазначені в тексті ухвали, протягом десяти днів з дня отримання копії цієї ухвали.
Роз`яснити, що у разі не виправлення недоліків апеляційної скарги протягом вказаного терміну апеляційна скарга буде вважатися неподаною та повернута йому.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Судді: В.М. Луганська
В.М. Барков
В.А. Девляшевський
Суд | Івано-Франківський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.10.2024 |
Оприлюднено | 01.11.2024 |
Номер документу | 122687699 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Інші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) |
Цивільне
Івано-Франківський апеляційний суд
Луганська В. М.
Цивільне
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Шамотайло О. В.
Цивільне
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Шамотайло О. В.
Цивільне
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Шамотайло О. В.
Цивільне
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Шамотайло О. В.
Цивільне
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Островський Л. Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні