Справа № 909/69/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
05.11.2024 м. Івано-Франківськ
Господарський суд Івано-Франківської області у складі судді Шкіндер П. А. , секретар судового засідання Попович Л. І., розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву з грошовими вимогами ОСОБА_1
у справі про банкрутство ПАТ "Івано-Франківський арматурний завод"
представники не з"явились
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Господарського суду Івано-Франківської області знаходиться справа за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Ліваро" про банкрутство ПАТ "Івано-Франківський арматурний завод". Постановою господарського суду Івано-Франківської області від 04.04.2023 по справі №909/69/22 визнано банкрутом Приватне акціонерне товариство «Івано-Франківський арматурний завод» (76014, Івано-Франківська обл., м.Івано-Франківськ, вул.Євгена Коновальця, буд. 229; код 00218271) відкрито його ліквідаційну процедуру та призначено ліквідатором арбітражного керуючого Демчана Олександра Івановича (свідоцтво №№1732 від 11.11.2015).
Ухвалою Господарського суду Івано-Франківської області від 02.10.2024 продовжено строк ліквідаційної процедури ПАТ "Івано-Франківський арматурний завод" та повноваження ліквідатора банкрута арбітражного керуючого Демчана О.І. на 3 місяця до 14.01.2025 включно.
18.09.2024 на адресу господарського суду Івано-Франківської області надійшла заява від ОСОБА_1 про визнання кредиторських вимог, якою заявник просить визнати кредиторські вимоги до банкрута у розмірі 60661,24 грн, які заявлені у зв`язку із наявною заборгованістю із виплати заробітної плати.
Як вбачається із заяви ОСОБА_1 , останній просить визнати його кредитором в сумі 60661,24 грн перед ПрАТ «ІФАЗ», у зв`язку із наявною заборгованістю із виплати заробітної плати за період з січня 2021 року по червень 2021 року (включно).
Ухвалою господарського суду Івано-Франківської області від 10.10.2024 по справі №909/69/22 заяву фізичної особи ОСОБА_1 про визнання кредиторських вимог до боржника прийнято та приєднано до матеріалів справи. Призначено судове засідання з розгляду заяву на 05.11.2024 о 10:30 год.
За результатами розгляду вищевказаної заяви, судом визнаються заявлені ОСОБА_1 грошові вимоги у розмірі 60661,24 грн, зважаючи на наступні обставини.
Як вбачається із долученої довідки ОК-5, найманому працівнику ПрАТ «ІФАЗ» ОСОБА_1 нараховано, але не виплачено заробітну плату за період з січня 2021 по червень 2021 року, сума якої становить 60661,24 грн.
Таким чином, заявлені кредиторські вимоги підтверджуються, зокрема, долученою до заяви довідкою ОК-5, з якої вбачається, що останній дійсно працював як найманий працівник ПрАТ «ІФАЗ» та йому було нараховано, але не виплачено заробітну штату за період з січня 2021 року по червень 2021 року у загальному розмірі 60661,24 грн.
Водночас, заявлена сума заборгованості включає в собі податки (ПДФО та військовий збір) з доходу у вигляді заробітної плати, які в силу приписів Податкового кодексу України має нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету роботодавець.
Відповідно до підпункту 168.1.1 п. 168.1 ст. 168 Податкового кодексу України, податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов`язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в статті 167 цього Кодексу.
Ставка податку становить 18 відсотків бази оподаткування щодо доходів, нарахованих (виплачених, наданих) (крім випадків, визначених у пунктах 167.2-167.5 цієї статті) у тому числі, але не виключно у формі: заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв`язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами (ст. 167 Податкового кодексу України).
Конструкцією підпункту 168.1.2. п. 168.1 ст. 168 Податкового кодексу України встановлено, що податок сплачується (перераховується) до відповідного бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки, небанківські надавачі платіжних послуг приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання платіжної інструкції на перерахування цього податку до відповідного бюджету або платіжної інструкції на зарахування коштів у сумі цього податку на єдиний рахунок, визначений статтею 35-1 цього Кодексу.
Тимчасово, до набрання чинності рішенням ВРУ про завершення реформи ЗСУ, встановлено військовий збір (п. 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ).
Платниками військового збору є, зокрема, фізичні особи - резиденти, які отримують доходи з джерела їх походження в Україні, та податкові агенти (п. 162.1 розд. IV ПКУ).
При цьому, нараховують, утримують та сплачують військовий збір до бюджету в порядку, встановленому розділу IV ПКУ, зважаючи на особливості, визначені підрозділу 1 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ, за ставкою 1,5% (пп. 1.3 її. 161 підрозділ 10 розділ XX «Перехідні положення» ПКУ).
Таким чином, заявлена ОСОБА_1 сума заборгованості в розмірі 60661,24 грн складається з:
- 10919,02 грн - податок на доходи фізичних осіб (18% від нарахованої заробітної плати);
- 909,92 грн - військовий збір (1,5% від нарахованої заробітної плати);
- 48832,30 грн - нарахована, але не виплачена «чиста» заробітна плата.
Окрім того, роботодавці, під час кожної виплати заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на суми якої нараховується єдиний внесок, одночасно з видачею зазначених сум зобов`язані сплачувати нарахований на ці виплати єдиний внесок у розмірі, встановленому для таких платників (абзац 2 ч. 8 ст. 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування»).
Пунктом 1 ч. 1 ст. 64 Кодексу України з процедур банкрутства встановлено, що кошти, одержані від продажу майна банкрута, спрямовуються на задоволення вимог кредиторів у порядку, встановленому цим Кодексом. При цьому у першу чергу задовольняються: вимоги щодо виплати заборгованості з оплати за виконані роботи та/або надані послуги, а також інші кошти, належні гіг-спеціалістам за гіг-контрактами, укладеними згідно із Законом України "Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні", та нараховані на. ці суми страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та інше соціальне страхування, у тому числі відшкодування кредиту, отриманого на ці цілі;
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» платниками ЄСВ є роботодавці.
Приписами ч. 5 ст. 8 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» встановлено, що єдиний внесок для платників, зазначених у статті 4 цього Закону, встановлюється у розмірі 22 відсотки до визначеної статтею 7 цього Закону бази нарахування єдиного внеску.
В той же час, як вбачається із матеріалів справи про банкрутство, одним із кредиторів ПрАТ «ІФАЗ» значиться ГУ ДПС в Івано-Франківській області, серед іншого, із грошовими вимогами до боржника в розмірі 1545581,57 грн (заборгованість з єдиного внеску, нарахованого роботодавцями на суми заробітної плати, винагород за договором ЦПХ, допомоги з тимчасової непрацездатності (код бюджетної класифікації 7101000).
Судом встановлено, що вищезгадана сума заборгованості контролюючого органу виникла у зв`язку із несплатою нарахованого ПрАТ «ІФАЗ» єдиного внеску на заробітну плату трудовому колективу боржника за період з 01.01.2021 по 30.06.2021.
Відтак, у зв`язку із тим, що на суму заборгованості по заробітній платі заявника за період з 01.01.2021 по 30.06.2021, ПрАТ «ІФАЗ» вже нараховано єдиний внесок та ці вимоги контролюючого органу вже визнані судом і включені ліквідатором до реєстру вимог кредиторів, під час виплати цієї заборгованості по заробітній платі колишньому працівнику ПрАТ «ІФАЗ» необхідність у повторному нарахуванні єдиного внеску на суму 60661,24 грн відсутня.
Підсумовуючи вищевикладене, керуючись п. 1 ч. 1 ст. 64 Кодексу України з процедур банкрутства, судом визнаються заявлені грошові вимоги ОСОБА_1 до ПрАТ «ІФАЗ» та підлягають включенню до реєстру вимог кредиторів у наступному порядку:
- 60661,24 грн, як вимоги, які включаються у першу чергу реєстру вимог кредиторів та складаються із наступного: 10919,02 грн - податок на доходи фізичних осіб (18% від нарахованої заробітної плати); 909,92 грн - військовий збір (1,5% від нарахованої заробітної плати); 48832,30 грн - нарахована, але не виплачена «чиста» заробітна плата за період з 01.01.2021 року по 30.06.2021 (вимоги щодо виплати заборгованості із заробітної плати звільненим працівникам банкрута).
Керуючись ст. ст. 44-47 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. ст. 11, 74, 86, 202, 234-236 ГПК України,
УХВАЛИВ:
Визнати заявлені грошові вимоги ОСОБА_1 до ПрАТ «ІФАЗ» та підлягають включенню до реєстру вимог кредиторів у наступному порядку:
- 60661,24 грн, як вимоги, які включаються у першу чергу реєстру вимог кредиторів та складаються із наступного: 10919,02 грн - податок на доходи фізичних осіб (18% від нарахованої заробітної плати); 909,92 грн - військовий збір (1,5% від нарахованої заробітної плати); 48832,30 грн - нарахована, але не виплачена «чиста» заробітна плата за період з 01.01.2021 року по 30.06.2021 (вимоги щодо виплати заборгованості із заробітної плати звільненим працівникам банкрута).
Ухвала набирає законної сили з моменту її оголошення та може бути оскаржена протягом десяти днів з дня складення повного судового рішення до Західного апеляційного господарського суду.
Суддя Шкіндер П.А.
Суд | Господарський суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 05.11.2024 |
Оприлюднено | 15.11.2024 |
Номер документу | 122981750 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні