ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
"31" жовтня 2024 р. справа № 300/8146/23
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі судді Чуприни О.В., розглянувши клопотання представника Івано-Франківського міського центру зайнятості Івано-Франківської області від 22.10.2024 про повернення судового збору за матеріалами адміністративного позову Івано-Франківського міського центру зайнятості до Головного управління Державної казначейської служби України в Івано-Франківській області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання до вчинення певних дій, -
В С Т А Н О В И В:
Івано-Франківський міський центр зайнятості звернувся до суду з позовом до Головного управління Державної казначейської служби України в Івано-Франківській області, за змістом якого просив суд:
- визнати протиправною бездіяльність Головного управління Державної казначейської служби України в Івано-Франківській області в частині повернення Івано-Франківському обласному центру зайнятості наказу Господарського суду Івано-Франківської області по справі № 909/373/23.
- зобов`язати Головне управління Державної казначейської служби України в Івано-Франківській області прийняти до виконання наказ виданий Господарським судом Івано-Франківської області по справі № 909/373/23 про стягнення з Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області на користь Івано-Франківського обласного центру зайнятості коштів на загальну суму 37 681,38 гривень.
Івано-Франківським окружним адміністративним судом 19.09.2024 ухвалено рішення, яким в задоволенні позову Івано-Франківського обласного центру зайнятості відмовлено.
Представник позивача (Івано-Франківського міського центру зайнятості Івано-Франківської області) 22.10.2024 через підсистему "Електронний суд" Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подав заяву від 22.10.2024 про повернення Івано-Франківському обласному центру зайнятості (надалі по тексту також - заявник) надмірно сплаченого судового збору згідно квитанції №136 від 21.11.2023, на підставі статті 7 Закону України "Про судовий збір", оскільки відповідно до частини 3 статті 4 Закону України "Про судовий збір" визначено, що при поданні до суду процесуальних документів, передбачених частиною другою цієї статті, в електронній формі - застосовується коефіцієнт 0,8 для пониження відповідного розміру ставки судового збору.
Згідно з витягу з протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями, на підставі розпорядження за №124 від 22.10.2024, у зв`язку з перебуванням судді Панікара І.В. у відпустці, 22.10.2024 заяву передано на розгляд судді Чуприні О.В.
Розглянувши клопотання представника позивача про повернення судового збору, дослідивши матеріали сформованого провадження, суд зазначає наступне.
Частиною 2 статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі по тексту також КАС України) встановлено, що розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Законом України "Про судовий збір" від 08.07.2011 за №3674-VI (надалі по тексту також - Закон України "Про судовий збір").
Згідно пункту 1 частини 1 статті 7 Закону України "Про судовий збір" сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі, зменшення розміру позовних вимог або внесення судового збору в більшому розмірі, ніж встановлено законом.
Суд зазначає, що Івано-Франківський міський центр зайнятості згідно з квитанції за №136 від 21.11.2023 підтвердив сплату судового збору на суму 2 684,00 гривень (а.с.16).
Водночас, згідно частиною 3 статті 4 Закону України "Про судовий збір" визначено, що при поданні до суду процесуальних документів, передбачених частиною другою цієї статті, в електронній формі - застосовується коефіцієнт 0,8 для пониження відповідного розміру ставки судового збору.
Таким чином, враховуючи те, що позовна заява була подана в електронній формі 24.11.2023, то сплаті підлягав судовий збір в розмірі 2 147,20 гривень (2 684,00 х 0,8 = 2 147,20 гривень), а не 2 684,00 гривень, тому позивач сплатив на 536,80 гривень більше судового збору.
Враховуючи вищевикладене, а також те, що Івано-Франківський міський центр зайнятості за подання цієї позовної заяви сплатив судовий збір в більшому розмір (не помилково), то наявні підстави для повернення позивачу вказаної суми сплаченого судового збору з Державного бюджету України.
Суд вказує, що відповідно до наказу Міністерства економіки України від 20.10.2022 за №4056 та наказу Івано-Франківського обласного центру зайнятості від 23.12.2022 за №1138 Івано-Франківський міський центр зайнятості реорганізований, шляхом приєднання до Івано-Франківського обласного центру зайнятості.
Отже, враховуючи практику Верховного Суду, зокрема постанову Великої Палати Верховного Суду від 16.06.2020 у справі №910/5953/17, постанову Верховного Суду від 01.12.2022 у справі №917/436/21, постанову Верховного суду від 13.01.2023 у справі №909/760/17, можна зробити висновок, що оскільки відбулася реорганізації юридичної особи, в даному випадку Івано-Франківського міського центру зайнятості, то фактично відбулося універсальне правонаступництво. При універсальному правонаступництві все майно особи як сукупність прав та обов`язків, які їй належать, переходить до правонаступника чи правонаступників, в даному випадку до Івано-Франківського обласного центру зайнятості, при цьому в цій сукупності переходять усі окремі права та обов`язки, які належали на момент правонаступництва правопопереднику незалежно від їх виявлення на той момент. Ухвалюючи рішення про реорганізацію, уповноважений орган юридичної особи спрямовує свою волю на передачу не окремого майна, прав або обов`язків, а усієї їх сукупності.
Такий ж висновок інтерпретується у постанові Восьмого апеляційного адміністративного суду від 12.07.2023 у справі № 300/5313/22 та постановах від 12.06.2018 у справі за №2а-23895/09/1270, та від 22.01.2020 у справі за №2а-15057/09/2670 Верховного Суду - правонаступництво у сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.
Частиною 5 статті 7 Закону України "Про судовий збір" визначено, що повернення сплаченої суми судового збору здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади із забезпечення реалізації державної фінансової політики.
Згідно пункту 5 розділу 1 Порядку повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 03.09.2013 за №787, у разі повернення судового збору (крім помилково зарахованого) до головних управлінь Казначейства, Казначейства (у разі сплати судового збору в іноземній валюті) подається копія судового рішення, засвідчена належним чином. Копія судового рішення, засвідчена належним чином, подається платником до відповідного головного управління Казначейства, Казначейства разом з його заявою про повернення коштів з бюджету та оригіналом або копією документа на переказ або паперовою копією електронного розрахункового документа, які підтверджують перерахування коштів до бюджету.
У даному випадку Івано-Франківському обласному центру зайнятості необхідно звернутися до органів Державної казначейської служби України для повернення сплаченого судового збору в більшому розмірі відповідно до наданого ним платіжного доручення №136 від 21.11.2023 у розмірі 536,80 гривень.
Враховуючи наведене, керуючись пунктом 1 частини 1 статті 7 Закону України "Про судовий збір", статтями 132, 143, 241-243, 248, 256, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Заяву представника Івано-Франківського міського центру зайнятості від 22.10.2024 про повернення судового збору, - задовольнити.
2. Повернути Івано-Франківському обласному центру зайнятості (ідентифікаційний код юридичної особи 03491062) сплачений в більшому розмірі до державного бюджету судовий збір в сумі 536,80 гривень (п`ятсот тридцять шість гривень вісімдесят копійок).
Ухвала може бути оскарженою в апеляційному порядку. Відповідно до статей 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо розгляд справи здійснено в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Апеляційні скарги подаються учасниками справи до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Учасники справи:
позивач Івано-Франківський міський центр зайнятості (ідентифікаційний код юридичної особи 19390067), АДРЕСА_1 ;
позивач Івано-Франківський обласний центр зайнятості (ідентифікаційний код юридичної особи 03491062), вул. Деповська, 89-А, м. Івано-Франківськ, 76002;
відповідач Головне управління Державної казначейської служби України в Івано-Франківській області (ідентифікаційний код юридичної особи 37951998), вул. Дністровська, 14, м. Івано-Франківськ, 76018.
Суддя Чуприна О.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.10.2024 |
Оприлюднено | 04.11.2024 |
Номер документу | 122709849 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Інші процесуальні питання |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Чуприна О.В.
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні