Справа № 947/32694/24
Провадження № 1-кс/947/14658/24
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30.10.2024 року м.Одеса
Слідчий суддя Київського районного суду міста Одеси ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні в м.Одесі клопотання прокурора відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_3 , про арештмайна укримінальному провадженні№12024160000000774від 26.06.2024,за ознакамикримінальних правопорушень,передбачених ч.4ст.191,ч.1ст.263КК України,
ВСТАНОВИВ:
Як вбачаєтьсяз клопотаннясторони обвинуваченняпро арештмайна, Слідчим управлінням Головного управління Національної поліції в Одеській області здійснюється досудове розслідування кримінального провадження відомості про яке 26.06.2024 внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12024160000000774 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191, ч. 1 ст. 263 КК України.
Процесуальне керівництво досудовим розслідуванням у кримінальному проваджені здійснюється Одеською обласною прокуратурою.
З матеріалів кримінального провадження вбачається, що група посадових осіб Департаменту світи та науки Одеської міської ради зловживаючи службовим становищем, вступивши в злочину змову з посадовими особами підпорядкованої КУ «Центр фінансування та господарської діяльності закладів та установ системи освіти Приморського району м. Одеси в умовах воєнного стану на території України, розробили схему щодо привласнення бюджетних коштів шляхом внесення до актів виконаних робіт форми КБ-2В та довідок КБ3 завідомо неправдивих відомостей про обсяги виконаних робіт, вартості використаних матеріалів та використання дешевих матеріалів замість тих, які вказані у проекті, невірно застосовують кошторисні розцінки у актах виконаних робіт при проведенні капітальних ремонтів приміщень (захисних споруд цивільного захисту укриттів) та облаштування безпечних умов.
Слідством встановлено, що вищезазначені службові особи Одеської міської ради та підконтрольних комунальних установ на систематичній основі отримують грошову винагороду у вигляді відсотків від суми укладених договорів від осіб, що мають комерційні інтереси в будівельній сфері, шляхом лобіювання інтересів підконтрольних їм суб`єктів господарської діяльності при проведенні тендерних процедур. В свою чергу «афілійовані» суб`єкти господарської діяльності при виконанні будівельних робіт умисно завищують обсяги виконаних будівельних робіт та їх вартість, як наслідок державі в особі територіальної громади м. Одеси завдано збитків у великих розмірах.
Крім того до злочинної діяльності залучено інженерів з технічного нагляду, а саме ФОП ОСОБА_4 та ФОП ОСОБА_5 , які є відповідальним за здійснення технічного нагляду щодо виконання робіт на об`єктах.
Так 19.12.2023 відповідно до «особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджених Постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 без застосування відкритих торгів, між Одеський ліцей №10 імені льотчиків-космонавтів ОСОБА_6 та ОСОБА_7 . Шоніна Одеської міської ради в особі в.о. дтректора ОСОБА_8 (замовник), КУ «Центр фінансування та господарської діяльності закладів та установ системи освіти Приморського району м. Одеси» в особі директора ОСОБА_9 , (платник) та ТОВ «УКРСЕРВІСГРУП» в осоібі директора ОСОБА_10 , укладено договір № 10-У-КР про проведення «капітальний ремонт та облаштування споруди цивільного захисту (укриття) в Одеському ліцеї №10 імені льотчиків-космонавтів ОСОБА_6 та Г.С. Шоніна Одеської міської ради» за адресою: м. Одеса, вул. Десятого Квітня, 22. Ціна договору складає 5 300 875,06 грн. із терміном виконання робіт до 31.12.2023 Додатковою угодою від 26.12.2024 продовжено строк виконання робіт до 31.12.2024 (однак згідно календарному графіку затвердженого посадовими особами Департаменту освіти та науки ОМР закінчення будівництва та проплата на лютий 2024 року).
Так, відповідно до експертного звіту №0455/23ЕК від 11.12.2023 щодо розгляду проектної документації на будівництво за робочим проектом «капітальний ремонт та облаштування споруди цивільного захисту (укриття) в Одеському ліцеї №10 імені льотчиків-космонавтів ОСОБА_6 та Г.С. Шоніна Одеської міської ради» генеральним проектувальником проектної документації ОСОБА_11 зазначено що клас наслідків (відповідальності) обєкту бередбачає СС2; загальна площа приміщень 438,4 кв.м. Загальна кошторисна вартість складає 9 млн. 26 тис., 628 грн.
Відповідно копії листа директора ліцею № 10 ОСОБА_12 , від 27.10.2023 №575 до КУ «Центр фінансування та господарської діяльності закладів та установ системи освіти Приморського району м. Одеси», наданого слідчому в порядку ст. 93 КПК України зазначено, що адміністрація ліцею просить терміново продовжити капітальний ремонт захисної споруду, яке може забезпечити розміщення 330 осіб під час повітряної тривоги.
Відповідно до відкритих джерел, встановлено, що на рахунок «афілійованого» підприємства ТОВ «УКРСЕРВІСГРУП» за виконання робіт за договором перераховано грошові кошти в розмірі 2 999 995,87 грн.
Далі, незважаючи, що договір № 10-У-КР від 19.12.2023, без застосування відкритих торгів, між Одеський ліцей №10 імені льотчиків-космонавтів ОСОБА_6 та ОСОБА_7 . Шоніна Одеської міської ради в особі в.о. дтректора ОСОБА_13 (на момент укладення перебувала на лікарняному) (замовник), КУ «Центр фінансування та господарської діяльності закладів та установ системи освіти Приморського району м. Одеси» в особі директора ОСОБА_9 , (платник) та ТОВ «УКРСЕРВІСГРУП» в особі директора ОСОБА_10 , укладено «новий» договір № 10-Л від 30.04.2024 про проведення «ремонт реставраційний та облаштування споруди цивільного захисту (укриття) в Одеському ліцеї №10 імені льотчиків-космонавтів ОСОБА_6 та Г.С. Шоніна Одеської міської ради» за адресою: м. Одеса, вул. Десятого Квітня, 22, відповідно до якого ціна робіт складає вже 7 035 007,03 грн. із терміном виконання робіт до серпня 2024 року.
Календарний графік виконання робіт затверджено посадовими особами Департаменту освіти та науки ОМР.
Відповідно до експертного звіту ТОВ «Експертно-інспекційний центр» «Південь Будекспертиза» від 30.04.2024 затвердженого 01.05.2024 генеральним директором ОСОБА_14 , робочим проектом розробленим у 2024 році ФОП ОСОБА_11 , зазначено що клас наслідків (відповідальності) обєкту бередбачає вже СС3; загальна площа приміщень 349 кв.м. Загальна кошторисна вартість складає 16 млн 968 тис. 298 грн.
25.04.2024 слідчим в рамках кримінального провадження № 12023160000001231 на підставі ухвали Київського районого суду м. Одеси проведено огляд споруди цивільного захисту (укриття) в Одеському ліцеї №10 імені льотчиків-космонавтів ОСОБА_6 та Г.С. Шоніна Одеської міської ради» за адресою: м. Одеса, вул. Десятого Квітня, 22. В ході огляду зафіксовано стан укриття та обсяги виконаних робіт.
Далі в ході слідства встановлено, що 02.05.2024 року комісія у складі директора КУ «Центр фінансування та господарської діяльності закладів та установ системи освіти Приморського району м. Одеси» ОСОБА_9 , інспектора ДСНС, працівника територіального відділу освіти Приморського району Департаменту освіти та науки ОМР та головного спеціаліста з питань безпеки та надзвичайних ситуацій провели комісійне обстеження укриття, яке по факту вміщує 330 осіб за результатами якого будь яких порушень не зафіксовано та надано дозвіл на його використання.
Але, не зважаючи на задовільний стан укриття, 13.09.2024 між Одеський ліцей №10 імені льотчиків-космонавтів ОСОБА_6 та ОСОБА_7 . Шоніна Одеської міської ради в особі директора ОСОБА_15 (замовник), КУ «Центр фінансування та господарської діяльності закладів та установ системи освіти Приморського району м. Одеси» (платник) та ТОВ «УКРСЕРВІСГРУП» укладено додаткову угоду №2 до договору № 10-Л від 30.04.2024, відповідно до якої термін виконання робіт продовжено до листопада 2024.
Відповідно до відкритих джерел, встановлено, що зідно акту приймання виконаних робіт № 1 за вересень 2024 на рахунок афілійованого підприємства ТОВ «УКРСЕРВІСГРУП» 21.09.2024 (тобто вже через 8 днів) перераховано 3 149 108,16 грн.
Згідно акту приймання виконаних робіт № 2 за вересень 2024 на рахунок на рахунок афілійованого підприємства ТОВ «УКРСЕРВІСГРУП» 21.09.2024 (тобто вже через 8 днів) перераховано 1 999 999,98 грн.
За наявною інформацією до актів № 1 та №2 за вересень 2024 також включено перелік та обсяг робіт, який фактично не виконано, що підтверджується протоколом огляду від 25.04.2024, протоколами допитів свідків та іншими матеріалми кримінального провадження.
Проведеними заходами оперативним підрозділом УСБУ в Одеській області встановлено, що роботи по ремонту не відповідають актам виконаних робіт, а відомості внесені до договорів № 10-У-КР та № 10-Л не відповідають дійсності.
Таким чином, є підстави вважати, що посадовими особами Департаменту освіти та науки ОМР за попередньою змовою з посадовими особами КУ «Центр фінансування та господарської діяльності закладів та установ системи освіти Приморського району м. Одеси», посадовими особами Одеського ліцею №10 імені льотчиків-космонавтів ОСОБА_6 та Г.С. Шоніна Одеської міської ради, ТОВ «УКРСЕРВІСГРУП» (код ЄДРПОУ 34169458) та іншими особами здійснюється привласнення бюджетних коштів шляхом внесення до актів виконаних робіт форми КБ-2В та довідок КБ-3 завідомо неправдивих відомостей про обсяги виконаних робіт, вартості використаних матеріалів при проведенні капітальних ремонтів приміщень в Одеському ліцеї №10 імені льотчиків-космонавтів ОСОБА_6 та Г.С. Шоніна Одеської міської ради.
Оперативним підрозділом УСБУ в Одеській області достеменно встановлено, що до вчинення вказаного кримінального правопорушення причетний ОСОБА_16 , який діючи за попередньою змовою з ОСОБА_17 , ОСОБА_9 , ОСОБА_18 , та іншими особами, фактично надає вказівки проектувальникам, кошторисникам на складання документації із ремонту, реставрації, облаштування укриттів (бомбосховищ) в закладах освіти м. Одеси із обов`язковим завищенням вартості та об`ємів необхідних товарів та робіт. В наслідок протиправних дій Державі в особі Одеської територіальної громади м. Одеси завдаються збитки в особливо великих розмірах. Отримані грошові кошти на рахунки ТОВ «УКРСЕРВІСГРУП», ТОВ «Будівельна компанія «БЕЙСІК БУД» та інших афілійованих компаній, вказані особи розподіляють між собою.
Крім того встановлено, що протягом 2023-2024 рр. між ТОВ «УКРСЕРВІСГРУП», ТОВ «Будівельна компанія «БЕЙСІК БУД» та комунальними установами м. Одеси укладено більше 40 договорів (без застосування відкритих торгів) на проведення будівельних робіт укриттів у закладах освіти м. Одеси, при цьому терміни виконання деяких договорів складають до одного місяця, що свідчить про їх фіктивність. Слідством наразі вказані факти перевіряються.
17.10.2024 року у період часу 09.26 по 10.12 год на підставі ухвали слідчого судді Київського районного суду м. Одеса №947/32694/24 від 14.10.2024 було проведено обшук за адресою АДРЕСА_1 , у ході якого було виявлено та вилучено:
- Наказ про преміювання ОСОБА_9 від 22.02.2024 №34-ф, на 1 акр,
- Роздруківка з інформацією щодо укриттів на 5 акр.,
- Фрагменти зошитів із вільними зразками почерку ОСОБА_9 у кількості 5 од.,
- 11 аркушів паперу із вільними зразками почерку ОСОБА_9 .
Все вище перелічене майно постановою слідчого від 17.10.2024 визнано речовими доказами.
Прокурор звертається з клопотанням про арешт майна з метою збереження речових доказів.
Прокурор в судове засідання не з`явився, надав заяву в якій клопотання підтримав, просив, у зв`язку із завантаженістю, розглянути у його відсутності.
Представник власник вилученого майна ОСОБА_9 адвокат ОСОБА_19 надав до суду заяву, в якої просив розгляд клопотання проводити за його відсутності, заперечував щодо накладання арешту на вилучене майно.
Вивчивши клопотання та матеріали, які обґрунтовують доводи клопотання, слідчий суддя вважає, що клопотання прокурорапідлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до п.1, п.2 ст.131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження. Заходом забезпечення кримінального провадження є, зокрема, арешт майна.
Згідно з ч.1 ст.170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи.
У відповідності до ч.2 ст.170 КПК України, арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
Відповідно до ч.10 ст.170 КПК України, арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.
Не може бути арештовано майно, якщо воно перебуває у власності добросовісного набувача, крім арешту майна з метою забезпечення збереження речових доказів.
В судовому засіданні встановлено, що вилучене в ході обшуку майно відповідає критеріям ч.1 ст.98 КПК України, оскільки може містити докази, які входять до предмету досудового розслідування у кримінальному провадженні №12024160000000774 від 26.06.2024, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 191, ч. 1 ст. 263 КК України.
Зв`язок даного майна із вчиненням злочинів, передбачених ч. 4 ст. 191, ч. 1 ст. 263 КК України, підлягає встановленню в процесі здійснення досудового розслідування, а отже арешт даного майна є виправданим.
Вилучена документація необхідна для проведення експертних досліджень.
Викладене в повній мірі підтверджується долученою до матеріалів клопотання постановою від 17.10.2024 року про визнання та залучення в якості речових доказів, згідно якої вищезазначене вилучене майно визнано речовими доказами у кримінальному провадженні.
Таким чином, слідчий суддя вважає, що на даній стадії кримінального провадження існують достатні підстави для накладення арешту на зазначене майно, які виправдовують таке втручання у право власності та є співрозмірним із завданнями кримінального провадження. Враховуючи наявність правових підстав для накладення арешту на вилучене майно, оскільки існує необхідність в забезпеченні його збереження, слідчий суддя приходить до переконання, що клопотання підлягає задоволенню, й, відповідно захід забезпечення кримінального провадження у вигляді арешту майна підлягає застосуванню.
Керуючись ст.ст.170, 171, 172, 173, 309, 395 КПК України, слідчий суддя,-
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання прокурора відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_3 , про арешт майна у кримінальному провадженні №12024160000000774 від 26.06.2024, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 191, ч. 1 ст. 263 КК України - задовольнити.
Накласти арешт на майно, яке було виявлено та вилучено 17.10.2024 року у ході проведення обшуку за адресою: АДРЕСА_1 , а саме :
- Наказ про преміювання ОСОБА_9 від 22.02.2024 №34-ф, на 1 акр,
- Роздруківка з інформацією щодо укриттів на 5 акр.,
- Фрагменти зошитів із вільними зразками почерку ОСОБА_9 у кількості 5 од.,
- 11 аркушів паперу із вільними зразками почерку ОСОБА_9
шляхом заборони володіти, користуватись та розпоряджатись майном.
Виконання ухвали покласти на прокурора відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_3 .
Відповідно до ст.175 КПК України ухвала про арешт майна виконується негайно слідчим, прокурором.
Роз`яснити,що відповіднодо ч.1ст.174КПК України,підозрюваний,обвинувачений,їх захисник,законний представник,інший власникабо володілецьмайна,представник юридичноїособи,щодо якоїздійснюється провадження,які небули присутніпри розглядіпитання проарешт майна,мають правозаявити клопотанняпро скасуванняарешту майнаповністю абочастково.Таке клопотанняпід часдосудового розслідуваннярозглядається слідчимсуддею,а підчас судовогопровадження -судом. Арешт майна також може бути скасовано повністю чи частково ухвалою слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження за клопотанням підозрюваного, обвинуваченого, їх захисника чи законного представника, іншого власника або володільця майна, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо вони доведуть, що в подальшому застосуванні цього заходу відпала потреба або арешт накладено необґрунтовано.
Ухвала може бути оскаржена протягом п`яти діб з дня її проголошення до Одеського апеляційного суду.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Київський районний суд м. Одеси |
Дата ухвалення рішення | 30.10.2024 |
Оприлюднено | 06.11.2024 |
Номер документу | 122779369 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні