Постанова
від 31.10.2024 по справі 420/21084/23
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 жовтня 2024 р.м. ОдесаСправа № 420/21084/23

Головуючий в 1 інстанції: Токмілова Л.М.

Дата і місце ухвалення 26.06.2024 р., м. Одеса

П`ятий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:

судді доповідача Шеметенко Л.П.

судді Градовського Ю.М.

судді Турецької І.О.

за участю секретаря Худика С.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі в режимі відеоконференції адміністративну справу за апеляційними скаргами ОСОБА_1 , Чорноморської селищної ради Одеського району Одеської області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 26 червня 2024 року по справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Чорноморської селищної ради Одеського району Одеської області, Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області, Головного управління Держгеокадастру в Одеській області про визнання протиправними дії, скасування державної реєстрації земельної ділянки,-

В С Т А Н О В И В:

У серпні 2023 року ОСОБА_1 звернулась до суду із адміністративним позовом до Чорноморської селищної ради Одеського району Одеської області, Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області, Головного управління Держгеокадастру в Одеській області, в якому, з урахуванням заяви про зміну предмета позову, просила суд:

- визнати протиправними дії Чорноморської селищної ради Одеського району Одеської області щодо перешкоджання ОСОБА_1 в отриманні кадастрового номера на земельну ділянку площею 0.0078 га, шляхом не надання Витягу із відповідної містобудівної документації - Генерального плану селища Чорноморське (Проекту внесення змін до Генерального плану, затвердженого рішенням Чорноморської селищної ради № 26 від 27.11.2015 року ) із зазначенням функціональної зони земельної ділянки;

- зобов`язати Чорноморську селищну раду Одеського району Одеської області надати ОСОБА_1 Витяг із відповідної містобудівної документації - Генерального плану селища Чорноморське (Проекту внесення змін до Генерального плану селища Чорноморське затвердженого рішенням Чорноморської селищної ради № 26 від 27.11.2015 року) із зазначенням функціональної зони земельної ділянки;

- визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області щодо проведення державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 5122755900:02:001:0070 на підставі нечинних документів;

- визнати протиправною бездіяльність Головного управління Держгеокадастру в Одеській області, щодо не проведення належним чином перевірки за скаргою ОСОБА_1 та відмови у скасуванні державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 5122755900:02:001:0070; надання недостовірної інформації щодо відсутності підстав для скасування державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 5122755900:02:001:0070;

- скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5122755900:02:001:0070; припинити усі речові права, їх обтяження, зареєстровані щодо земельної ділянки з кадастровим номером 5122755900:02:001:0070.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 26 червня 2024 року адміністративний позов ОСОБА_1 задоволено частково.

Визнано протиправними дії Чорноморської селищної ради Одеського району Одеської області щодо ненадання Витягу із відповідної містобудівної документації - Генерального плану селища Чорноморське (Проекту внесення змін до Генерального плану, затвердженого рішенням Чорноморської селищної ради № 26 від 27.11.2015 року) із зазначенням функціональної зони земельної ділянки.

Зобов`язано Чорноморську селищну раду Одеського району Одеської області надати ОСОБА_1 Витяг із відповідної містобудівної документації - Генерального плану селища Чорноморське (Проекту внесення змін до Генерального плану селища Чорноморське затвердженого рішенням Чорноморської селищної ради № 26 від 27.11.2015 року) із зазначенням функціональної зони земельної ділянки. В іншій частині позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючись із вказаним рішенням суду першої інстанції в частині відмови у скасуванні державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 5122755900:02:001:0070, ОСОБА_1 подала апеляційну скаргу, в якій посилається на те, що рішення суду в оскаржуваній частині ухвалене з неправильним застосуванням норм матеріального права, тому просить змінити оскаржуване рішення, визнати незаконною та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5122755900:02:001:0070, а в іншій частині рішення суду першої інстанції залишити без змін.

В обґрунтування доводів апеляційної скарги ОСОБА_1 зазначає, що судом не взято до уваги наданих позивачем доказів грубих порушень, допущених відповідачами при формуванні земельної ділянки. Зокрема, апелянт стверджує, що договір про виконання робіт №5 та додаткова угода до вказаного договору не відповідають вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та є недійними, оскільки не відповідають вимогам законодавства щодо договорів та не містять обов`язкових реквізитів. Апелянт також посилається на порушення порядку зміни цільового призначення земельної ділянки, яке вбачає у незаконності віднесення земельної ділянки, щодо якої позивачем було розроблено проект відведення, до земель рекреаційного призначення, без відповідного рішення селищної ради.

Відповідачами надано до суду відзиви на апеляційну скаргу позивача, в яких зазначено про законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в оскаржуваній позивачем частині позовних вимог, просять відмовити у задоволенні апеляційної скарги позивача.

Крім того, не погоджуючись із рішенням суду першої інстанції в частині задоволення позовних вимог, Чорноморська селищна рада Одеського району Одеської області подала апеляційну скаргу, в якій посилається на те, що при винесенні оскаржуваного рішення судом порушено норми матеріального та процесуального права, просить скасувати оскаржуване рішення у відповідній частині та ухвалити в цій частині нове судове рішення про відмову у задоволенні позовних вимог.

В обґрунтування доводів апеляційної скарги Чорноморська селищна рада Одеського району Одеської області вказує, що позивач жодного разу не зверталась із заявою про надання витягу із містобудівної документації. Щодо звернення МПП «Оберіг» 06.12.2021 року апелянт зазначає, що ним не було надано жодних документів, які б підтверджували, що він діє в інтересах ОСОБА_1 . Крім того, апелянт посилається на порушення судом першої інстанції вимог процесуального права, яке він вбачає у порушенні судом строків проведення підготовчого провадження у справі, та, як наслідок, прийнятті заяви позивача про зміну предмету позову поза межами встановлених КАС України строків.

Вислухавши суддю-доповідача, переглянувши справу за наявними в ній доказами, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційних скарг, колегія суддів приходить до наступних висновків.

Як встановлено судом першої інстанції та вбачається з матеріалів справи, ОСОБА_1 є членом Товариства автомобілістів «Гвардієць».

На виконання постанови П`ятого апеляційного адміністративного суду від 29.01.2020 року та рішення Одеського окружного адміністративного суду по справі від 19.11.2019 року по справі № 420/3719/19 Чорноморською селищною радою було прийнято рішення від 27.02.2020 року за №822-VII, яким надано громадянці України ОСОБА_1 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки безоплатно у власність для розміщення індивідуального гаражу на території Чорноморської селищної ради Лиманського району Одеської області (в межах смт. Чорноморське).

ОСОБА_1 замовила та МПП АН «Оберіг» виробило проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_1 для розміщення індивідуального гаражу на території Чорноморської селищної ради (в межах смт. Чорноморське) Лиманського району Одеської області від 2020 року.

20.05.2021 року ОСОБА_1 звернулась до відповідача з клопотанням про погодження відведення земельної ділянки, однак 21.05.2021 року за вих. № О-235-3/020/02-14 Чорноморська селищна рада надала відповідь, в якій зазначила, що сектор містобудування, архітектури, просторового планування, землевпорядкування та комунальної власності Чорноморської селищної ради не має повноважень щодо погодження вищевказаної документації.

07.06.2021 року позивачка знову направила відповідачу проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для підписання акту прийомки-передачі межових знаків на зберігання, проте проект повернуто без відповіді.

17.06.2021 року позивачка звернулася до Чорноморської селищної ради з клопотанням за вх. № О-295-3/020-7, в якому просила надати викопіювання з відображеного на картографічній основі державного земельного кадастру орієнтованого місця розташування земельної ділянки.

Листом від 02.07.2021 року №295-3/020-7/0214 Чорноморська селищна рада Одеського району Одеської області повідомила, що по-перше, зазначена інформація оприлюднюється на безоплатній основі на офіційному веб-сайті ЦОВВ, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, по-друге, абзац 4 ч. 7 ст. 118 набирає чинності з серпня 2021 року.

06.12.2021 року за вх.№ 2072/02-18/з розробник проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_1 для розміщення індивідуального гаражу, МПП АН «Оберіг», в особі директора ОСОБА_2 звернувся до відповідача з клопотанням щодо надання витягу із відповідної містобудівної документації із зазначенням функціональної зони території, в межах якої розташована земельна ділянка, та обмежень у використанні території для містобудівних потреб.

Листом від 23.12.2021 року №2072/02-18/34/2528 Чорноморська селищна рада Одеського району Одеської області повідомила директора МПП АН «Оберіг», що у відповідності до прийнятого рішення Чорноморської селищної ради №250-VIII від 07 жовтня 2021 року «Про заборону надання дозвільних документів на земельній ділянці, передбаченої для проведення берегоукріплювальних робіт в зонах зсуву на території Чорноморської селищної ради Одеського району Одеської області», будь-які дозвільні та інші документи на території позначеної у додатку до зазначеного клопотання тимчасово не надає до виконання вимог даного рішення Чорноморської селищної ради.

12.08.2021 року МПП «Оберіг», в особі директора ОСОБА_2 , звернувся до Державного земельного кадастру з клопотанням про внесення інформації про земельну ділянку, щодо якої розроблено проект відведення і отримав рішення про відмову, однією з підстав якої є відсутність витягу із відповідної містобудівної документації.

Також, судом встановлено, що рішенням виконавчого комітету Чорноморської селищної ради Комінтернівського району Одеської області №58 від 17.03.2000 року «Про виділення земельної ділянки під гаражі» була дана згода товариству автомобілістів «Гвардієць» на вибір земельної ділянки під гаражами в довгострокову оренду загальною площею 5,83 га строком на 10 років при умові надання головою товариства проекту відводу земельної ділянки.

Рішенням Чорноморської селищної ради №404-V від 18.07.2008 року був затверджений Генеральний план селища Чорноморське Комінтернівського району Одеської області на період до 2026 року.

Рішенням Чорноморської селищної ради №26-VII від 27.11.2015 року затверджено проект «Внесення змін до генерального плану смт. Чорноморське Комінтернівського району Одеської області у зв`язку з розміщенням об`єктів транспортної інфраструктури морського транспорту на земельній ділянці загальною площею 38,9994 га та розміщенням гаражів на земельній ділянці площею 8,00 га (в межах населеного пункту)».

Чорноморською селищною радою 20.05.2016 року прийнято рішення №110 «Про розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель комунальної власності, які розташовані в межах населених пунктів на території Чорноморської селищної ради Комінтернівського району Одеської області (з метою формування земельної ділянки комунальної власності)», на основі якого Чорноморська селищна рада уклала з Товариством з обмеженою відповідальністю «ІНАГРО ГРУПП» Договір №5 від 20.07.2016 року. Предметом даного договору стала послуга: «Розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель комунальної власності (з метою формування земельної ділянки комунальної власності) вільної від забудови».

Чорноморською селищною радою Одеського району Одеської області 07.10.2021 року прийнято рішення № 250 «Про заборону надання дозвільних документів на земельній ділянці, передбаченої для проведення берегоукріплювальних робіт в зонах зсуву на території Чорноморської селищної ради Одеського району Одеської області», пунктом 1 якого заборонено видачу будь-яких дозвільних документів (дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, передача земельної ділянки у власність або користування, надання містобудівних умов та обмежень, нове будівництво та інше) на території на якій розміщено гаражі визначену на картографічному матеріалі, до моменту затвердження проектної документації в стадії Проекту та Робочого проекту, отримання висновків відповідних служб щодо стану зсувних процесів та проведення відповідних робіт з берегоукріплення.

18.02.2022 року Чорноморською селищною радою Одеського району Одеської області прийнято рішення №406-VIII «Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель комунальної власності, які розташовані на території Чорноморської селищної ради Одеського району Одеської області (з метою формування земельних ділянок)», яким затверджено технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації (з метою формування земельних ділянок комунальної власності): земельна ділянка кадастровий номер 5122755900:02:001:0070, загальною площею 3,5676 га, цільове призначення-земельні ділянки запасу (код КВІПЗ 07.07), яка розташована на території Чорноморської селищної ради: Одеська область, Одеський район, в межах смт.Чорноморське.

В межах справи 420/22975/21 було проведено судову земельно-технічну експертизу від 12 квітня 2023 року, якою встановлено, що земельна ділянка з кадастровим номером 5122755900:02:001:0070 накладається на земельну ділянку площею 0, 0078 га, розташовану на території розміщення гаражів партнерства автомобілістів «Гвардієць», щодо якої розроблено Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_1 для розміщення індивідуального гаражу. Площа накладання становить 0,0078 га.

Рішенням № 371 від 23.12.2021 року Чорноморська селищна рада надала дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок загальною площею 5,8632 га у довгострокову оренду строком на 49 (сорок дев`ять) років Товариству з обмеженою відповідальністю «СТІЙКЕ МІСТО» для проведення берегоукріплювальних робіт, цільове призначення: 10.10 для будівництва та експлуатації гідротехнічних, гідрометричних та лінійних споруд: - земельна ділянка кадастровий номер 5122755900:02:001:0070.

29.12.2022 року ОСОБА_1 направила скаргу начальнику Головного управління Держгеокадастру в Одеській області з вимогою провести перевірку дотримання норм законодавства при проведенні Чорноморською селищною радою Одеського району Одеської області та виконавцем робіт ТОВ «ІНАГРО ГРУПП» інвентаризації земель з метою формування ділянок комунальної власності, складання технічної документації та формування земельної ділянки з кадастровим номером 5122755900:02:001:0070, а також скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5122755900:02:001:0070.

Листом від 05.01.2023 року Головне управління Держгеокадастру в Одеській області повідомило, що у Головного управління відсутні підстави для скасування державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 5122755900:02:001:0070 та скасування кадастрового номеру 5122755900:02:001:0070.

18.01.2023 року, позивачка звернулась до голови Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру зі скаргою щодо скасування державної реєстрації земельної ділянки, з кадастровим номером 5122755900:02:001:0070.

Листом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 03.02.2023 №О-55/0-0.21-164/6-23 повідомлено, що до державного кадастрового реєстратора Відділу у м. Яремчому Міськрайонного управління у Надвірнянському районі та м. Яремчому Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області за принципом випадковості надійшла на розгляд заява Чорноморської селищної ради про державну реєстрацію земельної ділянки від 13.12.2021 з доданими документами. За результатами перевірки документації із землеустрою, державним кадастровим реєстратором 21.12.2021 року внесено відомості (здійснено реєстрацію) до Державного земельного кадастру про земельну ділянку з державним кадастровим номером 5122755900:02:001:0070. Державний кадастровий реєстратор діяв у спосіб, визначений чинним законодавством.

Зважаючи на вищевикладене та вважаючи протиправними дії та бездіяльність відповідачів, ОСОБА_1 звернулась до суду з адміністративним позовом.

Відповідно до ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційних скарг.

Суд першої інстанції, вирішуючи справу та частково задовольняючи позовні вимоги, виходив з того, що право позивачки на отримання належного та повного витягу з містобудівної документації щодо земельної ділянки гарантоване Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», а практична реалізація цього права передбачена постановою Кабінету Міністрів України за №926 від 01.09.2021, при цьому зазначені у відповіді відповідача мотиви ненадання такого витягу не належать до передбачених законом та встановлених постановою Кабінету Міністрів України підстав для відмови.

Натомість, відмовляючи у задоволенні позовних вимог, в частині скасування державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 5122755900:02:001:0070 суд першої інстанції виходив з того, що Чорноморська селищна рада надала усі необхідні документи для реєстрації інвентаризованих земельних ділянок, а отже підстави для визнання дій Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області щодо проведення державної реєстрації земельної ділянки протиправними та скасування державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 5122755900:02:001:0070 відсутні.

Переглядаючи справу в апеляційному порядку та надаючи оцінку рішенню суду першої інстанції в межах вимог та доводів апеляційних скарг, колегія суддів приходить до наступного.

Щодо доводів апелянта в частині задоволення позовних вимог до Чорноморської селищної ради Одеського району, апеляційний суд зазначає наступне.

Відповідно норм до статті 50 Закону України «Про землеустрій» у разі формування земельної ділянки чи зміни цільового призначення земельної ділянки для потреб, пов`язаних із забудовою, до проекту додається витяг із відповідної містобудівної документації із зазначенням функціональної зони території, в межах якої розташована земельна ділянка, та обмежень у використанні території для містобудівних потреб. Ці вимоги не поширюються на випадки, якщо відповідно до закону передача (надання) земельних ділянок із земель державної або комунальної власності у власність чи користування фізичним та юридичним особам для містобудівних потреб може здійснюватися за відсутності зазначеної містобудівної документації або без дотримання правил співвідношення між видом цільового призначення земельної ділянки та видом функціонального призначення території, визначеного відповідною містобудівною документацією.

Згідно з статтею 16 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» містобудівна документація на місцевому рівні розробляється з урахуванням відомостей Державного земельного кадастру на актуалізованій картографічній основі у цифровій формі в державній системі координат у формі електронних документів, що містять базові і тематичні геопросторові дані.

Затвердження оновленої містобудівної документації на місцевому рівні здійснюється згідно із статтями 16-1, 17, 18 та 19 цього Закону.

Внесення змін до містобудівної документації на місцевому рівні здійснюється у порядку, визначеному законодавством для її розроблення та затвердження.

Склад, зміст, порядок розроблення та оновлення містобудівної документації на місцевому рівні встановлюються Кабінетом Міністрів України у Порядку розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації.

Містобудівна документація на місцевому рівні містить розділ інженерно-технічних заходів цивільного захисту. Затвердження містобудівної документації на місцевому рівні за відсутності такого розділу забороняється.

Відповідно до пункту 23 розділу Х «Перехідні положення» Земельного кодексу України до внесення до Державного земельного кадастру відомостей про функціональні зони зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення.

Зміна цільового призначення земельних ділянок, розташованих у межах функціональних зон, визначених генеральними планами населених пунктів, планами зонування (щодо земельних ділянок у межах населених пунктів), детальними планами територій (щодо земельних ділянок за межами населених пунктів), затвердженими до набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо планування використання земель», або протягом двох років з дня його опублікування (якщо розроблення відповідного генерального плану населеного пункту, плану зонування, детального плану територій розпочалося до набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо планування використання земель») може здійснюватися їх власниками (у визначених законом випадках - користувачами) без розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з дотриманням вимог частини п`ятої статті 20 цього Кодексу: до внесення до Державного земельного кадастру відомостей про функціональні зони на підставі витягу з містобудівної документації.

Форма витягу повинна містити відомості про функціональну зону та всі обмеження у використанні земель (у тому числі у сфері забудови), зазначені у містобудівній документації, та затверджується Кабінетом Міністрів України у Порядку розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації. У такому разі державний кадастровий реєстратор, до якого надійшла заява власника (розпорядника, у визначених законом випадках - користувача) земельної ділянки про зміну її цільового призначення, не пізніше наступного робочого дня після надходження заяви направляє до відповідного органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування, до повноважень якого належить затвердження відповідної містобудівної документації, запит щодо надання витягу з містобудівної документації із зазначенням функціональної зони, в межах якої розташована земельна ділянка. Орган місцевого самоврядування протягом двох робочих днів з дня надходження запиту зобов`язаний надати державному кадастровому реєстратору відповідний витяг з містобудівної документації. Витяг з містобудівної документації може бути отриманий заявником самостійно відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації». У такому разі витяг з містобудівної документації додається до заяви про внесення до Державного земельного кадастру відомостей про зміну цільового призначення земельної ділянки.

Відповідно до частини четвертої статті 16 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», постановою Кабінету Міністрів України за №926 від 01.09.2021 затверджено Порядок розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації (далі Порядок).

Згідно з пунктом 91 Порядку форма витягу з містобудівної документації, який надається уповноваженим структурним підрозділом виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, Київської та Севастопольської міської держадміністрації, передбачає наявність таких відомостей щодо території, стосовно якої надійшов запит щодо надання витягу з містобудівної документації:

інформацію про містобудівну документацію: територія, на яку розроблено містобудівну документацію; дата, назва органу та номер рішення про затвердження містобудівної документації (останні зміни на час надання витягу); функціональна зона (назва виду функціонального призначення території функціональної зони (функціональних зон), код (номер) функціональної зони, площа функціональної зони, перелік можливих переважних та супутніх видів цільового призначення земельних ділянок (сформованих та таких, що можуть бути сформовані) на території, стосовно якої надійшов запит щодо надання витягу з містобудівної документації; посилання на опубліковану містобудівну документацію на відповідному веб-сайті та геоінформаційну систему, що забезпечує її відображення;

графічну частину витягу з містобудівної документації (із зазначенням масштабу), яка повинна відображати: частину території розроблення містобудівної документації, яка включена у функціональну зону; межі функціональної зони (функціональних зон) із зазначенням координат; всі існуючі та проектні об`єкти, розташовані в межах функціональної зони (функціональних зон); всі обмеження у використанні земель (у тому числі у сфері забудови), що розповсюджуються на територію в межах функціональної зони; експлікацію з переліком відображених об`єктів; умовні позначення, якими відображена функціональна зона, та всі обмеження;

перелік переважних та супутніх видів використання території (земельної ділянки) та перелік категорій земель та видів цільового призначення земельних ділянок, які можуть встановлюватися в межах відповідної функціональної зони.

Відповідно до пункту 93 Порядку витяг з містобудівної документації формується на основі бази геоданих та надається у вигляді електронного документа, що створюється у вигляді файла (пакета файлів) у форматі Adobe Portable Document Format (PDF), у яких містяться текстові, табличні та графічні матеріали документації, та шляхом накладення електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису із використанням кваліфікованої електронної позначки часу відповідно до вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги», керівника уповноваженого структурного підрозділу виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, Київської та Севастопольської міської держадміністрації.

Витяг з містобудівної документації, розробленої до набрання чинності Законом України від 17 червня 2020 р. № 711-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо планування використання земель», надається з урахуванням наявних даних містобудівної документації (пункт 94 Порядку).

Таким чином, вказаними нормами прав встановлено, що витяг з містобудівної документації може бути отриманий заявником самостійно відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації». У такому разі витяг з містобудівної документації додається до заяви про внесення до Державного земельного кадастру відомостей про зміну цільового призначення земельної ділянки. Форма витягу з містобудівної документації надається уповноваженим структурним підрозділом виконавчого органу місцевого самоврядування. Витяг з містобудівної документації формується на основі бази геоданих та надається у вигляді електронного документа, що створюється у вигляді файла (пакета файлів) у форматі Adobe Portable Document Format (PDF).

Як вбачається з матеріалів справи, 06.12.2021 року розробник проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_1 для розміщення індивідуального гаражу, МПП АН «Оберіг» звернулось до Чорноморської селищної ради Одеського району Одеської області з клопотанням щодо надання витягу із містобудівної документації із зазначенням функціональної зони території, в межах якої розташована земельна ділянка, та обмежень у використанні території для містобудівних потреб.

Листом від 23.12.2021 року №2072/02-18/34/2528 Чорноморська селищна рада Одеського району Одеської області відмовила директору МПП АН «Оберіг» у наданні відповідного витягу з містобудівної документації на підставі рішення Чорноморської селищної ради №250-VIII від 07 жовтня 2021 року «Про заборону надання дозвільних документів на земельній ділянці, передбаченої для проведення берегоукріплювальних робіт в зонах зсуву на території Чорноморської селищної ради Одеського району Одеської області».

Колегія суддів зазначає, що зазначені у відповіді відповідача мотиви ненадання такого витягу не належать до передбачених законом та встановлених постановою Кабінету Міністрів України за №926 від 01.09.2021 підстав для відмови у наданні відповідного витягу.

При цьому, доводи апелянта, що позивач не зверталась із заявою про надання витягу із містобудівної документації, а також щодо відсутності доказів того, що МПП «Оберіг» діяло в інтересах ОСОБА_1 спростовуються матеріалами справи, з яких вбачається, що МПП «Оберіг» на замовлення ОСОБА_1 розробляло проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_1 для розміщення індивідуального гаражу на території Чорноморської селищної ради (в межах смт. Чорноморське) Лиманського району Одеської області. Зазначені обставини свідчать, що МПП «Оберіг» діяло в інтересах ОСОБА_1 , що свідчить про помилковість доводів апелянта у цій частині.

При цьому, апеляційний суд також враховує, що єдиною підставою для відмови представника МПП АН «ОБЕРІГ» у наданні витягу з містобудівної документації було рішення Чорноморської селищної ради Одеського району Одеської області від 07.10.2021 року № 250 «Про заборону надання дозвільних документів на земельній ділянці, передбаченої для проведення берегоукріплювальних робіт в зонах зсуву на території Чорноморської селищної ради Одеського району Одеської області», п. 1 якого визнано протиправним та нечинним рішенням суду по справі №420/22975/21.

Зважаючи на викладене, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про наявність правових підстав для визнання протиправною бездіяльності відповідача та зобов`язання його надати відповідний витяг із містобудівної документації із зазначенням функціональної зони земельної ділянки.

Щодо посилань Чорноморської селищної ради на порушення судом першої інстанції норм процесуального права, колегія суддів зазначає наступне.

Так, ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 21.11.2023 року відкрито загальне позовне провадження та призначено підготовче судове засідання.

Згідно положень ч. ч. 2-4 ст. 173 КАС України, завданням підготовчого провадження є: остаточне визначення предмета спору та характеру спірних правовідносин, позовних вимог та складу учасників судового процесу; з`ясування заперечень проти позовних вимог; визначення обставин справи, які підлягають встановленню, та зібрання відповідних доказів; вирішення відводів; визначення порядку розгляду справи; вчинення інших дій з метою забезпечення правильного, своєчасного і безперешкодного розгляду справи по суті.

Підготовче провадження починається відкриттям провадження у справі і закінчується закриттям підготовчого засідання.

Підготовче провадження має бути проведене протягом шістдесяти днів з дня відкриття провадження у справі. У виняткових випадках для належної підготовки справи для розгляду по суті цей строк може бути продовжений не більше ніж на тридцять днів за клопотанням однієї із сторін або з ініціативи суду.

05 березня 2024 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшла заява ОСОБА_1 про зміну предмету позову, яка була прийнята ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 07 березня 2024 року.

Положеннями ч. 1 ст. 47 КАС України визначено, що крім прав та обов`язків, визначених у статті 44 цього Кодексу, позивач має право на будь-якій стадії судового процесу відмовитися від позову. Позивач має право змінити предмет або підстави позову, збільшити або зменшити розмір позовних вимог шляхом подання письмової заяви до закінчення підготовчого засідання або не пізніше ніж за п`ять днів до першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 28 травня 2024 року, занесеною до протоколу судового засідання, закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті.

Таким чином, оскільки дана справа розглядалась в порядку загального позовного провадження, при цьому на момент подання заяви про зміну предмету позову підготовче провадження не закінчилось, судом першої інстанції правомірно прийнято заяву позивача про зміну предмету позову.

До того ж, матеріали справи свідчать, що тривалий термін підготовчого провадження був обумовлений необхідністю виконання його завдань, зокрема судом першої інстанції в рамках підготовчого провадження неодноразово витребовувались докази, необхідні для забезпечення правильного, своєчасного і безперешкодного розгляду справи по суті.

При цьому, апеляційний суд наголошує, що порушення строків проведення підготовчого провадження не віднесено до виключного переліку порушень, які є обов`язковою підставою для скасування судового рішення, при цьому вказане порушення не призвело до неправильного вирішення справи, що спростовує доводи апелянта у цій частині.

Щодо доводів апелянта в частині відмови у задоволенні позовних вимог про скасування державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 5122755900:02:001:0070, апеляційний суд зазначає наступне.

Спірні у справі, що розглядається, правовідносини врегульовані, зокрема, Законом України від 07.07.2011 №3613-VI «Про Державний земельний кадастр», згідно з нормами статті 1 якого державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера.

Частинами першою, другою статті 6 Закону України «Про Державний земельний кадастр» передбачено, що ведення та адміністрування Державного земельного кадастру забезпечуються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Держателем Державного земельного кадастру є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Частинами першою та четвертою статті 9 цього ж Закону визначено, що внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. Державний кадастровий реєстратор: здійснює реєстрацію заяв про внесення відомостей до Державного земельного кадастру, надання таких відомостей; перевіряє відповідність поданих документів вимогам законодавства; формує поземельні книги на земельні ділянки, вносить записи до них, забезпечує зберігання таких книг; здійснює внесення відомостей до Державного земельного кадастру або надає відмову у їх внесенні; присвоює кадастрові номери земельним ділянкам; надає відомості з Державного земельного кадастру та відмову у їх наданні; здійснює виправлення помилок у Державному земельному кадастрі; передає органам державної реєстрації речових прав на нерухоме майно відомості про земельні ділянки.

Статтею 16 вищевказаного Закону встановлено, що земельній ділянці, відомості про яку внесені до Державного земельного кадастру, присвоюється кадастровий номер. Кадастровий номер земельної ділянки є її ідентифікатором у Державному земельному кадастрі. Система кадастрової нумерації земельних ділянок є єдиною на всій території України. Кадастровий номер скасовується лише у разі скасування державної реєстрації земельної ділянки. Зміна власника чи користувача земельної ділянки, зміна відомостей про неї не є підставою для скасування кадастрового номера. Скасований кадастровий номер земельної ділянки не може бути присвоєний іншій земельній ділянці. Інформація про скасовані кадастрові номери земельних ділянок зберігається у Державному земельному кадастрі постійно.

Колегія суддів наголошує, що за змістом частини першої, абзаців першого, другого частини другої, частин дев`ятої, десятої статті 79-1 Земельного кодексу України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Формування земельних ділянок здійснюється, зокрема, у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності.

Земельна ділянка може бути об`єктом цивільних прав виключно з моменту її формування (крім випадків суборенди, сервітуту щодо частин земельних ділянок) та державної реєстрації права власності на неї.

Державна реєстрація речових прав на земельні ділянки здійснюється після державної реєстрації земельних ділянок у Державному земельному кадастрі.

Право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав (стаття 125 Земельного кодексу України).

Постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 № 15 затверджено Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру.

Відповідно до пункту 1 цього Положення Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства і який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.

Держгеокадастр відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, розпоряджається землями державної власності сільськогосподарського призначення в межах, визначених Земельним кодексом України, безпосередньо або через визначені в установленому порядку його територіальні органи (підпункт 31 пункту 4 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру).

Відповідно до Положення про Головне управління Держгеокадастру в області, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 29.09.2016 № 333, Головне управління Держгеокадастру в області є територіальним органом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та їй підпорядковане.

Головне управління Держгеокадастру в області відповідно до покладених на нього завдань, крім іншого, здійснює ведення Державного земельного кадастру, інформаційну взаємодію Державного земельного кадастру з іншими інформаційними системами в установленому порядку; здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, обмежень у їх використанні, скасування такої реєстрації; розпоряджається землями державної власності сільськогосподарського призначення в порядку, визначеному чинним законодавством.

Отже, державна реєстрація земельної ділянки шляхом внесення до Державного земельного кадастру передбачених законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера є результатом реалізації органами Держгеокадастру належних їм контрольних функцій у сфері управлінської діяльності.

Зміст вищенаведених норм також засвідчує, що державна реєстрація земельної ділянки у Державному земельному кадастрі не є тотожним поняттю «державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», вжитому у пункті 1 статті 1 Закону України від 01.07.2004 № 1952-IV «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

Така правова позиція відображена у постанові Верховного Суду від 27.07.2022 у справі № 640/10412/21.

Згідно з ч. 4 ст. 24 Закону України «Про Державний земельний кадастр» для державної реєстрації земельної ділянки державному кадастровому реєстратору, який здійснює таку реєстрацію, подаються: заява за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин; документація із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки, в електронній формі та формі електронного документа.

Частинами 5, 6 ст. 24 Закону України «Про Державний земельний кадастр» визначено, що державний кадастровий реєстратор, який здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, протягом чотирнадцяти днів з дня реєстрації заяви: перевіряє відповідність документів вимогам законодавства; за результатами перевірки здійснює державну реєстрацію земельної ділянки або надає заявнику мотивовану відмову у державній реєстрації.

Підставою для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки є: подання заявником документів, передбачених частиною четвертою цієї статті, не в повному обсязі; невідповідність поданих документів вимогам законодавства; знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини.

Відмова в державній реєстрації земельної ділянки з підстав, не передбачених цією частиною, заборонена.

Пунктом 111 Порядку №1051 встановлено, що державний кадастровий реєстратор для здійснення державної реєстрації земельної ділянки протягом 14 календарних днів з дня реєстрації відповідної заяви перевіряє:

1) відповідність поданих документів вимогам, передбаченим пунктом 67 цього Порядку;

2) електронний документ відповідно до пункту 74 цього Порядку;

3) наявність документа, що підтверджує згоду органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування, фізичної чи юридичної особи про поділ, об`єднання земельних ділянок, з нотаріально засвідченою справжністю підпису на такому документі - у разі, коли відповідно до закону поділ, об`єднання земельних ділянок здійснюються за погодженням з органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, фізичними чи юридичними особами.

За результатами перевірки Державний кадастровий реєстратор виконує одну з таких дій:

здійснює державну реєстрацію земельної ділянки:

- за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру присвоює кадастровий номер земельній ділянці;

- відкриває Поземельну книгу та вносить відомості до неї (крім відомостей про затвердження документації із землеустрою, на підставі якої здійснена державна реєстрація земельної ділянки, а також про власників, користувачів земельної ділянки);

- засвідчує документацію із землеустрою, технічну документацію з оцінки земель в електронній формі відповідно до підпункту 2 пункту 75 цього Порядку;

- надає за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру відомості, зазначені у підпункті 1 пункту 197 цього Порядку, відповідним органам державної влади, органам місцевого самоврядування;

приймає рішення про відмову у державній реєстрації земельної ділянки відповідно до пунктів 70, 73, 77-85 цього Порядку в разі:

- невідповідності поданих документів, зазначених у пункті 110 цього Порядку, вимогам, зазначеним у підпунктах 1-3 цього пункту;

- розташування в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини;

- подання заявником документів, зазначених у пункті 110 цього Порядку, не в повному обсязі.

За результатами перевірки документації із землеустрою, державним кадастровим реєстратором 21.12.2021 року внесено відомості (здійснено реєстрацію) до Державного земельного кадастру про земельну ділянку з державним кадастровим номером 5122755900:02:001:0070.

Так, Згідно з п. 67 Порядку №1051 документи, які є підставою для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, мають відповідати таким вимогам:

текст документів має бути написаний розбірливо;

документи не мають містити підчищення або дописки, закреслені слова чи інші не обумовлені в них виправлення, орфографічні та арифметичні помилки, бути заповнені олівцем, а також з пошкодженнями, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст;

документи мають відповідати вимогам Закону України «Про Державний земельний кадастр» та цього Порядку.

Документація із землеустрою, технічна документація з оцінки земель, що подаються у паперовій формі, засвідчується підписом та особистою печаткою сертифікованого інженера-землевпорядника, відповідального за якість робіт із землеустрою, в електронній формі - його кваліфікованим електронним підписом.

Матеріали справи містять технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації земель з метою формування земельних ділянок комунальної власності, що перебувають в запасі Чорноморської селищної ради, за адресою: Одеська обл., Одеський р-н., смт. Чорноморське, яка складена ТОВ «ІНАГРО ГРУПП».

Суд звертає увагу, що текст документів написаний розбірливо та чітко, будь-яких виправлень не містить, у той же час, технічна документація засвідчена підписом та особистою печаткою сертифікованих інженерів-землевпорядників ОСОБА_3 та ОСОБА_4 .

Чорноморською селищною радою за результатами 27 сесії Чорноморської селищної ради VIII скликання було прийнято рішення №406-VIII від 18.02.2022 року «Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель комунальної власності, які розташовані на території Чорноморської селищної ради Одеського району Одеської області (з метою формування земельних ділянок)».

При цьому, матеріали справи не містять доказів існування земельних ділянок державної чи приватної власності на території, де проводилась інвентаризація.

Як вірно встановлено судом першої інстанції, Чорноморська селищна рада надала усі необхідні документи для реєстрації інвентаризованих земельних ділянок, а отже підстави для визнання дій Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області щодо проведення державної реєстрації земельної ділянки протиправними та скасування державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 5122755900:02:001:0070 відсутні.

Колегія суддів звертає увагу позивача, що у межах даного спору перевірці підлягає дотримання державним кадастровим реєстратором визначеної законом процедури та виконання своїх обов`язків, натомість визнання відповідних договорів, на підставі яких було складено технічну документацію на земельну ділянку з кадастровим номером 5122755900:02:001:0070, нечинними не є предметом позову та виходить за межі розгляду даної справи.

До того ж, колегія суддів звертає увагу, що рішенням Чорноморської селищної ради від 27.02.2020 року за №822-VII надано громадянці України ОСОБА_1 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки безоплатно у власність для розміщення індивідуального гаражу на території Чорноморської селищної ради Лиманського району Одеської області (в межах смт. Чорноморське).

Водночас, отримання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки не означає позитивного рішення про надання її у користування.

Аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 27 лютого 2018 року по справі № 545/808/17, від 22 травня 2018 року по справі № 468/1263/17-а, від 11 червня 2019 року по справі № 826/841/17, від 31 жовтня 2019 року по справі №607/4538/16-а.

При цьому, прийняття рішення щодо державної реєстрації земельної ділянки або відмови у здійсненні такої реєстрації саме собою не породжує виникнення жодних речових прав на цю земельну ділянку (правова позиція, викладена у постанові Верховного Суду від 04.05.2022 у справі № 817/154/18).

Верховний Суд у постанові від 20.05.2022 у справі № 802/1840/18-а сформував схожий висновок щодо застосування норм права у подібних правовідносинах про те, що дії стосовно державної реєстрації земельної ділянки спрямовані на визначення земельної ділянки як об`єкта цивільних прав та не стосуються реєстрації речових прав на неї.

Статтею 5 КАС України гарантовано кожному право на звернення до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.

Виходячи зі змісту наведених вище норм права, судовому захисту підлягає виключно порушене право особи. Тобто, до адміністративного суду вправі звернутися кожна особа, яка вважає, що її право чи охоронюваний законом інтерес порушено чи оспорюється.

Водночас, відповідно до вказаних норм право особи звернутися до адміністративного суду обумовлено суб`єктивним уявленням особи про те, що її право чи законний інтерес потребує захисту, однак обов`язковою умовою здійснення такого захисту судом є наявність відповідного порушення права або законного інтересу на момент звернення до суду.

Неодмінною ознакою порушення права особи є зміна стану її суб`єктивних прав та обов`язків, тобто припинення чи неможливість реалізації її права та/або виникнення додаткового обов`язку. Якщо ж це право не є порушеним, то, відповідно, воно не може бути захищеним (поновленим) судом, а тому відсутність порушеного права є підставою для відмови у задоволенні позову.

В апеляційній скарзі ОСОБА_1 , зокрема, стверджує, що земельна ділянка з кадастровим номером 5122755900:02:001:0070 накладається на земельну ділянку площею 0, 0078 га, щодо якої позивачу надано дозвіл на розробку проекту землеустрою та виготовлено вказаний проект.

Натомість, з урахуванням того, що отримання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та розроблення такого проекту не означає позитивного рішення про надання земельної ділянки у користування, при цьому враховуючи що прийняття рішення щодо державної реєстрації земельної ділянки або відмови у здійсненні такої реєстрації саме собою не породжує виникнення жодних речових прав на цю земельну ділянку, колегія суддів дійшла висновку, що позивач не має речових прав на сформовану земельну ділянку з кадастровим номером 5122755900:02:001:0070, що свідчить про відсутність порушення її права, свобод або законних інтересів.

Колегія суддів наголошує, що адміністративне судочинство спрямоване на захист саме порушених прав осіб у сфері публічно-правових відносин, тобто для задоволення позову адміністративний суд повинен установити, що у зв`язку з прийняттям рішенням чи вчиненням дій (допущення бездіяльності) суб`єктом владних повноважень порушуються права, свободи чи охоронювані законом інтереси позивача.

Обов`язковою умовою для визнання протиправним рішення (дії, бездіяльності) суб`єкта владних повноважень є наявність факту порушення останнім прав, свобод чи охоронюваних законом інтересів особи, яка звернулась за їх судовим захистом.

Верховний Суд неодноразово наголошував, що відсутність порушеного права (свободи, охоронюваного законом інтересу) чи невідповідність обраного позивачем способу його захисту способам, визначеним законодавством, встановлюється при розгляді справи по суті та є підставою для прийняття судом рішення про відмову в задоволенні позову.

Така правова позиція узгоджується з висновками викладеними у постановах Верховного Суду від 12.04.2018 у справі № 826/8803/15 та від 22.04.2021 у справі №640/2291/20.

Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується із висновками суду першої інстанції, що позовні вимоги в частині скасування державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 5122755900:02:001:0070 та припинення усіх речових прав, їх обтяжень, зареєстрованих щодо земельної ділянки з кадастровим номером 5122755900:02:001:0070 задоволенню не підлягають.

З урахуванням зазначеного, колегія суддів вважає, що доводи та міркування, викладені в апеляційних скаргах, не впливають на правильність висновків суду першої інстанції, а тому не можуть бути підставою для скасування оскаржуваного судового рішення.

З огляду на вищевикладене, колегія суддів приходить до висновку, що при розгляді справи судом першої інстанції правильно встановлено обставини у справі, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, а наведені в апеляційних скаргах доводи не дають підстав для висновку про незаконність чи необґрунтованість судового рішення.

За таких обставин підстав для скасування рішення суду першої інстанції та задоволення апеляційних скарг не вбачається.

Керуючись ст.ст. 241, 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційні скарги ОСОБА_1 , Чорноморської селищної ради Одеського району Одеської області залишити без задоволення.

Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 26 червня 2024 року залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку у випадках, визначених ст. 328 КАС України, протягом тридцяти днів з дня складення постанови в повному обсязі безпосередньо до Верховного Суду.

Судове рішення складено у повному обсязі 01.11.2024 р.

Суддя доповідач: Л.П. Шеметенко

Суддя: Ю.М. Градовський

Суддя: І.О. Турецька

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.10.2024
Оприлюднено04.11.2024
Номер документу122742954
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (у тому числі прав на земельні ділянки)

Судовий реєстр по справі —420/21084/23

Ухвала від 28.11.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Постанова від 31.10.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Постанова від 31.10.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Постанова від 31.10.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Постанова від 31.10.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 23.09.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 23.09.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 09.09.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 02.09.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 02.09.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні