ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про залучення відповідача та витребування доказів
11 листопада 2024 року ЛуцькСправа № 140/9328/24 Волинський окружний адміністративний суд у складі судді Каленюк Ж.В., розглянувши у порядку письмового провадження з власної ініціативи питання про залучення відповідача в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 , Військової частини НОМЕР_1 , позаштатної військово-лікарської комісії ІНФОРМАЦІЯ_1 про визнання бездіяльності, дій протиправними та зобов`язання вчинити дії, визнання протиправними та скасування висновку, розпорядження та наказу,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернувся з позовом до ІНФОРМАЦІЯ_1 , Військової частини НОМЕР_1 , позаштатної військово-лікарської комісії ІНФОРМАЦІЯ_1 про про визнання протиправною бездіяльності Військово-лікарської комісії при ІНФОРМАЦІЯ_2 щодо неналежного проведення медичного обстеження під час проходження військово-лікарської комісії та вчинення дій, пов`язаних з визнанням придатності ОСОБА_1 до військової служби; скасування протоколу (довідки) в частині, що стосується визначення придатності ОСОБА_1 за станом здоров`я до військової служби; визнання протиправним та скасування мобілізаційного розпорядження ІНФОРМАЦІЯ_1 в частині призову ОСОБА_1 на військову службу по мобілізації на підставі Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №69/2022 «Про загальну мобілізацію»; скасування наказу командира Військової частини НОМЕР_1 в частині, що стосується призначення та зарахування ОСОБА_1 до списків особового складу, зобов`язання виключити ОСОБА_1 із списків особового складу Військової частини НОМЕР_1 .
Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 07 жовтня 2024 року позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі, розгляд справи призначено за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у ній матеріалами.
До суду надійшов відзив ІНФОРМАЦІЯ_1 , у якому зокрема повідомлено про те, що у листопаді 2023 року ОСОБА_1 проходив медичний огляд військово-лікарською комісією при ІНФОРМАЦІЯ_2 , за результатами проведення якого він був визнаний придатний до військової служби (довідка від 29 листопада 2023 року №244/18/5407). Не погодившись з таким висновком, для його оскарження позивач звернувся до військово-лікарської комісії при ІНФОРМАЦІЯ_3 , постановою якої він також був визнаний придатним для проходження військової служби.
Перевіривши матеріали справи, суд дійшов висновку про необхідність залучення до участі у справі відповідача військову-лікарську комісію ІНФОРМАЦІЯ_4 з таких мотивів і підстав.
Згідно з частиною першою статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) відповідачем є суб`єкт владних повноважень, а у випадках, визначених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача.
Пунктом 9 частини першої статті 19 КАС України установлено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема: спорах щодо оскарження рішень атестаційних, конкурсних, медико-соціальних експертних комісій та інших подібних органів, рішення яких є обов`язковими для органів державної влади, органів місцевого самоврядування, інших осіб.
Пунктом 2.1 глави 2 розділу I Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України, затвердженого наказом Міністра оборони України від 14 серпня 2008 року №402 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 17 листопада 2008 року за №1109/15800; далі - Положення №402), встановлено, що для проведення військово-лікарської експертизи створюються військово-лікарські комісії (далі - ВЛК), штатні та позаштатні (постійно і тимчасово діючі). Штатні та позаштатні (постійно і тимчасово діючі) ВЛК (лікарсько-льотні комісії (далі - ЛЛК)) приймають постанови. Постанови штатних та позаштатних ВЛК обов`язкові до виконання.
До позаштатних постійно діючих ВЛК (ЛЛК) належать: ВЛК ІНФОРМАЦІЯ_5 (підпункт 2.5.1 пункту 2.5 глави 2 розділу І Положення №402); ВЛК ІНФОРМАЦІЯ_5 створюється при районному (міському) ІНФОРМАЦІЯ_5 . Для керівництва і контролю за діяльністю цих комісій при ТЦК та СП Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя створюються відповідно Кримська республіканська, обласні, Київська міська та Севастопольська міська ВЛК (підпункт 2.8.1 пункту 2.8 глави 2 розділу І Положення №402); на ВЛК районного (міського) ІНФОРМАЦІЯ_5 покладається огляд громадян відповідно до пункту 1.2 глави 1 розділу I, пункту 1.4 глави 1 розділу II цього Положення. У порядку контролю на ВЛК ТЦК та СП Автономної Республіки Крим, області, міста Києва покладається огляд (переогляд) осіб відповідно до пункту 1.2 глави 1 розділу I, пункту 1.4 глави 1 розділу II цього Положення (підпункти 2.8.4, 2.8.5 пункту 2.8 глави 2 розділу I Положення №402).
В позовній заяві позивач з-поміж іншого просив визнати протиправною та скасувати протокол (довідку) військово-лікарської комісії ІНФОРМАЦІЯ_1 про його придатність до проходження військової служби та обгрунтування позовної вимоги в цій частині стосується постанови військово-лікарської комісії, оформленої довідкою від 06 грудня 2023 року №3/47, яка і долучена до позовної заяви.
За приписами частини третьої статті 48 КАС України якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до ухвалення рішення у справі за згодою позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи. Суд має право за клопотанням позивача до ухвалення рішення у справі залучити до участі у ній співвідповідача.
З урахуванням наведеного, оскільки оскаржувана постанова, оформлена довідкою від 06 грудня 2023 року №3/47, прийнята військово-лікарською комісією ІНФОРМАЦІЯ_4 , то з огляду на предмет та підстави позову, учасників спірних правовідносин, вирішення спору потребує залучення військово-лікарської комісії ІНФОРМАЦІЯ_4 до участі у справі як відповідача.
Згідно із частиною шостою статті 48 КАС України після заміни сторони, залучення другого відповідача розгляд адміністративної справи починається спочатку.
Суд також зазначає, що приписами частин другої, п`ятої статті 44 КАС України встановлено обов`язок учасників добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами і неухильно виконувати процесуальні обов`язки. Учасники справи зобов`язані: сприяти своєчасному, всебічному, повному та об`єктивному встановленню всіх обставин справи; подавати наявні у них докази в порядку та строки, встановлені законом або судом, не приховувати докази.
Відповідно до абзацу другого частини другої статті 77 КАС України суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.
Частиною четвертою статті 9 КАС України передбачено, що суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.
Згідно із частиною третьою статті 80 КАС України про витребування доказів за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи, або про відмову у витребуванні доказів суд постановляє ухвалу.
У зв`язку з невиконанням вимог ухвали суду від 07 жовтня 2024 року Військовою частиною НОМЕР_1 та з метою повного та всебічного з`ясування обставин для прийняття законного та обґрунтованого рішення у справі суд вважає за необхідне повторно витребувати у Військової частини НОМЕР_1 засвідчені копії наказу командира в частині, що стосується призначення на посаду та зарахування ОСОБА_1 до списків особового складу частини, його військового квитка; витребувати у військово-лікарської комісії ІНФОРМАЦІЯ_4 документи щодо огляду (переогляду) ОСОБА_1 та прийняття постанови про його придатність до військової служби (довідка від 06 грудня 2023 року №3/47), а в ІНФОРМАЦІЯ_1 - засвідчену копію рішення призовної комісії від 26 квітня 2017 року (на яке є посилання у відзиві на позов); витяг з наказу про призов військовозобов`язаних на військову службу під час мобілізації (в частині, що стосується позивача).
Керуючись статтями 9, 48, 80, 248, 258, 262 КАС України, суд
УХВАЛИВ:
Залучити до участі у справі як відповідача військово-лікарську комісію ІНФОРМАЦІЯ_4 ( АДРЕСА_1 ).
Судовий розгляд справи за позовом ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 , Військової частини НОМЕР_1 , позаштатної військово-лікарської комісії ІНФОРМАЦІЯ_1 , військово-лікарської комісії ІНФОРМАЦІЯ_4 про визнання бездіяльності, дій протиправними та зобов`язання вчинити дії, визнання протиправними та скасування висновку, розпорядження та наказу здійснювати спочатку, за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін суддею одноособово.
Встановити відповідачу - військово-лікарській комісії ІНФОРМАЦІЯ_4 - п`ятнадцятиденний строк з дня вручення копії цієї ухвали для подання відзиву на позовну заяву, а також документів, що підтверджують надіслання (надання) відзиву і доданих до нього доказів іншим учасникам справи.
Встановити позивачу триденний строк з дня отримання відзиву для подання до суду відповіді на відзив.
Встановити відповідачу тритиденний строк з дня отримання відповіді на відзив для подання заперечення.
Витребувати:
у військово-лікарської комісії ІНФОРМАЦІЯ_4 - документи, що стали підставою для огляду (переогляду) ОСОБА_1 ; протокол засідання комісії (в частині, яка стосується позивача); наданих на розгляд медичних документів, що мали наслідком прийняття постанови про його придатність до військової служби (довідка від 06 грудня 2023 року №3/47);
у ІНФОРМАЦІЯ_1 - засвідчену копію рішення призовної комісії від 26 квітня 2017 року щодо ОСОБА_1 ; витяг з наказу про призов військовозобов`язаних на військову службу під час мобілізації (в частині, що стосується позивача).
Повторно витребувати у Військової частини НОМЕР_1 засвідчені копії наказу командира в частині, що стосується призначення на посаду та зарахування ОСОБА_1 до списків особового складу частини, його військового квитка.
Витребувані документи надати суду у десятиденний строк з дня отримання цієї ухвали.
Роз`яснити, що неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, або неподання таких доказів без поважних причин суб`єктом владних повноважень може мати наслідком стягнення в дохід Державного бюджету України з відповідної особи штрафу відповідно до частини першої статті 149 КАС України.
Відзив на позовну заяву (відзив), відповідь на відзив та заперечення повинні відповідати вимогам частин другої - четвертої статті 162 КАС України.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не може бути оскаржена окремо від рішення суду.
Суддя Ж.В. Каленюк
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.11.2024 |
Оприлюднено | 19.11.2024 |
Номер документу | 123043886 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Каленюк Жанна Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні