Справа № 712/10936/24
Провадження № 2-а/712/144/24
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04.11.2024 м. Черкаси
Соснівський районний суд м. Черкаси у складі головуючого судді Чапліної Н.М., розглянувши матеріали адміністративної справи за позовною заявою ОСОБА_1 до Департаменту «Центр надання адміністративних послуг» Черкаської міської ради , треті особи ОСОБА_2 , ОСОБА_3 про визнання дій неправомірними, зобов`язання вчинити певні дії, визнання постанови протиправною та скасування постанови,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до Соснівського районного суду м. Черкаси з позовною заявою до відповідача, в якій просить: визнати дії адміністратора Департаменту «Центр надання адміністративних послуг» ЧМР Слободяник Людмили Миколаївни щодо відмови ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у реєстрації місця проживання згідно заяви від 27.08.2024 №21-01/51861 неправомірними; зобов`язати адміністратора Департаменту «Центр надання адміністративних послуг» ЧМР Слободяник Людмилу Миколаївну зареєструвати місце проживання ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за адресою: АДРЕСА_1 ; визнати постанову у справі про адміністративне правопорушення від 27.08.2024 Серія ЧРК № 920 про притягнення до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 197 КУпАП ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вигляді попередження протиправною та скасувати.
Дослідивши матеріали адміністративного позову, суд зазначає наступне.
Згідно зп.1ч.1ст.19КАС Україниюрисдикція адміністративнихсудів поширюєтьсяна справиу публічно-правовихспорах,зокрема: спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.
Відповідно до положень частини першої статті 20 Кодексу адміністративного судочинства України, яка розмежовує предметну юрисдикцію адміністративних судів, місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні:
1)адміністративні справиз приводурішень,дій чибездіяльності суб`єктіввладних повноваженьу справахпро притягненнядо адміністративноївідповідальності;
2)адміністративні справи,пов`язані звиборчим процесомчи процесомреферендуму,щодо: оскарження рішень, дій чи бездіяльності дільничних виборчих комісій, дільничних комісій з референдуму, членів цих комісій;уточнення спискувиборців; оскарженнядій чибездіяльності суб`єктіву сферімедіа,підприємств,установ,організацій,їх посадовихта службовихосіб,творчих працівниківсуб`єктів усфері медіа,що порушуютьзаконодавство провибори тареферендум; оскарження дій чи бездіяльності кандидата у депутати сільської, селищної ради, кандидатів на посаду сільського, селищного голови, їх довірених осіб;
3)адміністративні справи,пов`язані зперебуванням іноземцівта осіббез громадянствана територіїУкраїни,щодо: примусовогоповернення вкраїну походженняабо третюкраїну іноземцівта осіббез громадянства; примусовоговидворення іноземцівта осіббез громадянстваза межіУкраїни; затриманняіноземців абоосіб безгромадянства зметою їхідентифікації та(або)забезпечення примусовоговидворення замежі територіїУкраїни; продовженнястроку затриманняіноземців абоосіб безгромадянства зметою їхідентифікації та(або)забезпечення примусовоговидворення замежі територіїУкраїни; затриманняіноземців абоосіб безгромадянства довирішення питанняпро визнанняїх біженцямиабо особами,які потребуютьдодаткового захистув Україні,або особамибез громадянства; затримання іноземців або осіб без громадянства з метою забезпечення їх передачі відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію;
4) адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби щодо виконання ними рішень судів у справах, визначених пунктами 1-3 частини першої цієї статті;
5) адміністративні справи щодо оскарження рішень Національної комісії з реабілітації у правовідносинах, що виникли на підставі Закону України "Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років";
6) адміністративні справи за позовними заявами територіального центру комплектування та соціальної підтримки з приводу тимчасового обмеження громадян України у праві керування транспортним засобом під час мобілізації.
Частина друга цієї норми визначає, що окружним адміністративним судам підсудні всі адміністративні справи, крім визначених частиною першою цієї статті.
Позовні вимоги ОСОБА_1 заявлені щодо визнання дій суб`єкта владних повноважень про відмову у реєстрації проживання неправомірними, зобов`язання вчинити дії щодо реєстрації місця проживання та скасування постанови про притягнення до адміністративної відповідальності.
Згідно ч.3 ст. 21 КАС України якщо справа щодо однієї з вимог підсудна окружному адміністративному суду, а щодо іншої вимоги (вимог) - місцевому загальному суду як адміністративному суду, таку справу розглядає окружний адміністративний суд.
Оскільки позовні вимоги про визнання дії адміністратора Департаменту «Центр надання адміністративних послуг» Черкаської міської ради щодо відмови ОСОБА_3 у реєстрації місця проживання згідно заяви від 27.08.2024 №21-01/51861 та вимога зобов`язати адміністратора Департаменту «Центр надання адміністративних послуг» Черкаської міської ради зареєструвати місце проживання ОСОБА_3 не підсудні місцевому загальному суду як адміністративному суду, тому позов ОСОБА_1 підсудний окружному адміністративному суду.
Відповідно до п.4 ч.1 ст. 171 КАС України, суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності.
Відповідно до ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04.11.1950 р. кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку належним і безстороннім судом, встановленим законом.
Європейський суд з прав людини у рішенні від 12.10.1978 р. у справі «Zand v. Austria та у рішенні від 20.07.2006 р. у справі «Сокуренко і Стригун проти України» вказав, що словосполучення «встановлений законом» поширюється не лише на правову основу самого існування «суду», але й на дотримання таким судом певних норм, які регулюють його діяльність. Поняття «суд, встановлений законом» у частині першій статті 6 Конвенції передбачає «усю організаційну структуру судів, включно з … питаннями, що належать до юрисдикції певних категорій судів …». З огляду на це не вважається «судом, встановленим законом» орган, котрий не маючи юрисдикції, в тому числі стосовно предметної підсудності, приймає будь-які рішення за позовом, що не відноситься до його, в тому числі предметної юрисдикції.
Оскільки КАС України не містить норм, які б визначали наслідки подання позовної заяви без додержання вимог закону щодо предметної юрисдикції адміністративних судів, суд вбачає підстави для застосування аналогії закону, що передбачено частиною шостою статті 7 цього Кодексу.
За приписами пункту 2 частини першої статті 29 КАС України суд передає адміністративну справу на розгляд іншого адміністративного суду, якщо при відкритті провадження у справі суд встановить, що справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду.
Отже за наведених вище підстав адміністративна справа підлягає передачі за предметною юрисдикцією (підсудністю) до Черкаського окружного адміністративного суду.
Відповідно до ч. 8 ст. 29 КАС України передача адміністративної справи з одного суду до іншого на підставі відповідної ухвали, яка підлягає оскарженню, здійснюється не пізніше наступного дня після закінчення строку на оскарження такої ухвали, а в разі подання апеляційної скарги - після залишення її без задоволення.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 30 КАС України спори між адміністративними судами щодо підсудності не допускаються. Адміністративна справа, передана з одного адміністративного суду до іншого в порядку, встановленому статтею 29 цього Кодексу, повинна бути прийнята до провадження адміністративним судом, до якого вона надіслана.
Проаналізувавши зміст позовної заяви, взявши до уваги обставини, на які посилається позивач, а також враховуючи характер позовних вимог, суд дійшов висновку, що справа предметно не підсудна Соснівському районному суду м. Черкаси.
Вказане є підставою для передачі адміністративної справи за підсудністю до Черкаського окружного адміністративного суду.
Керуючись статтями 7, 20, 29, 241-243, 248, 256, 294, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя
УХВАЛИВ:
Адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Департаменту «Центр надання адміністративних послуг» Черкаської міської ради , треті особи ОСОБА_2 , ОСОБА_3 про визнання дій неправомірними, зобов`язання вчинити певні дії, визнання постанови протиправною та скасування постанови - передати за територіальною підсудністю до Черкаського окружного адміністративного суду.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення, а у разі постановлення ухвали без участі особи, яка її оскаржує, протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання копії ухвали.
Повний текст ухвали складений 04.11.2024.
Суддя Чапліна Н.М.
Суд | Соснівський районний суд м.Черкас |
Дата ухвалення рішення | 04.11.2024 |
Оприлюднено | 07.11.2024 |
Номер документу | 122796100 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо реєстрації та обмеження пересування і вільного вибору місця проживання, з них: |
Адміністративне
Соснівський районний суд м.Черкас
Чапліна Н. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні