Ухвала
від 18.10.2024 по справі 947/32694/24
КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ОДЕСИ

Справа № 947/32694/24

Провадження № 1-кс/947/14389/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18.10.2024 року м. Одеса

Слідчий суддя Київського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 за участю слідчого ОСОБА_3 розглянувши у судовому засіданні клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_4 погоджене з прокурором відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_5 про проведення огляду, -

В С Т А Н О В И В:

До Київського районного суду м. Одеси надійшло клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_4 погоджене з прокурором відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_5 про проведення огляду Одеського ліцею №10 імені льотчиків- ОСОБА_6 та ОСОБА_7 Шоніна Одеської міської ради що за адресою: м. Одеса, вул. Десятого Квітня, 22.

В судовомузасіданні слідчийподане клопотанняпідтримав вповному обсязіта просивйого задовольнити.В обґрунтуванняподаного клопотаннязазначив,щоСлідчим управлінням Головного управління Національної поліції в Одеській області здійснюється досудове розслідування кримінального провадження відомості про яке 26.06.2024 внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12024160000000774 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст. 191 КК України.

Процесуальне керівництво досудовим розслідуванням у кримінальному проваджені здійснюється Одеською обласною прокуратурою.

З матеріалів кримінального провадження вбачається, що група посадових осіб Департаменту світи та науки Одеської міської ради зловживаючи службовим становищем, вступивши в злочину змову з посадовими особами підпорядкованої КУ «Центр фінансування та господарської діяльності закладів та установ системи освіти Приморського району м. Одеси та уповноваженими особами з публічних закупівель зазначеного комунальної установи в умовах воєнного стану на території України, розробили схему щодо привласнення бюджетних коштів шляхом внесення до актів виконаних робіт форми КБ-2В та довідок КБ3 завідомо неправдивих відомостей про обсяги виконаних робіт, вартості використаних матеріалів та використання дешевих матеріалів замість тих, які вказані у проекті, невірно застосовують кошторисні розцінки у актах виконаних робіт при проведенні капітальних ремонтів приміщень (захисних споруд цивільного захисту укриттів) та облаштування безпечних умов.

Слідством встановлено, що вищезазначені службові особи Одеської міської ради та підконтрольних комунальних установ на систематичній основі отримують грошову винагороду у вигляді відсотків від суми укладених договорів від осіб, що мають комерційні інтереси в будівельній сфері, шляхом лобіювання інтересів підконтрольних їм суб`єктів господарської діяльності при проведенні тендерних процедур. В свою чергу «афілійовані» суб`єкти господарської діяльності при виконанні будівельних робіт умисно завищують обсяги виконаних будівельних робіт та їх вартість, як наслідок державі в особі територіальної громади м. Одеси завдано збитків у великих розмірах.

Крім того до злочинної діяльності залучено інженерів з технічного нагляду, а саме ФОП ОСОБА_8 та ФОП ОСОБА_9 , які є відповідальним за здійснення технічного нагляду щодо виконання робіт на об`єктах.

Так 19.12.2023 відповідно до «особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбаченихЗаконом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджених Постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 без застосування відкритих торгів, між Одеський ліцей №10 імені льотчиків-космонавтів ОСОБА_10 та ОСОБА_11 . Шоніна Одеської міської ради в особі в.о. дтректора ОСОБА_12 (замовник), КУ «Центр фінансування та господарської діяльності закладів та установ системи освіти Приморського району м. Одеси» в особі директора ОСОБА_13 , (платник) та ТОВ «УКРСЕРВІСГРУП» в осоібі директора ОСОБА_14 , укладено договір № 10-У-КР про проведення «капітальний ремонт та облаштування споруди цивільного захисту (укриття) в Одеському ліцеї №10 імені льотчиків-космонавтів ОСОБА_10 та Г.С. Шоніна Одеської міської ради» за адресою: м. Одеса, вул. Десятого Квітня, 22. Ціна договору складає 5 300 875,06 грн. із терміном виконання робіт до 31.12.2023 Додатковою угодою від 26.12.2024 продовжено строк виконання робіт до 31.12.2024 (однак згідно календарному графіку затвердженого посадовими особами Департаменту освіти та науки ОМР закінчення будівництва та проплата на лютий 2024 року).

Так, відповідно до експертного звіту №0455/23ЕК від 11.12.2023 щодо розгляду проектної документації на будівництво за робочим проектом «капітальний ремонт та облаштування споруди цивільного захисту (укриття) в Одеському ліцеї №10 імені льотчиків-космонавтів ОСОБА_10 та Г.С. Шоніна Одеської міської ради» генеральним проектувальником проектної документації ОСОБА_15 зазначено що клас наслідків (відповідальності) обєкту бередбачає СС2; загальна площа приміщень 438,4 кв.м. Загальна кошторисна вартість складає 9 млн. 26 тис., 628 грн.

Відповідно копії листа директора ліцею № 10 ОСОБА_16 , від 27.10.2023 №575 до КУ «Центр фінансування та господарської діяльності закладів та установ системи освіти Приморського району м. Одеси», наданого слідчому в порядку ст. 93 КПК України зазначено, що адміністрація ліцею просить терміново продовжити капітальний ремонт захисної споруду, яке може забезпечити розміщення 330 осіб під час повітряної тривоги.

Відповідно до відкритих джерел, встановлено, що на рахунок «афілійованого» підприємства ТОВ «УКРСЕРВІСГРУП» за виконання робіт за договором перераховано грошові кошти в розмірі 2999 995,87 грн.

Далі, незважаючи, що договір № 10-У-КР від 19.12.2023, без застосування відкритих торгів, між Одеський ліцей №10 імені льотчиків-космонавтів ОСОБА_10 та ОСОБА_11 . Шоніна Одеської міської ради в особі в.о. дтректора ОСОБА_17 (на момент укладення перебувала на лікарняному) (замовник), КУ «Центр фінансування та господарської діяльності закладів та установ системи освіти Приморського району м. Одеси» в особі директора ОСОБА_13 , (платник) та ТОВ «УКРСЕРВІСГРУП» в особі директора ОСОБА_14 , укладено «новий» договір № 10-Л від 30.04.2024 про проведення «ремонт реставраційний та облаштування споруди цивільного захисту (укриття) в Одеському ліцеї №10 імені льотчиків-космонавтів ОСОБА_10 та Г.С. Шоніна Одеської міської ради» за адресою: м. Одеса, вул. Десятого Квітня, 22, відповідно до якого ціна робіт складає вже 7 035 007,03 грн. із терміном виконання робіт до серпня 2024 року.

Календарний графік виконання робіт затверджено посадовими особами Департаменту освіти та науки ОМР.

Відповідно до експертного звіту ТОВ «Експертно-інспекційний центр» «Південь Будекспертиза» від 30.04.2024 затвердженого 01.05.2024 генеральним директором ОСОБА_18 , робочим проектом розробленим у 2024 році ФОП ОСОБА_15 , зазначено що клас наслідків (відповідальності) обєкту бередбачає вже СС3; загальна площа приміщень 349 кв.м. Загальна кошторисна вартість складає 16 млн 968 тис. 298 грн.

Далі в ході слідства встановлено, що 02.05.2024 року комісія у складі директора КУ «Центр фінансування та господарської діяльності закладів та установ системи освіти Приморського району м. Одеси» ОСОБА_13 , інспектора ДСНС, працівника територіального відділу освіти Приморського району Департаменту освіти та науки ОМР та головного спеціаліста з питань безпеки та надзвичайних ситуацій провели комісійне обстеження укриття, яке по факту вміщує 330 осіб за результатами якого будь яких порушень не зафіксовано та надано дозвіл на його використання.

Але, не зважаючи на задовільний стан укриття, 13.09.2024 між Одеський ліцей №10 імені льотчиків-космонавтів ОСОБА_10 та ОСОБА_11 . Шоніна Одеської міської ради в особі директора ОСОБА_19 (замовник), КУ «Центр фінансування та господарської діяльності закладів та установ системи освіти Приморського району м. Одеси» (платник) та ТОВ «УКРСЕРВІСГРУП» укладено додаткову угоду №2 до договору № 10-Л від 30.04.2024, відповідно до якої термін виконання робіт продовжено до листопада 2024.

Відповідно до відкритих джерел, встановлено, що зідно акту приймання виконаних робіт № 1 за вересень 2024, на рахунок «афілійованого» підприємства ТОВ «УКРСЕРВІСГРУП» 21.09.2024 перераховано 3149108,16 грн.

Згідно акту приймання виконаних робіт № 2 за вересень 2024 на рахунок на рахунок «афілійованого» підприємства ТОВ «УКРСЕРВІСГРУП» 21.09.2024 перераховано 1999999,98 грн.

За наявною інформацією до актів № 1 та №2 за вересень 2024 також включено перелік та обсяг робіт, який фактично не виконано, що підтверджується протоколом огляду від 25.04.2024, протоколами допитів свідків та іншими матеріалми кримінального провадження.

Проведеними заходами оперативним підрозділом УСБУ в Одеській області встановлено, що роботи по ремонту не відповідають актам виконаних робіт, а відомості внесені до договорів № 10-У-КР та № 10-Л не відповідають дійсності.

Таким чином, є підстави вважати, що посадовими особами Департаменту освіти та науки ОМР за попередньою змовою з посадовими особами КУ «Центр фінансування та господарської діяльності закладів та установ системи освіти Приморського району м. Одеси», посадовими особами Одеського ліцею №10 імені льотчиків-космонавтів ОСОБА_10 та Г.С. Шоніна Одеської міської ради, ТОВ «УКРСЕРВІСГРУП» (код ЄДРПОУ 34169458) та іншими особами здійснюється привласнення бюджетних коштів шляхом внесення до актів виконаних робіт форми КБ-2В та довідок КБ-3 завідомо неправдивих відомостей про обсяги виконаних робіт, вартості використаних матеріалів при проведенні капітальних ремонтів приміщень в Одеському ліцеї №10 імені льотчиків-космонавтів ОСОБА_10 та Г.С. Шоніна Одеської міської ради.

Згідно ст. 27, ч. 4 ст. 107 КПК України, під час розгляду клопотання здійснювалось фіксування судового процесу за допомогою технічних засобів.

Слідчий в судовому засіданні клопотання підтримав з мотивів наведених у ньому.

Статтею 13 КПК України встановлено, що не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим судовим рішенням, крім випадків, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до статті 30 Конституції України, не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим рішенням суду. У невідкладних випадках, пов`язаних із врятуванням життя людей та майна чи з безпосереднім переслідуванням осіб, які підозрюються у вчиненні злочину, можливий інший, встановлений законом, порядок проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду і обшуку.

Статтею 8 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод встановлено, що кожен має право на повагу до свого приватного і сімейного життя, до свого житла і кореспонденції. Органи державної влади не можуть втручатись у здійснення цього права, за винятком випадків, коли втручання здійснюється згідно із законом і є необхідним у демократичному суспільстві в інтересах національної та громадської безпеки чи економічного добробуту країни, для запобігання заворушенням чи злочинам, для захисту здоров`я чи моралі або для захисту прав і свобод інших осіб.

Одним з напрямів ефективного функціонування державної влади в Україні є забезпечення законності діяльності органів досудового розслідування, які виходячи з принципу верховенства права, зобов`язані керуватись законом при здійсненні своїх повноважень. Саме тому об`єктивно необхідним є створення надійного і ефективного механізму судового контролю за діяльністю органів досудового розслідування, оскільки саме судовий контроль справедливо вважається найбільш дієвим інструментом забезпечення прав і свобод громадян.

Кримінальним процесуальним законом здійснення судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні віднесено до повноважень слідчого судді, який є суддею суду першої інстанції, а у випадку, передбаченому статтею 247 КПК України, - голова чи за його визначенням інший суддя відповідного апеляційного суду.

Відповідно до ч. 1 ст. 237 КПК України з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей, документів та комп`ютерних даних.

Згідно з ч. 2 ст. 237 КПК України огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.

Відповідно до ст. 234 КПК України, обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.

Системний аналіз положень КПК України дає підстави для висновку, що застосування до ухвал слідчого судді про надання дозволу на обшук положень, які регламентують загальні вимоги щодо судового рішення можливо лише з врахуванням особливостей стадії досудового розслідування, яка є відмінною від судового розгляду. Таким чином, розглядаючи подане клопотання та наводячи мотиви ухваленого судового рішення, враховую положення КПК України щодо дотримання меж, які не розкривають таємницю досудового розслідування, а також практику ЄСПЛ, який неодноразово у своїх рішеннях зазначав, що хоча п. 1 ст. 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент, міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.

Дослідивши матеріали клопотання, приходжу до висновку про наявність достатніх підстав вважати, що було вчинено кримінальне правопорушення, водночас враховую, що факти, які породжують таку підозру, не повинні знаходитися на однаковому рівні з тими, що необхідні для виправдання, засудження чи навіть пред`явлення обвинувачення та з`являються на подальшому етапі кримінального розслідування; відшукувані речі і документи мають значення для проведення об`єктивного досудового розслідування, оскільки прямо стосуються предмету доказування у даному провадженні та можуть знаходитись у наведеному слідчим володінні; відомості, які містяться у відшукуваних речах (предметах, документах), можуть мати доказове значення та можуть бути використані як докази під час судового розгляду; речі (предмети, документи), щодо відшукання яких надійшло клопотання знаходяться у володінні особи, вказаної у клопотанні, що підтверджується долученими до клопотання матеріалами, тому, враховуючи обґрунтування того, що доступ до речей, документів або відомостей, які можуть у них міститися, неможливо отримати органом досудового розслідування у добровільному порядку шляхом витребування речей, документів, відомостей відповідно до частини другої статті 93 КПК України, або за допомогою інших слідчих дій, передбачених цим Кодексом, тобто зважаючи на необхідність збереження доказів для досудового розслідування, забезпечення неможливості їх знищення чи приховування, вважаю найбільш доцільним та ефективним способом відшукання речей і документів за даних обставин є проведення обшуку, а відтак клопотання в цій частині підлягає до задоволення та слід надати згоду на проведення обшуку, з метою вилучення предметів (речей, документів), які стосуються кримінального провадження.

З урахуванням вищевикладеного, з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення, постановою прокурора в рамках даного кримінального провадження призначено експертизу, а також в цілях забезпечення повноти, всебічності та об`єктивності досудового розслідування, беручи до уваги правове обґрунтування клопотання слідчого, яке в повній мірі відповідає вимогам, які ставляться до такого роду клопотань, слідчий суддя приходить до переконання, що клопотання слідчого підлягає задоволенню.

Оцінюючи питання доцільності визначенні виконавця ухвали слідчого судді, враховую правовий висновок Касаційного кримінального суду викладений у постанові від 17 лютого 2021 року (справа №263/10353/16-к, провадження № 51-4972км20) відповідно до якого, в ухвалі про надання дозволу на проведення огляду слідчий суддя не визначає конкретного слідчого або прокурора, які мають здійснювати таку слідчу (розшукову) дію, оскільки вказане питання перебуває поза межами повноважень слідчого судді з контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні.

Керуючись ст.ст. 222, 234, 235 КПК України, -

постановив:

Клопотання задовольнити.

Надати прокурорам групи прокурорів та уповноваженим слідчим у кримінальному провадженні №12024160000000774 від 26.06.2024 року, із залученням експертів, спеціалістів,

дозвіл на проведення огляду Одеського ліцею №10 імені льотчиків- ОСОБА_6 та Г.С. Шоніна Одеської міської ради що за адресою: м. Одеса, вул. Десятого Квітня, 22,

з метою забезпечення огляду об`єкта дослідження необхідного для складання висновку експерта, виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, а також встановлення та притягнення винних осіб до кримінальної відповідальності.

Визначити строк дії ухвали тривалістю тридцять днів, який обраховувати з дня постановлення ухвали слідчим суддею.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудКиївський районний суд м. Одеси
Дата ухвалення рішення18.10.2024
Оприлюднено06.11.2024
Номер документу122784498
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про огляд житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —947/32694/24

Ухвала від 16.12.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тішко Д. А.

Ухвала від 26.11.2024

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Кравець Ю. І.

Ухвала від 19.11.2024

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Кравець Ю. І.

Ухвала від 18.11.2024

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Кравець Ю. І.

Ухвала від 19.11.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тішко Д. А.

Ухвала від 19.11.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тішко Д. А.

Ухвала від 30.10.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тішко Д. А.

Ухвала від 30.10.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тішко Д. А.

Ухвала від 30.10.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тішко Д. А.

Ухвала від 30.10.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тішко Д. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні