Постанова
від 05.11.2024 по справі 461/3479/24
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 листопада 2024 рокуЛьвівСправа № 461/3479/24 пров. № А/857/19268/24

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:

головуючого судді Судової-Хомюк Н.М.,

суддів Онишкевича Т.В. Сеника Р.П.,

за участі секретаря судового засідання Демчик Л.Р.,

позивач: ОСОБА_1 ,

представник позивача: Харчук В.М.,

представника відповідача: Зирянов О.Ю.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Галицького районного суду м. Львова від 09 липня 2024 року у справі № 461/3479/24 за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Львівської митниці про скасування постанови,

суддя в 1-й інстанції Зубачик Н.Б.,

час ухвалення рішення не зазначено,

місце ухвалення рішення м. Львів,

дата складання повного тексту рішення не зазначено,

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 (далі також ОСОБА_1 , позивач) звернувся до Галицького районного суду м. Львова з адміністративним позовом до Львівської митниці Державної митної служби (далі також відповідач) та просив суд:

- скасувати постанову у справі про порушення митних правил №0325/20900/24 від 16.04.2014, якою його визнано винним у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ч.2 ст.471 МК України, та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу, розміром 30 відсотків вартості товарів, на суму 12061 грн. 30 коп., а провадження у справі про адміністративне правопорушення закрити;

- скасувати постанову у справі про порушення митних правил №0323/20900/24 від 16.04.2014, якою його визнано винним у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ч.2 ст.471 МК України, та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу, розміром 30 відсотків вартості товарів, на суму 126930 грн. 00 коп., а провадження у справі про адміністративне правопорушення закрити;

- скасувати постанову у справі про порушення митних правил №0334/20900/24 від 16.04.2014, якою його визнано винним у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ч. 2 ст. 471 МК України, та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу, розміром 30 відсотків вартості товарів, на суму 53257 грн. 76 коп., а провадження у справі про адміністративне правопорушення - закрити;

- скасувати постанову у справі про порушення митних правил №0330/20900/24 від 16.04.2014, якою його визнано винним у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ч. 2 ст. 471 МК України, та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром 30 відсотків вартості товарів, на суму 33849 грн. 14 коп., а провадження у справі про адміністративне правопорушення - закрити;

- скасувати постанову у справі про порушення митних правил №0327/20900/24 від 16.04.2014, якою його визнано винним у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ч. 2 ст. 471 МК України, та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу, розміром 30 відсотків вартості товарів, на суму 53331 грн. 20 коп., а провадження у справі про адміністративне правопорушення закрити;

- скасувати постанову у справі про порушення митних правил №0316/20900/24 від 16.04.2014, якою його визнано винним у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ч. 2 ст. 471 МК України, та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром 30 відсотків вартості товарів, на суму 32665 грн. 10 коп., а провадження у справі про адміністративне правопорушення закрити.

В обгрунтування позовних вимог зазначив, що постановами в.о. заступника начальника - начальника управління БК та ПМП Львівської митниці Хомутянського В.В. №0323/20900/24, №0325/20900/24, №0334/20900/24, №0330/20900/24, №0327/20900/24, №0316/20900/24 від 16.04.2024 його визнано винним у вчиненні порушення митних правил, передбачених ч.2 ст.471 Митного кодексу України, та накладено адміністративні стягнення у вигляді штрафу, розміром 30 відсотків вартості товарів, на загальну суму 312095 грн. 10 коп. Позивач стверджує, що постанови Львівської митниці є протиправними, винесені з порушенням та нехтуванням норм чинного законодавства та такими, що підлягають скасуванню, оскільки порушення, передбачене ч.2 ст.471 Митного кодексу України, він не вчиняв, оскільки не ввозив на територію України предмети, вказані в оскаржуваних постановах. Також, ОСОБА_1 повідомив, що з початку повномасштабного вторгнення російської федерації, він допомагає Збройним Силам України з питань матеріального забезпечення військових, зокрема у придбанні снайперських комплексів та інших предметів. ОСОБА_1 стверджує, що всі предмети, які переміщувались ним через державний кордон України, були задекларовані ним як гуманітарна допомога та в подальшому передані військовослужбовцям.

Рішенням Галицького районного суду м. Львова від 09 липня 2024 року у задоволенні позову ОСОБА_1 до Львівської митниці Державної митної служби про визнання протиправними та скасування постанов про накладення адміністративного стягнення у справі про порушення митних правил відмовлено.

Не погоджуючись з вказаним рішенням суду, позивач оскаржив його в апеляційному порядку. Вважає, що оскаржуване рішення прийняте з неповним з`ясуванням обставин, що мають значення для справи, з порушенням норм матеріального і процесуального права та підлягає скасуванню.

Також вказує про те, Позивачем під час перетину державного кордону в датах які вказані в оскаржуваних постановах було подано декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 05.08.2022 року 2 шт, а також 4 декларації від 15.12.2022, 2 декларації від 23.09.2022, декларація 17.02.2023, 2 декларації від 08.04.2023 та декларацію 31.07.2023 року. У всіх деклараціях зазначений кінцевий набувач гуманітарної допомоги, а саме військові частини.

Зазаначає, що притягнення особи до адміністративної відповідальності можливе лише за наявності події адміністративного правопорушення (порушення митних правил) та вини особи у його вчиненні, яка підтверджена належними і допустимими доказами, а також об`єктивного та повного встановлення усіх фактичних обставин справи, які мають суттєве значення для правильного прийняття рішення.

Разом з цим, вказує, що як вбачається з оскаржуваних постанов - доказів (фотознімків чи відеозапису транспортного засобу) які підтверджують вину позивача не було долучено до протоколів та матеріалів судової справи, що в свою чергу унеможливлює повний та всебічний розгляд вказаної справи. Ці обставини безпосередньо впливають на законність оскаржуваних постанов та мотивів ухвалення оскаржуваного рішення.

Крім цього, звертає увагу, що при розгляді цієї справи позивач дійсно визнав вину у вчиненні правопорушення передбаченого ч. 3 ст. 471 МК України, проте в цій справі при дослідженні доказів які підтверджують вину позивача, в переліку матеріалів справи які підтверджують вчинення особою адміністративного правопорушення не вказується лист митного органу Республіки Польща від 17.11.2023 № 0201-IGM.542.1026.2023.5 (лист Держмитслужби від 20.12.2023 № 20-1/20-02-01/7.4/1365). Вказаний лист не згадувався у матеріалах провадження та не був досліджений при визначенні доказів які підтверджують вину особи.

Просить скасувати рішення Галицького районного суду м. Львова від 09 липня 2024 року та прийняти нове, яким задовольнити позовні вимоги.

Відповідач своїм правом на подання відзиву на апеляційну скаргу не скористався, відповідно до частини 4 статті 304 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) відсутність відзиву на апеляційну скаргу не перешкоджає перегляду рішення суду першої інстанції.

Відповідно до ч.1 ст.308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення сторін, дослідивши обставини справи та доводи апеляційної скарги, суд апеляційної інстанції приходить до висновку про те, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення з огляду на наступне.

Судом першої інстанції встановлено, що 05.08.2022, близько 09:13 год., через пункт пропуску «Краковець Корчова» митного поста «Яворів» Львівської митниці було здійснено пропуск в напрямку «в`їзд в Україну» автомобіля марки «OPEL ASTRA», VIN НОМЕР_1 , р.н. НОМЕР_2 , під керуванням ОСОБА_1 , яким згідно з заявленими даними переміщувалося три одиниці зброї та 1000 шт. патронів.

Як підставу для пропуску на митну територію України вказаних товарів ОСОБА_1 для здійснення митного оформлення, окрім дозволу на право перевезення мисливської нарізної зброї та набоїв до неї №016385 та дозволу на придбання мисливської нарізної зброї та набоїв до неї №093514, було подано наступні документи:

1. Декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 05.08.2022, відповідно до якої ОСОБА_1 на адресу військової частини НОМЕР_3 як гуманітарна допомога переміщувалася рушниця мисливська нарізна VICTRIX SCORPIO Т 338LM, серійний номер НОМЕР_4 , - 1 шт.;

2. Декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 05.08.2022 та клопотання військової частини НОМЕР_5 від 02.08.2022 № 632/1910, відповідно до яких ОСОБА_1 на адресу військової частини НОМЕР_5 як гуманітарна допомога переміщуються наступні товари: рушниця мисливська нарізна VICTRIX SCORPIO V 338LM, серійний номер НОМЕР_6 , - 1 шт.; рушниця мисливська нарізна VICTRIX SCORPIO V 338LM, серійний номер НОМЕР_7 , - 1 шт.; патрони 338LM, - 1000 шт.

Інформація про декларування 05.08.2022 будь-яких інших товарів ОСОБА_1 у матеріалах справи відсутня.

Митними органами Республіки Польщі листом від 17.11.2023 № 0201- IGM.542.1026.2023.5 (лист Держмитслужби № 20-1/20-02-01/7.4/1365 від 20.12.2023) надано копії митної декларації MRN 22PL321050E0157431 від 04.08.2022, рахунки фактури від 03.08.2022 №1/8/22 та довідку про придбання ОСОБА_1 трьох одиниць мисливської зброї та 2500 шт. патронів, відповідно до яких 05.08.2022 ОСОБА_1 , який переміщувався транспортним засобом з р.н. НОМЕР_2 , було здійснено митне оформлення та вивезення за межі митної території Республіки Польщі трьох одиниць зброї, 2500 шт. патронів, частини та аксесуари до зброї, а саме: 1) карабін мисливський VICTRIX SCORPIO Т 338LM, серійний номер НОМЕР_4 , з набором глушників №№ 085377, 085378 - 1 шт., вартістю 28 199 злотих; 2) карабін мисливський VICTRIX SCORPIO V 338LM, серійний номер НОМЕР_7 , з набором глушників №№ 087567, 087570 - 1 шт., вартістю 36 500 злотих; 3) карабін мисливський VICTRIX SCORPIO V 338LM, серійний номер НОМЕР_6 , з набором глушників №№ 87568, 087585 - 1 шт., вартістю 36 500 злотих; 4) патрони LAPUA kal. 338LM 1000 шт., загальною вартістю 30 000 злотих; 5) патрони GGG kal. 308Win 400 шт., загальною вартістю 2 360 злотих; 6) патрони FIOCCHI kal. 223 REM 1100 шт., загальною вартістю 3 014 злотих; 7) кейс 1640 SEC 130,5*32,5*13cm 1 шт., вартістю 340 злотих; 8) кришка (чохол) для глушника MANTA FDE, - 5 шт., загальною вартістю 1 700 злотих; 9) двонога ATLAS BT65-LW17 CAL 1 шт., вартістю 1 540 злотих; 10) магазин Lancer L7AWM на 20 патронів Translucent Smoke 3 шт., загальною вартістю 630 злотих; 11) підсумок для магазинів 1 шт., вартістю 160 злотих; 12) куртка UF PRO Hunter FZ gen. 2 Multicam M 1 шт., вартістю 730 злотих. /т.1, а.с.188-197, т.2, а.с.4-7/.

Відповідно до ч. 1 ст. 257 Митного кодексу України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. Декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей; у випадках, визначених цим Кодексом та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу X цього Кодексу. У разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом передбачену цим Кодексом відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант (ч. 1, 4 ст. 266 Митного кодексу України).

Частинами 1 та 4 статті 374 Митного кодексу України визначено, що товари (за винятком підакцизних), сумарна фактурна вартість яких не перевищує еквівалент 500 євро та сумарна вага яких не перевищує 50 кг, що ввозяться громадянами на митну територію України у ручній поклажі та/або у супроводжуваному багажі через інші, ніж відкриті для повітряного сполучення, пункти пропуску через державний кордон України, не підлягають письмовому декларуванню (за винятком товарів, на які відповідно до статті 197 цього Кодексу встановлено обмеження щодо переміщення громадянами через митний кордон України, і випадків, передбачених частиною другою цієї статті) та не є об`єктами оподаткування митними платежами.

Товари (крім підакцизних), що ввозяться громадянами у ручній поклажі та/або у супроводжуваному багажі, сумарна фактурна вартість та/або загальна вага яких перевищують обмеження, встановлені частиною першою цієї статті, але загальна фактурна вартість яких не перевищує еквівалент 10 000 євро, підлягають письмовому декларуванню в порядку, встановленому для громадян, з поданням документів, що видаються державними органами для здійснення митного контролю та митного оформлення таких товарів, та оподатковуються ввізним митом за ставкою 10 відсотків і податком на додану вартість за ставкою, встановленою Податковим кодексом України, в частині, що перевищує еквівалент 500 євро або вартість товарів, обчислена пропорційно до ваги, що перевищує 50 кг. Базою оподаткування таких товарів є частина їх сумарної фактурної вартості, що перевищує еквівалент 1000 євро (при ввезенні товарів на митну територію України через пункти пропуску через державний кордон України, відкриті для повітряного сполучення) та еквівалент 500 євро або вартість товарів, обчислена пропорційно до ваги, що перевищує 50 кг (при ввезенні через інші пункти пропуску через державний кордон України).

Враховуючи вимоги частини 1 статті 197, частин 1 та 4 статті 374 Митного кодексу України, наказу МВС від 21.08.1998 № 622 «Про затвердження Інструкції про порядок виготовлення, придбання, зберігання, обліку, перевезення та використання вогнепальної, пневматичної, холодної і охолощеної зброї, пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та патронів до них, а також боєприпасів до зброї, основних частин зброї та вибухових матеріалів» за переміщення через митний кордон України товарів (патрони GGG kal. 308Win 400 шт. та патрони FIOCCHI kal. 223 REM 1100 шт., загальною вартістю 5 374 злотих), що підпадають під встановлені законодавством заборони та обмеження щодо ввезення на митну територію України шляхом недекларування, відносно ОСОБА_1 складено протокол про порушення митних правил № 0326/20900/24 від 13.03.2024 за ознаками порушення митних правил, передбаченого ч.3 ст.471 Митного кодексу України.

Відтак, 05.08.2022 ОСОБА_1 не заявив за встановленою формою точних та достовірних відомостей, перелік яких визначений Митним кодексом України, про товари загальною вартістю 5 100 злотих, які ним переміщувалися через митний кордон України, а саме: кейс «1640 SEC 130,5*32,5*13cm» 1 шт., вартістю 340 злотих; кришка (чохол) для глушника «MANTA FDE» - 5 шт., загальною вартістю 1 700 злотих; двонога «ATLAS BT65-LW17 CAL» 1 шт., вартістю 1 540 злотих; магазин «Lancer L7AWM» на 20 патронів «Translucent Smoke» 3 шт., загальною вартістю 630 злотих; підсумок для магазинів 1 шт., вартістю 160 злотих та куртка «UF PRO Hunter FZ gen. 2 Multicam M» 1 шт., вартістю 730 злотих.

Постановою в.о. заступника начальника - начальника управління БК та ПМП Львівської митниці Хомутянського В.В. №0325/20900/24 від 16.04.2024 ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні порушення митних правил, передбачених ч.2 ст.471 Митного кодексу України, яке мало місце 05.08.2022 о 09:13 год. на пункті пропуску «Краковець - Корчова», митного поста «Яворів» Львівської митниці, та накладено адміністративні стягнення у вигляді штрафу, розміром 30 відсотків вартості товарів, на загальну суму 12061,30 грн./т.1, а.с.8-11/.

Окрім того, 15.12.2022, близько 18:17 год., через пункт пропуску «Краковець - Корчова» митного поста «Яворів» Львівської митниці, смугою руху «червоний коридор», було здійснено пропуск на митну територію України транспортного засобу марки «Volkswagen» VIN НОМЕР_8 , р.н. НОМЕР_9 , під керуванням ОСОБА_1 .

До митного контролю ОСОБА_1 подано:

1. Дозвіл на право перевезення мисливської нарізної зброї та набоїв до неї № 9016403; дозвіл на придбання мисливської нарізної зброї та набоїв до неї А № 571608 та дозвіл на вивезення з території Республіки Польщі зброї та набоїв від 13.12.2022 № WPA.641-1418/2022.

2.Митну декларацію для письмового декларування товарів, що переміщуються через митний кордон України громадянами для особистих, сімейних та інших потреб, не пов`язаних з провадженням підприємницької діяльності від 15.12.2022, згідно якої ним ввезено на митну територію України товар «мисливська зброя, одноствольна, з нарізним стволом, з магазином для десяти патронів, з ручним перезаряджанням, марки «Tikka», модель T3x Tactical A1, калібром 308 mm, серійний номер НОМЕР_10 , замок номер 6037 24/61cm, 2022 року випуску, без оптичного прицілу, у кількості 1 шт. Торг. марки «Tikka» вартістю 13 000 злотих. Відповідно до уніфікованої митної квитанції МД-1 серії ЄЄ № 061153 від 15.12.2022 ОСОБА_1 сплачено 28 347,89 гривень митних платежів, а саме: ввізне мито за ставкою 10 відсотків і податок на додану вартість за ставкою, встановленою Податковим кодексом України, в частині, що перевищує еквівалент 500 євро, у відповідності до частини 4 статті 374 Митного кодексу України.

3. Чотири декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 15.12.2022, відповідно до яких, ним на адресу військових частин НОМЕР_11 (код ЄДРПОУ НОМЕР_12 ), НОМЕР_3 (код ЄДРПОУ НОМЕР_13 ), А4456 (код ЄДРПОУ 26631927) та батальйону поліції особливого призначення ГУ НП у Львівській області (код ЄДРПОУ 40108833) як гуманітарна допомога переміщуються товари: «карабін мисливський «Victrix Scorpio V 338LM», серійний номер VPV220538, у кількості 1 шт. (7кг); карабін мисливський «SAVAGE 110 Elite Precision 338LM», серійний номер НОМЕР_14 , у кількості 1 шт. (7кг); карабін мисливський «Ruger Precision Rifle 338LM», серійний номер 180426781, у кількості 1 шт. (7кг); патрони 338 LM, у кількості 240шт.; - патрони 223 REM, у кількості 2 000 шт.

Інформація про декларування 15.12.2022 будь-яких інших товарів ОСОБА_1 у матеріалах справи відсутня.

Однак, митними органами Республіки Польща листом від 17.11.2023 № 0201- IGM.542.1026.2023.5 (лист Держмитслужби від 20.12.2023 № 20-1/20-02-01/7.4/1365) надано копію митної декларації митної декларації MRN 22PL321050E0256208 від 13.12.2022 та дозволу на вивезення з території Республіки Польщі зброї та набоїв від 13.12.2022 № WPA.641-1418/2022, відповідно до яких 14.12.2022 ОСОБА_1 , який переміщувався транспортним засобом з р.н. НОМЕР_15 , було здійснено митне оформлення та вивезення за межі митної території Республіки Польщі 4 одиниці зброї, 2 240 шт., патронів, частини до мисливської зброї та ножі, а саме: «- карабін мисливський «SAVAGE 110», серійний номер НОМЕР_14 , з глушниками №№ НОМЕР_16 , НОМЕР_17 та патронами (240шт), у кількості 1 шт., та карабін мисливський «Tikka T3x Tactical», серійний номер НОМЕР_10 з глушником № 103361, загальною вартістю 35 620 злотих РП; - карабін мисливський «Ruger Precision», серійний номер 180426781, з глушниками №№ НОМЕР_18 , НОМЕР_19 , у кількості 1 шт., та карабін мисливський «Victrix Scorpio V», серійний номер НОМЕР_20 , з глушниками №№ 104841, 104842, у кількості 1 шт., загальною вартістю 49 400 злотих РП; - патрони PMC кал. 5,56мм/223 REM, у кількості 2 000 шт., загальною вартістю 4 800 злотих РП; - частини до мисливської зброї загальною вартістю 44 840 злотих РП та загальною вагою 88 кг.: - кришка (чохол) для глушника MANTA, у кількості 7 шт.; - глушник MST556B-SS, у кількості 1 шт., - глушник FH12Х26МСХ, у кількості - 1 шт., кріплення Fast FTC Omni, у кількості - 1 шт.; - кріплення Fast Micro-S Mount, у кількості 1 шт., зарядна станція (батарея) Bluetti AC300, у кількості 1 шт.; - ножі «Glock», у кількості 50 шт., загальною вартістю 6 425 злотих РП та загальною вагою 5 кг. /т.1, а.с.188-197, т.1, а.с.241-244/.

Пунктом 8 ч. 1 ст. 4 Митного кодексу України визначено, що декларантом є особа, яка самостійно здійснює декларування або від імені якої здійснюється декларування.

Згідно ч.1 ст. 257 Митного кодексу України, декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Відповідно до ч.8 ст. 264 Митного кодексу України, з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Частиною 1 ст. 266 Митного кодексу України встановлено, що декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом, надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей. У випадках, визначених цим Кодексом та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу X цього Кодексу. У разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом передбачену цим Кодексом відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.

Частиною 8 ст. 374 Митного кодексу України визначено, що товари (крім підакцизних), сумарна фактурна вартість яких перевищує еквівалент 10 000 євро, що пересилаються (переміщуються) на митну територію України в міжнародних поштових відправленнях, міжнародних експрес-відправленнях, у ручній поклажі, супроводжуваному та несупроводжуваному багажі, а також товари (крім підакцизних), незалежно від їх фактурної вартості, що переміщуються на митну територію України у вантажних відправленнях, підлягають декларуванню та митному оформленню з поданням митної декларації, передбаченої законодавством України для підприємств, а також дозволів (ліцензій), сертифікатів відповідності чи свідоцтв про визнання відповідності у випадках, установлених законодавством України для суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності, та оподатковуються ввізним митом за повними ставками Митного тарифу України і податком на додану вартість за ставкою, встановленою Податковим кодексом України.

Відтак, 15.12.2022 ОСОБА_1 не заявив за встановленою формою точних та достовірних відомостей, перелік яких визначений Митним кодексом України, про товари загальною вагою 93 кг та вартістю 50 905 злотих РП, які ним переміщувалися через митний кордон України, а саме: 1) частини до мисливської зброї загальною вартістю 44 840 злотих (кришка (чохол) для глушника «MANTA» 7 шт, глушник «MST556B-SS» 1 шт, глушник «FH12Х26МСХ» - 1 шт, кріплення «Fast FTC Omni» -1 шт, кріплення «Fast Micro-S Mount» - 1 шт, зарядна станція (батарея) «Bluetti AC300» 1 шт); 2) ножі «Glock» 50 шт загальною вартістю 6 425 злотих, що станом на 15.12.2022 становить 423 102 гривні.

Постановою в.о. заступника начальника - начальника управління БК та ПМП Львівської митниці Хомутянського В.В. №0323/20900/24 від 16.04.2024 ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні порушення митних правил, передбачених ч.2 ст.471 Митного кодексу України, яке мало місце 15.12.2022 о 18:17 год. на пункті пропуску «Краковець - Корчова», митного поста «Яворів» Львівської митниці, та накладено адміністративні стягнення у вигляді штрафу, розміром 30 відсотків вартості товарів, на загальну суму 126930,60 грн./т.1, а.с.14-18/.

Також, 23.09.2022, близько 16:39 год., через пункт пропуску «Краковець Корчова» митного поста «Яворів» Львівської митниці було здійснено пропуск в напрямку «в`їзд в Україну» автомобіля марки «SKODA SUPERB», VIN НОМЕР_21 , р.н. НОМЕР_22 , під керуванням ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , паспорт № НОМЕР_23 ), яким, згідно з заявленими даними, переміщувалися чотири мисливські рушниці та 5 470 шт. патронів, в якості гуманітарної допомоги.

Як підставу для пропуску на митну територію України вказаних товарів ОСОБА_1 для здійснення митного оформлення, окрім дозволу на право перевезення мисливської нарізної зброї та набоїв до неї № 016400, дозволу на придбання мисливської нарізної зброї та набоїв до неї НОМЕР_24 та дозволу на придбання зброї та патронів від 22.09.2022 № WPA.642-1418/2022, було подано наступні документи:

1. Декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, від 23.09.2022 та клопотання військової частини НОМЕР_25 від 22.09.2022 № 1498, відповідно до яких ОСОБА_1 на адресу військової частини НОМЕР_25 , як гуманітарна допомога, переміщуються наступні товари: - рушниця мисливська 50BMG McMillan TAC-50, серійний номер 0410547RR - 1шт; - рушниця мисливська 5,56мм/223 SAVAGE MSR-15 RECON, серійний номер 10-014463 - 1шт; - патрони 50 BMG 100 шт; - патрони 5,56мм/223REM 800 шт.

2. Декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, від 23.09.2022 та клопотання військової частини НОМЕР_26 від 20.09.2022 № 765, відповідно до яких ОСОБА_1 на адресу військової частини НОМЕР_26 як гуманітарна допомога переміщуються наступні товари: - рушниця мисливська нарізна Diamondback DB 15 CCC LB кал. 5,56мм/223, серійний номер DB2912220, - 1 шт.; - рушниця мисливська нарізна Diamondback DB 15 CCC LB кал. 5,56мм/223, серійний номер НОМЕР_27 , - 1 шт.; - патрони 5,56мм/223REM 4000 шт.; - патрони 338LM - 390 шт.; - патрони 308Win 180 шт.

Разом з вказаними документами ОСОБА_1 також було подано довідку про придбання ним п`яти одиниць мисливської зброї та 10 000 шт. патронів.

Інформація про декларування 23.09.2022 будь-яких інших товарів ОСОБА_1 у матеріалах справи відсутня.

Однак, митними органами Республіки Польщі листом від 17.11.2023 № 0201- IGM.542.1026.2023.5 (лист Держмитслужби № 20-1/20-02-01/7.4/1365 від 20.12.2023) надано копії митної декларації MRN 22PL321050E0191830 від 22.09.2022 та дозволу на вивезення з території Республіки Польщі зброї та патронів від 22.09.2022 № WPA.642-1418/2022, відповідно до яких 23.09.2022 ОСОБА_1 , який переміщувався транспортним засобом з реєстраційним номером BC0227IA, було здійснено митне оформлення та вивезення за межі митної території Республіки Польщі товарів п`яти одиниць зброї та 9 770 шт. патронів, а саме: 1) карабін мисливський McMillan TAC-50, кал. 50BMG, серійний номер НОМЕР_28 , з глушниками №№ 011l, 080825 - 1 шт, та карабін мисливський SAVAGE MSR-15 RECON кал. 5,56мм, серійний номер НОМЕР_29 з глушниками №№ НОМЕР_30 , 095886, 095890 1шт, загальною вартістю 53 100 злотих; 2) карабіни мисливські Diamondback DB15CCCМLB кал. 5,56мм, серійні номера НОМЕР_31 та DB2912269 2 шт, з глушниками №№ НОМЕР_32 , 097689, 097691, НОМЕР_33 , НОМЕР_34 ; конверсія BRAVO AR-15 на AR.22KLR kal.22L, серійний номер PLB220877- 1шт, загальною вартістю 21 950 злотих; 3) патрони kal. 338LM 390 шт, kal. 308Win 180 шт, 5,56мм 4800 шт, kal. 22LR 4000 шт, kal. 300BLK 400 шт, загальною вартістю 26 078 злотих; 4) частини мисливської зброї: полімерні магазини 10шт, кришка (чохол) для глушника MANTA 10 шт, адаптер глушника ASE ULTRA ADAPTER AU750-S 3 шт, оптичний приціл US Optics FDN 25*MGR 1шт, загальною вартістю 22 750 злотих; 5) куртка UF PRO 1 шт, вартістю 700 злотих. /т.1, а.с.188-197, т.2, а.с.11-14/.

Враховуючи вимоги частини 1 статті 197, частин 1 та 4 статті 374 Митного кодексу України, наказу МВС від 21.08.1998 № 622 «Про затвердження Інструкції про порядок виготовлення, придбання, зберігання, обліку, перевезення та використання вогнепальної, пневматичної, холодної і охолощеної зброї, пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та патронів до них, а також боєприпасів до зброї, основних частин зброї та вибухових матеріалів» за переміщення через митний кордон України товарів «конверсія BRAVO AR-15 на AR.22KLR kal.22L, серійний номер PLB220877- 1шт, патрони kal. 22LR 4000 шт, kal. 300BLK 300 шт», що підпадають під встановлені законодавством заборони та обмеження щодо ввезення на митну територію України шляхом недекларування, відносно ОСОБА_1 складено протокол про порушення митних правил № 0335/20900/24 від 14.03.2024 за ознаками порушення митних правил, передбаченого ч.3 ст.471 Митного кодексу України.

Відтак, 23.09.2022 ОСОБА_1 не заявив за встановленою формою точних та достовірних відомостей, перелік яких визначений Митним кодексом України, про товари загальною вартістю 23 450 злотих, які ним переміщувалися через митний кордон України, а саме: частини мисливської зброї (полімерні магазини 10 шт., кришка (чохол) для глушника MANTA 10 шт., адаптер глушника ASE ULTRA ADAPTER AU750-S 3 шт., оптичний приціл US Optics FDN 25*MGR 1шт.) та куртка UF PRO 1 шт. Згідно з курсом валют НБУ, станом на 23.09.2022, 23 450 злотих відповідає сумі 177 525,88 гривень.

Постановою в.о. заступника начальника - начальника управління БК та ПМП Львівської митниці Хомутянського В.В. №0334/20900/24 від 16.04.2024 ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні порушення митних правил, передбачених ч.2 ст.471 Митного кодексу України, яке мало місце 23.09.2022 о 16:39 год. на пункті пропуску «Краковець - Корчова», митного поста «Яворів» Львівської митниці, та накладено адміністративні стягнення у вигляді штрафу, розміром 30 відсотків вартості товарів, на загальну суму 53257,76 грн./т.1, а.с.24-27/.

Окрім того, 17.02.2023, близько 07:24 год., через пункт пропуску «Грушів Будомєж» митного поста «Яворів» Львівської митниці здійснено пропуск в напрямку «в`їзд в Україну» автомобіля марки «Volkswagen Passat», VIN НОМЕР_8 , р.н. НОМЕР_15 , під керуванням ОСОБА_1 , яким згідно з заявленими даними переміщувалися: один карабін та 5000 шт. патронів в якості гуманітарної допомоги.

Як підставу для пропуску на митну територію України гуманітарної допомоги ОСОБА_1 для здійснення митного оформлення були подані наступні документи: декларація про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 17.02.2023, дозвіл на право перевезення мисливської нарізної зброї та набоїв до неї № 018267 та дублікат дозволу на придбання мисливської нарізної зброї та набоїв до неї НОМЕР_35 . Відповідно до них на адресу військової частини НОМЕР_36 (код ЄДРПОУ НОМЕР_37 ), як гуманітарна допомога, переміщувалися наступні товари: карабін TAURUS T4, 5,56мм, ADE345785, - 1 шт; набої 5,56мм, 5 000 шт.

Інформація про декларування 17.02.2023 будь-яких інших товарів ОСОБА_1 у матеріалах справи відсутня.

Митними органами Республіки Польща листом від 17.11.2023 № 0201- IGM.542.1026.2023.5 (лист Держмитслужби № 20-1/20-02-01/7.4/1365 від 20.12.2023) надано копії митних декларацій MRN 23PL321050E032079 та 23PL402010E0234558, дозволу на вивезення з території Республіки Польщі зброї та набоїв від 15.02.2023, дозволу на придбання зброї та патронів від 15.02.2023 та накладну (видатковий документ) від 15.02.2023 № DR-7/2023. Відповідно до них 17.02.2023 ОСОБА_1 , який слідував транспортним засобом з р.н. НОМЕР_15 , було здійснено митне оформлення та вивезення за межі митної території Республіки Польщі: карабін мисливський TAURUS T4 А23, серійний номер НОМЕР_38 , - 1шт., вартістю 3000 злотих; набої 223REM FMJ 55gr 5300 шт., загальною вартістю 9540 злотих; частини до мисливської зброї, загальною вартістю 4840 злотих: приціл Delta Javelin 1шт., рейка монтажна Howa Short 5 шт., кришка (захист) для глушника Manta Camo 1 шт.; модуль розширення Bluetti НОМЕР_39 , - 1 упаковка, вартістю 8942 злотих. /т.1, а.с.188-197, т.2, а.с.26-33/.

Враховуючи вимоги частини 1 статті 197, частин 1 та 4 статті 374 Митного кодексу України, наказу МВС від 21.08.1998 № 622 «Про затвердження Інструкції про порядок виготовлення, придбання, зберігання, обліку, перевезення та використання вогнепальної, пневматичної, холодної і охолощеної зброї, пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та патронів до них, а також боєприпасів до зброї, основних частин зброї та вибухових матеріалів» за переміщення через митний кордон України товарів «набої 223REM FMJ 55gr у кількості 300шт», що підпадають під встановлені законодавством заборони та обмеження щодо ввезення на митну територію України шляхом недекларування, у відношенні ОСОБА_1 складено протокол про порушення митних правил № 0331/20900/24 від 13.03.2024 за ознаками порушення митних правил, передбаченого ч.3 ст.471 Митного кодексу України.

Відтак, 17.02.2023 ОСОБА_1 не заявив за встановленою формою точних та достовірних відомостей, перелік яких визначений Митним кодексом України, про товари загальною вартістю 13 782 злотих, які ним переміщувалися через митний кордон України, а саме: частини до мисливської зброї (приціл Delta Javelin 1 шт., рейка монтажна Howa Short 5 шт., кришка (захист) для глушника Manta Camo 1 шт.), загальною вартістю 4 840 злотих та модуль розширення Bluetti НОМЕР_39 , - 1 упаковка, вартістю 8 942 злотих. Згідно з курсом валют НБУ, 13 782 злотих, станом на 17.02.2023 відповідає сумі 112 830,48 гривень.

Постановою в.о. заступника начальника - начальника управління БК та ПМП Львівської митниці Хомутянського В.В. №0327/20900/24 від 16.04.2024 ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні порушення митних правил, передбачених ч.2 ст.471 Митного кодексу України, яке мало місце 17.02.2023 о 07:24 год. на пункті пропуску «Грушів - Будомеж», митного поста «Яворів» Львівської митниці, та накладено адміністративні стягнення у вигляді штрафу, розміром 30 відсотків вартості товарів, на загальну суму 36849,14 грн./т.1, а.с.37-40/.

Також, 08.04.2023, близько 12:49 год., через пункт пропуску «Грушів Будомєж» митного поста «Яворів» Львівської митниці було здійснено пропуск в напрямку «в`їзд в Україну» автомобіля марки «Volkswagen Passat», VIN НОМЕР_8 , р.н. НОМЕР_15 , під керуванням ОСОБА_1 , яким, згідно з заявленими даними, переміщувалося 3 одиниці зброї та 9000 шт. патронів.

Як підставу для пропуску на митну територію України вказаних товарів громадянином України ОСОБА_1 для здійснення митного оформлення, окрім дозволу на право перевезення мисливської нарізної зброї та набоїв до неї № 018270 та дозволу на придбання мисливської нарізної зброї та набоїв до неї НОМЕР_40 , було подано наступні документи:

1. Митну декларацію для письмового декларування товарів, що переміщуються через митний кордон України громадянами для особистих, сімейних та інших потреб, не пов`язаних з провадженням підприємницької діяльності від 08.04.2023 та рахунок фактуру від 05.04.2023 № 2/4/23, згідно з якими громадянином України ОСОБА_1 ввезено на митну територію України товар «карабін нарізний, новий, марки ATA ARMS ALR, калібру 308 Win (7.62/51), іден. НОМЕР_41 » у кількості 1 шт., вагою 4,8 кг, вартістю 5000 злотих. Відповідно до уніфікованої митної квитанції МД-1 серії ЄЄ № 0063373 від 08.04.2023 громадянином України ОСОБА_1 сплачено 7 242,46 гривень митних платежів, а саме: ввізне мито за ставкою 10 відсотків і податок на додану вартість за ставкою, встановленою Податковим кодексом України, в частині, що перевищує еквівалент 500 євро, у відповідності до частини 4 статті 374 Митного кодексу України.

2. Декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 08.04.2023, відповідно до якої громадянином України ОСОБА_1 на адресу військової частини НОМЕР_26 ( НОМЕР_42 окрема бригада ТРО) як гуманітарна допомога переміщуються наступні товари: - карабіни Anderson AM-15 МОРОЗ СТ-1, серійні номери 22029956 та 22032223, 2 шт; - патрони NORMA (HORMA) 223 REM, 9000шт.

Інформація про декларування 08.04.2024 будь-яких інших товарів ОСОБА_1 у матеріалах справи відсутня.

Однак, митними органами Республіки Польщі листом від 17.11.2023 № 0201- IGM.542.1026.2023.5 (лист Держмитслужби № 20-1/20-02-01/7.4/1365 від 20.12.2023) надано копії митної декларації MRN 23PL322010E0182381 від 06.04.2023 та дозволів на вивезення з території Республіки Польщі зброї та набоїв від 07.04.2023 № WPA.642- 1418/2022 та на придбання 3 одиниць зброї та 10 000 шт. патронів від 04.04.023, відповідно до яких 08.04.2023 ОСОБА_1 , який переміщувався транспортним засобом з реєстраційним номером BC7548OM, було здійснено митне оформлення та вивезення за межі митної території Республіки Польщі трьох карабінів, 10 000 шт. патронів, частини та аксесуари до мисливської зброї, а саме: - зброя мисливська: карабіни Anderson AM-15 MOD03-CT1/серійні номери 22029956, 22032223 - 2 шт., карабін ATA ALR/серійний номер НОМЕР_41 - 1 шт., загальною вартістю 11 000 злотих; - патрони калібру 5,56мм/223 REM NORMA 9000 шт та 308WIN GGG 175гр 1000 шт. загальною вартістю 20 650 злотих; - частини до мисливської зброї загальною вартістю 20 240 злотих: приціл Swarovski DS 5-25*52 P L GEN 2 1 шт, приціл Vortex Venom 5-25*56 FFP EBR-7C MRAD 1шт. кріплення Spuhr SP-7002 0MOA, SP-3002 0MOA- 2шт, кріплення Picatinny Ultralite 34mm Wysoki F226 Nightforce 1шт; - кейс з пластику Koyan 125/25cm 3шт загальною вартістю 630 злотих. /т.1, а.с.188-197, т.2, а.с.34-39/.

Враховуючи вимоги частини 1 статті 197, частин 1 та 4 статті 374 Митного кодексу України, наказу МВС від 21.08.1998 № 622 «Про затвердження Інструкції про порядок виготовлення, придбання, зберігання, обліку, перевезення та використання вогнепальної, пневматичної, холодної і охолощеної зброї, пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та патронів до них, а також боєприпасів до зброї, основних частин зброї та вибухових матеріалів» за переміщення через митний кордон України товарів «набої 308WIN GGG 175гр 1000 шт.», що підпадають під встановлені законодавством заборони та обмеження щодо ввезення на митну територію України шляхом недекларування, у відношенні гр. ОСОБА_1 складено протокол про порушення митних правил № 0328/20900/24 від 13.03.2024 за ознаками порушення митних правил, передбаченого ч.3 ст.471 Митного кодексу України.

Відтак, 08.04.2023 громадянин ОСОБА_1 не заявив за встановленою формою точних та достовірних відомостей, перелік яких визначений Митним кодексом України, про товари загальною вартістю 20 870 злотих, які ним переміщувалися через митний кордон України, а саме: 1) частини до мисливської зброї загальною вартістю 20 240 злотих (приціл Swarovski DS 5-25*52 P L GEN 2 1шт, приціл Vortex Venom 5-25*56 FFP EBR-7C MRAD 1шт, кріплення Spuhr SP-7002 0MOA, SP-3002 0MOA- 2шт, кріплення Picatinny Ultralite 34mm Wysoki F226 Nightforce 1шт), 2) кейс з пластику Koyan 125/25cm 3шт загальною вартістю 630 злотих. Згідно з курсом валют НБУ станом на 08.04.2023 20 870 злотих відповідає сумі 177 770,66 гривень.

Постановою в.о. заступника начальника - начальника управління БК та ПМП Львівської митниці Хомутянського В.В. №0327/20900/24 від 16.04.2024 ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні порушення митних правил, передбачених ч.2 ст.471 Митного кодексу України, яке мало місце 05.08.2022 о 09:13 год. на пункті пропуску «Краковець - Корчова», митного поста «Яворів» Львівської митниці, та накладено адміністративні стягнення у вигляді штрафу, розміром 30 відсотків вартості товарів, на загальну суму 53331,20 грн./т.1, а.с.31-34/.

Також, 31.07.2023, близько 01:35 год., через пункт пропуску «Грушів - Будомеж» митного поста «Яворів» Львівської митниці, смугою руху «червоний коридор», було здійснено пропуск на митну територію України транспортного засобу марки «Volkswagen» VIN НОМЕР_8 , р.н. НОМЕР_9 , під керуванням ОСОБА_1 .

До митного контролю ОСОБА_1 подав декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 31.07.2023, відповідно до якої, ним на адресу благодійної організації «Міжнародні сили спеціальних операцій» (код ЄДРПОУ 44665932; м. Львів, вул. Назарука, буд. 7), як гуманітарну допомогу переміщуються засоби для чищення зброї (1шт./ 1кг) та набір для чищення зброї (1шт./ 1кг) /т.1, а.с.46-47/.

Інформація про декларування 31.07.2023 будь-яких інших товарів ОСОБА_1 у матеріалах справи відсутня.

Однак, митними органами Республіки Польща листом від 17.11.2023 № 0201- IGM.542.1026.2023.5 (лист Держмитслужби від 20.12.2023 № 20-1/20-02-01/7.4/1365) надано копію митної декларації MRN 23PL32210E0448546, відповідно до якої 30.07.2023 громадянином України ОСОБА_1 , який переміщувався транспортним засобом з р.н. НОМЕР_15 , було здійснено митне оформлення та вивезення за межі митної території Республіки Польщі таких товарів: «частини до мисливської зброї загальною вартістю 11 939 злотих РП: приціл «Delta Stryker HD», у кількості 1шт.; приціл «Delta Javelin», у кількості 1шт.: кріплення «Spuhr SP-4002», у кількості 1шт.; магазин порожній «Cadex», у кількості 1 шт.; набір для чищення зброї (1шт./ 1кг); засоби для чищення зброї (1шт./1кг) /т.1, а.с.188-197, т.2, а.с.72-73/.

Відтак, 31.07.2023 ОСОБА_1 не заявив за встановленою формою точних та достовірних відомостей, перелік яких визначений Митним кодексом України, про товари, загальною вартістю 11 939 злотих РП, які ним переміщувалися через митний кордон України, а саме: приціл «Delta Stryker HD» 1 шт., приціл «Delta Javelin» 1 шт., кріплення «Spuhr SP-4002» - 1 шт., магазин порожній «Cadex» 1шт. Згідно з курсом валют НБУ станом на 31.07.2023 11 939 злотих РП, що відповідає сумі 108 883,68 гривень.

Постановою в.о. заступника начальника - начальника управління БК та ПМП Львівської митниці Хомутянського В.В. №0316/20900/24 від 16.04.2024 ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні порушення митних правил, передбачених ч.2 ст.471 Митного кодексу України, яке мало місце 31.07.2023 о 01:35 год. на пункті пропуску «Грушів - Будомеж», митного поста «Яворів» Львівської митниці, та накладено адміністративні стягнення у вигляді штрафу, розміром 30 відсотків вартості товарів, на загальну суму 32665,10 грн./т.1, а.с.42-45/.

Відмовляючи в задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що вина ОСОБА_1 у вчиненні правопорушень підтверджується матеріалами справи, зокрема інформацією щодо із АСМО «Інспектор», поданими ним до митного контролю деклараціями про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 05.08.2022, 23.09.2022, 15.12.2022, 17.02.2023, 08.04.2023 та 31.07.2023, а також інформацією, що міститься у листі митних органі Республіки Польща від 17.11.2023 № 0201-IGM.542.1026.2023.5 (лист Держмитслужби від 20.12.2023 № 20-1/20-02-01/7.4/1365).

Суд першої інстанції прийшов до висновку, що правомірність дій при винесенні постанов від 16.04.2023 у справах про порушення митних правил №1511/20900/23 доведена відповідачем в частині розміру штрафу, підстави для висновку протилежного у суду відсутні.

Враховуючи вищенаведене, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції та зазначає наступне.

Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 1 статті 458 Митного кодексу України (далі також МК України) визначено, що порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Згідно із частиною 2 статті 471 МК України, недекларування товарів (крім зазначених у частинах першій та/або третій цієї статті), що переміщуються через митний кордон України громадянами, - тягне за собою накладення штрафу в розмірі 30 відсотків вартості цих товарів.

Відповідно до частини 1 статті 486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Згідно статті 487 МК України встановлено, що провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Стаття 489 МК України встановлює, що посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави ля звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до статті 495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: 1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; 2) поясненнями свідків; 3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; 4) висновком експерта; 5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України. Посадова особа митного органу, яка здійснює провадження у справі про порушення митних правил, оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом та правосвідомістю.

Частиною 1 статті 531 МК України, встановлено, що підставами для скасування постанови про накладення адміністративного стягнення за порушення митних правил або про припинення провадження у справі про порушення митних правил є: 1) відсутність у діях особи, яка притягується до відповідальності, ознак порушення митних правил; 2) необ`єктивність або неповнота провадження у справі або необ`єктивність її розгляду; 3) невідповідність викладених у постанові висновків фактичним обставинам справи; 4) винесення постанови неправомочною особою, безпідставне недопущення до участі в розгляді справи особи, притягнутої до відповідальності, або її представника, а також інше обмеження прав учасників провадження у справі про порушення митних правил та її розгляду; 5) неправильна або неповна кваліфікація вчиненого правопорушення; 6) накладення стягнення, не передбаченого цим Кодексом.

Відповідно до вимог статті 7 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ніхто не може бути підданим заходу впливу у зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставі і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюються на основі суворого додержання законності.

Відповідно до статті 9 Кодексу України про адміністративні правопорушення, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність. Адміністративна відповідальність за правопорушення, передбачені цим Кодексом, настає, якщо ці порушення за своїм характером не тягнуть за собою відповідно до закону кримінальної відповідальності.

Статтею 10 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачено, що адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.

Тобто, суд звертає увагу на те, що особа обираючи проходження (проїзд) через «зелений коридор» товарів, переміщення яких через митний кордон України заборонено або обмежено законодавством України, або товарів в обсягах, що перевищують неоподатковувану норму переміщення через митний кордон України, а відтак застосування до такої особи адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 471 МК України, свідчить про те, що формою вини є умисні дії такої особи, яка усвідомлювала протиправний характер своїх дій, передбачала їх шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.

Згідно статті 247 Кодексу України про адміністративні правопорушення, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у випадку, зокрема, відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Таким чином, притягнення особи до адміністративної відповідальності можливе лише за наявності події адміністративного правопорушення (порушення митних правил) та вини особи у його вчиненні, яка підтверджена належними і допустимими доказами, а також об`єктивного та повного встановлення усіх фактичних обставин справи, які мають суттєве значення для правильного прийняття рішення.

Колегія суддів враховує, що пунктами 8, 9 частини 1 статті 4 МК України визначено, що декларантом є особа, яка самостійно здійснює декларування або від імені якої здійснюється декларування. Декларація митної вартості - документ встановленої форми, що подається декларантом і містить відомості щодо митної вартості товарів, які переміщуються через митний кордон України чи стосовно яких змінюється митний режим.

Як вбачається із пункту 37 частини 1 статті 4 МК України перевізник - особа, яка переміщує товари або бере на себе зобов`язання та відповідальність за переміщення товарів через митний кордон України та/або митною територією України, зокрема: для змішаного (комбінованого) перевезення - особа, яка використовує (експлуатує) транспортний засіб, що безпосередньо приводить у рух або перевозить розміщені на ньому інші транспортні засоби як активний транспортний засіб; для морського чи повітряного перевезення за договором чартеру (фрахтування) судна - особа, яка укладає договір і видає авіаційну вантажну накладну (Air Waybill) або коносамент (Bill of Lading) з метою безпосереднього перевезення товарів.

Згідно частини 1 статті 257 МК України, видно, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Відповідно до частин 1, 6, 8 статті 264 МК України, митна декларація реєструється та приймається митним органом у порядку, що визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Митна декларація приймається для митного оформлення, якщо вона подана за встановленою формою, підписана особою, яка її подала, і перевіркою цієї декларації встановлено, що вона містить всі необхідні відомості і до неї додано всі документи, визначені цим Кодексом. Факт прийняття митної декларації засвідчується посадовою особою митного органу, яка її прийняла, шляхом проставлення на ній відбитка відповідного митного забезпечення та інших відміток (номера декларації, дати та часу її прийняття тощо), у тому числі з використанням інформаційних технологій. З моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Як зазначалось вище, нормами статті 266 МК України визначено, що декларант зобов`язаний: 1) здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, застановленого цим Кодексом; 2) на вимогу митного органу пред`явити товари, транспортні засоби комерційного призначення для митного контролю і митного оформлення; 3) надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей; 4) у випадках, визначених цим Кодексом та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу X цього Кодексу; 5) у випадках, визначених цим Кодексом та іншими законами України, сплатити інші платежі, контроль за справлянням яких покладено на митні органи.

У разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом передбачену цим Кодексом відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.

Згідно з нормами статті 366 МК України «двоканальна система» це спрощена система митного контролю, яка дає громадянам змогу здійснювати декларування, обираючи один з двох каналів проходу (проїзду транспортними засобами особистого користування) через митний кордон України. Канал, позначений символом зеленого кольору («зелений коридор»), призначений для декларування шляхом вчинення дій громадянами, які переміщують через митний кордон України товари в обсягах, що не підлягають оподаткуванню митними платежами та не підпадають під встановлені законодавством заборони або обмеження щодо ввезення на митну територію України або вивезення за межі цієї території і не підлягають письмовому декларуванню. Канал, позначений символом червоного кольору («червоний коридор»), призначений для всіх інших громадян.

Частиною 4 ст.374 МК України визначено, що товари (крім підакцизних), що ввозяться громадянами у ручній поклажі та/або у супроводжуваному багажі, сумарна фактурна вартість та/або загальна вага яких перевищують обмеження, встановлені частиною першою цієї статті, але загальна фактурна вартість яких не перевищує еквівалент 10000 євро, підлягають письмовому декларуванню в порядку, встановленому для громадян, з поданням документів, що видаються державними органами для здійснення митного контролю та митного оформлення таких товарів.

Як зазначалось вище, в ст.257 МК України визначено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Відповідно до ч.8 ст.264 МК України, з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Разом з цим, санкція частини 2 статті 471 МК України передбачає накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу розміром 30 відсотків вартості товарів.

Суд першої інстанції зазначив, що вина ОСОБА_1 у вчиненні правопорушень підтверджується матеріалами справи, зокрема інформацією щодо із АСМО «Інспектор», поданими ним до митного контролю деклараціями про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 05.08.2022, 23.09.2022, 15.12.2022, 17.02.2023, 08.04.2023 та 31.07.2023, а також інформацією, що міститься у листі митних органі Республіки Польща від 17.11.2023 № 0201-IGM.542.1026.2023.5 (лист Держмитслужби від 20.12.2023 № 20-1/20-02-01/7.4/1365).

Окрім того, судом першої інстанції встановлено, що постановою Галицького районного суду м.Львова від 02 квітня 2024 року ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 471 Митного кодексу України, та накладено стягнення у виді штрафу в розмірі трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 5100 гривень. У зазначеній постанові ОСОБА_1 визнав свою вину у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 471 Митного кодексу України, та не заперечував інформації, яка міститься у листі Митного органу Республіки Польщі від 17.11.2023 № 0201-IGM.542.1026.2023.5 (лист Держмитслужби № 20-1/20-02-01/7.4/1365 від 20.12.2023), зокрема факту ввезення ним 05.08.2022, 23.09.2022, 17.02.2023 та 08.04.2023 на митну територію товарів та не за явлення ним точних та достовірних відомостей про товари, які ним переміщувалися через митний кордон України.

Відтак, покликання позивача на те, що він не здійснював ввезення на митну територію предметів, зазначених в оскаржених постановах є безпідставними.

Щодо посилань скаржника в апеляційній скарзі на те, що в матеріалах справ про порушення митних правил відсутні фотознімки чи відеозаписи документування вчинених ним правопорушень, колегія суддів зазначає, що відсутність таких не спростовує доказів його вини у вчинених правопорушеннях, які підтверджені матеріалами справи, а саме: протоколами про порушення митних правил № 0316/ 20900/ 24, № 0323/ 20900/ 24, № 0325/ 20900/ 24, № 0327/ 20900/ 24, № 0330/ 20900/ 24 та № 0334/ 20900/ 24; листом митних органів Республіки Польщі від 17.11.2023 №0201-IGM.542.1026.2023.5 (лист Держмитслужби від 20.12.2023 № 20-1/20-02-01/7.4/1365); заповненими ОСОБА_1 митними деклараціями, про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою.

Крім цього, я вірно відмітив суд першої інстанції, що щодо товарів, які були зазначені ОСОБА_1 в деклараціях про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою протокол не складався, а тому наявність копій актів приймання передачі гуманітарної допомоги не є доказом відсутності в діях ОСОБА_1 складу порушення митних правил, передбаченого ч.2 ст.471 МК України.

Отже, позивача було правомірно притягнуто до адміністративної відповідальності за недекларування товарів посадовою особою митного органу.

Згідно з частиною 1 статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень (стаття 73 КАС України).

Згідно із положеннями статті 75 КАС України, достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. При цьому в силу положень статті 76 КАС України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Відповідно до частин 1, 2 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

Відповідно до частини 1 статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Колегія суддів дійшла висновку, що постанови в.о. заступника начальника - начальника управління БК та ПМП Львівської митниці Хомутянського В.В. №0323/20900/24, №0325/20900/24, №0334/20900/24, №0330/20900/24, №0327/20900/24, №0316/20900/24 від 16.04.2024 є правомірними, судом першої інстанції при розгляді адміністративної справи всебічно і об`єктивно встановлено обставини справи, оскаржене рішення суду винесене з дотриманням норм матеріального та процесуального права, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують.

У відповідності до частини 2 статті 6 КАС України суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Згідно із статтею 17 Закону України «Про виконання рішень і застосування практики Європейського Суду з прав людини» суди застосовують при розгляді справ Конвенцію і практику Суду як джерело права.

У контексті оцінки доводів апеляційної скарги апеляційний суд звертає увагу на позицію Європейського суду з прав людини, зокрема, у справах «Проніна проти України» (пункт 23) та «Серявін та інші проти України» (пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.

Згідно ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

З огляду на викладене суд апеляційної інстанції приходить до переконання, що суд першої інстанції, правильно встановив фактичні обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, а відтак апеляційну скаргу слід залишити без задоволення.

Відповідно до статті 139 КАС України судові витрати не стягуються.

Керуючись ст.ст. 243, 268, 272, 286, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325 КАС України, суд-

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення.

Рішення Галицького районного суду м. Львова від 09 липня 2024 року у справі №461/3479/24 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя Н. М. Судова-Хомюк судді Т. В. Онишкевич Р. П. Сеник Повне судове рішення складено 07.11.24

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.11.2024
Оприлюднено11.11.2024
Номер документу122882495
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо

Судовий реєстр по справі —461/3479/24

Ухвала від 07.11.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Постанова від 05.11.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 02.09.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 02.09.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 13.08.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 05.08.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Рішення від 09.07.2024

Адміністративне

Галицький районний суд м.Львова

Зубачик Н. Б.

Ухвала від 18.06.2024

Адміністративне

Галицький районний суд м.Львова

Зубачик Н. Б.

Ухвала від 23.05.2024

Адміністративне

Галицький районний суд м.Львова

Зубачик Н. Б.

Ухвала від 02.05.2024

Адміністративне

Галицький районний суд м.Львова

Зубачик Н. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні