Рішення
від 24.10.2024 по справі 372/5506/23
ОБУХІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 372/5506/23

Провадження № 2-414/24

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 жовтня 2024 року Обухівський районний суд Київської області в складі:головуючого судді Висоцької Г.В., за участю секретаря Куник О.В., прокурора Курінного С. О., представника відповідача ОСОБА_1 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку позовного провадження в приміщенні Обухівського районного суду Київської області цивільну справу за позовом керівника Київської обласної прокуратури в інтересах держави в особі Козинської селищної ради до ОСОБА_2 про усунення перешкод у здійсненні права користування і розпорядження земельними ділянками шляхом скасування рішень про державну реєстрацію прав та їх обтяжень та повернення земельних ділянок,

ВСТАНОВИВ:

У листопаді2023року прокурорзвернувся досуду ізпозовом,в якомупросив усунутиперешкоди уздійсненні Козинськоюселищною територіальноюгромадою правакористування тарозпорядження земельнимиділянками водногофонду площею0,16га ізкадастровим номером3223155400:03:040:0129,площею 0,16га ізкадастровим номером3223155400:03:040:0130,площею 0,0469га ізкадастровим номером3223155400:03:040:0131,шляхом скасуваннярішень державногореєстратора уДержавному реєстріречових правна нерухомемайно реєстраціїправа власності ОСОБА_2 ,з одночаснимприпиненням прававласності останньогона вказаніземельні ділянки;усунути перешкодиу здійсненніКозинською селищноютериторіальною громадоюправа користуваннята розпорядженняземельними ділянкамиводного фондуз кадастровиминомерами:3223155400:03:040:0129,3223155400:03:040:0130,3223155400:03:040:0131,шляхом їхповернення накористь Козинськоїселищної територіальноїгромади вособі Козинськоїселищної радиз незаконноговолодіння ОСОБА_2 .

В обґрунтування своїх вимог зазначив, що у 2003 році громадянам ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 передано безкоштовно у приватну власність земельні ділянки в АДРЕСА_1 для будівництва та обслуговування індивідуального житлового будинку та ведення особистого селянського господарства, та видано державні акти.

У подальшому вказані громадяни на підставі договорів купівлі-продажу відучили свої земельні ділянки ОСОБА_6 .

Далі, 04.08.2005 № 3110 ОСОБА_7 придбав у ОСОБА_6 земельну ділянку площею 0,5206 га та на підставі договору купівлі-продажу від 04.08.2005 № 3106 ОСОБА_7 придбав у ОСОБА_6 земельну ділянку площею 0,5134 га за рахунок частин земельної ділянки площею 1,6233 га.

Після цього, ОСОБА_7 отримав державні акти на земельні ділянки кадастровими номерами 3223155400:03:040:0029, 3223155400:03:040:0030, 3223155400:03:040:0027, 3223155400:03:040:0028.

У подальшому, ОСОБА_7 відчужив частину земельної ділянки з кадастровим номером 3223155400:03:040:0030 на користь ОСОБА_8 на підставі договору купівлі-продажу від 23.04.2007 за № 2634.

Також, ОСОБА_7 відчужив частину земельної ділянки з кадастровим номером 3223155400:03:040:0029 на користь ОСОБА_8 на підставі договору купівлі-продажу від 23.04.2007 за 2629.

Після цього, ОСОБА_8 видано державні акти на право власності на земельні ділянки з кадастровими номерами 3223155400:03:040:0048 (частина земельної ділянки з кадастровим номером 3223155400:03:040:0029), 3223155400:03:040:0047 (частина земельної ділянки з кадастровим номером 3223155400:03:040:0030).

Після цього, ОСОБА_8 на підставі договорів купівлі-продажу відчужив земельні ділянки з кадастровими номерами 3223155400:03:040:0048 та 3223155400:03:040:0047 ОСОБА_9 .

Після цього, ОСОБА_9 на підставі договорів купівлі-продажу відчужив на користь ОСОБА_10 земельні ділянки із кадастровими номерами 3223155400:03:040:0048 та 3223155400:03:040:0047.

Також установлено, що ОСОБА_7 відчужив на підставі договору купівлі-продажу земельну з кадастровим номером 3223155400:03:040:0027 на користь ОСОБА_11 .

Крім того, ОСОБА_7 відчужив на підставі договору купівлі-продажу земельну ділянку (частина земельної ділянки площею 0,15 га із кадастровим номером 3223155400:03:040:0029 згідно державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЯБ № 316408) на користь ОСОБА_11 .

Окрім того, ОСОБА_7 відчужив на підставі договору купівлі-продажу земельну ділянку площею 0,0456 га для ведення особистого селянського господарства (частина земельної ділянки площею 0,3706 га із кадастровим номером 3223155400:03:040:0030 згідно державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЯБ № 316409) на користь ОСОБА_11 .

Також, ОСОБА_7 відчужив на підставі договору купівлі-продажу земельну ділянку площею 0,3634 га із кадастровим номером 3223155400:03:040:0028 для будівництва та обслуговування індивідуального житлового будинку і господарських споруд на користь ОСОБА_11 .

Крім того, ОСОБА_7 відчужив на підставі договору купівлі-продажу земельну ділянку площею 0,0716 га для ведення особистого селянського господарства (частина земельної ділянки площею 0,3706 га із кадастровим номером 3223155400:03:040:0030 згідно державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЯБ № 316409) на користь ОСОБА_11 .

У подальшому, в ході виготовлення «Технічної документації із землеустрою щодо складання державного акту на право власності на земельну ділянку гр. ОСОБА_11 , здійснено об`єднання земельних ділянок площею 0,0456 га (згідно договору купівлі-продажу від 21.09.2007 № 7196, частина земельної ділянки площею 0,3706 га із кадастровим номером 3223155400:03:040:0030), площею 0,3634 га із кадастровим номером 3223155400:03:040:0028 (згідно договору купівлі-продажу від 21.09.2007 № 7201) та площею 0,0716 га (згідно договору купівлі-продажу від 21.09.2007 № 7206, частина земельної ділянки площею 0,3706 га із кадастровим номером 3223155400:03:040:0030) у земельну ділянку площею 0,4806 га із присвоєнням останній кадастрового номеру 3223155400:03:040:0051.

Крім того, в ході виготовлення вказаної технічної документації земельній ділянці площею 0,0563 га (згідно договору купівлі-продажу від 21.09.2007 № 7191, частина земельної ділянки площею 0,15 га із кадастровим номером 3223155400:03:040:0029) присвоєно кадастровий номер 3223155400:03:040:0050.

У подальшому, ОСОБА_11 на підставі договорів купівлі-продажу від 23.04.2021 № 370, від 23.04.2021 № 365 і від 23.04.2021 № 360 відчужив земельні ділянки із кадастровими номерами 3223155400:03:040:0050, 3223155400:03:040:0051 і 3223155400:03:040:0027 ОСОБА_2 , який на підставі заяви від 17.06.2021 № 2254 здійснив їх об`єднання у земельну ділянку площею 0,6869 га з кадастровим номером 3223155400:03:040:0126, а на підставі заяви від 26.07.2021 № 3051 здійснив поділ вказаної вище ділянки на ділянку площею 0,16 га з кадастровим номером 3223155400:03:040:0127, площею 0,16 га з кадастровим номером 3223155400:03:040:0128, площею 0,16 га з кадастровим номером 3223155400:03:040:0129, площею 0,16 га з кадастровим номером 3223155400:03:040:0130 і площею 0,0469 га з кадастровим номером 3223155400:03:040:0131.

Таким чином, земельні ділянки з кадастровими номерами: 3223155400:03:040:0127, 3223155400:03:040:0128, 3223155400:03:040:0129, 3223155400:03:040:0130, 3223155400:03:040:0131, 3223155400:03:040:0048 та 3223155400:03:040:0047, загальною площею 1,034 га є частинами земельних ділянок загальною площею 1,6233 га, що відведені ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 і ОСОБА_6 , на підставі рішень виконавчого комітету Козинської селищної ради від 29.05.2003 № 115/319, № 115/318, № 115/317 та від 10.07.2003 № 133/232.

Державним реєстратором 08.09.2021 року прийнято рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, на земельні ділянки з кадастровими номерами 3223155400:03:040:0129, 3223155400:03:040:0130, 3223155400:03:040:0131 за ОСОБА_2 .

Разом з тим, установлено, що відведення у приватну власність земельних ділянок ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 і ОСОБА_6 на підставі рішень виконавчого комітету Козинської селищної ради від 29.05.2003 № 115/319, № 115/318, № 115/317 та від 10.07.2003 № 133/232 відбулося з порушенням вимог земельного законодавства, так як вказані земельні ділянки відносяться до земель водного фонду. У зв`язку з чим, подальше набуття ОСОБА_2 у приватну власність земельних ділянок: площею 0,16 га з кадастровим номером 3223155400:03:040:0129, площею 0,16 га з кадастровим номером 3223155400:03:040:0130 і площею 0,0469 га з кадастровим номером 3223155400:03:040:0131, для будівництва та обслуговування індивідуального житлового будинку та ведення особистого селянського господарства та рішення державних реєстраторів Козинської селищної ради про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер: 60237506 від 08.09.2021, 60237862 від 08.09.2021, 60238127 від 08.09.2021 є незаконними, тому, підлягають скасуванню, а земельні ділянки з кадастровими номерами 3223155400:03:040:0129, 3223155400:03:040:0130 та 3223155400:03:040:0131 підлягають поверненню з незаконного володіння ОСОБА_2 на користь держави в особі Козинської селищної ради.

Ухвалою судді Обухівського районного суду Київської області від 01.12.2023 року відкрито провадження у справі, розгляд справи вирішено здійснювати за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче судове засідання.

26.12.2023року ухвалоюсудді Обухівськогорайонного судуКиївської областінакладено арештна земельніділянки зкадастровими номерами3223155400:03:040:0129,3223155400:03:040:0130,3223155400:03:040:0131.Заборонено ОСОБА_2 та будь-якиміншим фізичнимі юридичнимособам проводитибудівельні роботита здійснюватизаходи щододержавної реєстраціїречових правна земельніділянки зкадастровими номерами:3223155400:03:040:0129,3223155400:03:040:0130,3223155400:03:040:0131(їхвідчуження,оренди,суборенди,поділу таоб`єднання,реєстрації об`єктівнерухомості вмежах земельнихділянок тощо).Заборонити будь-якимсуб`єктамдержавної реєстраціїправ вчинятибудь-якіреєстраційні дії, перелік яких міститься в Законі України; «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» щодо вказаних земельних ділянок.

09.01.2024 року представником відповідача ОСОБА_2 ОСОБА_12 подано до суду відзив, в якому заперечено щодо позовних вимог та зазначено наступне. Обґрунтовуючи порушення вимог земельного законодавства при відведення земельних ділянок у приватну власність громадянам ОСОБА_13 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 і ОСОБА_6 на підставі рішень виконавчого комітету Козинської селищної ради від 29.05.2003 № 115/319, № 115/318, № 115/317 та від 10.07.2003 № 133/232 та незаконність набуття спірних земельних ділянок у власність відповідачем, позивач посилається на ту обставину, що земельні ділянки належать до земель водного фонду, оскільки вони частково накладаються на 25 метрову прибережну захисну смуги малої річки Козинка, а враховуючи, що крутизна схилів річки Козинка в межах спірних земельних ділянок перевищує 3 градуси, розмір прибережної захисної смуги річки Козинка у даному місці подвоюється та складає 50 метрів. Позивач вважає, що спірні земельні ділянки знаходяться в межах 25 метрової прибережної захисної смуги малої річки Козинка, а тому є землями водного фонду. Проте спірні земельні ділянки розташовані біля водойми, яка є дренажним каналом - штучною гідротехнічною спорудою. Зазначені обставини підтверджуються листами Козинської селищної ради № 142 від 23.01.23 р., № 2627/09-06/14-2023 від 20.12.23 р., листом Міжрегіонального офісу захисних масивів дніпровських водосховищ від 01.03.2023 р. № МП/15-15/208. Отже, спірні земельні ділянки не розташовані в межах прибережної захисної смуги річки Козинка, а розташовані вздовж дренажного каналу, і за таких обставин для даної водойми не застосовуються положення ч. 1-2 ст. 60 ЗКУ та ст.88 ВКУ щодо встановлення 25 метрової або 50 метрової прибережної смуги.

18.01.2024 року ухвалою Обухівського районного суду Київської області окрім іншого, залучено в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача: ОСОБА_11 , ОСОБА_14 , ОСОБА_6 , ОСОБА_5 , ОСОБА_4 , ОСОБА_3 .

25.01.2024 прокурором подано до суду відповідь на відзив, в якій зазначено, що положення чинного законодавства дають підстави вважати, що землями водного фонду можуть бути як прибережні захисні смуги вздовж річок та навколо водойм, так і землі під смугами відведення каналів чи гідротехнічних споруд. Законодавчої прямої заборони на одночасний подвійний чи потрійний статус зазначених об`єктів, як і навпаки прямо визначений імператив на лише єдиний статус, не передбачено. При цьому, водойма, яка є річкою може мати одночасно і статус каналу в межах якого є гідротехнічні споруди із визначеними прибережними захисними смугами та смугами відведення як водоохоронними зонами. За інформацією Міжрегіонального офісу захисних насаджень масивів Дніпровських водосховищ від 01.03.2023 «вказана гідротехнічна споруда є дренажним каналом захисного масиву «Конча-Заспа-Плюти». Будівельними нормами передбачена смуга відведення гідротехнічних споруд для їх обслуговування. При проектуванні споруд на захисному масиві не передбачалась приватна забудова. Гідротехнічні споруди дренажного каналу захисного масиву «Конча-Заспа-Плюти» захищає дамба довжиною 15,7 км, що тягнеться за кількасот метрів від правового берега Канівського водосховища. З боку Дніпра дамбу закріплено залізобетоном. Дамбами перекрито річку Козинка як на початку протоки, так і в місці її впадання у Дніпро. Із західного боку дамби за 100-200 метрів від неї прокладено дренажний канал довжиною 14 км. На дренажному каналі та р. Козинка збудовано шість шлюзів-регуляторів. Вказане повністю спростовує доводи адвоката про відсутність дренажного каналу в межах річки Козинка, наявності прибережної захисної смуги, та, як наслідок, перебування спірних земельних ділянок в межах прибережної захисної смуги річки Козинка чи смуги відведення гідроспоруди. Таким чином, відповідач в силу зовнішніх, об`єктивних, явних і видимих, характерних для земельного водного фонду, природних ознак спірних земельних ділянок знав або, проявши розумну обачність, міг і повинен знати про те, що землі вказаної категорії вибули з володіння держави з порушенням вимог закону, що ставить добросовісність під час набуття земельних ділянок у власність під обґрунтований сумнів.

25.07.2024 ухвалою Обухівського районного суду Київської області закрито підготовче провадження, призначено справу до судового розгляду по суті.

У судовому засіданні прокурор ОСОБА_15 позовні вимоги підтримав, просив задовольнити.

Представник відповідача ОСОБА_1 в судовому засіданні щодо позовних вимог заперечив у повному обсязі, просив відмовити з підстав, зазначених у відзиві.

Суд, вислухавши думку прокурора та представника відповідача, дослідивши матеріали справи та оцінивши наявні у справі докази, у їх сукупності та співставленні, дійшов наступних висновків.

Відповідно до ч. 5, 6 ст.263ЦПК України обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Судом встановлено, що на підставі рішення виконавчого комітету Козинської селищної ради від 29.05.2003 № 115/319 «Про приватизацію земельної ділянки» затверджено матеріали інвентаризації присадибної ділянки громадянки ОСОБА_3 та передано останній безкоштовно у приватну власність земельну ділянку в АДРЕСА_1 , площею 0,603 га для будівництва та обслуговування індивідуального житлового будинку та ведення особистого селянського господарства. У подальшому, ОСОБА_3 видано державний акт на право приватної власності на землю серії Р3 № 270979.

На підставі рішення виконавчого комітету Козинської селищної ради від 29.05.2003 № 115/318 «Про приватизацію земельної ділянки» затверджено матеріали інвентаризації присадибної ділянки громадянки ОСОБА_4 та передано останній безкоштовно у приватну власність земельну ділянку в АДРЕСА_1 , площею 0,238 га для будівництва та обслуговування індивідуального житлового будинку та ведення особистого селянського господарства. У подальшому, ОСОБА_4 видано державний акт на право приватної власності на землю серії Р3 № 270981.

Також, на підставі рішення виконавчого комітету Козинської селищної ради від 29.05.2003 № 115/317 «Про приватизацію земельної ділянки» затверджено матеріали інвентаризації присадибної ділянки громадянина ОСОБА_5 та передано останньому безкоштовно у приватну власність земельну ділянку в АДРЕСА_1 га для будівництва та обслуговування індивідуального житлового будинку та ведення особистого селянського господарства. У подальшому, ОСОБА_5 видано державний акт на право приватної власності на землю серії Р3 № 270980.

В подальшому, ОСОБА_3 на підставі договору купівлі-продажу від 09.07.2003 № 2919, ОСОБА_4 на підставі договору купівлі-продажу від 09.07.2003 № 2922, ОСОБА_5 на підставі договору купівлі-продажу від 09.07.2003 № 2925, відчужили на користь ОСОБА_6 належні їм земельні ділянки площами 0,603 га, 0,238 га та 0,472 га.

Крім того, на підставі рішення виконавчого комітету Козинської селищної ради від 10.07.2003 № 133/232 «Про приватизацію земельної ділянки» затверджено матеріали інвентаризації присадибної ділянки громадянина ОСОБА_6 та передано останньому безкоштовно у приватну власність земельну ділянку в АДРЕСА_1 розміром 0,3103 га для ведення особистого селянського господарства.

Після цього, ОСОБА_6 отримав державний акт на право власності на землю серії Р2 № 361841 від 21.07.2003 щодо земельної ділянки площею 1,6233 га для будівництва та обслуговування індивідуального житлового будинку, ведення особистого селянського господарства (набуту на підставі вказаних вище договорів купівлі-продажу від 09.07.2003 за № № 2919, 2922 і 2925 та рішення виконавчого комітету Козинської селищної ради від 10.07.2003 № 133/232).

У подальшому, на підставі договору купівлі-продажу від 04.08.2005 № 3110 ОСОБА_7 придбав у ОСОБА_6 земельну ділянку площею 0,5206 га та на підставі договору купівлі-продажу від 04.08.2005 № 3106 ОСОБА_7 придбав у ОСОБА_6 земельну ділянку площею 0,5134 га за рахунок частин земельної ділянки площею 1,6233 га (належної ОСОБА_6 на підставі державного акту на право приватної власності на землю серії Р2 № 361841 від 21.07.2003), тобто загальною площею 1,034 га.

Після цього, ОСОБА_7 оформив відповідну «Технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку на території Козинської селищної ради Обухівського району Київської області», у зв`язку з чим ОСОБА_7 видано:

- державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯБ № 316408 на земельну ділянку площею 0,15 га із кадастровим номером 3223155400:03:040:0029 для будівництва та обслуговування індивідуального житлового будинку і господарських споруд (що є частиною ділянки площею 0,5206 га згідно договору купівлі-продажу від 04.08.2005 № 3110);

- державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯБ № 316409 на земельну ділянку площею 0,3706 га із кадастровим номером 3223155400:03:040:0030 для ведення особистого селянського господарства (що є частиною ділянки площею 0,5206 га згідно договору купівлі-продажу від 04.08.2005 № 3110);

- державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯБ № 313299 на земельну ділянку площею 0,15 га із кадастровим номером 3223155400:03:040:0027 для будівництва та обслуговування індивідуального житлового будинку і господарських споруд (що є частиною ділянки площею 0,5134 га згідно договору купівлі-продажу від 04.08.2005 № 3106);

- державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯБ № 313300 на земельну ділянку площею 0,3634 га із кадастровим номером 3223155400:03:040:0028 для будівництва та обслуговування індивідуального житлового будинку і господарських споруд (що є частиною ділянки площею 0,5134 га згідно договору купівлі-продажу від 04.08.2005 № 3106).

У подальшому, ОСОБА_7 відчужив частину земельної ділянки з кадастровим номером 3223155400:03:040:0030 для ведення особистого селянського господарства площею 0,2534 га (з 0,3706 га згідно державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЯБ № 316409) на користь ОСОБА_8 на підставі договору купівлі-продажу від 23.04.2007 за № 2634.

Також, ОСОБА_7 відчужив частину земельної ділянки з кадастровим номером 3223155400:03:040:0029 для будівництва та обслуговування індивідуального житлового будинку і господарських споруд площею 0,0937 га (з 0,15 га згідно державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЯБ № 316408) на користь ОСОБА_8 на підставі договору купівлі-продажу від 23.04.2007 за 2629.

Після цього, ОСОБА_8 оформив відповідну «Технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку (на підставі документів про зміну власника) гр. ОСОБА_8 на території смт Козин Обухівського району Київської області», у зв`язку з чим ОСОБА_8 видано:

- державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯД № 715854 на земельну ділянку площею 0,0937 га із кадастровим номером 3223155400:03:040:0048 для будівництва та обслуговування індивідуального житлового будинку, господарських будівель і споруд (частина земельної ділянки з кадастровим номером 3223155400:03:040:0029);

- державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯД № 715853 на земельну ділянку площею 0,2534 га із кадастровим номером 3223155400:03:040:0047 для ведення особистого селянського господарства (частина земельної ділянки з кадастровим номером 3223155400:03:040:0030).

Після цього, ОСОБА_8 на підставі договору купівлі-продажу від 23.10.2007 № 4055 відчужив на користь ОСОБА_9 земельну ділянку площею 0,0937 га із кадастровим номером 3223155400:03:040:0048 для будівництва та обслуговування індивідуального житлового будинку, господарських будівель і споруд, а на підставі договору купівлі-продажу від 23.10.2007 № 4057 відчужив на користь ОСОБА_9 земельну ділянку площею 0,2534 га із кадастровим номером 3223155400:03:040:0047 для ведення особистого селянського господарства.

У подальшому, ОСОБА_9 отримав на підставі «Технічної документації із землеустрою щодо складання державних актів на право власності на земельні ділянки (згідно договорів купівлі-продажу) АДРЕСА_1 , для будівництва та обслуговування індивідуального житлового будинку, господарських будівель і споруд, ведення особистого селянського господарства» державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЖ № 407406 щодо земельної ділянки площею 0,2534 га із кадастровим номером 3223155400:03:040:0047 та державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЖ № 323855 щодо земельної ділянки площею 0,0937 га із кадастровим номером 3223155400:03:040:0048.

Після цього, ОСОБА_9 на підставі договору купівлі-продажу від 13.01.2014 № 245 відчужив на користь ОСОБА_10 земельну ділянку площею 0,0937 га із кадастровим номером 3223155400:03:040:0048, а на підставі договору купівлі-продажу від 13.01.2014 № 251 відчужив на користь ОСОБА_10 земельну ділянку площею 0,2534 га із кадастровим номером 3223155400:03:040:0047.

Також установлено, що ОСОБА_7 відчужив на підставі договору купівлі-продажу від 21.09.2007 № 7186 земельну ділянку площею 0,15 га з кадастровим номером 3223155400:03:040:0027 для будівництва та обслуговування індивідуального житлового будинку і господарських споруд на користь ОСОБА_11 .

Крім того, ОСОБА_7 відчужив на підставі договору купівлі-продажу від 21.09.2007 № 7191 земельну ділянку площею 0,0563 га для будівництва та обслуговування індивідуального житлового будинку і господарських споруд (частина земельної ділянки площею 0,15 га із кадастровим номером 3223155400:03:040:0029 згідно державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЯБ № 316408) на користь ОСОБА_11 .

Окрім того, ОСОБА_7 відчужив на підставі договору купівлі-продажу від 21.09.2007 № 7196 земельну ділянку площею 0,0456 га для ведення особистого селянського господарства (частина земельної ділянки площею 0,3706 га із кадастровим номером 3223155400:03:040:0030 згідно державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЯБ № 316409) на користь ОСОБА_11 .

Також, ОСОБА_7 відчужив на підставі договору купівлі-продажу від 21.09.2007 № 7201 земельну ділянку площею 0,3634 га із кадастровим номером 3223155400:03:040:0028 для будівництва та обслуговування індивідуального житлового будинку і господарських споруд на користь ОСОБА_11 .

Крім того, ОСОБА_7 відчужив на підставі договору купівлі-продажу від 21.09.2007 № 7206 земельну ділянку площею 0,0716 га для ведення особистого селянського господарства (частина земельної ділянки площею 0,3706 га із кадастровим номером 3223155400:03:040:0030 згідно державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЯБ № 316409) на користь ОСОБА_11 .

В подальшому, в ході виготовлення «Технічної документації із землеустрою щодо складання державного акту на право власності на земельну ділянку гр. ОСОБА_11 для будівництва та обслуговування індивідуального житлового будинку, господарських будівель і споруд та ведення особистого селянського господарства (згідно договору купівлі-продажу) на території Козинської селищної ради Обухівського району Київської області (в смт Козин, вул. Старокиївська, ТОВ «Конча-Заспа Озерна»)» здійснено об`єднання земельних ділянок площею 0,0456 га (згідно договору купівлі-продажу від 21.09.2007 № 7196, частина земельної ділянки площею 0,3706 га із кадастровим номером 3223155400:03:040:0030), площею 0,3634 га із кадастровим номером 3223155400:03:040:0028 (згідно договору купівлі-продажу від 21.09.2007 № 7201) та площею 0,0716 га (згідно договору купівлі-продажу від 21.09.2007 № 7206, частина земельної ділянки площею 0,3706 га із кадастровим номером 3223155400:03:040:0030) у земельну ділянку площею 0,4806 га із присвоєнням останній кадастрового номеру 3223155400:03:040:0051.

Крім того, в ході виготовлення вказаної технічної документації земельній ділянці площею 0,0563 га (згідно договору купівлі-продажу від 21.09.2007 № 7191, частина земельної ділянки площею 0,15 га із кадастровим номером 3223155400:03:040:0029) присвоєно кадастровий номер 3223155400:03:040:0050.

У подальшому, ОСОБА_11 на підставі договорів купівлі-продажу від 23.04.2021 № 370, від 23.04.2021 № 365 і від 23.04.2021 № 360 відчужив земельні ділянки із кадастровими номерами 3223155400:03:040:0050, 3223155400:03:040:0051 і 3223155400:03:040:0027 ОСОБА_2 , який на підставі заяви від 17.06.2021 № 2254 здійснив їх об`єднання у земельну ділянку площею 0,6869 га з кадастровим номером 3223155400:03:040:0126, а на підставі заяви від 26.07.2021 № 3051 здійснив поділ вказаної вище ділянки на ділянку площею 0,16 га з кадастровим номером 3223155400:03:040:0127, площею 0,16 га з кадастровим номером 3223155400:03:040:0128, площею 0,16 га з кадастровим номером 3223155400:03:040:0129, площею 0,16 га з кадастровим номером 3223155400:03:040:0130 і площею 0,0469 га з кадастровим номером 3223155400:03:040:0131.

Таким чином, земельні ділянки з кадастровими номерами: 3223155400:03:040:0127, 3223155400:03:040:0128, 3223155400:03:040:0129, 3223155400:03:040:0130, 3223155400:03:040:0131, 3223155400:03:040:0048 та 3223155400:03:040:0047, загальною площею 1,034 га є частинами земельних ділянок загальною площею 1,6233 га, що відведені ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 і ОСОБА_6 , на підставі рішень виконавчого комітету Козинської селищної ради від 29.05.2003 № 115/319, № 115/318, № 115/317 та від 10.07.2003 № 133/232.

Установлено, що державним реєстратором Козинської селищної ради Тимченком Антоном Сергійовичем прийнято рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер: 60237506 від 08.09.2021 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223155400:03:040:0129, площею 0,16 га за ОСОБА_2 .

Державним реєстратором Козинської селищної ради Тимченко Антоном Сергійовичем прийнято рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер: 60237862 від 08.09.2021 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223155400:03:040:0130, площею 0,16 га за ОСОБА_2 .

Крім того, Державним реєстратором Козинської селищної ради Тимченко Антоном Сергійовичем прийнято рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер: 60238127 від 08.09.2021 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223155400:03:040:0131, площею 0,0469 га за ОСОБА_2 .

Зазначена хронологія подій, а саме низка відчужень земельних ділянок, які натепер набули статус трьох земельних ділянок із кадастровими номерами 3223155400:03:040:0129, площею 0,16, 3223155400:03:040:0130, площею 0,16 га та 3223155400:03:040:0131, площею 0,0469, які належать на праві власності відповідачу ОСОБА_2 не оспорюється сторонами в цій справі.

Головним аргументом прокурора є те, що спірні земельні ділянки з моменту їхнього первинного відчуження мали статус земель водного фонду, в зв`язку із чим їх перехід в приватну власність будь-яких осіб був унеможливлений законом.

На користь позиції прокурора свідчить наступні положення законодавства. Частиною першою статті 178 ЦК України передбачено, що об`єкти цивільних прав можуть вільно відчужуватися або переходити від однієї особи до іншої в порядку правонаступництва чи спадкування або іншим чином, якщо вони не вилучені з цивільного обороту, або не обмежені в обороті.

Відповідно дочастини другоїцієї статті види об`єктів цивільних прав, перебування яких у цивільному обороті не допускається (об`єкти, вилучені з цивільного обороту), мають бути прямо встановлені у законі. Види об`єктів цивільних прав, які можуть належати лише певним учасникам обороту або перебування яких у цивільному обороті допускається за спеціальним дозволом (об`єкти, обмежено оборотоздатні), встановлюються законом.

Отже, визнання об`єктів, що не можуть перебувати у приватній власності, вилучені з цивільного обороту, обмежені в обороті, є умовою дотримання конституційного режиму права власності на зазначені об`єкти.

Правовий титул (правова підстава) виникнення речових прав володіння, користування, розпорядження такими об`єктами визначається законодавчими актами, зокрема Конституцією України, Земельним кодексом України, іншими законами. Саме законодавчими актами забороняється перебування певних об`єктів власності Українського народу, державної та комунальної власності у приватній власності. У свою чергу неможливість існування у таких об`єктів приватного власника унеможливлює виникнення у них нового володільця.

Відповідно до ст. ст. 83, 84 ЗК України до земель комунальної та державної власності, які не можуть передаватись у приватну власність, належать землі водного фонду.

В частині 1 ст. 58 Земельного кодексу України та ст. 4 Водного кодексу України зазначено, що до земель водного фонду належать землі, зайняті річками, озерами, водосховищами, іншими водоймами, болотами, островами, а також прибережні захисні смуги вздовж цих річок.

Право державної власності на землю набувається і реалізується державою в особі Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських, районних державних адміністрацій, державних органів приватизації відповідно до закону.

Такий єдиний випадок передбачений ч. 2 ст. 59 Земельного кодексу України (чинного на момент виникнення спірних правовідносин), відповідно до якої громадянам та юридичним особам за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування із земель водного фонду можуть безоплатно передаватись у власність замкнені природні водойми (загальною площею до 3 гектарів).

Отже, за змістом зазначених норм права (у редакціях, які були чинними на час виникнення правовідносин) землі під водними об`єктами загальнодержавного значення, зокрема зайняті поверхневими водами: водотоками (річки, струмки), штучні водойми (водосховища, ставки) і канали; іншими водними об`єктами; підземними водами та джерела; внутрішніми морськими водами та територіальним морем, як землі зайняті водним фондом України, а також прибережні захисні смуги вздовж річок (у тому числі струмків та потічків), морів і навколо озер, водосховищ та інших водойм не можуть передаватись у власність громадян, оскільки є землями водного фонду України.

Крім того, відповідно до ч. 4 ст. 59 Земельного кодексу України, громадянам та юридичним особам органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування із земель водного фонду можуть передаватися на умовах оренди земельні ділянки прибережних захисних смуг, смуг відведення і берегових смуг водних шляхів, а також озера, водосховища, інші водойми, болота та острови для сінокосіння, рибогосподарських потреб, культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей, проведення науково-дослідних робіт, тощо.

Як висновок, законодавством визначено лише один випадок можливого безоплатного отримання у власність земель водного фонду (ч. 2 ст. 59 Земельного кодексу України) та три випадки можливого отримання громадянином у користування на умовах оренди із земель водного фонду земельні ділянки прибережних захисних смуг, смуг відведення і берегових смуг водних шляхів, а також озера, водосховища, інші водойми, болота та острови ( ч. 4 ст. 59 Земельного кодексу України).

Отже, вищевикладеними нормами законодавства не передбачено можливості відведення земель водного фонду для будівництва та обслуговування індивідуального житлового будинку та ведення особистого селянського господарства, яке має місце в цій справі за участю громадянина ОСОБА_2 .

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду України від 13.11.2013 у справі № 6-123цс13.

Системний аналіз зазначених положень законодавства дає підстави для висновку, що землі водного фонду наділені надважливими функціями і завданнями, мають особливий статус та перебувають під особливою державною охороною, тобто, згідно зі статтею 178 Цивільного кодексу України належать до обмежено обороноздатних об`єктів.

Громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених Земельним Кодексом або за результатами аукціону.

При цьому, громадянам та юридичним особам органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування із земель водного фонду можуть передаватися на умовах оренди земельні ділянки прибережних захисних смуг, смуг відведення і берегових смуг водних шляхів, озера, водосховища, інші водойми, болота та острови для сінокосіння, рибогосподарських потреб (у тому числі рибництва (аквакультури), культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей, проведення науково-дослідних робіт, догляду, розміщення та обслуговування об`єктів портової інфраструктури і гідротехнічних споруд тощо, а також штучно створені земельні ділянки для будівництва та експлуатації об`єктів портової інфраструктури та інших об`єктів водного транспорту.

Відповідно до вимог ст. ст. 88, 89 Водного кодексу України прибережні захиснісмуги встановлюютьсяпо берегахрічок танавколо водоймуздовж урізуводи (умеженний період)шириною: для малихрічок,струмків іпотічків,а такожставків площеюменше 3гектарів -25метрів; для середніхрічок,водосховищ наних таставків площеюбільше 3гектарів -50метрів; для великих річок, водосховищ на них та озер - 100 метрів.

Якщо крутизна схилів перевищує три градуси, мінімальна ширина прибережної захисної смуги подвоюється.

Землі прибережнихзахисних смугперебувають удержавній такомунальній власностіта можутьнадаватися вкористування лише для цілей, визначених цим Кодексом.

Відповідно до ч. 58 Земельного кодексу України (далі - ЗКУ) та ст. 4 Водного кодексу України (далі - ВКУ) до земель водного фонду належать землі, зайняті:

а) морями, річками, озерами, водосховищами, іншими водними об`єктами, болотами, а також островами, не зайнятими лісами;

б) прибережними захисними смугами вздовж морів, річок та навколо водойм, крім земель, зайнятих лісами;

в) гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами та каналами, а також землі, виділені під смуги відведення для них;

г) береговими смугами водних шляхів.

Частинами 1 та 2 ст. 60 ЗКУ передбачено, що вздовж річок, морів і навколо озер, водосховищ та інших водойм з метою охорони поверхневих водних об`єктів від забруднення і засмічення та збереження їх водності встановлюються прибережні захисні смуги.

Прибережні захисні смуги встановлюються по берегах річок та навколо водойм уздовж урізу води (у меженний період) шириною:

а) для малих річок, струмків і потічків, а також ставків площею менш як 3 гектари - 25 метрів;

б)для середніхрічок,водосховищ наних,водойм,а такожставків площеюпонад Згектари - 50 метрів;

в) для великих річок, водосховищ на них та озер - 100 метрів.

При крутизні схилів більше трьох градусів мінімальна ширина прибережної захисної смуги подвоюється.

Також ст. 88 ВКУ передбачено, що з метою охорони поверхневих водних об`єктів від забруднення і засмічення та збереження їх водності вздовж річок, морів і навколо озер, водосховищ та інших водойм в межах водоохоронних зон виділяються земельні ділянки під прибережні захисні смуги.

Прибережні захисні смуги встановлюються по берегах річок та навколо водойм уздовж урізу води (у меженний період) шириною:- для малих річок, струмків і потічків, а також ставків площею менше 3 гектарів 25 метрів;- для середніх річок, водосховищ на них та ставків площею більше 3 гектарів - 50 метрів;- для великих річок, водосховищ на них та озер - 100 метрів.

Якщо крутизна схилів перевищує три градуси, мінімальна ширина прибережної захисної смуги подвоюється.

У зв`язкуіз чим,прокурор стверджував,що розташування земельних ділянок із кадастровими номерами: 3223155400:03:040:0129, 3223155400:03:040:0130, 3223155400:03:040:0131, які набув ОСОБА_2 в межах земель водного фонду (підтверджується відомостями ТОВ «Геоматичні рішення» та ТОВ «Компас Гео», протоколом огляду у кримінальному провадженні № 42021110000000108) за чинним законодавством, свідчить про їх віднесення до земель водного фонду, що унеможливлює перебування вказаних земельних ділянок у приватній власності і користуванні з цільовим призначенням для будівництва та обслуговування індивідуального житлового будинку та ведення особистого селянського господарства.

Однак, відповідач, не заперечуючи справедливість та законність вказаної правової позиції прокурора, висловленої в позові щодо режиму використання земель водного фонду, у своєму відзиві наполягав, що спірні земельні ділянки не є землями водного фонду, в зв`язку із чим висловлена позиція прокурора не є дотичною саме у вказаній справі до конкретних земельних ділянок.

Вказана позиція відповідача достатньо чітко відображена в відзиві на позов (а. с. 163, том 2), де відповідач зазначає, що спірні земельні ділянки розташовані біля водойми, яка є дренажним каналом штучною гідротехнічною спорудою, до якої не застосовується ч. ч. 1-2 ст. 60 ЗК України та ст. 88 ВК України щодо встановлення 25 метрової та 50 метрової прибережної смуги.

Як вбачається із висновку комплексної судової земельно-технічної експертизи та експертизи з питань землеустрою від 05.07.2024 року № 5112/51113/24-41, на вказані спірні земельні ділянки відповідно до наданих експертові документів та приписів ст. ст. 60, 63 ЗК України, ст. ст. 88, 91 ВК України, розповсюджується режим смуги відведення, який на відміну від прибережних захисних смуг, становить 2 м за законодавством. Відповідно спірні земельні ділянки перебувають поза межами 2 метрових смуг відведення дренажного каналу масиву Конча-Заспа-Плюти, а як вбачається із цього ж висновку експерта розташовані від урізу води дренажного каналу на відстані 25,81 метри.

І, якщо висновок експерта щодо відстані спірних ділянок від урізу води на рівні 25,81 метрів, не викликає сумнівів, більш детального розгляду потребує питання визначення статуту водного об`єкту на березі якого перебувають спірні земельні ділянки.

Відповідачем до позову надані письмові докази у вигляді листа Козинської селищної ради, листа Міжрегіонального офісу захисних масивів Дніпровських водосховищ та висновок Обухівської районної державної адміністрації Київської області, зміст яких зводиться до наступного.

Так, в листі Козинської селищної ради від 23.01.2023 року, зазначено, що згідно чинної на територію смт. Козин містобудівної документації Детального плану території смт. Козин Обухівського району Київської області (частини населеного пункту), затвердженою Рішенням Козинської селищної ради від 23.07.2013 року №1, земельні ділянки з кадастровими номерами 3223155400:03:040:0127, 3223155400:03:040:00128, 3223155400:03:040:0129, 3223155400:03:040:0130, 3223155400:03:040:0131 розташовані біля водойми, яка є дренажними каналом штучною гідротехнічною спорудою.

Листом Козинської селищної ради Обухівського району Київської області №2627/09-06/14-2023 від 20.12.2023 повідомлено, що відповідно до ч.3 ст. 60 Земельного кодексу України межі прибережних захисних смуг, пляжних зон зазначаються в документації із землеустрою, містобудівній документації на місцевому та регіональному рівнях та позначаються органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування на місцевості інформаційними знаками. Відомості про межі прибережних захисних смуг, пляжних зон вносяться до Державного земельного кадастру як відомості про обмеження у використанні земель. Прибережні захисні смуги в межах населених пунктів встановлюються згідно з комплексними планами просторового розвитку територій територіальних громад, генеральними планами населених пунктів, а в разі їх відсутності або якщо містобудівною документацією межі таких смуг не встановлені, вони визначаються шириною 100 метрів від урізу води морів, морських заток і лиманів, а для і інших водних об`єктів згідно з частиною другою цієї статті. Прибережні захисні смуги встановлюються на земельних ділянках усіх категорій земель, крім земель морського і внутрішнього водного транспорту. Крім цього, відповідно до Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1051 від 17.10.2012 року (додаток 6 Перелік обмежень щодо використання земель та земельних ділянок) Прибережна захисна смуга вздовж річок, навколо водойм та на островах є обмеженням щодо використання земельних ділянок, відомості про яке вносяться до Державного земельного кадастру. Ведення Державного земельного кадастру здійснює Держгеокадастр та його територіальні органи. Держателем Державного земельного кадастру є Держгеокадастр. Відповідно до Детального плану території смт. Козин (частини населеного пункту) земельні ділянки з кадастровими номерами 3223155400:03:040:0127, 3223155400:03:040:00128, 3223155400:03:040:0129, 3223155400:03:040:0130, 3223155400:03:040:0131 не розташовані в межах прибережної захисної смуги річки Козинка, а межують із прибережною захисною смугою дренажного каналу.

Міжрегіональний офіс захисних масивів Дніпровських водосховищ Державного агентства водних ресурсів України від 01.03.2023 року № МП/15-15/208 повідомив, що земельна ділянка 3223155400:03:040:0090 розташована вище регулюючого шлюзу № 6, тому рівні води на даній ділянці дренажного каналу підтримуються в районі ….

Висновком Обухівського районного відділу земельних ресурсів №6218 від 20.10.2005 р. Про наявні обмеження на використання земельних ділянок (згідно документі про зміну власників) на території Козинської селищної ради Обухівського району Київської області, будь-яких обмежень не встановлено.

Як встановлено із висновку Обухівського районного відділу земельних ресурсів №2230 від 07.07.2005 року Про обмеження (обтяження) по використанню земельної ділянки, земельна ділянка площею 0,5206 га надана у власність д/а. Р2 №361841 для будівництва та обслуговування індивідуального жилого будинку, ведення особистого селянського господарства (у подальшому була відчужена ОСОБА_2 ).

Висновком відділу містобудування і архітектури Обухівської районної державної адміністрації Київської області від 14.05.2021 року №218/21-22 погоджено проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на якій змінюється цільове призначення, відповідно до якого земельна ділянка площею 0,4806 га відповідно до детального плану території смт. Козин Обухівського району Київської області (частина населеного пункту), розташована в існуючих межах населеного пункту на території житлової забудови, а також частково (площею 0,0031 га) в охоронній зоні навколо (вздовж) об`єкта транспорту.

Будь-яких застережень щодо приналежності земельної ділянки до водного фонду не зазначено.

Таким чином, відповідач в цій справі послідовно, посилаючись на вказані докази, стверджував, що водний об`єкт в цій справі є дренажним каналом і відповідно на нього не розповсюджується режим прибережних захисних смуг.

Докази прокурора, долучені до позову, у вигляді листів ТОВ «Геоматичні рішення» не спростовують твердження відповідача, оскільки вказана організація надає інформацію на підставі викопіювання із матеріалів ортофотоплану, який не визначає статус водних об`єктів, а лише вказує на їх наявність.

Прокурор після ознайомлення із позицією відповідача, викладеної у відповіді на відзив про наявність «дренажного каналу» в своїй відповіді на відзив лише зазначає, що «законодавчої прямої заборони на одночасний подвійний чи потрійний статус зазначених об`єктів, які і навпаки прямо визначений імператив на лише єдиний їх статус, не передбачено. При цьому водойма, яка є річкою може мати одночасно і статус каналу в межах якого є гідротехнічні споруди із визначеними прибережними захисними смугами та смугами відведення як водоохоронними зонами».

Проте, зазначений вислів не виключає, що водний об`єкт може також мати лише один статус, в зв`язку із чим вказане твердження прокурора у вказаній справі мало б доводитися належними та допустимими доказами, в томучислі івисновком експертизи, на вирішення якої могло бути поставлене питання «щодо наявності подвійно чи потрійного статусу водного об`єкту».

Отже, відповідь прокурора на відзив містить сформулюваний сумнів щодо приналежності об`єкту до водного фонду.

Саме прокурор повинен був довести той факт, що водний об`єкт є річкою і гідротехнічною спорудою одночасно, що останнім під час розгляду справи зроблено не було.

Суд ще раз наголошує, що стосуєтьсятягаря доказування, відповідно до ст. ст. 12, 81 ЦПК, кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Із вказаних положень прослідковується можливість застосування принципу «affirmanti incumbit probatio», який означає, що «хто стверджує, той і доводить». Сторона має довести ті обставини, на які вона посилається, і саме такі належним чином вчинені дії позивача, за загальним правилом, є підставою для задоволення його позову. Натомість відсутність належного спростування іншою стороною обставин, на які посилається сторона без належного їх доведення, сама по собі не є підставою для задоволення позову, оскільки суперечить загальним принципам доказування у цивільних справах.

Суд в цій справі вважає, що доведення статусу водного об`єкту, на березі якого розташовані спірні земельні ділянки, як водойми чи річки, а не тільки як дренажного каналу, покладалося саме на прокурора. Так, покладати на відповідача, який має всі ознаки добросовісного набувача повний тягар доводити обставини, на які, як на підставу своїх вимог, посилається позивач, було щонайменше несправедливо.

Отже, підсумовуючи, суд приходить до висновку, що прокурором не доведено в цій справі факт належності спірних земельних ділянок до земель водного фонду, на які поширюється режим водозахисних смуг.

В зв`язку із чим суд вважає недоцільним надавати оцінку іншим доводам як сторони позивача, так і відповідача щодо правильного обраного способу захисту, відстані від урізу води дренажного каналу та ін., як похідних.

З огляду на викладене, суд прийшов до висновку, що в задоволенні даного позову слід відмовити повністю.

Керуючись ст.ст. 4, 10, 12,76, 81,89, 133, 137, 141,259, 264-265, 268, 273 ЦПК України, суд -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позовних вимог керівника Київської обласної прокуратури в інтересах держави в особі Козинської селищної ради до ОСОБА_2 про усунення перешкод у здійсненні права користування і розпорядження земельними ділянками шляхом скасування рішень про державну реєстрацію прав та їх обтяжень та повернення земельних ділянок відмовити.

На підставі п. 5 ч. 4 ст. 265 ЦПК України призначити судове засідання для вирішення питання про судові витрати на 31 жовтня 2024 рік о 13 год. 20 хв.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Київського апеляційного суду шляхом подачі в 30-денний строк з дня його проголошення апеляційної скарги. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду. Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Г.В.Висоцька

СудОбухівський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення24.10.2024
Оприлюднено12.11.2024
Номер документу122917069
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них: щодо усунення перешкод у користуванні земельною ділянкою

Судовий реєстр по справі —372/5506/23

Ухвала від 20.12.2024

Цивільне

Київський апеляційний суд

Нежура Вадим Анатолійович

Ухвала від 20.12.2024

Цивільне

Київський апеляційний суд

Нежура Вадим Анатолійович

Ухвала від 19.11.2024

Цивільне

Обухівський районний суд Київської області

Висоцька Г. В.

Рішення від 31.10.2024

Цивільне

Обухівський районний суд Київської області

Висоцька Г. В.

Рішення від 24.10.2024

Цивільне

Обухівський районний суд Київської області

Висоцька Г. В.

Рішення від 31.10.2024

Цивільне

Обухівський районний суд Київської області

Висоцька Г. В.

Рішення від 24.10.2024

Цивільне

Обухівський районний суд Київської області

Висоцька Г. В.

Ухвала від 25.07.2024

Цивільне

Обухівський районний суд Київської області

Висоцька Г. В.

Постанова від 28.02.2024

Цивільне

Київський апеляційний суд

Поливач Любов Дмитрівна

Ухвала від 16.02.2024

Цивільне

Київський апеляційний суд

Поливач Любов Дмитрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні